Zobacz pełną wersję : Ropa w oleju
Witam wszystkich na forum.
Otoz jestem posiadaczem klopotu o nazwie mondeo 97 1.8 td ghia.Klopotu moze dlatego ze jeszcze nie trafilem na dobrego mechanika.Moj problem jest taki:Do oleju dostaje sie ropa i to na wieksza skale. Po ostatniej wymianie zrobilem 430 km i juz mam drugi poziom oleju. Objawy ktore jeszcze wystepuja to to, ze silnik dostaje samozaplonu, zawsze gdy jest nagrzany i kiedy postoi troche na wolnych obrotach. Wtedy to silnik po lekkim pobudzeniu gazu wchodzi na wysokie obroty i po paru sekundach schodzi na normalne, a z tylu jest kupa dymu. Problemu tego nie ma kiedy jest zimny, ogolnie pali na dotyk. Bylem juz u wielu mechanikow ale nikt nie potrafil zlokalizowac usterki. Do tej pory wymienilem wtryskiwacze ale to nie bylo to. Przypuszczalnie mowia, ze to moze byc uszczelka pod glowica, turbo, przetarty silnik, przestawiony rozrzad, pompa wtryskowa i komputer. Wiadomo za kazdy punkt sprawdzenia trzeba placic, a nie kazdego na to stac.
Jesli ktos sie spotkal z podobnymi objawami prosilbym o informacje. Z gory dziekuje.
____________________________
Pozdrawiam Zbyszek
Ps:Martwy przedmiot nie mowi ze go boli,poprostu sie psuje.
Jezeli idzie ci roba do oleju- to chyba wychodzi na to ze masz padniete tloki i pierscienie- maja juz duze luzy.
Paliwo dostaje sie do komory spalania tylko i wylacznie przez wtyski- nie wedruje gdzies po turbo czy innych urzadzeniach.
Jezeli padla by ci uszczelka pod glowica,to pierwszym ojawem byloby zmieszanie sie oleju z plynem chodzacym i mialbys w misce olejowej tzw : smietane.
Jest tez mozliwoc ze pekl tlok - lub zostal przeralony(zdarzylo mi sie to w Audi A4 z silnikem 1,9 TDI)
Nie ma innej mozlowosci dostania sie ropy do oleju, daj sobie sprawdzic kompresje na cylindrach,to powinno rozwiazac i potwierdzic moje sugestie.
Jezeli okaze sie to prawda ,to masz chyba przed soba remont kapitalny silnika.
Zgadzam sie, tylko ze nie slychac zadnych dziwnych odglosow.W przypadku pekniecia tloka lub pierscieni mysle ze cos by tam walilo a tak to silnik pali dobrze, pracuje rowno no i ma na zimnym silniku ogromna sile.Na goracym lekko odczuwalnie spada.No i skad przedewszystkim ten dziki samozaplon?
piter1973 05-02-2007, 18:15 witam.
moje wnioski z twoich wypowiedzi:
- silnik odpala dobrze zimny i ciepły- czyli raczej kompresja dobra ale warto sprawdzic
- po dodaniu lekko gazu gwałtownie reaguje i kopci.jeśli na czarno to stawiam na rozregulowanie pompy wtryskowej.to pompa dawkuje paliwo a wtryski wtryskuja to co im poda pompa. wtryski moga byc ok na przyrządzie pomiarowym ale po zamontowaniu do silnika wtryskują zbyt dużo paliwa bo tyle im podaje pompa wtryskowa.pompe można sprawdzic tylko na specjalnym stole i w dobrym ( renomowanym) warsztacie.teraz padnie pytanie - skąd paliwo w oleju.odpowiedz - pompa dawkuje zbyt dużo paliwa wtryskom.wtryski wtryskują to paliwo ale nie wszystko sie spali.nie spalone paliwo przedostaje się przeż tłoki i pierścienie do miski olejowej.nie dlatego że są liche i zużyte ( to też) ale po prostu ropa zmywa uszczelniuającą warstwę oleju z gładzi silnika.
Trochę długie i zakręcone mi wyszło to wypracowanie ale krócej się nie da.
Sumując - zaczynamy od pomiaru kompresji.Jeśli jest możliwa to stawiam na pompę wtryskową.
Auto pewnie swój przebieg i przeszłośc? :506:
Moze jeszcze cos opisze.Koncowki wtryskow sa nowe i robione w renomowenym warsztacie a co chodzi o kopcenie to nie jest to smuga czarna tylko taka niby szara, brunatna i to tylko wtedy jak dostanie samozaplonu, a tak to nic nic ne widac. Zadnego dymu. No co chodzi o trase to pojazd nie ma zastrzezen, idzie jak ta lala a ma juz na liczniku 220tys.
______________________
Dzieki za zainteresowanie
A ty jesteś pewien, że to ropa ci się dostaje do oleju a nie woda z układu chłodzenia? Bo objawy jak dla mnie pasują do pękniętej głowicy - zarówno ten biały dym, jak i podniesienie poziomu "oleju". Tylko przy tym jeszcze powinno ubywać płynu chłodzącego.
Tak jastem pewien ze to ropa bo plyn jest caly czas na swym poziomie a nic wiecej to nie moze przeciez byc. I to w takiej dawce. No i konsystencja jest jakby sie zmieszalo rope z olejem- to widac.
to pompa dawkuje paliwo a wtryski wtryskuja to co im poda pompa. wtryski moga byc ok na przyrządzie pomiarowym ale po zamontowaniu do silnika wtryskują zbyt dużo paliwa bo tyle im podaje pompa wtryskowa.pompe można sprawdzic tylko na specjalnym stole i w dobrym ( renomowanym) warsztacie.teraz padnie pytanie - skąd paliwo w oleju.odpowiedz - pompa dawkuje zbyt dużo paliwa wtryskom.wtryski wtryskują to paliwo ale nie wszystko sie spali.nie spalone paliwo przedostaje się przeż tłoki i pierścienie do miski olejowej.nie dlatego że są liche i zużyte ( to też) ale po prostu ropa zmywa uszczelniuającą warstwę oleju z gładzi silnika.
to jest chyba najbardziej prawdopodobne,
A czujesz zapach ropy w oleju?
Raczej jest to trudne dlatego ze jest przepalony ale chyba tak. Wyglada jak przepal wymieszany z ropa ale nie maslanka.Jest ciemno brazowy i zadki.
piter1973 06-02-2007, 20:07 witam
jeśli diesel kopci na biało, szaro lub inny jasny kolor to :
- przestawiony jest kąt wtrysku
- zapowietrza sie układ zasilania
- do komory spalania dostaje się woda/płyn z układu chłodzenia
jesli jesteś pewien że do oleju przedostaje sie ropa to ja spytam - ile pali ci samochód? nie zauważyłeś zwiększonego zużycia paliwa?
może to banalne - kiedy zmieniałeś filtr paliwa i powietrza?
czy podczas wymiany wtrysków były wymienione i/lub dobrze założone podkładki pod wtryski?
sprawdzałeś kompresję? od tego zacvzynamy
potem rozrząd (czy nie przeskoczył) :506:
Dzieki Piter.
Wzgledem kopcenia to silnik zakopci tylko wtedy jesli ma zamiar lub juz dostanie samozaplonu(do czego najczesciej staram sie nie dopuszczac,poprostu dlawie go biegiem i hamolcem)a tak normalnie nie kopci.
- punkt 1 tj:(przestawiony jest kąt wtrysku) czy tu chodzi o przestawiony zaplon na rozrzadzie? Jesli tak to biore to pod uwage tyle tylko ze zrobilem na tym rozrzadzie 20tys.To nie duzo, aczkolwiek chce to sprawdzic ale potem.
- punkt 2 tj:(zapowietrza sie układ zasilania) to raczej nie bo nie pasuje do obiawow.
- punkt 3 tj:(do komory spalania dostaje się woda/płyn z układu chłodzenia), mozna wyeliminowac dlatego ze plynu jeszcze nie dolewalem bo jest caly czas stan.
Opisuje to tylko dlatego bo moze ktos tez bedzi miec podobny problem.
Teraz przytocze moze to co udalo mi sie znalesc wkoncu na forum:
karex napisał:
To auto mam od kilku dni.
Silnik ma pewną tendencję. Jak dodam mu lekko gazu (albo np. przyspieszam na 1 lub 2 i wysprzęglę) to silnik samowolnie startuje mi na obroty - dochodzi do ok 4300 i obroty od razu spadają na wolne. A ile przy tym kopci - robi się ciemno, ale ten dym nie jest czarny tylko taki jakiś nijaki. Staram się go wtedy przydusić biegiem, lecz i tak inni mają wrażenie, że jadą za 30 letnim jelczem. Kiedy sam tak wchodzi na obroty to z góry silnika dochodzi grechot - jutro robię rozrząd, a za kilka dni będzie pewnie sprawdzana głowica jak to nie pomożeNie mam zielonego pojęcia co to jest. Może ktoś z Was miał doczynienie z czymś takim.
Nie mam pojęcia, czy to może problem pompy wtryskowej, czy coś z jej sterowaniem. Jezeli coś z tym to może polecicie jakiegoś magika - mechanika z okolic Łodzi.
Na pewno nie wciskam niechcący pedału gazu i nie zacina się linka.
Auto ma najechane 270 tys, ale jest bardzo silne, b. ładnie odpala, a spala szacunkowo ok. 7,5 l/100 km. Gdy przyspieszam normalnie to żadnego grechotu nie ma.
Szukałem podobnego problemu na forum i nic nie znalazłem.
muzyk napisal
Miałem to samo, jeździłem po wielu warsztatach, nikt nie wiedział co robić. Dopiero w jednym facet stwierdził, że to tzw. "bączek podciśnienia". Znajduje sie on na pompie wtryskowej Lukas. Wyjął, rozkręcił, sam widziałem lekko pęknietą gumkę-membramę. Niestety samej gumki nigdzie sie nie dostanie i kupiłem ten bączek użykę za 200zł. Po wymianie wszystko wróciło do normy. Acha i jeszcze jedno: gdy miałem tą wadę, to zwiększał mi sie poziom oleju na bagnecie, bo mieszało mi sie przez to paliwo z olejem silnikowym.
To wszystko jest na stronie:
http://forum.fordclubpolska.org/viewtopic.php?t=5428
Wlasnie to jest to!! :064:
Moje obiawy i problemy. Ale czy ktos wie gdzie jest ten "bączek podcisnienia" Moze ktos ma fotke tego bo znalazlem tylko fetke elektro zaworu (impulsator)nadeslana przez Wladi i Korexa ale raczej to nie to.
http://forum.fordclubpolska.org/viewtop ... w=previous (http://forum.fordclubpolska.org/viewtopic.php?t=20635&view=previous)
Z gory dzieki za zaangarzowenie dla wszystkich :fcp29
____________
Pozdrowionka
Juz tak blisko i tak daleko.
Hej.
Wygląda na to, że jak dostaje samozapłonu czasami to byc może uszkodzone membrany w zaworze boostera i "lewe paliwo" dostaje samozapłonu. Na fotce powyzej (zamieszczonej w linku który podałeś zamieszczony przez kol. karex )masz widoczny ten zawór jest on pod tym impulsatorem zaznaczonym na fotce. Z niego wychodzi taka rurka i na nia jest nasadzony wężyk. Sciągnij ten wężyk i sprawdź czy jest suchy czy nie leje sie tamtędy ropa.
Zaraz pojde sprawdzic tylko jesli wiesz czy moge go sam wykrecic?
I czy to jest ten tak zwany "baczek podcisnienia"?
Napisałem o ściągnięciu wężyka z metelowej rurki z boostera nie o wykręcaniu. Zamieszczaj takie posty w dziale diesel tam powinieneś szybciej uzyskać jakies informacje i przy okazji wpisz w wyszukiwarce booster też w dziale diesel. Tu masz pięknie opisane jak naprawić membrany boostera regulacje i jakie sa obawy właśnie myśle takie jak u ciebie http://mondeoklubpolska.org/modules.php ... le&sid=168 (http://mondeoklubpolska.org/modules.php?name=News&file=article&sid=168)
Wzywany jestem :P .
Dokładnie zdejmij ten wężyk i jak będzie lało membranki do wymiany.
Spokojnie je sobie sam wymienisz, tylko wcześniej je zdobądź :) .
Ja wtedy jakoś wogóle nie wiedziałem co jest uszkodzone, dlatego musiałem jechać do mechanika od diesli.
DigiTech 07-02-2007, 13:33 Mambrana padła, to dosyć częsty przypadek.
Szkoda tak jeździć na takim rozcieńczonym oleju.
Witam.
Pisze moze ostatni raz na ten temat dlatego ze moge juz podsumowac usterke. Otoz, to bylo to :064: Lecz nie do konca.Ogolnie membrana rowniez jest do wymiany tylko glownym powod to to ze sroba regulacji byla wykrecona i to przez to tak sie lalo na niskich obrotach.W malej membrance jest dziora ale skrecilem jak bylo, dokrecilem srobe regolacji, odpalilem i poczekalem co bedzie dalej.Jakiez bylo moje zdziwienie kidy to silnik pracowal z dobre 20 min i nie chcial juz wejsc na maxa samoczynnie. Przeszlo mu. Wyjechalem w miasto pojezdzilem a on nic.Zero starych nawykow nawet malego dymku nie widzialem.Poprostu reinkarnacja i to z mala dziurka w membranie. Ale nie wszystko gralo. Okazalo sie ze idzie jak mol (nie ma turba) totez pomalu zaczolem wykrecac te regulacje az ustawilem ze wlacza sie na 2.000 obrotow narazie bo jak znajde czesci to rozbiore znowu (zajmuje to ze wszystkim 30 min). Tylko jest pytanie gdzie ja je tutaj dostane bo z tego co sie dowiedzialem jast tylko jeden pompiarz na terenie Bruxeli a moze nawet belgi. W kilkunastu sklepach pytalem sie ale nic nie maja do pomp.Szok.Jutro bede jezdzic po szrotach, musle ze znajde.
A i jeszcze jedno bylem u ,,mechaniora" zeby wymienic olej, on tez szukal usterki (to byl jeden z pietnastu) i nie do konca wiezyl ze to to,a jak mu powiedzialem o tej regulacji to powiedzial ze to mozna robic tylko na przyzadach. :707: :504:
Jeszcze pojezdzilem z dobre poltorej godziny a polowe tego to raczej postalem w korkach (lecz juz nie gaszac silnika) i zaden stary nawyk mu nie wrocil.
Serdeczne podziekowaniai i szacuneczek koledzy za pomoc, dzieki wam mam jeszcze co na chleb polozyc :fcp29
__________________
Pozdrawiam Zbyszek.
Fajnie, że Ci się udało opanowac sytuacje na obczyźnie za pomocą własnych rąk.
U nas tez ponoc ciężko dostać te membrany ale ktoś z forum kupował to może ma adres i maila i jest zawsze szansa kupić to za pobraniem ps. w linku co podałem w poście wyżej jest napisane właśnie, że gość ma namiary na te elementy więc trzeba sie z nim jakoś skontaktować najlepiej.
Pozdrawiam.
arczi 72 04-08-2012, 19:48 Witam.Mam problem ze zlokalizowaniem tego bączka podane linki do stron nie działaja,proszę o pomoc pozdrowienia
rufus534 05-08-2012, 15:49 kup zestaw naprawczy membrany Boostera to napewno to i napewno dymi na niebiesko
arczi 72 05-08-2012, 19:24 dzięki,ale gdzie znajduje sie ten bącze
arczi 72 05-08-2012, 19:30 dzięki,ale gdzie znajduje sie ten bączek
|
|