Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] Zamek drzwi kierowcy wymiana.


wiedzmin_wawa
17-08-2014, 18:45
Potrzebuje wymienić zamek w drzwiach kierowcy Focus mk2 za cholerę nie mogę go zdemontować drzwi rozbroiłem ale zamka wyciągnąć nie mogę a muszę wymienić na nowy. Ma ktoś instrukcję ?

kuba0005
17-08-2014, 20:51
z boku drzwi jak je otworzysz masz plastik jajowaty na wysokości klamki ok. 1 cm srednicy, wyjmij go włóż w stronę wkładki torks 20 i kręć jak go odkręcisz wkładka wyjdzie.

wiedzmin_wawa
18-08-2014, 09:23
Potrzebuję wymienić cały zamek centralny nie samą wkładkę nie mogłem go zdemontować trzyma go klamka. Tą śrubą kręciłem i kręciłem i nic mi to nie dało.

tomfoc2
18-08-2014, 14:37
Trzeba ją dłłłłłłuuuugggoooooo kręcić,aż będzie opór. Wtedy wkładka prawie sama wypada. Następnie zdejmujesz boczek drzwi od środka,potem maskownice (blacha) opuszczasz jakieś 1/3 wysokości i odkręcasz szybę z uchwytów. Unosisz ją do samej góry i przyklejasz np. taśmą do ramy drzwi.Odłączasz wszystkie kable na złączach i blachę odkładasz na bok. Następnie odkręcasz trzy śruby na zamku (bok drzwi). Od środka zdejmujesz cięgno(drut odpowiednio wyprofilowany) mocujące klamkę i zamek(uważając na sprężynkę.Zapamiętaj jak jest zamontowana zanim to rozbierzesz.) I zamek masz na wierzchu. Złożenie tego do kupy jest trudniejsze(nieszczęsne cięgno i ta sprężynka). Ja w swoim w zeszłym roku demontowałem zamek z drzwi i rozbierałem go jak centralny nie zamykał. Po oględzinach wewnątrz okazało się że,jeden element trochę się zużył i odkształcił przez co mikrostyk był cały czas naciśnięty sygnalizując non stop otwarte drzwi. Po delikatnym przycięciu już rok mam spokój. Szkoda że zdjęć nie zrobiłem bo naprawa banalnie prosta,a u mechanika tylko wymiana zamka 360+150 robota=510 zł. Ja to zrobiłem za free. Pozdrawiam

wiedzmin_wawa
18-08-2014, 15:16
Mój też nie zamyka wina tej zapadki która podnosi się gdy drzwi są otwarte i uniemożliwia blokowanie zamka w tej pozycji. Rozebrałem wszystko wyjąłem szybę i zdjąłem blachę wykręciłem mocowania zamka ale poddałem się gdy nie mogłem porządnie rzucić okiem na system mocowania zamka do klamki o po omacku i na siłę można tylko połamać.

tomfoc2
18-08-2014, 20:00
Jak odkręcisz trzy śruby na szczycie drzwi to cały zamek będziesz mógł podnieść do góry. Wtedy zdejmiesz ten drut i w górnym mocowaniu tego druta jest takie "ucho",trzeba obrócić o 45 stopni w lewo lub w prawo już nie pamiętam i wtedy zejdzie i spadnie owa sprężynka,którą potem ciężko założyć (ona powraca kluczyk do pozycji zero przy zamykaniu lub otwieraniu.) Ja w swoim nie zakładałem :diabel2: więc muszę sam kluczyk przesuwać.

technikibart
13-03-2015, 20:11
No i przyszedł czas na moje boje, lewy zamek zamarza, a prawy z centralnego nie zawsze się otwiera, otwiera lub zacina w połowie. Postanowiłem go zdemontować i wyczyścić, co następnie wykonałem. Już jest późno więc muszę czekać do rana na testy, czy po tych zdjęciach wygląda na to że dobrze złożyłem? Druga sprawa to nie obyło się bez ofiar, no tak napierało podczas wyciągania że ten kikut się ułamał, ma on wpływ na działanie? Zaznaczyłem na czerwono.
http://www43.zippyshare.com/scaled/fPGzoQLz/file.html
Wyczyszczone elementy z tworzywa potraktowałem specjalnym żelem do kółek zębatych co zmniejsza ścieranie, wycisza i usprawnia działanie. Został mi po laserówkach które naprawiłem i służą mi do dziś.:)
http://www43.zippyshare.com/scaled/1N6Eg0xJ/file.html
http://www43.zippyshare.com/scaled/MV81tUVo/file.html
http://www43.zippyshare.com/scaled/GT5j3yDV/file.html
http://www43.zippyshare.com/scaled/OQxPwhLF/file.html
Nie miałem odpowiedniego wiertła żeby rozwiercić nita to w tworzywie drimelem wyciołem rowek i na wsówke go wkładam i ciasno się trzyma. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=NXqafTWVxX4&feature=youtu.be

szkodnik85
13-03-2015, 21:11
A pamiętasz może jak wyglada sprawa połączenia klamki zewnetrzej z zamkiem. Bardzo Cieżko sie otwiera drzwi u mnie właśnie klamka zew. Wiem ze tam idzie linka i teraz nie wiem czy to ona jest powodem mojego problemu czy cos innego.

slyboots
13-03-2015, 22:29
Krzyś doszedłeś może do mikro-wyłącznika tego co odpowiada za sygnał otwartych lub zamknietych drzwi na zegarach ?

On lubi pokazywać że jest otwarty gdy występują duże mrozy a chciałbym sie do tego dobrac.

technikibart
14-03-2015, 07:11
A pamiętasz może jak wyglada sprawa połączenia klamki zewnetrzej z zamkiem. Bardzo Cieżko sie otwiera drzwi u mnie właśnie klamka zew. Wiem ze tam idzie linka i teraz nie wiem czy to ona jest powodem mojego problemu czy cos innego.
Raczej zamek bo linka w moim przypadku idealnie wygląda. W porównaniu tylne a przednie drzwi to te na przodzie otwieraly się z lekkim oporem, za to te z tyłu muśnięciem. Zaraz pójdę zobaczę czy coś pomogła kuracja, ale po płukaniu pod ciśnieniem samego zamka bez elektroniki to full"przepraszam za wyrażenie"gnoju się wydobyło. Być może po szybie to wszystko leci bo końcówka prowadnicy od szyby łączy się z zamkiem...

Bump: Krzyś doszedłeś może do mikro-wyłącznika tego co odpowiada za sygnał otwartych lub zamknietych drzwi na zegarach ?

On lubi pokazywać że jest otwarty gdy występują duże mrozy a chciałbym sie do tego dobrac.

Z elektroniki to jest tylko to co widać na drugi i trzecim zdjęciu, ja na pewno muszę rozebrać jeszcze drugie drzwi bo po otwarciu w minusowej temperaturze nie chcą się zamknąc i póki wnętrza auta nie wygrzeje to odbijają się i nie chcą ryglować.



Poskładane,z początku nadal to samo ale po killku ryglowaniach jest dobrze. jednak musiało się coś wyrobić.

slyboots
14-03-2015, 13:59
Z elektroniki to jest tylko to co widać na drugi i trzecim zdjęciu, ja na pewno muszę rozebrać jeszcze drugie drzwi bo po otwarciu w minusowej temperaturze nie chcą się zamknąc i póki wnętrza auta nie wygrzeje to odbijają się i nie chcą ryglować.



W takim razie jestem ciekaw skąd elektronika samochodu wie że drzwi są zamknięte lub otwarte ? gdzie ten element sie znajduje ?

Według mnie musi być jakiś mikrowyłącznik tak jak w Focus MK1 - tam mikrowyłącznik blokował sie przez gumkę na nim zamontowaną a tutaj ?

technikibart
14-03-2015, 15:29
Na czwartym zdjęciu ten biały element zmienia położenie zależnie od tego czy zamek otwarty a zamknięty. Również widoczny jest na drugim zdjęciu gdzie idzie do niego taśma z dwoma ścieżkami. Tyle że wątpię że coś się zdziała w tym temacie jeżeli wszystko jest zalane klejem. Chińszczyzna na potęgę. Mogli to rozegrać jak w większości aut. pneumatyka, czy siłowniki elektromagnetyczne, a co tutaj mamy? Silniczek od resoraka... no comment

szkodnik85
14-03-2015, 16:25
sam zamek właśnie bym wykluczył bo od środka można bez najmniejszych problemów otworzyć

technikibart
17-03-2015, 18:24
Po czyszczeniu przestał świrować ale jedno mi nie działa, otwarcie drzwi ryglem od strony pasażera. Bo jeżeli go ustawie na "Zamknięty to nie ma problemu z zablokowaniem". Ale jak rygiel ciągnę do siebie to nie wiem jak mocno zaciągnę go do siebie to i tak jest zablokowany. Coś musiało się wytrzeć i nie stykać, zamówiłem używkę z młodszego modelu za 30zł i nie będę się z tym szczypał. Jak przyjdzie to rozbiorę go o\i wyczyszczę na przód - złoże. co polecacie do smarowania? muzsze jeszcze w prawych drzwiach zdemontować bo zamarza. ;/

Bump: W takim razie jestem ciekaw skąd elektronika samochodu wie że drzwi są zamknięte lub otwarte ? gdzie ten element sie znajduje ?

Według mnie musi być jakiś mikrowyłącznik tak jak w Focus MK1 - tam mikrowyłącznik blokował sie przez gumkę na nim zamontowaną a tutaj ?
Jestem również z Włocka to mogę ci dać mój stary zamek a dokładnie tą 3 część od elektryki a zamek sobie zostawisz. ;p

mi-lu
21-03-2015, 16:22
Witam! Podłącze się do tematu jako że nie znalazłem nigdzie odpowiedzi na mój problem. kupiłem auto od znajomego któremu włamali się do środka przez drzwi kierowcy i ukradli radio, uszkodzili zamek, kumpel go naprawił ale jakoś nie kompletnie, bo otwieranie/zamykanie działa, ale nie działa zakluczanie/odlkuczanie za pomocą kluczyka. Jako że nie lubie jak mi coś nie działa, postanowiłem się do tego dobrać i naprawić i po rozebraniu zamka okazało się, że brakuje mi jakiegoś elementu (druta, albo czegoś) który byłby wpięty w oczko przy wkładce zaznaczonej na czerwono na zakładce. Może mi ktoś podpowiedzieć co to powinno być i gdzie to powinno być wpięte? oglądam zamek z każdej strony i głupieje... może ma ktoś może tę część na zbyciu?

tomfoc2
21-03-2015, 16:49
Witam! Podłącze się do tematu jako że nie znalazłem nigdzie odpowiedzi na mój problem. kupiłem auto od znajomego któremu włamali się do środka przez drzwi kierowcy i ukradli radio, uszkodzili zamek, kumpel go naprawił ale jakoś nie kompletnie, bo otwieranie/zamykanie działa, ale nie działa zakluczanie/odlkuczanie za pomocą kluczyka. Jako że nie lubie jak mi coś nie działa, postanowiłem się do tego dobrać i naprawić i po rozebraniu zamka okazało się, że brakuje mi jakiegoś elementu (druta, albo czegoś) który byłby wpięty w oczko przy wkładce zaznaczonej na czerwono na zakładce. Może mi ktoś podpowiedzieć co to powinno być i gdzie to powinno być wpięte? oglądam zamek z każdej strony i głupieje... może ma ktoś może tę część na zbyciu?

W moim gość od awaryjnego otwierania zamków dorobił ten drut. Wygląda mniej/więcej tak

mi-lu
22-03-2015, 12:09
Oki, też chciałem taki dorobić bo to nie problem dla mnie, tylko problem w tym gdzie powinna być podłączona druga końcówka tego druta? Jakieś zdjęcie w które miejsce powinien być wpiety ten drut?

mi-lu
23-03-2015, 22:41
Dobra sprawa jasna obejrzałem tysiąc milionów zamków na allegro i już wiem, ze mój zamek nie jest zamkiem drzwi kierowcy, pewnie ktoś założył anglika albo jeszcze inne badziewie... po prostu nie mam tego ''uszka''... zamiast niego jest zaślepka...

makaryja
21-06-2017, 15:31
Witam. Mam mały problem z demontażem tapicerki drzwi przednich w focus mk2, a mianowicie: po zdjęciu boczku i odkręceniu śrub od osłony (blacha) coś jeszcze trzyma tylko nie wiem co. Wydaje mi się, że to co trzyma to takie trzy plastikowe "kółeczka" z lewej strony nad linką, nie wiem co to jest i jak to zdemontować aby nie połamać. Ktoś wie jak się do tego dobrać?

mlodyx21
21-06-2017, 15:38
Juz nie pamietam dokladnie jak to bylo ale wydaje mi sie ze te plastiki odpinalem ale i ta linka tez trzymala chyba.

tomfoc2
21-06-2017, 15:54
Te kołeczki trzymają na odpowiedniej wysokości zamek od środka. Wciskasz je do środka i póżniej je wyjmujesz, bo będą potrzebne do ponownego montażu. Po delikatnym odchyleniu blachy linkę również odpinasz z zamka.

makaryja
21-06-2017, 16:07
A jak te plastiki odpiąć, aby ich nie połamać?

tomfoc2
21-06-2017, 19:43
A jak te plastiki odpiąć, aby ich nie połamać?
odpowiedź post wyżej.:roll:

makaryja
22-06-2017, 09:23
Witam ponownie :) Z plastikami poradziłem sobie, ale teraz nie wiem jak odkręcić mechanizm szyby od osłony (blachy), aby ją zdjąć. Gdzie są śruby aby mechanizm odkręcić?

makaryja
22-06-2017, 11:48
W końcu rozebrałem drzwi i wiem co jest już nie tak. Nie można było otworzyć drzwi od zewnątrz (strona kierowcy) i okazało się, że urwała się linka przy klamce, mam teraz pytanie czy dostanę taką linkę czy to jest jakoś połączone i muszę wymienić cały mechanizm?

Andrzej_K
03-03-2018, 09:23
Oglądałem dużo zamków i w każdym z nich jest taki biały "dzyndzel" W zamku który kupiłem nie ma tego "dzyndzla" Czy ktoś wie jaką rolę ma on spełniać.

Fazik83
03-03-2018, 12:42
Ten biały "dzyndzel" zezwala na zamkniecie drzwi z klucza, lub od środka.
Kiedy drzwi się zamykają (gdy je mechanicznie zamkniesz), ten biały "dzyndzel" przesuwa się w dół (patrząc na obrazek to przesunie się w prawo) i pozwoli metalowemu "dzyndzlowi" wskoczyc na jego miejsce a co za tym idzie zamknąć drzwi "na klucz".

Andrzej_K
03-03-2018, 17:38
Ten biały "dzyndzel" zezwala na zamkniecie drzwi z klucza, lub od środka.
Kiedy drzwi się zamykają (gdy je mechanicznie zamkniesz), ten biały "dzyndzel" przesuwa się w dół (patrząc na obrazek to przesunie się w prawo) i pozwoli metalowemu "dzyndzlowi" wskoczyc na jego miejsce a co za tym idzie zamknąć drzwi "na klucz".

Po czym można poznać, że zamek jest z wersji angielskiej?

Lukasz2525
03-03-2018, 17:43
Bodajże inna ilość pinów, od strony kierowcy jest więcej.

Andrzej_K
03-03-2018, 17:50
Bodajże inna ilość pinów, od strony kierowcy jest więcej.

W którymś wątku przeczytałem, że nie można zamknąć drzwi kluczykiem - czegoś brakuje aby to zrobić.

Na aukcji allegro był zamek w wersji angielskiej. W opisie podali:

"Przedmiotem aukcji jest:
ZAMEK DRZWI LEWY PRZÓD

***WERSJA ANGIELSKA***

PIN:10"

W załącznikach zdjęcia zamka z tej aukcji.

Fazik83
04-03-2018, 05:33
Jeśli chodzi o różnice w wersjach EU i UK, to ilość pinów nie ma znaczenia.
Ja mam wersję EU i mam 6 pinów.
Wersja 10 pinowa jest z tzw podwójnym ryglowaniem.
Wersja zamka UK nie posiada druta biegnącego do klamki - tak mi ktoś z allegro kiedyś odpisał. Ale nie wiem czy rzeczywiście jest to prawdą, bo nigdy nie widziałem na żywo wersji UK.
Aaaa, i faktem jest, że na allegro najtańszy zamek EU lewy przód kosztuje około 200 zł.

Andrzej_K
10-03-2018, 15:24
(...) Wersja zamka UK nie posiada druta biegnącego do klamki - tak mi ktoś z allegro kiedyś odpisał. Ale nie wiem czy rzeczywiście jest to prawdą, bo nigdy nie widziałem na żywo wersji UK. (...)

Już znam różnicę pomiędzy wersjami zamka. Wersja na europę kontynentalną posiada dwie dźwigienki ( załącznik 1 ) Nr 1 służy do "zakluczania" samochodu i tej dźwigienki brakuje w wersji ang, nr 2 służy do otwierania drzwi klamką. (połączona linką z klamką)

Od dźwigienki nr 1 idzie drut/cięgno do wkładki zamka drzwi. - tu kolega "tomfoc2" wyjaśnia jak wygląda ten drut/cięgno - https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2373572&postcount=16


W tym poście jest zdjęcie wkładki zamka gdzie mocowany jest drugi koniec tego druta/cięgna.https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2373566&postcount=15

Fazik83
05-07-2018, 07:21
Witam,
Piszę, bo pojawiła się u mnie kolejna awaria zamka w drzwiach kierowcy - podczas normalnego zamykania drzwi się nie domykały - łapały tylko na 1 ząbek. Trzeba było dopchnąć ręką. Męczące, zwłaszcza jak się spieszy lub ma zakupy. O innych użytkownikach nie wspomnę.
Rozebrałem zamek, zerwałem oba nity, czy jak się to zwie i znalazłem przyczynę.
https://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=95398&stc=1&d=1530772621
Na zdjęciu widać mnóstwo środka czyszczącego...
Główną przyczyną nie domykania drzwi jest opór jaki stawia mechanizm zaznaczony na czerwono przy sprężynie nr 1 oraz trochę sama sprężyna nr 1. Po czyszczeniu i nasmarowaniu jak ręką odjął.
To samo dotyczy drugiego mechanizmu - tego większego i sprężyn w nim umieszczonych. Niestety tutaj poległem, gdyż po wyciągnięciu sprężyny, naciągnięciu jej i ponownym włożeniu efekt był odwrotny - przestało sprężynować. Teoretycznie mogłoby tak zostać złożone, bo otwierając drzwi łapiemy za klamkę i ciągniemy drzwi (lub pchamy), więc działałoby to dobrze - tak myślę.
Jednak mając gdzieś w gratach jeszcze zamek od angielskiego focusa, pokusiłem się o podmianę elementu na zdjęciu - to jest to samo.
I teraz najważniejsze: podmieniłem cały zamek od anglika. Trzeba podmienić z europejczyka tylko 2 elementy:
1. Plastikowy przełącznik w kolorze białym - jak na zdjęciu umieszczonym wyżej przez Andrzej_K
2. Plastikowa zaślepka w kolorze białym - bezpośrednio przy podmienionym przełączniku.

I oto mając stary, uszkodzony zamek europejski, można kupić z anglika i rozbierając go podmienić części, złożyć i cieszyć się z naprawy.

Zamek z anglika można mieć za 30-40 zł., natomiast zamek europejski kosztuje około 200 zł. Dochodzi koszt pracy, ale dla chcącego, nic trudnego. Jak już się wyjmie zamek z drzwi, to rozebranie go to już bajka - wierzcie mi.

Mam nadzieję, że komuś się te informacje przydadzą.

ziemba
03-01-2019, 08:11
Witam. Pacjent to focus 2009r. Rano byly przymarzniete drzwi. Szarpnalem mocno i sie otworzyly ale juz sie nie zamykaja. Ta zapadka w zamku co zamyka sie na ryglu na slupku zaczela luzno latac. Otwiera sie bez uzycia klamki. Jest opcja to jakos naprawic czy zamek do wymiany? Drzwi przednie pasazera. Jezeli zamek do wymiany to moze byc od anglika? Bo czytalem na forum ze sa troche inne.

Antej
03-01-2019, 08:31
Jezeli zamek do wymiany to moze byc od anglika? Bo czytalem na forum ze sa troche inne.
Przeczytaj raz jeszcze post przed Tobą.

ziemba
03-01-2019, 09:14
Przeczytaj raz jeszcze post przed Tobą.
Ok. Dzieki. A jeszcze mi powiedzcie czy bez wyjmowania zamka mozna okreslic na ile pinow jest kosta 6 czy 10? Bo sa dwa rodzaje. Nie mam za bardzo mozliwosci wyjac swijego i zostawiac tak rozbebeszonego.

Andrzej_K
03-01-2019, 09:35
Ok. Dzieki. A jeszcze mi powiedzcie czy bez wyjmowania zamka mozna okreslic na ile pinow jest kosta 6 czy 10? Bo sa dwa rodzaje. Nie mam za bardzo mozliwosci wyjac swijego i zostawiac tak rozbebeszonego.

Można. Zdejmujesz tapicerkę drzwi i odkręcasz metalową osłonę/blachę (?) (zostaw na dwóch górnych poluzowanych śrubach) - uchylasz tą blachę i wypinasz wtyczkę i liczysz piny. Wpinasz wtyczkę dokręcasz blachę i jeździsz do czasu naprawy bez tapicerki drzwi. Ja tak jeździłem ok dwóch tygodni.

ziemba
03-01-2019, 09:40
Ok, wielkie dzieki Panowie.

ziemba
15-01-2019, 05:24
Zamek zamowiony ale okazalo sie ze stary jest ok. Wstawilem samochid do garazu, postal z godzinke, zaczalem rozbierac drzwi i zamek zaczal dzialac. Niestety wczorajszy deszcz i przymrozek sprawily ze dzisiak zamek sie otwozyl i znowu nie trzyma. Macie jakas koncepcje na to? Mysle ze linka krora laczy klamke zewnetrzna z zamkiem i ktora otwiera zamek po pociagnieciu za klamke jakos przymarza i jak pociagnie sie klamke to linka juz sie nie cofa i trzyma zamek ciagle otwarty. Mozliwe to? Tam wogole jest jakas linka czy jakos inaczej jest to polaczone?

J@nusz
24-01-2019, 09:32
Witam, możne któryś z kolegów borykał ze swiecąco się kontrolka otwartych drzwi na liczniku i bedzie mi wstanie podpowiedziec gdzie mam szukac przyczyny, wspomne rowniez ze nie dziala przy okazji centralny, musze kazde drzwi zamykac oddzielnie.

Juzek
24-01-2019, 10:12
Zamek kierowcy musisz wyciągnąć, przeczyscic naftą lub zmywaczem do hamulców a potem biały smar na połączenia nitowane i ruchome.

Wersja na leniucha: wpuść WD40 przez otwór po śrubie mocowania zamka do drzwi. Odkręcaj jedną na raz, pryskaj WD aż będzie wyciekać dołem, zakręć śrubę, odkręć następną, prysnij itd.

Nastukane na szklanym ekranie

technik08
24-01-2019, 18:56
Witam, możne któryś z kolegów borykał ze swiecąco się kontrolka otwartych drzwi na liczniku i bedzie mi wstanie podpowiedziec gdzie mam szukac przyczyny, wspomne rowniez ze nie dziala przy okazji centralny, musze kazde drzwi zamykac oddzielnie.
Wygląda to na przerwę przewodu między drzwiami a GEMem , lub uszkodzony przełącznik wyczuwający zamknięcie drzwi w zamku w drzwiach . W temacie "Czujnik zamknięcia drzwi" jest to opisane . Jeśli przy GEMie zewrzesz odpowiedni do drzwi przewód do masy , system uzna drzwi za zamknięte , nawet po ich otwarciu . Jeśli komputer w aucie z elektryką tylko przodu "widzi" otwarte drzwi przednie , centralny nie zamknie auta .

jarekfxsilver
29-01-2019, 18:48
Zamek zamowiony ale okazalo sie ze stary jest ok. Wstawilem samochid do garazu, postal z godzinke, zaczalem rozbierac drzwi i zamek zaczal dzialac. Niestety wczorajszy deszcz i przymrozek sprawily ze dzisiak zamek sie otwozyl i znowu nie trzyma. Macie jakas koncepcje na to? Mysle ze linka krora laczy klamke zewnetrzna z zamkiem i ktora otwiera zamek po pociagnieciu za klamke jakos przymarza i jak pociagnie sie klamke to linka juz sie nie cofa i trzyma zamek ciagle otwarty. Mozliwe to? Tam wogole jest jakas linka czy jakos inaczej jest to polaczone?

Wymień zamek, kosztuje grosze w zamienniku, niczym nie różni się od oryginału, nawet na sklepie wysyłkowym ford-a (www.ford.sklep.pl) mają tylko jego a nie OE : https://allegro.pl/oferta/zamek-drzwi-przod-lewy-ford-focus-mk2-ii-2004-7784861090?snapshot=MjAxOS0wMS0yMVQxODozMjoxNS4wNj ZaO2J1eWVyOzNlYjJlNTVlNTk3OWZmODI3OTliMGRhNGY2MzRh ZTNjZDZlOWM0YTI0ZTE1YTJlZDU1NTdkMmNkY2M3Yjk4N2Y%3D już nie wiem kiedy coś zaszwankowało w żonki aucie ale objaw był taki że w czasie mrozów czsami nie można było po otwarciu zamknąć fury bo rygiel był podniesiony do góry (a powinien być w dół) żeby zaczepić się o pręt (ucho) przykręcone do słupka, zerknąłem że na otwartych drzwiach jak wkrętakiem sztucznie go zamykałem to po podniesieniu klamki nie wracał on do końca (dlatego zamykając drzwi odbijały bo język nie był opadnięty, trzeba było wiele razy klamką poruszać żeby zmusić język zamka żeby opadł, szkoda nerwów bo za parę zł lżej otwiera się drzwi i wsio działa jak trzeba), a w innych drzwiach pięknie się cofał. Kupiłem zamiennik i po problemie. Naprawa grosze i nie ma co płakać. Link do filmiku, co prawda fiesta mk7 ale pomijając system (okablowanie w klamce ,,hands free") można spokojnie rozbierać sobie zamek z klamką w mk2 https://www.youtube.com/watch?v=4J0k9ZeQJds

robdol
30-01-2019, 12:05
u mnie także rygiel odbijał zeszłej zimy i nie mogłem zamknąć drzwi , wystarczyło nasmarować zamek olejem silikonowym i tej zimy problem nie powrócił ,zatem nie zawsze wymiana jest konieczna
ważne by użyć odpowiedniego preparatu - odradzam WD40

jarekfxsilver
30-01-2019, 19:58
u mnie także rygiel odbijał zeszłej zimy i nie mogłem zamknąć drzwi , wystarczyło nasmarować zamek olejem silikonowym i tej zimy problem nie powrócił ,zatem nie zawsze wymiana jest konieczna
ważne by użyć odpowiedniego preparatu - odradzam WD40

Naprawdę nie potrzeba do tego Mega wiedzy technicznej żeby na to wpaść :-) (trochę ironizuję :-) Było myte (spray - zmywasz i smarowane (smar półstały w spray silikonowy) ale jak wkrętakiem przy otwartych drzwiach zamykałem język zamka i pociągałem klamką to niestety nie do końca on wracał a jak wracał to bardzo powoli. A i przy otwieraniu nie ma już żadnego oporu na klamce i chodzi jak w reszcie drzwi lub w moim mk3st.
Załączam foto jak powinien wyglądać zamek po demontażu i nie ma obawy jak tu ktoś napisał że czegoś się nie zamontuje, cięgien, linek itp. musi być zamek zdemontowany razem z częścią klamki, wtedy ładnie wychodzi nam to do rozbiórki. Rozbiórka jest identyczna jak w tym filmiku z fiesta mk7. https://www.youtube.com/watch?v=4J0k9ZeQJds z tym że większość nie ma w klamce czujnika do systemu ,,hands free" więc nie ma problemu z wyczepieniem złączki od klamki. Jak w załączonym foto wygląda to na mega rozbudowany i skomplikowany system, w rzeczywistości to tylko pozory. kupa plastiku i to wszystko. Żeby zamontować w ten zespół zdemontowany nowy zamek należy odczepić linki, pręty i na koniec rozwiercić nit mocujący osłonę zamka/prowadnicę szyby (zaznaczony na czerwono na 2 foto). Rozwiercamy go i przekładamy plastik do nowego zamka, nitujemy (jak już ktoś nie ma nitownicy to z partyzantki może założyć śrubę ale nie kaleczmy i nie dziadujmy, nitownica kosztuje grosze i nity to samo). następnie montujemy linki i pręty. Wszystko jest bardzo proste i jeżeli ktoś min. ma zmysł techniczny to zrobi to sobie bezboleśnie. NIE ODCZEPIAJCIE ŻADNYCH LINEK I PRĘTÓW OD ZAMKA NA AUCIE, PONISZCZYCIE ZACZEPY TYCH LINEK!!!! Po demontażu zamka do wszystkiego jest piękny dostęp. Potrzebne klucze do całej operacji: Klucz z grzechotką, nasadowy1/4 z przedłużką 8 i 10, jakieś cieniutki wkrętaki żeby pomagać sobie w demontowaniu gumek/zaślepek, plastikowe łopatki do demontażu zapinek ale jak ktoś nie ma a ma wyczucie w ręce to obcinaczkami czołowymi z wyczuciem tez da radę, 2 rodzaje TORX-ów montowanych do tej przedłużki grzechotki (już nie pamiętam jakie to rozmiary). I to cała filozofia. Nie będę się rozpisywał jak demontować boczek drzwi, płytę z mechanizmem opuszczania szyby. Mechanizm opuszczania szyby demontuje się identycznie jak w fiesta mk7 tyle że trochę inaczej są ułożone kable, ale również należy przez otwory zaślepione odkręcić kluczem nasadowym 10 zacisk szyby, szybę musimy opuszczać do chwili aż nam się pokaże w otworach śruba (szyba jest ściskana 2 obejmami na tę właśnie śrubę pod klucz 10, po odkręceniu od wewnętrznej strony demontujemy wewnętrzny parapet i wyciągamy szybę żeby nam nie przeszkadzał, odkręcamy śruby mocujące do okoła cały mechanizm opuszczania szyb, wcześniej oczywiście odpinamy wszystkie kable, kostki). Powodzenia Panowie. Ps. otwieranie auta będzie delikatne bez żadnej siły.

michale32
06-03-2019, 10:16
Witajcie.
Sam borykałem się z problemem wymiany zamka ale już po problemie. Kupiłem nowy bo stary świrował. Faktycznie nie jest to aż tak trudne. Niestety przy złożeniu do kupy problemem jest wcisnąć te trzy plastikowe "cycki" w które wchodzą później plastikowe wałeczki.
U mnie dodatkowo nie działa otwieranie z kluczyka po złożeniu. Jak wyjmę bębenek zamka to śrubokrętem normalnie działa. Tak jakby bębenek nie sięgał czy co?

Andrzej_K
06-03-2019, 12:16
(...) Niestety przy złożeniu do kupy problemem jest wcisnąć te trzy plastikowe "cycki" w które wchodzą później plastikowe wałeczki.
(...)

Ja wywierciłem trzy otworki i przykręciłem to wkrętami. (wzorowałem się jakimś opisem w necie)

michale32
06-03-2019, 15:25
Ja ściągnąłem opaskami (trytytkami) bo widziałem opis na forum.
Za to z bębenkiem zamka jest taki problem, że podczas obracania kluczyka wysuwa się z niego jakaś płytka aluminiowa i powoduje, że wkładka się nie obraca jak należy. Chyba trzeba będzie kupić nową wkładkę.

1endzi
25-11-2019, 20:18
a jak wymontować samą wkładkę z obudowy?