Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Zapowietrzone sprzęgło po wymianie wysprzęglika


Gienekz
21-08-2014, 06:29
Witam

Szukam od dłuższego czasu informacji ale nic nie znalazłem. Ponad miesiąc temu rozsypał się wysprzęglik (SMAX 2007 1,8 TDCI), po wymianie 3 tygodnie było ok ale jak to w zyciu bywa w trakcie wyjazdu na wakacje pedał sprzęgła znowu wpadł w podłogę. Ale podniosłem go i znowu działało. I tak coraz częściej. PO powrocie wjechałem na warsztat i odpowietrzyli sprzęgło tydzień ok i znowu to samo. Postawiliśmy na pompkę sprzęgła. Wczoraj odebrałem auto i po powrocie ok 20 km do domu pedał znowu sie zawiesił :evil: dzisiaj jechałem do pracy i ewidentnie da sie wyczuć, że pedał sprzęgła od czasu do czasu chodzi bardzo lekko (ale jeszcze odbija). Wysprzęglik za 1 razem napewno sie rozsypał, wyleciało sporo płynu. Oczywiście wszystklie części montowane nowe, płynu nie ubywa. Panowie pomóżcie!!

salom
21-08-2014, 06:34
To nie wysprzęglik ani pompa sprzęgła , tylko nieszczelność na przewodach , słabo dokręcone, przetarta lub pęknięta rurka,

Gienekz
21-08-2014, 06:44
Też mi się tak wydaje, problemy zaczęły się po wymianie wysprzęglika czyli ewidentnie coś jest źle poskładane. Dzieki za odpowiedz, sprawdze układ i oczywiście dam znać.

Gienekz
26-08-2014, 07:54
Niestety, układ sprawdzony i nadal sprzęgło zapowietrza się. Może wada wysprzęglika??

Speedo
26-08-2014, 08:01
Oczywiście wszystklie części montowane nowe, płynu nie ubywa.

nowe ale jakiej firmy? bo ja ostatnio wstawiłem komuś nowego MaxGeara to za diabła nie szło tego odpowietrzyć, teraz niby działa ale anemicznie...

Gienekz
26-08-2014, 08:21
Wysprzęglik firmy sachs, więc raczej dobra firma. Sęk w tym ze daje się go odpowietrzyć ale po kilku godzinach łapie powietrze. Da się z tym jeździć wystarczy podnieść pedał dwa razy wdusić sprzęgło i przez chwile jest dobrze.

Gienekz
01-09-2014, 10:57
Wymieniłem przewód z odpowietrznikiem i jest ok (4dni) więc jestem dobrej myśli.

Gienekz
29-09-2014, 09:55
Wymienilem drugi przewód i nadal to samo, brak pomyslu co dalej. Chyba że wysprzęglik jest wadliwy. Panowie macie jakis pomysł??

TSRules
29-09-2014, 10:23
pytanie czy jak wymieniali wysprzęglik to samo sprzęgło na 100% w dobrym stanie ?
pytanie czy prawidłowo odpowietrzali sprzęgło ? bo standardowo jak hamulce też nie zawsze przynosi efekt

Gienekz
29-09-2014, 10:27
pytanie czy jak wymieniali wysprzęglik to samo sprzęgło na 100% w dobrym stanie ?
pytanie czy prawidłowo odpowietrzali sprzęgło ? bo standardowo jak hamulce też nie zawsze przynosi efekt

Sprzęgło chodzi dobrze, jedyny objaw ktory mnie niepokoi to przy zdejmowaniu nogi ze sprzęgła delikatnie podnoszą sie obroty. Co do odpowietrzenia miesiąc temu ten sam mechanik wymieniał w innym smaxie 1,8 sprzęgło i odpowietrzenie poszlo bez problemu.

salom
29-09-2014, 13:02
Może być również przyczyna taka, że w pompie sprzęgła tłoczek wewnątrz pompy nie odkrywa otworka którym płyn ze zbiorniczka jest pobierany przez pompę i przy naciskaniu pedału sprzęgła powoduje ruch wysprzęglika.
Może sprawdż czy masz regulacje śrubą mimośrodową na pedale sprzęgła i tym pręcie który naciska na wkład pompy sprzęgła. Po prostu jest trochę za długi i w pompie nie odkrywa sie ten otworek.

Gienekz
29-09-2014, 13:08
Może być również przyczyna taka, że w pompie sprzęgła tłoczek wewnątrz pompy nie odkrywa otworka którym płyn ze zbiorniczka jest pobierany przez pompę i przy naciskaniu pedału sprzęgła powoduje ruch wysprzęglika.
Może sprawdż czy masz regulacje śrubą mimośrodową na pedale sprzęgła i tym pręcie który naciska na wkład pompy sprzęgła. Po prostu jest trochę za długi i w pompie nie odkrywa sie ten otworek.

W jaki sposób można to sprawdzic? Nie wiem od czego zacząć. Dziwne jest to ze zaczelo się to dziać od wymiany wysprzęglika (przyczyna wymiany był uszkodzony wysprzeglik nie miało to nic wspolnego z tym co sie dzieje teraz)

salom
29-09-2014, 15:23
Pompa sprzęgła jest przykręcona na 2 śruby. Jeżeli stwierdzisz że nie ma regulacji na śrubie na pedale sprzęgła, to popatrz na pompę i pomyśl jak ją odsunąć w kierunku silnika o jakieś 3 mm.
Ja to bym odkręcił te 2 śruby mocujące, odsunął pompę tak aby wyszła z mocowania, założył bym po dwie podkładki pomiędzy czoło pompy, a mocowanie, dokręcił bym nakrętki, i już pompa odsunięta. A jak to ty zrobisz, nie wiem.

TSRules
29-09-2014, 16:23
tak, tylko czy w ten sposób nie zmieni fabrycznego skoku pedału który ma określoną wielkość, więcej zepsuje niż naprawi ;)

Gienekz
30-09-2014, 06:10
Na moje to nie ma nic wspolnego z pedalem sprzęgła , jeżeli zapowietrzanie zaczelo się od wymiany wysprzęglika, to chyba tutaj trzeba szukac przyczyny. Obdzwoniłem wszystkie serwisy i nikt nie ma pojęcia od czego zacząć, w jednym zaproponowali mi wymiane pompki przy pedale a jak nie pomoże to dalej w kierunku sprzęgła (czyli to co juz mam wymienione). Stwierdzili tez że jeżeli było odpowietrzone i chodziło przez jakiś czas to napewno nie jest wina samego odpowietrzenia. Z ciekawości podpytalem o ceny, za wymiane wysprzęglika 1400 plus części :) Nie wiem czy ryzykować wymiane samego wysprzęglika czy od razy wymienić sprzęgło. Przerażają mnie koszty a raczej brak pewności że to pomoże (na moje sprzęgło jest ok absolutnie żadnych niepokojących objawów, doczytałem że falowanie obrotów przy puszczaniu sprzęgła to z powodu jakiegoś czujnika na pedale)

salom
30-09-2014, 08:18
Dobrze podpowiedzieli, wymień pompę sprzęgła, kup używaną za 100 zł, to i tak oszczędzisz, jak byś chciał za 1400 zł wymieniać to , co już wymieniałeś.
Zrobisz jak będziesz chciał, twoja sprawa.
A skąd wiesz, że sprzęgło jest zapowietrzone. Bo samo to że nie wysprzęgla, nie oznacza zapowietrzenia. Mogą być zużyte tłoczki w pompie sprzęgła i po naciśnięciu pedałem płyn przeciska sie poza tłoczek, a nie naciska na tłoczek wysprzęglika.
Lub tak jak pisałem w postach wyżej.

Gienekz
30-09-2014, 08:29
Dobrze podpowiedzieli, wymień pompę sprzęgła, kup używaną za 100 zł, to i tak oszczędzisz, jak byś chciał za 1400 zł wymieniać to , co już wymieniałeś.
Zrobisz jak będziesz chciał, twoja sprawa.
A skąd wiesz, że sprzęgło jest zapowietrzone. Bo samo to że nie wysprzęgla, nie oznacza zapowietrzenia. Mogą być zużyte tłoczki w pompie sprzęgła i po naciśnięciu pedałem płyn przeciska sie poza tłoczek, a nie naciska na tłoczek wysprzęglika.
Lub tak jak pisałem w postach wyżej.

Pompa jest nowa Sachs wymieniłem ja 2 tygodnie temu, dlatego nie chce jej wymieniać. objawy przed i po wymianie takie same, czyli pedał robi się miękki, do czasu az nie odbije. ( jak juz nie odbije naciskam kilka razy sprzęgło aż zrobi się znowu twardy). Może jeszcze jedna informacja, odstawiam auto wieczorem pedał jest twardy, wsiadam rano (nie zawsze) pedał jest miękki.

Bump: Jest możliwość sprawdzenia układu pod ciśnieniem?? Powinno wyjść gdzie jest nieszczelność.

salom
30-09-2014, 09:29
W takim razie, musi być nieszczelność na wyjściu z pompy do wysprzęglika. Albo przetarty przewód lub słabe dokręcenie połączeń.

Gienekz
07-10-2014, 08:00
Dziwna sprawa, po wymianie ostatniego przewodu po tygodniu od odbioru auta pedal wpadl w podloge odbiłem go nogą napompowałem go dwa razy i do dzisiaj jest ok. Byc może jakiś pęcherz powietrza został w układzie (mam taka nadzieje) na dzien dzisiejszy jest ok. Dzieki za zainteresowanie tematem. Pozdrawiam

Gienekz
26-10-2014, 07:33
Dziwna sprawa, po wymianie ostatniego przewodu po tygodniu od odbioru auta pedal wpadl w podloge odbiłem go nogą napompowałem go dwa razy i do dzisiaj jest ok. Byc może jakiś pęcherz powietrza został w układzie (mam taka nadzieje) na dzien dzisiejszy jest ok. Dzieki za zainteresowanie tematem. Pozdrawiam

Witam, problemów ciąg dalszy. Pedał dalej odbija do 1/3 podbijam noga i nachwile zaskakuje. Wymienione:
Sprzęgło, dwumasa, wysprzęglik, przewody, pompka sprzęgła.
Został już tylko sam pedał sprzęgła, jest na nim taki biały siłownik ze sprężynami. Czy to możliwe że ten siłownik blokuje pedał. Wczoraj przesmarowalem (co prawda tylko tym co mialem pod reka czyli wd 40) i na jakies 20 km chodziło dobrze. W poniedziałek jade wymienic.
Panowie jeżeli macie jakiś pomysł, prosze o pomoc. Wydałem juz 5 tys

gladiator_86
14-11-2014, 22:42
Udało Ci się uporać z tym problemem? Jak sobie poradziłeś? Pytam bo mam takie same objawy w galaxy. Ja jeszcze zauważyłem że pedał zaczyna opadać przy delikatnym do hamowaniu czyli praktycznie nóżka bardzo leciutko dotknięta do hamulca. Jutro biorę się za odpowietrzenie całego układu hamulcowego i sprzęgła (do wymiany pompy sprzędła wyjmowałem pompę ABS-u)

osti
06-12-2014, 13:00
sprawdz sobie ten siłownik(sprężyna jest pod nogami kierowcy) co odbija pedał sprzęgła

rafal43211
12-02-2015, 12:13
Udało Ci sie rozwiązać ten problem? mam to samo w mondeo mk4. Poprzedni właścciel wymieniał sprzęgło (podobno z wysprzęglikiem) po jakimś miesiącu sprzęgło zaczeło się zapowietrzać, w ASO wymienili mi pompkę przy pedale i przewód od pompki do wysprzęglika na nowe. odpowierzanie pomaga na dwa dni, potem pedał znowu nie chce wrócić dom swojego położenia a biegi ciężko wchodzą. Jak popdompuje pedałem przez parę min jest ok. Czy Tobie udało się uporać z tym zapowietrzaniem?

salom
12-02-2015, 12:25
Jeżeli nie masz widocznej nieszczelności na rurce od pompy sprzęgła do wysprzęglika, i pompę sprzęgła masz nową, to znaczy że albo poprzedni właściciel nie wymieniał wysprzęglika, albo założył kiepskiej jakości, i przepuszcz już przez tłoczki.

rafal43211
12-02-2015, 12:28
Jeżeli nie masz widocznej nieszczelności na rurce od pompy sprzęgła do wysprzęglika, i pompę sprzęgła masz nową, to znaczy że albo poprzedni właściciel nie wymieniał wysprzęglika, albo założył kiepskiej jakości, i przepuszcz już przez tłoczki.

Też mi się tak wydaje ale ASO zaczeło od wymiany tańszych części żeby nie wyjmować skrzyni. Tylko najdziwniejsze jest to że płynu w ogóle nie ubywa

salom
12-02-2015, 12:42
Nie ubywa dlatego że przepuszczając tłoczki w wysprzęgliku płyn pod wpływem naciśnięcia pedału sprzęglą, przedostaje on się w małych ilościach do przedniej części wysprzęglika, czyli przed tłoczki, z chwilą puszczenia pedału tłoczki w wysprzęgliku wracają na swoje miejsce, a płyn przeciska się z powrotem do tej częsci wysprzęglika za tłoczki, ponieważ tłoczki mają kołnierz rozpierający i działają w jedną stronę.
Ciężko będzie Ci to zrozumieć, ale przekonasz się dopiero, jak będziesz miał w ręku ten wysprzęglik, zdejmiesz z przodu gumę osłonową .

rafal43211
12-02-2015, 13:30
kolega który miał ten sam problem w s maxie pisał mi że gdy odpowietrzyli mu układ ciśnieniowo w końcu problem został rozwiązany. czy metoda poprzez wpuszczanie płynu strzykawką przez odpowietrznik jest niewystarczająca? robiłem tak samemu, nie wiem jak robili to w aso ale pomagało tylko na 2 dni

salom
12-02-2015, 13:46
Tak to już jest, jednemu pomoże, drugiemu nie. Ty jesteś ten drugi.

Fordzik-s-maxik
27-01-2024, 08:30
Witam panowie jestem nowym użytkownikiem forum forda, szukam od dłuższego czasu tematów o zapowietrzającym się sprzęgle w fordzie s max 2007r 2.0B i niestety nic konkretnego nie znalazłem.czy ktoś pomoże rozwikłać problem :

Po odpowietrzenia jest ok ale tylko na 30-50 km puzniej zaczyna się problem pedał sprzęgła robi się coraz miększy trzeba nim Zaczynać pompować, po przejechaniu około 250-300 km już nawet pompowanie pedałem sprzęgła nie pomaga zostaje odpowietrzenie i tak w kółko. Układ odpowietrzam od strony wysprzeglika.


W aucie zostało wymieniony cały zestaw sprzęgła ( dwumas, tarcza sprzęgłową, docisk, wysprzeglik z łożyskiem) dodatkowo po tej wymianie została wymieniona jeszcze pompka sprzęgła z powodu iż układ zaczął się zapowietrzać wymieniłem też oringi na przewodach hydraulicznych dalej się zapowietrza. Została wymieniona ponownie pompka sprzęgła nic to nie dało dalej się zapowietrza. Ma ktoś jakiś pomysł na to ustrojstwo???

lisek40
27-01-2024, 09:50
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=210090

Fordzik-s-maxik
27-01-2024, 10:07
Dzięki za próbę pomocy ale niestety nie ma tam zacnych konkretów jeśli chodzi o odpowietrzanie ciśnieniowe to jest to robione za każdym razem po 300 km

Parch
27-01-2024, 18:12
IMHO nic Ci się nie zapowietrza. Zapewne pękła sprężyna na pedale sprzęgła i dlatego pedał opada.

Fordzik-s-maxik
27-01-2024, 19:48
Jak by tak było to bym tu nie pisał �� pedał wraca do samej góry tylko robi się coraz bardziej miękki aż przestaję wysprzeglać

Parch
27-01-2024, 20:05
A po podniesieniu pedału sprzęgła lub "podpompowaniu" sprzęgło staje się miękkie i wpada w podłogę w czasie jednej jazdy? Czy jest niżej po postoju?

Fordzik-s-maxik
28-01-2024, 10:34
Pedał sprzęgła podnosi się prawidłowo tylko w czasie jazdy staje się coraz bardziej miękki aż staje się bezużyteczny jak go pod pompuje to znów zrobi się Twardy "twardszy" ale po kolejnych przejechanych km jest coraz gorzej, po prostu pompowanie coraz niej pomaga i trzeba odpowietrzyć przez wysprzeglik

Bump: Jak auto stoi nie używane powiedzmy 2 dni to też ten pedał robi się miękki

Parch
28-01-2024, 10:52
Jeśli faktycznie pedał sprzęgła "wpada" w podłogę podczas jazdy (po uprzednim "podpompowaniu" lub podniesieniu), to problem jest w wadliwej części, np. kiepska pompa sprzęgła.
Jednak zanim wydasz kolejne pieniądze sprawdź tą sprężynę, bo na ten temat nic nie pisałeś, a w pedałach sprzęgła w 2.0. Duratec, te sprężyny pękają. Jest u Ciebie w ogóle?

Fordzik-s-maxik
28-01-2024, 14:19
Pierwsza pompa była wymieniona na LUKa teraz jest założona TRW, przyjze się tej sprężynie ale przy zakładaniu pompy nie było widać żeby była uszkodzona z zresztą jak by była pęknięta to raczej pedał by się nie podnosił ???

Bump: A jak by była ta sprężyna pęknięta to przez to zapowietrzać by się układ??? Raczej mi się nie wydaję się tak mogło by być. Ewidentnie gdzieś zaciąga powietrze tylko nigdzie nie ma wycieków płynu i nie mogę tego zlokalizować

Parch
28-01-2024, 15:42
jak by była pęknięta to raczej pedał by się nie podnosił ???Ja tej sprężyny nie mam założonej od kilku lat. Efekt jest taki, że po kilkugodzinnym postoju pedał sprzęgła opada o 1-2 cm. Jak nie wyciągnę go stopą lub nie podpompuję, to z czasem opada jeszcze bardziej. Nauczyłem się codziennie rano wyciągać pedał i tak sobie jeżdżę. Ale jak już wykonam podnoszenie, to pedał normalnie działa, tzn. podnosi się na maksymalną wysokość.

Fordzik-s-maxik
28-01-2024, 17:41
Sprawdziłem sprężyna jest na swoim miejscu.ten pedał nie opada tylko robi się coraz bardziej miękki. Jak odpowietrzam układ to za każdym razem wychodzą bąbelki powietrza po prostu się zapowietrza tylko nie mogę zlokalizować przyczyny. Miał ktoś taki albo podobny przypadek????

Speedo
29-01-2024, 06:19
Miał ktoś taki albo podobny przypadek????

Ja miałem po wymianie na LUK i też wielkie zdziwienie bo sprzęgło, wysprzęglik, pompa nowe a to nie są tanie rzeczy i nie działa. Kupiłem TRW i chodzi, no ale skoro u Ciebie już LUK i TRW nie działa to nie wiem... Tu na forum piszą, że pompa FTE najlepszejsza, jak już wszystko zawiedzie to może ją wypróbuj...

Fordzik-s-maxik
19-02-2024, 05:49
A czy uszkodzony/wadliwy dwumas może zapowietrzać sprzęgło??? W dalszym ciągu trwa walka zostały wymienione przewody i dalej nie pomogło

Rafał A.(antek)
20-02-2024, 18:10
że pompa FTE najlepszejsza
Potwierdzam. jak mogę tylko takie montuje
Zapowietrza się = nieszczelność.

Fordzik-s-maxik
04-03-2024, 06:11
Miał ktoś z was taki albo podobny przypadek?? Mechanicy rozkładają ręce brak pomysłów co może być powodem przy jeździe po mieście jest ok jak sie wyjedzie na autostradę po 20 km sprzęgło zanika pedał robi się miękki po kilkukrotnym wciśnięciu da się wrzucić bieg alf nie jest już taki jak w mieście. Mądre głowy podpowie ktoś co może być powodem???

arkmyl12
10-03-2024, 14:04
Kilka lat temu miałem podobny problem w Conneccie. Wymiana wysprzęglika załatwila sprawę.