Zobacz pełną wersję : [Galaxy 2000-2006] Twardy pedał hamulca - jakie przyczyny


Paintbox_team
28-08-2014, 11:12
Witam !
jak w temacie.... jadę autem zaczynam hamować ok 5 sekund po czym odpuszczam pedał... po chwili znów noga na hamulec i .... pedał mega twardy a wyhamowanie auta jest wręcz nie mozliwe bo trzeba całą siłą wdusić hebel żeby zatrzymać auto
od czego panowie zacząć ?
wymiana płynu ? próba odpowietrzenia ?

salom
28-08-2014, 11:57
Użyj opcji szukaj, bardzo dużo jest już pisane na ten temat, prawie o każdym typie samochodu.

Paintbox_team
28-08-2014, 22:17
ale nic o mk2 galaxy ......

salom
29-08-2014, 06:32
Wszystkie samochody osobowe mają tą samą zasadę działania, albo podciśnienie z kolektora ssącego, albo z pompy Vacum.

bary
29-08-2014, 11:01
Pompa Vacum

hektoras
31-08-2014, 12:05
Sprawdz wężyki podciśnieniowe i poczytaj tak jak salom wyżej radzi Pozwoli to nakierować i pokaże od czego-którego zacząć szukać.

miketg
31-08-2014, 19:00
U mnie spadł wężyk z serwa pompy hamulcowej i pedał twardy a hamulca ani krzty.

Stefano
31-08-2014, 21:29
Witam !
jak w temacie.... jadę autem zaczynam hamować ok 5 sekund po czym odpuszczam pedał... po chwili znów noga na hamulec i .... pedał mega twardy a wyhamowanie auta jest wręcz nie mozliwe bo trzeba całą siłą wdusić hebel żeby zatrzymać auto
od czego panowie zacząć ?
wymiana płynu ? próba odpowietrzenia ?

Z tego co piszesz nie wyrabia pompa Vacum z podcisnienie, / jak piszesz, drugie wciśniecie pedału jest bez wspomagania/, czyli chyba jest dziura w układzie węży podciśnienia.

Najczęciej w SGA to uszkodzony gruby czarny sztywny wąż pomiędzy pompą Vacum a serwiem, w połowie którego jest zaworek z trójnikiem. Usterka polega na pęknięciu tego węża w miejscach połączeń z króćcami. Cena nowego w ASO to aż 153 zł, wiec trzeba go dokładnie obejzeć, odciąć z zapasem uszkodzenie i naciągnąć pozostała cześć na gorąco na krócieć. Może tez być obluzowany metalowy króciec w pompie VAcum lub nieszczelne serwo.
Oczywiscie trzeba dokładnie obejżeć cienkie wężyki, aż do akumulatora podciśnienia / czarnej bańki koło alternatora/ i sprawdzić czy nie jest urwany cieniutki króciec na w/w grubym węzu co zasila zaworki N75 i N90 / np. przy nerwowej wymianie elektrycznej pompki płynu/. Koło tego urwanego króćca na tym zaworku jest zapasowy z zieloną zaslepką, to tam można przełozyć wężyk, a powstałą dziurę po urwanym , zaslepić na goraco.

Jak nie możesz sobie dalej poradzić, to dzwoń na podany w podpisie telefon - pomogę.

Pozdrawiam.

Paintbox_team
02-09-2014, 07:46
dzięki za naprowadzenie, jadę dziś do mechanika niech oni się z tym bujają.dam znać po wizycie co piardło

Paintbox_team
02-09-2014, 19:58
Usterka usunięta ... Pęknięty plastikowy wąż wychodzący od trójnika i wpadający do serwa.
Zastąpiony wężem wysokociśnieniowym z opaskami i gitara

Stefano
02-09-2014, 21:28
Nie bardzo mi sie chciało tego co wczesniej opisywać, ale toż to hamulce i dlatego poświeciłem ci trochę czasu, bo wiem co może być na drodze...oby nie!
To cieszę się że jest jak piszesz - 'gitara':P

Paintbox_team
03-09-2014, 08:15
Teraz wystarczy nogę położyć na hamulcu i efekt piekielny .... każde wciśnięcie raz po raz ten sam rezultat.dzięki stefano za naprowadzenie.
Pozdrawiam

galo
01-11-2017, 23:01
Tak jak w temacie również mam twardy hamulec i najprawdopodobniej wina jest zaworka zwrotnego podciśnienia serwa.

Ułamał mi się króciec z jednej strony i skleiłem na Poksipol w ten sposób najprawdopodobniej zakleiłem przelot tak jak widać na załączonym zdjęciu nie przyłożyłem się do tego.

Zaworek ma wylot z jednej strony na serwo a z drugiej strony są dwa wyloty z tym że jeden ma mniejszą średnicę.

Ponieważ do mojego modelu nie mogłem znaleźć takiego zaworka a znalazłem inne to mam pytanie czy na przykład:

---- znalazłem zaworek od opla, który na zdjęciach wizualnie wygląda jak w Fordzie i ma chyba takie same średnice jest szansa że będzie to działać prawidłowo.

-----Znalazłem też zaworek od Forda który ma tylko dwa króćce po jednym z każdej strony, do tego dołożyłbym od strony kolektora ssącego trójnik i wszystko razem połączył.

Przewody na łączeniach są luźne, to od razu bym je też wymienił na przewody gumowe wysokociśnieniowe bo oryginalne są bardzo sztywne i prawdopodobnie nieszczelne to i też średnicę do tego zaworka mógłbym odpowiednio dobrać.

Bump: Jakoś wcześniej nie kleiło mi się to zdjęcie.

galo
02-11-2017, 11:11
Jestem właśnie po rozmowie w serwisie Forda i nie mogą takiej części po numerze win znaleźć, Nawet przyniosłem im stary zaworek i nic to nie pomogło------normalnie ręce opadają.

Może ktoś wie gdzie tego jeszcze szukać albo co można zamiast tego zastosować.

galo
02-11-2017, 20:53
Zadzwoniłem jeszcze do drugiego serwisu i tam znaleźli koszt 440 zł razem z przewodami podciśnienia więc zrezygnowałem i nadal szukam tańszego rozwiązania.

Może komuś się przyda kod tego ustrojstwa to:
95VW-2420-EB
7283749

Stefano
05-11-2017, 20:27
Podjedź na jakiś szrot i kupusz to za parę złotych...

galo
06-12-2017, 23:20
Kupiłem od Opla Vectry na zdjęciu wyglądał identycznie dopiero jak paczka przyszła okazało się że te dwa większe króćce są trochę za duże ale kupiłem kawałek większego przewodu gumowego i udało się to wszystko połączyć, teraz jest OK.

Koszt zaworka to 35 zł więc opłacało się troszkę pomęczyć.