Zobacz pełną wersję : [Galaxy 2000-2006] Twardy pedał hamulca - jakie przyczyny
Paintbox_team 28-08-2014, 11:12 Witam !
jak w temacie.... jadę autem zaczynam hamować ok 5 sekund po czym odpuszczam pedał... po chwili znów noga na hamulec i .... pedał mega twardy a wyhamowanie auta jest wręcz nie mozliwe bo trzeba całą siłą wdusić hebel żeby zatrzymać auto
od czego panowie zacząć ?
wymiana płynu ? próba odpowietrzenia ?
Użyj opcji szukaj, bardzo dużo jest już pisane na ten temat, prawie o każdym typie samochodu.
Paintbox_team 28-08-2014, 22:17 ale nic o mk2 galaxy ......
Wszystkie samochody osobowe mają tą samą zasadę działania, albo podciśnienie z kolektora ssącego, albo z pompy Vacum.
hektoras 31-08-2014, 12:05 Sprawdz wężyki podciśnieniowe i poczytaj tak jak salom wyżej radzi Pozwoli to nakierować i pokaże od czego-którego zacząć szukać.
U mnie spadł wężyk z serwa pompy hamulcowej i pedał twardy a hamulca ani krzty.
Witam !
jak w temacie.... jadę autem zaczynam hamować ok 5 sekund po czym odpuszczam pedał... po chwili znów noga na hamulec i .... pedał mega twardy a wyhamowanie auta jest wręcz nie mozliwe bo trzeba całą siłą wdusić hebel żeby zatrzymać auto
od czego panowie zacząć ?
wymiana płynu ? próba odpowietrzenia ?
Z tego co piszesz nie wyrabia pompa Vacum z podcisnienie, / jak piszesz, drugie wciśniecie pedału jest bez wspomagania/, czyli chyba jest dziura w układzie węży podciśnienia.
Najczęciej w SGA to uszkodzony gruby czarny sztywny wąż pomiędzy pompą Vacum a serwiem, w połowie którego jest zaworek z trójnikiem. Usterka polega na pęknięciu tego węża w miejscach połączeń z króćcami. Cena nowego w ASO to aż 153 zł, wiec trzeba go dokładnie obejzeć, odciąć z zapasem uszkodzenie i naciągnąć pozostała cześć na gorąco na krócieć. Może tez być obluzowany metalowy króciec w pompie VAcum lub nieszczelne serwo.
Oczywiscie trzeba dokładnie obejżeć cienkie wężyki, aż do akumulatora podciśnienia / czarnej bańki koło alternatora/ i sprawdzić czy nie jest urwany cieniutki króciec na w/w grubym węzu co zasila zaworki N75 i N90 / np. przy nerwowej wymianie elektrycznej pompki płynu/. Koło tego urwanego króćca na tym zaworku jest zapasowy z zieloną zaslepką, to tam można przełozyć wężyk, a powstałą dziurę po urwanym , zaslepić na goraco.
Jak nie możesz sobie dalej poradzić, to dzwoń na podany w podpisie telefon - pomogę.
Pozdrawiam.
Paintbox_team 02-09-2014, 07:46 dzięki za naprowadzenie, jadę dziś do mechanika niech oni się z tym bujają.dam znać po wizycie co piardło
Paintbox_team 02-09-2014, 19:58 Usterka usunięta ... Pęknięty plastikowy wąż wychodzący od trójnika i wpadający do serwa.
Zastąpiony wężem wysokociśnieniowym z opaskami i gitara
Nie bardzo mi sie chciało tego co wczesniej opisywać, ale toż to hamulce i dlatego poświeciłem ci trochę czasu, bo wiem co może być na drodze...oby nie!
To cieszę się że jest jak piszesz - 'gitara':P
Paintbox_team 03-09-2014, 08:15 Teraz wystarczy nogę położyć na hamulcu i efekt piekielny .... każde wciśnięcie raz po raz ten sam rezultat.dzięki stefano za naprowadzenie.
Pozdrawiam
Tak jak w temacie również mam twardy hamulec i najprawdopodobniej wina jest zaworka zwrotnego podciśnienia serwa.
Ułamał mi się króciec z jednej strony i skleiłem na Poksipol w ten sposób najprawdopodobniej zakleiłem przelot tak jak widać na załączonym zdjęciu nie przyłożyłem się do tego.
Zaworek ma wylot z jednej strony na serwo a z drugiej strony są dwa wyloty z tym że jeden ma mniejszą średnicę.
Ponieważ do mojego modelu nie mogłem znaleźć takiego zaworka a znalazłem inne to mam pytanie czy na przykład:
---- znalazłem zaworek od opla, który na zdjęciach wizualnie wygląda jak w Fordzie i ma chyba takie same średnice jest szansa że będzie to działać prawidłowo.
-----Znalazłem też zaworek od Forda który ma tylko dwa króćce po jednym z każdej strony, do tego dołożyłbym od strony kolektora ssącego trójnik i wszystko razem połączył.
Przewody na łączeniach są luźne, to od razu bym je też wymienił na przewody gumowe wysokociśnieniowe bo oryginalne są bardzo sztywne i prawdopodobnie nieszczelne to i też średnicę do tego zaworka mógłbym odpowiednio dobrać.
Bump: Jakoś wcześniej nie kleiło mi się to zdjęcie.
Jestem właśnie po rozmowie w serwisie Forda i nie mogą takiej części po numerze win znaleźć, Nawet przyniosłem im stary zaworek i nic to nie pomogło------normalnie ręce opadają.
Może ktoś wie gdzie tego jeszcze szukać albo co można zamiast tego zastosować.
Zadzwoniłem jeszcze do drugiego serwisu i tam znaleźli koszt 440 zł razem z przewodami podciśnienia więc zrezygnowałem i nadal szukam tańszego rozwiązania.
Może komuś się przyda kod tego ustrojstwa to:
95VW-2420-EB
7283749
Podjedź na jakiś szrot i kupusz to za parę złotych...
Kupiłem od Opla Vectry na zdjęciu wyglądał identycznie dopiero jak paczka przyszła okazało się że te dwa większe króćce są trochę za duże ale kupiłem kawałek większego przewodu gumowego i udało się to wszystko połączyć, teraz jest OK.
Koszt zaworka to 35 zł więc opłacało się troszkę pomęczyć.
|