Zobacz pełną wersję : Mondeo mk4 2.5 turbo. Prośba o opinie użytkowników


marko1986
31-08-2014, 12:01
Witam jestem posiadaczem mondka mk3 tddi 115KM, a teraz zastanawiam się nad zakupem mondka mk4 2.5 turbo pb. Proszę o pomoc na co zwrócić uwagę przy zakupie jakie są słabe strony tegoż auta. Jaki jest rozrząd i jak wychodzą koszty eksploatacji (olej, filtry itp.) I czy daje się go zagazować nie cierpiąc na późniejsze ewentualne usterki motoru bądź elektroniki.

Za każdą opinię będę bardzo wdzięczny.

Pozdrawiam Mondeo-Maniaków:wink:

kordyl
31-08-2014, 15:29
Doświadczony użytkownik, a szukajki nie umie obsługiwać :)

http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=209240

kocur
31-08-2014, 16:19
Słabe strony - ciężko znaleźć dobrą sztukę - minusów nie ma - chyba że ktoś zaraz się wyrwie ze spalaniem ale w takim razie proponuję skuter ;)

Olej i filtry zmieniasz jak w każdym aucie co roku lub częściej. Koszt ten sam co do zwykłej benzyny 2.0 - plus minus kilka złotych.


Gazowanie jak najbardziej ale u kogoś kto robi 2.5 a nie "paaaanie, wszystko zagazuję".
4 tys instalka - poniżej to spokojnie można mówić o drutowaniu.

marko1986
01-09-2014, 16:48
A co sądzicie o silniku 2.3 czy też jes warty polecenia

Markoo
01-09-2014, 20:08
Słabe strony - ciężko znaleźć dobrą sztukę - minusów nie ma :) no właśnie, brak dobrych sztuk to są te minusy. Ja na dobrego nie trafiłem :(

Deryll
01-09-2014, 23:41
A co sądzicie o silniku 2.3 czy też jes warty polecenia

Ten silnik tylko z automatem, więc nie wiem czy ci pasuje taka skrzynka.

kordyl
02-09-2014, 09:15
Z tego co piszą tu właściciele silników 2,3 to są do polecenia jak najbardziej, ale to zupełnie inna bajka niż 2,5t.

cliner
02-09-2014, 09:25
2.5T,pozniej male conieco u Heko.... I banan jeszcze wiekszy.

Alecki
03-09-2014, 20:08
na co zwrócić uwagę przy zakupie jakie są słabe strony tegoż auta.

Zwróć uwagę na wycieki silnika - otwórz osłonę paska rozrządu i dokładnie obejrzyj, czy nie ma wycieku z kółek VVT. (W Volvo podobno była akcja serwisowa na te cieknące kółka)

U mnie poddało się uszczelnienie wału korbowego.

Luzy zaworowe regulowane są podkładkami i mechanik ma z tym troszkę zabawy.

Czasami też spadają z króćców wężyki od płynu chłodzącego (przy podszybiu). Wystarczy założyć opaskę.

Słyszałem też o przypadkach przegrzewania się PCM'a (można wykupić G12).

W skrzyni po większych przebiegach zużywa się dwumasa (można wstawić wzmocnioną od RS-a), ktoś pisał także o awarii wysprzęglika.

Szkoda, że prosiłeś tylko o słabe strony... :)

cliner
03-09-2014, 22:29
Padająca odma,mały IC,zawór podciśnienia przy turbinie,zawór recyrkulacyjny,szybciej zużywające się opony:wink:

Towarzysz
04-09-2014, 08:46
no i fakt że strasznie trudno coś ustrzelić fajnego na polskim rynku, pamiętaj że sprowadzane są obłożone większym podatkiem przez pojemność silnika, co przy większości cen jakie się widzi na allegro to samochody tłuczone w innym wypadku nie opłacałoby się ich ściągać handlarzowi.... :)

marko1986
16-09-2014, 19:10
Dzięki za przydatne opinie, na ten momentz zrezygnowałem z 2.5T . Jestem w kropce bo nie mogę znaleźć żadnego fajnego modelu 2.0 czy 2.3 w mojej okolicy na razie pozostaje szukać. A jeszcze jedna sprawa nie macie kogoś kto mógłby sprawdzić historię w serwisie po numerze VIN?

wojtekn
16-09-2014, 20:14
No MK4 z 2.3 trafić to naprawdę jest co szukać. ;)