Zobacz pełną wersję : [Galaxy 2000-2006] Licznik po przekładce z 1/2 na pelny fis - nietypowe zachowanie


jarekft
08-09-2014, 15:30
Witam
Poradziłem sobie z większością problemów po wymianie licznika z 1/2 na pełny fis ale jest coś z czym nie daje rady lub po prostu się nie znam, mianowicie prędkościomierz-https://www.youtube.com/watch?v=7D0L_NkRpIw&feature=youtu.be- w linku jest filmik jak zachowuje się licznik powyżej 100km zamieniałem linie z mojego starego licznika nic nie dało zmieniałem kodowania do uzyskania napisu def i ponowne kodowanie nic zero poprawy.Brat ma sharana i zgrywałem jego wsad i to samo , po wielu próbach znalazłem info gdzieś na niemieckich stronach że z wsadami to tak nie do końca bo inaczej są kodowane do modelu auta i tak rozróżniamy 7m3 to sharan,7m5 to galaxy a 7m7 alhambra i taki wsad powinniśmy szukać jaki mamy model reszta jest opisana na naszym forum kodowanie benz/dizel/oraz pozostałe rzeczy .Z ciekawości rozebrałem brata licznik w sharanie rok prod 2005 i jak się okazało on ma full golas a obie wtyczki zielona i niebieska są w pełni uzbrojone tzn powpinane kabelki a ja mam model galaxy z 2003r i u mnie w obu dość dużo brakuje a mam wersję która fabrycznie wyszła z 1/2fis porównałem wtyczki i wpięcia kabli, np w miejscu gdzie powinien czujnik temp płynu ja mam puste pole we wtyczce a mimo to temp działa po takich testach wkó......... się mocno i przełożyłem liczniki mój full fis poszedł do sharana zmieniłem kodowanie i licznik działa idealnie pokazuje wszystko bez błędnie nawet odczyt prędkości z gps pomyłka w dół o 1km, spalanie i ładowanie temp oleju po prostu wsio prędkość działa płynnie nie tak jak u mnie . Więc mam olbrzymią prośbę do kolegów posiadających możliwość zgrania wsadu z galaxy z full fis o przesłanie mi na meila jarekft@tlen.pl

ps Do Stefano sprawdziłem wszystkie wsady od Ciebie na każdym mam z prędkością to samo+ inne problemy to z kontrolką paliwa lub wskaźnikiem obrotów

jarekft
13-09-2014, 21:05
Witam ,ponawiam prośbę do kolegów posiadających full fis w galaxy o przesłanie wsadu licznika 7m5920840 literka bez znaczenia w moim była Q V59.
Dziś następny dowód że wsady są nie te same otóż słuchałem radia i sprawdzałem piecyk przed zimą kontrolowałem naładowanie akumulatora wskaźnikiem w liczniku po około godzince zabawy i sprawdzeniu pieca aku padł (nowy ma 6m-cy)a na wyświetlaczu licznika 12,5v-13v podłączyłem miernik a tam 10,2v

jarekft
28-09-2014, 19:41
A ja dalej walczę znalazłem stronę http://cardamp.ru/view_full_one.php?langs_us=&selectserach=54&id_damp_list=10639 i podejrzewam że ten wsad potrzebuje .Ponawiam prośbę o wsad ,sprawa aku wyjaśniona padł regulator i nie doładowywał

ps Ktoś ma konto na cardamp i mógłby pobrać

jarekft
09-12-2014, 17:15
Witam
po długim jak dla mnie polowaniu na wsad licznika udało się!!!!!!!
złapałem na trasie(parkingu) belga z alhambrą w full wyposażeniu i w tym samym roczniku zapytałem czy mogę z czytać jego licznik i o dziwo zgodził się jego wsad potwierdził że są trzy wersje m3,m5 i m7 wg kolejności sharan,galaxy ,alhambra . Po wgraniu jego wsadu 7M7920840L V59 mój licznik działa idealnie pozostał tylko problem z can który wywala błąd i drugi brak komunikacji z czujnikiem skrętu ale to ponoć normalne nie wiem nie znam się

zastanawiam się czy niema to związku z tym że on miał asr a ja nie mam i powinienem jeszcze coś zmienić w kodowaniu ale nie wiem gdzie

fabiann
19-03-2015, 21:00
Podobnie ja, pokusiłem się o zmianę mojego licznika bez fis na 1/2 fis w Fordzie Galaxy 1.9TDI PD 2003 licznik do 220km/h. Zakupiłem przekaźnik zespolony, podłączyłem do kostki licznika. Na razie nie chciałem zakładać oddzielnego tematu, zapytam może ktoś będzie w stanie mi pomóc. Licznik, który do tej pory miałem to 7m5920800H v59, zakupiony anglik 7m5920920J v06 i już od samego początku nie działa prawidłowo. Zaczynałem z anglikiem na oryginalnym wsadzie nie działa prędkość i wskazania paliwa ciągle falują, podmieniałem różne znalezione w sieci, niestety nic nie pomogło. Oczywiście po każdorazowej podmiance wsadu zmieniałem w VAGCOM odpowiednie kodowanie licznika ze starego. Nawet podmiana komórek, jak to jest odpisane na forum passata "Ciekawostki licznikowe" też nie pomogła. Aktualnie nie znalazłem działającego wsadu z odpowiednią wersją. Dziwi mnie, że anglik nie zatrybił na początku i tylko powinien pojawić się kłopot z przekłamywaniem prędkości. Od samego początku nie działa jak powinien. Dodam jeszcze, że wszystko wgrywam VAG Commanderem i Klikam "Reset ECU". Kika razy wgrywałem na stole przy pomocy VAG Eeprom Programmer i przy każdym wgrywaniu wsadu nie zmienia się stan licznika, mimo, że powinien się zaciągać bo w każdym wsadzie jest inny. VAG Commander też nie może zmienić w angliku przebiegu-taki oporny.

Proszę o poradę co mogę w tej sytuacji zrobić, walczyć z anglikiem, szukać wsadu czy kupić europę - a przy tej opcji raczej też nie będę miał 100% pewności, że zadziała. Jeśli ktoś ma wsad, który by działał bardzo bym prosił o wsparcie:)

Pozdrawiam

onkel2
10-05-2015, 19:24
Próbowałes tego???
Domyślnie Nie działał prędkościomierz przy zmianie liczników na FIS
Witam
Po wielkich bojach z moim wymyślnym wyczynie z rozbudowaniem mojego Galaxiego w MFA udało się.. Chciałem pochwalić się tym, ale też i przestrzec kilku śmiałków którzy chca się za to wziąć tylko z Vagiem....
Niestety nie jest tak łatwo jak to wszyscy opisują!!!! Po pierwsze należy zaopatrzyć się w licznik z 1/2 lub pełbym Fisem. Po drugie w konektorki i inne tak jak pisał Sharanista w swojej intrukcji. Nastepnie dokupić sobie stara kość od VW z przynajmniej 10cm kabla. Wyjąć konektorki z tej starej i dołożyć do naszej manetki na drugi koniec gdzie wchodzą do licznika. Wszystko opisane w instrukcji Shranisty. Problem pojawia sie gdy już wszystko złożymy, to nie działają funkcje kompa oraz prędkościomierz!!!!!! Oczywiście kodowanie licznika nic nie pomaga. Mój Galax z 2005 roku bada prędkość z piasta a dokładniej z ABS-u. Licznik który zakupiłem z 2001 roku 1/2 FIS badał ze skrzyni biegów. I tutaj zagadka. Nie da się tego zrobić przez Cana!!!! Co zrobiłem?? Wyjąłem zegary i rozebrałem je. Potem wylutowałem pamięć i zczytałem ją za pomoca programatora. Jak już masz eprom ze swojego szukasz linijki 060 i pin 065. Tam powinna być liczba 82!!! Zmieniasz ją na 83 i zapamiętujesz. Wlutowywujesz spowrotem pamięc do licznika i zakładasz go.
I po 5 godzinach bezsensownego przekodowywania Vagiem zaczyna działać wszystko!!!!! Piszę to bo niektórzy będą mieli zagadkę jak założą licznik i prędkościomierz nie będzie działał. Objawy dodatkowe to głupieje paliwo. Im więcej obrotów jak już pojazd jest w ruchu to jest paliwa więcej jak zrzuvcisz na luz tocząc się to rezerwa i BITTE TANKEN!!! Wtedy napewno musisz zmienić Bajty w swojej mapce licznika... Mam nadzieje że na cos się przydałem

fabiann
20-07-2015, 21:54
To samo ja miałem, licznik od samego początku nie pokazywał prędkości, wariował wskaźnik paliwa. Niestety u mnie zmiana bajtu z 82 na 83 nie pomagała :( Robiłem to VagCom Commanderem. Aktualnie kupiłem licznik z 2005 roku i śmiga jak ta lala. Po zmianie kodowania na Europę od razu pokazywał dobrze otwarte drzwi:) Jestem bardzo zadowolony:) Jedyny minus licznik u dawcy latał już 360tys km i trochę traci kontrast :/ ( jak się nagrzeje i w dni słoneczne prawie nic nie widać), ale pełny fis jest:)

lunek1
21-07-2015, 20:09
Witam.Podepne sie pod temat ale troszke z innej beczki.
Mam zegary jak powyżej z pełnym fis. Strasznie mi sie one nie podobają i ciekaw jestem czy ktoś podmieniał już te zegary na te od sharana lub alhambry.
Dzięki za info.

jarekft
22-07-2015, 16:43
Cześć ja zmieniałem na sharanowskie te z niebieskim podświetleniem i wskazaniami ładowania i temp oleju pasuje p&p licznik mfa+ kupiłem u Stefano trochę czasu zajeło znalezienie odpowiedniego wsadu ale teraz mam komplecik :razz:

lunek1
22-07-2015, 16:58
Dobra to wiem ze sie da.
Ale o co kaman z tym wsadem nie kumam co to jest,gdzie tego szukać i co sie z tym robi.

jarekft
24-07-2015, 19:37
Było wielokrotnie omawianie ale ok
1 wyciągasz swój licznik z tyłu masz numery wsadu (programu)licznika w moim wypadku 7m5920840 Q V59
2 zgrywasz wsad licznika swojego to dla bezpieczeństwa za pomocą vag commander 1.4
3 wgrywasz nowy wsad odpowiadający twojemu
4 kodujesz licznik pod nowe funkcje i gotowe
to tak pokrótce ale nie takie to straszne

lunek1
24-07-2015, 20:46
Bardzo dziekujękuje za opis ale raczej muszę poszukać kogos kto to ogania.
Ja zajmuje sie tv-sat i na tym sie znam. Elektronikę samochodową ogarniam na poziomie mocno podstawowym.
Znasz może kogoś kto sie tym zajmuje? Najlepiej koło wawy,Chodź po kompa do mondka pojechałem do Katowic.
Pzdr.

galaxior
19-07-2016, 05:48
Witam
tak jak pisał onkel2, o pobierania prędkości w 2005r z abs, mam pytanie...

Czy orientują się koledzy na tyle, aby powiedzieć, który rok był przełomowy dla zmiany odczytu prędkości w aucie(może na podstawie swoich aut, kto ma jaki rocznik i skąd pobierana jest prędkość)? Sprzedawca - rozbiera ASG, twierdził, że ze skrzyni mk2 miały tylko początkowe roczniki, czyli do ok 2001r, ale to jest tylko jego zdanie.

Mam tdi 2005r, kupiłem licznik z 2003r do przekładki z 1/2 fis z anglika i chcę aby wszystko działało bez przelutowywania itp.
Nie chcę 2 razy rozbierać, albo żeby auto długo stało unieruchomione..

galaxior
19-07-2016, 17:02
To samo ja miałem, licznik od samego początku nie pokazywał prędkości, wariował wskaźnik paliwa. Niestety u mnie zmiana bajtu z 82 na 83 nie pomagała :( Robiłem to VagCom Commanderem. Aktualnie kupiłem licznik z 2005 roku i śmiga jak ta lala. Po zmianie kodowania na Europę od razu pokazywał dobrze otwarte drzwi:) Jestem bardzo zadowolony:) Jedyny minus licznik u dawcy latał już 360tys km i trochę traci kontrast :/ ( jak się nagrzeje i w dni słoneczne prawie nic nie widać), ale pełny fis jest:)

fabiann czy ten licznik co kupowałeś był od anglika, i nie było problemem przełożenie tarcz itd?

DDiablo
02-10-2016, 14:41
Mam pytanie, czy mając samochód z 2001 roku zegary 7M7920800E VDO V20 ze wskazówkami pełnymi ( przechodzącymi przez kółko ) mogę bez problemu wymienić na te pow 2003r ze wskazówkami uciętymi przy kółku? Muszę wtedy zmienić tylko wsad na taki który nie obsługuję prędkości z abs a jak u mnie w czujnika w skrzyni? Ktoś ogarnięty może to wyjaśnić bo czytam czytam i z tego co zrozumiałem w 2003 była zmiana w pinoucie licznika i tak w przypadku samochodów 00-03 jest trochę inny a po 2003 inny. Chodzi głównie o sterowanie radiem via can a nie standardowo.

Edit: Zrobiłem podświetlenie wskazówek i lcd po włączeniu zapłonu, poszło zwykłym kablem kkl + vag eeprom programmer. Szukam w takim razie licznika z 1/2 fis i się bawię.

Cougar
13-10-2016, 07:16
Ja w moim aucie z 2001 roku wstawiłem licznik znacznie młodszy z pełnym FIS-em Zmieniłem tylko w sofcie komórkę pamięci odpowiadającą za odczyt prędkości i wszystko lata bardzo dobrze, a licznik chyba jest z 2005 roku. Licznik od wersji europejskiej kosztował mnie 200 zł, i gość od którego kupowałem miał różne liczniki w dobrych cenach.