boleslawek
09-09-2014, 20:35
Witam kolegów, jestem tu nowy, tak się złożyło, że powiedzmy ''okazyjnie'' nabyłem focusa 1.8 tddi 2001 prawdopodobnie z uszkodzoną pompą wtryskową - nie odpalał - ktoś już tam grzebał.
Okazało się że był przestawiony rozrząd na pasku, sporo rzeczy nie po dokręcanych - ogólnie mina.
Do rzeczy, po ustawieniu rozrządu fordzik palił tylko na samostart, wolne lekko falowały, reagował na pedał gazu - wszystkie błędy znikły ale ciekła ropa z zaworu w pompie - tego z dwoma kablami(Metering solenoid). Wymieniłem zawór na inny - przestał odpalać nawet na samostarcie, wymieniłem zawór na kolejny 100% sprawny - to samo - nie odpala wogóle. Komputer pokazuje błąd sterowania pompy plus P01110
P0404
P1665
Teraz moje pytanie, czy przez uszkodzony zawór mogłem uwalić elektronikę w pompie? Czy jest szansa że pompa mechanicznie jest sprawna?
Nadal mimo tego że nie odpala to podaje ropę na wtryski ale chyba z z a małym ciśnieniem.
Aha, mam kompletna sprawną pompę z transita 2.0 tddi, czy ktoś coś z tym próbował kombinować?
Dodam jeszcze że ze sterownika wychodzi napięcie tylko około 2V, a przy kręceniu rozrusznikiem spada jeszcze bardziej, nie powinno być wyższe?
Będę wdzięczny za rady bo nie wiem czy szukać pompy czy jest szansa uratowania starej.
Okazało się że był przestawiony rozrząd na pasku, sporo rzeczy nie po dokręcanych - ogólnie mina.
Do rzeczy, po ustawieniu rozrządu fordzik palił tylko na samostart, wolne lekko falowały, reagował na pedał gazu - wszystkie błędy znikły ale ciekła ropa z zaworu w pompie - tego z dwoma kablami(Metering solenoid). Wymieniłem zawór na inny - przestał odpalać nawet na samostarcie, wymieniłem zawór na kolejny 100% sprawny - to samo - nie odpala wogóle. Komputer pokazuje błąd sterowania pompy plus P01110
P0404
P1665
Teraz moje pytanie, czy przez uszkodzony zawór mogłem uwalić elektronikę w pompie? Czy jest szansa że pompa mechanicznie jest sprawna?
Nadal mimo tego że nie odpala to podaje ropę na wtryski ale chyba z z a małym ciśnieniem.
Aha, mam kompletna sprawną pompę z transita 2.0 tddi, czy ktoś coś z tym próbował kombinować?
Dodam jeszcze że ze sterownika wychodzi napięcie tylko około 2V, a przy kręceniu rozrusznikiem spada jeszcze bardziej, nie powinno być wyższe?
Będę wdzięczny za rady bo nie wiem czy szukać pompy czy jest szansa uratowania starej.