Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Skutki zaślepienia zaworu EGR w 2.0 TDCI 140 km
antoni01 24-09-2014, 07:46 Noszę się z zamiarem zaślepienia zaworu EGR. Interesują mnie skutki zaślepienia, a w szczególności:
Wpływ na DFP - czy zwiększa się czas i częstotliwość wypalania i czy cały proces nadal przebiega prawidłowo?
Głośność pracy silnika - czy silnik staje się głośniejszy?
Temperatura silnika - czy czas nagrzania silnika, szczególnie w zimie, ulega wydłużeniu?
Osiągi - czy odczuwalna jest różnica na +/- w osiągach auta?
Kopcenie - co z kopceniem na wstecznym (u mnie czasami występuje)?
Inne negatywne skutki zaślepienia zaworu EGR.
ministerq 24-09-2014, 07:51 1) nie zwiększa się, przebiega prawidłowo
2) nie
3) nie
4) nieszczególnie
5) zmniejsza się/znika
6) ponoć gorszy wpływ na środowisko naturalne
Robert 68 24-09-2014, 08:00 A czy czasem do prawidłowej pracy DPF-a nie potrzebny jest właśnie sprawny zawór EGR?
Zdaje się Heko kolego Robert68 wypowiadał się kilka razy na forum, że niesprawny EGR może zarżnąć DPF, więc zaślepienie nie jest chyba zbyt zdrowe...
ministerq 24-09-2014, 10:28 niesprawny EGR
..to nie zaślepiony EGR.
mesel_wwa 24-09-2014, 10:43 Wadliwie działający EGR oczywiście może zabić DPF choćby z powodu właśnie nadmiernego dymienia. Zaślepiając zawór eliminujemy dymienie więc z punktu widzenia mechaniki nie szkodzimy filtrowi a wręcz pomagamy. Jeśli się mylę to proszę o poprawienie.
Ja niedawno zaślepiłem EGR, który mimo tego iż był fabrycznie nowy powodował drażniące mnie i wstydliwe dymienie przy ruszaniu. Po zaślepieniu dymienie ustało całkowicie. Oprócz kopci pozbyłem się denerwującego szarpnięcia w okolicach 2000 obr/min. Czy ma to jakiś wpływ na DPF jeszcze nie wiem bo wyjeździłem dopiero jeden zbiornik paliwa. Jeszcze ze 3,4 i będę mógł sprawdzić czy choćby średnie odległości pomiędzy wypalaniem filtra uległy zmianie.
ADAM7913 24-09-2014, 20:52 sledze ten watek bo sam sie zastanawiam nad zaslepieniem EGR w moim mundku (kopciuch przy manewrach na wstecznym)choc nie zawsze?słyszałem jednak od niektorych ze lepiej przyslepic gdyz moze wywalac czeka?odezwij sie jak pojezdzisz na pewno pomorze mi to podjac decyzje.
antoni01 24-09-2014, 22:24 Przeczytałem cały wątek o zaślepieniu zaworu EGR w dziale S-max dotyczący głównie silnika 2.0 140 km. Raczej nikt tam nie narzeka na jakieś problemy po zaślepieniu. Sam zastanawiam się nad "wyłączeniem" EGR właśnie ze względu na dymienie przy cofaniu oraz delikatne szarpanie do w zakresie do 2000 obrotów. Najbardziej obawiam się ewentualnych problemów z wypalaniem DPF.
mesel_wwa 25-09-2014, 07:31 Na tą chwilę zrobiłem 1500 km po zaślepieniu w warszawskich korkach i troszkę po obwodnicy. Wczoraj sprawdziłem i średnia odległość pomiędzy wypalaniami utrzymuje się na stałym poziomie ok. 600 km (czyli raz na zbiornik paliwa). Żadnych minusów nie zauważyłem. Plusy w moim wcześniejszym poście.
janek001 25-09-2014, 07:53 to śledżmy dalej tez jestem zainteresowany
krystianen 26-09-2014, 10:22 Moja historia:
Kupilem ff mk2 2.0, po 200km wyszli ze auto pali 11l. Diagnoza zaslepiony egr. Po wymianie na nowy nadal to samo. Wizyta w aso - zapchany dpf. Z powodu zatkania egr. Spalanie statyczne pomoglo. Pozniej spalanie 7.5.
bodziofila 26-09-2014, 19:53 to i ja sie wypowiem,chyba jako jeden z pierwszych zaslepilem egr(juz 35 tys.na zaslepionym).zadnych negatywnych uwag.lepiej rusza (szczegolnie na klimie).dymic dymi,ale to juz wina chyba chipa:( za bardzo "dolany")jak znajde chwile czasu to zdejme(ale z czasem ciezko).panowie zaslepiac nic nie wywali,a dpf chyba zyje:D(przebieg 236tys)
arkmyl12 28-09-2014, 06:10 Podepnę się pod wątek, mam podobne problemy: czarne bączki przy ruszaniu oraz gwałtownym przyśpieszaniu, na wstecznym i szarpanie do/około 2000 obr.
Więc jeśli nie ma żadnych negatywnych skutków to chętnie wywalę u siebie.
A jeśli już to zwykła zaślepka z allegro czy jakieś fachowe -programowe usuwanie w warsztacie?
mesel_wwa 28-09-2014, 06:52 Dokładnie to samo co było u mnie. Zaślepka z allegro załatwiła doskonale problem.
qrczakos 28-09-2014, 14:52 mesel, podasz linka którą zaślepkę kupiłeś? check engine nie wyskakuje i nie ma problemów z wypalaniem dpf?
mesel_wwa 30-09-2014, 13:36 Zakupiłem ten zestaw:
http://allegro.pl/11-zaslepka-egr-peugeot-citroen-ford-2-0-hdi-tdci-i4491802783.html
Dla potomnych bo zapewne za parę dni link przestanie być aktywny:
Firma: Tafmet z Opola (sprzedający: Being)
Tytuł aukcji: 11. Zaślepka EGR PEUGEOT CITROEN FORD 2.0 HDI TDCi
arkmyl12 01-10-2014, 06:39 Aukcja do której był tamten link juz się zakończyła. Ale tu jeszcze zostało kilka dni
http://allegro.pl/11-zaslepka-egr-peugeot-citroen-ford-2-0-hdi-tdci-i4580884132.html
mesel_wwa 01-10-2014, 07:49 Dzisiaj rano wypalił się DPF po około 600 km od ostatniego wypalania. Jazda po Warszawie (godziny szczytu) z codziennym krótkim odcinkiem po obwodnicy. Żadnych negatywnych objawów nie zauważyłem jak do tej pory.
qrczakos 01-10-2014, 09:58 zamowilem i ja :D
antoni01 01-10-2014, 20:10 Od 3 dni mam zaślepiony egr i po przejechaniu w tym czasie ok 200 km jest OK. Co dla mnie najważniejsze - nie ma szarpania jak wcześniej w zakresie do 2000 obr. Auto szybciej reaguje na pedał gazu, a spalanie spadło o ok 0,5 l. Również brak dymienia na wstecznym - chociaż występowało u mnie sporadycznie, więc będę obserwował. Za jakiś czas sprawdzę średnią odległość wypalania DPF - wcześniej było co jakiś 630 km. Przed zaślepieniem zaworu EGR czyściłem go i przeprowadzałem adaptację w Forscan ale nie dało to żadnych efektów.
arkmyl12 02-10-2014, 06:28 Po zaślepieniu odpinacie egr? czy zostawiacie gdzieś obok żeby komputer nie pokazywał błędów?
mesel_wwa 02-10-2014, 07:34 Zostaje wszystko fabrycznie. Żadnych błędów nie ma.
arkmyl12 02-10-2014, 08:39 Czyli poprostu zaślepic a egr umocować gdzieś z boku?
qrczakos 02-10-2014, 09:59 Czyli poprostu zaślepic a egr umocować gdzieś z boku?
kupujesz te blaszki, luzujesz śruby od egr wkładasz, skręcasz.
zaślepienie to tylko włożenie tej blaszki, niczego nie odpinasz ani nie przemieszczasz
arkmyl12 02-10-2014, 12:00 Juz wszystko rozumiem.
Wolałem się dopytać zanim się za to wezmę:-)
bruneros 02-10-2014, 13:14 Juz wszystko rozumiem.
Wolałem się dopytać zanim się za to wezmę:-)
no chyba ze egr sypie błędem do komputera... to mozna w komputerze tak jak sie wycina obsługe DPFa wyciąc obsluge EGRa... spece od chipowania to robią ( sąsiad ma takie cos zrobione w 2.0 HDI w cytrynie c5)
arkmyl12 02-10-2014, 17:23 Właśnie stąd moje pytania, wiele się nasłuchałem na temat problemów po usuwaniu egr. I nie wiem czy zaślepiac tylko mechanicznie i zapomnieć o problemie. Czy też konieczna jest ingerencaja w kompa. Przecież niektóre modele wymagają emulatora
bruneros 02-10-2014, 18:58 Właśnie stąd moje pytania, wiele się nasłuchałem na temat problemów po usuwaniu egr. I nie wiem czy zaślepiac tylko mechanicznie i zapomnieć o problemie. Czy też konieczna jest ingerencaja w kompa. Przecież niektóre modele wymagają emulatora
generalnie nie mam pojęcia jaki wpływ na prace silnika moze miec wycięcie , zaślepienie egr, czy tez DPFa. Poki co nie mam problemow i wszystko jest fabrycznie.... polecam jednak przeczytac pewną opowiastkę ze Złomnika.... co prawda dotyczy BMW, ale dpfy, egry, chipy - te same problemy.... troche daje do myslenia ;)
O panu Sławku i jego E61 (http://www.zlomnik.pl/index.php/2014/07/16/o-panu-slawku-i-jego-e61/)
qrczakos 05-10-2014, 12:42 dzisiaj zaślepiłem egr, dla laików, dodam tylko że egr w 2.0 TDCi znajduje się z tyłu na śrubach 10.
mówię to dlatego, bo pierwsze co mi się rzuciło w oczy o podobnym kształcie to pierwsza rura która szła do egr:)
należy szukać tego:
http://i.imgur.com/19sRK5a.jpg
dario6273 06-10-2014, 12:25 Ja bym dobrego egera nie zaślepiał:diabel2:
bodziofila 06-10-2014, 17:46 a zlego:mrgreen:?
mesel_wwa 06-10-2014, 20:21 Mój egr był fabrycznie nowy, prosto z pudełka. Parametry były wzorowe a mimo wszystko puszczał paskudne bąki przy ruszaniu.
arkmyl12 20-10-2014, 02:22 Powiało u mnie przez chwilę optymizmem. Znalazłem pęknięcie na gumowej rurze dolotowej pomiędzy intercoolerem a kolektorem ssącym. Wymieniłem i problemy ustały.
Minął tydzień, przejechałem ok 1000km załadowanym autem (5 osób, bagaże + 2 rowery) i.. podczas mocniejszego przyśpieszania w lusterku widać że dymi.
Miałem nadzieję że kupiona zaślepka dalej będzie leżała w szufladzie ale chyba nic z tego..
Krótko i na temat .http://mojafirma.infor.pl/moto/eksploatacja-auta/uklad-wydechowy/286150,2,Czy-warto-zaslepic-EGR-Co-to-daje.html
maniunio 05-06-2015, 12:57 Witam,
Od ostatniego posta minęło już trochę czasu i mam pytanie. Czy wystąpiły u Was jakieś problemy od tego czasu jak zaślepiliście EGR? Odczytałem dzisiaj w forscanie błąd:
Kod: P1335 - Dzialanie ukladu EGR przy czujniku polozenia przepustnicy w polozeniu biegu jalowego
i zastanawiam się nad zaślepieniem EGR.
Pozdrawiam.
qrczakos 05-06-2015, 13:15 40k km już przeleciałem z zaślepionym, zero problemów
Krzysztof Czupryna 27-06-2015, 13:44 Troszkę o tym sobie poczytałem, wahania były nie powiem...
Na allegro kupiłem zaślepkę z uszczelkami skręciłem, moje 2.0 TDCI140 /KM chodzi jak ta lala. Po pierwszym odpaleniu był błąd ale po jego skasowaniu nie było powtórki. Samochód zachowuje się normalnie. Po przejechaniu 200 km jest Oki. Z mojej obserwacji ustały szarpniecia do 2000 obr.
Jeżeli coś się zmieni na pewno napiszę.
mastora72 27-06-2015, 20:14 U mnie po zaślepieniu wyraźnie mniej dymi, błędów brak. Innych objawów nie zaobserwowałem.
rzeczka0311 10-09-2015, 14:49 A u mnie po 1,5 roku jazdy z zaślepionym EGR-em wszystko ok aż tu ostatnio...
Rano po wyjechaniu z garażu po nocy Błąd P0 489 czujnik kontroli recyrkulacjii spalin-niski sygnał. Auto wpadło w tryb awaryjny i mułłł.. Po restarcie silnika wszystko ok . Następnego dnia powtórka z rozrywki również rano na zimnym motorze i restart już nie pomógł. po przejechaniu kilku kilometrów jednak jest spokój i teraz już nic się nie dzieje,ale zastanawiam się na przyszłość skąd taki problem? jakieś pomysły?
rzeczka0311 22-10-2015, 13:38 Błąd zaczął się pojawiać częściej więc postanowiłem się tym zająć.
Podjechałem na początek do ASO - diagnoza: Uszkodzony zawór EGR + zanieczyszczona chłodnica spalin. Kosztorys ASO : 4400 zł brutto:shock: (wymiana zaworu i chłodniczki na nowe) uciekłem stamtąd bardzo szybko.
Podjechałem do w miare zaufanego mechanika i ten stwierdził że rzeczywiście EGR tak zabity że nie do wyczyszczenia, nowy oryg.600 pln.jego znajomy miał używkę z anglika w dobrym stanie za śmieszne pieniądze więc kazałem jeszcze go wyczyścić i zakładać- moje ryzyko. Mechanik zamontował,wyrzucił zaślepkę, zrobił adaptację i na razie jest git. Różnic nie widze w stosunku do zaślepionego Ciekawe jak długo...
To jaką ty miałeś tą zaślepkę i gdzie zamontowaną skoro ci zawaliło zawór ?.
przecież na logikę
jeśli jest coś zaślepione to nie ma możliwości przepływu
a tym samym nie powinny się osadzać spaliny .
rzeczka0311 23-10-2015, 08:55 zaślepka była pełna, z blachy w miejscu pomiędzy zaworem EGR a rurą metalową dokręcaną na dwie śruby 10. zaznaczyłem na zdjęciu. To złe miejsce?
złe bo zaślepiłeś samą rurę a nie egr, Ty masz tam gdzie czerwona elipsa a powinno być, gdzie zielona a najlepiej na samym końcu po prawej na zdjęciu, gdzie ta harmonijka, wtedy chłodnica i EGR nie syfieją
http://allegro.pl/37-zaslepka-egr-focus-mondeo-c-max-s-max-1-8-tdci-i4978679956.html
Też mam zaślepke w miejscu, o którym pisze kolega rzeczka0311.
Z resztą na aukcjach allegro i ebay to samo miejsce jest przytoczone na zaślepkę:
http://allegro.pl/11-zaslepka-egr-peugeot-citroen-ford-2-0-hdi-tdci-i4978592395.html
http://www.ebay.co.uk/itm/EGR-valve-blanking-plate-Ford-2-0-TDCi-Peugeot-2-0HDi-Citroen-2-0-HDi-Volvo-2-0-/110907922480
rzeczka0311 23-10-2015, 11:03 Kupiłem auto z już zaślepionym egr i nie zastanawiałem się czy w dobrym czy złym miejscu-mój błąd. Pewnie to spowodowało problemy. Teraz mam "czysty układ"(egr+chłodniczka) to może warto zaślepkę włożyć tym razem w dobre miejsce...
Tylko niech ktoś potwierdzi czy miejsce wskazane przez Speedo (na początku chłodniczki,przy harmonijce) to miejsce odpowiednie do zaślepienia?
Niestety do miejsc o ktorych pisze speedo jest bardzo utrudniony dostęp (a przynajmniej w 140km dw10). Calość jest upakowana z tyłu silnika i szczerze mówiąc nie wyobrażam sobie montażu blaszki bez wyciągniecia wszystkiego na wierzch. Prawdopodobnie stad podawane jest na allegro takie a nie inne miejsce montażu.
Kolejne pytanie, czy ktoś zna wymiary łączeń o ktorych wspomina speedo?
Na chłopski rozum blaszka wsadzona w miejsce "za" egrem powoduje ze spaliny nie wracaja do komory silnika, natomiast zostaja w egrze i chłodniczce i zalepiają całość. Jeżeli źle rozumuję proszę o sprostowanie ;)
ja też mam zaślepione na tej rurze, bo robiłem to sam i wyszedłem z założenia, że jak się komin zatka w połowie to z pieca dymi na kotłownię a nie do połowy komina ;) ale może w przypadku egra jest inaczej i ciśnieniowo syfi do tej chłodniczki z wydechu na co by wskazywał przypadek kolegi rzeczka 0311? a może poprzednik co zaślepiał to usyfił ten egr aż do przytkania prawie i dopiero zatkał i z czasem mu się nieco pogorszyło? Jakbym robił to dziś to bym zatkał na harmonijce i na rurze, wtedy mi nie naparska ani z wydechu ani z dolotu ;)
rzeczka0311 23-10-2015, 13:13 O tym samym pomyślałem,zatkać egr z obydwu stron i wtedy powinien być spokój, może to nie taka zła myśl.
Przemol1974 23-10-2015, 17:59 Ja wymieniłem EGR na nowy, adaptacja i jest idealnie. Silnik nie kopci, spalanie spadło i przybyło mocy. Teraz mam spalanie przy prędkości 100-1400 6,0l
Żeby cokolwiek się mogło zatkać, to musi być możliwość przepływu. Jak jest zatkane, nawet za EGRem, to o ile nie ma nieszczelności tam będzie praktycznie cały czas zwiększone ciśnienie, a bez różnicy ciśnień tej sadzy nie będzie miało co pchać.
Spróbuj głupią strzykawkę zatkać i ścisnąć.
Zaślepienie EGR z obu stron byłoby o tyle fajne, że na przykład u mnie mam wrażenie, że dziad puszcza troszkę spalin naokoło trzpienia grzybka. Cały ten mechanizm poruszania grzybkiem był u mnie ufajdany sadzą i dodatkowo się dziad zacinał tuż przed domknięciem. Po zaślepieniu auto odzyskało wigor, ale odnoszę wrażenie, że za często czuję spaliny.
Nie polecam adaptacji EGR bez jego uprzedniego wyczyszenia i sprawdzenia czy poprawnie pracuje mechanizm poruszania grzybkiem.
gorcia94 15-12-2015, 18:44 miałem zaslepiony egr, dzisiaj go wyczyscilem i zrobiłem w zaslepce 4 dziury wiertlem 5mm... wykasowano błąd i po jakimś czasie znowu wyskoczyl... czy te dziury powinny wystarczyc? Albo może wyciągnąć ta zaslepke i spróbować jeździć bez?
gorcia94 16-12-2015, 15:59 Jakieś rady moze?
może spróbuj w temacie bardziej poświęconym Twojemu modelowi auta? bo w tym to od 2007 idzie...
gorcia94 16-12-2015, 16:23 Do tego tematu przeniósł mój post moderator...:)
W którym miejscu jest EGR w polifcie? Też chcę zaślepić swojego dziada.
W którym miejscu jest EGR w polifcie? Też chcę zaślepić swojego dziada.
Pewnie w tym samym co w przedlifcie - za silnikiem. Zajrzyj pod maskę, jak jest osłona silnika, to ją zdejmij i patrzaj gdzie idzie rurka metalowa wchodząca do kolektora dolotowego z boku. Po jej drugiej stronie jest EGR.
gorcia94 17-12-2015, 06:04 Po lewej stronie, zaraz pod listwa wtryskowa
czechu77 17-12-2015, 08:24 W którym miejscu jest EGR w polifcie? Też chcę zaślepić swojego dziada.
W polifcie jest z przodu silnika zaraz przed kolektorem dolotowym.
EGRa w polifcie już namierzyłem. Spróbuję się do niego dostać, bo schowany jest trochę. Ktoś już dobierał się do niego i może powiedzieć czy idzie łatwo?
Swoją drogą wszyscy tutaj zaślepiają przedliftowe auta. A poliftowego ktoś zaślepiał? Błędów żadnych nie wywala?
2.0 TDCi 115km 2009r
Czy to jest miejscy zaślepienia EGR??
Jarek_Lodz 04-01-2016, 10:41 Tak, chyba, że chcesz przed chłodnicą spalin.
Jestep już po. Kurna czemu ja tego 2 lata temu nie zaslepilem... Koniec z poszarpywaniem przy dodawaniu i odpuszczaniu gazu. Jeszcze tylko wizyta u hekko:)
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
a zaślepiał ktoś EGR w silniku 2.2 ?
Koniec z poszarpywaniem przy dodawaniu i odpuszczaniu gazu
Ja też zaślepiłem ..., a potem kupiłem nowy zawór i wsadziłem nowy.
Każdy robi jak chce, ale mi auto lepiej pracuje jednak z EGRem niż bez. Ciszej, troszkę szybciej się nagrzewa, nie szarpie przy dodawaniu gazu, na wciśnięcie reaguje tak jak powinien.
Ale ja nie miałem problemów z EGRem tak generalnie, działał, zacial się ze 2x gdzieś po zakupie auta i tyle.
Ps. Hekko zalecił.
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
Do EGRa dostałem się bez większego problemu. Blaszka z przedlifta nie będzie pasowała do polifta, ale mam już zrobioną dedykowaną do polifta. Teraz muszę poczekać na zwrot auta, bo naprawia się i jeszcze trochę poczekam, bo przez same formalności naprawa na kilka godzin trwać będzie 3 tygodnie. Ale cóż, papierologia musi być odbębniona, więc cierpliwie czekam.
Jestep już po. Kurna czemu ja tego 2 lata temu nie zaslepilem... Koniec z poszarpywaniem przy dodawaniu i odpuszczaniu gazu.
Mozesz dac wskazówke gdzie zamontowałes tą blaszke?
Tak jak miał rzeczka0311 czy tak jak podpowiadał na zdj Speedo?
Tez mam szarpanie od okolo 1500 do 2000 obr ale na 5 i 6 biegu.
Blaszka juz zamówiona tylko chce miec pewnosc w którym miejscu zamontowac zeby byl dobry rezultat. :lol:
Jarek_Lodz 05-02-2016, 09:40 Jeżeli masz zamówioną blaszkę, to jest ona przeznaczona do montażu w określonym miejscu - zapewne na wyjściu z EGR. Niech sprzedawca przedmiotu napisze Ci jaki jest przewidywany montaż.
Wysłał mi zdjęcie i dokładnie w tym samym miejscu co miał rzeczka0311. Tylko jeśli to jest złe miejsce i powinna być tam gdzie pisał Speedo to moze lepiej poszukac jeszcze innej i zamontowac tam gdzie doradzał?
Głównie chodzi mi o pozbycie sie szarpania na 5 i 6 biegu od około 1500 do tych 2000 obr.
Jarek_Lodz 05-02-2016, 10:18 Założyć możesz w dowolnym miejscu od chłodnicy spalin po wejście do kolektora dolotowego/przepustnicy. Brak przejścia - silnik nie wepchnie tam spalin.
to dzięki troche mnie uspokoiłeś. :) po weekendzie powinno być juz po wszystkim. Mam nadzieje ze będzie pożądany skutek :lol:
A u mnie po 1,5 roku jazdy z zaślepionym EGR-em wszystko ok aż tu ostatnio...
Rano po wyjechaniu z garażu po nocy Błąd P0 489 czujnik kontroli recyrkulacjii spalin-niski sygnał. Auto wpadło w tryb awaryjny i mułłł.. Po restarcie silnika wszystko ok . Następnego dnia powtórka z rozrywki również rano na zimnym motorze i restart już nie pomógł. po przejechaniu kilku kilometrów jednak jest spokój i teraz już nic się nie dzieje,ale zastanawiam się na przyszłość skąd taki problem? jakieś pomysły?
no i mnie dopadł syndrom kolegi rzeczka0311, po jakichś 30tu tys z zaślepionym egrem, P0489 czekendżin + esp off i jazda z obrotami rzędu max 2krpm :P
nie mam zdrowia tego demontować, czyścić, montować i znowu demontować, kupiłem na allegro nowy w poldrobie za 370 czy cuś, w środę montuję już nie będę zaślepiał :)
co ciekawe wyjąłem sobie zaślepkę na próbę, to w ogóle auto nie chce chodzić, zapala, trochę popyrka ostro falując obrotami i gaśnie, chyba się zaciął w pozycji otwarte i po odślepieniu zieje spalinami cięgiem w dolot, musiałem z powrotem zaślepić, żeby się jakoś przemieszczać...
Miałeś wyłączony EGR, czy tylko zaślepiony?
tylko zaślepiony, ktoś tu pisał że to obojętne gdzie się zaślepi bo jak nie będzie przepływu to się nie usmoli, no po widoku mojej blaszki nie potwierdzam ;)
Przemol1974 06-03-2016, 19:57 Ja bym stawiał na zapchaną chłodnicę :)
łojesu to jeszcze to bede musial zdementowac i przepychac, masakra :)
Przemol1974 06-03-2016, 20:08 Speedo czy to normalne by była tak mokra przepustica?
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?p=2550963#post2550963
Masz efekt falowania podczas przyspieszania?
falowania miałem przed zaślepieniem egra, po zaślepieniu mniej, aczkolwiek ostatnio się nasiliło na 4tym biegu głównie nie wiedzieć czemu
przepustnicę demontowałem 3 lata temu jak kupiłem auto i też była taka zas...brudzona, umyłem ale teraz jak grzebię przy tym egr to widzę, że znowu się usmoliła, no od egra nie bo byl zaślepiony czyli to muszą być opary z turbiny, oleju mi nie bierze między wymianami (10kkm)
Przemol1974 06-03-2016, 20:26 Ja wymieniony mam EGR, przepływomierz, zaworki słynne, wszystko na nowe. Nie dolewam oleju miedzy wymianami. Robię wymianę co 15KKm Jestem ciekaw, czy to nie turbina jest odpowiedzialna za te falowanie?
może też usmolona jak prosię i jakaś żaluzja się na niej zacina :) tyle że w porównaniu do innych modeli dostęp słabawy do niej w celach oględzinowych ;)
Przemol1974 06-03-2016, 21:10 Czyli demontaż turbiny i na stół w celach oględzin i czyszczenia?
no to tylko jeśli to szarpanie BARDZO Ci przeszkadza, ja nie zachęcam do takich działań bo to murzyńska robota ;)
dziś nadejszła paczka z moim nowym egrem, trochę sobie poexperymentowałem: wystarczyło podpiąć do wtyczki nowego egra i położyć go luzem na silniku i już jest git-malina, żadnych errorów, auto śmiga jak rakieta :)
z ciekawostek, mój stary egr jak już wspomniałem daje błąd P0489 - niskie napięcie w obwodzie zasilania egr - czek endżin, utrata mocy, "pod górę" nie działa i radar chyba też zdębiał jeden raz od tego
wystarczy odpiąć wtyczkę całkiem - mamy błąd P0486 bodajże - wysokie napięcie w obwodzie zasilania egr i... błąd jest tylko w forscanie, na zegarach nic, żadnych czekendżinów, auto jeżdzi jak rakieta :) szkoda że wcześniej nie wiedziałem, bym się nie męczył z prędkościami ślimaczymi ;)
Przemol1974 08-03-2016, 19:59 Ja też mam nowe EGR, kupiłem nowy oryginalny za 350 zł
łał to ja więcej za najtańszą podróbkę dałem :/
Przemol1974 08-03-2016, 20:17 Trafiła mi się okazja, to nawet nie zastanawiałem widząc ceny nawet po 650zł. Jeszcze Pan mi zamówił uszczelki. Jedna była dostępna w fordzie, a drugą zamówił peugocie chyba. Mój EGR był dobry i trzymam go.
wymieniłem dziś, dramat w 3 aktach:
po odpaleniu silnika, na wolnych obrotach, grzybek EGR metalicznie klekocze cały czas
po jakimś czasie przestaje i wtedy P0490 - wysokie napięcie w obwodzie egr
myślicie, że zwalony jest ten zawór?
to to cudo http://allegro.pl/zawor-egr-ford-mondeo-galaxy-s-max-focus-2-0-tdci-i5822362774.html
Przemol1974 09-03-2016, 16:55 Trzeba by było podłożyć używkę, ja mam swój dobry i mogę Ci go wysłać. Miałem kiedyś zajechać do Ciebie na aktualizację, ale ostatnia ganiam do Kostrzyna przez Żagań :) Pożyczę go jak chcesz, zapłacisz tylko za wysyłkę, a jak będę kiedyś jechał do Ciebie to go odbiorę. Chyba że będzie ok i zostanie w aucie
dzięki wielkie, dam znać, na razie reanimuję swój stary, rozruszałem go i się moczy, jutro podepnę na próbę do kabla, jak będzie zwalony elektrycznie albo zacznie klekotać to będziemy myśleć dalej...
Speedo. Każdy nowy zawór EGR podłączany do auta wymaga kalibracji. Bez tego na 99% nie będzie działać poprawnie. Zawór ma czujnik położenia, który realizowany jest przez potencjometr, tylko to nie ma tak, że 0 Ohm to zamknięty, a jakaś wartość załóżmy 10kOhm to otwarty. Kalibracja wygląda w ten sposób, że sterownik sobie zawór kilkukrotnie otwiera i zamyka, odczytuje skrajne wartości i zapisuje jako "otwarty" i "zamknięty". Od tej pory w trakcie pracy potwierdza sobie każdą zadaną pozycję i wylicza błąd ustawienia. Jeśli wartość zadana będzie mocno odbiegać od ustawionej, to zacznie dziwnie się zachowywać albo walić błędami.
Ja kupiłem nowy EGR, co prawda droższy, bo mój kosztował niecałe 500PLN (DELPHI, taki sam jak w oryginale był). Podpiąłem, przeprowadziłem kalibrację i działa bez zająknięcia, a na pewno nie klekoce. Jak masz kabel ELM, to odpal Forscana i tam jest procedura kalibracji EGRa.
Przemol1974 09-03-2016, 19:12 Kalibracja wygląda w ten sposób, ze są restartowane ustawienia EGR i on sam się adaptuje.
Kalibracja i adaptacja to jednak słowa o innym znaczeniu.
Kalibracja, to wzorcowanie przyrządu pomiarowego (czyli na przykład przypadek kalibrowania czujnika położenia EGR) - proces jednorazowy.
Adpatacja, to proces dostosowywania się do nowych warunków - zazwyczaj ciągły. O adaptacji możemy mówić w przypadku "uczenia" się samochodu korekt wtrysków.
Przemol1974 09-03-2016, 19:28 Tak czy siak nie ma takiej opcji ani w forscanie i w autocomie również brak. Więc egr sam się adaptuje po resecie.
Jak masz kabel ELM, to odpal Forscana i tam jest procedura kalibracji EGRa.
masz jakiegoś skrina może? :)
Musiałbym zejść do auta, bo bez wykrycia modułów zakładka procedury serwisowe jest pusta (ten klucz w ForScan).
Mam auto z 2010 roku, silnik DW, 2.0TdCi i tam jest na 100%. Po odpaleniu tej procedury poprosi o wyłączenie stacyjki, odczekanie 20 sekund, włączenie stacyjki. Robiłem to dwa razy (po czyszczeniu starego i założeniu nowego EGR), raczej nie przyśniło mi się.
Jeśli nie to, to w ELMConfig w PCM/Procedures jest też reset pamięci KAM. Efekt podobny, z tym, że tamto skasuje wszystkie "adaptacje" zapamiętane przez PCMa do wartości domyślnych, także Forscan chyba lepszy.
nie no, spoko, reset zapisanych wartości EGR i reset KAM to jest w forscanie, robiłem dziś z 5 razy :) idsem i forsanem...
po tych resetach klekocze bardziej metalicznie przez jakieś 10min wg mnie, jak się pojeździ to bardziej głucho, może zarasta sadzą ;)
Jesteś absolutnie pewien, że to EGR klekocze?
Ja jak kupowałem swojego, to jechałem po takiego za 420, ale gość w sklepie po VIN stwierdził, że do mojego silnika według katalogu to jest taki za 490. Nie ukrywam, wk... się troszeczkę, ale kupiłem niby ten dedykowany i ... działał od strzała poprawnie.
Nie wiem czym się różniły oprócz oznaczenia (rzeczywiście było inne) no i ten katalog jako zamiennik mojego nie podawał tego tańszego, tylko ten droższy. Może jednak kupiłeś nie tego co trzeba?
Przemol1974 09-03-2016, 20:00 Ja po wymianie zrobiłem reset i mój egr nie klekotał
ok, mój stary zawór po rozruszaniu tłoczka i nocnej kąpieli w wd40 podpiąłem dziś pod kostkę, tłoczek uchylił się do połowy, usterka silnika zgasła samoistnie, nic nie klekocze, błędów brak, w środę montaż...
jeszcze tylko muszę go wybielić i wykręcić jedną urwaną śrubkę, będzie prawie jak nowy :)
przyczyną awarii było chyba nagromadzenie się sadzy pod tym czarnym deklem gdzie chodzi siłowniczek od tłoka, przypuszczam, że na wskutek zaślepienia, sadza nie leci do kolektora tylko napiera z wydechu wszystkimi możliwymi szparami...
reasumując: jak zaślepiać to najlepiej przed chłodnicą, w najgorszym przypadku za na tej dużej flanszy od egra, nigdy na tej małej przed rurką do kolektora ;)
Przemol1974 10-03-2016, 19:31 Cała wymiana nie jest tak tragiczna, ale ta śrubka na inbus to sprawia mały problem. Trzeba mieć długą przedłużkę. Ja zostawiłem oryginalną śrubkę.
Speedo a jak wyglądała chłodnica, zabita?
no ja też mam oryginalną, wymiana nie jest problemem, tyle że trzeba mieć czasss do kolegi na kanał pojechać :) przedłużka jest
urwaną mam jedną szóstkę tą przy chłodnicy, trzpień został w egr, zaśniedziało w aluminium
w s-maxie przypuszczam że wymiana jest ciut bardziej tragiczna niż w mondeo przez ten plasticzany kibel pod wycieraczkami
a jak wyglądała chłodnica, zabita?
a nie wiem, nie zaglądałem, może jestem za mało PRO ale ja generalnie nie widzę możliwości jej demontażu bez rozebrania połowy auta a na takie operacje nie mam czasu ani ochoty ;)
stelmacher 25-06-2016, 13:18 czyli co wkoncu koledzy zaslepiac czy kupic nowy egr?
jak zaslepiac to tez trzeba robic na nowo adaptacje jak przy nowym? bo juz zglupialem, dpfa wywalilem
bo ja od pewnego czasu mialem problem z falowaniem kolo 60km/h szarpal
a teraz doszlo falowanie na jalowym biegu na postoju rowniez podczas jazdy stalej i przy przyspieszaniu oraz zdarzylo sie mi 3 razy ze nie auto nie reagowalo na pedl gazu wciskac musialem kilkakrotnie az zaczelo auto przyspieszac
i teraz przyspiesza kangurowym tempem;/
filtr paliwa odpada
dwa zawory cisnienia pierburga egr i turbiny wymienione na nowe orginaly
jedyny blad na forscanie jaki mam od zakupu auta to ciagle p0089 - Wydajnosc regulatora cisnienia paliwa
czyzby to ten regulator na pompie cr?
stelmacher 26-06-2016, 08:31 wczoraj wieczorem czytajac ten temat ze ten nieszczesny egr powoduje nierowna prace silnika zdecydowalem sie na szybko go zaslepic
tylko nie wiem czy w "najlepszym" miejscu to zrobilem
zaslepilem na "bogato" miedziana blaszka w miejscu zaznaczonym na zielono chcociaz wydaje mi sie powinien byc zaslepiony tam gdzie zaznaczylem na czerwono mam racje?
bo sprzedawcy co oferuja te zaslepki na allegro to tez karza montowac tam gdzie ja wstawilem ta blaszke
dpfa nie mam wiec teraz nie wiem czy czyscic egra czy kupywac nowego czy zostawic tak jak jest bo auto wczoraj wieczorem odpalalem i dzis rano i chodzi rowniutko
Jeżdżę z zaślepionym EGR'em już ponad rok - żadnych negatywnych skutków (nie licząc środowiska).
To już mój trzeci nowy zawór i tym razem postanowiłem zaślepić go z obu stron - nareszcie spokój - nie zabrudza się, to się i nie zacina.
EGR w żadnym razie nie ma wpływu na zanieczyszczanie filtra DPF - nie taka jest jego rola w układzie. EGR ma za zadanie zmniejszać poziom NOx w spalinach (zmniejszyć do poziomu określonego w normie, ale nie wyeliminować) i nie ma to nic do sadzy, którą wyłapuje DPF. DPF się zatyka na skutek stylu jazdy - im bardziej ekonomicznie, tym gorzej dla niego.
o! mamy nowa teoria o dpf ;)
czego to ludzie nie wymysla
bodziofila 26-06-2016, 18:38 czyli co wkoncu koledzy zaslepiac czy kupic nowy egr?
jak zaslepiac to tez trzeba robic na nowo adaptacje jak przy nowym? bo juz zglupialem, dpfa wywalilem
bo ja od pewnego czasu mialem problem z falowaniem kolo 60km/h szarpal
a teraz doszlo falowanie na jalowym biegu na postoju rowniez podczas jazdy stalej i przy przyspieszaniu oraz zdarzylo sie mi 3 razy ze nie auto nie reagowalo na pedl gazu wciskac musialem kilkakrotnie az zaczelo auto przyspieszac
i teraz przyspiesza kangurowym tempem;/
filtr paliwa odpada
dwa zawory cisnienia pierburga egr i turbiny wymienione na nowe orginaly
jedyny blad na forscanie jaki mam od zakupu auta to ciagle p0089 - Wydajnosc regulatora cisnienia paliwa
czyzby to ten regulator na pompie cr?
ja mialem zaslepiony jak ty.zrobilem jakies 50tys. i nic sie nie dzialo,nowy wlasciciel tez jezdzi nim teraz i jak narazie nie narzekag:DD
Jarek_Lodz 26-06-2016, 19:33 Zaslepiony egr to mniejsze ryzyko zapchania dpf. Egr jak sie nie domyka to jest mniej tlenu w mieszance na wyzszych obrotach, wtedy pojawia sie kopcenie a konsekwencja jest zapchanie dpf, ktory bedzie te sadze wylapywal.
Robert 68 15-07-2016, 12:28 No i ja zaślepiłem.
Objawy:
-dymienie na wstecznym, przy nagłym przyspieszaniu oraz puszczanie"czarnych bąków" podczas ruszania
-przyduszanie podczas ruszania i zmiany biegów (mułowaty)
-poszarpywanie (szczególnie na drugim biegu)na zimnym silniku w zakresie 1500-2000 obrotów
-delikatne (nie zawsze) poszarpywanie podczas jazdy ze stałą prędkością
-potrafił zgasnąć podczas jazdy pod górkę bez gazu (to nie wypalanie DPF-u) i strasznie zadymił po tym fakcie
Po zaślepieniu wszystkie powyższe objawy ustąpiły. Zbieram na nowy EGR.
Robert 68
W którym miejscu zaslepialeś ? Z dwóch stron ?
Robert 68 14-09-2016, 06:22 Tylko z jednej http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2616968&postcount=102 zaznaczone na zielono.
A gdzie szukać tego drugiego miejsca żeby zasklepić z dwóch stron ? Trzeba demontować egr? Można kupić dwie blaszki żeby zasklepić z dwóch stron ?
Pozdr
Robert 68 14-09-2016, 12:12 Na zdjęciu zaznaczono drugie miejsce na zielono, tam możesz to zrobić (zaślepić)
Mam takie same problemy jak Ty Robert, ale pisaliście tutaj o adaptacji, jak ją zrobić? Czy ona nie jest potrzebna tylko w Benzynie?
Moja historia wygląda tak
1. Kupiłem auto, wszystko było spoko.
2. Po miesiącu zaczął mi szarpać na zimnym na niskch obrotach (na jedynce i dwójce)
3. W między czasie podładowywałem akumulator (żadnej adaptacji nic nie robiłem)
4. Pojechałem tydzień temu do mechanika, który wyjął egr, przesmarował i rozruszał dynks, który odpowiada za prace grzybka.
5. Zalałem pełen bak i dolałem uszlachetniacz do wtrysków
6. szarpanie na zimnym jak ręką odjął.
7. Po paru dniach, zacząłem odczuwać takie objawy jak Robert68, mułowanie na 1-2 biegu, pulsacyjne zwalnianie na niskich obrotach 1500-2100 itd.
Jutro będę jeszcze podładowywał aku.
Teraz najważniejsze pytanie od czego zacząć?
1. Od Kalibracji i adaptacji? Jeśli tak, to jak ją wykonać w forscanie?
2. Od zaślepienia EGRu?
3. Od wyjęcia elektrozaworu sterowania turbem i egr i przeczyszczeniem tego? Czy może kupnem nowego?
4. Od zmiany filtra paliwa?
Obstawiam, że któraś z tych rzeczy jest winowajcą. Filtr paliwa najmniej mi podpada, bo nagle z dnia na dzień by się zapchał? Chyba, że po wlaniu tego uszlachetniacza syf zleciał do filtra i jest zapchany?
Zapaliła mi się kilka razy kontrolka CheckEngine za pierwszym razem podczas przyspieszania pod górkę z większym obciążeniem.. a teraz nawet na prostej po wciśnięciu gazu do dechy. Chciałbym zabrać się za przeczyszczenie EGRa i chłodniczki. Trochę się tego boję bo nie lubię sobie kaleczyć łap podczas grzebania przy samochodzie. Chociaż bardziej obawiam się urwania jakiejś śruby. No i wydaje mi się, że trzeba by było powymieniać uszczelki?
Kupowaliście do tego jakieś komplety uszczelek?
Czym najlepiej czyścić?
Wydaje mi się, że dobry pomysł miał jeden z forumowiczów, żeby na noc zostawić w WD40 albo innym środku.
Znalazłem taki filmik instruktażowy więc mam nadzieję, że pójdzie bez problemów https://www.youtube.com/watch?v=sP3cqr0ESiQ
A może jest ktoś w Bydgoszczy, kto to robił i ma ochotę potowarzyszyć :D ?
Mam ciepły garaż z kanałem i zimne piwo jbc.
Ja właśnie kupiłem z dwiema uszczelkami. Ważna jest norma emisji spalin, czy Euro 3 czy 4 - w opisie aukcji masz do jakiej wersji. Ja z uszczelkami i przesyłką kurierską na piątek zapłaciłem 41 zł z allegro.
Po tym co czytałem na forum ja bym nie zaślepiał. Co najmniej jeden, który miał zaślepione po przejechaniu 35tyś km odślepiał i czyścił.
Ja też kupiłem (zaślepka + 2 uszczelki do zaślepki), będzie tylko rdzewieć choć ładnie przysłali w 2ch woreczkach nieprzepuszczających powietrza :D
A chciałem się dopytać czy chłopaki wymieniają uszczelki po czyszczeniu chłodniczki i EGR-a będzie ich pewnie ze 4 czy 5.
jest tylko uszczelka aluminiowa między egr a chłodniczką
Ta uszczelka w żadnym wypadku nie powinna być aluminiowa, tylko stalowa.
W aso dostępna za niecałe 5 zł bo kupowałem i jak dla mnie to jest aluminiowa ale mogę się mylić
Wytaptalkowane z Eldżi Gie Cztery
Robert 68 23-09-2016, 07:51 Zapaliła mi się kilka razy kontrolka CheckEngine
A błędy odczytałeś? Skąd pewność, że to od EGR-a?
No w sumie racja.
Nie nie sprawdziłem.
Pożyczyłem jakieś ustrojstwo na bluetootha i program na komórce to nie znalazł żadnych błędów. Mechanik niby coś odczytał ale to było tak dawno, że już nie pamiętam co to było :D
Co najlepiej kupić? Kupiłbym najchętniej jakąś wersję żeby z Androidem działała bezprzewodowo.
No i kątrolka znika po wyłączeniu stacyjki. Nie wiem czy nie jest tak, że wtedy już nie odczytam błędu.
Robert 68 23-09-2016, 08:06 No i kątrolka znika po wyłączeniu stacyjki. Nie wiem czy nie jest tak, że wtedy już nie odczytam błędu
To nie wyłączaj, podepnij i odczytaj.
Tutaj masz temat do poczytania http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=190910&highlight=forscan
Tutaj kupisz sprzęt http://viaken.pl/pl/diagnoza-ford/
o matko.. 51 stron.. to może wieczorkiem..
a nie wystarczy taki http://allegro.pl/interfejs-elm-327-wtyk-obd2-bluetooth-elm327-cd-i6359032400.html za 12 zł ?
Dzisiaj sprawdzę bo znajomy ma taki.
Dzięki
Chcesz mieć możliwość porządnie diagnozowac auto, a oprócz tego możliwość zmiany konfiguracji kup to co kolega podał. To za 12zl to ci może odczyta proste błędy o pierdolach
Wytaptalkowane z Eldżi Gie Cztery
Witam, Ja chyba rozwiązałem swój problem, a okazał się bajecznie prosty. Doładowałem sobie akumulator i podlaczylem do forscana, a tam wykonałem adaptację EGR. Po adaptacji EGR zrobiłem dodatkową, która w sumie potrzebna jest w benzynie, ale nic nie mialem do stracenia. Po tym zabiegu samochód dostał nowe życie. Śmiga tak samo jak u Roberta68, czyli wzorowo. Mam wrażenie, że po wyczyszczeniu EGRa(tego dynksa, który porusza grzybkiem) były zapisane poprzednie wartości i samochód nie wiedział jak się zachować, a po adaptacji się wyzerował i zaczął latać jak burza :D jak cos sie zmieni, to dam znac i polecam sprobowac tego co ja
No i wyszło szydło z worka.
Kolega leszcz przegonił Mondka po Bydgoszczy i ledwo co skończył mówić, że sobie wymyślam a tu sru:
===PCM DTC P010F:00-27===
Kod: P010F - Korelacja pomiedzy sygnalem czujników A/B przeplywomierza masowego lub objetosciowego powietrza
Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Szczegóły kodów usterek
Ten DTC został zapisany w wyniku dużej różnicy pomiędzy zmierzonym a przewidywanym przepływem powietrza.
Przyczyną tego kodu DTC może być:
Przedostawanie się powietrza między czujnikiem MAF a przepustnicą wlotu powietrza.
Niesprawny czujnik ACT.
Aby wykonać następny test, należy przeprogramować PCM z zastosowaniem najnowszej kalibracji.
Gdy silnik jest zimny, sprawdź sygnał IAT2 w rejestratorze danych. Odczyt temperatury powinien być bliski temperatury otoczenia. Jeśli tak nie jest, wymień czujnik ACT.
Uszkodzony czujnik MAP.
Uszkodzony czujnik MAF.
===END PCM DTC P010F:00-27===
A po kilku minutach przysłał mi diagnozę, że to nieszczelne przewody.
Zatem zostawiam na razie EGR-a w spokoju.
A po kilku minutach przysłał mi diagnozę, że to nieszczelne przewody.
no wychodzi na nieszczelne przewody albo przepływkę ....
no wychodzi na nieszczelne przewody albo przepływkę ....
No i jeszcze sam odkryłeś, że mam coś nie tak z układem kierowniczym.
Po którejś naprawie miałem takie wrażenie tylko nie byłem tego pewien.
Dzięki wielkie za pomoc!
Niestety u mnie problem z egrem powrocil. Po raz kolejny zrobilem adptacje i jest lepiej, ale egr juz chyba niedomaga, wiec czas na nowy. Jaki fabrycznie znajduje sie w Mondeo MK4 2.0TDCi? Znalazlem ten, ale na innej stronie widzialem, ze firm jest wiecej i ceny tez rozbieżne. http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6401306465
Jakby ktos widzial taniej ten zawor firmy Delphi, to prosze napisac
Witam
Mam kilka pytań ,proszę o odp :-)
1.Mam mieć przegląd auta za miesiąc ,czy zaślepienie egr będzie jakoś widoczne gdy będę miał badane spaliny ,czy wszystkio będzie w normie ?
2.W którym miejscu najlepiej zasklepić egr ,pytam bo w tym wątku różnie piszą
3.Jesli wyskoczy mi błąd to jakiego kabla i programu w języku pl mam użyć do jego skasowania.
Pozdrawiam
Robert 68 20-10-2016, 08:54 mariszo Ad 3. http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2663781&postcount=122
Przemol1974 20-10-2016, 13:01 Po wyłączeniu silnika słyszę jak stuka metalicznie EGR, czy tak ma być? Kiedyś słyszałem że on sobie sprawdza zakres w jakim ma pracować. :)
Po wyłączeniu silnika słyszę jak stuka metalicznie EGR, czy tak ma być? Kiedyś słyszałem że on sobie sprawdza zakres w jakim ma pracować.
tak ma być, kalibruje się po każdym wyłączeniu silnika
piotrek305 21-10-2016, 12:46 tak ma być, kalibruje się po każdym wyłączeniu silnika
czy w 1.8 TDCI też tak powinno być ?
bo ja też mam jakieś stukanie..
Przemol1974 21-10-2016, 14:01 Speedo Dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam
stelmacher 31-12-2016, 00:14 czy zaslepionu egr moze jakos wpywac na zla prace silnika czy na 100% nie
chodzi mi o to czy zaslepiony moze wywolac nierowna prace silnika przy stalej predkosci lub jakies inne nieprawidlowsci
rumunn95 31-12-2016, 08:48 tak ma być, kalibruje się po każdym wyłączeniu silnika
Czy kalibruje to nie wiem ale napewno sie czysci ;p
Witam - pierwszy mój post, więc pozdrawiam serdecznie wszystkich i dziękuję za podzielenie się wiedzą.
Zakupiłem mondeo mk4 2.0 tdci i jak doprowadzę go do stanu używalności, to zamierzam zaślepić EGR. Jak coś robić- to porządnie. Proszę mnie skorygować jak coś pomieszałem, ale ja bym to zrobił tak:
- wyciągamy rurę (łączącą zawór egr z kolektorem ssącym), zawór, chłodniczkę i "kolanko"
- wszystkie części czyścimy w benzynie ekstrakcyjnej https://www.youtube.com/watch?v=sP3cqr0ESiQ
- zaślepiamy w 2 miejscach: przed kolankiem i za zaworem, jak na zdjęciu zakreślone grubymi elipsami
-składamy do kupy
Super było by na koniec odkręcić kolektor dolotowy i go wyczyścić.
A dodatkowo wyjąć wszystko pomiędzy turbiną a ww kolektorem i wylać olej i wyczyścić.
Patrząc na to logicznie:
- auto powinno się lepiej zbierać (całość spalin idzie w wydech, a to większe ciśnienie dla turbiny)
- lepiej dla dpf-a bo przy większym ciśnieniu będzie się wolniej zapychał
Kwestię ekologii pomijam, w nowym aucie miało to znaczenie, ale przy blisko 10-o letnich klekotach które mają nie rzadko nalatane >400tyś. (na blacie oczywiście max 180) to sprawa wątpliwa...
Coś dodać? :)
Przemyśl jeszcze wszystkie modyfikacje bo może być tak że nie przejdzie przeglądu.
Według dyrektywy Unii Europejskiej nowe regulacje prawne muszą być gotowe w maju 2017 r. i wprowadzone w życie do maja 2018 r.
A dyrektor transportowego dozoru technicznego przejmie od starostów zarządzanie systemem organizacyjnym badań technicznych.
Czyli o szczegóły można pytać w powyższych urzędach.
To jest tak jak z podwyżką OC, myśleliśmy że to nierealnie, niemożliwe, niewyobrażalne
a stało się faktem.
Zasada będzie taka: Jak auto wyjechało z fabryki z dwiema lampami to ma mieć dwie.
A jak miało DPF i EGR to ma mieć i koniec.
Tak przykładowo piszę z lampami. Bo pewnie ktoś napisze że jak zgodnie z przepisami to mogą być cztery lampy, ok. Ale jedna już nie ?
Będzie też położony bardzo duży nacisk na kontrolowanie stacji i diagnostów.
Jak ktoś zna szczegóły to warto coś napisać .
rumunn95 04-01-2017, 09:45 Tez o tym slyszalem , na nowych zasadach to komputer zadecyduje czy przechodzisz przeglad czy nie .Nie tak jak wczesniej " znajomy" diagnosta
Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
Proszę was, jaki komputer? tak samo teraz komputery-maszyny robią test na spaliny bierze się wydruk z dobrego i każdy paździoch przechodzi, nawet mi nie wspominajcie o DPF-ie czy egr-ach, śmiech na sali tyle co mogę powiedzieć w temacie przeglądów, i nie ważne czy to w Polsce czy gdzieś indziej. Masz znajomego to wszystko jest do ogarnięcia, jak to się mówi nie ma rzeczy niemożliwych. :P
Robert 68 04-01-2017, 19:15 maszyny robią test na spaliny bierze się wydruk z dobrego i każdy paździoch przechodzi
No chyba, że przed testem będziesz musiał wprowadzić dane Twojego samochodu do systemu i dopiero po ty zrobić przegląd. Na pewno utrudni to przeglądy zaniedbanym samochodom.
rumunn95 04-01-2017, 20:32 Tak bedzie a na dodatek w stacjach bedzie monitoring a calosc podlaczona do centralnrj bazy wiec nic nie sciemnisz na przegladzie komp zarejestruje np sile hamowania czy zuzycie amorkow juz nie mowie o analizie spalin, to info mam od diagnosty jak robilem przeglad w slubnej punciaku i zaczal sie zalic jak to maja zaczac im na rece patrzec;) Kolejna sprawa to jak auto przegladu nie przejdzie to i tak placisz za przeglad z gory a nie jak teraz wypad i przyjedz jak naprawisz usterke
Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
Tak bedzie a na dodatek w stacjach bedzie monitoring a calosc podlaczona do centralnrj bazy wiec nic nie sciemnisz na przegladzie komp zarejestruje np sile hamowania czy zuzycie amorkow juz nie mowie o analizie spalin, to info mam od diagnosty jak robilem przeglad w slubnej punciaku i zaczal sie zalic jak to maja zaczac im na rece patrzec
Taaa.. jak oni Cepika nie potrafią od 5 lat ogarnąć jak trzeba ;)
Panowie, dziękuje za troskę - ale nie o tym jest temat. Słyszałem o zaostrzeniu przepisów. Patrzmy logicznie - nikt nie będzie wykręcał EGR-a żeby sprawdzić czy to uszczelka czy zaślepka ... albo nie wytną wam dpf-a żeby sprawdzić czy nie wspawaliście strumienicy w obudowę, sprawdzą spaliny, a na to są sposoby.
Jestem skłonny stwierdzić że zaślepienie egr-a poprawi jakość spalin, z racji lepszego dopalania mieszanki, auta przestają dymić. Większe ciśnienie spalin = większe ciśnienie doładowania = mniejsze wycieki z turbiny (odsyłam do poczytania jak działają uszczelniacze w turbo).
Odnalazłem omawianą dyrektywę i jednak z zaślepionym EGR auto przeglądu nie przejdzie.
http://old.motofocus.pl/media/file/2014/pdf/2014_45_UE.pdf
Tak bedzie a na dodatek w stacjach bedzie monitoring a calosc podlaczona do centralnrj bazy wiec nic nie sciemnisz na przegladzie komp zarejestruje np sile hamowania czy zuzycie amorkow juz nie mowie o analizie spalin, to info mam od diagnosty jak robilem przeglad w slubnej punciaku i zaczal sie zalic jak to maja zaczac im na rece patrzec;)
Masz bujną wyobraźnie ...:razz:
Ja robię przeglądy od lat na zaprzyjaźnionej stacji gdzie jest pełny monitoring i oczywiście dla osób które robią tam przegląd po raz pierwszy jest wyjątkowo szczegółowa kontrola z naciskiem że WIELKI BRAT WSZYSTKO WIDZI , a oni nie chcą mieć potem problemów . Ale wszyscy jesteśmy ludźmi i osobiście wszyscy wiedzą że jeśli było by zbyt rygorystycznie dla wszystkich to taka stacja obsługi szybko się będzie zwijać bo musieli by dawać ogłoszenia i dodatkowo zachęcać promocjami żeby ktoś przyjechał .( w tym czasie inni bardziej tolerancyjni będą kosić kasę ) a szefostwo banan na twarzy że przynosi dochody a nie straty .
Podobnie kiedyś było z katalizatorami , spalinami itp. Jak będzie chciał się doczepić to zawsze znajdzie powód tak jak nasi POLICJANCI .:619:
Na dworze -8/-12 dzień/noc i muszę wspomnieć o pewnym aspekcie zaślepienia egr ...
mam focusa w którtm jest zaślepiony i mondeo z fabrycznym. Wczoraj jeździłem nimi na zmianę. w mondeo jest ciepło po ok 5 minutach jazdy, w focusie po 15 ... :P Fakt że to 2 różne silniki, ale na prawdę, w focusie miałem ból doopy że sam sobie taki los zgotowałem :P
W lato ok, ale zimą warto to rozważyć i chyba faktycznie zaślepię na lato tylko nad zaworem, a przed następną zimą wyjmę zaślepkę i zawór (w celu wyczyszczenia).
Co ma piernik do wiatraka ?.... egr do ogrzewania ja sie pytam .
ano ma ma, bo jak się otwiera po zimnym rozruchu to puszcza w dolot ciepłe spaliny, co przyspiesza nagrzewanie silnika :)
Robert 68 06-01-2017, 23:01 w mondeo jest ciepło po ok 5 minutach jazdy
Mondeo może mieć dodatkową elektryczną nagrzewnicę, mam taką i ciepłe leci zaraz po odpaleniu pomimo, iż mam zaślepiony EGR. Faktem jest, że silnik nagrzewa się troszkę wolniej ale bez przesady z tym 15 minutami.
Robert_Taki 06-01-2017, 23:23 tak ma być, kalibruje się po każdym wyłączeniu silnika
Wydaje mi sie , że to bzdura.Jakie stuki metaliczne?
danielWr 06-01-2017, 23:59 ano ma ma, bo jak się otwiera po zimnym rozruchu to puszcza w dolot ciepłe spaliny, co przyspiesza nagrzewanie silnika
to tego ogrzewa płyn przepływający przez egr.
Wydaje mi sie , że to bzdura.Jakie stuki metaliczne?
To nie bzdura, zdrowy EGR stukag:okulary
Sprawdza czy żyje:razz:
Czym z nim lepiej to tym wyraźnej sztuka:one:
Przed zaworem egr jest chłodniczka spalin, ma dwojakie zadanie:
1) ochładza spaliny przed wtłoczeniem ich do kolektora
2) nagrzewa płyn chłodniczy - dzięki czemu silnik szybko się nagrzewa
co do elektrycznej nagrzewnicy, może faktycznie ją mam, to w końcu titanium x ...
Raczej na pewno, skoro tak szybko się nagrzewa. W Fieście mam tak, że silnik ekstremalnie długo się nagrzewa, w Mondeo raz dwa zaczyna wiać ciepłem. PTC robi dobrą robotę + dodatkowa elektryczna nagrzewnica.
danielWr 10-01-2017, 00:03 PTC robi dobrą robotę + dodatkowa elektryczna nagrzewnica.
Masz PTC i elektryczna nagrzewnice ? Czy PTC to ze świecami występowało w mk4?
rumunn95 10-01-2017, 13:14 PTC to wlasnie elektryczna nagrzewnica
Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
Wydaje mi sie , że to bzdura.Jakie stuki metaliczne?
Nic się nie kalibruje po zgaszeniu silnika , następuje mechaniczne czyszczenie zaworu EGR PCM wysyła komendę do silniczka EGR ...
koval1980 17-03-2018, 20:50 http://allegro.pl/11-zaslepka-egr-peugeot-citroen-ford-2-0-hdi-tdci-i4978592395.html
Czy taką zaślepkę kupić do MY2007 140kM? Dzisiaj odpiąłem wtyczkę od egr, żeby sprawdzić czy delikatne szarpanie w granicach 1800-2000obr.. to efekt egr i chyba tak. Jutro trasa ok.300km więc będę wiedział na pewno. Oczywiście po kilkunastu km wyskoczył Check, ale brak innych efektów ubocznych. EGR był czyszczony przed Bożym Narodzeniem i wtedy nie było poszarpywania.
Kolego czytaj co gościu pisze w opisie. To jest do mk3.
koval1980 17-03-2018, 23:00 Kolego czytaj co gościu pisze w opisie. To jest do mk3.
Racja, już podmieniłem link, zasugerowałem się 2.0tdci.
A czy ktoś zauważył związek między zaślepieniem EGR a częstotliwością wypalania DPF ?
Ja odnoszę wrażenie - może to autosugestia, że DPF wypala się znacznie rzadziej, właściwie, to od czasu zaślepienia (i wyłączenia ) EGR nie udało mi się zauważyć wypalania.
Robert 68 18-03-2018, 12:28 czy ktoś zauważył związek między zaślepieniem EGR a częstotliwością wypalania DPF ?
Trochę już jeżdżę (1,5 roku) z zaślepionym EGR-em i nic takiego nie zauważyłem, wszystko zależy od tego gdzie jeździmy. U mnie w trasie np. podczas wakacji wypalał się co 800 - 900 km natomiast ciągła jazda po mieście - wypalanie co 500-600 km. I tak było i jest cały czas.
Trochę już jeżdżę (1,5 roku) z zaślepionym EGR-em i nic takiego nie zauważyłem, wszystko zależy od tego gdzie jeździmy. U mnie w trasie np. podczas wakacji wypalał się co 800 - 900 km natomiast ciągła jazda po mieście - wypalanie co 500-600 km. I tak było i jest cały czas.
U mnie jest podobnie :wink:
snamhtor 31-07-2018, 21:07 Witam
W końcu gdzie trzeba zaślepić EGR tam gdzie pokazuje sprzedawca czy w innym miejscu ?
https://6.allegroimg.com/original/033a5b/be9bb41442f786a2822dc99da816
https://5.allegroimg.com/original/033e8e/3bd599394b8baa7a3c6b86628fa5
Tu najłatwiej. Ja mam między chlodniczką, a zaworem
Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
Robert 68 31-07-2018, 21:13 gdzie trzeba zaślepić EGR
Tam gdzie niebieska strzałka.
snamhtor 31-07-2018, 21:21 Tu najłatwiej. Ja mam między chlodniczką, a zaworem
Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
najłatwiej to wiem ale czy najlepiej ?
Robert 68 31-07-2018, 21:44 ale czy najlepiej
Jeżeli większość tak robi i jest ok więc nad czym tu myśleć. W czym problem?
Jedzmy kupę, miliony much nie mogą się mylić ;) posłuchaj lepiej djremo i zaślep pomiędzy chłodniczką a zaworem, bo jak zaślepisz u góry to za jakiś czas egr zalepi się cały sadzą i czekendżin, usterka silnika itd itp. U mnie po jakimś roku się zalepił, też zaślepiłem u góry "bo wszyscy tak mają" ;)
Robert 68 31-07-2018, 22:25 Jedzmy kupę, miliony much nie mogą się mylić
Odchody spożywamy na przykład w miodzie spadziowym, który jest kupą zrobioną przez jednego owada (mszycę), spożytą przez innego (pszczołę), a następnie zwymiotowaną w postaci miodu
To tyle w temacie kupy :)
U mnie po jakimś roku się zalepił
Może miałeś pecha? Ja jeżdżę z zaślepionym już ponad dwa lata (15.07.2016 :)) i nic się nie dzieje. Przy każdym zgaszeniu silnika słychać jego charakterystyczne stukanie, czyli żyje :D
rafalnycz 17-09-2018, 14:55 no to były 2 lata latania z zaślepionym EGR u góry, ale niestety wszystko co piekne kiedyś się konczy, po wyświetleniu checka, testowym zyszczeniu EGR, niby udało sie go rozruszac ale chyba nie wystarczająco decyzja padła na zakup nowego EGR bagatela 585 zl, stary ma w sobie z kilogram sadzy jeszcze :one:auto śmiga az miło, w okolicach 2000 obrotów zaczeło lepiej pracowac (płynniej) zobaczymy jak spalanie, gaszenie auta płynniejsze, wiec albo efekt placebo albo jednak cos ten durny zawór w tym samochodzie robi.
koledzy własnie szykuje się do zaślepienia egr dziś odłączyłem część elektryczną (odpiąłem wtyczkę) no i auto od razu przestało poszarpywać na niskich obrotach
czy macie jakiś schemat gdzie dokładnie umieścić zaślepkę w silniku 2.0 tdci CR ?
z góry dzięki
Robert 68 10-10-2018, 17:05 czy macie jakiś schemat gdzie dokładnie umieścić zaślepkę w silniku 2.0 tdci CR
Szukać się nie chce? Tutaj masz info https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2473678&postcount=43
dziękuję rozumem ze zaślepienie "od góry " nic nie da? trzeba wyciągnąć całość?
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Robert 68 10-10-2018, 22:10 "od góry " nic nie da?
Zaślepienie od góry działa ale jak napisał Speedo zanieczyszczane są nadal chłodnica i EGR.
ok czyli najlepiej zaślepic na samum końcu przy tej harmonijce a co z błędem na desce będzie się pojawiał? blaszkę kupić z dziurkami czy bez?
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
bez dziurek, błędu nie będzie
na razie mam odłączoną wtyczkę od egr zauważyłem ze silnik wolniej się nagrzewa czy po zasilepieniu przed chłodnica spalin tez tak będzie? czy wszystko wróci do normy?
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Robert 68 11-10-2018, 07:38 po zasilepieniu przed chłodnica spalin tez tak będzie
Tak, to taki mały efekt uboczny. Możesz temu zaradzić wygłuszając maskę i "ocieplając" górną osłonę silnika https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2846228&postcount=1010
a jak zaślepie egr od góry to nagrzewał się będzie normalnie? czy będzie pokazywał się błąd na desce?
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Ja mam Galaxy 2008 2.0 TDCI "usunąłem" EGR i DPF i ciesze sie jazdą! One mechanicznie są ale usunięte z komputera. Auto pali ok 5 L jeżdżąc " w okół komina" jak sie to mówi. Nie myśle juz o tym dpf-ie przede wszystkim.
[QUOTE=neoarti;3040471]a jak zaślepie egr od góry to nagrzewał się będzie normalnie? czy będzie pokazywał się błąd na desce?
Zaślepienie EGR w jakimkolwiek miejscu będzie skutkowało wolniejszym nagrzewaniem się silnika, co jest logiczne - zaślepiając odcinasz wlot ciepłych spalin na kolektor dolotowy, przez co nagrzanie się silnika trwa dłużej.
Robert 68 11-10-2018, 11:54 jak zaślepie egr od góry to nagrzewał się będzie normalnie
Nie, też nagrzewa się troszkę wolniej ale nie myśl że jest to kolosalna różnica. Przed ociepleniem osłony silnika mój nagrzewał się około 1 km dłużej.
Auto pali ok 5 L jeżdżąc " w okół komina"
Tak dużo? Mój tylko po zaślepieniu EGR pali 4,9 ;) i to tylko po mieście. W trasie pali jeszcze mniej... a tu dowód https://images69.fotosik.pl/1174/bc3c650de231ba0dm.jpg (https://images69.fotosik.pl/1174/bc3c650de231ba0d.jpg)
no dobra zamowilem zaślepkę chyba na poczatek pójdę na łatwiznę i zaślepie od góry :) co z błędem? nie będzie się pojawiał jak zaślepie górę?
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Robert 68 11-10-2018, 12:18 co z błędem?
Nie ma żadnego błędu na desce.
klocolus 11-10-2018, 15:55 A mój po zaślepieniu produkuje paliwo :D
Robert 68 11-10-2018, 16:50 Mój troszke mniej
mój po zaślepieniu produkuje paliwo
Dajcie spokój z tą licytacją i tym OT, przecież ja dla żartu napisałem o tym spalaniu bo Bysiu35 wypalił o 5l. Lubię takie teksty :D The End.
muffintsi 11-10-2018, 17:43 Paliwo produkuja tylko Passaty TDI, a najwiecej B5. Pozniej oddaja paliwo na stacjach, jak sliwki do skupu ;)
Ja mam Galaxy 2008 2.0 TDCI "usunąłem" EGR i DPF i ciesze sie jazdą! One mechanicznie są ale usunięte z komputera. Auto pali ok 5 L jeżdżąc " w okół komina" jak sie to mówi. Nie myśle juz o tym dpf-ie przede wszystkim.DPF nie wycięty? Przecież on się za jakiś czas zapcha totalnie skoro nie będzie procedury wypalania. Wywala się wkład DPF albo robi w nim dziurę. Samo wyłączenie programowe nic nie da...
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
No może faktycznie nie napisałem precyzyjnie ale mam wyjęte "flaki" z DPF-a.
Jest tylko obudowa. EGR jest zaślepiony i również usunięty z komputera.
Tomi1000 14-10-2018, 17:42 No może faktycznie nie napisałem precyzyjnie ale mam wyjęte "flaki" z DPF-a.
Jest tylko obudowa. EGR jest zaślepiony i również usunięty z komputera.
Super że się przyznałeś. Teraz czekaj aż Ci sprawdzą auto pod kątem emisji spalin.
Chyba że jeszcze nie wprowadzili przepisu o odpowiedzialności właściciela i warsztatu w sprawie wycinania filtrów spalin z pojazdu...
Jak "setki" kierowców w kraju. Po za tym w obecnej chwili emisja spalin u mnie jest na poziomie euro 4 u nas to aż za dość....
Chyba że jeszcze nie wprowadzili przepisu o odpowiedzialności właściciela i warsztatu w sprawie wycinania filtrów spalin z pojazdu...
Nie wprowadzili i jeszcze długo tego nie będzie. Zobaczysz. ;)
Ludziska nie rozumiem Waszego podejścia do tematu - kupujecie i użytkujecie auta warte kilkadziesiąt tysięcy złotych, po czym nie stać Was (czy tez żal wydać) na usunięcie usterki, czy też wymianę takiego filtra DPF, czy też zaworu EGR w celu przywrócenia pełnej sprawności silnikowi.
Wolicie kombinować, usuwać i truć ludzi w około - pytanie tylko dla jakiej idei? Oszczędności?
Zarówno filtr jak i zawór recyrkulacji spalin spełnia swoją rolę - gdy się zużyje to trzeba go wymienić.
Jak komuś nie podoba się taka kolej rzeczy, lub myśli, że jest mądrzejszy od konstruktorów silników i świadomie usuwa podzespoły silnika to powinien przesiąść się na prosty silnik wolnossący (najlepiej z zapłonem iskrowym) i nie truć otoczenia.
lucas4891 14-10-2018, 20:28 Ludziska nie rozumiem Waszego podejścia do tematu - kupujecie i użytkujecie auta warte kilkadziesiąt tysięcy złotych, po czym nie stać Was (czy tez żal wydać) na usunięcie usterki, czy też wymianę takiego filtra DPF, czy też zaworu EGR w celu przywrócenia pełnej sprawności silnikowi.
Wolicie kombinować, usuwać i truć ludzi w około - pytanie tylko dla jakiej idei? Oszczędności?
Zarówno filtr jak i zawór recyrkulacji spalin spełnia swoją rolę - gdy się zużyje to trzeba go wymienić.
Jak komuś nie podoba się taka kolej rzeczy, lub myśli, że jest mądrzejszy od konstruktorów silników i świadomie usuwa podzespoły silnika to powinien przesiąść się na prosty silnik wolnossący (najlepiej z zapłonem iskrowym) i nie truć otoczenia.
Szanowny kolega poruszyl dosc dyskusyjny temat ekologicznosci rozwiazan technicznych typu EGR i DPF.
Wbrew obiegowej opinii, maja one mniej wspolnego z ekologia niz mogloby sie wydawac.
Pozatym tego typu wywody chyba mozna sobie darowac
klocolus 14-10-2018, 20:57 EGR i DPF służy do recyklingu pieniędzy z portfela ;)
jarek_p_1986 08-11-2018, 15:25 Ludziska nie rozumiem Waszego podejścia do tematu - kupujecie i użytkujecie auta warte kilkadziesiąt tysięcy złotych, po czym nie stać Was (czy tez żal wydać) na usunięcie usterki, czy też wymianę takiego filtra DPF, czy też zaworu EGR w celu przywrócenia pełnej sprawności silnikowi
Przywrócenie pełnej sprawności silnikowi to właśnie wywalenie dpf i egr
Tak czytam forum. I wypowiem się ze ja egr mam zostawiony fizycznie. Wszystko tak jak było bez zaślepek. Egr zamkniety na amen w ustawieniach. Mapa od egr wywalona.(tak to mi znajomy tlumaczy) Dpf przebity i podmienione jakieś tam ustawienia. Kolega mi zrobił prawie 170km a spalanie tak 5.3 do 5.8 jak mu tak przyduszę w trasie. Nie kopci. Nie szarpie jak to bywa z egr. Auto "szatan" bez porównania z fabrycznym 143km. Za jakiś czas trochę go jeszcze podciągnę gdy kolega mi mapkę zbuduje lepsza. Także moja opinia jest taka ze jak najbardziej egr wynocha. dpf papa. wiecej koni. I tak może troszkę nie ekologiczne ale frajda z jazdy od razu lepsza. A koszt to 300zl bo dpf sam wyjęlem i przewiercilem.
mkaminski100 03-01-2019, 16:34 Z doświadczenia mojego i aut z zaślepionym EGRem w tym silniku to jest tak.
Większość ludzi zaślepia górne wyjście z zaworu, przez co do zaworu dostaja się spaliny i powoli przechodzą na sworzniu blokując go.
Do tego ładnie skrapla się para wodna.
Po zaslepieniu silnik potrzebuje minimum 1.5 km więcej żeby się nagrzać (chłodnica spalin nie grzeje silnika).
Cudowne niskie wyniki spalania są najczęściej podawane z komputera, a wystarczy sprawdzić że przepływomierz podaje inne wartości na biegu jałowym przez co wartości spalania będą oszukane.
EGR zamyka się przy wciśnięciu gazu więc nie ma wpływu na dostawianie się spalin do silnika.
Testowałem blokowanie EGR na 4 różnych autach ze sprawnym zaworem i jedyny pozytyw to minimalnie szybsza reakcja na gaz. Poza tym spalanie takie same, głośniejsza praca na zimno, dłuższe nagrzewanie sinika.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Czy ktoś zaślepiał EGR w silniku przedliftowym (DW10 130KM) ? Czy to będzie to samo czy są jakieś różnice ?
PS. Swoją drogą, w perspektywie zmian przepisów dotyczących przeglądu aut gdzie rozważane jest dodanie pomiaru składu spalin - wycinanie DPF chyba nie jest najlepszym pomysłem...
mkaminski100 03-01-2019, 19:27 Tak. Kilka razy w różnych autach (citroen i Ford) z różnych powodów.
W każdym przypadku negatywów było więcej niż pozytywów.
Sent from my iPhone using Tapatalk
jarek_p_1986 03-01-2019, 21:15 A jakie to negatywy oprócz faktycznie dłuższego czasu nagrzewania silnika?
mkaminski100 03-01-2019, 21:23 Głośniejsza praca na zimno.
Zaklejanie się zaworu EGR przy zaślepieniu górnego wyjścia.
Potrzeba odkręcenia całej chodniczki i wyczyszczenie obu powierzchni żeby weszła porządna blaszka i nie uciekały spaliny
Realne spalanie się raczej nie zmieniło a wg mnie troszkę wzrosło ( im krótsze trasy tym bardziej).
W niektórych silnikach Głośniejsza praca silnika podczas jazdy bez obciążenia (1.5 dCi)
Przyspieszenie czy elastyczność jest taka sama. To na podstawie codziennej jazdy po 50 km dwa razy dziennie.
Jeśli kopcił to kopcił tak samo.
To się wzięło ze starych rupci które odmą i turbo puszczają litry oleju w dolot i zawór EGR się zacina więc zawala dolot sadza z olejem.
Żeby nie inwestować w EGR i odmy ludzie zaklejają EGR więc nie leci sadza a silnik olej przepali
Sent from my iPhone using Tapatalk
jarek_p_1986 03-01-2019, 23:11 Nie zauważyłem żadnej zmiany w pracy silnika , a jestem na to wyraźnie wyczulony i gdyby tak było po pierwszej jeździe zaślepki bym się pozbył.
Spalanie u mnie bez zmian bo nie używam samochodu do jazdy po bułki po 10 km . Więc stosunek jazdy nie rozgrzanym do jazdy rozgrzanym jest pomijalnie niski.
Zaklejanie zaworu w momencie kiedy go zaslepiamy uważam za rzecz bez znaczenia,choć sam zaslepilem niżej.
Tak więc niczego wymiernego ,poza nieco dluzszym rozgrzewaniem tu nie ma.
A skoro ecu pozwala na zaslepienie (rzadko w autach euro4 gdzie egr nie pracuje zero-jedynkowo jak w starszych jest to mozliwe bez checka ) to aż szkoda pozostawić to bez zaślepki.
Robert 68 04-01-2019, 11:41 W każdym przypadku negatywów było więcej niż pozytywów
Nie zgadzam się z powyższym, u mnie było tak:
Objawy:
-dymienie na wstecznym, przy nagłym przyspieszaniu oraz puszczanie"czarnych bąków" podczas ruszania
-przyduszanie podczas ruszania i zmiany biegów (mułowaty)
-poszarpywanie (szczególnie na drugim biegu)na zimnym silniku w zakresie 1500-2000 obrotów
-delikatne (nie zawsze) poszarpywanie podczas jazdy ze stałą prędkością
-potrafił zgasnąć podczas jazdy pod górkę bez gazu (to nie wypalanie DPF-u) i strasznie zadymił po tym fakcie
Po zaślepieniu wszystkie objawy zniknęły i jest tak do dzisiaj a to już ponad dwa lata. Problem wolniejszego nagrzewania rozwiązałem wygłuszając górną osłonę silnika i maskę.
mkaminski100 04-01-2019, 15:31 Ale wiesz że EGR jest zamknięty po wciśnięciu gazu więc różnica w dymieniu jest kwestia tego na co liczyłeś, albo rozklekotanego ramienia zaworu który nie domyka zaworu?
Miałem auta z przebiegiem 250 tys i zawór był dalej w dobrym stanie.
Jeżeli dymi na wstecznym to szukaj we wtryskiwaczach, bo przy otwartym EGR praktycznie nie ruszysz autem.
Szarpanie wyeliminowane EGR nie jest nim spowodowane. Mam takie auto (Citroen) i wina jest sterowanie, najprawdopodobniej przekłamują u czujnik gruszki turbo (dostęp kiepski i czasu mało.
Co możesz docieplic ponad osłonę dolną z miękką mata i osłonę górna z gąbką?
Dodam tylko że Citroeny dodatkowo mają koszyczek do docieplenia miski olejowej a nagrzewanie silnika po zaślepieniu EGR jest dużo dłuższe niż w aucie z niezaslepionym.
W wielu autach EGR dogrzewa silnik przed owadami trakcie wypalania DPF. Ford chyba też ma w suchych filtrach.
Dla mnie argumenty nieprzekonujące, bo w aucie masz większy problem.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Robert 68 04-01-2019, 16:39 Dla mnie argumenty nieprzekonujące, bo w aucie masz większy problem
Jedno ważne pytanie, czemu po zaślepieniu EGR wszystkie objawy zniknęły? Mam rozumieć, że według Twojego toku myślenia wtryski uległy naprawie, no bo mam uszkodzone według Ciebie, czujnik gruszki też się cudownie wyleczył,. Przestań pisać pierdoły i wprowadzać ludziom zamęt w głowach. Zaślepienie EGR nie jest ekologiczne ale potrafi rozwiązać wiele problemów w samochodzie.
ps.
I jeszcze mała prośba, czytaj to co piszesz bo miejscami nie można dojść o co Ci chodzi dogrzewa silnik przed owadami trakcie wypalania DPF
mkaminski100 04-01-2019, 17:05 Nie dziwi cię to że jakimś cudem większość aut jeździ z tym "złem" bez problemów, więc może zajmij się uporządkowaniem problemów w silniku a nie zaślepieniem EGR.
Czy myślisz że silnik nie rozpoznaje zaślepienia EGR? Porywnaj wartości z przepływomierza.
A może problemy z twoimi EGR to nie wina zaworu a jego sterowania (przepływomierz, referencja 5v, czujnik kopiowania turbo, czujnik ciśnienia doładowania) a ty tylko maskujesz je blokowaniem zaworu?
Połowa twoich problemow by tak samo się magicznie rozwiązała po odłączeniu przepływomierza, a chyba nie z nim masz problem.
Wydawalo mi się że pisałem prostym językiem ale pisz jeśli czegoś nie rozumiesz.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Robert 68 04-01-2019, 17:11 może zajmij się uporządkowaniem problemów w silniku a nie zaślepieniem EGR.
Dzięki za umoralnienie.......obiecuję poprawę ;)
pisz jeśli czegoś nie rozumiesz.
Tego nie rozumiem dogrzewa silnik przed owadami trakcie wypalania DPF :)
mkaminski100 04-01-2019, 17:13 Piszę z telefonu więc autokorekta zmienia niektóre słowa.
Miało być :
"Przed oraz w trakcie wypalania DPF"
Bardziej zrozumiale?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Robert 68 04-01-2019, 17:18 Piszę z telefonu więc autokorekta zmienia niektóre słowa
To ją wyłącz albo czytaj przed dodaniem co masz napisane. O EGR wiesz wszystko a autokorekty nie potrafisz okiełznać ;)
The End.
Panowie jedna zaślepka wystarczy do 2.0 140 koni czy więcej potrzeba? Na aukcjach widzę pełne i z dziurką, rozumiem że interesuje mnie ta z dziurką?
Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
Robert 68 05-01-2019, 07:58 stomi5 wystarczy jedna pełna.
Martinaz667 05-01-2019, 08:26 miesiąc temu założyłem zaślepkę przed zaworem - przejechane ponad 1000km. jedyny minus jak zauważyłem póki co to wolniejsze nagrzewanie silnika. nie ma już za to szarpania przy przyspieszaniu i spalanie spadło. przed zaślepieniem komputer pokazywał koło 7l/100 teraz pokazuje 5,8-5,9l. a jest to automat 130koni 2.0 tdci
miesiąc temu założyłem zaślepkę przed zaworem - przejechane ponad 1000km. jedyny minus jak zauważyłem póki co to wolniejsze nagrzewanie silnika. nie ma już za to szarpania przy przyspieszaniu i spalanie spadło. przed zaślepieniem komputer pokazywał koło 7l/100 teraz pokazuje 5,8-5,9l. a jest to automat 130koni 2.0 tdciTo miałeś duże spalanie. Te 1000 km to na trasie czy w mieście ? Mam ten sam silnik i skrzynię bez zaślepionego zaworu. Na trasie ekspresowej jadąc 120 km/h + DK średnio 100 km/h codziennie po 140 km komputer wskazuje mi 6.1 l/100. A od kiedy zmieniłem trasę i nie jeżdżę na ekspresowej tylko cały czas po DK to osiągam spalanie 5.2 l/100
Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka
Martinaz667 05-01-2019, 09:08 80% DK i czasami wskoczę na S5, reszta po mieście. dziennie robię jakieś 50km
mkaminski100 05-01-2019, 09:15 ...spalanie spadło. przed zaślepieniem komputer pokazywał koło 7l/100 teraz pokazuje 5,8-5,9l. a jest to automat 130koni 2.0 tdci
Dokładnie o takich "pozytywach" pisałem. Zaślepienie EGR zmienia wartości przepływomierza na postoju i przy jeździe bez obciążenia przez co komputer zaczyna oszukiwać.
Zreszta podane spalanie w automacie?
Sent from my iPhone using Tapatalk
jarek_p_1986 05-01-2019, 12:24 Boże jakie brednie. Odkąd mam ten wehikuł to komputer zaniża 0,7-1 litr. Po zaslepieniu zaniza tak samo jak i przed zaslepieniem.
Co ma do tego zmiana wartości przepływu powietrza na biegu jalowym skoro ja samochodem jeżdżę a nie stoje?
Robert 68 05-01-2019, 12:40 komputer zaniża 0,7-1 litr.
Potwierdzam, u mnie też tak jest. Kurde ale może to wina uszkodzonych wtrysków lub przepływomierza ;)
jarek_p_1986 05-01-2019, 12:48 Na pewno. I jest to ogromny problem . A ty zaslepiajac egr zamaskowales problemy swojego trupa.
mkaminski100 05-01-2019, 13:11 To może ustalcie w końcu czy spalanie na komputerze spada czy nie bo co druga osoba piszę co innego, więc trochę komizmem już trąci temat.
Prawie jak Amol czy maść z kotkiem. Krawaty wiąże, usuwa ciążę.
Poza tym to komputer kalibruje wtryskiwacze też na postoju (delikatne szarpnięcia) a EGR również otwiera się przy jeździe z małym obciążeniem więc stąd inne wartości spalania.
W aucie z podgiętym korbowodem problemy ustawały po odpięciu EGR. Wg tego tematu skoro skutki ustały to wystarczyło zaslepic i tak jeździć?
Oprócz jednego auta wszystke samochody które mi się przewinęły przez ręce miały problem dymienia czy szarpania rozwiązany nie przez pudrowanie wrzoda a znalezienie i eliminacje przyczyny, więc jak ktoś wstawia blaszkę bez żadnej diagnostyki a tylko dlatego że pomogło to raczej trudno przekonać.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Robert 68 05-01-2019, 13:33 po odpięciu EGR
Po takim zabiegu wyskakuje "check engine"
jak ktoś wstawia blaszkę bez żadnej diagnostyki
A kto Ci tu napisał, iż nie było diagnostyki :) To Ty tutaj wypisujesz "niestworzone historie o uszkodzonych wtryskach, przepływomierzach i innych czujnikach" bez diagnostyki, u mnie była i jasno pokazała EGR jest źródłem moich problemów i po zaślepieni się to potwierdziło. Nie ten samochód :D
mkaminski100 05-01-2019, 13:53 Z check można też jeździć. Ja znam ludzi którzy wyjmują żarówki z licznika i problem ponoć znika. Co lepsi mają ustrojstwa które je zapalają na chwilę i gaszą.
Tak poważnie to zaślepienie i odłączenie eliminowało objawy.
Czyli masz diagnozę i zamiast wymienić uszkodzony element to wolales go zaslepic?
Przecież to jest koszt pewnie z 400-500zl i masz spokój na kolejne 10 lat.
Ja te zawory kupowałem jeszcze taniej więc pewnie można też tak znaleźć.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Robert 68 05-01-2019, 14:33 zamiast wymienić uszkodzony element to wolales go zaslepic
Tak wolałem zaślepić i mieć spokój na kolejne 10 lat ;)
mkaminski100 05-01-2019, 14:40 Na 10 lat spokój byłby po zmianie zaworu.
No ale przynajmniej doszliśmy do sedna i wiemy że chodzi o koszt.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Druciarstwo i kombinowanie w Polsce bylo, jest i mam nadzieję, ze nie bedzie.
Robert 68 05-01-2019, 14:45 wiemy że chodzi o koszt
A gdzie ja napisałem, że chodzi o koszta? Znowu wypisujesz swoje teorie bez diagnozy?
mkaminski100 05-01-2019, 14:47 Wystarczy że do przeglądów dojdzie emisja NOx na spalinach i pozamiatane.
Za DPF się wzięli to i na to przyjdzie czas.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Robert 68 05-01-2019, 14:53 Za DPF się wzięli
No wzięli i się wycofali ze swoich pomysłów :) :)
Wystarczy że do przeglądów dojdzie emisja NOx na spalinach
To wtedy kupię nowy, pojadę na przegląd i po przeglądzie zaślepię ;):)
Wystarczy że do przeglądów dojdzie emisja NOx na spalinach i pozamiatane.
Za DPF się wzięli to i na to przyjdzie czas.
Sent from my iPhone using TapatalkZa nic się nie wzięli. Jest jak było
Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
mkaminski100 05-01-2019, 14:54 A gdzie ja napisałem, że chodzi o koszta? Znowu wypisujesz swoje teorie bez diagnozy?
Może niedokładnie czytam, ale miałeś zdiagnozowane problemy z EGR które można rozwiązać inwestując 400zl i mieć święty spokój na 10 lat i szybciej nagrzewających się i lepiej dogrzany silnik.
Zdecydowałes się wstawić blaszkę za kilkanaście zł i miales oczywiście problem z brakiem grzania więc musiałeś go docieplic.
To dlaczego więc wstawiles blaszkę jeśli nie z oszczędności?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Robert 68 05-01-2019, 15:00 więc musiałeś go docieplic
Raczej to było efektem ubocznym wygłuszania maski https://images84.fotosik.pl/756/03032a0a6726bcabm.jpg (https://images84.fotosik.pl/756/03032a0a6726bcab.jpg) https://images81.fotosik.pl/756/a4099c4d268e56e6m.jpg (https://images81.fotosik.pl/756/a4099c4d268e56e6.jpg), zostały mi materiały więc wykleiłem nimi górną osłonę silnika aby było jeszcze ciszej a że przy okazji przyspieszyło się nagrzewanie silnika to tylko bonus. Nie robiłem tego bo zaślepiłem EGR.
problem z brakiem grzania
Zaślepienie EGR nie powoduje żadnych problemów z nagrzewaniem silnika trwa to troszeczkę dłużej.
więc wstawiles blaszkę jeśli nie z oszczędności
Bo blaszka wbrew pozorom "ożywia" te silniki a EGR je dusi.
mkaminski100 05-01-2019, 15:02 Za nic się nie wzięli. Jest jak było
Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
Czyli jak mial być DPF a jest rurka to normalnie (bez kombinacji) przejdzie przegląd?
Kolejnym krokiem będzie emisja sadzy tak jak to jest już w wielu krajach. Najpierw niskie normy, potem coraz wyższe.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Robert 68 05-01-2019, 15:07 Czyli jak mial być DPF a jest rurka to normalnie (bez kombinacji) przejdzie przegląd?
Tak, przejdzie. A dodatkowo nowe przepisy miały obowiązywać od normy Euro 5.
Poczytaj https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/poslowie-odrzucili-projekt-kar-za-usuwanie-filtrow-dpf/ykvznhg
jarek_p_1986 05-01-2019, 15:26 Czyli jak mial być DPF a jest rurka to normalnie (bez kombinacji) przejdzie przegląd?
Jak ktoś nie ma mózgu to zostawia rurke . Jak ma to braku dpf nie widać ani fizycznie ani elektronicznie.
A co do "wziecia sie" za dpf-y to widze typowe dla Ciebie.
Zanim sie wypowiesz to sprawdź sobie kiedy jakie projekty były czytane i jaki te czytania osiągnęły efekt.
Wszystko jest dostępne ,wystarczy chcieć poczytać. A nie pisać na zasadzie nie znam się ale się wypowiem bo na yutubach i interii mówili że się bioro za depeefy.
mkaminski100 06-01-2019, 14:01 Czyli za brak fizyczny puszki diagnosta może nie podbić przeglądu. Czyli pierwszy krok do ukrócenia.
No i czy ja napisałem że karają?
Wzięli się bo sam projekt ustawy jest faktem że problem jest i nie zniknie, więc to tylko kwestia czasu kiedy ukróci się druciarstwo. Nie w tym to w przyszłym roku.
Projekt tak czy inaczej wróci tylko pewnie z naciskiem na badania techniczne a nie kontrolę na drogach.
W UK już jest wizualna sadza czy ślady grzebania dyskwalifikujace przegląd.Na razie w starszych autach lżej podchodzą ale euro 5 bez DPF już będą miały problemy.
Słyszałem że do tego niedługo dojdą emisje NOx i będzie po zawodach.
Wszyscy wiemy że chodzi o koszt, tylko głupio się przyznać.
Jeszcze raz napiszę, że miliony ludzi z tym jeździ i nie ma problemów tu opisanych, a jak ktoś ma to można je wyeliminować wymianą podzespołów.
I nie ma szarpania, dymu, problemów z przyspieszaniem, a silnik nagrzewa się kilka kilometrów szybciej i jest o kilka stopni cieplejszy podczas spokojnej jazdy.
I tak na koniec to wczoraj miałem rozmowę z właścicielem alfy Romeo który się zaklinał że po wstawieniu blaszki z otworami jego auto ożyło, nie dymi, mniej pali, jest elastyczniejsze, nie szarpie i szybciej odpala.
I tym zabawnym akcentem zakończę ze swojej strony ta dyskusje, bo temat się wyczerpał.
Każdy niech sobie sam wyciąga wnioski.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Robert 68 06-01-2019, 14:26 I tym zabawnym akcentem zakończę ze swojej strony ta dyskusje, bo temat się wyczerpał.
Nareszcie......have a nice day ;)
Prawda jest taka, ze do puki będziemy "klepać po ramieniu" i pochwalac druciarstwo i mówić im, super że wyciales dpf, czy super ze przykleiles na gila z nosa blaszke do egr-u, do puty takie osoby nie będą się z tym kryć i beda traktowac to jak wymiane filtra powietrza. Jest na to cicha akceptacja społeczna, ale jak widać coraz mniejsza. Mam nadzieję, ze lewaki, prawaki, czy srodkowi wezmą się za to porządnie i zakończą trucie ludzi raz na zawsze ( przynajmniej w kwestii pojazdów osobowych).
lampa naftowa 06-01-2019, 15:17 Prawda jest taka, ze do puki będziemy "klepać po ramieniu" i pochwalac druciarstwo i mówić im, super że wyciales dpf, czy super ze przykleiles na gila z nosa blaszke do egr-u, do puty takie osoby nie będą się z tym kryć i beda traktowac to jak wymiane filtra powietrza. Jest na to cicha akceptacja społeczna, ale jak widać coraz mniejsza. Mam nadzieję, ze lewaki, prawaki, czy srodkowi wezmą się za to porządnie i zakończą trucie ludzi raz na zawsze ( przynajmniej w kwestii pojazdów osobowych).
uważam, że wszelkie modyfikacje aut są Ok - po warunkiem, że nie trujesz, narażasz na niebezpieczeństwo, okradasz , ... innych ludzi - takie zachowania powinny być społecznie piętnowane.
Przykład z nieco innego obszaru - dawno temu gdy wchodziły mierniki/wskaźniki zużycia ciepła na kaloryferach jeden "sprytny" pan klarował mi jak on sobie z tym miernikiem "radzi" - gdy mu objaśniłem, że mnie w ten sposób okrada - gościu zdębiał... nie rozumiał, że zdejmując ( a przed odczytem ponownie montował) ten miernik okradał pozostałych mieszkańców. Oczekiwał chyba , że go pochwalę za ten jego spryt :))))
Bernikle 10-01-2019, 14:48 Ile kosztuje nowy zawór EGR do 2.0 tdci 140 km 2006 r. Jakiej firmy polecacie zawory. Czeka mnie wymiana jeżeli czyszczenie nie pomoże
maniek860824 10-01-2019, 19:18 Ile kosztuje nowy zawór EGR do 2.0 tdci 140 km 2006 r. Jakiej firmy polecacie zawory. Czeka mnie wymiana jeżeli czyszczenie nie pomoże
https://ford.sklep.pl/product-pol-12825-zawor-EGR-Focus-Mk2-C-Max-Mondeo-4-S-Max-Galaxy-2-0-TDCI-1436390-DE.html
mkaminski100 10-01-2019, 20:02 Delphi jest oryginalnym dostawcą.
Cena zależnie od sklepu, bo jest dość duzy rozstrzał.
Ma pewno można kupić sporo taniej.
To jest ten sam element w fordzie, Citroenie, Peugocie, Fiacie itd.
Np taka cena
Zobacz ofertę: DELPHI ZAWÓR EGR SCUDO ULYSSE 2.0 D PHEDRA JTD http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7498048433
Tu masz troche zamienników. Nigdy nie próbowałem. Opinie są różne. Jednym działa, inni narzekają.
https://www.autodoc.pl/czesci-zapasowe/egr_zawoer_recyrkulacji-10651/citroen/c5/c5-iii-rd/31997-2-0-hdi-140
Sent from my iPhone using Tapatalk
Bernikle 11-01-2019, 04:17 Dzieki. Mechanika mam umówionego za tydzień muszę przejechać tym samochodem jeszcze około 900 km. Jaki są skutki jazdy samochodem z padniętym zaworem. DPF brak fabrycznie nie posiadam. Gasnie tylko rano jak jest zimny. W czasie jazdy wszystko ok.
mkaminski100 11-01-2019, 07:15 Żadne. Możesz jeździć, ale jeżeli zawór jest uszkodzony to możesz tymczasowo odpiąć wtyczkę zaworu i jeśli znasz budowę to zdjąć czarny plastik i ręcznie domknąć zawor żeby nie gasł i nie dymił do czasu wymiany.
Ja miałem ostatnio elektroniczne uszkodzenie EGR w automacie gdzie po nagrzaniu auto przechodziło w tryb awaryjny z trzema biegami więc jedynym sposobem używania auta przez parę dni było odłączenie zaworu.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Maskota17 01-02-2019, 07:20 Witam wszystkich. Posiadam forda mondeo 2008 z silnikiem 2.0 TDCi 140KM. Od niedawna mam problem z egr, ktory jest z tylu silnika. Chcialbym go zaslepic jednak wszystkie zaslepki i opisy jakie znalazlem dotycza egr z przodu silnika. Czy ktos mógłby mi wytlumaczyc co i jak zrobic. Z gory dziekuje za odpowiedz i poswiecony czas.
Martinaz667 01-02-2019, 10:31 tutaj masz dokładną instrukcję demontażu na przykładzie czyszczenia, zawór dodatkowo trzyma od spodu imbus (chyba)5mm, zaślepkę montujesz między chłodnicą spalin a zaworem,albo najlepiej przed samą chłodniczką https://www.youtube.com/watch?v=sP3cqr0ESiQ
mkaminski100 01-02-2019, 10:51 ...Od niedawna mam problem z egr, ktory jest z tylu silnika. Chcialbym go zaslepic ...
Nie bądź typowy Janusz Nosacz i wymień co jest zepsute.
Sent from my iPhone using Tapatalk
|