Zobacz pełną wersję : [Escape - Kuga USA] Odpowiednik akumulatora USA


donkey
26-09-2014, 22:53
W Fordzie Escape 2013 2.0EB (odpowiedniku nowej Kugi w USA) siedzi akumulator oznaczony BXT-96R-590.

Który z dostępnych akumulatorów Forda w Polsce może go zastąpić (jest jego odpowiednikiem)?
Akumulatory Ford (http://www.fordczesci.com.pl/cs/BlobServer?blobtable=MungoBlobs&blobcol=urldata&blobheadervalue1=attachment%3Bfilename%3D%22Ford_M otorcraft_Batteries_2013_POL_LOW.pdf%22&blobheadervalue2=abinary%3Bcharset%3DUTF-8&blobheadername1=Content-Disposition&blobheadername2=MDT-Type&blobheader=application%2Fpdf&blobwhere=1214460571753&blobkey=id)

Yakac
26-08-2015, 09:53
Przyłączam się do pytania - zmieniał ktoś akumulator w Escape lub Kudze z 2-litrowym Ecoboost?
Domyślam się, że będzie taki sam w USA jak w Europie, ale wolę się upewnić.
Może polecicie jakieś akumulatory dobrej marki które będą pasować?
Dzięki.

paskal100
24-06-2017, 15:47
Witam
Czy ktoś orientuję się jaki zamiennik tu w kraju będzie odpowiednikiem akumulatora do Escape 2013 ???? ( Escape Ecobost 1,6 182 KM 4AWD)
Silnik: 1.6L EcoBoost SCTi 160/182PS-Sigma

mirut
21-03-2019, 19:31
Również przyłączam się do pytania. Mam aku Motocraft z oznaczeniem AZ BXT-96R, 590 A

Co prawda zakupiłem teraz aku bosh 60Ah i 540 A, bo nie wiedziałem jaki mam kupić. Czy dobrze zrobiłem ?

Escap
21-03-2019, 20:14
Ja musiałem wymienić i kupiłem EXIDE EK700 70Ah 760A AGM i od 6 miesięcy nawet ani razu nie podładowywałem, a wszystko działa jak należy. Siedzi w Escape 2017 2.0 EB

Wacman
22-03-2019, 07:45
Ja musiałem wymienić i kupiłem EXIDE EK700 70Ah 760A AGM
nie za duży trochę do benzyny :? :?:

danwit2
22-03-2019, 07:57
Dlaczego za duży ?? ja mam 72 Ah a model to Centra Futura Ca722 i mija już trzecia zima i bez najmniejszego zarzutu.

mirut
22-03-2019, 08:44
Na moje ten mój Boshek da radę

W końcu to benzyna, nie diesel. A jakie aku jest do 1.6 ecoboost?

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Wacman
22-03-2019, 08:57
Dlaczego za duży ?? ja mam 72 Ah a model to Centra Futura Ca722 i mija już trzecia zima i bez najmniejszego zarzutu.

Taki to ja mam w dieslu :) chodzi o to, że takiego dużego ponoć nie naładujesz do końca i skracasz jego żywotność, jak z tym jest do końca nie mam pewności

mirut
22-03-2019, 09:04
No tak, do diesla ładuje się większe akumulatory, bo potrzebują większego prądu rozruchowego, bo rozrusznik ma czym obrócić.

Jednocześnie w dieslach lądują alternatory z większym amperarzem ladujacym akumulator.

Ladujac zbyt duży aku do samochodu gdzie alternator ma mały prąd ładowania, może dojść do sytuacji, że alternator nie zdąży naładować akumulator.

To są moje wnioski.

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

danwit2
22-03-2019, 09:05
Taki to ja mam w dieslu :) chodzi o to, że takiego dużego ponoć nie naładujesz do końca i skracasz jego żywotność, jak z tym jest do końca nie mam pewności


No właśnie magiczne słowo "ponoć" :)
Często nadużywane
Zależy tez od stylu jazdy czy trasy krótkie czy długie i kilku jeszcze innych rzeczy

Wacman
22-03-2019, 09:10
Też kiedyś wkładałem większe aku do benzyny, ale czy ma to sens skoro i tak go alternator nie naładuje do końca:?

Escap
22-03-2019, 11:16
Napisał Escap Zobacz post
Ja musiałem wymienić i kupiłem EXIDE EK700 70Ah 760A AGM
nie za duży trochę do benzyny
Panowie czy 70Ah to za duży tego nie wiem, a jedno co wiem to jest parametrami taki sam jak oryginał. Może starsze roczniki miały mniejsze, a teraz ładują takie bo systemów dochodzi ? Wg specyfikacji u mnie ma być 760A AGM z Start-Stop, takie informacje są również zapisane w sterowniku samochodu, więc taki założyłem.

mirut
22-03-2019, 13:04
No to jak masz system start stop to ok, ja mam chyba bez tego systemu (nie wyłącza silnik na światłach) chociaż nie wiem jak to dokładnie sprawdzić. Więc kupiłem zwykły aku.

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Escap
22-03-2019, 13:11
ja mam chyba bez tego systemu (nie wyłącza silnik na światłach) chociaż nie wiem jak to dokładnie sprawdzić Jeśli na konsoli środkowej pod przyciskami od nawiewów masz przycisk a A w kółeczku to jest start-stop jeśli nie ma to nie ma tego systemu.

mirut
22-03-2019, 18:59
O dzięki za info, jutro sprawdzę, nie wiem czy mam, ale.raczej nie.

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

jankowalski973
24-03-2019, 20:23
...ja mam chyba bez tego systemu (nie wyłącza silnik na światłach)...

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Jeżeli akumulator masz niedoładowany lub żywot jego dobiega końca to automat nie wyłączy silnika. Najlepiej sprawdzić po vin-nie czy jest taka opcja a nie w ciemno kupować akumulator. Osobiście jestem po wymianie, oryginał wytrzymał sześć lat.

mirut
24-03-2019, 20:56
A jak powinno być napisane po rozkodowaniu VIN?

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

jankowalski973
25-03-2019, 07:43
np: "Rozrusznik - uklad stop/start"

Escap
25-03-2019, 12:39
A jak powinno być napisane po rozkodowaniu VIN? Ale robicie sobie pod górkę ;-) Zobacz czy masz w samochodzie taki przycisk jak na zdjęciu.

mirut
25-03-2019, 15:03
Nie mam

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Escap
25-03-2019, 19:44
Więc nie masz systemu ASS. Możesz kupić zwykły akumulator nie potrzebujesz AGM-a

zenq
09-07-2019, 08:34
dorzucę cos w temat dla potomnych, bo cięzko znalesc informacje o parametrach tego aku, oprocz pradu rozruchowego 590CCA.
otóż w mustangu na europe byla na nim nalepka z pojemnoscia 56Ah.

keplak
10-07-2019, 21:15
Kupując aku trzeba zwrócić na pewien drobiazg . Też musiałem wymienić w swoim Escape . Poprzednio był motocrafta 56Ah 590 rozruch ( bez start-stop) i nie zmierzyłem go dobrze przed zakupem . Sugerowałem się w/w parametrami nie kładąc również nacisku na wymiary . Zdziwko mnie złapało jak już wyjąłem starty ( a nie było to łatwe musiałem zdjąć obudowę filtra , itd ) i przymierzyłem nowy okazało się , że był kilka centymetrów ( chyba 2-3 ) wyższy i już problem był z przykręceniem go od góry nie mówiąc już o osłonie maskującej . Jest tam bardzo mało miejsca przy podszybiu .
Także kupując akumulator trzeba zwracań uwagę również na jego wymiary . Może komuś się ta informacja przyda

jerryxxxx1
22-11-2019, 18:15
Kupując aku trzeba zwrócić na pewien drobiazg . Też musiałem wymienić w swoim Escape . Poprzednio był motocrafta 56Ah 590 rozruch ( bez start-stop) i nie zmierzyłem go dobrze przed zakupem . Sugerowałem się w/w parametrami nie kładąc również nacisku na wymiary . Zdziwko mnie złapało jak już wyjąłem starty ( a nie było to łatwe musiałem zdjąć obudowę filtra , itd ) i przymierzyłem nowy okazało się , że był kilka centymetrów ( chyba 2-3 ) wyższy i już problem był z przykręceniem go od góry nie mówiąc już o osłonie maskującej . Jest tam bardzo mało miejsca przy podszybiu .
Także kupując akumulator trzeba zwracań uwagę również na jego wymiary . Może komuś się ta informacja przyda

Wszystko fajnie ale mógł byś podać wymiary jaki tam powinien być?

zenq
24-11-2019, 12:37
interesuje Cie tak naprawde wysokosc 175mm, gdyz te najpopularniejsze maja 190 i jest z nimi ciasno przy podszybiu, reszta wymiarow jest 'standardowa', tzn najpopularniejsza na rynku.

dokladniej to:
wysokosc 175mm,
szerokosc 175mm,
dlugosc to spokojnie wejdzie nawet 278mm, jest oczywiscie zalezna od pojemnosci.
stopka b13 10,5mm,
prawy plus.

Pixmer
27-10-2020, 08:16
Witam, pytanie dotyczy akumulatora w moim samochodzie Ford Escape z silnikiem 1.6 ecoboost (około 180 KM), 2015 rok, napęd na przód, bez start stop.
Mianowicie nadszedł już czas na moją baterię i planuję jej wymianę, dostęp do akumulatora jest dość trudny i nawet nie widzę co tam siedzi, nie chciałbym rozmontować tyle rzeczy tylko po to żeby zobaczyć jaki to jest akumulator więc prosiłbym o doradzenie jaki akumulator zakupić ponieważ internetowe doradzajki mówią abym zakupił akumulator około 78ah 730a i nie jestem pewien czy silnik benzynowy musi mieć tak duży akumulator..



EDIT: Podjechałem bezpośrednio do sklepu gdzie wymieniają i okazało się, że był oryginalny 62ah.

tilok
09-11-2020, 18:45
Ja musiałem wymienić i kupiłem EXIDE EK700 70Ah 760A AGM i od 6 miesięcy nawet ani razu nie podładowywałem, a wszystko działa jak należy. Siedzi w Escape 2017 2.0 EB

Mam pytanie: czy trzeba jakoś zakodować nowy akumulator czy wystarczy zamontować i nic nie robić? Oryginał ma 175 mm wysokości a Exide 190 cm. Wkładałeś go demontując podszybie czy wyciągałeś puszkę filtra powietrza? Z góry dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam

Escap
09-11-2020, 18:52
Wyjmowałem filtr i ścianę przednią skrzynki, a nowy trzeba zakodować, np forscanem podając jego dane

tilok
09-11-2020, 19:18
Wyjmowałem filtr i ścianę przednią skrzynki, a nowy trzeba zakodować, np forscanem podając jego dane

Dzięki. A wie ktoś może czy akumulator 190 mm wejdzie demontując podszybie?

Wacman
09-11-2020, 19:24
Dzięki. A wie ktoś może czy akumulator 190 mm wejdzie demontując podszybie?

Nie wiem jak jest jest w tym po lifcie ale w 15r wejdzie, lecz osłona już niekoniecznie.
Swoją drogą jak czytam posty i patrze na opisy profili to dziwię się ze niektórzy wymieniają aku w 2-3 letnich autach :shock:

tilok
09-11-2020, 19:30
Nie wiem jak jest jest w tym po lifcie ale w 15r wejdzie, lecz osłona już niekoniecznie.
Swoją drogą jak czytam posty i patrze na opisy profili to dziwię się ze niektórzy wymieniają aku w 2-3 letnich autach :shock:

Dzisiaj przyjechał do mnie kolejny escape z Kanady i pokazał niecałe 6V. Wymontowałem i będzie reanimowany, ale przypuszczam, że dwa miesiące na pusto dały mu w kość i nic z niego nie będzie.

danwit2
10-11-2020, 06:38
Swoją drogą jak czytam posty i patrze na opisy profili to dziwię się ze niektórzy wymieniają aku w 2-3 letnich autach


Nie ma się co dziwić, nawet jak roczne auto stoi na placu z pół roku nie tykane z aku podłączonym lub nawet zdjętą klemą plusową to jest 90% szansy, że padnie.

Co do aku 190 mm to spokojnie wchodzi i też do poliftowego bez zdejmowania podszybia (przykręcenie go zajmuje trochę czasu ale da radę) i osłonę też się spokojnie założy.
Posiadam właśnie taki MOLL EFB 82070 - 190 mm

Janusz6969
16-05-2021, 09:39
Czesc koledzy! 2 lata temu zmienialem aku , zdalem sie na mechanika i tak wyszlo, ze juz 3 raz mi padl akumulator. Ostatnio patrze a tam Rocket 12v 55Ah 510A Bat 055 RKT. To chyba kiepski mechanik byl, bo cos mi sie wydaje ze powinno byc 75 Ah. Macie jakies sprawdzone modele akumulatorow do polecenia, zeby nie bylo takich jaj ze wysiada srednio raz na pol roku? Pacjent: Escape 2014 1,6 Ecoboost AWD Pozdrawiam.->

Bump: Wyjmowałem filtr i ścianę przednią skrzynki, a nowy trzeba zakodować, np forscanem podając jego dane

Moglbys podpowiedziec gdzie w forscan ustawic jego dane? Pozdrawiam!

mako142
01-11-2021, 10:11
Dzień dobry,
mam Forda Escape 2017 rok, silnik ecoboost 2.0 litra. Mam zamiar wymienić świece i akumulator.

2. zalecają akumulator o prądzie 760A, jaki polecacie zamiennik, bo oryginał będzie pewnie drogi (wymiary: wys 18 cm, szer 17 cm, długość 27,5 cm). Gdzie można kupić akumulator w woj. dolnośląskim?
Czy po wymianie trzeba coś zmieniać w systemie auta, Forscanem? Czy nie trzeba nic robić?
Pozdrawiam i dziękuję za podpowiedzi.

Wacman
01-11-2021, 20:20
2. zalecają akumulator o prądzie 760A, jaki polecacie zamiennik...
Nie wiem skąd oni biorą te parametry, chyba z kosmosu :p . Wiosną kupowałem i podobnie sugerowali mi zakup akumulatora o dużo większych parametrach jaki miałem w aku od nowości (56Ah/590A) w ostateczności kupiłem (trochę większy) Centrę Futurę 64Ah/640A.
Jako ciekawostkę napiszę, że oryginalny aku ma wysokość 175mm i u mnie miał luz pod obejmą, która miała go trzymać na sztywno. Po przemyśleniach i przeliczeniach zakupiłem akumulator h=190mm który po zamocowaniu siedzi już na sztywno i na styk mieści się w plastikowej obudowie. Ten aku co Ci zalecają to do diesla a nie do benzyny! oczywiście możesz zakupić takiego kolosa, ale po co :wink:
Co do zakupu to mogę polecić jeden sklep internetowy, który ma świeże akumulatory, ale tutaj nie można robić reklamy :)

mako142
01-11-2021, 21:11
Ok, tak więc jeżeli to nie kłopot to proszę o dane sklepu sms 507 605 353. Dziękuję

Bump: Ok, tak więc jeżeli to nie kłopot to proszę o dane sklepu sms 507 605 353. Dziękuję

deddal
08-07-2022, 13:09
Witam
mam dwa pytania odnośnie doboru akumulatora:

1. Jaki akumulator wybrać do Escape 2015 benzyna 2.0 ecoboost 242KM, 4x4, bez start-stop'u.

Co najważniejsze (choć nie wiem czy to ma znaczenie) jeżdżę nim na krótkich dystansach tj. 10km dziennie, 5-6x w tygodniu.

2. Jak nie zakoduję nowego aku np. forscanem to w ogóle nie uruchomię auta, czy uruchomię ale pojeżdżę np. tydzień?

Z góry dziękuję za odpowiedź.

gmak
28-08-2022, 22:01
Odszedł nagle w wieku trzy i pół roku.
Był jak na zdjęciu.

Kupiłem również 278x175x175, VARTA Blue Dynamic EFB START&STOP D54 65Ah 650A za 459 PLN.
W większych miastach dowóz i montaż w cenie:

https://specpart.pl/specpart-akumulatory/specpart-samochodowe.html?brand_id=6&cat=57

W ciemnawym garażu podziemnym pieprzyłbym się z tym godziny - facet w kwadrans.
Wymiana bez podtrzymania, wszystko OK, tylko program w radiu zniknął.

kito
08-10-2022, 19:58
Dzisiaj przyjechał do mnie kolejny escape z Kanady i pokazał niecałe 6V. Wymontowałem i będzie reanimowany, ale przypuszczam, że dwa miesiące na pusto dały mu w kość i nic z niego nie będzie.

Mój jak przypłyną z USA w marcu 2019r. miał 3,0V. Reanimowałem go i dopiero teraz domaga się wymiany - 3 lata i 70 000km przebiegu.

rafalPL81
18-01-2023, 21:31
Po wymianie aku dobrze jest zrobić np. ForScanem reset monitorowania akumulatora. Jeśli zmieniamy parametry aku to w centralnej konfiguracji jest list możliwych do montażu akumulatorów, więc jeśli dobraliśmy odpowiedni to można go wskazać na liście zmieniając w ten sposób pierwotną konfigurację. Ja w moim Escapie mk2 zawsze demontuję podszybie, żeby wyjąć aku.

fido
06-09-2023, 06:16
Podepnę się pod temat żeby nie zakładać nowego.
Ford Escape 2018r czy po wymianie akumulatora trzeba robić reset BMS ?

MaXyM
06-09-2023, 06:24
jesli ma bms to tak

fido
06-09-2023, 06:25
A jak to sprawdzić czy ma ?

wasi69
06-09-2023, 07:09
Najprosciej na klemie minusowej takie ustrojstwo male bedzie obecne

tedi_k
06-09-2023, 08:05
A jak to sprawdzić czy ma ?

Od mniej więcej 15 lat WSZYSTKIE Fordy mają, więc to sprawdzanie ma mniej więcej taki sam sens jak prośba - "sprawdź proszę, czy Twoje auto ma 4 koła"???

fido
06-09-2023, 08:07
Jeśli na klemie minusowej jest to ma bo coś tam jest takiego. Wiec nie pozostaje nic innego jak zrobić reset, bardzo dziękuję z info.

qsto
19-12-2023, 17:58
hej,
jak to jest z tym kasowaniem BMS, wyczytałem wiele wątków i filmów i sam nie wiem. Dzis pojechałem na wymianę do do zwykłego sklepu, próbowałem zrobić reset 5x długie i 3x hamulec ale nic to nie dało, przeciwgielne i awaryjne również nic nie dało. Mam Escape 2017.01.01 i nie wiem co teraz.
Na US forum znalazłem taki post:

"Things may have changed for the 2017. While it may still be reset by means already mentioned here, there is an alternative for the 2017 FE. According to the 2017 owners manual, there is no need for the special resetting method mentioned in earlier posts. Page 248 of the owners manual says after replacing the battery, set the parking brake, crank and let run while you set your clock, audio and window bounce back feature. Allow the engine to idle for at least one minute. Next drive your vehicle for at least 10 miles for system to relearn idle trim and fuel trim strategy. Next put your car to bed for 8 hours minimum and you are good to go."

To trzeba resetować czy nie trzeba? Kupiłem Exide parametry te same co fabryczny wymieniony. Poradździe panowie.

tedi_k
19-12-2023, 18:25
...To trzeba resetować czy nie trzeba?...

Jeśli BMS nie będzie zresetowany, to nowy aku będzie ładowany jak ów stary, zużyty. I wkrótce będzie powtórka z rozrywki...
BMS najprościej jest zresetować komputerem (np. FORScan).

qsto
19-12-2023, 21:17
Niestety nie posiadam, miałem nadzieje, że jest sekwencja na to albo że robię coś źle :)
Może trzeba zainwestować :570:

qsto
20-12-2023, 17:00
Hej,
Przyjechał kolega z kablem i Forscanem i reset zrobiony, ikonka silnika zamigała kilka razy zakładam że zadziałało. Ale dla dociekliwych i właścicieli Escape wrzucę linka z ciekawą dyskusją na ten temat. Ciekawostką jest to, że wczoraj po wymianie auto nie wykryło nowego aku, pomimo prób sekwencji resetu. Ale postało w nocy 8 godzin nieruszane i rano nagle zaczął działać Start-Stop, wiec może coś w tym jest co piszą amerykanie. Tak czy siak reset zrobiłem kompem dodatkowo.
Poniżej linki.

https://www.fordescape.org/threads/diy-battery-monitor-system-reset.52369/?nested_view=1&sortby=oldest

https://www.youtube.com/watch?v=uvf9f6q5gsQ