Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Piszczący silnik 2,5 T
owner_77 04-10-2014, 13:22 Witam
Panowie mam dość duży problem ze zdiagnozowaniem usterki, tzn. po załączeniu silnika jak jest zimny wszystko jest cicho i nic się nie dzieje, ale wraz ze wzrostem temperatury zaczyna jednostajnie piszczeć na moje ucho lewa strona silnika góra,
Byłem w 2 serwisach, w jednym diagnoza alternator, ale po zdjęciu paska nadal piszczało więc poddali sie.
Druga diagnoza to któryś z elementów rozrządu... kupiłem kompletny rozrząd i został wymieniony, niestety ani rolki ani pompa nie były przyczyną piszczenia, a objaw piszczenia nadal jest. Drugi serwis stwierdził że prawdopodobnie za małe ciśnienie daje pompa oleju ale nie mają czym tego zmierzyć.
Może ktoś spotkał się z czymś podobnym,
Powiem tak autko z przebiegiem 97 tyś. jestem 2 właścicielem i zrobiłem nim 17 tyś, na razie bez gazu, olej wymieniony przy kupnie na pełny syntetyk,
Z góry dzięki za pomoc i sugestie.
Robert
Takie dżwięki słychać, jak jest zapchana odma, czyli odpowietrzenie skrzyni korbowej. Mozna to sprawdzić zdejmując korek wlewu oleju, i przykryć otwór lekko starymi szmatami, aby olej nie chlapał z otworu , i posłuchać pracującego silnika. Jeżeli dżwięk ucichnie, to znaczy że to co wyżej napisałem.
Druga opcja, to zanieczyszczony lub zaolejony wkład filtra powietrza, i wtedy podciśnienie w dolocie znajduje sobie wszelkie możliwe dojścia powietrza, i wydaje różne dżwięki,. Spróbuj odpalć bez filtra powietrza.
owner_77 04-10-2014, 14:31 Sprawdziłem
i masz racje, po otwarciu korka wlewu objaw ustał, jak dotykam do korka to silnik ssie mega ilość powietrza do siebie przez korek czy to objaw normalny ?
czy odma olejowa to wężyk łącząca obudowę filtra oleju z wlotem pośrodku głowicy ?
Bardziej zatkany wężyk czy któryś z wylotów ?? tam w filtrze czy silniku ?
W różnych silnikach jest to inaczej rozwiązane. Odma, jest to odpowietrzenie skrzyni korbowej silnika tak, aby nie stwarzało się duże cisnienie z przedostających sie spalin i sprężonego powietrza, w zależnosci w jakiej fazie jest tłok, spreżania, i pracy.
W moim silniku nie ma odmy zewnetrznej rurki, tylko wewnątrz silnika w bloku są dwa pionowe otwory, łączące skrzynię korbową, z pokrywą zaworów. Ujście cisnienia spod pokrywy jest do dolnej części obudowy filtra powietrza. Ale to typ USA.
"czy odma olejowa to wężyk łącząca obudowę filtra oleju z wlotem pośrodku głowicy ?"
Tak, w przypadku 2.5T
U siebie już ją czyściłem, sprawa jest prosta technicznie ale trzeba sobie zarezerwować trochę wolnego czasu.
Żeby to miało ręce i nogi najlepiej wyczyścić całą obudowę filtra oleju ponieważ tam też może być napchany syf.
Należy najpierw wymontować obudowę filtra powietrza, aby ułatwić sobie dostęp do obudowy filtra oleju, potem dookoła są 3 albo 4 śrubki torx (nie pamiętam) do obudowy, odpiąć wężyk odmy, odkręcić obudowę filtra (trochę się z niej wyleje oleju więc szmatę podłożyć), wyczyścić czymś do nagarów lub hamulców, wysuszyć (przy okazji wymienić filtr) skręcić i gotowe. :)
Nie czyścić otworów olejowych w bloku żadnymi czyścikami rozpuszczalnikowymi, żeby czasem nie rozrzedzić sobie oleju w misce :)
owner_77 04-10-2014, 17:51 Ściągnąłem odmę od strony filtra i piszczenie ustało, przewód jest drożny, ale jak przytykam palcem otwór przy filtrze to czuć bardzo duże ssanie powietrza czy to objaw normalny wystarczy że założę ją s powrotem znów piszczy więc powodem jest ssanie do tego wlotu, czy może jeszcze jest jakaś inna odma łącząca silnik z układem dolotowym (tak jak miałem w mk3) i ona się przytkała.
lub może jakieś inne pomysły ?
Skoro już znalazłeś przyczynę piszczenia, a tyle warsztatów i mechaników kreślili różne teorie, to teraz pomyśl, co zrobić aby zlikwidować tak duże podciśnienie wytwarzane przez układ zasysania powietrza przez silnik.
Podpowiadam nie dlatego że wiem co, ale nie widzę pojazdu to nie mogę stwierdzić zrób tak i tak.
owner_77 04-10-2014, 23:09 Najprościej to zrobić trójnik i dodatkowe wejście skierować do puszki z filtrem powierza, ale to tylko zwalczenie objawu a nie przyczyny, zastanawiam się czy czasami w obudowie filtra oleju nie znajduje się jakiś zaworek lub regulator który się zatkał, bo nie znalazłem nigdzie innej odmy która by łączyła silnik z układem dolotowym silnika.
Peknieta membrana w odmie, tylko wymiana na nowa, niestety patent Volvo wszystko w jednej obudowie.
owner_77 18-10-2014, 18:59 Peknieta membrana w odmie, tylko wymiana na nowa, niestety patent Volvo wszystko w jednej obudowie.
Diagnoza 100% trafiona.
Odma wymieniona usterka usunięta.
Wielkie dzięki za sugestie temat można zamknąć.
ethernal 23-10-2014, 14:11 Robert, jaki mniej więcej koszt samej odmy jeśli możesz zdradzić? Bo sam się zastanawiam nad Mondolotem z tym silnikiem i nie wiem czy warto. Drugą opcją jest benzyna 2.3l.
Pejotwroc 23-10-2014, 14:21 Nawet się nie zastanawiaj tylko bierz 2.5T. W każdym silniku coś się psuje. Czy to diesel czy benzyna. Jechałem 2.3 w automacie. Zresztą ten silnik występuje chyba tylko z automatem. Skrzynia biegów bardzo fajna. Ale radość z jazdy w tak dużym aucie jak mondeo daje tylko turbo benzyna:D
Mam ten silnik już dwa lata i przez ten czas ani razu nie żalowałem że go kupiłem.
ethernal 23-10-2014, 15:05 Dzięki kolego z Wrocławia. Czyli twierdzisz, że między tymi silnikami (2,3L- tylko automat i 2,5L turbo) jest duża różnica w dynamice? Chodzi mi głównie o wyprzedzanie, bo dużo jeżdżę w trasie i to ma dla mnie znaczenie. Z drugiej strony "kręci" mnie automatyczna skrzynia begów ;),a w 2,5t nie było...
Pejotwroc 23-10-2014, 15:11 Automat trochę zjada mocy. Będzie minimalnie dynamicznej niż benzyna 2.0. Wyprzedzania w trasie nie ma co porównywać. Silnik mocno ciągnie od 2000 do 5500 obrotów. Napiszę że z tym silnikiem pokochasz wyprzedzanie :D A do tego dźwięk silnika to miód dla uszu. Aż chce się wciskać gaz. Mnie jeszcze czeka chipowanie. Ponoć wtedy uśmiech nie zchodzi z twarzy:D
"każda pliszka swój ogonek chwali..." ale ja też bym się nie zastanawiał nad wyborem, 2.5T to silnik stworzony na trasy, w mieście w korkach to aż się czasem łza w oku kręci ;-) Przyznaję że nigdy nie jeździłem żadnym automatem (jako kierowca).
Takie troszkę znajome odczucia z jazdy...Pamiętam wnuczku jak zaczynałem...na początku seria...pierwszy modzik...drugi modzik,bo jeszcze to nie było to....chwila minęła....trzeci modzik..i żona powiedziała dosyć...latać to to nie będzie...:619:
Robert, jaki mniej więcej koszt samej odmy jeśli możesz zdradzić? Bo sam się zastanawiam nad Mondolotem z tym silnikiem i nie wiem czy warto. Drugą opcją jest benzyna 2.3l.
Też się podepnę pod pytanie. Co prawda odpukać jest ok ale taka informacja "co i za ile" zawsze jest mile widziana :)
Co do pytania czy warto 2.5 to jest to pytanie retoryczne ;)
ethernal 24-10-2014, 10:48 ^^
Aż tak dobrze jest...? :D
Mam dizelka i chce się właśnie przesiąść na mocną benzynę. Najlepiej coś powyżej 4 cylindrów ;) Aczkolwiek cały czas siedzi mi z tyłu głowy 2,3L wolnossące R4 w automacie, ale... nie wiem czy nie będę rozczarowany przy wyprzedzaniu. Dlatego na pierwszym miejscu jest 2,5t, ale też chce wiedzieć czy i jakie sa minusy tego silnika oprócz spalania. Alternatywą dla Mondeo jest Subaru Legacy z silnikiem H6 ;)
na pierwszym miejscu jest 2,5t, ale też chce wiedzieć czy i jakie sa minusy tego silnika oprócz spalania.
A czytałeś ten wątek?
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=210657
I ten też mogę polecić:
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=209240
Konkretne informacje co i jak.
2,3 nie ma co porównywać do 2,5T. Każdy ma swoje wady i zalety, ale to zupełnie co innego. To tak jakbyś rozważał 1,6 wolnossące i 1,6EB. Zupełnie inna bajka, pojemność tylko zbliżona i nic więcej.
Poza tym w 2,3 nie zrobisz chipa :P
ethernal 24-10-2014, 13:02 Dzięki Panowie za linki. Co prawda coś tam czytałem, ale akurat jeśli ktoś miał problem (w sensie awarię), dlatego te tematy, które zalinkowaliście akurat pominąłem.
Zdaję sobie sprawę że 2,3 to inna bajka, ale automat.... g:D
To bierz Kugę pierwszą wersję ;) - tam był 2.5 w automacie ale szczerze nie wiem czy to ten sam 2.5 co my mamy.
ethernal 24-10-2014, 15:03 Nie przepadam za SUVami itp. Poza tym Kuga jest za mała. :P
łukasz1979 07-01-2015, 17:09 Witam
Miałem ten sam problem co OWNER 77 silnik zasysyał powietrze do wewnątrz silnika i piszczenie jak odkreciłem korek od silnika piszczenie i cisnienie ustawało ...udałem sie do serwisu okazało sie ze to odma a dokładnie peknieta membrana serwis zarzadał 1000zł plus za robocizna 300zł nie zgodziłem sie z tym poszukałem i znalazłem na allegro membrane za 300zł i sam wymieniłem czas wymiany 5 min!!!! ponizej daje link nie dajcie sie oszukac psełdo mechaniką ...pozdrawiam
http://allegro.pl/separetor-oleju-volvo-s80-s40-c30-s60-v70-odma-i4950998362.html?source=mlt
Z racji tego, że u siebie wyciągałem całą obudowę filtra oleju musiałem rozebrać obudowę filtra powietrza wraz z komputerem. Piszesz, że wymiana w ciągu 5 min czy ten korek łatwo schodzi z obudowy i nie trzeba nic innego dookoła wyciągać żeby się do niego dostać?? Rozumiem, że chodzi o ten czarny dekielek do którego wchodzi przewód od odmy koło nakrętki wkładu filtra oleju??
Czy odma wpływa na pracę turbosprężarki ?
ethernal 26-02-2015, 11:40 Szanowni Panowie... i Panie!
Muszę się pochwalić: We wtorek wieczorem stałem się szczęśliwym posiadaczem Mondeo Mk4 z "jedynym słusznym" - jak skomentował to doradca serwisowy z Bemo Motors (Szczecin) - silnikiem 2.5t... REWELACJA! :one:
Niniejszym dołączyłem do Was :D
PS. Dlaczego tyle lat się męczyłem diesel`em? :lol:
Gratuluję zakupu i liczę na więcej szczegółów o nowym nabytku w dziale "Moje auto"
owner_77 27-02-2015, 19:35 Też się podepnę pod pytanie. Co prawda odpukać jest ok ale taka informacja "co i za ile" zawsze jest mile widziana :)
Co do pytania czy warto 2.5 to jest to pytanie retoryczne ;)
Witam
chwilę nie było na forum, oryginalny separator fabryczny kosztował minie niecałe 740 (cena po zniżkach), 860 cena w detalu, dostałem info od 2 mechaników ze niestety membrany samej nie da się kupić, co widzę że było nieprawdą ... robota ok 1,5h od wymiany zrobione ok 15k jeździ bez zarzutów.
A co do 2,5T powiem tak nigdy więcej samochodu który ma słaby silnik od 9 lat wożę się Mondeami
mam MK2, 1,6PB + LPG ( do dziś jeździ, prawie 400kkm na liczniku) na miasto ok ale trasa kiepsko zaleta do dziś ok 8l gazu na 100km,
jest też MK3 w wersji 2.0PB+ LPG kupiłem z przebiegiem ok 120k przy 278k padł mi silnik, ale ani raz nie zajrzałem do zaworów przy tym ( 400 zł za kontrole ok 1200 za regulacje luzu, a wymiana silnika na używany z anglika z przebiegiem 40kmil z dobrym dwumasem i sprzęgłem kosztowała mnie łącznie 2200 więc i tak bardziej opłacało się niż pilnować luzów) średnie spalanie ok 10-11l gazu.
obecnie mk4 2,5T +LPG kupiony z przebiegiem 79kkm obecnie ma 120kkm oprócz wymiany odmy i końcówek drążków nic nie robiłem (oprócz zmiany olejów i filtrów co 12k i wymiany klocków hamulcowych, ale to eksploatacja) co do jazdy rzadko kto mi da radę, a spalanie ok 13l gazu na 100km. wg mnie jedynie ma gorsze światła (xenon) od mk3 tam więcej widziałem nawet przy zwykłych żarówkach.
a przy okazji właśnie naprawiam lekko uszkodzonego świeżo sprowadzonego MK5 2.oPB EcoBoost 250Km, za jakiś miesiąc podrzucę testy z moich wrażeń.
Pozdrawiam Kolegów.
No i mnie dopadło, auto "śpiewa" na jałowych obrotach. Po odkręceniu korka- cisza. Czekam na membranę zakupioną na allegro.
paoloWawa 29-05-2016, 18:02 Odświeżam temat, niestety.
Dopadło chyba i mnie. Przebieg 94.000km, od 7kkm na LPG, świeżo po wymianie rozrządu. Świst/gwizd pojawia się tylko na obrotach jałowych, po ruszeniu hałas zanika. Objawy pasowałyby wzorowo do opisywanego tutaj problemu.
Zamieszczam nagrany filmik, aż tak głośno nie jest jak na filmiku, ale na szczęście idealnie słychać dźwięk więc łatwo można ocenić.
https://youtu.be/UvabXCjT7zA
Czy po tym filmiku jesteście w stanie potwierdzić że to membrana?
kordyl - Robert, rozwiązałeś problem po zakupie membrany? Pamiętasz ile kosztowała? Sam wymieniałeś?
Mam jeszcze pytania:
1) Odgłos zacząłem słyszeć dziś w trakcie powrotu z weekendu, około 200km przed domem, ale tak głośny świst usłyszałem dopiero pod domem. Czy mogę tak jeździć kilka dni, nim postawią mi ostateczną diagnozę, lub zamówię odpowiednią część/otrzymam termin w warsztacie?
2) Jaki może być orientacyjny koszt naprawy, o ile oczywiście membrana jest przyczyną świstu? (choć wydaje się że tak)?
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi i pozdrawiam,
Paweł
slawek-kali 29-05-2016, 18:06 Mozna jezdzic. Sama membrana to 35€, niestety w ASO niedostpna.
Wymiana nie jest skomplikowana.
paoloWawa 29-05-2016, 18:28 Dzięki Sławek.
A wydaje Ci się że to właśnie ta membrana jest przyczyną? Napiszę do warsztatu gdzie wymieniałem rozrząd, polecanym na tym forum, i zobaczymy co oni powiedzą, i może uda mi się w ciągu najbliższych kilku dni znaleźć czas by tam pojechać i mieć diagnozę oraz naprawić to.
Czy tę membranę za 35 ojro znalazłeś na ebayu? Rozumiem że od Volvo pasuje? Poszukam na allegro i może w PL coś znajdę też.
Wysłane z mojego GT-I8260 przy użyciu Tapatalka
slawek-kali 29-05-2016, 18:32 Na to wyglada, mozna kupic na ebay z Anglii lub u ruskich.
Solid Garage sie nie pomyli w naprawie ;)
mozna kupic na ebay z Anglii
Dasz linka proszę, albo po jakim haśle szukać?
slawek-kali 29-05-2016, 19:43 http://www.ebay.com/itm/VOLVO-C30-C70-S40-S60-S80-V50-V70-ENGINE-OIL-FILTER-Repair-kit-30684381-/182019736946
https://vanos-bmw.com/membrane-for-volvo-ford-30684381-engine-oil-filter
Uprzejmie dziękuje, chyba zamówie profilaktycznie.
paoloWawa 29-05-2016, 20:23 ccLot
Rozumiem że nie masz póki co żadnych objawów ale chcesz zamówić na zaś? Ja jeszcze będę się dokształcał w temacie, napiszę też do Solid Garage, by spróbować ustalić czy to na pewno to.
Ogólnie przejechałem autem od kupna około 20.000 kilometrów, i chyba mam pierwszą naprawę do wykonania. Cóż - zawsze musi być ten pierwszy raz. Może salom albo cliner (który przewidział tę awarię u innego użytkownika na pierwszej stronie), wysłuchają mój filmik i zobaczą czy to na pewno to.
slawek-kali 29-05-2016, 20:25 To jest choroba tych silnikow, nie bez powodu sa aukcje z ta membrana ;)
Dzisiaj nie mam jak odsłuchać. Jutro sprawdzę. Odkrecałeś korek wlewu oleju? Cichnie? Jeśli tak, to nie polecam jeździć chodź by kilometr. Sprawdź czy nie cieknie olej z wałków rozrządu. U mnie jak pękła membrana to od razu zaczął puszczać olej. Z tym, że nie zmieniłem uszczelniaczy przy zmianie rozrządu, więc już mogły być zużyte.
ethernal 29-05-2016, 20:47 Ja nie mam takich objawów, ale profilaktycznie zamówiłem tą membranę, co prawda nie fordowską, ale ori Volvo. Na razie nie wymieniłem. Podaję link gdzie można ją łyknąć w PL w sensownych pieniądzach:
http://olx.pl/oferta/separator-oleju-odma-ford-fokus-2-5t-wysylka-gratis-CID5-IDaTDuF.html
http://olx.pl/oferta/separator-oleju-volvo-s80-s40-c30-s60-v70-odma-membrana-gratis-CID5-ID7cPJr.html#323a0dca25
Rozumiem że nie masz póki co żadnych objawów ale chcesz zamówić na zaś?
Dokładnie tak.
Bump: Podaję link gdzie można ją łyknąć w PL w sensownych pieniądzach:
Taniej niż cały element, ale z linków od Sławka i tak ~100 zeta drożej.
paoloWawa 29-05-2016, 21:04 Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.
Zastanawiam się na ile mogłem przyczynić się do awarii - z ostatnich 1,5kkm pewnie około 1000 kilometrów przejechałem z prędkością stałą ok. 180-200 km/h lub więcej, z wycieczkami w dalsze okolice (nawet do 240 km/h), a to mogło pewnie przyspieszyć pojawienie się usterki, ale widzę z drugiej strony że to typowa usterka dla tego silnika.
Jak się diagnoza potwierdzi to jak najszybciej zamówię albo z allegro albo z ebay, podejrzewam że warsztat będzie chciał wymieniać całość, co sprawi, że koszt przekroczy pewnie 1kpln.
kordyl - Ty jak kupowałeś w zeszłym roku to sam wymieniłeś, i objawy ustąpiły jak rozumiem? Pamiętasz ile płaciłeś?
Ps: gdyby ktoś chciał odsłuchać, to mój filmik znajduje się na stronie 4.
slawek-kali 29-05-2016, 21:17 przekroczy pewnie 1kpln.
Nowka w ASO to prawie tysiak wlasnie.
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.
Zastanawiam się na ile mogłem przyczynić się do awarii - z ostatnich 1,5kkm pewnie około 1000 kilometrów przejechałem z prędkością stałą ok. 180-200 km/h lub więcej, z wycieczkami w dalsze okolice (nawet do 240 km/h), a to mogło pewnie przyspieszyć pojawienie się usterki, ale widzę z drugiej strony że to typowa usterka dla tego silnika.
Jak się diagnoza potwierdzi to jak najszybciej zamówię albo z allegro albo z ebay, podejrzewam że warsztat będzie chciał wymieniać całość, co sprawi, że koszt przekroczy pewnie 1kpln.
kordyl - Ty jak kupowałeś w zeszłym roku to sam wymieniłeś, i objawy ustąpiły jak rozumiem? Pamiętasz ile płaciłeś?
Ps: gdyby ktoś chciał odsłuchać, to mój filmik znajduje się na stronie 4.
Witajcie .Odsłuchałem,odma do wymiany lub sama membrana+węże+uszczelki.Ja w moim wymieniłem całą puszkę.Najnowsze modele mają poprawioną konstrukcję wewnętrzną.Szkoda silnika,jak pisali koledzy zaczyna się od gwizdu,a kończy na całkiem poważnych wyciekach..w tych silnikach warto lać dobry olej i nie czekać do 10.000 km przejechanych na jakimś longlife.
@kordyl - Ty jak kupowałeś w zeszłym roku to sam wymieniłeś, i objawy ustąpiły jak rozumiem? Pamiętasz ile płaciłeś?
Ok. 300 zł kosztowała membrana na allegro, wymiana za 4 piwka u znajomego. Nic więcej nie wymieniałem, a objawy ustąpiły całkowicie.
Koleś co je sprzedawał, to ściągał je ze Szwecji z salonu forda.
Mam opakowanie po tej membranie z nr tel, więc mogę podesłać. Pewnie po angielsku byś się dogadał, ale to raczej nie ma sensu, bo koledzy podlinkowali w dobrej cenie.
PS. U mnie dźwięk był taki sam. Odkręć korek wlewu oleju i zobacz czy ucichnie.
Czy jest szansa, że egzemplarz z czerwca 2009 roku jest już pozbawiony tej wady?
Tapnięte z Szajsunga MkIV
paoloWawa tak mi się przypomniało... Nie stosowałeś przypadkiem płukanki do silnika? Mi ta membrana pękła tuż po wymianie oleju i zastosowaniu płukanki. Dosłownie rozpadała się w rękach. Podejrzewam, że to przez to badziewie xado vitaflush http://allegro.pl/xado-vitaflush-plukanka-silnika-z-rewitalizantem-i5275228414.html
ethernal jak już masz tą membranę to wymienił bym profilaktycznie. Jak pęknie to będzie po ptakach, a rozbieranie rozrządu, wymiana uszczelniaczy, nowy pasek, zaślepki będą trochę kosztować.
(http://forum.fordclubpolska.org/member.php?u=40450)
paoloWawa 30-05-2016, 11:24 kordyl
Płukanki nie stosowałem, nie podejrzewam że warsztat z własnej inicjatywy zastosował, ale jeśli chodzi o olej to akurat wymieniałem tydzień temu. Od wymiany przejechałem 1,5kkm - z czego około 1kkm autostradami ze słusznymi prędkościami.
W sumie to mógłbym już zamawiać, ale czekam na odpowiedź z warsztatu, i dowiem się czy oni wymieniliby samą membranę a nie cały separator.
Wysłane z mojego GT-I8260 przy użyciu Tapatalka
Membrany są dostępne, więc nie wymieniał bym całości. Szkoda kasy, ale to tylko moje zdanie.
paoloWawa 30-05-2016, 12:20 też tak uważam, dlatego jak ustalę czy warsztat wymieni samą membranę (a przy okazji potwierdzi na 100% usterkę), to zamawiam i wymieniam. Jak nie to będę raczej szukał innego warsztatu, gdyż jest spora różnica właśnie między ceną membrany a ceną separatora w całości.
ethernal 30-05-2016, 14:24 kordyl
To wymienię po płukance i wymianie oleju :one:
a rozbieranie rozrządu, wymiana uszczelniaczy, nowy pasek, zaślepki będą trochę kosztować.
O co chodzi?! :shock: :surprise:
Czy jestem w stanie sam to zrobić? Czy dostęp jest utrudniony? Mechanik twierdzi, że kupa przy tym roboty, tylko ja nie wiem czy on dobrze wie gdzie się ją wymienia?
O co chodzi?!
Mi jak pękła odma, silnik stracił podciśnienie i rozszczelniły się simeringi przy wałkach rozrządu. Silnik zarzygany olejem, pasek rozrządu też, czyli do wymiany, dochodzą jeszcze uszczelniacze i zaślepki, które trzeba wyrwać żeby założyć blokadę.
Mechanik twierdzi, że kupa przy tym roboty
Godzinka to max. Mi wymieniał znajomy, robił to pierwszy raz i nie było większych problemów.
Generalnie trzeba wyciągnąć puszkę na filtr powietrza, odpiąć komputer- jedna duża wtyczka, odłączyć kilka rurek i ta dam :) Membrana jest pod takim okrągłym deklem i jeśli dobrze pamiętam, ten dekiel trzeba przekręcić w prawo lub lewo jakiś centymetr żeby zszedł.
Trzeba zdemontować to co zaznaczyłem na screenie z filmu Paolo :)
http://i.imgur.com/h9jdXnk.png?1
Pod garażem to trochę czasu więcej trzeba policzyć.Front trzeba podliftować,osłona na bok,lepsze dojście do demontażu boxa z filtrem i ECU.
ethernal 30-05-2016, 21:17 Dzięki kordyl za szczegółowe wyjaśnienia. Robota nie dla mnie :P
Czy przy okazji wymiany oleju, a co za tym idzie filtra oleju, nie jest najlepszym momentem na wymianę membrany? Bo chyba filtr oleju jest blisko, albo nawet łączy się z separatorem (odmą), w której jest ta membrana? A może da się od dołu ją wymienić ?
Przy okazji inna spraw, jakie filtry powietrza stosujecie? Pytam, bo zastanawiam się czy zastosowanie nieoryginalnego filtra powietrza (nie fordowski) mogło mieć wpływ na zwiększenie spalania? W sklepie namówili mi na knecht`a, niby dobry zamiennik niemiecki.
paoloWawa 31-05-2016, 10:22 ethernal
Zamówiłeś tę membranę? Doszła już do Ciebie? To rzeczywiście ori Volvo jest? Bo mam potwierdzoną na 100% diagnozę (nie piszczy po wyjęciu bagnetu), i chciałbym by skończyło się na wymianie membrany a nie separatora. Mechanicy stwierdzili że zdarzało im się iż te membrany nie do końca pasowały i lekki gwizd pozostawał. Stąd pytanie czy to ori Volvo, bo jeśli tak to nic takiego nie powinno mieć miejsca.
Co do mojego Mondka - przy dojechaniu do warsztatu zapalił się check, lecz na szczęście wszystko wskazuje na to, na pierwszy rzut oka, że nie wydmuchało nigdzie oleju, oby na tym i na samej membranie się skończyło.
Wysłane z mojego GT-I8260 przy użyciu Tapatalka
ethernal 31-05-2016, 12:41 ethernal
Zamówiłeś tę membranę? Doszła już do Ciebie? To rzeczywiście ori Volvo jest? Bo mam potwierdzoną na 100% diagnozę (nie piszczy po wyjęciu bagnetu), i chciałbym by skończyło się na wymianie membrany a nie separatora. Mechanicy stwierdzili że zdarzało im się iż te membrany nie do końca pasowały i lekki gwizd pozostawał. Stąd pytanie czy to ori Volvo, bo jeśli tak to nic takiego nie powinno mieć miejsca.
Tak, doszło, zamówiłem z odbiorem za pobraniem. Tak, jest to ori volvo, tzn. w ori opakowaniu volvo. W sumie jak wrócę do chaty mogę sprawdzić dla pewności czy na samej membranie też są napisy volvo, bo już nie pamiętam.
PS: rozumiem, że mówimy o linkach, które wcześniej podałem, z ogłoszeń na oxl :)
paoloWawa 31-05-2016, 12:45 Tak :)
Dzięki.
Wysłane z mojego GT-I8260 przy użyciu Tapatalka
Co do mojego Mondka - przy dojechaniu do warsztatu zapalił się check, lecz na szczęście wszystko wskazuje na to, na pierwszy rzut oka, że nie wydmuchało nigdzie oleju, oby na tym i na samej membranie się skończyło.
Czeka wywaliło, bo łapał lewe powietrze. A z tymi wyciekami to poczekaj chwilę. U mnie zrobiło się mokro po kilkuset kilometrach ;)
paoloWawa 31-05-2016, 13:41 To mnie pocieszyłeś [emoji14]
Wysłane z mojego GT-I8260 przy użyciu Tapatalka
A z tymi wyciekami to poczekaj chwilę
U mnie narazie z odmą wszytko OK, ale jak czytam temat, to się zastanawiam czy jak już by mi się to nieszczęście przydarzyło to czy nie lepiej na dojazd do mechanika ( w moim przypadku około 200km) jechać z lekko wyciągniętym bagnetem?? jak myślicie uchroni to przed "zalaniem" przez simmeringi walków, pasek rozrządu?
Ja bym tak zrobił, ale czy pomoże to nie mam pojęcia.
paoloWawa 01-06-2016, 13:52 Membrana zamówiona na olx z linku podanego przez ethernal. Jeżeli wysyłka nastąpi dzisiaj to niewykluczone że jutro dojdzie i auto będzie do odbioru. Dam oczywiście znać co i jak, a póki co bardzo dziękuję wszystkim za pomoc. Udało się przy okazji ustalić, że membrana którą kordyl kupował rok temu była tak samo zapakowana z tymi samymi oznaczeniami jakie ma ta kupiona kilka dni temu przez ethernal, więc jestem dobrej myśli gdyż kordyl jeździ już rok po wymianie i wszystko ok.
Mam tylko nadal nadzieję że nie będzie jakichś dramatycznych skutków ubocznych tego, że prawdopodobnie pokonałem dość spory dystans (nie wiem dokładnie ile bo jeżeli gwizd był to był on bardzo słabo słyszalny, w najgorszym wypadku 250km) z tym problemem, i to autostradą, i nie zacznie mi się gdzieś sączyć oliwa.
Wysłane z mojego GT-I8260 przy użyciu Tapatalka
ethernal 01-06-2016, 22:17 ^^ paoloWawa
Ja swoją kupiłem profilaktycznie od tego gościa z Opola co sprzedaje na oxl z pół roku temu lekko licząc :one:
Nie założyłem jej do tej pory, bo u mnie takich efektów jak np. u Ciebie nie było do tej pory (odpukać), ale czytając wasze wpisy, przy okazji wymiany oleju każe ją wymienić, bo normalnie strach się bać :D
paoloWawa 04-06-2016, 17:19 ethernal - aha, to źle jakoś zrozumiałem :)
W każdym razie update - wczoraj odebrałem auto, naprawione i wszystko działa jak należy.
Mechanik stwierdził, że membrana rzeczywiście wygląda na oryginalną i na 99,9% jest naprawdę ori Volvo, jest identyczna jak ta uszkodzona, zarówno pod względem kształtu, materiału, twardości czy koloru - twierdził, że z różnymi membranami do niego przyjeżdżali, ale z taką (czyt. - oryginalną) jeszcze nie, więc można polecić zakup membrany z linku zamieszczonego przez ethernal. Przyszła w folii Volvo, a z naklejki na tej folii ucięta była połowa - pewnie z numerem katalogowym :)
Tak więc wreszcie ponownie cieszę się Mondkiem ;) Silnik był suchutki - czytając przestrogi kordyl poczekam jednak z odtrąbieniem pełnego sukcesu jeszcze kilkaset kilometrów ;)
Witam na razie brak objaw usterki ale zastanawiam się czy nie kupić i wymienić przy okazji wymiany filtrów. Pytanko czy od razu po gwiździe wywala olej na silnik i rozrząd? Czy trzeba trochę pojeździć z tą awarią?
Ja przejezdzilem kilka/ kilkanaście dni. Część z tego z wyciagnietym bagnetm i guzik dało. Paolo przeleciał z 200km i wygląda ok. Więc na dwoje babka włożyła. Na pewno nie służy to silnikowi, ale czy wymieniać profilaktycznie
to musisz sam przekalkulować.
ethernal 05-06-2016, 20:49 Ja bym wymienił profilaktycznie, i przy okazji wymiany oleju z filtrem, wkrótce to zrobię. Robię trasy po kilka tys km w tygodniu poza Polską i wolałbym uniknąć takiej awarii np. 2k km od domu.
paoloWawa 07-06-2016, 14:33 Filmik z wymiany - na filmiku widoczna uszkodzona membrana oraz nowa, zamówiona z olx z linków podanych przez ethernal
https://youtu.be/OWGSHZPQ1DU
Fajny filmik :) teraz to już nie ma żadnej "tajemnicy" jak wymienić membrame.
ethernal 07-06-2016, 21:31 Ale zabawy z tym jest trochę... wątpię, abym się sam zdecydował :P
Nie takie trudne :) tylko po co zbiorniczek wyrównawczy odkręcał?
Tapnięte z Szajsunga MkIV
tylko po co zbiorniczek wyrównawczy odkręcał?
...żeby wyglądało na trudniejszą robotę?
Witam
Nie chcę zakładać nowego tematu. Zrobiłem program w swoim 2.5T i pojawił się mały problem. Przy którejś jeździe autostradowej przy przyśpieszaniu pod czerwone pole :) olej wydostał się korkiem wlewu oleju i do przepustnicy. Później było wszystko ok ale tylko dla tego że odpięło się górne mocowanie odmy z pokrywy zaworów i wszystko szło na pokrywę. Po zamontowaniu węża oraz nowej obejmy, do ok 5tyś jest ok natomiast powyżej olej pojawia się na korku oleju. Zajrzałem do dolotu i przepustnicy tam tym razem jest sucho. Sprawdziłem też odmę wyjąłem całą puszkę z filtrem oleju, sprawdziłem drożność przewodu od pokrywy zaworów do odmy oraz z odmy do kolektora ssącego wszystko jest ok. Czy w tym silniku są jeszcze jakieś przewody, które mogą mieć tutaj jakieś znaczenie, bo sam już nie wiem jaka może być przyczyna.
witam. nie bardzo rozumiem zasady dzialanie tej odmy... wszyscy pisza ze problem zasysania powstaje kiedy membrana jest peknieta lub w jakikolwiek sposob uszkodzona... wszystko super tylko u mnie membrana jest jak nowa przewod drozny a podcisnienie powstaje i nie jest jakos specjalnie duze ale wyczuwalne kiedy przyklada sie reke... tzn ze cala odma jest do wymiany?
To dobrze masz, ten silnik pracuje na podciśnieniu. Jak pęknie to nie ma podciśnienia i piszczy bo zasysa powietrze przez nią. Ew wyciągnięcie bagnetu powoduje, że powietrze leci przez bagnet a nie peknietą odmę.
Lovecraft33 06-09-2016, 15:39 Witam,
Czy mozecie sie wypowiedziec na temat mojego problemu z "świstającym" dzwiekiem wydobywajacym sie spod maski Mondeo mkIV 2.5t. Zamieszczam nagranie:
https://www.dropbox.com/s/6pdjwn0oxa8u0j5/Mondeo%20mk4%202_5t.m4a?dl=0
najlepiej slychac od 59 sekundy. Jest to jakby swist/gwizdanie slabo slyszalne. Objaw najlpiej slycha na czwartym biegu ok 100km/h 3000 obr.
Zasiegalem opinie spec. i sugerowali wymiane Separatora oleju.
ethernal 06-09-2016, 18:18 @Lovecraft33
powyżej w poście #72 @paoloWawa wrzucił filmik z objawami pękniętej membrany separatora oleju oraz proces jej wymiany.
Wysłuchałem nagrany przez ciebie dźwięk, ale nie słyszę tego charakterystycznego piszenio-jęczenia ;)
Wyciągnij bagnet na kilka centymetrów i wtedy sprawdź czy piszczy.
Za wiele to tam nie słychać na tym nagraniu. Jeśli to świst, to może turbo?
Lovecraft33 07-09-2016, 09:27 Witam,
Wyciagalem bagnet oraz odkrecalem korek wlewu oleju nie slychac zmian w pracy silnika na biegu jalowym. Dodatkowo po podniesieniu auta na podnosniku i przy jezdzie na "podnosinku" do 120 kmh nie slychac tych objawow. Slychac dopieo przy normlanej jezdzie. Turbina/silniki są suche. Śrubu przy turbinie cale i dokrecone.
Lovecraft33 13-09-2016, 09:48 Witam,
Wczoraj byla proba wymiany odmy/sepratora ale niestety zamowiona czesc nie pasuje,
zamowione na olx:
http://www.olx.pl/oferta/orginalna-membra-separatora-oleju-odma-gumka-ford-2-5b-turbo-volvo-2-4-CID5-IDgRrzT.html#df44ad7a5b
http://www.olx.pl/oferta/membrana-separatora-oleju-volvo-CID5-IDhmUJh.html#df44ad7a5b
http://www.olx.pl/oferta/separator-oleju-volvo-s80-s40-c30-s60-v70-odma-membrana-gratis-CID5-ID7cPJr.html#df44ad7a5b
http://www.olx.pl/oferta/orginalna-membrana-separatora-oleju-odma-volvo-2-4-b-s40-v50-i-gra-CID5-IDbmEv9.html#df44ad7a5b
http://www.olx.pl/oferta/orginal-membrana-separatora-oleju-volvo-CID5-IDhnHfZ.html#df44ad7a5b
jest takze na allegro:
http://allegro.pl/separator-oleju-volvo-s80-s40-c30-s60-v70-odma-i6463940682.html
Odma miala pasować do obudowy filtra oleju slnik Volvo t5 220km 5cyl montowany w ford mondeo 2.5t 220km 5cyl.
Na forum jest sporo osob ktore wymienialy ta odme z powodzeniem.
fotki, po lewej oryginal a po prawej nowa czesc:
http://zapodaj.net/images/9d64bd1e80c07.jpg
https://www.dropbox.com/s/b2k8gr7f53xb0uk/Untitled-1.jpg?dl=0
ethernal 13-09-2016, 11:17 Lovecraft33
Koledze paoloWawa pasuje membrana kupiona od sprzedawcy z Opola, więc może coś źle robisz?
Btw, żadnych fotek nie widać. Prawdopodobnie wrzuciłeś je jako załącznik, ale tak to nie działa. Musisz najpierw umieścić na serwerze hostingowym (np. imgur itp.), a potem wrzucić link jako fotkę (tzn. link).
Lovecraft33 13-09-2016, 11:35 Nowa gumka ma grubszy rant ktory nie pasuje do starego kapsla a w nowym powoduje to ze kapsel nie jest wstanie sie domknac przy zakladaniu.
Nowy kapsel to https://vanos-bmw.ru/membrana-volvo.html
i pasuje tylko do obudowy filtra oleju o nr
30684381
6740273296
a moj filtr ma nr
30788494
6740273536
A ja kupilem tu:
https://vanos-bmw.com/membrane-for-volvo-ford-30684381-engine-oil-filter
i moja wygląda tak jak w linku, po obwodzie ma malutki rowek. Mam nadzieję, że będzie pasować w starą obudowę.
Lovecraft33 13-09-2016, 17:28 Podeślij fotki jak przyjdzie i może jak będziesz wymieniał, foto starej i nowej membrany.
Przyszła już dawno tylko czasu nie było, żeby wymienić (zamówiłem profilaktycznie).
Wygląda tak:
ta moja nie ma tego "cycuszka" na środku co jest u Ciebie.
ethernal 13-09-2016, 21:37 Ma mojej jest napis HB5 czy coś w ten deseń z drugiej strony sutka. Poza tym mój sprzedawca sprzedawał bez kapsla. Mam identyczny egzemplarz jak kolega paoloWawa, a u niego pasuje.
paoloWawa 13-09-2016, 21:50 Potwierdzam że moja membrana wyglądała tak samo jak kolegi ethernal. Ja osobiście nie zamawiałem tylko warsztat po tym jak przesłałem im link do aukcji, nie pamiętam dokładnie namiarów na sprzedawcę, ale membrana pasowała idealnie i mechanicy twierdzili że rzeczywiście jest oryginalna ze względu na formę, kolor, materiał i konsystencję identyczną jak oryginał. Przyszła zapakowana w folię Volvo z zerwaną etykietą z nr seryjnym. Od wymiany 3 miesiące temu przejechałem już prawie 9.000 kilometrów (jak te kilometry lecą!) i wszystko jest w jak najlepszym porządku.
Wysłane z mojego GT-I8260 przy użyciu Tapatalka
Lovecraft33 14-09-2016, 10:45 Czy ktoś wymieniał odme/separator w obudowie filtra oleju o nr:
30788494
6740273536
????
Wygląd na to ze mam inny numer i tym samym inny model obudowy filtra oleju.
planeta58 18-09-2016, 00:12 Witam czy może ktoś z Was ma namiary na cały separator , muszę go wymienić jest pęknięty .
Czy polecacie zakupić używany ?
Lovecraft33 18-09-2016, 12:20 Witam,
Namiary na separator:
http://allegro.pl/obudowa-filtra-s40-v50-s60-2-4-t5-odma-separator-i5350888948.html
http://ewcar.pl/pl/p/Obudowa-Adapter-filtra-oleju-FORD-1781598/14388573
Witam,
Czy mozecie sie wypowiedziec na temat mojego problemu z "świstającym" dzwiekiem wydobywajacym sie spod maski Mondeo mkIV 2.5t. Zamieszczam nagranie:
https://www.dropbox.com/s/6pdjwn0oxa8u0j5/Mondeo%20mk4%202_5t.m4a?dl=0
najlepiej slychac od 59 sekundy. Jest to jakby swist/gwizdanie slabo slyszalne. Objaw najlpiej slycha na czwartym biegu ok 100km/h 3000 obr.
Zasiegalem opinie spec. i sugerowali wymiane Separatora oleju.
Prawdę mówiąc nic nie słyszę na tym nagraniu. Nie wiem czy ogarnąłes ten problem ale u mnie w smaksie z tym silnikiem był bardzo głośny świst przy dodawaniu gazu. Okazało się ze poszła uszczelka pod kolektorem wydechowym a brzmiało to tak jakby turbo padało. Powymianie uszczelki wszystko śmiga jak należy
Właśnie robię przegląd alternatora i przy okazji chcę wymienić membranę. Możecie podpowiedzieć w jaki sposób otworzyć dekielek by nic nie uszkodzić?
ethernal 13-07-2017, 21:03 Dobre pytanie. Chce zrobić to samo, bo wydaje mi się, że piszczy, ale nie jestem pewien. Dlatego profilaktycznie też bym wymienił. Zbliża się weekend więc okazja będzie ;)
Nikt nie odpowiedział, więc zrobię to sam ;)
Sam dekielek jest zamykany na wcisk - ma on na swoim obwodzie od wewnątrz występ, który zapina się na obudowie odmy. Tak więc śrubokręt płaski - szeroki i cienki- w dłoń (może być nawet drugi do pomocy) i wciskamy w szczelinę obudowy, przekręcamy i już. Tu może przydać się drugi śrubokręt, ponieważ dekiel na samym początku chce się zamknąć.
Po otwarciu dekla można się rozczarować (czego sam doświadczyłem) - zakupiona membrana nie pasuje, jest za duża (pisał już o tym kolega Lovecraft33). Występują dwa rodzaje membran (i dekli wraz z odbudową odmy), różnią się rozmiarem zewnętrznym - 58 i 55 mm oraz nieco budową. Tak więc membrana 58 do zwrotu i czekam na 55, a auto rozebrane czeka w garażu. Mam nadzieję w poniedziałek je poskładać - ale to już drobnostka w porównaniu z wyciągnięciem i włożeniem na miejsce alternatora :diabelek:
z wyciągnięciem i włożeniem na miejsce alternatora
Po co?
Ja dałem radę bez wyciągania alternatora.
To alternator był na przeglądzie a wymiana membrany to przy okazji.By jednak wyciągnąć alternator to musiałem zdemontować obie lampy,airboxa,przepustnicę, manewrować zbiorniczkiem wspomagania, odkręcić pokrywę filtra oleju, odkręcić górne mocowocwanie dla bagnetyu oleju i na koniec uporać się z śrubą alternatora z lewej strony od dołu-dostęp do niej jest kiepski, przeszkadza rurka od sprężarki klimatyzacji.
Dobre pytanie. Chce zrobić to samo, bo wydaje mi się, że piszczy, ale nie jestem pewien. Dlatego profilaktycznie też bym wymienił. Zbliża się weekend więc okazja będzie ;)Wyciągnij bagnet oleju, jak przestanie piszczeć to membrana kaput. Jak nie to co innego.
Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka
Tak jak pisałem, membrana rozmiar 55 (z wzmocnieniem) pasuje idealnie. Samochód po złożenia odpalił od "strzała" - nawet radio nie potrzebowało kodu. Alternator po przeglądzie (wymiana szczotek,łożysk itp.) podaje idealnie 14.4 V.
Cześć,
właśnie zmieniłem membranę u siebie i w związku z tym mam pytanie - czy i jak mocno ssie na wolnych obrotach powietrze przez bagnet? Jak wykręcam korek od oleju to czuć jak go zasysa do środka - czy mógłby ktoś sprawdzić jak to jest u niego?
Z góry dzięki
paoloWawa 14-08-2017, 09:37 Panowie,
u mnie znowu coś piszczy. Ale wszystko wskazuje na to że nie jest to membrana odmy, wymieniana zresztą 30kkm temu.
Byłem w warsztacie, stawiają na pasek klinowy, nie są jednak w stanie dziś zrobić bo nie dojadą części (jestem na działce w kuj.-pom., niektóre miejscowości, w tym magazyny, nie mają nadal prądu, u mnie na szczęście od wczorajszego wieczora jest).
W ramach prób i testów wyciągałem bagnet i nie przestawało piszczeć, więc zakładam że rzeczywiście może być coś z paskiem albo czymś innym, ale nie z odmą. Jechałem w piątek w czasie największej burzy, i możliwe że parę razy wjechałem w kałuże które były stosunkowo głębokie, podejrzewam że to może być przyczyną mojego problemu.
Mam do Was pytanie - jeśli nie odma to co? Pasek klinowy? Czy coś jeszcze tam piszczeć może?
ethernal 14-08-2017, 20:13 Być może powoli padają łożyska w sprzęgle kompresora klimatyzacji.
Ostatnio to przerabiałem. Spaliłem całe sprzęgło, a pasek pękł w czasie jazdy. Wał kompresora klimy został nieznacznie zdeformowany od temperatury sprzęgła.
Jeżeli to pasek, to łatwo to sprawdzić przy pomocy spray-a do pasków klinowych. Krótkie psikniecie, i jeśli przestanie piszczeć to do wymiany pasek.
Albo zamiast specjalnego spraya wystarczy wd40
paoloWawa 22-08-2017, 17:04 Update - u mnie winnym okazał się na szczęście pasek klinowy, a właściwie paski klinowe - bo w tym silniku są dwa ponoć :)
Po wymianie nastała błoga cisza.
Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
ethernal 22-08-2017, 21:08 Ten drug to pasek rozrządu jeśli się nie mylę...
paoloWawa 22-08-2017, 21:18 ethernal
Nie no paska rozrządu mi nie wymieniali :) Z tego co od dzisiaj a właściwie od wczoraj wiem to są dwa paski klinowe: jeden napędza sprężarkę klimatyzacji a drugi resztę (alternator itd.)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeden , alternator wspomaganie (mondeo), a drugi osobno do klimy.
żeś mnie ubiegł:)
ethernal 23-08-2017, 08:21 Ok, dzięki za wyjaśnienia ;)
Czyli w sumie są trzy paski, w tym 1 rozrządu :one:
orzel_man 11-03-2018, 00:38 Koledzy. Odgrzeje kotleta. Macoszemu u mnie popiskuje
Jak otwieram korek to dalej piszczy.
W zeszłym roku robiony rozrząd z kompletem pasków. Tam raczej nic sie nie dzieje.
Piszczenie jak g z dolotu idzie.
Możliwe ze przepływomierz jakiś czy coś ??
Poniżej filmik
https://youtu.be/sMd-KqCNMD8
Chodzi Ci o takie nierównomierne 'beknięcia' ?
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
orzel_man 11-03-2018, 08:06 Niw chodzi o takie ćwierkanie. Piszczeniep. Sam nie wiem jak to nazwać.
Uszczelkę pod kolektorem wydechowym już robiłeś? W tym silniku to jak wyrostek robaczkowy :-)
Nastukane na szklanym ekranie
orzel_man 11-03-2018, 09:33 No jeszcze nie robiłem. Chociaż Custom chyba wymieniał. Ale dźwięk jakby z przodu dochodzi. Z dolotu gdzieś
orzel_man 11-03-2018, 12:14 A przy wymianie uszczelki potrzebne są nowe szpilki ?
U mnie na szczęście wystarczyły stare
Nastukane na szklanym ekranie
Witam,
Dopadło i mojego S-Maxa 2.5T. Pisk identyczny jak na filmach podawanych w tym wątku. Po wyjęciu bagnetu gwizd/pisk ustaje.
Jak sprawdzić wersję obudowy filtra bo zdaje się że są różne i różne membrany do nich pasują (55 lub 58mm)?
Znalazłem taki zamiennik. https://allegro.pl/oferta/membrana-odmy-ford-mondeo-mkiv-s-max-focus-mk2-2-5-7584376489
Czy ktoś ma z tym doświadczenie i czy działa?
Albo może najprościej będzie jak ktoś poleci warsztat w Warszawie lub bliskich okolicach gdzie można sprawnie i w rozsądnych pieniądzach tą membranę wymienić (oprócz Solid Garage)?
pozdrawiam i dzięki
Ja Ci tylko zasugeruje, żebyś nie jeździł z dziurą w membranie. U mnie skończyło się na wymianie uszczelniaczy wałków. A czemu nie solid garage ?
paoloWawa 13-03-2019, 19:27 Właśnie, czemu nie Solid? Ja u nich robiłem i wszystko poszło ok. Początkowo wprawdzie opierali się, chcieli wymieniać całą odmę bo mówili że membrana ori jest nie do kupienia, ale ich namówiłem i zgodzili się, i sami stwierdzili potem że zamówiona membrana była identyczna jak ori. Od wymiany przejechałem już bodajże 60kkm i wszystko ok. Btw, na youtube wstawili nawet filmik z wymiany tej membrany, gdzie mój Mondek zagrał główną rolę :)
Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
Ja wymieniałem sam i obyło się bez ściągania tych wszystkich rzeczy jak jest pokazane w filmach instruktażowych. Płaskim wkrętakiem zdjąć dekiel, a do zakładania trzeba zrobić lekkie podciśnienie w silniku, które przytrzyma membranę ze sprężyną na swoim miejscu. Potem wciskasz dekiel i gotowe.
Witam
Mam pytanie związane z separatorem oleju w tym silniku. Nie mam co prawda tych charakterystycznych objawów "piszczącego silnika" ale zauważyłem zapocenie/zabrudzenie olejem w okolicy tej największej prostokątnej plastikowej zatyczki obok filtra oleju, jakby stamtąd wywalało olej. Czy możliwe że wymaga to tylko wyczyszczenia a membrana może być cała, chociaż pewnie i tak wypadałoby ją profilaktycznie wtedy wymienić? Do czyszczenia wymagany jest demontaż całej obudowy filtra?
Ja wymieniałem sam i obyło się bez ściągania tych wszystkich rzeczy jak jest pokazane w filmach instruktażowych. Płaskim wkrętakiem zdjąć dekiel, a do zakładania trzeba zrobić lekkie podciśnienie w silniku, które przytrzyma membranę ze sprężyną na swoim miejscu. Potem wciskasz dekiel i gotowe.
Czyli jak otworzę maskę na parkingu to będę miał do tego dostęp?
Zrobić lekkie podciśnienie to znaczy uruchomić silnik z przyłożona membraną i po uruchomieniu wcisnąć dekiel?
Nie odpalałem silnika, tylko w miejscu gdzie wlewa się olej wsadziłem szmatę, przyłożyłem rurę od odkurzacza - tak żeby była spora nieszczelność - i zasłaniając coraz bardziej ręką te nieszczelności w pewnym momencie membrana się przysysa. Tak działa ten zawór - jak podciśnienie w silniku spada to się otwiera, jak jest za duże to zamyka. Tylko nie można przesadzić - podciśnienia tylko tyle, żeby membrana się trzymała.
A jak już membrana się trzyma, to założenie dekla w tym ciasnym miejscu jest łatwe - bez tej sztuczki nie szło zgrać założenia dekla i przytrzymania membrany ze sprężyną.
Odpalenie silnika powinno dać ten sam efekt - ale nie próbowałem tej metody - nie wiem czy nie będzie chlapać olejem.
Chyba mogę mieć podobny problem, czy jest jakiś sposób na sprawdzenie która rozmiar membrany będzie pasował u mnie tj. 55mm czy 58?
Wysłane z niewybuchającego Szajsunga
Ja dzwoniłem przed zakupem to mi sprzedawca odpowiedział, że są trzy wersje tych membran, dwie różnią się rozmiarem a trzecia ma w środku jakieś wzmocnienie i nie ma reguły która z nich "siedzi" w konkretnym silniku. Poradził żeby otworzyć wyjąć zmierzyć, zrobić mu zdjęcie i on dopasuje odpowiednią. Z tego co sprawdzałem w Volvo to występują dwa numery części tych membran.
Mam pytanie do tych co sami naprawiali odme czy jak rozbiorę ją żeby sprawdzić pokusze kupić to czy będę mógł normalnie to złożyć do kupy i używać samochód aż przyjedzie membrana?
Wysłane z niewybuchającego Szajsunga
żeby sprawdzić pokusze kupić to czy będę mógł normalnie to złożyć do kupy
Chcesz zobaczyć jaki masz rozmiar membrany i zamówić odpowiedni, tak ? Jeśli membrana będzie cała, to składasz tak jak byś założył nową.
A tak w ogóle, to zamówił bym dwa rozmiary i ten niepotrzebny bym zwrócił. Ma się na to 14 dni przy zakupie przez net. Szkoda się brudzić.
A po VINie w ASO nie można sprawdzić jaki jest rozmiar ?
Tak mam plan zamówić 2 i potem zbędna oddać, ale pytam bo może ogarnął ktoś czy da się to sprawdzić bez rozbieranie.
Jak patrzyłem w katalogu nie membrana nie ma swojego numeru, tylko cała odma więc śmiem twierdzić że w serwisie nie da się kupić osobno ani sprawdzić rozmiaru
Wysłane z niewybuchającego Szajsunga
używać samochód aż przyjedzie membrana
Przy walniętej odmie zmienia się rozkład ciśnień w układzie smarowania. Używanie takiego silnika nie jest dobrym pomysłem. Chyba, że i tak masz turbinę do regeneracji...
Zobacz:
https://www.youtube.com/watch?v=CEd5aGhhcUY&t=0s
Zanim podejrzenia padły na odme to minęło trochę czasu, a zatem kilometrów trochę zrobiłem więc kilka dni jeżdżenia krzywdy większej nie zrobi. A co do turbiny to już ją powoli gwizdać więc pewnie za jakiś czas pójdzie do regeneracji.
Wysłane z niewybuchającego Szajsunga
Nie wszystko od razu widać. Sprawdź czy masz suchy rozrząd.
Nie muszę sprawdzać, bo już widziałem ze jest mokro i właśnie czytając ten wątek nakierowane się na odme, więc będę robił wszystko w pakiecie oraz uszczelka pod kolektorem wydechowym tak na wszelki wypadek.
Jest sens wymieniać membranę przez naprawą uszczelniaczy?
Wysłane z niewybuchającego Szajsunga
Jakubss2121 29-08-2021, 15:42 odświeżam temat !! rzyganie olejem z kurka oleju po rozebraniu membrana pęknięta czy to tylko to czy może być cos poważniejszego ?
Jak długo z tym jeździłeś to możesz mieć problem z wyciekającym olejem na uszczelniaczach.
Jakubss2121 30-08-2021, 15:35 wgl jak jechałem to raz rzygło olejem i nie jeżdżone ( membrana zamiennik włożony ale pękło od razu ) i szukam oryginału i szukam pomocy i porad.
|
|