Zobacz pełną wersję : [naprawa] Kasowanie, usuwanie luzów maglownicy Mondeo MK4 - fotorelacja


mucha_fkp
11-10-2014, 21:21
Jakiś tydzień temu odkryłem (usłyszałem) głuche stukanie w układzie kierowniczym, szybko na stacje sprawdzić co puka ... okazuje sie ze delikatny luz na maglownicy :-( luz mało wyczuwalny prowadząc auto ale bardzo denerwujący głuchymi odgłosami z układu.
zainspirowany postem kolegi jacekn8 http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2077161&postcount=24
stwierdziłem ze dam rade :-) ale chciałem ta procedurę uprościć więc dzień przed akcją przekopałem kilka zdjęć maglownic sanek itp. nalałem sobie whisky rozpisałem wszystkie za i przeciw ;-) i wpadłem na pomysł który zadziałał :-) Tak czy inaczej luz usunięty, a procedura dużo łatwiejsza niż kolegi.
Co potrzebujemy:
- Kanał lub większy najazd
- Klucze nasadowe 10mm, 18mm
- Klucz plaski oczkowy 17mm dobrze spasowany
- Coś do podważenia ( ja użyłem klucza płaskiego)
- WD40 lub inne środki tego typu
Co robimy:
1. kluczem 10mm odkręcamy osłonę pod silnikiem
2. Lokalizujemy maglownice
http://gabiplast.pl/lukaszmuszynskipl/fcp/foto/maglownica.jpg
3. Odkręcamy śruby 18mm mocujące maglownice
http://gabiplast.pl/lukaszmuszynskipl/fcp/foto/sruby18.jpg
4. Odkręcamy śruby 10mm mocujące stelaż układu wydechowego
http://gabiplast.pl/lukaszmuszynskipl/fcp/foto/stelarz.jpg
5. Demontujemy stelaż układu wydechowego warto spryskać końcówki WD40 ładnie wyjdą z gum
http://gabiplast.pl/lukaszmuszynskipl/fcp/foto/gumy.jpg
6. Podważamy maglownice.
http://gabiplast.pl/lukaszmuszynskipl/fcp/foto/podwarzamy.jpg
7. Na macanego lokalizujemy śrubę na maglownicy
http://gabiplast.pl/lukaszmuszynskipl/fcp/foto/sruba17.jpg
8. Płaskim kluczem 17 dokręcamy delikatnie śrubę nie za mocno bo kierownica nie będzie odbijała
9. Mocujemy maglownice kluczem 18
10. Sprawdzamy na kierownicy, jeżeli jest luz nadal to powtarzamy operację(ja poprawiałem raz jeszcze) jeżeli zniknął składamy wszystko, robimy jazdę próbną sprawdzamy czy kierownica dobrze odbija, wracamy otwieramy piwo, whisky co tam lubicie i cieszymy się zaoszczędzonymi pieniążkami i wykonaną robotą.
Ja przy okazji poprawiłem trochę stan sanek usunąłem korozje i zabezpieczyłem odpowiednimi środkami.
http://gabiplast.pl/lukaszmuszynskipl/fcp/foto/konserwacja.jpg

slawek-kali
11-10-2014, 22:13
No brawo i oto chodzi :one:

mucha_fkp
27-10-2014, 21:28
Od naprawy przejechane około 1200km - 1500km kierownica zaczęła chodzić płynniej ( na początku czułem mały opór), luzów brak :-)

bobanr
28-10-2014, 18:24
A mówili, że się nie da usunąć luzów w maglownicy, w mk IV. Brawo.

J-R
30-01-2015, 21:16
Zapytam, czy ta maglownica jest identyczna w foce mk3(2-ie auto)? Dodam, że u mnie jest elektryczna i mam lekkie luzy jak kręcę na postoju w prawo.

mucha_fkp
30-01-2015, 21:25
Nie mam pojęcia zrób foty porównaj , ważne czy maglownica ma śrubę by zredukować

Jakub
02-02-2015, 21:24
Sądzę że inna jest.

koszka
20-06-2015, 19:16
Też miałem lekki luz na przekładni w mondeo mk4 i postanowiłem go skasować . samochód na kanał i udało znaleźć mi się magiczną śrubę 17 , ale bez odkręcania czegokolwiek. Klucz 17 lekko zgięta i na macanego wszystko udało mi się dokręcić . Na razie luzów brak
pozdrawiam

Puch_
27-06-2015, 08:39
Po odkręceniu maglownicy zastanowiłbym się nad sprawdzeniem zbieżności.
Fajna fotorelacja.

Ravaelo
05-02-2016, 16:52
Odnawiam temat, podczas przeglądu przy szybkich ruchach na sucho słychać charakterystyczne stuki i luz około 0,5 cm, chciałem zrobić tak jak w fotorelacji, zielona plastikowa śruba zlokalizowana niestety ani drgnie, każde mocniejsze szarpnięcie w celu dokręcenia zaczyna ją obrabiać.

Ktoś ma jakąś cenną radę jak ja dokręcić?

koszka
06-02-2016, 09:02
może jest już dokręcona na max. spróbuj ją lekko odkręcić.

Jarek_Lodz
24-02-2016, 13:48
Jak nie to psikaj WD40, albo naftą za strzykawki. Penetracja może zająć "pewien" czas (najlepiej pryskać co 2h i na iweczór może pójdzie ;)

Ravaelo
10-04-2016, 10:18
Niestety ale śruba ani drgnęła w dwie strony, jak się okazało po wyjęciu maglownicy, nie jest toi śruba tylko korek, nawet gwintu nie ma. Ostatecznie wsadziłem zregenerowaną maglownice.

spioch84
06-06-2016, 09:03
Śruba już dokręcona do końca, na kierownicy poczułem delikatny opór, ale luzy nadal występują. Na przeglądzie diagnosta polecił mi wymienić same drążki,pytanie czy to coś pomoże? A może jednak nie bawić się z tymi drążkami i od razu wymienić całą maglownicę? Pomoże ktoś w podjęciu decyzji?

Robertow
06-06-2016, 21:48
Podjedź do Łodzi, ul. Legionów 82, PURM Regeneracja Maglownic, chłopaki pomacają ;), sprawdzą i będziesz wiedział co jest. Diagnostyka nic nie kosztuje. Podziel się info. po wizycie.

Seb0l
06-06-2016, 21:55
Powiedzcie mi koledzy, czy jest to możliwe że po dłuższej jeździe (~80km) w maglownicy coś się poszerza od temperatury i stawia większy opór przy łagodnych skrętach kierownicą? Mam wrażenie jakby po kilkudziesięciu km jazdy kierownica zaczynała obracać się ciężej niż na "zimnym samochodzie".. Przekładnia regenerowana w ASO w zeszłym roku z powodu luzów, zrobione na niej około 40 tys. km.

grzechalm
20-07-2016, 22:35
Ja mam z kolei inne pytanie. Czy w każdym mondeo jest możliwość regulacji tej zielonej, plastikowej śruby. Bo dzisiaj zaglądałem z mechanikiem i ani drugie ta śruba, klucz omyka się...

darkens
30-08-2016, 20:32
czy regenerował ktoś maglownice w okolicach Katowic :?:

dario07
23-02-2017, 19:03
Witam dzisiaj byłem w Norauto ponieważ miesiąc temu wymieniałem drążek lewy ,
nie podobała mi się praca układu kier. dzisiaj stwierdzili że maglownica byłem przy aucie i mówię żeby ją skręcić mechanik powiedział że się nie da ...

koszka
23-02-2017, 20:58
Do norauto nie jeździ się z naprawa maglownicy, tam to najwyżej mogą opony zmieniać.

dario07
24-02-2017, 14:45
Oni nie naprawiają np. demontaż , montaż jeżeli chodzi o diagnozy są bardzo dobrzy od 10 lat różne auta mi robili i nie mam zastrzeżeń , chodzi o to że maja dobrze wyposażony warsztat i ceny normalne w miarę , podam ci przykład
drążek kier. wym 60pln . pojechałem do Forda zapytać 235pln. sama robocizna ...

koszka
24-02-2017, 16:51
Cena to jedno a prawidłowe wykonanie naprawy to drugie. A jeśli chodzi o ceny to róznie z tym jest. Ceny Części na pewno mają z kosmosu.

OLOGT
19-03-2017, 14:12
Dzięki za fotorelacje , troszkę dokręciłem słynną zieloną śrubkę ,nie wiem co za matoł zrobił ją plastikową .W każdym bądź razie da się ją dokręcić bez odkręcania czegokolwiek .Klucz płaski spadał ze śruby ale oczkowym 17mm można to zrobić bez problemu.

Bigum
17-04-2017, 21:23
Czy na maglownicy w S-maxie też będzie taka śrubka?

koszka
18-04-2017, 04:54
Powinna byc

mario2003
27-04-2017, 20:51
Witam. Na przeglądzie diagnosta stwierdził, ze maglownica ma luzy. Przedzwoniłem do mechanika od Fordów. Powiedział mi, żeby się nie przejmować i jeździć, że 9 na 10 S-Max'ów i Mondeo moją to samo. Co wy na to?

Majki36
09-05-2017, 18:42
Dokręcenie śruby działa.

Miałem luzy na kierownicy - prawo/lewo w granicach szerokości 1,5 Palca'la (nowa jednostka SI). Pojechałem więc na stację kontroli, aby stwierdzić gdzie są luzy. Okazało się, że luzy są na maglownicy. Chcąc uzyskać pewność diagnozy, udałem się także do firmy regenerującej maglownice i powiedzieli mi to samo.

Zamiast od razu oddawać maglownicę do regeneracji, postanowiłem spróbować dokręcić nieszczęsną, zieloną śrubę... i zadziałało!
Samochód prowadzi się jak Formuła 1.

Co prawda roboty dużo, ale zaprzyjaźniony mechanik policzył za robociznę 100zł.

Dziękuję autorowi tematu za podzielenie się pomysłem.

mtsl
01-06-2017, 08:59
Dzięki za fotorelacje , troszkę dokręciłem słynną zieloną śrubkę ,nie wiem co za matoł zrobił ją plastikową .W każdym bądź razie da się ją dokręcić bez odkręcania czegokolwiek .Klucz płaski spadał ze śruby ale oczkowym 17mm można to zrobić bez problemu.

Potwierdzam, dodał bym tylko że oczkowy krótki i wygięty był by idealny. Ja dokręciłem ją do oporu, po krótkiej jeździe wiem że kierownica odbija, dziś test autostradowy.

bananmin
07-06-2017, 11:58
Super pomoc, u mnie był lekki luz i dziwnie lekko niepewne prowadzenie , dokręcenie tej zielonej plastikowej śrubki załatwia temat . Pół obrotu brak luzu lepsze prowadzenie . U mnie się udało bez demontowania czegokolwiek, dobrze dogięty klucz oczkowy i 5 min roboty.
Polecam pomaga jak ktoś ma problem z pukaniem w maglu.

String
14-06-2017, 14:44
U mnie diagnosta stwierdził luz na przekładni kierowniczej... tylko żaden mechanik nie ma ochoty spróbować się dobrać do tej zielonej śrubki :) Odsyłają mnie do firmy regenerującej w Kożuchowie :/ kurde ale to koszt 800 PLN. Sam nie mam technicznych możliwości żeby się dobrać do tego za bardzo....

Ale pytanie... bo facet na stacji diagnostycznej stwierdził że po regulacji przekładni - należy skalibrować komputerem wspomaganie kierownicy. Chyba lekko przesadził? Co sądzicie?

koszka
14-06-2017, 21:37
Nic nie trzeba kalibrowac. Chyba ze jego głowę.

bananmin
17-06-2017, 10:29
wystarczy zrobić taki klucz i namierzyć tą śrubę.

jacekm74
24-06-2017, 21:22
Witam posiadam mondeo 4 1,6 tdci econetic. Szukałem w nim zbiorniczek plynu do wspomagania w instrukcji jest podane gdzie sie znajduje ale ja go nie znalazłem.Czy mogę miec wspomaganie elektryczne

grafiq
04-07-2017, 17:55
O tą śrubę chodzi? Jest taka szansa, że nie da się jej już dokręcić?https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170704/de0c56afe6a84314d90408c61110b495.jpg

Shreq
11-07-2017, 21:03
Czy tylko w mondeo i s-maxie te śruby występują?, czy w focusie mk3 również?

Juzek
06-12-2017, 19:39
i mi się udało :) choć czuję, że magiel będzie do regeneracji niedługo :)

zaku75
03-04-2018, 07:49
Witam
Odgrzeję trochę kotleta ale mam pytanie, przed świętami byłem na kontroli zawieszenia bo coś stuka, wyszło na szarpakach z lewej strony luz niby na drążku kierowniczym ale powiedział mi że też to może być przekładnia, z prawej strony zero luzu, czy jest to możliwe by luz był z jednej strony , czy jest możliwość go skasowania przez zieloną nakrętkę?
Pozdrawiam

Juzek
04-04-2018, 08:24
Też miałem na lewym drążku luz. Próbowałem go skasować na nakrętce i pomogło to na chwilę. Skończyło się na wymianie magla na regenerowany.

Nastukane na szklanym ekranie

chester1979
16-04-2018, 23:06
ta zielona śruba to posłużyła Wam do skasowania luzu osiowego (lewo, prawo) czy luzu góra, dół?
U mnie jest góra-dół, wycieków brak tylko stuki denerwują.

killer87
15-05-2018, 10:23
Wiem, że to temat o MK4 ale nigdzie nie mogę znaleźć informacji czy w mondku MK3 też jest taka regulacja na maglownicy.. Patrzyłem po zdjęciach na internecie i niby coś tam jest podobnego do śruby ale nie znalazłem ani jednego tematu o regulacji w MK3..

planeta58
08-07-2018, 20:25
Skończyło się na wymianie magla na regenerowany.

Nastukane na szklanym ekranie

Mam pytanie , gdzie robiłeś regenerację maglownicy , jesteś zadowolony z usługi ?
Też chyba mnie to czeka jeszcze spróbuje dokręcić tą śrubę może coś pomoże , mam luz na prawej stronie.

Juzek
09-07-2018, 08:06
W Wałbrzychu Auto Rege.

Dali mi zregenerowaną z kaucją, mech wymienił, oddałem starą i oddali kaucję.

Był tylko jeden zgrzyt w relacjach z tą firmą - specjalista polecił wymienić płyn na czerwony, co gryzie się ze spekiem Forda.

W efekcie zalałem zielony oryginał Forda plus wymieniłem zbiorniczek.

Na początku ciężko chodziła i nie odbijała po skręcie. Po 1000 km wszystko się ułożyło. Przy okazji wymieniłem też łożyska mcphersona, bo powodowały zbyt duży opór.

Obecnie od kilkunastu tys km jest cisza i spokój.

Nastukane na szklanym ekranie

planeta58
10-07-2018, 09:31
Juzek- Dziękuję za info.

Niestety u mnie w maglu nie ma takowej śruby , jest tylko korek w tym miejscu chyba ,że pod nim znajdę śrubę nie otwierałem tego . Ale nawet jeżeli by tam była to nie wiem czy to coś by mogło pomóc , bo ja mam szukanie po prawej stronie .

Juzek
10-07-2018, 12:57
Musisz mieć tą śrubę - to jest ten sam magiel.

Nastukane na szklanym ekranie

planeta58
10-07-2018, 15:59
Faktycznie jest , ale dostęp tragiczny .

Juzek
10-07-2018, 17:51
Kupiłem zagiętą siedemnastkę i mogłem regulować. Lepiej jest zdjąć wieszak wydechu by mieć lepszy dostęp.

Posilkowalem się endoskopem by widzieć co i jak kręcę.

Nastukane na szklanym ekranie

Pajka
22-10-2018, 06:05
Witam. Czy macie jakieś zdjęcie, w którym miejscu jest ta śruba mam starą maglownicę i nie mogę jej namierzyć? U mnie były luzy na maglownicy, mechanik wymienił maglownice na używkę ale ciężko chodzi, momentami stawia opór i kierownica nie wraca to początkowej pozycji. Może jest za bardzo skręcona ta śruba i jak popuszczę to będzie ok. Do tego jak tylko skręcę kierownicą, zapala się kontrolka ESP

mike8886
03-11-2018, 16:51
Witam wszystkich trafiłem na ten temat trochę przypadkiem szukając przyczyny drżenia kierownicy jak i karoserii.Po prostowaniu felg,ponownym wyważeniu kół,wymianie tarcz na nowe,wymianie półosi lewej zacząłem wątpić w to że uda się to naprawić a tu taka niespodzianka.Po przekręceniu tej zielonej śruby około pół obrotu zaznaczę że do wykonania tej czynności odkręciłem tylko dwie śruby mocujące ostatnią osłonę aby był dostęp do regulacji.Mianowicie po skręceniu wszystkiego pojechałem na jazdę próbną i efekt zaskoczył Mnie bardzo pozytywnie lecz do pełnego sukcesu potrzeba jeszcze jakiś tydzień jazdy aby stwierdzić że jest ok.Poprawa jest znacząca brak drgań na kierownicy jak i bardzo słabo wyczuwalne drgania karoserii które mogą być spowodowane już lekko zużytymi felgami.Za tydzień napiszę czy sytuacja jest opanowana.

mike8886
09-11-2018, 19:15
A wiec tak drgania z kierownicy zostały usunięte po korekcji na maglownicy lecz drgania wyczuwalne są nadal na karoserii samochodu.Czekam jeszcze na prawą półoś używaną aby ją wymienić w celu weryfikacji podejrzeń uszkodzenia.

Bump: A wiec tak drgania z kierownicy zostały usunięte po korekcji na maglownicy lecz drgania wyczuwalne są nadal na karoserii samochodu.Czekam jeszcze na prawą półoś używaną aby ją wymienić w celu weryfikacji podejrzeń uszkodzenia.

rezowy
11-03-2019, 03:44
iec tak drgania z kierownicy zostały usunięte po korekcji na maglownicy lecz drgania wyczuwalne są nadal na karoserii samochodu.Czekam jeszcze na prawą półoś używaną aby ją wymienić w celu weryfikacji podejrzeń uszkodzenia.

I jak podejrzenia? Jaki wyrok? Sprawa załatwiona pozytywnie?

p.saw
17-03-2019, 11:05
Koledzy, możecie potwierdzić, że minimalny luz na maglownicy oraz stuki przy szybkich, krótkich ruchach kierownicą (przy zgaszonym silniku) mogą być przyczyną drgania na kierownicy, które zaczyna się już od niskich prędkości?
Drgania prawo-lewo. A przy prędkościach autostradowych już dość mocno.

Zaznaczę, że drgania nie występują zawsze. Nieraz jadę autostrada i nic nie drży. Po przyhamowaniu i powrocie do poprzedniej prędkości kierownica drży.

Sprawdzałem już felgi, wyważenie opon (Hunter z testem drogowym), tarcze i luzy w zawieszeniu.
Dziś wpadłem na pomysł aby poruszać kierownicą przy zgaszonym silniku i jest delikatny luz oraz stuki.
Czy to faktycznie może być przyczyną drgań i próba skasowania luzu "magiczną" śrubą pomoże? Czy pozostaje już tylko regeneracja?

Przy ostatniej wizycie w ASO (na przeglądzie) na moje sugestie, że coś stuka na kostce brukowej przy skręcaniu w prawo, sprawdzono całe zawieszenie pod kątem jakichkolwiek luzów i nic nie stwierdzono. Moje sugestie, że coś stuka ostatecznie zignorowano. Czy to też może mieć związek z luzami na maglu?

Juzek
18-03-2019, 07:13
Miałem luz na przekładni i nic takiego nie uświadczyłem

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

p.saw
18-03-2019, 17:01
Dziś ponownie wizyta w ASO. Potwierdzone - brak luzów w zawieszeniu, drążkach. Stwierdzony mały luz na maglownicy. W najbliższym czasie wizyta w zewnętrznym specjalistycznym warsztacie i albo skasowanie luzu albo regeneracja.
Przy okazji dowiedziałem się, że ASO proponują regenerowane maglownice ale cena zaporowa - 3 700 zł.

koszka
18-03-2019, 18:37
W ASO oszaleli . Własciciel firmy u którego robiłem swoje maglownice powiedział , że robi także przekładnie własnie dla ASO Ford . koszt u niego 550 zł tak jak dla wszystkich.

Juzek
19-03-2019, 07:16
W ASO to można specyficzne, ciężko osiągalne części kupić a nie coś tak pospolitego jak przekładnia kierownicza do flagowca.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

rezowy
02-04-2019, 09:50
przyczyną drgania na kierownicy, które zaczyna się już od niskich prędkości?
Drgania prawo-lewo. A przy prędkościach autostradowych już dość mocno. Miałem raz w życiu taki przypadek, a prawie że wypadek, w poprzednim aucie. Przyczyna drgań tkwiła w niedokręconych śrubach na kołach... aż w końcu koło odleciało, na szczęście przy niedużej prędkości. I w zależności od prędkości kierownica drgała raz słabo, raz mocno, a raz w ogóle. Może coś ze śrubami nie tak? Dodam, że aktualnie też mam niewielki luz - ale jedyne bicia jakie mam na kierownicy, to od tarcz i klocków, czekających na wymianę.

p.saw
02-04-2019, 13:48
Przyczyna drgań tkwiła w niedokręconych śrubach na kołach... .

Chyba żartujesz. Myślisz, że od roku nie zdejmowałem kół?
Nie wpadłbym na to, że mam nie dokręcone koła. ;)

rezowy
07-04-2019, 12:00
Hehe, no właśnie nie żartuję. Ja też i koła zmieniałem itp itd... Ale najwyraźniej ktoś mnie nie lubił i postanowił mi zrobić (niemiłą) niespodziankę.

Informuj, jak już uda Ci się zdiagnozować przyczynę.
Powodzenia!

mike8886
29-05-2019, 18:54
Witam Cię ,niestety nie problem drżenia mam nadal wymieniłem już prawie pół auta.Lecz dzisiaj jeszcze grzebałem na forum i znalazłem wątek o czujniku położenia wału korbowego.W najbliższym czasie mam zamiar go wymienić więc jak to zrobię to wstawię post.Sorry za długi czas na odpowiedz mam sporo na głowie.

koszka
29-05-2019, 21:21
Jak juz wymieniłes pół auta to na pewno pomoże zmiana mondeo na inny samochód.

kaniur
22-07-2019, 10:53
Witam, a mnie męczy już od dłuższego czasu pytanie związane z śrubą regulacyjną "maglownicy". Dołączam do posta dwie fotki przekładni. Nie mam pewności, czy właśnie taka występuje w modelu po 2012. Jeżeli tak to:

1. Czy, śruba regulacyjna jest plastikowa?
2. Czy, na zdjęciu 00000604626.jpg widać plombę?
3. Czy, na zdjęciu 1969782.jpg widać korek z resztkami zerwanej plomby?

Juzek
22-07-2019, 11:24
To zielone to śruba regulacyjna. Rozmiar 17

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

kaniur
22-07-2019, 11:26
Dzięki za odpowiedź.

Czy ta śruba jest plastikowa, jest szansa na uszkodzenie?

Juzek
22-07-2019, 11:31
Jest plastikowa, ale do jej ruszenia nie trzeba używać dużo siły.

Problematyczne jest dojście do niej. Kupiłem sobie specjalnie wygięty klucz płaski i pomagałem sobie endoskopem by zobaczyć co robię

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

kaniur
22-07-2019, 11:40
To jeszcze dopytam o tę czerwoną "plombę", czy to nie jest coś co zapobiega wykręcaniu się śruby regulacyjnej?

Juzek
22-07-2019, 12:35
Nie widziałem takiej plomby w maglu zamontowanym w aucie. Prawdopodobnie chodzi tylko o utrzymanie ustawienia luzu podczas transportu

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

kaniur
22-07-2019, 14:14
Pytam dlatego, że po wielu przejrzanych zdjęciach w internecie na przekładniach z demontażu bardzo często ta plomba występuje, dlatego zacząłem zastanawiać się, czy to nie jest uproszczona kontra zamiast nakrętki, czy jakiejś blaszki blokującej obrót śruby.

Mam jeszcze prośbę, o fotkę klucza, będzie mi łatwiej przy zakupie.

koszka
22-07-2019, 15:32
Kontra powinna wystepowac ww kazdej maglownicy. Jedynie po regeneracji daja sruby z metalu.

kaniur
22-07-2019, 15:46
No i właśnie o to mi chodzi.

Na pierwszym zdjęciu, które zamieściłem widać na śrubie dodatkowy czerwony element obejmujący wypustkami stalową obudowę, a na drugim mam wrażenie, że to są resztki przyklejonego czerwonego plastiku.

Stąd moje pytanie, czy po regulacji w dalszej eksploatacji nie pogorszy się stan z powodu wykręcania się zielonej śruby pod wpływem wibracji.

Tu https://www.youtube.com/watch?v=EgYsCiTCA5k w tym filmie (inny samochód), ale zabezpieczenie jest.

koszka
22-07-2019, 16:56
ja u siebie dokrecałem i było ok

kaniur
07-08-2019, 14:24
Czy ktoś próbował dotrzeć do śruby regulacyjnej wzdłuż drążka kierowniczego, czy istnieje taka możliwość?

koszka
07-08-2019, 15:11
obejrzyj na zdjeciach przekładnie. Moim zdaniem wzdłuz drążka nie dotrzesz.

Juzek
07-08-2019, 15:30
Nie dotrzesz. Tylko od spodu

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

mariocom
10-08-2019, 20:22
U mnie luz powstał po wymianie drążka kierowniczego. Pewnie mechanik dał ciała. Odkrecal drążek francuzem nic nie blokując i po calej operacji pojawil sie luz :(. Pewnie jest jakas inna technika odkrecania/dokrecania drążka tak aby nie krzywdzic maglownicy wiec polacam innym ostrożność.
Właśnie skończyłem kasowanie tego luzu, operacja wykonalna bez odkrecania czegokolwiek poza osłoną silnika. Przydają sie chude ręce i krotki powyginany klucz.
Podpowiedzi:
- najpierw trzeba zdjac czerwony pierścień z zielonej plastikowej śruby gdyz skutecznie blokuje on dostep dla klucza - wystarczy podwazyc srubokretem i schodzi.
- pchalem rękę wzdłuż wydechu po jego lewej stronie
- uzylem krótkiego klucza oczkowego szlifowanego bo byl za gruby i sie nie mieścił

Robert_Taki
05-09-2019, 22:59
To zielone to śruba regulacyjna. Rozmiar 17

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Trudno tą srubę nazwać regulacyjną, gdyż posiada kołnierz i nie da się jej wkręcić. U mnie poszła ćwierć obrotu.
Może to tylko zaślepka i pod nią znajduje się metalowa śruba reulacyjna?

Temat sruby ogarnięty. Sruba nie ma zadnego kołnierza i powinna się wkręcać do oporu. U mnie się zablokowała i dalej nie poszła. Zjechał się plastik na klucz 17 i było po zawodach. Srubę wymieniłem na metalową(aluminium) i dokręciłem ile było trzeba.
Dla lepszego dostępu do sruby nalezy odkręcić dwie śruby mocujące maglownicę do sanek i ją podważyć do góry.Wtedy dostęp jest o wiele lepszy.

maxpayne34
20-10-2019, 17:35
Ja u siebie też próbowałem skasować luz tą srubą, ale się nie udało, nawet nie drgnęła. Obrobiła się i naeet nabita oczkowa 16-nastka nie dała rady i się obracała na tym plastiku. Pytanko, gdzie można dostać metalową śrubę? Mechanicy wolą regenerowaną wstawić niż się bawić z tym plastikiem

koszka
20-10-2019, 18:00
Kazdy ogarniety tokarz taką zrobi.

wkg
10-09-2020, 19:41
Odkopię temat:

Czy gdzieś między Łodzią a Warszawą jest sprawdzony warsztat który potrafi mi tą zielona śrubą skasować luz na maglownicy ?
Ktoś robił z forumowiczów ?

W

Endriu44356
28-11-2020, 15:30
Witajcie. Odgrzeje trochę dla zainteresowanych.
Ja u siebie w Galaxy kasowałem luz na maglu i iest to do zrobienia bez kanału i dało się bez odkręcania. Auto na lewarku w Garażu, klucz 17 i do roboty. Było trochę gimnastyki ręką ale poszło �� poniżej wklejam kilka zdjęć

Balian8
13-08-2022, 16:16
Miałem duży problem z dokręceniem tej śruby ale jakoś się udało.... Dokrecilem tak 1/2 do 3/4 obrotu śruby ale cholera to wystarczyło żeby spowodować, że kierownica nie odbija po zakrętach. Czyli trzeba z powrotem odkręcić ale tu jest o dziwo problem, nie idzie tego zrobić. Coś mi mówi, że to ta czerwona "obejma" trzyma. Czy da rade trochę poluzować te śrubę bez zdejmowania obejmy? Bo boje się, że jak ja zdejmę to nie założę.