Zobacz pełną wersję : [Focus 1998-2004] Klocek hamulcowy nie dociska równomiernie do tarczy (tył)


Yokura
14-10-2014, 11:06
Witam

Otóż jakieś 6 tysięcy km temu zmieniałem tarcze i klocki z tyłu.
Ostatnio zauważyłem że na jednej tarczy klocek nie zbiera na całej powierzchni...

http://i62.tinypic.com/293hmqr.jpg

http://i58.tinypic.com/jzbn9i.jpg

Dodam, że zrobiłem trasę 2x 1500km i nic się nie przegrzewało, a przynajmniej nie było czuć a temperatura felg była w normie. Tarcza po drugiej stronie wygląda normalnie, jest zbierana przez klocek na całej powierzchni.
Czy ktoś spotkał się z czymś takim i wie czym jest to spowodowane?

Pzdr

Fulara
14-10-2014, 11:55
tak, z tyłu masz wkręcane tłoczki. One mają powierzchnię podzieloną na cztery pola.

klocek ma taki cypelek na środku - jeśli tym cypelkiem nie trafisz w jedno z pól - będzie nacisk na bok klocka i będzie on po roku pewnie zjechany w jedną stronę. musisz ładnie trafić w "dołek", żeby tłoczek pchał cały klocek a nie tylko cypel.

mam nadzieje że wiesz o czym piszę.

pro-choice
14-10-2014, 12:31
klocek nigdy nie wyciera całej powierzchni tarczy.
Klocek jest zawsze mniejszy niż powierzchnia tarczy a na bokach tarcz tworzą się ranty.

Fulara
14-10-2014, 12:51
nie o to chodzi, chodzi o cypel, na który jest nacisk to zetrze klocek jak klin. zwykle wymienia się klocki tył co 10 lat, a tu, wymienimy po roku, bo jeden bok będzie nowy a drugi już nie będzie miał okładziny

tak tygląda klocek i cypelek
http://allegro.pl/klocki-hamulcowe-ford-motorcraft-focus-mk-1-tyl-i4673110883.html

a tak wygląda zacisk
http://allegro.pl/zacisk-tyl-tylny-tylni-lewy-ford-focus-i-mk1-i4679006832.html

jak cypelek nie wpadnie w dziurkę, to będzie nierównomiernie ścierało, ale jeździ tak pewnie 30% nieświadomych i nic się nie dzieje

Yokura
14-10-2014, 15:16
nie o to chodzi, chodzi o cypel, na który jest nacisk to zetrze klocek jak klin. zwykle wymienia się klocki tył co 10 lat, a tu, wymienimy po roku, bo jeden bok będzie nowy a drugi już nie będzie miał okładziny

tak tygląda klocek i cypelek
http://allegro.pl/klocki-hamulcowe-ford-motorcraft-focus-mk-1-tyl-i4673110883.html

a tak wygląda zacisk
http://allegro.pl/zacisk-tyl-tylny-tylni-lewy-ford-focus-i-mk1-i4679006832.html

jak cypelek nie wpadnie w dziurkę, to będzie nierównomiernie ścierało, ale jeździ tak pewnie 30% nieświadomych i nic się nie dzieje

Chciałbym być w tych 70% :) tym bardziej, że z drugiej strony jest dobrze. Chyba spróbuje sobie to rozebrać i zobaczyć o jaki cypelek chodzi, ale nie jestem pewien czy ręcznego nie będę musiał rozłączać i czy tłoczka nie trzeba będzie wkręcać, bo z tego co czytałem to tłoczki z tyłu są wkręcane.
Jeśli komuś by się chciało, prosiłbym o jakąś małą instrukcję co i jak :)

Pzdr

Fulara
14-10-2014, 16:49
jak zakładałeś sam to musisz wiedzieć o czym mówie, widzisz ten cypel na zdjęciu ( dolny klocek na zdjęciu )

a że z drugiej strony jest dobrze - no loteria, raz się cypel schowa, raz nie :) trzeba mierzyć i tak ustawić tłoczek ( wypustki ) żeby cypel się schował i wtedy tłoczek działa całą powierzchnią na klocek a nie na cypel czyli punktowo

łatwiej opisać tego nie potrafie

Toni999
17-10-2014, 16:13
Witam,
Zgadzam się z kolegami odnośnie diagnozy przyczyny nieprawidłowego zdzierania klocka hamulcowego ale chciałbym dodać jeszcze jedną potencjalną przyczynę takiego stanu rzeczy a jest nią nieprawidłowy montaż klocków polegający na tym że klocek siedzi za ciasno w jarzmie wówczas ma problem z przemieszczaniem się następuje nierówne zużycie, sam miałem kiedyś taką sytuację że mechanik za ciasno zainstalował klocki i zaczęły się problemy sam zająłem się tym problemem, wystarczyło dobrze opiłować pilnikiem zacieki fabrycznej farby z klocków i wszystkie niepokojące objawy ustąpiły.

Yokura
17-10-2014, 17:01
U mnie właśnie też mechanik wymieniał klocki i tarcze i teraz nie mam zamiaru jechać jeszcze raz i płacić, bo na pewno coś sobie wymyśli...

Więc się chciałem zorientować czy trzeba ręczny ściągać i czy tłoczka nie trzeba będzie wkręcać po to żeby żeby sprawdzić jak są klocki ułożone, ewentualnie przeczyścić prowadnice zacisku?

Fulara
17-10-2014, 17:39
nic nie sciagasz ręcznego, jedynie jak juz sciagniesz klocki to trzeba niestety miec przyrzad do wkrecania tłoczkow - ja mam za 39 zł z allegro i mam po wieki wieków amen

Yokura
17-10-2014, 18:26
Takie coś wystarczy? Da się tym wkręcić tłoczek?
http://allegro.pl/zestaw-do-tloczkow-hamulcowych-wyciskania-12-cz-i4673845227.html

Czytałem gdzieś, że są rożne gwinty w tłoczkach z jednej i drugiej strony?

Arturw001
17-10-2014, 19:17
Na pewno wystarczy, lecz także do jednorazowej wymiany klocków wystarczy np. kawałek rurki z zeszlifowanym końcem tak aby powstały 4 wypustki (a np. w Renault 2) na której drugi koniec zakładamy np. klucz do rur i mocno ją dociskając jednocześnie kręcimy. Przy takiej robocie przydają się dwie osoby.

Fulara
18-10-2014, 08:52
z przyrządem za 39 zł jedna osoba ;-) wybór należy do Ciebie

Yokura
18-10-2014, 12:17
z przyrządem za 39 zł jedna osoba ;-) wybór należy do Ciebie

W poniedziałek kupię, albo gdzieś u mnie w Chorzowie, albo na Załężu.
W tygodniu się do tego przymierzę i napisze co i jak :razz:

Yokura
28-10-2014, 16:40
Witam

Ściągnięte przeczyszczone i przesmarowane i teraz widzę, że rant zaczyna powoli znikać ;)
Faktycznie nie trzeba ściągać linki ręcznego, ale dobrze to zrobić bo w tedy zyskujemy większą swobodę ruchów...

Dzięki za pomoc
Pzdr