Zobacz pełną wersję : instalacja VI generacji do 1,6 EcoBoosta
Witajcie,
Jak w temacie, noszę się z montażem instalacji gazowej VI generacji do swojego 1,6 EcoBoosta.
Z tego, co pisze producent instalacji, wymagane są małe ingerencje przy silniku w porównaniu do niższych generacji:
- nie trzeba ciąć węży z płynem chłodzącym
- oryginalne wtryski podają albo gaz, albo benzynę w zależności od naszego wyboru
- oryginalna pompa wysokiego ciśnienia odpowiada za wtrysk gazu
Poza tym można odpalać bezpośrednio na LPG i jeszcze parę innych ciekawostek...
Czy ktoś z Was ma jakiekolwiek doświadczenie w tym temacie, może sam użytkuje już takie cudeńko?
Raczej mało kto, o ile ktokolwiek ma taką instalację, bo są to nowe produkty.
A jest już dedykowana instalka do 1.6 ecoboosta?
Sent from mobile.
No niby tak:
- Prins Direct LiquiMax-2.0
- Vialle
Doświadczenie z LPG w tym silniku jest praktycznie zerowe. Zainstaluj, daj znać. Dla mnie cena była mocno zaporowa.
Montaż powinien się zwrócić po ok. 40000km, ale właśnie szkoda, że narazie nie wiadomo jak z niezawodnością instalacji.
W sumie jak kupowałem 1,6 EcoBoosta w lutym 2011, ten silnik również był wielką niewiadomą, no ale zdecydowałem się być tym królikiem doświadczalnym i jak dotąd EcoBoosty spisują się świetnie.
Ostatnio nosiłem się z zamiarem założenia takiej instalki do Mazdy 3. Zabiły mnie nie tyle koszty montażu co serwisowania i ewentualnej wymiany pompy.
Koszt każdego przeglądu (co 10tys.) to ok 300zł. Jak padnie pompa w zbiorniku, (a podobno przez niskiej jakości gaz to nie problem) jej wymiana to 1200-1300zł.
Czytałem, że tu gazują Ecoboosty, ale to nie są instalacje 6 gen.
http://www.gzw.pl/wtrysk-bezposredni.html
A to ciekawe też ile kosztuje taka instalacja, i czy auto jedzie cały czas po rozgrzaniu n a gazie czy przy większym obciążeniu jest dotrysk benzynki jak w przypadku orginalnych instalacji Landi Renzo w grupie VW .
No cóż... zadzwoń i się dowiedz. Ja nie wiem, bo SebastianS (właściciel firmy) o kosztach rozmawia z właścicielami aut a nie teoretykami takimi jak ja, którzy tylko w klawiaturę stukają :-)))) . Podejrzewam, że cena się różni w zależności od auta.
Jednym słowem trzeba ochotnika :) też skłaniałbym się w kierunku 400DPI niż w kierunku "5...6 generacji" pod warunkiem sensownej ceny.... jak by nie kalkulować dużo nie wiadomych.
GZW Zbrosławice 13-11-2014, 16:46 Witam,
Zostałem wywołany do tablicy, więc zeznaję:
Instalacja jaką proponujemy cały czas pracuje z udziałem benzyny - wychodzi tego około 1,6-2,0l/100km dla silnika 4 cyl. dwulitrowego.Większe silniki mogą żłopać więcej wachy, ale summa summarum i tak bardziej się opłaca je w ten sposób gazować, bo proporcjonalnie - palą benzyny mniej. Wytłumaczeniem tego paradoksu jest minimalna ilość benzyny, jaka zapewnia przeżywalność wtrysków benzynowych, które odcięte od przepływającej benzyny całkowicie - wyzionęłyby ducha.
Tak więc - podejmiemy się EcoBoosta jak najbardziej. Wtryski benzyny są też na gwarancji, jak cała instalacja (3 lata bez limitu km lub 100.000 km bez limitu czasu - do wyboru). Cena - nie wiem jakie na tym forum panują zasady i czy tolerowane jest publiczne ich podawanie - jest to mój pierwszy post tutaj, zostałem poproszony o zajęcie stanowiska. Jeśli nikt nie będzie miał zastrzeżeń - podam tutaj.
Pozdrawiam
SebastianS
GZW
Jednak wolałbym instalację, która dostarcza 100% czasu gaz w stanie płynnym do wtrysków. Koszt pewnie koło 8-9k, chyba, że coś się zmieniło.
GZW Zbrosławice 13-11-2014, 22:55 W temacie ciekłego gazu wtryskiwanego bezpośrednio zmienia się niewiele i bardzo powoli. Vialle obsługuje 5 silników, w tym Ecoboosta 2.0, 1.6GDi Hyundaia/Kia i trzy TFSI: 1,2 ; 1,4 ; 1,8. I tyle w temacie.
Prins wykonał kilkanaście dedykacji - paleta jest ciut szersza, ale też wąska i dziurawa.
Właściciele jakichkolwiek innych aut są skazani póki co na uniwersalne (niededykowane) instalacje z dotryskiem benzyny. Nota bene - mniej więcej dwukrotnie tańsze, co uzasadnia rachunek, po jakim czasie się ciekły wtrysk bezpośredni zacznie opłacać bardziej :)
...LPdi od Vaille jest dostępne dla 1.0EB i 1.6EB. Prins Direct LiquiMax 2.0 tak samo.
Z tego co wyczytałem, dotrysk benzyny co prawda wtryski chłodzi, ale mało. I tak bardzo szybko się upalają. Pozatym oszczędność jest podobno bardzo mała, bo auto może jechać 100% czasu na LPG, ale według producentów jest to od 25 do 100% i wyniki raczej nie są gdzieś po środku. Ale to tylko te internety tak piszą. Nie znam się, choć brzmi logicznie.
A więc nadal podtrzymuję, jeżeli LPG do bezpośredniego wtrysku ty tylko z ciekłym gazem.
Z tego co wyczytałem, dotrysk benzyny co prawda wtryski chłodzi, ale mało. I tak bardzo szybko się upalają. No właśnie, spotkałeś się z wiarygodnymi sygnałami o awaryjności wtryskiwaczy Pb w systemach z dotryskiem, jak tak to daj linka i odwrotnie też nie znalazłem nic na temat uszkodzeń wtrysków Pb w przypadku pełnego wtrysku przez nie LPG - co nie znaczy że nie padają.
Dodatkowo w 6-tej generacji pompa wysokiego ciśnienia pompuje nie PB lecz LPG jak to wpłynie na jej trwałość? - brak danych. Same instalacje "6" wydają się być dość złożone (awaryjne... nie wiem...brak danych) każdym razie drogie.... dużo nie wiadomych.
A więc nadal podtrzymuję, jeżeli LPG do bezpośredniego wtrysku ty tylko z ciekłym gazem. Pewnie wydaje się to idealne rozwiązanie...a czy tak będzie, czas pokaże.... W tym przypadku wg mnie jest trochę jak w tym przysłowiu "Lepszy wróbel w garści niż kanarek na dachu" :mrgreen:
Osobiście jak bym miał w tej chwili kupować samochód raczej... jeszcze nie zdecydowałbym się na EB, niech inni testują LPG w takich systemach :)
Niestety nie znajdę teraz źródła co do wtrysków, bo tematem się interesowałem już jakiś czas temu, natomiast wolę odpalić pompę paliwa za tysiaka niż cztery wtryski po dwa koła każdy.
Cena instalacji jest w obu przypadkach mocno zaporowa, jednak nowsze rozwiązanie poprostu bardziej do mnie przemawia.
Czy zainstalowałbym go w aucie? Przy jego obecnej cenie i braku danych - nie. Instalacja kosztuje tyle lub więcej niż dopłata do diesla, więc nie widzę sensu. Pozatym EB, o ile jest używany w ramach limitów na polskich drogach jest bardzo oszczędny, więc nie widzę zbyt logiki w instalacji LPG.
Jeżeli natomiast cena spadnie o połowę i okaże się, że jest to rozwiązanie bezpieczne, to nie ma się nad czym zastanawiać.
Raka konkluzja Niedługo nie będzie do czego instalować LPG
Napisane z Ace4
Jeżeli będą dopracowane i przetestowane instalacje, nie widzę preszkód.
Krzysztof Adam 02-12-2014, 11:09 Ja mam w Modeo instalacje Icoma z wtryskiem w postaci ciekłej i sprawuje się ok.
Ponoć moc jest większ w stosunku do benzyny o ok 8% i to się zgadza. Do wszstkich tfsi powinna być taka instalacja czyli z płynnym wtryskiem gazu.
Ja już kupiłem z Niemiec takie auto, u nich to kosztuje 4tys euro u nas koło 6-8tys zł.
Nie ma to ingerencji w układ chłodzenia gaz załącza się po ok 55sekundach od uruchomienia nie wyczówasz kiedy auto się przełącza widzisz to tylko po kontrolkach.
W miscie pali ok 10l poza troche mniej. Mondeo 1,8 16V jeszcze nie ecoboost.
Pozdrawiam Krzysztof
Kokosoweclio 02-12-2014, 19:21 No właśnie chłopaki, ja czytam i czytam i naprawdę nie widzę sensu zakładania instalacji za 7-10kpln do ecoboosta. Większość pewnie zakładałaby po gwarancji, koszt zwróciłby się pewnie po jakiś 60kkm, a potencjalne usterki i dodatkowe koszty przeglądów sprawiają, że jak dla mnie nie wiem po co ten gaz do tego silnika?
zagazował ktoś może ecobosta 2.0
cattani75 27-05-2016, 09:02 Jeszcze nie, ale czekam na Prinsa. Być może niedługo się pojawi.
cattani75 24-06-2016, 07:11 Jest nowa lista Prinsa, ale bez zmian w Fordzie, poza uprawomocnieniem poprzednich "expected 2016-05".
cattani75 27-06-2016, 11:01 Eb 2.0 pod koniec roku.
A ta od Prinsa do 1.6 to już bez dotrysku benzyny? Jak z trwałością wtryskiwaczy?
cattani75 06-07-2016, 13:00 Jeśli DLM to bez dotrysku. Prins twierdzi, że ok, bo to faza ciekła, więc nie trzeba ich chłodzić.
Prins twierdzi, że ok, bo to faza ciekła, więc nie trzeba ich chłodzić.
Nie trzeba chłodzić dlatego, że lpg jest podawane przez wtryski benzynowe, a nie dlatego, że w fazie ciekłej.
cattani75 08-07-2016, 06:36 A przez wtryski benzynowe dlatego, że w fazie ciekłej. :-)
Owszem, ale są też instalacje fazy ciekłej LPG wtryskakami gazowymi w kolektor.
Jeśli DLM to bez dotrysku. Prins twierdzi, że ok, bo to faza ciekła, więc nie trzeba ich chłodzić.
a coś innego niż DLM w ogóle pasuje?
cattani75 19-07-2016, 12:13 Pasuje. "Zwykła" instalacja np. w GZW za ok. 4300, ale ona ma dotrysk benzyny (ok. 2l/100km) i trzeba ją serwisować. Jak policzyłem spalanie dla swojego 2.0EB, to na 100 tys. km wychodziło de facto to samo, co Prins. No, ale w Prinsie nie przejmujesz się strojeniem co 10 tys. km...
pytam bo słyszałem że do EcoBoosta tylko DLM, stąd moje zdziwienie. Ty planujesz montaż w swoim kiedy zostanie opracowany przez Prinsa?
cattani75 20-07-2016, 13:44 Zdecydowanie. Podobno ma być pod koniec roku. Spodziewam się, że może wcześniej - trzeba sprawdzać po 20tym każdego parzystego miesiąca na holenderskiej stronie, na polskiej jest z opóźnieniem.
a dlaczego konkretnie Prins? chodzi o sam fakt że nie trzeba go często serwisować, czy coś jeszcze za tym przemawia? nie znam się na temacie, a że sam chcę montować u siebie gaz to chciałbym się czegoś dowiedzieć
cattani75 26-07-2016, 11:31 Bo tylko Prins ma instalacje z wtryskiem gazu w fazie ciekłej.
a wiecie może gdzie w Warszawie montują Prinsa? w sensie gdzie to robią to dobrze, bo to jednak spory wydatek
metyceuloza 27-07-2016, 18:49 Witam właśnie jestem w trakcie zakupu forda escape 1.6 ecoboost. Co do Prinsa mówią że nie pasuje do wersji z USA. Ale okazało się że może będzie możliwość więc jak coś się dowiem dam znać. Pozdrawiam :)
a wiecie może gdzie w Warszawie montują Prinsa? w sensie gdzie to robią to dobrze, bo to jednak spory wydatek
na stronie Prinsa masz listę autoryzowanych warsztatów
ok, dzięki. są dwa warsztaty, Energy Gaz Polska i Instalacje LPG Jasiński. Ktoś z Was może korzystał z ich usług i może podzielić się jakąś opinią"?
Poczytaj na LPG forum opinie, zwłaszcza o tej pierwszej firmie.
With mobilephone sent.
metyceuloza 24-08-2016, 12:31 A więc tak Ford ESCAPE 2014 r. 1.6 ecoboost, Właśnie jestem po instalacji DLM 2.0 Wszystko jak na razie działa. Jak będę po dłuższym użytkowaniu napisze więcej. Żeby do wersji USA działało trzeba było przeinstalować mapy sterownika benzyny na Europejskie, oraz nie wszystko jest tam gdzie w KUGA. Ale panowie z PRINS sobie poradzili więc jest to możliwe. Pozdrawim
cattani75 24-08-2016, 19:44 Gdzie instalowałeś? Ile to trwało? Jak działa komputer pokładowy - pokazuje spalanie benzyny (0l/100km :-)) czy lpg?
wojtekpl 24-08-2016, 20:13 Nie no; komp powinien chyba pokazywać ekwiwalent benzyny... Przynajmniej w sekwencji tak jest.
cattani75 25-08-2016, 21:26 metyceuloza Czekamy na info o efektach! :-)
cattani75 01-09-2016, 19:00 Wyszła nowa lista Prinsa. Nadal bez EB 2.0.
cattani75 07-09-2016, 21:21 Dostałem dziś info z Prinsa, że DLM do 2.0 EB jest w opracowaniu i powinien być z początkiem nowego roku.
A Kolega metyceuloza podzieli się z nami wrażeniami z instalacji Prinsa?
Poczytaj na LPG forum opinie, zwłaszcza o tej pierwszej firmie.
With mobilephone sent.
ale montowałeś w którymś z nich że tak piszesz? bo pytałem czy ktoś miał jakieś doświadczenia z tymi warsztatami?
pytałem czy ktoś miał jakieś doświadczenia z tymi warsztatami?z drutami po tych warsztatach - owszem :)
A Kolega metyceuloza podzieli się z nami wrażeniami z instalacji Prinsa?Kolega metyceuloza od dnia założenia LPG nie logował się na forum.Mam dwie opcje , albo jest tak bardzo zadowolony z instalki,że nie zawraca sobie głowy informacjami na forum albo nie ma czasu bo walczy z instalatorem:619:.
cattani75 26-10-2016, 09:43 A szkoda, bo to jedyny ujawniony przypadek zamontowania Prinsa.
Witam,
czy ktoś może już od tego czasu montował Prinsa do EB?
cattani75 13-02-2017, 16:45 Tutaj masz wątek: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=245921
metyceuloza 20-10-2017, 18:42 Witam , nie mam problemów z instalacją jakieś pytania zapraszam na priv :)
darmodziej 20-10-2017, 18:49 A dlaczego nie tu? Po to jest forum, żeby się dzielić doświadczeniem.
Witam,
Wczoraj odebrałem mojego Mundka MK5 1.5 z LPG Prins. Mam pytanie jeżeli ktoś z forum posiada butle w miejscu koła zapasowego - jak macie zabudowaną podłogę, bo szczerze mówiąc Prins się tu nie popisał...
|
|