Zobacz pełną wersję : [Focus 2011-2014] silnik żle pracuje-dymi na biało,jest głosny


maciejka910
31-10-2014, 17:27
szanowne grono-prosze o pomoc-wskazówki

focus mk3 2011 silnik 1,6 diesel 95 km

1.auto na zminmym silniku nieco przerywało-po rozgrzaniu objawy ustepowały
2.jest po gwarancji/serwisowane z przebiegiem 69tys
3.po podłaczeniu koma-błedy wtrysku 2 i 4
4.po usunieciu błedów-znaczne pogorszenie pracy silnika

-na zimnym dramat
-szarpie
-dymi na biało
-znacznie głosniej chodzi

po rozgrzaniu-objawy czesciowo ustepują ale powracaja w zakresie 2000-2500 tys obrotów,problem wraca na zimnym silniku

-obecnie wymieniłem filtr paliwa-kopci mniej ale nierównosci pozostaja na zimnym,jest szarpanie i dalej głosno chodzi zanim sie nie rozgrzeje

-obecnie komp nie pokazuje zadnego błedu
CO CIEKAWE STAN AUTA POGORSZYŁ SIĘ OD MOMENTU SKASOWANIA BŁĘDÓW
CO ROBIĆ??
jedni mówia-wymiana wtrysków
drudzy -moze sie skasowało czesc may razem z błedami?
koledzy pomocy
moze ktos ma jakis pomysł
bede wdzieczny

adamz35
01-11-2014, 17:32
Witam. Kolego mam to samo. Kupiłem Używanego Forda z 2011 z silnikiem 1.6 95KM
i od samego początku borykam się z problemem głośnej pracy silnika i dymienia z rana. Byłem z tym problemem w serwisie w którym kupiłem samochód. Serwis sprawdził pod kompem i wyszło że 1 2 i 3 wtrysk jest na górnej granicy. Zrobili korekty reset i kazali jeździć żeby od nowa się uczył ale to i tak nie pomogło i dalej wywala błędy a serwis mówi że jest ok. i tak musi być ale dodatkowo na wolnych obrotach strasznie jakoś wibracje w samochodzie czuć. Czy u was jest tak samo. Pozdrawiam

Usefull
01-11-2014, 17:47
panowie , może jednak wtryski do wymiany ? niestety urok obecnych silników diesla , jak ktoś tankował marne paliwo to mogły już paść

miedzianek
01-11-2014, 20:08
jesli wywala blad wtryskow to jak serwis moze powiedziec,ze jest ok?! Idac tym tropem-z kazdym bledem mozna by jezdzic,chodzby samochod gasl zaraz po ruszeniu

Atlis
01-11-2014, 23:04
Przebiegi rzeczywiste, czy tyle handlarz podał?

adamz35
02-11-2014, 17:14
U mnie przebieg ok. miał 52 tyś teraz ma 68 tyś. wszystko w książce i w serwisie..

Usefull
02-11-2014, 18:58
pojechać do niezależnego serwisu od wtrysków - niech tam zdiagnozują - jak aso takie głupoty gada

adamz35
02-11-2014, 19:18
Nie byłem ale będe musiał. Nie chciałem tego robić bo samochód kupiłem u nich i od początku mi się jego praca nie podobała ale mówili że ten typ tak ma. Ale jakoś nie chciałem w to wierzyć i pojechałem do drugiego serwisu i tam mi powiedzieli że wtryski do wymiany i wystawili mi opinie. Jak zawiozłem ją do mojego serwisu to za czeli mówić że na takiej podstawie nie wymienia się wtrysków... Więc chyba je wyjmę i karzę sprawdzić.

Mam jeszcze takie pytanko...
Czy u was na wolnych obrotach też czuć wibracje i jakby nie równo pracował????

Usefull
02-11-2014, 19:41
ja mam same benzynki ale jeździłem okazjonalnie dieslem tyle że mondeo z 2005 i nie było wibracji , myślę że właściciele diesli mogą coś więcej powiedzieć w tym temacie

nabuchodonozor
02-11-2014, 20:12
Witam. Kolego mam to samo. Kupiłem Używanego Forda z 2011 z silnikiem 1.6 95KM
i od samego początku borykam się z problemem głośnej pracy silnika i dymienia z rana. Byłem z tym problemem w serwisie w którym kupiłem samochód. Serwis sprawdził pod kompem i wyszło że 1 2 i 3 wtrysk jest na górnej granicy. Zrobili korekty reset i kazali jeździć żeby od nowa się uczył ale to i tak nie pomogło i dalej wywala błędy a serwis mówi że jest ok. i tak musi być ale dodatkowo na wolnych obrotach strasznie jakoś wibracje w samochodzie czuć. Czy u was jest tak samo. Pozdrawiam

czy tu jest potrzebny jakikolwiek komentarz...

maciejka910
03-11-2014, 08:11
moj focus jest u mnie od poczatku-nie ma mowy o trefnym przebiegu,paliwo wyłacznie na markowych stacjach
zanim sie nie rozgrzeje kopci i mocno trzesie
jak sie rozgrzeje problem w zasadzie znika
dziwne jest to ,że objawy nasiliły sie po skasowaniu błedów
i jest gorzej niz była-napewno chodzi duzo głosniej
mam wrazenie ze przy kasowaniu błedów cos sie jeszcze skasowało

miedzianek
03-11-2014, 12:43
mam wrazenie ze przy kasowaniu błedów cos sie jeszcze skasowało


Sorry za OT,ale pewnie skasowaly sie...mzogi mechanikom. Jedz do normalnego warsztatu i niech sprawdza,bo to porazka

Przemek 1980
05-11-2014, 17:14
Witam
W sprawie wibracji samochodu.
Ja jestem posiadaczem 1.6 tdci 115 km kupiłem jak miał przebieg 86 tyś km i też mi się nie podobała praca silnika,podobno ten typ tak ma a teraz mam przejechane 105 tyś. km i jest tak samo.
Gdy zapalam auto gdy jest zimne (zapalą się świece) to jest dobrze pracuje równo bez wibracji, a gdy temp.około 8-15 stopni to jakby chciał chwilowo nierówno pracować a na ciepłym na wolnych obrotach silnik pracuje równo ale w środku są drgania na kierownicy i na siedzeniach (https://www.youtube.com/watch?v=lvIfCq8jeSo).
Jeszcze zauważyłem że jak rano zapalam to czuję przez chwilę dziwny zapach spalin w środku samochodu.
Samochód zadymi na czarno tylko podczas gwałtownego przyśpieszenia.
Jeżeli to wina wtrysków to będę musiał się wybrać i podłączyć pod komputer, a może jakaś poduszka pod silnikiem.

arturfom
05-11-2014, 18:23
szanowne grono-prosze o pomoc-wskazówki

focus mk3 2011 silnik 1,6 diesel 95 km

1.auto na zminmym silniku nieco przerywało-po rozgrzaniu objawy ustepowały
2.jest po gwarancji/serwisowane z przebiegiem 69tys
3.po podłaczeniu koma-błedy wtrysku 2 i 4
4.po usunieciu błedów-znaczne pogorszenie pracy silnika

-na zimnym dramat
-szarpie
-dymi na biało
-znacznie głosniej chodzi

po rozgrzaniu-objawy czesciowo ustepują ale powracaja w zakresie 2000-2500 tys obrotów,problem wraca na zimnym silniku

-obecnie wymieniłem filtr paliwa-kopci mniej ale nierównosci pozostaja na zimnym,jest szarpanie i dalej głosno chodzi zanim sie nie rozgrzeje

-obecnie komp nie pokazuje zadnego błedu
CO CIEKAWE STAN AUTA POGORSZYŁ SIĘ OD MOMENTU SKASOWANIA BŁĘDÓW
CO ROBIĆ??
jedni mówia-wymiana wtrysków
drudzy -moze sie skasowało czesc may razem z błedami?
koledzy pomocy
moze ktos ma jakis pomysł
bede wdzieczny

Wtryski zostaw na koniec ( każdy by tylko wymieniał k... te wtryski ) - nie ruszaj - napisz jakie błędy miałeś ( kody )
Silnik wrażliwy jest na wszelkie zmiany, do sprawdzenia
- czujnik cieczy chłodzącej
- przewody elektryczne wtrysków
- układ paliwowy - szukamy wody w paliwie
- ubytek oleju
- odma
- uszkodzenia mechaniczne w doprowadzeniu paliwa
Sprawdź czy komputer nie pogubił korekty wtryskiwaczy, balans wtrysków do sprawdzenia a najlepiej podaj kody błędów jakie miałeś

Przemek 1980
11-11-2014, 19:18
Witam
I co dalej dymi i źle chodzi czy naprawiony?

fedyk1
13-11-2014, 21:01
Witam, jeżeli chodzi o dziwne wibrację na postoju, to potwierdzam je u siebie też. Auto mam od nowości, przejechane 72tyś. Generalnie panowie nie zrobicie z małego dieselka rzędowej szóstki bmw. Nie idzie wymagać od takiego nisko budżetowego silnika nie wiadomo jak wysokiej kultury pracy, już ten nowy 1.0 ecoboost chodzi lepiej:-)a co do dymienia, nie stwierdziłem żadnego, czy zimny,czy ciepły, pod obciążeniem czy bez nie kopci w ogóle.
Pozdrawiam

maciejczapla
21-04-2016, 17:38
Witam!

Nie będę otwierać tematu, bo mam podobną przypadłość, nie miał ktoś podobnie ?

Oprócz tej "wady fabrycznej " gdy trzęsie lekko autem na wolnych obrotach, to codziennie po odpaleniu auta pojawia się dość wyczuwalne telepanie samochodu ( przez sekundę tak jakby tracił jeden gar i w następnej sekundzie wracał do normalnej pracy i tak w kółko, aż do czasu lekkiego nagrzania silnika. Lekki dymek biały rano przez 1-2 min. Nie ma znaczenia czy wcisnę sprzęgło czy nie i tak telepie. Poszukuje rozwiązania problemu i wymieniłem na początku filtr paliwa- żadnej zmiany. Brak błędów w komputerze.

Jarek mk3
05-11-2016, 16:25
u mnie też telepie silnikiem po odpaleniu i mechanik stwierdził zatarte sprzęgiełko alternatora. Gdzie jest odma? Chciałbym wymienić ale nie wiem gdzie jest. focus 2.0 115km duratorq 2011r.

bleekm
05-11-2016, 17:08
Jak mialem 95km to tez czulem bardzo wibracje i te telepanie co opisujecie. Po updacie na 115km to wibracje sa o wiele mniejsze a telepanie ustalo podobnie telepanie przy gaszeniu silnika. Byc moze problemem jest sam soft silnika. Moze macie jakies pierwsze wersje (fabryczne) softu pcm, moze wystarczy u kogos z forum lub w ASO wgrac nowsza kalibracje.

Jarek mk3
05-11-2016, 17:39
fajnie byłoby mieć większą moc tylko, że boję się o powershifta, żeby mi nie padła skrzynia jak moc zwiększę.

Rechor
05-11-2016, 19:04
Napisze wam szczerze, że po przeczytaniu i obejrzeniu filmiku o drganiach jestem w szoku. miałem wcześniej astę III z 2006 roku w 1.9 cdti, wcześniej stilo 1.9 jtd ale takich rzeczy w dieslu nigdy nie miałem, te drgania są stanowczo za mocne, zdecydowanie walczyłbym z serwisem skoro tak niskie przebiegi macie w ramach gwarancji.

GHIA 06
06-11-2016, 11:55
W moim C-MAX Gr. 1.6 TDCI mam też takie obiawy że silnik na zimno drga przez chwile ,wydaje mi się że temp. na zewnątrz ma na to wpływ bo obecnie jest bez drgań.Ostatnio też wymieniłem filtr paliwa i zastosowałem dodatek do czyszczenia wtryskiwaczy może to pomogło ( oby tak było). Przebieg 180 tyś.Musze jeszcze sprawdzić błędy to może coś wyjdzie.W necie znalazłem filmik z takimi objawami tyle że w Citroenie 1.6 HDI ten sam silnik i to był wtrysk padnięty.

raptorf22
07-11-2016, 08:16
Nie chcę się wymądrzać bo swojego 1.6 TDCI z 2011 mam dopiero od 8 miesięcy, ale teraz po zapaleniu zimnego silnika (temp 3-8 stopni) są odrobinę wyższe obroty silnika co pewnie niweluje odczucie drgań jeżeli takie macie.
To tylko moje obserwacje, więc zwróćcie uwagę ile ma po odpaleniu na zegarach.
Co do dymku na zimnym.... u mnie dym nie występuje, ale po nocy zanim układ wydechowy się rozgrzeje to jest taki lekki obłok jak para wodna przez chwilę, to raczej jest normalne przy obecnych temperaturach w benzynie czy w dizlu.

spenser696969
12-11-2016, 14:11
To samo i mnie dopadło, na zimnym silniku podczas ruszania delikatne szarpanie na niskich obrotach oraz wibracje silnika które wyczuwam na kierownicy w zakresie obrotów 2-2,5tys. Na początku podczas jazdy z włączonym tempo na 5 biegu przy 100 km/h kierownica po kilku minutach dostawała lekkich wibracji( delikatne pukanie) dodanie gazu bądź wciśniecie sprzęgała i objaw znikał. Teraz ten objaw odczuwam coraz częściej. Po przeciągnięciu samochodu na wyższych obrotach jest ok. tak powyżej 3,5-4 tys. ale nie zamierzam rżnąć samochodu. Przymierzam się do wymiany wtryskiwaczy zamierzam zacząć od tego na którym pierwszy wyskakuje błąd jeżeli objaw nie zniknie wymienię resztę na których wyrzuca mi błąd.

Wojtek O.
12-11-2016, 19:41
Napisze wam szczerze, że po przeczytaniu i obejrzeniu filmiku o drganiach jestem w szoku. miałem wcześniej astę III z 2006 roku w 1.9 cdti, wcześniej stilo 1.9 jtd ale takich rzeczy w dieslu nigdy nie miałem, te drgania są stanowczo za mocne, zdecydowanie walczyłbym z serwisem skoro tak niskie przebiegi macie w ramach gwarancji.
Miałem Stilo 1,9 140KM i ten 1,6 8v 95KM to przy nim porażka bo i kultura gorsza i pali tyle samo a czasem więcej! Fakt nogę mam ciężką. A Multijet był bardzo kulturalny mimo swojego przebiegu 260 tyś. km.
Ogólnie jeździłem też 1,6 HDI(to to samo co TDCI) tylko starszym 16V i kultura była zdecydowanie wyższa. Same krótsze interwały wymiany pasków itd. wersji 8v mówią iż nie jest to mistrz delikatności.

Bump: P.S. mój po skasowaniu korekt pracuje tak że chce wyskoczyć z komory. Jutro będe grzebał dalej przy nim.

Norecki
30-04-2017, 17:23
I dlatego kupiłem benzynę 1.6 ti rocznik 2013. Wg mnie diesle i wszystkie ecoboosty itp wynalazki są wspaniałe ale jako pierwsze samochody, nówki na gwarancji. Używane dla drugiego użytkownika po przebiegu 100-150 tys to porażka. Silniki są skomplikowane, wyżyłowane, brakuje fachowców do rzetelnej diagnostyki i naprawy, nawet ASO daje d...

focccccus
11-08-2018, 17:41
26 wiadomosci a nikt nie napisal czy udalo sie rozwiazac problem...
Mam to samo co Wy... 1.6tdci 115km 8v po calkowitym ostygnieciu odpala, dymi na bialo ciezkimi spalinami i nierowno pracuje jakby na 3 cylindry, po minucie problem ustaje.
Plynu chlodzacego ani oleju nie ubywa.
Bledow DTC nie ma zadnych (sprawdzane forscanem).

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

5eba
07-05-2020, 23:25
Czesc,

Mam Volvo v40 2013 rok z dieselkiem 1.6 8v taki sam jak w focusie. U mnie tez trzesie silnikiem, czuc spaliny i dymi na bialoniebiesko przez pierwsza minute. Pozniej jest wszystko ok. Auto sie zbiera, spalanie ok nie kopci, nie czuc spalin. Zauwazylem ze to sie dzieje tylko powyzej 12-14°C. Z rana przy 2-6°C jak odpalam, pali na widok kluczyka, pracuje rowno i nie czuc wogole spalin nawet z nosem przy wydechu. Odma troche pluje olejem, ale mysle ze w normie. Weze sa tylko zaolejone. Ale nic nie wylewa sie. Bylem u jednego mechanika na komputerze i wszystkie wtryski mialy korekty w granicach 1.00, gdzies wyczytalem ze tak ma byc. Ktos moze potwierdzic? Zawsze jezdzilem grupa vag i tam bylo 0. Nie pasuje mi z wtryskami ze kopci i przerywa jak jest cieplo na dworze, jak jest zimno jest idealnie. Gdyby wtryski byly padniete to mysle ze kopcilby caly czas bez wzgledu czy zimno czy cieplo na dworze. Na forym kia chlopaki mieli takie same objawy, i pomogla zmiana swiec. Sprawdzilem swoje multimetrem i opornosc na kazdej byla okolo 0.01 czyli sprawne. Nie wiem czy dochodzi do nich zasilanie z przekaznika. Nie mam jak sprawdzic z rana. Jak sprawdzalem swiece, to nie bylo napiecia we wtyczce ale silnik byl jeszcze cieply. Z rana jak zimno nie mam jak sprawdzic. Ale sprawdze to jeszcze. Na poniedzialek umowilem sie wstepnie przez tele z innym mechanikiem i na pierwszy ogien chce sprawdzac wtryski. Co myslicie? Jak bylem za pierwszym razem u mechanika i sprawdzal korekcje wtryskow to temperatura plynu byla w granicach 90°C. Czy mozna wiec wykluczyc czujnik temperatury? Czy zepsuty przekaznik nie wyrzuca bledu? Jak uruchamialem silnik z odpieta wtyczka od swiec to nie bylo zadnych bledow na zegarach. Czy sprawdza tylko jak ma je grzac? Bledow w kompie brak. Filtr paliwa zmieniony. Profilaktycznie podlaczylem na krotko z pominieciem baku liqui moly diesel spulung zeby wyczyscic wtryski ale bez zmian. Wtryski raczej sa ostatnim podejrzanym. Jak jest zimno na dworze to silnik pracuje idealnie zaraz od uruchomienia. Problem wystepuje tylko jak jest powyzej 12-14°C. Nie jestem pewien, ale mysle ze powyzej 26°C tez jest ok. Dzisiaj byl dopiero pierwszy tak cieply dzien u mnie i normalnie zapalil. Ale nie wiem czy za kazdym razem powyzej 26 bedzie tak zapalal.

5eba
10-05-2020, 18:30
Odlaczylem czujnik temp plynu i na uruchomionym silniku Sprawdzilem napiecie we wtyczce swiec, i caly czas oscyluje w granicach 1.5V do 2.5V a powinno byc okolo 5 mysle. Zastanawia mnie tylko co za madrala umiescil przekaznik na dole za zderzakiem i trzeba sie troche pogimnastykowac zeby sie do niego dostac.