barylkaq
17-02-2007, 08:50
jw.
Zobacz pełną wersję : po ilu km wymieniać olej w skrzyni automatycznej? barylkaq 17-02-2007, 08:50 jw. Akis 17-02-2007, 16:33 Wystarczy po 50tys. km. kamil 2.0 25-03-2007, 14:09 ze wszystkich źródeł pisanych jakie mam, wynika że się nie wymienia oleju w skrzynce automatycznej. 1Bodzio 25-03-2007, 21:01 że się nie wymienia oleju w skrzynce automatycznej. Jak się nie wymieni oleju w skrzyni po ok 90 -100 tys km. to po 200 - 250 tys. wymienia się całą skrzynię. Zależy co kto lubi. :fcp1 Doradzałbym jednak poszukanie lepszych źródeł pisanych, niż te które teraz czytasz, bo to ewidentne bzdury są. :fcp7 :fcp7 frompoland 25-03-2007, 21:19 popieram 1Bodzio olej się wymienia i wystarczy co 80k km :) lion 21-04-2007, 12:48 Olej w ASB wymienia sie razem z filtrem co 30-40 tys. km (zazwyczaj przy co drugiej wymianie oleju w silniku). Jiszt wymiany to: - filtr (od 40 do 120 zl) - olej od 25 do 45 zl/litr - robocizna :-) Pozdr barylkaq 23-04-2007, 07:25 no i kazda gada co innego, ze po 30-40 tys km, drugi ze po 80 tkm, a trzeci po 50 tkm i w koncu nie wiem :) frompoland 23-04-2007, 12:09 pewnie że w mondeo wystarczy olej po około 80k... gadki typu 30-40 tys km to jakiś śmiech na sali???!! kpiny i głupie żarty... wiadomo że ci od skrzyń najlepiej wymienialiby raz w miesiącu ale nie dajmy się zwariować sam olej po około 80k km... pytanie do kolegi lion'a czy wiesz gdzie jest filtr oleju od ASB w mondeo? cena wymiany filtra nie jest wliczona do wymiany oleju!! więc nie pisz głupot :) polecam: http://www.automat.pl pk40 23-04-2007, 14:00 ze wszystkich źródeł pisanych jakie mam, wynika że się nie wymienia oleju w skrzynce automatycznej. I święta racja - Automatyczna skrzynka przekładniowa Ford - 4F27E -Olej do automatycznej skrzynki przekładniowej - z oznaczeniem Forda ESP-M2C166-H*, lub WSS-M2C202B* W przypisie - symbol"*" oznacza - Napełnione olejem, bez potrzeby wymiany Panowie w ASP forda się tylko kontroluje i ew. uzupełnia jego poziom. Wymiany się dokonuje przy okazji naprawy skrzynki (ok 7,5l) - 3l oleju jest w fabrycznie zapakowanej skrzynce, 4,5l dolewa się po zamontowaniu w pojeździe. 1Bodzio 23-04-2007, 21:23 W przypisie - symbol"*" oznacza - Napełnione olejem, bez potrzeby wymiany Zapomnieli tylko dopisać że przewidziana jest wymiana całej skrzyni po ok 250 tys km. Na czymś przecież trzeba zarabiać. Po co wymieniać olej za 350 zł, jak można wymieniać całą skrzynię za ok 6000 zł. :fcp4 :fcp4 Długotrwałej i bezawaryjnej eksploatacji ASB, bez wymiany oleju życzę. :fcp18 :fcp18 pk40 24-04-2007, 09:34 Zapomnieli tylko dopisać że przewidziana jest wymiana całej skrzyni po ok 250 tys km. Przewidziana? Przez kogo?. Jak ktoś "potrafi" to nawet 2500km na skrzynce nie zrobi. Skrzynka biegów jest tak skonstruowana, że przy normalnej eksploatacji przeżyje co najmniej 1 silnik, a na pewno co najmniej 1 budę, co się przekłada na ok 500Kkm. Więc jeżeli producent wyraźnie zaznacza urządzenie jako nie wymagające dodatkowej obsługi, to tak zapewne jest. Awarie skrzynek są naprawdę rzadkim zjawiskiem, hyba, że się ktoś postara. A wielu jest takich "kierowców", dla których zrobienie 100Kkm i nie zajechanie auta, to nie lada wyczyn. Wady materiału czy pechowo felerny egzemplarz zdarzają się wszędzie, nawet w RRoyce czy w MBenz. jednak przeważnie o awarii decyduje tzw. czynnik ludzki. Dla tego też napisałem już wcześniej, że wymiany oleju dokonuje się przy okazji naprawy skrzynki. 1Bodzio 24-04-2007, 21:49 Wejdź sobie kolego na stronę http://www.automat.pl/body/index.html . Na forum, a także w innych działach dowiesz się coś niecoś o awaryjności i o wielu innych ciekawych rzeczach. Tym co piszesz to wprowadzasz innych w błąd, gdyż tylko teoretycznie powinno być tak, jak piszesz. Praktyka różni się jednak od teorii dość mocno w tym temacie. barylkaq 25-04-2007, 08:46 czyli nie wymienia sie w ogole ? :D frompoland 25-04-2007, 08:50 czyli nie wymienia sie w ogole ? :D głupie pytanie, oczywiście że się wymienia. Przecież tam są sprzęgiełka i linki które się ścierają i jak myślisz co się dzieje z opiłkami? i co robią te opiłki?? stary zastanów się barylkaq 25-04-2007, 20:17 to zobacz co wyzej pisza :) [ Dodano: 2007-04-27, 12:59 ] zreszta dzis sie pytałem mechanika, ktory kiedys pracowal w ASO Ford i mowił ze się nie wymienia oleju. Dolewa sie tylko w przypadku gdy skrzynia była mocniej eksploatowana np. ciągnięcie przyczepy itp 1Bodzio 27-04-2007, 22:04 Ech. Dziad swoje, baba swoje. Nie musicie wymieniać. Ale potem nie piszcie na forum: Pomocy, skrzynia mi padła. Co się mogło stać? itp, itd. Brak wymiany oleju w określonym czasie jest jedną z głównych przyczyn większości awarii skrzyń automatycznych. W ASO Forda to nawet nie potrafili mi wymienić durnego filtra paliwa, bo szybkozłączka nie chciała zejść. Chcieli ściągać bak i wymieniać przewody paliwowe. A jak spytałem ile to będzie kosztować to powiedzieli że ok 1000 zł. Więc chciawszy niechciawszy musiałem w tymże ASO sam wleźć pod auto i pokazać panom fachowcom jak się to robi. A kolega pisze że pytał fachowca.......... :fcp13 frompoland 28-04-2007, 09:15 fachowca? w ASO? buahahhahahahhaa tam są zwykli mechanicy często sprowadzani po wioskach (bez obrazy) bo im mniej się płaci.... serio!!! Pepik1 29-04-2007, 07:56 Z tym się akurat zgodzę. Pracowałem kilka lat temu w ASO Daewoo i widząc jak mechanior dokręca kolo zamachowe sztywnym kluczem spytałem dlaczego nie używa klucza dynamometrycznego. On mi na to, że dynamometr to on ma w ręku. kojaxx 29-04-2007, 21:20 On mi na to, że dynamometr to on ma w ręku. buahahaha... pewnie po kolorze poznał... :fcp1 amjerz 11-05-2007, 11:42 mieszkalem wiele lat w usa.........aut mialem troszke.......nawet sporo. oto ci dzieje sie tam: olej w automatach wymienia sie co ok 15 tys mil (olej w silnikach co 3000) dotyczy to wiekszosci aut amerykanskich........po takiej wymianie, czuc lepsze dzialanie skrzyni. nie zaleca sie wymiany plynu zbrazowionego (oryginalnie jest malinowy) w skrzyniach starych i zajezdzonych w obawie przed wyplukaniami (podobnie jak z syntetykiem w silnikach). w nowoczesnych wozach jak japonce, czy niemieckie produkty, oleju sie nie wymienia...ma on filtr i najwyzej sie go uzupelnia. Moje mondeo nie ma nawet bagnetu (nie zlalazlem, ale moze zle szukalem?!) mam 130 tys na oryginalnym oleju. 1Bodzio 12-05-2007, 15:45 Moje mondeo nie ma nawet bagnetu (nie zlalazlem, ale moze zle szukalem?!) mam 130 tys na oryginalnym oleju. Pojeździj jeszcze tak z 50000km, a potem pogadamy. :fcp1 :fcp1 Pepik1 12-05-2007, 20:38 Z tego co się zorientowałem widzę, że zdania są podzielone. Ja też dowiedziałem się, że w fordowskiej skrzyni automatycznej typu JATCO oleju nie wymienia się. Zresztą w większości nowych konstrukcji ze zmianą manualną oleju również się nie zmienia. 1Bodzio 12-05-2007, 22:00 Zresztą w większości nowych konstrukcji ze zmianą manualną oleju również się nie zmienia. Niedługo się dowiemy że w najnowszych samochodach nie ma też potrzeby zmieniać oleju w silniku :fcp4 :fcp4 Od 2002 roku bodajże, zmieniła się polityka firm produkujących samochody. Z powodów rynkowych, trudno jest sprzedać nowe auto, z godziwym zyskiem. Cena nowego auta nieznacznie tylko przekracza koszt jego produkcji, więc firmy przeniosły większość swojego zysku, z salonu do serwisu. No ale żeby zarabiać w serwisie to auta muszą tam dość często trafiać. Więc produkuje się je dziś tak, aby do tego serwisu trafiały i przywoziły firmom pieniążki. Stąd wynalazki typu Packett for life odnośnie oleju w skrzyni. Niedługo także w silniku nie będzie potrzeby wymian oleju, czy też takiego skonstruowania części, by awaria np łożyska za 10 zł wymuszała wymianę całego podzespołu za np 2000zł. Dla przykładu- pompa wspomagania kierownicy . A teraz pytanie: Czy jak w instrukcji nowego auta wyczytacie że w silniku nie trzeba wymieniać oleju,to też uwierzycie bezkrytycznie? Bo przecież napisali? wtom 07-06-2007, 09:28 bawi mnie upór przeciwników wymiany. tylko później niech nie płaczą. to że w instrukcji nie napisano wymienić olej, bo ma to klienta nie obchodzić. robi to serwis na którymś z kolejnych przeglądów. dla scorpiaka jest to przy 60tyś, z doświadczenia ludzi zajmujących się automatami zaleca się wymianę po 45 tys (jazda w mieście, przy obciążeniach). także życzę powodzenia w dalszej jeździe bez wymiany :fcp12. w moim poprzedniemu właścicielowi niemcowi udało się przejechać 180tyś.i tak frycowi udało się dużo najechać bez wymiany (bo bałwanowi w instrukcji nie napisali) efekt skrzynia dokumentnie się w środku zmieliła :fcp3 Struna 25-06-2007, 15:43 i tak frycowi udało się dużo najechać bez wymiany (bo bałwanowi w instrukcji nie napisali) efekt skrzynia dokumentnie się w środku zmieliła :fcp3 ja mam gdzieś oryginalną ksiązkę serwisową z niemcowni i jak byk stoi żeby po 90 kkm wymienić olej w automacie ( dla tych co nie wiedzą dodam, że nie ma korka spustowego do oleju w skrzyni co mogłoby sugerować że olej jest lifetime, jak zresztą początkowo FORD zakładał ale praktyka pokazała co innego i już w nowszych manualach były wzmianki o wymianie ) i teraz tak, jeśli wymiana jest dynamiczna ( całkowita wymiana oleju ) to po takim zabiegu olej ponownie zmieniamy w okolicy 90 kkm, jeśli natomiast statyczna ( zdjęcie miski, i zostaje ze 3 litry w konwerterze ) to wtedy należałoby olej zmienić wcześniej ( 45 - 55 kkm ). Generalnie nie ma się co karmić ściemą z ulotek, tam jest mnóstwo kół zębatych (wielosłoneczkowe planetarki ) do tego taśmy hamujące i tarczki i to wszystko pracuje dość mocno efektem czego sa drobne opiłki i starte tarczki a delikatnemu układowi ASB to raczej nei służy, owszem jest filtr ale jego możliwości też nie sa wieczne, w końcu się zapcha i mamy za małe ciśnienie a co za tym idzie skrzynia zaczyna dziwnie pracować, a to zapina bardzo wolno biegi, a to się uślizguje przy zmienie biegów, dodatkowo jakiś większy paproch może wleźć w elektrozawór i nagle biegu któregoś nie ma - reasumując olej w ASB się wymienia ( chyba, że kogoś stać na wymianę skrzyni ) Szym0n 19-07-2007, 13:06 Witam No dobra podsumujmy :wymienia się, ale... czy można samemu- ktoś poinstruuje jak to zrobić? Jaskie narzędzie należy posiadać i ile kasy mieć przygotowanej? Struna 19-07-2007, 14:11 czy można samemu można, kupujesz filtr oleju adekwatny do posiadanego typu skrzyni oraz uszczelkę pod miskę, odkręcasz miskę, wylewasz olej, wymieniasz filtr, czyścisz miskę ( zwłaszcza magnes ), dajesz nową uszczelkę, zakręcasz miskę, dolewasz mniej więcej tyle oleju ile zeszło po odkręceniu miski, odpalasz, przerzucasz ze trzy razy po wszystkich biegach i sprawdzasz stan oleju, w razie potrzeby uzupełniasz i tyle. Szym0n 20-07-2007, 10:54 kupujesz filtr oleju adekwatny do posiadanego typu skrzyni oraz uszczelkę pod miskę, A gdzie odnajdę oznaczenie skrzyni jaką posiadam. Struna 20-07-2007, 11:02 A gdzie odnajdę oznaczenie skrzyni jaką posiadam. w MC może. Szym0n 20-07-2007, 11:45 MC? Struna 20-07-2007, 12:02 MicroCat, ewentualnie TIS 1Bodzio 03-08-2007, 21:20 MicroCat, ewentualnie TIS Dodam tylko że to skrzynia CD4E. A wersję znajdziesz w MicroCat wg. nr VIN. Szym0n 07-08-2007, 11:31 kupujesz filtr oleju adekwatny do posiadanego typu skrzyni oraz uszczelkę pod miskę, odkręcasz miskę, wylewasz olej, wymieniasz filtr, czyścisz miskę ( zwłaszcza magnes ), dajesz nową uszczelkę, zakręcasz miskę, dolewasz mniej więcej tyle oleju ile zeszło po odkręceniu miski, odpalasz, przerzucasz ze trzy razy po wszystkich biegach i sprawdzasz stan oleju, w razie potrzeby uzupełniasz i tyle. Ale z tego co czytałem w ten sposób nie wymienię całego oleju tylko 50-60% jest więc sens? I czy to naprawdę takie proste? Aha jeszcze jedno pytanko filtr znajduje sie w samej misce i dopiero po odkręcenie jej go zobaczę i wymienię tak? Struna 07-08-2007, 12:05 Ale z tego co czytałem w ten sposób nie wymienię całego oleju tylko 50-60% jest więc sens? no trochę więcej niż 50%, to jakieś 70% zmienisz, więc sens jest. I czy to naprawdę takie proste? no proste, a jakie ma być :) Aha jeszcze jedno pytanko filtr znajduje sie w samej misce i dopiero po odkręcenie jej go zobaczę i wymienię tak? dokładnie, jak zwalisz miskę to zobaczysz filtr oleju, takie płaskie coś z drobniutką siateczką wewnątrz, siedzi na oringach w płycie. Szym0n 08-08-2007, 10:11 filtr oleju, takie płaskie coś z drobniutką siateczką wewnątrz, siedzi na oringach w płycie. 1) Coś takiego? http://www.ford.sklep.pl/sklep,1502,,,0 ... 276,0.html (http://www.ford.sklep.pl/sklep,1502,,,03,,pl-pln,184276,0.html) 2) a jak nie zmienię uszczelki bo na razie nigdzie w sklepach w gorzowie nikt nie ma to mogę założyć starą i wspomóc ja jakimś silikonem wysokotemperaturowym? 3) No i na koniec: olej musi być zgodny z ESP-M2C-166-H czy wystarczy że kupię jakikolwiek dextron III ( czy może dextron II) bo opinie są różne? Aha jak rozumiem olej wyleci mi po odkręceniu miski więc nie ma korka spustowego a więc czy jestem w stanie zrobić to na tyle sprytnie żeby nie zasyfić sobie całego kanału w garażu w sumie ile oleju wchodzi do skrzyni gdzieś czytałem że 7,5 litra? Struna 08-08-2007, 13:07 Coś takiego? jak pasuje do Twojego modelu skrzyni to taki. a jak nie zmienię uszczelki bo na razie nigdzie w sklepach w gorzowie nikt nie ma to mogę założyć starą raczej by pasowało dać nową bo jak będzie ciekło to znowu dodatkowa robota. No ale jak już to dobrze odtłuść krawędzi miski i skrzyni i poskładaj porządnie żeby nie miało prawa cieknąć. czy wystarczy że kupię jakikolwiek dextron III no może nie jakikolwiek, Orlena nie bierz :) jakiś Mobil1 czy Valvoline jak najbardziej. Ewentualnie Forda kup. [ Dodano: 2007-08-08, 14:08 ] Aha jak rozumiem olej wyleci mi po odkręceniu miski więc nie ma korka spustowego a więc czy jestem w stanie zrobić to na tyle sprytnie żeby nie zasyfić sobie całego kanału w garażu w sumie ile oleju wchodzi do skrzyni gdzieś czytałem że 7,5 litra? możesz sobie odessać ile się da poprzez bagnet jakimś wężykiem i duża strzykawą. A wchodzi około 7,5 litra ale Tobie ze 4 litry zejdą bo reszta zostanie w konwerterze. Szym0n 08-08-2007, 13:43 Wielkie dzięki w sobotę walczę, mam zamiar jeszcze pobrykać na swojej ASB :fcp2 [ Dodano: 2007-08-09, 10:21 ] Jeszcze jedno czym różni się dextron II i dextron III bo widziałem na jednym i na drugim specyfikację forda ESP-M2C 166-H? Czy oba sa ze sobą mieszalne czy nie- bo sam na 100% nie wiem co mam w swojej skrzyni. filip19 30-11-2007, 19:50 Witam Nawiązała się niezła dyskusja na temat czy wymieniać czy nie. W książce serwisowej nic na ten temat nie piszą czyli nie trzeba wymieniać Z drugiej strony niektórzy piszą że książka serwisowa jest do bani i należy wymieniać olej. Tylko nikt tak na prawdę nie wie co ile km. Co 5 tyś, 30 tyś a może 100 tyś. Jak to jest? Małe pytanie do Tych którzy uważają że książka serwisowa jest niepotrzebna. Są w niej zapisy co ile wymieniać olej w silniku (oczywiście zawsze wymieniamy razem z filtrem oleju). Dlaczego wszyscy trzymają się zaleceń jeżeli chodzi o olej w silniku a mają głęboko gdzieś jeżeli chodzi o olej w skrzyni. Książka mówi tak: olej w skrzyni - nie trzeba wymieniać - a na to zapaleńcy że trzeba wymieniać co np. 30 tyś (jedna z wielu ilości przebiegu) Książka mówi tak: olej w silniku co 15 tyś - więc może wymieniać co 1 tyś km. Dlaczego nie i tak wymieniać należy na pałę a wszyscy wymieniają tak jak mówi książka W Mondeo 2002 r. TDCI 5G-Tronic nie ma możliwości wymiany filtra oleju (chyba że podczas remontu skrzyni). To jak wymienić olej bez wymiany filtra - coś nie tak (to nie wymienia się????) Może ktoś napisze coś konkretnie powołując się na fachowe publikacje. Moje wywody są tylko luźnymi przemyśleniami ponieważ mam kłopot WYMINIAĆ CZY NIE. Pozdrawiam Struna 04-12-2007, 08:56 w książce do Scorpio początkowo nie było info o wmianie oleju w ASB, po kilku latach użytkowania ford jednak zrobił erratę - olej w automacie TRZEBA wymieniać, w przypadku Scorpio jest to co 100 kkm ( o ile wymiana jest pełna ) szwajcar 04-12-2007, 20:07 Małe pytanie do Tych którzy uważają że książka serwisowa jest niepotrzebna. Są w niej zapisy co ile wymieniać olej w silniku (oczywiście zawsze wymieniamy razem z filtrem oleju). Dlaczego wszyscy trzymają się zaleceń jeżeli chodzi o olej w silniku a mają głęboko gdzieś jeżeli chodzi o olej w skrzyni. Książka mówi tak: olej w skrzyni - nie trzeba wymieniać - a na to zapaleńcy że trzeba wymieniać co np. 30 tyś (jedna z wielu ilości przebiegu) Książka mówi tak: olej w silniku co 15 tyś - więc może wymieniać co 1 tyś km. Dlaczego nie i tak wymieniać należy na pałę a wszyscy wymieniają tak jak mówi książka A czy w książce serwisowej masz informacje o tym co ile trzeba wymieniać sprzęgło? (w manulanej skrzyni biegów). Takiej informacji nie ma, a jednakowoż sprzęgło sie wymienia bo sie zużywa. W ASB sprzęgieł jest średnio pięć i każde się zciera. Opiłki trafiają do oleju który ma coraz gorsze właściwości, i to nie tylko smarne a przede wszystkim pogarsza pracę sterownika hydraulicznego. A dalej wiadomo. W kwestii literatury ciekawostka: wg firmy sonnax (http://www.sonnax.com) - producenta zestawów naprawczych do skrzyń - olej oryginalny do vw sharana (galaxy) jest tak niskiej jakości że nie zalecają jego stosowania, polecają jakikolwiek Dexron III. zasadniczo producenci dbają aby nie musieli nic naprawiać w okresie gwarancyjnym az co później? :fcp3 filip19 05-12-2007, 21:09 cytuje szwajcar "... Opiłki trafiają do oleju który ma coraz gorsze właściwości, i to nie tylko smarne a przede wszystkim pogarsza pracę sterownika hydraulicznego..." Zgoda. Wszystko się zgadza ale od tego jest filrt oleju - KTÓREGO SIĘ NIE WYMIANIA - całkowity brak logiki (przynajmniej w Mondeo 5G-Tronic). Po co lać czysty nowy olej do skrzyni jak filtr w dalszym ciągu będzie stary. Nikt nie wymienia oleju w silniku bez wymiany filtra. A tu nie ma takiej możliwości (tylko podczas remontu skrzyni ale nie o tym mówimy). Pozdrowienia Struna 05-12-2007, 22:09 KTÓREGO SIĘ NIE WYMIANIA jak to sie nie wymienia, wymienia się również. Szym0n 07-12-2007, 14:49 Witam Panowie wklejam pewien obrazek- jest to dtr skrzynie CD4E czyli naszej fordowskiej, zwróćcie uwagę na zaznaczony element- czy nie jest to filtr? Więc zastanówcie się czy pisząc że filtr wymieniamy tylko jak rozpołowimy skrzynię=kapitalny remont-piszecie prawdę. Wychodzi na to że idzie go wymienić zdejmując miskę olejową. A skoro idzie kupić filtr, olej i idzie to wszystko wyciągnąć , zalać i złożyć to odżałujmy te 200zł i wymieniajmy olej- na pewno nie zaszkodzi!!! PS nie jestem alfo i omegą jesli sie mylę prosze mnie porawić. Struna 08-12-2007, 09:54 Wychodzi na to że idzie go wymienić zdejmując miskę olejową. bo dokładnie tak to się robi, zwala się miskę, spływa olej, zmienia się filtr, uszczelkę, montuje miskę i napełnia olejem. 1Bodzio 08-12-2007, 20:50 Są skrzynie w których wymiana filtra oleju mozliwa jest tylko podczas procesu naprawczego. Jednakże są to w większości przypadków filtry siatkowe, gdzie elementem filtrującym jest drobniutka siateczka metalowa. Wymiana takiego filtra nie jest konieczna przy każdej wymianie oleju. W nowszych skrzyniach ( gdzies tak po 1995 roku produkcji) wystarcza wymiana oleju co 90000km, gdyż był już w nich stosowany olej syntetyczny, i większość skrzyń ma już sterowanie elektroniczne. Płyta sterowania takiej skrzyni jest bardziej odporna na przybrudzony olej, gdyż mniej jest w niej elementów wykonawczych typu tłoczki, sprężynki powrotne, kanaliki olejowe, mogących sie zacierać, zapychać itp. Ich rolę przejmują elektrozawory i komputer sterujący. W skrzyniach starszych, sterowanych hydraulicznie, olej należy wymieniać co 40 -50 tys km. Wojtek220360 05-02-2008, 11:00 Wiecie może gdzie znajdują się warsztaty na terenie Łodzi lub w obrębie, które naprawiają solidnie automatyczne skrzynie biegów w mondeo. Mam wyciek i nie mam do tej pory zdiagnozowanego powodu. Pozdrawiam i niecierpliwie czekam na odpowiedź Cobretti 08-02-2008, 23:28 powiem tak... niezależnie co mówią inni (fachowcy i ASO) wymienaiłem olej w kazdej skrzyni... głównie manualnych :) dlatego mimo wszystko wymienie też w automacie - dla wlasnego dobrego samopoczucia.... czy jest zalecany jakiś konkretny do 5-biegowego automatu z tiptronikiem ?? rok 2003 1Bodzio 12-02-2008, 22:00 powiem tak... niezależnie co mówią inni (fachowcy i ASO) wymienaiłem olej w kazdej skrzyni... głównie manualnych :) dlatego mimo wszystko wymienie też w automacie - dla wlasnego dobrego samopoczucia.... czy jest zalecany jakiś konkretny do 5-biegowego automatu z tiptronikiem ?? rok 2003 Najlepszy będzia taki rodzaj, jaki tam wczesniej byl. :fcp1 Cobretti 12-02-2008, 23:22 Najlepszy będzia taki rodzaj, jaki tam wczesniej byl. :fcp1 jakbym wiedział to bym nie pytał :566: to jak ?? ktoś wie ?? 1Bodzio 17-02-2008, 22:44 Cieżko znać wszystkie oleje do różnego typu skrzyń. Ty jesteś włascicielem auta, Ty wiesz co to za model i rocznik, więc do Ciebie nalezy DOWIEDZIEĆ sie jaką masz skrzynię i w serwisie po prostu zapytać jaki olej w niej byl stosowany. :fcp13 Cobretti 18-02-2008, 16:33 1Bodzio, już sie dowiedziałem.... ale chodzi o ELFa ... a serweis jak to serwis... "po co chce Pan to wiedzieć jak oleju sie nie wymienia" :573: 1Bodzio 21-02-2008, 22:51 To trzeba odpowiedzieć, że brak tej wiedzy nie daje Ci spać, a chciałbyś się w końcu wyspać :fcp1, i jesli Panowie byliby tak mili sprawdzić w Microcat to bylbyś im bardzo wdzięczny. :fcp1 Cobretti 22-02-2008, 21:29 Zdecydowalem sie na Mobil ATF wymiana wkrótce Aquar 11-03-2008, 13:16 Czy ktoś może orientuje się gdzie w rejonie Rzeszów - Tarnów można wymienić olej metodą dynamiczną w ASB Forda Mondeo? ( Viking Cars k. Rzeszowa wykonuje tego typu usługę ale wyłącznie w samochodach Volvo) i ile coś takiego kosztuje. Słyszałem opinię że potrzeba ze 20 litrów oleju do takiej wymiany... kryho79 17-04-2008, 13:13 a czy ktos tutaj jest w stanie mi pomoc i powiedziec jak w skrzyni (forda mondeo z silnikiem tdci z 2002r tiptronic 5 biegow) mam dokladnie wymienic ten olej? Bo nie wiem czy opisywana metoda: sciagnac miske, wymienic filtr, zalac, odpalic i "uzupelnic olej" jest adekwatna rowniez do tego modelu auta i tej skrzyni. 1. slyszalem ze filtr idzie wymienic dopiero po rozpieciu skrzyni z silnikiem - prawda czy falsz? 2. jak wlac olej (gdzie fizycznie mam go wlac?) i jak sprawdzic jego stan - nie ma zadnego bagnetu itd. 3. czy aby ten olej Mobil ATF to dobry olej bo nie chce bardziej zepsuc niz naprawic - Czy lepiej ATF 402 czy moze jakis inny i czy ATF to z rodziny Mobila i czy przy wymianie statycznej zakladajac ze nikt nic nie ruszal w tej skrzyni jest wlansie ten olej - chodzi o to czy przy wymieszaniu nie stanie sie nic zlego? Pozdrawiam chetnym do pomocy laikowi w tej sprawie Aquar 29-04-2008, 08:42 kryho79, kryho79, Nie wiem czy Ci coś pomogę ale wymieniałem tydzień temu olej w ASB Forda Mondeo z silnikiem 2.0 TDCI z 2002r. tiptronic 5 biegów. Była to prawdopodobnie pierwsza wymiana w jego życiu ( przebieg 165tys km.) więc najpierw naczytałem się tu na forum a następnie pojechałem do najlepszego w mojej okolicy warsztatu od ASB. Samochód jest firmowy więc nawet nie mogłem się sam z tym bawić a i Tobie nie radzę jeśli się na tym nie znasz. Warsztat - znany w okolicy specjalizujący się tylko w naprawach ASB po pierwsze nie wymienia oleju metodą dynamiczną i pomijając fakt, że akurat w tym Fordzie chciałem zrobić wymianę statyczną trochę mnie to zaniepokoiło. Po drugie wymianę oleju przeprowadził na moje ryzyko ( za duży przebieg) Po trzecie nawet nie podjął tematu wymiany filtra w skrzyni. Po prostu odkręcił korek na dole spuścił olej, odkręcił korek na górze i nalał nowy. Kiedy spytałem co z filtrem, stwierdził, że tylko po rozebraniu skrzyni. Mówię, że może wystarczy ściągnąć miskę ze skrzyni ... to się uśmiechnął podeszliśmy pod samochód i spytał mnie gdzie ja widzę tą miskę, którą niby ma tylko zdjąć i nie umiałem mu pokazać. A, że spodziewa się, że auto wróci do niego po przejechaniu 1 - 2 tys km po wymianie oleju więc wtedy rozbierze skrzynię, wymieni i wyczyści co trzeba. Weszło tylko 3.5 litra oleju ATF+4 Automatic Transmission Fluid MS-9602. Fully Synthetic. MOPAR. Made in the USA. Zapłaciłem 350 zł. kryho79 29-04-2008, 10:26 Za odzew dzieki, zawsze warto cos poczytac, ale... skoro facet od ASB: "...nie wymienia oleju metodą dynamiczną" (jak mi sie wydaje to jest ta gdzie sie zmienia calosc oleju) a robil Ci wymiane statyczna (ta gdzie spuszcza sie oleju ile idzie bez rozbierania) to przeczy to temu ze wrocisz do niego za 1tys km. Wtedy to wlasnie zrobi Ci dynamiczna, wiec jednak robi:) no chyba ze dopiero jak sie cos popsuje to przy naprawie robi i tylko wtedy. To bylo 1-e co mi sie nasunelo ale drugie co mnie bardziej interesuje to na jakiej podstawie mowil ze wrocisz po tej wymianie polegajacej na spuszczeniu czesci i dolaniu czesci nowego oleju? Czyzby w takim razie nie bylo sensu robic tej wymiany statycznej skoro i tak sadzac po doswiadczeniu tego Pana(a doswiadczenie jak mowisz ma duze) ten samochod wroci. Moze jak sie zbyt dlugo czeka z wymiana to lepiej pozniej juz nie ruszac tego idac z sazada nie rusza g... poki nie smierdzi, bo po co wydawac 350 zl skoro i tak niebawem sie wpadnie na kompleksowa naprawe? I z tego co piszesz inny olej zalany niz ja wyczytalem. Swoja droga tak to zawsze jest, ze tu czytam jedno (forum), pozniej jade do mechanika i on mowi robi cos innego - wyczytalem o innym oleju niz ten twoj, wyczytalem ze idzie odkrecic miske, a jak sam widziales miski brak itd. Gdybys mogl to podziel sie doswiadczeniami za te 1000 km, a jak bedziesz mial czas to mozesz na kryho79@go2.pl napisac jak chodzi skrzynka po tej wymianie. Pozdrawiam i dzieki Aquar 05-05-2008, 11:48 kryho79, Samochód zrobił już ponad 1000 km po wymianie oleju i jeszcze skrzynia nie stwarza większych problemów (Drobne szarpnięcia zdarzały się już przed wymianą i zdarzają nadal). Mam w firmie kilka samochodów z ASB, przebiegi mają różne, ww Mondeo miał największy (165tys km) więc od niego zacząłem akcję wymiany oleju w automacie. Nadal szukam zakładu w mojej okolicy, który podejmie się wymiany oleju metodą dynamiczną. Te, które znam wymieniają tylko statycznie. W Fordach z przebiegiem ponad 80 - 90 tys. zamierzałem wymieniać statycznie ze ściągnięciem miski wymianą filtra i wyczyszczeniem szlamu z magnesów. Mercedesa, JEEP-a, Chryslera załatwię w autoryzowanym serwisie w Rzeszowie, Volvo też ( i to ponoć dynamicznie), Serwis Forda uparcie nie wymienia oleju i mogą mi dać na piśmie, że nie ma takiej potrzeby. kryho79 06-05-2008, 08:50 "Serwis Forda uparcie nie wymienia oleju i mogą mi dać na piśmie, że nie ma takiej potrzeby" - ciekaw jestem czy to faktycznie jest zagrywka na pozniejsza wymiane calej skrzyni lub wielu jej czesci bo tak to oceniaja spece od ASB, ale z 2 strony np. czemu niby ford przy tym sie tak upiera a np nie upiera sie przy wymianie rozrzadu (akurat w mondeo moim jest lancuch i nie trzeba jak nie dzwoni), ale rownie dobrze jesli by bylo zalozeniem, aby samochody sie po jakims czasie powaznie psuly, mozna by przyjac ze np nie wymienia sie roznego rodzaju paskow (tu ktos przytoczyl, ze czy jak powiedza ze oleju sie nie wymienia w silniku to tez bedziemy wierzyc), a zatem dlaczego akurat w tych automatach mieliby przyjac tego typu zagranie? Malo jest automatow i dlatego mniejsza szansa ze ktos im wytoczy proces u celowe wprowadzanie w blad uzytkownika? Nie wiem, ale jakos sie to kupy nie trzyma. Ta nasza skrzynia jest montowana rowniez w innych markach - czy ktos moze wie czy tamci producenci sie upieraja tez ze nie trzeba wymieniac? (odpowiedz bedzie pewnie ze trzeba:)) Cos mi mowi ze jednak z tym Fordem jest cos nie tak (kazdy posiadacz TDCI wie o czym mowie). Czekam na relacje co jakis czas odnosnie skrzynki i jej zachowania ja na te chwile jeszcze nie zmienie - jak sie posypie to bede znow marudzil (na siebie oczywiscie ze moglem jednak uwierzyc tylko ze jak dla mnie producent mowi ze trzeba postepowac to sie tego trzymam, ale jesli chodzi o te skrzynke to mam powazne obawy i to mnie najbardziej irytuje). Pozdrawiam wszystkich ASB'owcow. Aquar 06-05-2008, 11:42 Ja swoją przygodę z olejem w ASB zacząłem od Volvo S60 prezesa 2003 r (ok 100 tys przebieg). Coś tam mu szarpnęło i wyskoczył błąd skrzyni. Wybierał się w dłuższą trasę więc tel. do mnie, ja tel. do zaprzyjaźnionego serwisu. Prezes podjechał sprawdzili na kompie. Skasowali błąd i wysłali szefa w trasę z zaleceniem wymiany oleju w ASB po powrocie. W trasie nie miał żadnych problemów no ale zgodnie z zaleceniem podstawiłem go do wymiany. Wymienili statycznie. Opuścili podnośnik. Jazda próbna i brak 3-ki. no i zaczęły się schody. To był listopad 2007. Volvo jeździ ale problemy są do tej pory. Koszt jak na razie ok. 6 tys. Oczywiście moja firma chce obciążyć warsztat. Warsztat twierdzi, że wóz miał cofnięty licznik a ja nie dopilnowałem w odpowiednim czasie wymiany oleju w skrzyni. kryho79 06-05-2008, 12:05 ot wlasnie moze czasem nie ruszac g... jak nie smierdzi(tu tylko szarpnelo a tu 3 sie zgubila) - volvo zaleca wymiane czy tez mowi ze nie trzeba wymieniac? Cobretti 06-05-2008, 22:46 skoro i tak o automacie to mam pytanko - gdzie się sprawdza poziom oleju w automacie (bagnet, korek wlewowy - cokolwiek) MK III 2003 , TDCi automat kryho79 07-05-2008, 08:25 dobre pytanie, bagnetu na pewno nie ma. Aquar 07-05-2008, 08:52 To zależy od rodzaju skrzyni. W S60 mam ASIN AW 55-51 SN i bagnet. Volvo przewiduje wymianę co 60 tys. W Mondeo 2,0 D z 2002 nie ma bagnetu, nie wiem jaki rodzaj skrzyni i nie sprawdzałem poziomu oleju. Pojechałem z tym do fachowca od ASB. 1Bodzio 22-05-2008, 22:21 W aucie ze skrzynią automatyczną, jedynym źródłem przeniesienia mocy z silnika na koła jest właśnie ten nieszczęsny olej ATF. Czyli mówiąc inaczej, tylko olej skierowany pod cisnieniem do konwertora daje obracanie się elementów skrzyni, oraz napęd na koła, a sprzęgła w skrzyni odpowiadają jedynie za to jak szybko w stosunku do obrotów silnika, bedzie obracał się wał napedowy. To teraz zakładając nawet że elementy skrzyni są z tytanu i nie mają prawa się zużywać, już sama praca tego oleju, przewaznie w wysokiej temperaturze, powoduje że traci on stopniowo swoje właściwości fizyczne , chemiczne i smarne. Głównym zadaniem oleju jest przenoszenie momentu napędowego silnika na koła, smarowanie skrzyni jest jego drugim zadaniem (nie najważniejszym). ATF pod wpływem wykonywanej pracy, a także z powodów starzenia termicznego i chemicznego, traci swoje własciwości po okreslonym przebiegu samochodu. Niedokonanie wymiany (nawet częściowej) w odpowiednim czasie powoduje uszkodzenie elementów mechanicznych skrzyni z powodu niewłasciwych cisnień i temperatury, których przepracowany ATF nie jest w stanie utrzymać na rzadanym poziomie. To tak jak by ktoś nalał do nowoczesnego silnika, brudnego oleju przekładniowego, a potem sie dziwił że silnik mu sie zatarł, bo w instrukcji nie napisali że olej ma być czysty i silnikowy i jeszcze syntetyczny. Aquar 18-10-2008, 15:05 No znalazłem wreszcie w mojej okolicy warsztat, który wymienia olej w ASB metodą dynamiczną. Mondeo 2.0 TDCi z 2005r. ze skrzynią JATCO zdążył już zrobić prawie 110 tys km ( zacząłem szukać kiedy miał 80 tys na liczniku), więc miałem pewne obawy czy aby mu to nie zaszkodzi. Fachowiec stwierdził, że olej był stary, zanieczyszczony i zjełczały. Poszło mu 7,5 litra oleju. Zalecił ponowną wymianę za 5 - 10 tys km kiedy nowy olej wypłuka zalegający szlam. Kozt takiej wymiany ok 600zł. Cobretti 18-10-2008, 15:42 Aquar.... a zauważyłeś różnice w pracy skrzyni przed i po ?? :fcp13 Aquar 20-10-2008, 06:51 Nie zauważyłem, żadnej różnicy ale to firmowy samochód. Rzadko nim jeżdżę. W zasadzie tylko do warsztatu i spowrotem. Czekam na opinię użytkownika ale na to jeszcze za wcześnie. Samochód odebrałem w piątek po południu a w weekend raczej nie jeździł. Martwi mnie trochę to wypłukiwanie szlamu i zalecona wymiana za 5 -10 tys. Stary olej był zanieczyszczony ale nie spalony więc może nic się nie stanie. W Volvo skrzynia po wymianie oleju padła ale to była inna sytuacja. Cobretti 21-10-2008, 20:45 uwazam ze to dodatkowe "płukanie" to ... chodzi tylko o kieszeń :fcp20 1Bodzio 21-10-2008, 21:10 A ja myślę że, o ile w skrzyni bylo dużo mułu to dodatkowa wymiana oleju na pewno przedłuży okres bezawaryjnej pracy skrzyni. Jest to bowiem zespół, który strasznie nie lubi wszelkich zanieczyszczeń w oleju. Cobretti 21-10-2008, 21:42 a skąd miałby być "muł" ?? jeżeli nie było żadnej ingerencji wczęsniej w skrzyni to nie ma prawa się nic tam dziać 1Bodzio 22-10-2008, 23:06 To tak Ci się tylko wydaje. Jest tam kupa elementów które pracują wykorzystując tarcie (tarczki sprzęgieł, tasmy hamulców), a skoro się trze to i się ściera. a jak coś ze sterowaniem nie tak, to potrafi się nawet zetrzec na amen, lub spalic. Tak że różnej maści mułu to tam może byc całkiem sporo. Cobretti 24-10-2008, 16:19 a u mnie jest ok :fcp2 |