Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Błąd różnicy ciśnień, nie wypala dpf


formula
07-11-2014, 09:43
Witam,

Mam problem prawdopodobnie z czujnikiem różnicy ciśnień lub z czujnikiem temperatury DPF. Chciałbym się poradzić czy ktoś z was miał z czymś takim do czynienia. Mianowicie:


Odkąd kupiłem auto(czerwiec)DPF nie wypalił mi się ani razu.. mimo że 3 razy tygodniowo jeżdżę po 30-40 km autostradą. 2 razy przepalałem go serwisowo przez komputer ponieważ był zapchany. Oprócz tego wychodzi "błąd różnicy ciśnień".
Nie wiem czym może być spowodowane takie zjawisko. Na mój rozum jest to albo DPF ALBO CZUJNIK RÓŻNICY CIŚNIEŃ ALBO CZUJNIK TEMPERATURY DPF.
Dodam że ostatnim razem był tak zapchany że wyskoczyła mi usterka silnika. Przepaliłem go 2 dni temu i znów wyskoczył mi błąd na komputerze ale tym razem nie załączył się tryb awaryjny(usterka silnika)

Proszę o odpowiedź

bartoszek
07-11-2014, 09:48
Jak na mój gust - chociaż zaznaczam, że jestem tego przeciwnikiem, najszybciej i najskuteczniej, a kto wie czy też nie najtaniej, będzie pozbyć się dziadostwa.
Dochodzenie co teraz padło, wymiany części etc = koszta koszta koszta.

jaceks
07-11-2014, 12:28
rurki do czujnika ciśnień może są zapchane

eclipse
07-11-2014, 13:22
Witam,

Mam problem


Odkąd kupiłem auto(czerwiec)DPF nie wypalił mi się ani razu.. mimo że 3 razy tygodniowo jeżdżę po 30-40 km

Może napisz jaki masz silnik w tym mondku bo Duratec to silnik benzynowy i nie będzie ci się wypalał nigdy DPF .

formula
07-11-2014, 22:16
2.0 tdci durateq 130 km...

pgrob
07-11-2014, 23:16
2.0 tdci durateq 130 km...
chyba duratorq

setaszi
08-11-2014, 06:57
jaki przebieg auta ? kto dopalał ci serwisowo ? masz dokładny nr. błędu ?

formula
09-11-2014, 22:10
160 tysięcy. Jak mam być szczery to nie pamiętam nr błędów. Sprawdzałem je i jeden był "zapchany filtr dpf ale jest możliwość wypalenia serwisowego" drugi brzmiał mniej więcej "błąd różnicy ciśnień". Żadnego z nich nie dało się usunąć. Na razie po wypaleniu auto chodzi ok bez błędów.
Komputerowo czujniki są zresetowane.
Mam jeszcze kilka pytań, a mianowicie:
Nie mam w komputerze średniego spalania.. nie wiem jak rozpoznać wypalanie DPF bo na wszystkich filmikach było podwyższone średnie spalanie. Nie wiem jak to ustawić może mi ktoś w tym pomóc ??

MaXyM
10-11-2014, 00:03
srednie spalanie to raczej na pewno masz.
Moze nie masz chwilowego. Po tym sie rozpoznaje wypalanie dpf

eclipse
10-11-2014, 07:19
160 tysięcy. Jak mam być szczery . to Nie mam w komputerze średniego spalania.. nie wiem jak rozpoznać wypalanie DPF bo na wszystkich filmikach było podwyższone średnie spalanie. Nie wiem jak to ustawić może mi ktoś w tym pomóc ??

Po pierwsze zmień w w profilu na Duratorq bo tak są oznaczone te silniki ato wprowadza w błąd czytających .

po drugie to chodzi ci pewnie o chwilowe spalanie .
jeśli takowego nie masz to objawy dopalania sa opisane na forum :568:
ja również nie mam chwilowego a rozpoznaje dopalanie po tym że wentylator chłodnicy pracuje na wysokich obrotach a spaliny z wydechu są tak gorące że nie sposób utrzymać dłoń przytykając końcową rurę wydechową .( parzy).:shock:

maniunio
10-11-2014, 07:46
formula, masz Convers+ ?

formula
12-11-2014, 09:41
Tak chodziło mi o chwilowe. Nie mam Conversu

kot_79
12-11-2014, 13:04
Sprawdź w Forscanie jaką róźnicę ciśnień Ci pokazuje na wolnych obrotachi przy przegazowaniu. TO powinno troche pomóc zobrazować czy jest problem z czujnikiem i/lub rurkami.

formula
12-11-2014, 19:33
wiec tak
1 blad to p0299
2 błąd dpf-zapchany filtr

auto słabnie.. jesli filtr zostanie tak jakby przepalony serwisowo na jakis czas znika. ale znowu sie pojawiają oba błądy..

kot_79
12-11-2014, 21:24
a co z ciśnieniem różnicowym... Forscan mierzy ten parametr dynamicznie. Najprawdopodobniej masz uszkodzony czujnik albo rurki zapchane. Jeżeli tak jest to będzie to widać w zachowaniu różnicy ciśnień, stąd co jakiś czas zapchany filtr, komp nie ma prawidłowych odczytów i nie dopala filtra.

formula
13-11-2014, 20:30
Co mam zrobic??? zaproponujcie jak mam rozwiazac ten problem

jaceks
13-11-2014, 21:07
rozpiąć rurki i przedmuchać kompresorem. obserwować czy coś poleci

kot_79
14-11-2014, 08:08
A sprawdziłeś jak forscan pokazuje Ci ciśnienie różnicowe? Ja bym od tego zaczął.

maxio4
14-11-2014, 08:23
Ja przy okazji zapytam. Jakie macie wartości ciśnienia różnicowego na luzie i po "dodaniu gazu" . Drugie pytanie: Czy ktoś może wie: Przy jakiej różnicy ciśnień włączana jest procedura oczyszczenia DPF, albo przy jakim procencie zanieczyszczenia DPF?.

peter79
16-11-2014, 16:23
Jakie macie wartości ciśnienia różnicowego na luzie i po "dodaniu gazu"
U mnie na wolnych obrotach jest 0 natomiast na większych obrotach skacze 4,5,6kPa, a SOPDAFTVF (wzrost rużnicy ciśnienia pomiędzy złączem przed filtrem, a za filtrem w odniesieniu do objętości przepływu) wynosi 481(brak podanej jednostki w forscan)

formula
18-11-2014, 20:59
Wracajac do mojego tematu. usunalem dpf lacznie z wgraniem programu i pokawiły się kolejne problemy po wyjechaniu pd mechanika... temperatura swiruje mimo ze jade autem 20 minut jest normalnie 90 i potem w jezdzie spada o wzrasta miedzy 90 a 65 tak sobie kursuje jak chce bez wzgledu jak mu przydeptam. Zostal blad ktory sie pojawia "turbosprezarka podcisnienia" jak rowniez pojawil sie blad ze jest za wysokamwartoscmprzy wejsciu do katalizatora.... pomozciw i doradzcie co mam robic. wlozylem juzmdo tego auta okolo 5-6 tys bo zrobilem pompe wtryski dpf i wiadomo oleje rozrzad klocki tarcze opony.... jeszcze chyba tylko brakuje zeby automat i turbina walnely.......

4kk
21-06-2018, 13:11
Panowie, czy ktoś poradził sobie z tym problemem bez usuwania DPF?

atari
21-06-2018, 18:57
spr wezyki, czesto sie przepalaja.

4kk
21-06-2018, 20:24
Sprawdzone cale. Jakies inne sugestie?

manieczq7
02-07-2018, 17:34
DPF wypala mi się średnio co 50 km, chociaż czasem nawet wcześniej. Jeżdżę z włączonym interfejsem i widzę jak się zapełnia SOOP i wygląda to dziwnie, bo mam 20% rośnie sobie ładnie powoli do 30% i nagle skacze do 60%! Doleci do 90% wypala się i spada do nawet 4% i za chwilę znowu rośnie, czasem dojdzie do 40% i załącza się procedura wypalania, która trwa do 10 minut. Przy wypalaniu lekko szarpie autem. Czy może to być wina czujnika mimo że błędu od niego nie ma?

Dodam, że przewody wszystkie szczelne.

atari
02-07-2018, 19:02
egr zaslep i zobacz, u mnie pomoglo, a mialem taki sam objaw, (egr mialem nowy a i tak swirowal)

Deiv11
09-11-2021, 19:25
Witam.

Mam problem ze swoim dpfem, mianowicie w forscanie ciśnienie różnicowe na postoju na jalowym biegu jak i przy przygazowaniu wynosi 0 kPa, czasem waha się do 0.1, a wzrost różnicy ciśnien wynosi -84. Co sprawdzić w pierwszej kolejności? Czujnik cisnienia dpf?

darmodziej
09-11-2021, 19:48
Zacznij od poprawienia tytułu na zgodny z regulaminem.

Deiv11
09-11-2021, 20:05
Zacznij od poprawienia tytułu na zgodny z regulaminem.

Dzięki za pomoc! ;)

elvis52
20-06-2022, 14:04
Witam.

Mam problem ze swoim dpfem, mianowicie w forscanie ciśnienie różnicowe na postoju na jalowym biegu jak i przy przygazowaniu wynosi 0 kPa, czasem waha się do 0.1, a wzrost różnicy ciśnien wynosi -84. Co sprawdzić w pierwszej kolejności? Czujnik cisnienia dpf?

U mnie na postoju jest 0.0, po dodaniu gazu pokazuje jakieś wartości do 6, na wzroście roznicy ciśnień wyświetla-29. Poradziłeś sobie z tym ? Co jakiś czas wywala mi błąd p2002 i przy tym świeci check.