Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Długo kręci jak zimny zanim odpali


Maz
15-11-2014, 09:06
Witam,

Mam takie pytanko, mój mondeo co raz dłużej kręci przy odpalaniu (kupiłem ponad miesiąc temu i zanim odpali ze dwa razy zakręcił, co i tak mi się nie podobało, bo stary golf4 tdi palił na dotyk) a teraz po nocy to i na dwa razy trzeba i kręcić po 3-4 sekundy. Wydaję mi się że rozrusznik dobrze kręci, tylko jakoś słabo tak ciężko, może akumulator pada. Dwa tygodnie temu wymieniony filtr paliwo i inne filtry w abscar. Auto stoi w garażu, jak przejadę parę km to znowu odpala dość szybko. Jak sprawdzić akumulator czy jeszcze dobry? A może jak gdzieś wyczytałem to rozrusznik pada albo świece do wymiany.

Pozdrawiam

świstak
15-11-2014, 14:19
Jak sprawdzić akumulator czy jeszcze dobry
Na początek to miernik w ręke i sprawdz jakie napięcie ma aku(np.rano zanim włączysz silnik)Bateria w dobrej kondycji powinna mieć 12.5v.
Najpierw daj znać ile ma,a potem będziemy myśleć co dalej.

slawek-kali
15-11-2014, 14:41
Miernik w lape jak pisal kolega, ale inna osoba w aucie i odpala. Ty w tym czasie widzisz na mierniku co sie dzieje z aku. Tylko tym sposobem na 100% bedziesz wiedzial czy padl.

świstak
15-11-2014, 14:48
ale inna osoba w aucie i odpala.
najpierw niech sprawdzi czy aku trzyma i ile ma,a potem tak jak ty mówisz

Maz
15-11-2014, 15:20
najpierw niech sprawdzi czy aku trzyma i ile ma,a potem tak jak ty mówisz
Nie mam testera jutro może kupię w jakimś markecie. Albo w poniedziałek podjadę do
Warsztatu samochodowego koszt sprawdzenia aku układu ładowania i coś tam jeszcze chyba prądu rozruchowego 20zl. Jak coś to akumulator 80ah 740a jest odpowiedni do 2.0 tdci. ? Pozdr

slawek-kali
15-11-2014, 15:25
Tak.
Widze, ze autko z 2007, jaki przebieg?
Ja wymienialem filtry, pozniej aku a z..... byl rozrusznik. Wytrzymal 190tys.

Maz
15-11-2014, 20:11
Przebieg ma 130 tysięcy


Tak.
Widze, ze autko z 2007, jaki przebieg?
Ja wymienialem filtry, pozniej aku a z..... byl rozrusznik. Wytrzymal 190tys.

Tvvardy
15-11-2014, 20:35
Nie masz gdzieś wycieku ropy? Jeśli jest to może się zapowietrza?

maaariuszekkk22
15-11-2014, 20:37
Sprawdź pompę paliwa, pompkę paliwa przy zbiorniku, rozrusznik, akumulator. Jeśli odpala Ci za drugim razem bez problemu to to naprawy masz pompkę paliwa przy zbiorniku, nabiera powietrza, paliwo się cofa.

jaceks
15-11-2014, 21:33
mi to wygląda na padnięte świece. temperatura spada, kontrolka może mrugnie, ale to nie znaczy że świeca nie jest uwalona. po wymianie świeczek, w największe mrozy pali w pól sekundy

salom
16-11-2014, 09:36
Maz, eliminuj po kolei swoje podejrzenia z pierwszego postu , a dojdziesz do ideału.

jendrusi85
16-11-2014, 17:38
Skoro rozrusznik kręci to diagnozę rozpocznij od świec żarowych bo według mnie to będzie przyczyną.

Maz
17-11-2014, 10:42
Skoro rozrusznik kręci to diagnozę rozpocznij od świec żarowych bo według mnie to będzie przyczyną.

Witam ponownie,

Akumulator sprawdziłem miernikiem wyszło, że ok tylko nie rano a po jeździe dla pewności dziś podjechałem do abscar na tzw test akumulatora i rozrusznika i stwierdzili, że to sprawa rozrusznika (podpiął jeszcze kompa, widziałem i zamiast 30 zł za test zaśpiewali 100zł, chociaż się nawet nie zapytali, czy również podpinamy komputer, wogóle jacyś tacy mało komunikatywni, nie wytłumaczą, tylko kartkę dają i robić od razu) wymiana na regenerowany 500zł.
Ponieważ do końca nie jestem pewien czy to np nie świece, wstrzymałem się z wymianą póki co, dziś rano kręcił z 5-6 sekund odpuściłem bo coraz słabiej a za drugim razem odpalił na dotyk.
Gdyby się okazało że to na 100% rozrusznik znacie kogoś w Warszawie co taniej to zrobi, czy takie są ceny? Pozdr

salom
17-11-2014, 12:34
Przecież rozrusznik Ci kręci, to dlaczego chcesz zacząć od niego, a nie od świec ?

Maz
17-11-2014, 13:07
Przecież rozrusznik Ci kręci, to dlaczego chcesz zacząć od niego, a nie od świec ?

Nie znam się za bardzo na tych sprawach. Jak sprawdzić swiece? Pewnie muszę do jakiegoś mechanika czy może lepiej elektryka. Jeszcze pojechałem teraz blisko domu do gościa od rozrusznikow i alternatorow i ten stwierdził że teraz pali normalnie no bojak cieply to w miarę ok ale po nocy krekręci dłużej i pali zwykle za drugim razem. I powiedział że ponieważ nie słychać żeby cos rzezilo w rozruszniku to żeby potwierdzić msi go wyjąć. I jak rano ciężko pali a po jedzie lepiej to raczej rozrusznik ale pewności nie ma. Tez za rozrusznik i montaż ok 500.

maaariuszekkk22
17-11-2014, 13:08
Tak jak pisalem zobacz pompke paliwa przy zbiorniku. U mnie ona byla probkemem bo nie trzymala cisnienia i zawsze za drugim razem odpalal a za pierwszym nie dawal rady:)

świstak
17-11-2014, 13:08
w takim razie ,albo świece albo pompa paliwowa

maaariuszekkk22
17-11-2014, 13:09
Jej koszt okolo 200 zl

Bump: Pompka paliwa to nie pompa :)

salom
17-11-2014, 15:54
Co to za mechanik, żeby stwierdzić czy rozrusznik kręci, to musi go wyjąć ? A nie widzi tego że kręci, czy kręci wolno, czy normalnie ?. A jak dasz 500 zł, to już to uzdrowi rozrusznik.
Świece żarowe można sprawdzić samemu, ale jak piszesz, nie znasz sie na tym, to nie bedę tłumaczył jak to sie robi.

slawek-kali
17-11-2014, 16:20
Ja bym posluchal rad specow u ktorych byles. U mnie sytuacja wygladala tak samo.
Co z tego, ze kreci rozrusznik?? Moj po rozebraniu okazal sie egzemplarzem na zlom!
Wszystkie tulejki wyrabane, magnesy polamane, w ogole nie bylo mowy o naprawie...
Nowe rozruszniki kosztuja juz od 280zl w gore.. wiec nie zastanawialem sie i kupilem nowke.

Ps. wymienilem wczesniej filtry, swiece i aku...

salom
17-11-2014, 16:26
Dobrze rozumujesz Kalik, ale problem jest w uruchanianiu zimnego silnika, a nie wymieniać rozrusznik za 500 zł czy nie, bo i tak po wymianie, problem pozostanie, i jak nie zapalał, tak dalej bedzie to samo.
Można zobaczyć, czy rozrusznik kręci normalnie, ani nie za szybko, ani nie za wolno, długo czy krótko.
Problem leży gdzie indziej, a kolega nie wie jak sprawdzić świece żarowe.

A u Was w niemcowni, to chyba niczego nie naprawiają, tylko ,,neue ,,
Jak w cieżarówce tam zmieniałem pęknięty resor, to nawet śrub nie odkręcają, tylko bierze palnik, odcina wszystkie śruby, wyjmuje resor, nie wymienia 1 pióra, tylko zakłada nowy, a stary zabieraj sobie do kabiny, wież do Polski.
Co kraj to inny obyczaj.

jaceks
17-11-2014, 16:55
dostać się do świec w 2.0 tdci aby wyjąc na stół to operacja na pół dnia dla zawodowego fordziarza, a amator bedzie klnąć na czym świat stoi i wystrzeli taką cene że opadnie Ci kopara.

slawek-kali
17-11-2014, 17:05
salom
Wiem ze moga byc i swiece, ale wtedy pokazuje blad na kompie, przynajmniej u mnie tak bylo. Co do warsztatow to masz racje :D Tu sa sami wymieniacze, az zal czasem.
Dlatego moj wyjalem, rozebralem i niestety tez musialem wymienic, bo regeneracja to koszt 70-100€, a w tej cenie chodza nowki. Oczywiscie nie oryginaly forda.
jaceks
I tu sie zgodze, moj zaufany mechanik wymienial je 3 godziny!!!

Maz
17-11-2014, 18:22
salom
Wiem ze moga byc i swiece, ale wtedy pokazuje blad na kompie, przynajmniej u mnie tak bylo. Co do warsztatow to masz racje :D Tu sa sami wymieniacze, az zal czasem.
Dlatego moj wyjalem, rozebralem i niestety tez musialem wymienic, bo regeneracja to koszt 70-100€, a w tej cenie chodza nowki. Oczywiscie nie oryginaly forda.
jaceks
I tu sie zgodze, moj zaufany mechanik wymienial je 3 godziny!!!

Dziękuję wszystkim za porady. Czyli póki co wykluczylem tylko akumulator, a abscar po teście aku/rozrusznik powiedzal ze to rozrusznik podłączl kompa i błędów brak wiec może swiece ok? Może jeszcze ta pompa paliwa sam już niewiem, wygląda na to że trzeba będzie robić po koleii bo sam juz nie wiem gdzie z tym dalej jechać żeby ktoś dobrą diagnozę zrobił. Jaki jest koszt zakupu/wymiany swiec czy tej pompy? Pozdrawiam i dzięki za pomoc

slawek-kali
17-11-2014, 18:34
Moment, z tego co wiem to w naszych dieslach nie ma pompy elektrycznej. :!!:
Za wszystko odpowiada pompa wysokiego cisnienia, prawda?
Maz jesli sam nie umiesz wyjac i rozebrac rozrusznika, to podjedz do jakiegos warsztatu i niech to przy tobie zrobia. Roboty na 20min gora, a od razu sie dowiesz czy to winowajca.

Tutaj swiece http://ford.sklep.pl/pol_m_Mondeo-2007-2014_silnik-zaplon_silnik-diesla-2025.html

ilb
17-11-2014, 20:50
Części do rozrusznika kosztują 60 złotych, nie daj się naciągnąć na 500 zł.
Wyjmuje się wcale nie tak łatwo, ale jak ktoś już to robił, to da radę. W warsztacie pewnie ze 150 zł za robociznę wezmą.
Na Górczewskiej w Warszawie blisko obwodnicy zregenerują Ci go za 160 zł jak im go dostarczysz. 100 zł robota, 60 zł części.

Maz
17-11-2014, 22:39
Części do rozrusznika kosztują 60 złotych, nie daj się naciągnąć na 500 zł.
Wyjmuje się wcale nie tak łatwo, ale jak ktoś już to robił, to da radę. W warsztacie pewnie ze 150 zł za robociznę wezmą.
Na Górczewskiej w Warszawie blisko obwodnicy zregenerują Ci go za 160 zł jak im go dostarczysz. 100 zł robota, 60 zł części.

Nie wyjmowalem nigdy rozrusznika wiec sam się raczej do tego nie zabiore musze znaleźć szpeca co mi to zrobi taniej niz 500. Z ta pomka paliwa jak pisaliscie tez raczej chyba nie bo ciężko by palił za każdym razem a nie po kilku godzinnym postoju.Chyba że źle rozumuje.

andree74
18-11-2014, 04:13
Miałem podobne objawy jakie sa opisane przez zakladajacego ten temat.
Diagnozy mechaników również padały na akumulator,świece itp....aż któregoś wieczoru poszedłem do garażu i poprosiłem aby ktoś zakręcił rozrusznikiem, a ja w tym czasie otworzyłem maskę silnika i obserwowałem okolice gdzie on sie znajduje .W momencie kiedy zauważyłem że podczas kręcenia rozrusznika widać było w jego okolicach iskrzenie, nabrałem pewności że mój rozrusznik nadaje się do regeneracji.Zdemontowalem go (co w przypadku s-maxa nie jest takie trudne) zawiozlem do firmy która zajmuje się regeneracją rozrusznikow.Zapłaciłem 100 pln za jego regeneracje i moje klopoty z ciezkim paleniem zniknely.Dodam ze u mnie objawy pojawily sie po przebiegu w okolicach 100 tys.km.

mkk1
18-11-2014, 11:21
Dokładnie , też obstawiam rozrusznik. W zeszłym tygodniu naprawiałem : tulejki , nowy automat ,czyszczenie, robocizna - 290PLN . Automat nowy bo upalił się stały + z aku . Używki nie chciałem bo nie wiadomo na co się trafi .

M

Maz
19-11-2014, 14:20
Dokładnie , też obstawiam rozrusznik. W zeszłym tygodniu naprawiałem : tulejki , nowy automat ,czyszczenie, robocizna - 290PLN . Automat nowy bo upalił się stały + z aku . Używki nie chciałem bo nie wiadomo na co się trafi .

M

W przyszłym tygodniu znajomy mechanik weźmie auto na noc do siebie i rano zobaczy odpalanie bo wg niego rozrusznik kręci dobrze (odpalał po godzinnej przewie po jeździe) stwierdził że może jakiś czujnik temperatury albo zobaczy ciśnienie paliwa na listwie (coś tak powiedział)

salom
19-11-2014, 14:31
Maz, aby wyeliminować rozrusznik, auto musi stać conajmiej 12 lub ponad godzin, najlepiej przez całą noc, i wtedy, przy pierwszym kręceniu pokazuje co jest wart, czy kręci jak szalony, czy ledwo ledwo.
Najlepiej pierwsze kręcenie wykonać bez grzania świec, to wtedy akumulator daje tyle prądu, ile mu zostało po nocy. A tak, jak bedziesz grzał świece, akumulator odda prąd na świece, rozrusznik wolno zakręci, wtedy wydasz kasę na drugi rozrusznik, i poprawy może nie być. I wtedy znów wydatek na drugi akumulator.

Maz
20-11-2014, 07:27
Maz, aby wyeliminować rozrusznik, auto musi stać conajmiej 12 lub ponad godzin, najlepiej przez całą noc, i wtedy, przy pierwszym kręceniu pokazuje co jest wart, czy kręci jak szalony, czy ledwo ledwo.
Najlepiej pierwsze kręcenie wykonać bez grzania świec, to wtedy akumulator daje tyle prądu, ile mu zostało po nocy. A tak, jak bedziesz grzał świece, akumulator odda prąd na świece, rozrusznik wolno zakręci, wtedy wydasz kasę na drugi rozrusznik, i poprawy może nie być. I wtedy znów wydatek na drugi akumulator.

Wczoraj po nocy odpalil ładnie potem parę km przejechane postal 2 godz i odpalil za drugim czy to trzecim kreceniem po parę sekund. Już sam nie wiem co to jest.

slazdu
20-11-2014, 08:23
Witam
Jeżeli jestem w błedzie, to proszę nie krzyczeć zbyt głośno... :), tylko poprawić mnie.
Czy w TDCI nie jest tak zrobione, że pompa daje pod odpowiednio dużym ciśnieniem paliwo na szynę CR, a w tej szynie zabespieczonej czymś jak zawór zwrotny zasila wtryskiwacze ? Po zgaszeniu silnika paliwo pod tym odpowiednio dużym ciśnieniem jest przetrzymywane do następnego odpalenia silnika. Jeżeli ten zawór zwrotny nie trzyma wystarczająco dobrze (to nie musi być zawsze tak samo i powtarzalnie), ciśnienie spada. Przy następnym odpaleniu najpierw pompa musi doładować CR i dopiero wtedy silnik zaskakuje.
Od jakiegoś czasu też czasem mi czasem dłużej kręci, a wczoraj po pracy (+2st.C) odpalił zaraz po pierwszym zakręceniu... Stąd i te moje przyślenia...
Co o tym myślicie ?
Pozdr.
slazdu

salom
20-11-2014, 09:47
Dobrze myślisz, tak może być.Ale aby to sprawdzić, to trzeba wymienić ten zawór na nowy, i oczekiwać poprawy.

pgrob
20-11-2014, 10:02
MAZ a czujnik temperatury zewnętrznej masz sprawny? Pokazuje na zegarach dobrą temperaturę? Jeżeli mocno zawyża to świece nie są w takich temperaturach jak dzisiaj dobrze rozgrzane. Może to jest powód?

http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2036310&postcount=38

Maz
20-11-2014, 11:10
MAZ a czujnik temperatury zewnętrznej masz sprawny? Pokazuje na zegarach dobrą temperaturę? Jeżeli mocno zawyża to świece nie są w takich temperaturach jak dzisiaj dobrze rozgrzane. Może to jest powód?

http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2036310&postcount=38
Witaj mocno nie ale faktycznie chyba trochę zawyza ale jaki to ma związek z odpalaniem? Ten czujnik ma coś do świec. ? Pozer

slazdu
20-11-2014, 13:20
Salom
Piszesz:
"Ale aby to sprawdzić, to trzeba wymienić ten zawór na nowy, i oczekiwać poprawy."
Nie koniecznie trzeba od razu wymieniać na nowy. Gdybym wiedział gdzie on sie znajduje, postarałbym sie go wykręcić, obejrzeć, może przeczyścić i wkręcić ponownie. Często takie części gubia swoją niezawodność poprzez kkm. Mój ma już 222kkm i wcale bym się nie zdziwił, gdyby coś było juz w nim n o.k.
W MKIII wiedziałem bardzo wiele nt. silnika (wtryskiwacze, egr, dwumasa i wiele innych), a tu jak na razie (nie zapeszyć) nie za więcej niż żarówki, bezpieczniki...
Czy ktoś może podpowiedzieć gdzie go szukać ?

Pozdr.
slazdu

Maz
21-11-2014, 15:28
Salom
Piszesz:
"Ale aby to sprawdzić, to trzeba wymienić ten zawór na nowy, i oczekiwać poprawy."
Nie koniecznie trzeba od razu wymieniać na nowy. Gdybym wiedział gdzie on sie znajduje, postarałbym sie go wykręcić, obejrzeć, może przeczyścić i wkręcić ponownie. Często takie części gubia swoją niezawodność poprzez kkm. Mój ma już 222kkm i wcale bym się nie zdziwił, gdyby coś było juz w nim n o.k.
W MKIII wiedziałem bardzo wiele nt. silnika (wtryskiwacze, egr, dwumasa i wiele innych), a tu jak na razie (nie zapeszyć) nie za więcej niż żarówki, bezpieczniki...
Czy ktoś może podpowiedzieć gdzie go szukać ?

Pozdr.
slazdu
Auto stało cały dzień na dworze i na wyświetlaczu temp zewnątrzna pokazuje 7 stopni a w rzeczywistości jest 3 stopnie czy to ma jakiś związek z odpalaniem?

Maz
21-11-2014, 17:47
Auto stało cały dzień na dworze i na wyświetlaczu temp zewnątrzna pokazuje 7 stopni a w rzeczywistości jest 3 stopnie czy to ma jakiś związek z odpalaniem?
W czasie jazdy na odcinku ok 10km raz pokazywal 5 za chwilę 14 stopni. Zawsze miałem na wyświetlaczu średnie spalanie ustawione i nie zwracalem na temp zew. Uwagi pozdr

jaceks
21-11-2014, 21:06
temp zewnętrzna na zegary nie ma wpływu na prace silnika.
do pracy silnika temperatura powietrza jest mierzona za filtrem i intercoolerem

Maz
26-11-2014, 16:10
temp zewnętrzna na zegary nie ma wpływu na prace silnika.
do pracy silnika temperatura powietrza jest mierzona za filtrem i intercoolerem



Witam,

W nawiązaniu do mojego problemu, informuję, że nie wiem czemu/jak sam się rozwiązał, od 5 dni auto pali praktycznie za każdym razem na dotyk, nie ważne czy rano, wieczorem itp. Nagle zaczął odpalać tak jak powinien. Chyba dobrze, że się nie zdecydowałem na wymianę rozrusznika w abscar za 500zł, problem był chyba inny, jaki nie wiem i mam nadzieję, że dalej będzie ok. Pozdrawiam

salom
26-11-2014, 16:17
No i potwierdza się stare przysłowie,, że pośpiech to jest wskazany, ale przy łapaniu pcheł ,,..

slawek-kali
26-11-2014, 17:10
Ta moj tez palil jak zloto jak bylem na urlopie, a po powrocie do domu znow lipa.. :D

salom
26-11-2014, 18:07
Może niemieckie powietrze mu nie służy.

slawek-kali
26-11-2014, 18:09
Może niemieckie powietrze mu nie służy.

Zaluje, ze nie zrobilem zdjec po rozebraniu rozrusznika ;)

salom
26-11-2014, 18:15
Był tak zły, czy tak dobry że nie nadawał sie do pokazania ??

slawek-kali
26-11-2014, 18:24
W sumie to nie zdarzylem, bo polecial do kontenera gdy tylko zobaczylem jak wygladaly magnesy :D Na poczatku myslalem nad kupnem tulejek itd. ale ten obraz zniszczen nie pozostawil mi zludzen.
Byc moze gdybym predzej sie za niego wzial, a nie "czekal" jakies 4-6 miesiecy (raz lepiej palil raz gorzej) to daloby sie go uratowac.

salom
26-11-2014, 19:51
Ja wiem, tam wszystko kontener, a u nas, to by sie przykleiło magnesy, poczyściło i by hulał. Bo pewnie się powycierały o wirnik.

maaariuszekkk22
02-12-2014, 19:54
U mnie winowajcą, gdy silnik odpalał za drugim razem okazała się nieszczelna pompka paliwa, zrobiłem ją i odpalał za pierwszym, ale troszkę przy długo- jeśli normalnie odpala po 1-2 sekundach to mi po 3-4. Szukałem problemu i pomyslałem że to świece, mechanik sprawdził świece, ale były dobre- elegancko się żarzyły- chociaż przy okazji wyczyścił mi EGR :) Jak sie okazało przyczyna leżała po stronie rozrusznika , gdzie praktycznie nie było magnesów i było jakieś przebicie. Założył mi dziś nowy rozrusznik- cena 600,00 zł ( rozrusznik, montaż rozrusznika, sprawdzenie świec i przeczyszczenie EGR). Jutro rano sprawdzę jak odpala, choć już dziś poczułem różnicę.

Maz
09-12-2014, 13:52
U mnie winowajcą, gdy silnik odpalał za drugim razem okazała się nieszczelna pompka paliwa, zrobiłem ją i odpalał za pierwszym, ale troszkę przy długo- jeśli normalnie odpala po 1-2 sekundach to mi po 3-4. Szukałem problemu i pomyslałem że to świece, mechanik sprawdził świece, ale były dobre- elegancko się żarzyły- chociaż przy okazji wyczyścił mi EGR :) Jak sie okazało przyczyna leżała po stronie rozrusznika , gdzie praktycznie nie było magnesów i było jakieś przebicie. Założył mi dziś nowy rozrusznik- cena 600,00 zł ( rozrusznik, montaż rozrusznika, sprawdzenie świec i przeczyszczenie EGR). Jutro rano sprawdzę jak odpala, choć już dziś poczułem różnicę.

U mnie przez ostatnie dni znowu gorzej pali, trzeba czasem kręcić 3-4s, może i u mnie jednak ten rozrusznik albo pompka, kręci wydaje mi się że szybko tylko jakby nie miał z czego od razu odpalić (chwilowy brak paliwa), ostanie 2-3 tygodnie git a teraz znowu coś słabiej.

maaariuszekkk22
19-12-2014, 11:04
Tak jak wspomniałem rozrusznik był do niczego. Teraz jest super :)

Maz
15-02-2015, 11:03
Witam,

Problemem był jednak rozrusznik, który po rozebraniu był w stanie fatalnym, ostatnie dni auto praktycznie nie dało się uruchomić np trzeba było kręcić 7-8 razy po parę sekund ale było też tak że palił prawie na dotyk.
Podjechałem do specjalisty od rozruszników i alternatorów na Jana Pawła w Warszawie, Pan wymontował i powiedział, że może się go da naprawić, ale trzeba było wstawić regenerowany bo był tak rozgruchotany. No 500zł poszło ale pali jak należy.

Przem22
09-04-2015, 09:12
Jakieś pół roku temu się zaczęło. Od tamtej pory zrobiłem około 10 tys. km. i jeździ (jak już odpali) rewelacyjnie. Mocy nie brakuje, równo pracuje, spalanie w normie.

Problem zaczął się po dłuższym trzy dniowym pozostawieniu samochodu w garażu. Podchodzę i zaczynam kręcić 5, 10, 15 sekund i .... odpalił. Praca równa nie kopci wszystko ok. Dalej w czasie dnia odpala od pierwszego.

Potem sytuacja się zaczęła powtarzać. W garażu zawsze powyżej 10 stopni C.

Co do tej pory zrobiłem:
- sprawdzenie świec i sterowania - działa
- wymiana akumulatora - nic nie dało
- regeneracja pompy - fachowiec się zarzekał że pomoże... Nie pomogło :(
- komputer - nie wskazuje żadnych błędów.

Ostatnio znalazłem na to sposób. Zawsze odpalałem na dwa razy. Pierwsze wciśnięcie guzika i czekam aż kontrolki pogasną i dopiero odpalam. Teraz przy odpalaniu na nic nie czekam. Od razu trzymam guzik start do odpalenia. Przy tej "brutalnej" metodzie odpala bez zająknięcia.

Kurde i nie wiem co dalej robić. Auto jeździ super, zbiera się do wyprzedzania jak należy no ale to odpalanie. Boję się że w końcu coś pierdyknie i w trasie mnie zaskoczy awaria. A auto rodzinne i na wakacje wybieram się w dłuższą podróż.

Panowie w was moja nadzieja. Macie jakiś pomysł co to może być?

Jak w opisie MK4 2009r TDCI 2.0 (automat)

slawek-kali
09-04-2015, 09:19
Rozrusznik sprawdz.

Przem22
09-04-2015, 09:22
Rozrusznik kręci jak szalony :razz:
Więc to chyba nie to.

slawek-kali
09-04-2015, 09:24
Filt paliwa kiedy wymieniany? Moze cos zle dokrecili i lapie powietrze

Przem22
09-04-2015, 09:29
Było sprawdzane. Niby mały bąbelek powietrza na wężyku był ale po regeneracji pompy już się nie pojawił. Raczej nie to bo nie sposób odpalania by nie miał na to wpływu.

slawek-kali
09-04-2015, 09:32
Co to znaczy kreci jak szalony? Naprawde wyjalbym rozrusznik i zobaczyl jak on wyglada..

Przem22
09-04-2015, 09:36
No tak. Ale naprawia się jak nie czekam na kontrolki tylko kręcę od razu?

slawek-kali
09-04-2015, 09:39
Tak ci sie tylko wydaje.
Ja to juz przerabialem i zaoszczedzilbym troche grosza gdybym od razu za niego sie wzial :D
No ale mam przynajmniej nowy aku, swiece i filtr :one:

Wyjecie i sprawdzenie nic nie kosztuje, wiec bym sie nie zastanawial :)

Przem22
09-04-2015, 09:49
No właśnie, kurde z dupereli robi się skarbonka. Powymieniałem już trochę gratów.

slawek-kali
09-04-2015, 09:50
Jaki przebieg?

Przem22
09-04-2015, 09:53
140tys. km.

tombalt
09-04-2015, 10:19
Miałem podobny problem, opisany na forum. Silnik zapalał i gasł. Problemy zaczęły się koło lutego 2014, a od 2013 października zacząłem tankować paliwo premium.... Mój mechanik przeczyścił układ zasilania jakimś specyfikiem na maszynie - wpinał się zamiast filtra paliwa. Wtryskiwacze się poprawiły (ich korekcje) ale problem nie ustąpił. Za namową zacząłem lać 250ml mixolu na bak (nie ma dpf) aby było lepsze smarowanie i dodatkowo wróciłem do zwykłego paliwa, bo premium ponoć jest bardziej suche.... Problemu z odpalaniem zimnego silnika nie mam od roku.

salom
09-04-2015, 10:48
W benzynowcu jak rozrusznik kręci jak szalony, to nic dziwnego, niewielkie cisnienie sprężania, ale w dieslu ?? Jak jest kompresja w silniku dobrym 35 do 39 atm, to rozrusznik ma co robić i obracanie wałem korbowym wymaga troche siły, i jak to się mówi, zapala z pół obrotu. Ale jak kręci jak szalony, to już trzeba się zastanowic dlaczego. Może zawory podparte, a może już słabe sprężanie, i dlatego długo trzeba kręcić, aby sprężone powietrze uzyskało pod wpływem sprężenia odpowiednio wysoką temperaturę, aby nastąpił samozapłon. Bo świece żarowe, tylko lekko podgrzewają te sprężane powietrze w cylindrach. To nie są świece zapłonowe, jak w benzynowcu.

Adam21
09-04-2015, 11:37
Kwestia tego, co to oznacza, że" kręci jak szalony", miałem taką sytuację kiedyś przy silniku Tdi, też na słuch byłem pewny, że rozrusznik kręci jak głupi, a na ciepłym silniku musiałem kręcić z 10 sek, aż poduszki pod silnikiem poszły, po regeneracji rozrusznika auto odpalalo super, w dieslu rozrusznik musi być dużo bardziej wydajny niż w benzynie ;d

bruneros
09-04-2015, 11:45
Miałem podobny problem, opisany na forum. Silnik zapalał i gasł. Problemy zaczęły się koło lutego 2014, a od 2013 października zacząłem tankować paliwo premium.... Mój mechanik przeczyścił układ zasilania jakimś specyfikiem na maszynie - wpinał się zamiast filtra paliwa. Wtryskiwacze się poprawiły (ich korekcje) ale problem nie ustąpił. Za namową zacząłem lać 250ml mixolu na bak (nie ma dpf) aby było lepsze smarowanie i dodatkowo wróciłem do zwykłego paliwa, bo premium ponoć jest bardziej suche.... Problemu z odpalaniem zimnego silnika nie mam od roku.

jaki Mixol / olej 2T lejesz ?
u mnie pompa cos glosno chodzi a na wolnych obrotach spiewa (sugestia serwisu) i chce sprobowac ją "przesmarować" wlasnie tą metodą - olejem 2T.

Przem22
09-04-2015, 11:50
Może faktycznie źle to opisałem. Rozrusznik kręci normalnie tzn. że nie zauważyłem żadnej różnicy w jego pracy odkąd mam auto.

Może się powtarzam ale samochód odpala w pół obrotu wału jak wcisnę przycisk start i trzymam nie czekając na kontrolki.

Samochód nie osłabł, wyprzedzanie jak kiedyś bez zarzutu, praca silnika równa.

tombalt
09-04-2015, 12:39
jaki Mixol / olej 2T lejesz
tak , mixol 2T z orlenu za 15,49zł. Silnik chodzi ciszej....

airmate
09-04-2015, 12:40
A może nieszczelność w układzie paliwowym i po dłuższym postoju paliwo odpływa i zanim pompa napompuje to rozrusznik musi pokręcić trochę

westej
09-04-2015, 12:57
Ja sprawdziłbym prąd pobierany przez rozrusznik przy odpalaniu natychmiastowym i przy odpalaniu po odczekaniu chwilę.

Alternatywnie, spróbuj wypiąć bezpieczniki wszystkich głównych odbiorników energii (świece żarowe, PTC, klima, ogrzewanie szyb) i wtedy sprawdź, czy odpali od razu.

Artidrops
09-04-2015, 21:11
Dzisiaj miałem przyjemność przejechania się Mondeo koleżanki z pracy rocznik 2007 1,8 tdci 100KM i ma on dziwną przypadłość z odpalaniem. Trwa to już ponoć od dłuższego czasu i problem się nasila. Po przekręceniu silnik kręci tak ze 4 sekundy na koniec prawie załapuje, trzęsie silnikiem i gaśnie. Zanim go odpaliłem było takich rób około 15, wciskanie gazu, i ciągle wiele prób i dopiero zapalił. Po krótkiej jeździe odpalałem go jeszcze kilka razy i problemu nie było. Samochód postał około 5 godzin i to samo: kręci, trzęsie i gaśnie. Miałem wrażenie, że szybciej odpalił jeśli szybciej podejmowało się kolejna próbę i tak z 5 razy. Wymienione zostały wszystkie filtry, jakiś mechanik coś już szukał, ale nic nie znalazł. Ona twierdzi, że problem pojawia się bardziej jak pojazd postoi na słońcu lub po myjni. Mi wydaję się, ze to tylko zbieg okoliczności a problem tkwi w zapowietrzaniu się lub nie podawaniu paliwa. Dodam, że np rano po nocy podobno odpalił bez problemu. Auto posiada prawie od nowości obecnie ma 116tyś przebiegu. jeśli ktoś miał przyczyną proszę o pomoc.

djmalaga
29-05-2015, 12:37
Witam!
Posiadam forda Mondeo mk4 2.0 diesel 140 koni.
Od jakiś paru dni mam problem z odpaleniem samochodu z reguły z rana lub jak postoi trochę a przeważnie jak jest na wzniesieniu .Problem polega na tym ze nie chce zapalić za pierwszym razem chociaż alternator daje i słychać go to samochód się dusi i doprowadza do rozładowania akumulatora gasną kontrolki ,wczoraj włożyliśmy nowy akumulator bo myślałem ze jest to przyczyna sprawdziliśmy świece problem cały czas występuje.Jak już się uda go odpalić cały dzień chodzi i odpala bez problemów .Czy ktoś się już spotkał w swoim mondeo z takim problemem .Podłączałem go pod komputer nic diagnostyka silnika nie wykazała

Paramedyk
29-05-2015, 12:45
Może problem z cofaniem się paliwa/zapowietrzeniem układu paliwowego ? Poszukaj na forach (nie tylko forda) - wiele osób opisuje ten problem.

lwik81
03-08-2015, 21:37
Witam. Mój Mk4 2.0tdci 140km ciężko z rana odpalał, jak stał na wzniesieniach to było jeszcze gorzej. Rozrusznik kręcił, a silnik nie odpalał. Wymieniłem akumulator i nic. Myślałem, że ciągnie lewe powietrze i wymieniłem filtr paliwa i sprawdziłem przewody paliwowe, to nie to. USZKODZONY rozrusznik powodował te wszystkie problemy. Niestety nie nadawał się już do naprawy.

z1p3k
11-02-2018, 11:23
Witam.Mam taki problem autko nie pali na zimnym silniku,czujnik cisnienia paliwa wymieniony,regenerowany rozrusznik,świece żarowe nowe i też nie równo pracuje chwilę jak go na zimnym odpale,już sam niewiem o co chodzi,mechanicy też rozkładają ręce

mkaminski100
11-02-2018, 16:46
Kompresja w normie i równa w każdym cylindrze?

Sent from my XT1650 using Tapatalk

z1p3k
14-02-2018, 21:56
Witam. Da się to sprawdzić Forscanem ? Jutro podałbym wartości.

QUIET
14-02-2018, 22:02
A do świec żarowych dochodzi napięcie? Może przekaźnik padł..

mkaminski100
14-02-2018, 22:12
Nie, jedynie testerem ciśnienia, ewentualnie pomiar natężenia prądu przy rozruchu przez np Picoscope, ale mało zakładów taki ma.

Sent from my XT1650 using Tapatalk

z1p3k
20-02-2018, 02:03
Dochodzi napięcie do świec sprawdzane w 3 różnych warsztatach. Już nie wiem gdzie szukać.

mkaminski100
20-02-2018, 06:11
Sprawdziłeś kompresję? A akumulator? Prąd jaki pobiera rozrusznik? Wtryskiwacze? Ciśnienie paliwa na szynie podczas kręcenia?
Czy czasami razem z mechanikami zacząłeś od loterii wymian zamiast porządnej diagnostyki?

Sent from my XT1650 using Tapatalk

Maro83mw
20-02-2018, 08:38
Miałem podobny problem że czasem nie odpalił w ogóle a czasem długo kręcił bywało też normalnie że palił od strzała.
Problem zniknął po tym jak wymieniłem sobie tulejki w rozruszniku.
Kolega miał podobnie ze skodą octavia jeździł po mechanikach co tam mu nawymyślali za problemy a tak samo nie mając już pomysłu zrobił rozrusznik i po kłopocie.

Rozrusznik musi mieć odpowiednią prędkość i na słuch na pewno nie stwierdzisz czy kreci dobrze a może już właśnie mieć kłopoty z zakręceniem do odpowiednich obrotów.
Nie osiągnie zadanych obrotów komputer nie pozwoli mu odpalić auta.

mkaminski100
20-02-2018, 19:40
Rozrusznik można sprawdzić forscanem (prędkość kręcenia i sygnał startu na wykresie), albo pobór prądu amperomierzem klamrowym.
Jeżeli ludzie piszą że mechanik nawymienial, nie wie co dalej więc będzie rwał wtryski to trzeba zmienic mechanika.


Sent from my iPhone using Tapatalk

din
21-02-2018, 09:57
Czy gaśnie wam C+ podczas odpalania? Akumulator jest nowy a mimo to po zakończeniu grzania świec jak odpalam to na czas kręcenia gaśnie C+. Jak jest ciepły to c+ nie gaśnie. Miałem ostatnio przy mrozie -11 stopni problem z odpaleniem. Kręcił i kręcił aż aq padło:( Zastanawiam się nad rozrusznikiem.

Maro83mw
21-02-2018, 10:05
U mnie nic nie gaśnie nawet przy -20. Więc jeżeli tobie gaśnie to albo akumulator słaby albo rozrusznik tyle prądu bierze podczas kręcenia.

mkaminski100
21-02-2018, 10:07
Albo masz problem z kablami, np masa. Podałem ci jak zdiagnozować problem, ale ty chyba wolisz brnąć w wymiany aż w końcu trafisz


Sent from my iPhone using Tapatalk

din
21-02-2018, 12:30
Rozrusznik można sprawdzić forscanem (prędkość kręcenia i sygnał startu na wykresie), albo pobór prądu amperomierzem klamrowym.
Jeżeli ludzie piszą że mechanik nawymienial, nie wie co dalej więc będzie rwał wtryski to trzeba zmienic mechanika.


Sent from my iPhone using Tapatalk

A jak to odczytać forscanem? które to ustawienie to bym sobie sprawdzał.

mkaminski100
21-02-2018, 12:37
Obroty i sygnał startu.


Sent from my iPhone using Tapatalk

din
21-02-2018, 12:42
w pcm? jest taka nazwa konkretnie w forscan? szczerze to nie znalazłem

peteypee
21-02-2018, 15:14
Jak gasnie C+ to cos nie tak z kablami bo jedyne co gasnie to światła. A cała deska czasami nie gasnie? Tylko C+?

mkaminski100
21-02-2018, 15:47
Nie pamiętam dokładnie. Szukaj revs i start lub signal.
Gdzieś już kiedyś wrzucałem zrzut ekranu z tymi wartościami. Chyba jakiś temat o nieopdalaniu.
Możesz do tego dołożyć ciśnienie na szynie i sprawdzisz czy nabija wystarczająco.


Sent from my iPhone using Tapatalk

mkaminski100
21-02-2018, 15:49
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180221/2a6efa903981a66eca79ee742f9e4bed.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20180221/d0cbb5ca26778fe70011db09402e2b03.jpg
Znalazłem!


Sent from my iPhone using Tapatalk

din
01-03-2018, 12:46
Z odpalaniem ciąg dalszy ;( Rozrusznik sprawny, akumulator też a jak jest poniżej tych -8 stopni to silnik odpala i od razu gaśnie:( Zapali ewentualnie raz jeszcze i też zgaśnie od razu. Przed rozpoczęciem procedury odpalania sprawdzam czy nie ma powietrza w przewodach, po odpaleniu i zgaśnięciu patrzę a tam bąbel powietrza:(. Dzieje się tak tylko gdy jest poniżej -8 stopni. Układ jak jest sprawdzany, jest całkowicie szczelny, dodatkowo ściągnięte paliwo z filtra w celu sprawdzenia czy się nie wytrąca parafina(filtr ma przejechane może z 5kkm) - paliwo idealne. Swoja droga te same paliwo tankowałem do drugiego auta mk3(tankowane zaraz po moim) i tamten odpala bez problemu i śmiga. Jakieś sugestie?

mkaminski100
01-03-2018, 12:58
Albo masz problem z kablami, np masa. Podałem ci jak zdiagnozować problem, ale ty chyba wolisz brnąć w wymiany aż trafisz..



Powtórzę się tylko.
Ty jednak wolisz wymieniać i grzebać niż zdiagnozować.



Sent from my iPhone using Tapatalk

din
01-03-2018, 13:01
Problemu z prądem nie ma. Problem jest z zasilaniem paliwa. Pytanie czemu

mkaminski100
01-03-2018, 13:01
A w jaki sposób do tego doszedłeś?


Sent from my iPhone using Tapatalk

din
01-03-2018, 13:29
Samochód zapala czyli ma prąd na zakręcenie walem. Pompa wytwarza ciśnienie na odpalenie samochodu po czym od razu spada i ciśnienia już nie ma. Akumulator został wysłany na serwis wrócił jako sprawny poza tym został podłączony drugi nowiutki i jest to samo. Jeszcze raz napisze auto odpala i od razu gaśnie. Za drugim tez odpala i tez gaśnie. Za trzecim można sobie kręcić i kręcić ale ciśnienia już nie ma bo silnik nie dostaje paliwa.

Poza tym robiąc płetwę i krzyżak pompy wtryskowej została ona sprawdzona i przy okazji wtryski sprawdzone oraz profilaktycznie zmienione końcówki.

mkaminski100
01-03-2018, 13:44
Czyli zdążyłeś już to wszystko wymienić a dalej nie zrobiłeś żadnej diagnostyki poza "prąd dochodzi bo kręci" i dalej z uporem maniaka szukasz w ciemno co można wymienić?
Sprawdziłeś z jaką prędkością kręci rozrusznik?
Sprawdziłeś jakie jest ciśnienie na szynie podczas kręcenia, kiedy odpali i kiedy gaśnie?
Sprawdziłeś sygnał rozruchu, czy dalej jest kiedy gaśnie auto?
Sprawdziłes co podaje zawór niskiego ciśnienia na pompę kiedy gaśnie?
Sygnał z wału i walka też sprawdziłeś?
Jakiekolwiek błędy w ogóle sprawdziłeś?
Życzę dalszego wymieniania.
Moje podejrzenie to zawór niskiego ciśnienia lub zanik sygnału z czujnika, ale sam bym nie wymieniał bez sprawdzenia.


Sent from my iPhone using Tapatalk

din
01-03-2018, 14:00
Sprawdziłeś z jaką prędkością kręci rozrusznik?
tak - sprawdzone przez mechanika i jest prawidłowe

Sprawdziłeś jakie jest ciśnienie na szynie podczas kręcenia, kiedy odpali i kiedy gaśnie?
tak - jest sprawdzone przez mechanika, nie pamiętam wartości chyba przy odpalaniu jest powyżej 300 a później nie dobija do 200 ale mogę się myslic

Sprawdziłeś sygnał rozruchu, czy dalej jest kiedy gaśnie auto?
tego nie wiem

Sprawdziłeś co podaje zawór niskiego ciśnienia na pompę kiedy gaśnie?
nie znam prawidłowych wartości jakie być powinny. Jedynie jak już zapali to sprawdzałem parametry 2 zaworów z pompy oscyloskopem w forscan i linia jest nieposzarpana (wygląda jak by prawidłowo)


Sygnał z wału i wałka też sprawdziłeś?
nie - ale wydaje mi się że te czujniki nie przestawałyby działać tylko jak jest zimno i naprawiały się jak tylko silnik da się uruchomić na dłużej.

Jakiekolwiek błędy w ogóle sprawdziłeś?
tak błąd który wywala po zgaśnięciu tu 0089 czyli o za małym ciśnieniu paliwa

Moje podejrzenie to zawór niskiego ciśnienia lub zanik sygnału z czujnika.
Z tego co się dowiadywałem w 3 mieście to żaden mechanik nie potrafi zdiagnozować działania zaworów na pompie. Ba na same testy auta tez jest niewiele czasu, tym bardziej, że aby usterka występowała musi być poniżej -8 stopni co w 3miescie zdarza się wyjątkowo rzadko.


Co więcej jak jest cieplej i auto zapala i jeździ to każdy tylko podłącza kompa i mówi ze jest wszystko dobrze.

mkaminski100
01-03-2018, 14:11
A możesz podgrzać oba zawory choćby suszarką przed odpaleniem auta? Wtedy zobaczysz.
Wg mnie to regulator niskiego ciśnienia, ale tylko jezeli w przewodach paliwa nie ma powietrza.
On się potrafi zaciac. Możesz spróbować dolać oleju 2T do paliwa (ja używam Ravenol Scooter) i zobaczysz czy coś się zmieni. Niestety jest to dość drogi zawór.


Sent from my iPhone using Tapatalk

din
01-03-2018, 14:31
Wczoraj właśnie powiedziałem mechanikowi aby dziś rano nagrzal zawory na pompie. Koło 19 będę się z nim widział to się dowiem czy to coś dalo

Niestety ale podgrzanie nic nie dalo:(wpieta została ręczna pompka przed pompa CR. Silnik zapala i zaraz się zapowietrza, jak mu się nie podpompuje paliwa to zgaśnie. Jak się podpompuje to po chwili zaczyna działać sam i już jest ok.

Rogallo
01-03-2018, 20:58
Czy gaśnie wam C+ podczas odpalania? Akumulator jest nowy a mimo to po zakończeniu grzania świec jak odpalam to na czas kręcenia gaśnie C+. Jak jest ciepły to c+ nie gaśnie. Miałem ostatnio przy mrozie -11 stopni problem z odpaleniem. Kręcił i kręcił aż aq padło:( Zastanawiam się nad rozrusznikiem.

Co do gaśnięcia c+ to ja mam tak, ze podczas nazwijmy to codziennego odpalania c+ nie gaśnie, ALE jak ostatnio złapało u mnie -17 w nocy auto postało 2 dni i przy odpalaniu zauważyłem ze c+ gaśnie, tzn opisuje zjawisko:P Jak to przy - 17 i jednym nagrzaniu świec auto musiało pokręcic chwile dłużej niż zwykle, wiec przy pierwszych 2 zakreceniach c+ swiecił normalnie ale potem gasł i sie zapalał(że mrugał:P) aż auto odpaliło, powiedzmy tak po 4 zakręceniach, więc może mam słaby aku?

robert1405
02-03-2018, 03:56
Rozrusznik można sprawdzić forscanem (prędkość kręcenia i sygnał startu na wykresie), albo pobór prądu amperomierzem klamrowym.
Jeżeli ludzie piszą że mechanik nawymienial, nie wie co dalej więc będzie rwał wtryski to trzeba zmienic mechanika.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jak to zrobic forscanem?

mkaminski100
02-03-2018, 06:46
Przeczytałeś chociaż ten post w całości?

Sent from my XT1650 using Tapatalk

robert1405
02-03-2018, 16:51
Przeczytem i 2 osoby oprocz mnie zapytaly Cie jak odnalezc w forscanie pozycje ,,Obroty i sygnał startu"

Posty nr.88 ,90
Przeczytałeś chociaż ten post w całości?

Sent from my XT1650 using Tapatalk

mkaminski100
02-03-2018, 16:57
Post 92 i 93 czytałeś?

Sent from my XT1650 using Tapatalk

robert1405
02-03-2018, 17:38
Czyli mam szukac takich pozycji jak na wykresie. Najbardziej zalezy mi na rozruszniku, czyli niebieski wykres? A jakie sa prawidlowe wartosci?

mkaminski100
02-03-2018, 18:01
Przy około 230 obrotach sygnał zapłonu zmienia się się z NO na YES (dolny wykres). Wtedy ciśnienie na szynie jest wystarczające (nie pamiętam wartości, jest na górnym wykresie) i komputer podejmuje decyzję o odpaleniu silnika.
Jeżeli widzisz że przy kreceniu silnik nie osiąga 230 obrotów albo trwa to długo (ten rozrusznik jest już dość stary) to wiesz że możesz podejrzewać rozrusznik.
Zobacz że na niebieskim wykresie idzie on stopniowo do góry, a potem jest duży skok kawałek za biała pionowa linia. Ten powolny wzrost to rozrusznik. Dalej już silnik odpalił i stąd skok obrotów.
To samo widać na wykresie ciśnienia (czerwony).
Jezeli osiąga ale ciśnienie na listwie jest niższe to jest problem z paliwem.
To ci nie da definitywnej odpowiedzi co jest problemem ale będziesz miał jakieś wskazówki.


Sent from my XT1650 using Tapatalk

robert1405
02-03-2018, 19:42
Ok.dzieki

Przy około 230 obrotach sygnał zapłonu zmienia się się z NO na YES (dolny wykres). Wtedy ciśnienie na szynie jest wystarczające (nie pamiętam wartości, jest na górnym wykresie) i komputer podejmuje decyzję o odpaleniu silnika.
Jeżeli widzisz że przy kreceniu silnik nie osiąga 230 obrotów albo trwa to długo (ten rozrusznik jest już dość stary) to wiesz że możesz podejrzewać rozrusznik.
Zobacz że na niebieskim wykresie idzie on stopniowo do góry, a potem jest duży skok kawałek za biała pionowa linia. Ten powolny wzrost to rozrusznik. Dalej już silnik odpalił i stąd skok obrotów.
To samo widać na wykresie ciśnienia (czerwony).
Jezeli osiąga ale ciśnienie na listwie jest niższe to jest problem z paliwem.
To ci nie da definitywnej odpowiedzi co jest problemem ale będziesz miał jakieś wskazówki.


Sent from my XT1650 using Tapatalk

din
07-03-2018, 09:00
Podgrzanie pompy(zaworów) oczywiście nic nie dało tym bardziej, że niby w przewodzie po zimniej nocy zrobiły się bąble powietrza. Z tego co wiem to został przejrzany cały układ od pompy aż po zbiornik. Na jednaj szybkozłącze uszczelka wygląda na lekko sfatygowaną, zostanie wymieniona i będzie trzeba czekać aż znów przyjdą mrozy, to się okaże czy to było to czy nie :(

Rafak2
08-03-2018, 21:38
Koledzy w moim forscanie w pcm nie znalazłem "revs i start lub signal" tylko ENG_SYNC (stan synchronizacji prędkości obrotowej silnika) wykres i stan przełączenia podobny czy to to samo?