Zobacz pełną wersję : Potrzebuje pomocy/rady, chce kupic Galaxy.


DannyDG
16-11-2014, 16:16
Witam serdecznie wszystkich forumowiczow,

W niedlugim czasie zamierzam kupic forda Galaxy, niestety nigdy nie mialem (zadnego) Forda i totalnie nic nie wiem na temat tego samochodu. Z tego tez powodu bylbym wdzieczny gdyby ktos zechcialby poradzic mi to i owo :)
Otoz jestem zainteresowany kupnem Forda Galaxy z okolo 2010 roku z przebiegiem nie przekraczajacym 100 kkm. Chcialbym sie dowiedziec ktora wersja silnika w Fordzie Galaxy jest ekstremalnie dlugowieczna, tzn. bedzie jezdzic dlugo i bez problemow. Silnik taki nie musi byc silny, moze byc nawet jakas bazowa wersja (tak wiem samochod jest ciezki, ale mimo wszystko nie przeszkadzalo by mi to) , chodzi tylko o to zeby zrobic bez wiekszych problemow i wydatkow jeszcze jakies 150 - 200 kkm. Samochod bedzie sluzyl glownie do spokojnej jazdy i okolo 60% tras bedzie po autostradach przy predkosci okolo 140 kmh :)

Jeszcze chcialbym posluchac jakie macie uwagi odnosnie serwisowania. Czy da sie latwo samamu duzo zrobic? W moim obecnym samochodzie (skoda octavia) robie wszystko sam, poza wymiana rozrzadu, bo nie mam gdzie i nie mam czym...

W 2010 roku szukalem octavii, tez z dlugowiecznym silnikiem (jak zawsze z reszta ;) i kolega polecil mi octavie z podstawowym silnikiem 1,9 TDI AXR 74 kW. Ostrzegal mnie ze bedzie troche slaby ale za to bedzie dlugo jezdzil. No i tak bylo, przesmigalem ponad 170 kkm na podstawowym serwisowaniu (olej filtry rozrzad) i czuje ze jeszcze 3 razy tyle by ten silnik bez problemu zrobil. Ale, moja rodzina sie powieksza :)))) i sie do octavii niedlugo nie zmiescimy, a Galaxy nam sie wszystkim podoba :)

Pozdrawiam serdecznie i z gory dziekuje za chcoiazby najmniejsze wskazowki.

Daniel

stingerA6
16-11-2014, 18:47
Odpowiedz jedna 2.0 Duratec. Nie powinieneś się zawieść bo to sprawdzona konstrukcja.

pavvlo1988
16-11-2014, 22:20
a co z diesli godne polecenia?

sam sledze forum z mysla o s-sam ale jak tak ogladam te auta na miescie to jst niedosyt pod wzgledem ladownosci i ten galaxy kreci sie gdzies w glowie

stingerA6
16-11-2014, 22:46
Wszystko zależy od przebiegów, jeśli mało się śmiga i to w dodatku po mieście to diesel (choć dobry 2.0 PSA) może nie być dobrym wyjściem. Trzeba pamiętać że z jednej strony troche mniejsze spalanie, a z drugiej DPF, wrażliwy dwumas, turbina, wtryski....mogą zapewnic niezły grenaż portfela.

pavvlo1988
16-11-2014, 23:19
czy dokonuje sie takiej operacji jak wyciecie DPF'a w galaxy po 2007? i jezeli tak to jak to dziala bez tego czy nie ma pozniejszych konsekwencji

DannyDG
16-11-2014, 23:23
Odpowiedz jedna 2.0 Duratec. Nie powinieneś się zawieść bo to sprawdzona konstrukcja.

Dzieki za odpowiedz !

A jak jest z rozrzadem w tym silniku 2.0 Duratec (benzyna?) czy moze jest tam lancuch? i co ile sie rozrzad w nim wymienia ?

Druga sprawa jest taka, ze tu w okolicy sa do kupienia tylko same diesle (ale dopiero od 2 dni szukam). Czasami trafi sie jakis 2.0 Diesel 136 kM ale najczesciej to jednak widze tu Galaxy z silnikiem 2.0 diesla o mocy 116 KM (od pierwszego wlasciciela). Czy ten 116 KM to jest ten sam silnik co 136 KM, to znaczy oparty na tym samym bloku, tylko ograniczony elektronika i troszke innym osprzetem czy raczej sa to dwa totalnie rozne silniki. No i jak jest z rozrzadem w takim 116 KM, lancuch czy pasek i co ile sie wymienia (koszty!).

Czy sa to w ogole dobre diesle ?

Bede wdzieczny za odpowiedzi !

Pozdrawiam,

Daniel

stingerA6
17-11-2014, 07:26
Benzynka 2.0 jest na łańcuchu bezopsługowym, diesle na pasku. Jeśli chcesz autko z ok. 2010 roku to diesel na pewno będzie miał DPFa, który potrafi nieźle zdenerwować przy jeździe miejskiej. Dieselki są dużo bardziej popularne i występują ok. 10 do 1 w stosunku do benzyn. Dlatego poszukiwania benzyn są trudniejsze. Ja się takowego poszukiwania podjąłem i wygrałem:D Silniki diesla 2.0 są to francuskie dzieła koncernu PSA bardzo chwalone ale jak to nowoczesne diesle nie wolne od wad.
Teraz ciężki wybór przed Tobą

czeslaw555
17-11-2014, 11:32
ruga sprawa jest taka, ze tu w okolicy sa do kupienia tylko same diesle (ale dopiero od 2 dni szukam). to zobacz ile takie auta .wg Twoich kryteriów benzyna lub diesel kosztują w D, http://suchen.mobile.de/auto/ford-galaxy.html?useCase=RefineSearch&_features=on&__lp=34&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=9000&makeModelVariant1.modelId=23&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minFirstRegistrationDate=2010-01-01&ambitCountry=DE&transmissions=MANUAL_GEAR&negativeFeatures=EXPORT&maxMileage=100000&maxCubicCapacity=2000&lang=de
to tak żeby ci uświadomić w jakich cenach powinny być w PL, oczywiście musisz dodać co najmniej koszty sprowadzenia i zarobku sprzedawcy

DannyDG
17-11-2014, 13:03
to zobacz ile takie auta .wg Twoich kryteriów benzyna lub diesel kosztują w D, http://suchen.mobile.de/auto/ford-galaxy.html?useCase=RefineSearch&_features=on&__lp=34&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=9000&makeModelVariant1.modelId=23&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minFirstRegistrationDate=2010-01-01&ambitCountry=DE&transmissions=MANUAL_GEAR&negativeFeatures=EXPORT&maxMileage=100000&maxCubicCapacity=2000&lang=de
to tak żeby ci uświadomić w jakich cenach powinny być w PL, oczywiście musisz dodać co najmniej koszty sprowadzenia i zarobku sprzedawcy

Hej Czeslaw,

nie martw sie o sprowadzenie samochodu. Jestem obecnie za granica i tu moge kupic od pierwszego wlasciciela. Cena tez nie gra takiej roli bo jak mam dac 2 tys euro wiecej i pojezdzic 2 lata dluzej to pewnie tak tez zrobie.
Jakbys mogl odpowiedziec na pytania natury technicznej (ktore wczesniej zadalem odnosnie silnikow i ich jakosci/dlugowiecznosci) to bym byl bardzo wdzieczny.

Innymi slowy, ktory silnik w galaxy jest nie do zdarcia, najlepiej w dieslu. I czy 2.0 Diesel 116 koni jest warty polecenia jako dlugowieczny. Tylko to trzeba mi wiedziec, zeby sie nie wkopac w ciagle psujacy sie samochod. A zakup takiego samochodu to juz na mojej glowie.

Pozdrawiam i z gory dziekuje,

Daniel

czeslaw555
17-11-2014, 13:16
Silnik od136 do 163 km szukaj, to są silniki PSA

RafałB
17-11-2014, 13:17
Bierz 2.0 diesla 140KM i tyle, są tutaj tacy co mają na nim 450kkm i jeżdża... 2.0 benzyna bez turba "NIE JEDZIE" 2.0 EB jedzie, ale i pali troszkę inaczej ;)

Albo 2.2 diesel 200KM jeszcze lepiej ;)

DannyDG
17-11-2014, 13:38
Silnik od136 do 163 km szukaj, to są silniki PSA


Bierz 2.0 diesla 140KM i tyle, są tutaj tacy co mają na nim 450kkm i jeżdża... 2.0 benzyna bez turba "NIE JEDZIE" 2.0 EB jedzie, ale i pali troszkę inaczej ;)

Albo 2.2 diesel 200KM jeszcze lepiej ;)

Dzieki serdeczne chlopaki za pomoc !!! bede sie kierowac przez was danymi wskazowkami. Jak sie uda cos fajnego zakupc to dam znac.

Pozdrawiam !

Daniel

DannyDG
18-11-2014, 22:53
Jednak chyba bedzie S-Max zamiast Galaxy. Zona mowi ze Galaxy jest za duzy no i S-Max w ogole jej sie bardziej podoba, i jest tez troche tanszy.

Znalazlem wiec ciekawego S-maxa z 2010 roku z silnikiem, cytuje: 2.0 TDCi Trend DPF 85kW/116KM.

Tutaj link:
http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=255012056&asrc=st|as

Mam takie pytanie: czy to tez jest silnik PSA. To znaczy, czy to ten sam co 2.0 140 KM tylko ze oslabiony do 116KM? Czy jest to jednak calkiem inny silnik ? No i najwazniejsze: czy jest to trwaly/dlugowieczny silnik. Jakie jest Wasze zdanie?

Prosze Was chlopaki podzielcie sie swoja wiedza z niewiedzacym !!!

Pozdrawiam,

Daniel

M.A.G.
19-11-2014, 00:42
Kolego - wymiary zewnętrzne to złudzenie, sam miałem zaskoczenie jak porównałem Galaxy MK2 do Focusa MK1 kombi :D

Wymiary zewnętrzne Ford S-Max Van
Długość 4768 mm
Szerokość 1884 mm
Wysokość 1658 mm
Rozstaw osi 2850 mm

Wymiary zewnętrzne Ford Galaxy III Van
Długość 4820 mm
Szerokość 1854 mm
Wysokość 1723 mm
Rozstaw osi 2850 mm

Weź Galaxy, na pewno wygodniejszy i pojemniejszy, ale S-Max wygląda bardziej drapieżnie :wink:

Pozdrawiam :)

czeslaw555
19-11-2014, 02:46
Silnik jest Forda, S-Max tańszy ? Nie bardzo,

DannyDG
19-11-2014, 10:40
Ciagle tylko pytam i pytam.... Postanowilem sam odrobic prace domowa i poszperac po necie, po sklepach z czesciami, forach internetowych itd...

Otoz udalo mi sie ustalic (i kilkukrotnie potwierdzic) ze silnik 2.0 TDCi o mocach 115 KM (dostepny w Belgii) 136 KM i 143 KM sa z mechanicznego punktu widzenia tym samym silnikiem (blokiem) i sa oznaczone symbolem PSA DW. Ten silnik zostal opracowany przez Forda razem z koncernem PSA (Peugeot & Citroen) i ma raczej dobra opinie jako silnik ktory bez wiekszych problemow pokonuje dystanse ponad 400 kkm (po autostradach pewnie :P ). Dowiedzialem sie ze oprocz paska rozrzadu w tych silnikach wystepuje jeszcze gdzies lancuszek (jest on chyba tylko pomiedzy walkami rozrzadu o ile sie nie myle). Pasek sie wymienia wraz z pompa wody co 200 tys km albo co 10 lat :shock: (wg producenta). Cena wymiany w aso to ok 1200 PLN. Uffff, to chyba wszystko :)

Szukalem, znalazlem :)

Dziekuje serdecznie wszystkim ktorzy odpowiedzieli na moj post !

Dzis po poludniu jade ogladac S-Maxa do ktorego link podalem wczesniej. Ma udokumentowny przebieg 64 kkm (regularna rejestracja car-pass) wiec do wymiany rozrzady jeszcze troche posmiga.

Zycze Wam wszystkiego dobrego chlopaki.

Daniel

P.S. znalazlem tez ze mozna (ponoc) ten 115 KM w miare latwo przeprogramowac na 136 lub 143 KM, czego najprawdopodobniej jednak nie zrobie zeby do tych obiecanych 400 kkm bez problemow dojechac :)

czeslaw555
19-11-2014, 11:45
co innego współpraca z..... a co innego wyprodukowany przez..... Jednak to są twoje wybory :) każdym autem da się jeździć

DannyDG
19-11-2014, 11:52
Tutaj nieco wiecej informacji o tym silniku 115 KM w S-Max.

Byl on m.in. montowany w S-Max (phase II = facelift ?) od maja 2010 do polowy 2011 roku. Tutaj dane (PSA-DW10 series):


http://www.automobile-catalog.com/car/2011/1234940/ford_s-max_2_0_tdci_115_trend.html

Pozdrawiam

Daniel

Deryll
19-11-2014, 19:08
co innego współpraca z..... a co innego wyprodukowany przez.....

Czesłąw co ty wypisujesz. To jest ta sama rodzina silników różniących się z zasadzie tylko mocą i nie są konstrukcją Forda jak piszesz. Fordowskie TDCI skończyły się w 2007 roku wraz z końcem produkcji Mondeo mk3.

Zresztą silnik w twoim 508 podejrzewam że jest ten sam, różnica może być w mokrym DPFie i kastracji programowej mocy.

czeslaw555
19-11-2014, 19:35
Hmm możliwe że się myle :(.. http://mojafirma.infor.pl/moto/eksploatacja-auta/silniki/272696,Kompendium-silniki-Ford-20-TDDiTDCi-Wady-zalety-slabe-punkty-eksploatacja-modyfikacje-gaz-LPG.html

Bump: Faktycznie od 2010 są i 115km

"Nowy silnik TDCi w wersji 2,0-litrowej jest oferowany w wersjach o mocy 115 KM, 140 KM oraz, po raz pierwszy, w wersji rozwijającej moc 163 KM. Jednostki te będą stosowane w nowym Fordzie C-MAX i Grand C-MAX, a także w nowym Fordzie Focus. W ofercie modelowej na 2010 rok silnik ten znajduje się także w palecie jednostek napędowych dla Forda Kuga, Forda Mondeo, a także dla odnowionych Fordów S-MAX i Galaxy"
http://www.przyjaznamotoryzacja.pl/Uczestnicy-programu/Ford-Polska-Sp.-z-o.o/Aktualnosci/Nowe-silniki-Forda-wyzsze-osiagi-wieksze-oszczednosci-paliwa-i-nizsza-emisja-CO2

bluder
02-12-2014, 23:35
W GALAXYM II blachy cynkowane?

RafałB
03-12-2014, 09:38
Niestety NIE....

DannyDG
13-12-2014, 21:01
No i stalo sie :) Od tygodnia jezdze S-maxem. Samochod jest z pazdziernika 2010 roku (model po facelifcie, swiatla LED i srebrna listwa z tylu). Kolor lakieru srebrny metalic, wersja auta TREND, ale pierwszy wlasciciel dokupil pare dodatkow (nie wiem co jest w standardzie w TREND wiec moge sie pomylic) :
- 5-cio ramienne alufelgi,
- ogromnie duzy wyswietlacz na konsoli z wbudowana nawigacja,
- skora na kierownicy, tempomat, ogranicznik predksci, czujniki parkowania, telefon bluetooth, dwustrefowa klima....i kupa innej elektroniki ktorej nigdy wczesniej nie mialem
- zdejmowalny hak z tylu (nawet nie wiem jak sie go zaklada, lezy razem z kluczykiem i sprezyna w schowku w bagazniku, moze ktos wie jak to cos sie zaklada...)

Silnik PSA DW-10 2.0 TDCi z 6-cio biegowym manualem, przebieg 64 kkm (udokumentowany belgijskim car-passem, z przgladem odsprzedaznym, od pierwszego wlasciciela), autko wyglada na zewnatrz i w srodku jak nowe z salonu, tzn jest zadbany....ale brakuje rolety w bagazniku, bede musial dokupic, moze ktos wie gdzie to mozna dostac (nawet moze byc nieoryginalne, o ile istnieje) i za ile (w salonie forda bedzie pewnie drogi).

Mam go tydzien, zrobilem dopiero niecaly tysiac km ale moge sie juz podzielic pierwszymi wrazeniami :)

To wszystko co tu napisze to tylko moja wlasna skromna opinia i pewnie w miare subiektywna. Jezdzilem wczesniej citroenem berlingo, oplem astra, a ostatnie niecale 5 lat skoda octavia. Bede wiec porownywac do tych modeli...

No wiec zaczynamy:
Silnik - jest niezly, zbiera sie juz od dolu i nie halasuje. Najcichsze auto jakie kiedykolwiek mialem. Dzwiek w kabinie podczas jazdy porownalbym z benzynowa astra ecotec ktora kiedys mialem, cichy pomruk, ale power jest :)
Jak narazie komputer pokazuje srednie zuzycie 6,8 litra (jezdze na shell v-power diesel), a jezdze 60 procent autostrada (do pracy) i okolo 40 procent miasto (dzieci, szkola, zakupy, itd...)

zawieszenie - skoda octavia byla jak do tej pory moim najwygodniejszym samochodem pod tym wzgledem, teraz ford s-max przebija ja, nie duzo, ale jednak, dobre zawieszenie...no i moze duza masa samochodu ma tu cos do rzeczy.

wnetrze - nie ma sie do czego przyczepic, w ciul miejsca, 3 foteliki dla dzieciakow wejda bez problemu z tylu, no i wszedzie te tajne schowki, mozna troche pierdol upchac ;) Wygodne fotele nawet w tej wersji. Niezly system audio.

skrzynia biegow - o tu jest o czym pisac :) Przelozenia sa dobrane idealnie, pod tym wzgledem nie mialem nigdy tak zgranego samochodu. Ta skrzynia + ten silnik to by bylo prawdziwe mistrzostwo, gdybe nie...ciezkie wchodzenie biegow, tak jak w oplu ktory mialem. Sczegolnie pierwszy bieg wchodzi ciezej. Nie jakos tam bardzo ciezko ale nie tak przyjemnie jak w octavii, tam to jednym palcem leciutko wrzucalem, nawet po zrobieniu 170 kkm bylo idealnie. Nie wiem, moze fordy tak maja i tyle. Po nagrzaniu silnika i jakby troche lzej wszystko chodzilo...

minusy - tez sa, trzeba zaczac od elektroniki. Jak narazie sa dwie rzeczy. Pierwsza, po wlaczeniu samochodu pojawia sie od razu komunikat (bede tlumaczyl z lokalnego jezyka): "niski poziom plynu do spryskiwaczy szyb" - totalna bzdura bo plyn dolalem na maxa, a komunikat ciagle wraca, na szczescie tylko raz po kazdym wlaczeniu zaplonu, wciskam OK i komunikat znika, chociaz tyle dobrego. Nie powinno, to miec miejsca w samochodzie tej klasy. To nie Ford Ka czy opel Corsa....
Druga rzecz, bardziej wkurzajaca. Po wylaczeniu silnika i wyjeciu kluczyka, wlaczam radio (zona robi zakupy) i slucham swojej ulubionej plyty. Po jakis 5-ciu minutach komunikat (zolte "i" sie swieci na tablicy) "Akumulator rozladowany", slucham muzy dalej i po kolejnych 5-ciu minutach duzy ekran gasnie i nic juz nie dziala. Mozna tylko zamknac/otworzyc samochod, mozna tez wlozyc kluczyk, odpalic zaplon i wlaczyc silnik i wtedy wszystko jest OK, radio sie wlacza od nowa. Po wylaczeniu zaplonu sytuacja sie powtarza, po 5-ciu minutach komunikat o akumulatorze i 5 minut pozniej radio/nawigacja sie wylacza. Podczas jazdy/pracy silnika wszystko 100% w porzadku. No chyba ze akumulator na prawde padl, ale pali na dotyk wiec wydaje mi sie ze to raczej elektronika/czujnik.

Ogolna ocena - fajne, dynamiczne i przestronne auto, jak zrobi tyle km bez problemow co moja ostatnia skoda to bede zadowolony :) Nie nalezy tez zapominac ze wymiana rozrzadu jest co 200 kkm albo 10 lat, co w moim przypadku oznacza duza wygode i spore oszczednosci (robie ok 35-40 kkm / rok). Szkoda tez ze nie ma wydzielonego miejsca na pelnowymiarowe kolo zapasowe (tez minusik).

Dziekuje wszystkim ktorzy pomogli mi i zycze wszystkim duzo przyjemnosci i zero problemow podczas uzywania waszych autek :)

Powdrawiam,

Daniel

Pitol321
13-12-2014, 21:10
DannyDG
Dla tak szczegółowych opisów nabytych pojazdów jest specjalny dział: Moje auto (http://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=130).

Niech służy jak najdłużej :one:

guliwer111
13-12-2014, 21:49
A co u Ciebie nie ma języka polskiego w s-maxie ? Aha I mam starą roletę z firmowego s maxa jeżeli jeszcze szukasz , ma wyłamany zaczep ale jak nie masz wcale to może coś tam sobie dorobisz .odezwij sie jak chcesz, mieszkam na Eterbeku

DannyDG
13-12-2014, 23:57
A co u Ciebie nie ma języka polskiego w s-maxie ? Aha I mam starą roletę z firmowego s maxa jeżeli jeszcze szukasz , ma wyłamany zaczep ale jak nie masz wcale to może coś tam sobie dorobisz .odezwij sie jak chcesz, mieszkam na Eterbeku

Wlasnie sprawdzilem, jest tez polski ale tylko na malym wyswietlaczu (ten czerwony miedzy zegarami). Na duzym ekranie nie ma polskiego, ale wybor jest wystarczajacy.

Pozdrawiam

Daniel

P.S. Wyslalem PM do Ciebie

c-matix
14-12-2014, 00:17
Cos mi sie wydaje ze akumuator chyba do wymiany

marecki.marekk
14-12-2014, 10:23
Ja też jak kupiłem auto to po 15 minutach robienia przy aucie z włączonym radiem dostawałem info "aku rozładowany". Auto paliło od strzała. Nie zmienia to jednak faktu, że w aucie naszpikowanym odbiornikami prądu jest tylko kwestią czasu aż padnie całkowicie.

Można oczywiście doładować akumulator i obserwować czy komunikat znowu się nie pojawi.. akurat idzie zima więc sugerowałbym wymianę aby nie było zdziwienia rano jak nie odpali.. gdyby było lato to może jeszcze byś pojeździł miesiąc a może dwa.

DannyDG
14-12-2014, 15:18
Odnosnie akumulatora: jade za tydzien do Polski na swieta, ponad 1500 km w jedna strone, potem za dwa tygodnie pozniej wracam, bedzie sie mial czas lekko podladowac :) Jak padnie to wymienie.

Dzieki za uwagi i pozdrawiam,

Daniel