Zobacz pełną wersję : Lepszy IC do Mondeo/S-Max 2,5T
Ponieważ zauważyłem że w kilku różnych wątkach ten temat się ostatnio przewija/przewijał, to postanowiłem założyć osobny wątek temu poświęcony :roll:
Jak dość powszechnie wiadomo, fabryczny IC jest powaznym ograniczeniem mozliwości jakie daje chipsowanie w tych autach i bardzo sensownym jest jego wymiana.
Najlepsze i super polecane IC produkowane przez Forge czy Airtec'a są niestety pioruńsko drogie (wychodzą z reguły ponad 3 tys zł), więc wielu wybiera produkty z www.fmic.pl - rozsądna kasa za rozsądną jakość.
W zalezności od planów rozwojowych (czytaj oczekiwanej MOCY), z reguły wystarcza ten o wymiarach 550x230x65 (http://fmic.pl/uniwersalne/10-intercooler-550-230-65mm.html), ale jesli planujemy 300KM+, to warto wziąć ten wiekszy 600x300x76 (http://fmic.pl/uniwersalne/89-intercooler-600x300x76mm.html).
Żeby taki uniwersalny IC zamontować w naszym aucie, potrzebujemy silikonowe łączniki, dzięki którym podłaczymy IC z fabrycznym orurowaniem w komorze silnika.
Ponieważ średnica wlotu/wylotu z fabrycznego IC wynosi 65mm, to potrzebować będziemy 2 kolanka 90st które z jednej strony będą miały wewnętrzną średnicę montażową 65mm, a z drugiej średnicę uzależnioną od tego, który IC wybierzemy (albo 65 albo 76mm).
Do tego będziemy potrzebować jeszcze 2 krótkie odcinki rurki aluminiowej (albo z nierdzewki) fi65mm, żeby połączyc kolanka z fabrycznymi rurami w aucie, no i oczywiscie porządne opaski zaciskowe - wszystkie te elementy znajdziemy na fmic.pl.
Drugą kwestią, która stwarza drobne problemy przy wymianie IC, jest sprawa umieszczenia czujnika IAT, który w przypadku Mondeo/S-Max'a 2,5T (jak równiez Focusa RS) jest osadzony bezpośrednio w fabrycznym IC.
Żeby tę sprawę załatwić, możemy zastosować dwa rozwiązania:
1. Montaz czujnika bezpośrednio w silikonowym kolanku i "zalanie" wszystkiego szczelnie odpowiednim klejem/silikonem;
2. Przerobienie samego IC - trzeba przy jego wylocie przyspawać blaszkę z aluminium o grubości 1cm i kształcie dopasowanym do wielkości obudowy czujnika IAT i w tym elemencie wywiercić otwór (o średnicy takiej samej jak w fabrycznym IC) w który wejdzie nasz czujnik.
Osobiście uważam, że drugi sposób jest bardziej profesjonalny, chociaz ten pierwszy jest równie skuteczny, jak i prostszy w zrealizowaniu.
Później (jak wrócę do domu) postaram się załączyć odpowiednie zdjęcia ilustrujące te rozwiązania.
Super - dzięki za temat.
Gdzieś mam w domu dokładną listę elementów jakie są potrzebne przy zmianie IC więc też mogę dorzucić.
A zdjęcia oraz namiary na kogoś kto potrafi ten czujnik zamontować w nowym IC mile widziane :)
Właśnie takiego zestawienia brakowało. Przez kilka niewiadomych kupiłem nie to co trzeba :)
Super robota :one::one::one:
ethernal 19-11-2014, 14:00 @MAG jakbyś mógł jeszcze wrzucić linki do tych kolanek gumowych i rurek alu ze strony fmic to byłbym wdzięczny, bo nie wiem czy o właściwych myślę.
Poza tym zalinkowany IC od wym. 550x230x65 określiłem jako nadający się do mocy 300KM, a w opisie na stronie podają, że można stosować do 550KM - więc jak to jest naprawdę?
Może i IC wytrzyma powyżej 300 KM ale reszta się rozsypie ;) Zgaduje że to MAG miał na myśli.
Chyba nikt nie przekroczył w Mondku 300 KM bez grubych modyfikacji, nie warto ładować najmocniejszego IC jak się reszty nie rusza.
Poza tym zalinkowany IC od wym. 550x230x65 określiłem jako nadający się do mocy 300KM, a w opisie na stronie podają, że można stosować do 550KM - więc jak to jest naprawdę?
Podają też że fabryczny jest wystarczający do 220KM, ale wystarczy troszkę gorętszy dzień i troszkę cięższa noga i fabryka "puchnie" ...
Z doświadczenia chłopaków modzących Focusy ST oraz tego co gadałem z Heko, to ten mniejszy jest wystarczajacy dla okolic 290-300KM, ale jesli planuje się pójście zdecydowanie wyżej (czytaj 350KM+), to zdecydowanie lepiej wziąć ten wiekszy albo i zainwestować w markowego Forge albo bardzo chwalonego Airtec'a.
EDIT
Poniżej fotki przerobionego IC z mocowaniem czujnika IAT (autor Thomas198 z fordtuning.pl)
http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/537/7GZMnk.jpg (http://imageshack.com/f/ex7GZMnkj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/905/uQ203w.jpg
ethernal 19-11-2014, 17:07 Dzięki @MAG za informacje i za fotki. Ładnie to wygląda, wykonanie profeska.
Dla mnie wystarczy - w przypadku jeśli zakupu 2.5T dojdzie do skutku ;) - jeśli latem będzie tak samo żwawy jak zimą. Nawet w obecnym TDCi niestety jest wyczuwalny wpływ temp. zewn. na dynamikę jazdy..
Wielkich modów nie planuje robić, co najwyżej jakiś drobny virusik u heko...:619:
@MAG jakbyś mógł jeszcze wrzucić linki do tych kolanek gumowych i rurek alu ze strony fmic to byłbym wdzięczny, bo nie wiem czy o właściwych myślę.
Troszke się teraz zakłopotałem ... :roll:
Właśnie siedzę na stronce fmic.pl i zgłupiałem patrząc na rozmiary kolanek i łączników, bo nagle "mała zagwozdka" się zrobiła.
Wg danych jakie dostałem, średnica zewnętrzna wlotu/wylotu z ori IC w S-Maxie to 67mm, czyli zakładałem, że kolanko fi 65 będzie akurat idealnie dobrane, ale widzę, że nie ma łaczników o takiej średnicy.
Są albo 63mm albo 70mm - no i teraz pytanie, czy ten 63 nie będzie zbyt mały żeby ori rura dobrze się na nim zacisnęła, albo czy ten 70mm nie będzie za duży i ori rura nie wejdzie wogóle na niego???
Musze jutro o tę sprawę wypytać ludków z FMIC'a ...
Wg danych jakie dostałem, średnica zewnętrzna wlotu/wylotu z ori IC w S-Maxie to 67mm, czyli zakładałem, że kolanko fi 65 będzie akurat idealnie dobrane, ale widzę, że nie ma łaczników o takiej średnicy.
Są albo 63mm albo 70mm - no i teraz pytanie, czy ten 63 nie będzie zbyt mały żeby ori rura dobrze się na nim zacisnęła, albo czy ten 70mm nie będzie za duży i ori rura nie wejdzie wogóle na niego???
Z tą średnicą ori rur w MIV to jest trochę nie na wprost:
Jak mierzyłem u siebie to mi wychodziło 66/67 mm.
Nissen podaje 65mm a NFR podaje 66 mm.
Też patrzyłem na te metalowe rury przyłączeniowe i chyba to są średnice wewnętrzne czyli dochodzi jeszcze grubość ścianki 1-2 mm - do wyjaśnienia.
Nigdy nie miałem w ręku takiego kolanka silikonowego, ale myślę że ~1mm różnicy można "zgubić" na takim kolanku.
Ja od kumpla mam taką rozpiskę co i jak:
http://fmic.pl/uniwersalne/10-intercooler-550-230-65mm.html
http://fmic.pl/kolanka-redukcyjne-90-/170-kolanko-redukcyjne-90-51-57mm.html x2
http://fmic.pl/rury-aluminiowe/367-rura-aluminiowa-102mm-60cm.html rura fi51 - przy montażu dotnie się z niej dwa potrzebne kawałki odpowiedniej długości
http://www.fmic.pl/obejmy/83-obejma-sgb-74-79mm.html x2 łaczenie IC z kolankami
http://www.fmic.pl/obejmy/80-obejma-sgb-56-59mm.html x2 - łaczenie kolanka z rurą alu
Do podłączenia rury alu do ori przewodów używamy ori obejmy
To jest bardzo dobry zestaw do focusa ST lub Diesli, ale nie do MIV/S-Maxa 2,5t.
I właśnie dzięki takiej pomocy uniknę losu kordyla :)
ethernal 19-11-2014, 19:36 To jest bardzo dobry zestaw do focusa ST lub Diesli, ale nie do MIV/S-Maxa 2,5t.
Dlaczego tak uważasz?
Co Ty byś zaproponował do do Mk4 2.5T?
Dlaczego tak uważasz?
Co Ty byś zaproponował do do Mk4 2.5T?
Nie ma niestety (albo ja nie potrafię dobrać) dobrego zestawu do miv. Średnica 65/66 mm jest trudna do ugryzienia na podstawie tego co jest dostępne na fmic.pl.
Wygląda na to że trzeba by dospawać inny we/wyj do nowego fmica lub w jakiś magiczny sposób redukować średnice ori węży.Chyba że złączki silikonowe są na tyle tolerancyjne, że wybaczają te kilka mm. Jakby ktoś coś wymyślił to z chęcią wysłucham.
Zawsze zostaje dedykowany http://www.autospecialists.co.uk/Airtecs-Mondeo-Mk4-25-Turbo-Petrol-XR5-front-mount-Intercooler-upgrade-Product-1068.html#
Dlaczego tak uważasz?
Co Ty byś zaproponował do do Mk4 2.5T?
Tu chodzi o srednice kolanek i łączników które sa inne dla Focusa ST i Mondka/S-Maxia 2,5T (
Jutro postaram sie dodzwonić do fmic i dopytać o ichniejszą propozycję przy takich średnicach jakie mamy w naszych autach.
...
Zawsze zostaje dedykowany http://www.autospecialists.co.uk/Airtecs-Mondeo-Mk4-25-Turbo-Petrol-XR5-front-mount-Intercooler-upgrade-Product-1068.html#
Niegłupi - ale cena razem z wysyłką wyjdzie ok. 2.200 złociszy, czyli jakies 3 razy tyle co za zestaw z FMIC wraz z kosztem przeróbki IC pod czujnik IAT ...
EDIT - wysłałem zapytanie do FMIC - zobaczymy co odpowiedzą ...
To ja już wiem co odpowiedzą bo pisałem do nich kilka dni temu ;)
Odpowiedź:
Witam!
Nie mam najmniejszego pojecia, nie montowalismy intercoolera w takim aucie
:) Najlepiej byloby wziac sam IC, przymierzyc go pod zderzak, wtedy bedzie wiadomo ile i jakich rur oraz kolanek potrzeba :) Pozdrawiam, FMIC Performance
Poszukam pozniej,co po trzeba.Zakladalem u syna Mk4 chinola.Bylo troche rzezby...Ma wersje z chlodzeniem ukladu sterowania.W S-Maxie robilem to bez sciagania zderzaka,Mk4 trzeba demontowac.
A chłopcy z GCS nie robili tego już przypadkiem? Może któryś nam pomoże :)
Chłopcy to są u szewca :)
Ponieważ moje pytanie było troche bardzie szczegółowe to i odpowiedz z FMIC'a troche konkretniejsza:
Witam!
Niestety stycznisci z tym autem nie mielismy :( 63mm to 2,5" czyli dokladnie 63,5mm, bez problemu sie naciagnie na 67mm, mozna smialo zakadac :) Daawno temu, jak nie bylo takiego wyboru redukcji, naciagnelismy nasz silikon 60mm na przepustnice w Golfie, ktora z garbem miala 68mm :)
Pozdrawiam, FMIC Performance
EDIT
Patrząc na to co mi odpisali zastanawiam sie nad dwoma opcjami
1. Kolanko 90st fi68 i łącznik fi70,
2. Kolanko 90st fi65 i łącznik fi70.
Plus odpowiednie obejmy ofkors...
Sklaniam sie raczej ku wersji nr.2...
Ponieważ moje pytanie było troche bardzie szczegółowe to i odpowiedz z FMIC'a troche konkretniejsza:
I to jest bardzo dobra wiadomość i na wiosnę będzie robota:mrgreen:
Potrzebna jest tylko jeszcze rura 65/66 mm pozewnątrz.
Bump: Ponieważ moje pytanie było troche bardzie szczegółowe to i odpowiedz z FMIC'a troche konkretniejsza:
EDIT
Patrząc na to co mi odpisali zastanawiam sie nad dwoma opcjami
1. Kolanko 90st fi68 i łącznik fi70,
2. Kolanko 90st fi65 i łącznik fi70.
Plus odpowiednie obejmy ofkors...
Sklaniam sie raczej ku wersji nr.2...
I wreszcie mamy konkret.
Opcja druga trochę nie teges, kolanka fi 65 na wylot fmica 63?
Ja to widzę tak: kolanko fi 63 mm na fmic i dalej rurą łącznikową fi 65/66 po zewnątrz do ori rur.
Ale ten IC ma wylot 65mm a nie 63...
Stosując kolanko fi65 mamy idealne dopasowanie na wylocie z IC, a zgodnie z tym co odpisalii z FMIC'a to nie bedzie problemu z naciagnieciem tego kolanka na łącznik fi70 ktory rowniez podejdzie z lekkim naciagiem na fabryczną rurę
Ale ten IC ma wylot 65mm a nie 63...
Stosując kolanko fi65 mamy idealne dopasowanie na wylocie z IC, a zgodnie z tym co odpisalii z FMIC'a to nie bedzie problemu z naciagnieciem tego kolanka na łącznik fi70 ktory rowniez podejdzie z lekkim naciagiem na fabryczną rurę
Jeśli mówimy o tym http://fmic.pl/uniwersalne/10-intercooler-550-230-65mm.html
to ma 63 mm:
"Intercooler o wymiarach rdzenia: 550x230x65mm, całkowitych: 700x230x65mm, ze średnicą wlot/wylot 63mm wystarczający do mocy 550KM"
EDIT
Cos mi sie pokiełbasiło i ccLot ma racje jeśli chodzi o dane IC
Wg mnie przy takich średnicach idealnym rozwiazaniem jest kolanko redukcyjne 90st fi63/70 i łacznik fi70 i wtedy jest to nawet łatwiej podłączyć do orginalnego orurowania niż każdy inny zestaw ...
Ale patrzac teraz dokładniej na dane dotyczące standardowego IC i tego 550x230x65 to on ma niemal identyczne wymiary jak fabryczny (a srednice wlotów nawet wieksze), więc pytanie, czy aby rzeczywiście jest o tyle lepszy zeby był sens go wkładać w Mondku/S-Maxie?
Czy nie lepiej od razu pójśc w tego wiekszego 600x300x76 ???
Zamiast uproszczenia się nam teraz cała sytuacja bardziej skomplikowała ...
Tak dla "rozweselenia"
Ja od kumpla mam taką rozpiskę co i jak:
http://fmic.pl/uniwersalne/10-intercooler-550-230-65mm.html
http://fmic.pl/kolanka-redukcyjne-90-/170-kolanko-redukcyjne-90-51-57mm.html x2
http://fmic.pl/rury-aluminiowe/367-rura-aluminiowa-102mm-60cm.html rura fi51 - przy montażu dotnie się z niej dwa potrzebne kawałki odpowiedniej długości
http://www.fmic.pl/obejmy/83-obejma-sgb-74-79mm.html x2 łaczenie IC z kolankami
http://www.fmic.pl/obejmy/80-obejma-sgb-56-59mm.html x2 - łaczenie kolanka z rurą alu
Do podłączenia rury alu do ori przewodów używamy ori obejmy
Cos dziwnie znajomo te słowa mi wygladały i dzisiaj przypadkiem znalazłem swój post wysłany 9-ego grudnia 2013 na fordtuning.pl ...
... tylko prostą rurę fi51 - przy montażu dotnie się z niej dwa potrzebne kawałki odpowiedniej długości.
http://www.fmic.pl/rury-aluminiowe/367-rura-aluminiowa-102mm-60cm.htmlx1
Do tego obejmy:
http://www.fmic.pl/obejmy/83-obejma-sgb-74-79mm.html x2 łaczenie IC z kolankami
http://www.fmic.pl/obejmy/80-obejma-sgb-56-59mm.html x2 - łaczenie kolanka z rurą alu
Do podłączenia rury alu do ori przewodów użyjesz ori obejmy.
Widać nie tylko Kordyl Cię wziął jako wyrocznię ;)
Wg mnie przy takich średnicach idealnym rozwiazaniem jest kolanko redukcyjne 90st fi63/70 i łacznik fi70 i wtedy jest to nawet łatwiej podłączyć do orginalnego orurowania niż każdy inny zestaw ...
No nie wiem czy oryginalne rury są tak samo rozciągliwe jak silikonowe.
grzechalm 21-11-2014, 05:38 MAG, czy przypadkiem seryjny Ic nie ma wymiaru 550x180x65?
No nie wiem czy oryginalne rury są tak samo rozciągliwe jak silikonowe.
Zapewne tak samo nie, ale sądzę, że nie powinno byc zbyt dużego problemu z naciągnieciem jej na rurkę o średnicy wiekszej o 3mm od fabrycznej.
W najgorszym wypadku wymienię całą rurę na silikony.
W ST220 wymieniałem przepustnicę na większą i fabryczny łącznik udało się naciagnąć na średnicę o 5mm większą.
Bump: MAG, czy przypadkiem seryjny Ic nie ma wymiaru 550x180x65?
660x147x64 - takie dane o rdzeniu są wg InterCars ...
Z tym, że niby FMIC ma dużo wydajniejszy rdzeń ...
grzechalm 21-11-2014, 18:19 Myslalem, ze inne ma wymiary oryginał. Ale jesli bedziemy chcieli przemnozyc objetosc IC to fmic bedzie mial wieksza o ok 25%... Czyli bedzie wydajniejszy
Myslalem, ze inne ma wymiary oryginał. Ale jesli bedziemy chcieli przemnozyc objetosc IC to fmic bedzie mial wieksza o ok 25%... Czyli bedzie wydajniejszy
I teoretycznie jeszcze dochodzi inny rdzeń, ale nie wiadomo czy to nie "bełkot" marketingowy.
To kto pierwszy montuje :p
Chyba znowu wyjdzie że ja ;)
Tylko zastanawiam się jeszcze nad kolorem silikonów - zaciski hamulcowe mam czerwone, wiec nie chciałbym mieszać z kolejnym kolorem (silikony przy IC będą widoczne we wlocie powietrza w zderzaku).
Z tego powodu coraz bardziej skłaniam się ku czarnemu - takie troszkę bardziej cichociemne będą, chociaz i tak sam IC będzie sie we wlocie trochę rzucał w oczy ... g:D
Montuj montuj ;)
A tak serio to nikt tego z forumowiczów wcześniej w mondeo nie robił? Nie wierzę ... o IC mówi się już wielu lat przy okazji 2.5 litrówek ...
Znalazłem na stronce tego znajomego speca Heko od wydechów info, że robili wymiane IC i orurowanie do tego w Mondku 2,5T (nawet napisali, że IC był identyczny jakw RS'ie), ale nic wiecej nie udało mi sie ustalić i raczej nie był to nikt z tutejszego forum ...
Ja będę chciał zrobić montaż IC albo teraz zimą jak będę w Polsce, albo poczekam jeszcze do wiosny - zależy od funduszy i tego co mi jeszcze wyjdzie w aucie do zrobienia ... :?
nawet napisali, że IC był identyczny jakw RS'ie
Faktycznie katalog Nissensa wskazuje taki sam nr do foki rs, mondeo 2,5t i foki iii st.
Może wcale nie jest taki zły ten fabryczny jak był montowany do 350 km w foce.
A czy nie lepiej przetestować natrysk "wody" na oryginalny IC?
Faktycznie katalog Nissensa wskazuje taki sam nr do foki rs, mondeo 2,5t i foki iii st.
Może wcale nie jest taki zły ten fabryczny jak był montowany do 350 km w foce.
RS500 ma inny IC (i kilka innych rzeczy też) - to tak a'propos tych 350KM, bo zwykła Foka RS ma 305KM g:D
Ci którzy grzebią w RS'ach też pierwsze co robia to zmieniają IC bo wystarczy ostrzej polatać i fabryczny "puchnie"...
A w Foce 3 ST Heko robił u siebie duuuuuży IC, bo ten fabryczny też nie dawał rady utrzymac temperatury w dolocie na sensownym poziomie ...
btw - ponieważ moje plany jesli chodzi o MOC kierują sie w okolice 280-300KM, to chyba zdecyduje sie na tego wiekszego 600x300x76 i będę sprzedawał swojego FMIC'a (mam tego 550x230x65 ze średnicą wlot/wylot 63mm) ...
Moge go sprzedać w komplecie z silikonami pod diesel'a albo samego IC bez "rurek" - cena do uzgodnienia g:P
Bump: A czy nie lepiej przetestować natrysk "wody" na oryginalny IC?
Sądzisz ze to jest prostsze i skuteczniejsze niż zwykła wymiana na lepszy IC ???
grzechalm 24-11-2014, 20:44 Kiedys na allegro widzialem mondka 2.5t z wymienionym IC na fmica z niebieskimi kolankami:P
RS500 ma inny IC (i kilka innych rzeczy też) - to tak a'propos tych 350KM, bo zwykła Foka RS ma 305KM
Nie wiem mam za małą wiedzę, żeby dyskutować, polegam na tym co podają katalogi.
A ile za samego fmica?
Sprawe IC jeszcze do końca musze przemysleć, ale jesli miałbym go sprzedawać samego, to myślę, że wyceniłbym go na jakieś 250zł plus przesyłka ...
Używałem go trochę ponad pół roku, a cena nowego to 379zł.
btw
Nie wiem jak interpretować twoje zdanie o poleganiu na katalogach - czy tam jest napisane że Focus RS500 (ten model ma moc 350KM) ma ten sam IC jak zwykły Focus RS 305KM???
Czy tez może "majtnąłeś sie" przy pisaniu i zamiast "... do 305 KM w foce" napisałeś "... do 350 KM w foce" ...
Ten wiekszy IC wchodzi na styk pomiedzy chlodnice i belke przednia,ale wystarcza dwa kolanka 90" z redukcja+ 2x po kawalku rury ALU 2,5 cala,czujnik wklejony do kolanka na klej silikonowy.Mocowanie IC od domu.Nie moge poszukac tych rozmiarow,ktore bralem do Mondeo,ale IC bylo na 2,5 cala wlot-wylot.
Cliner - 2,5" to 63mm, czyli wychodzi, że zamontowałeś taki sam IC jaki ja mam (550x230x65 fi63).
Bezproblemowo ori rury dało sie zacisnąć na tej rurce alu fi63mm?
Bo to jest moje najwieksze zmartwienie, że tam może być problem ze szczelnością połączenia, jesli rurka ma jakieś 64mm średnicy po zewnetrznej, a ori rura do której się podłączamy ma fi ok. 66/67mm po wewnetrznej - czy obejma wystarczająco to zaciśnie?
EDIT
Muszę zmodyfikowac zamówienie do FMIC'a ...
Nie wiem jak interpretować twoje zdanie o poleganiu na katalogach - czy tam jest napisane że Focus RS500 (ten model ma moc 350KM) ma ten sam IC jak zwykły Focus RS 305KM???
Czy tez może "majtnąłeś sie" przy pisaniu i zamiast "... do 305 KM w foce" napisałeś "... do 350 KM w foce" ...
Dokładnie katalog Nissens'a wskazuje do wszystkich 2,5 t (oprócz foki ST) ten sam fmic:
http://webshop.nissens.com/Product
Hmmmm - ciekawe, bo wg moich info RS500 ma zmieniony IC, inny DP i jeszcze kilka innych detali ...
Hmmmm - ciekawe, bo wg moich info RS500 ma zmieniony IC, inny DP i jeszcze kilka innych detali ...
Nie dyskutuje, wieczorem zerknę w microcat'a.
Niestety "mój" MC nie posiada RS'a, potrzeba coś nowszego.
Tak tylko gwoli informacji - zamówienie z FMIC przyszło już do mnie - kolanko 90st fi 63mm plus 2x łacznik alu fi 63mm plus obejmy.
Na 29-ego jestem umówiony w warsztacie na montaż ...
A który IC w końcu montujesz - ten większy?
A czujnik wspawany czy na kolanku na silikonie?
Skoro kolanka 63 mm to należy domniemywać, że jest to ten mniejszy.:D
Znaczy tak - na razie plan jest aby zamontować ten co mam w garażu, czyli 550x230x65, ale jesli warsztat stwierdzi po ogledzinach auta, ze to nie ma sensu przy moich planach (celuje w okolice 300KM), to zapewne cały zestaw pójdzie do sprzedazy, a ja zamówie sobie na wiosnę ten wiekszy...
Wiec jesli komuś się nie spieszy, to moze poczekac na to czy przypadkiem nie będzie okazyjnie do kupienia używka g:D
btw - czujnik będzie wspawany - warsztat w którym będzie montaz ma spore doświadczenie w takich zabawach - właściciel sciga się na ćwiartke i gruuuuube fury sa tam ogarniane...
Tak tylko wspomne, że montaż IC zakończony.
Kolanka silikonowe fi63 mm oraz łaczniki alu na tę samą średnicę zapewniły bezproblemowe podłączenie nowego IC do fabrycznych rur g:D
ethernal 01-01-2015, 23:32 A gdzie zamawiałeś kolanka silikonowe i łączniki alu?
Rozumiem, że IC został ten sam, czyli 550x230x65?
A gdzie zamawiałeś kolanka silikonowe i łączniki alu?
Rozumiem, że IC został ten sam, czyli 550x230x65?
zamówienie z FMIC przyszło już do mnie - kolanko 90st fi 63mm plus 2x łacznik alu fi 63mm plus obejmy
No przecież jasno kolega napisał...
ethernal 02-01-2015, 12:11 No przecież jasno kolega napisał...
Ok dzięki. Sorki za zbędne pytanie, ale nie zajarzyłem tego... tak to jest jak się po nocach przegląda forum zamiast spać :one:
Czyli wszystko w Fmic-u.
Chyba dochodzę do wniosku że tego większego nie ma sensu kupować.
I tak żeby z mondeo wydusić więcej niż ~270 to trzeba już mocno grzebać czego nie zamierzam więc "standardowy" FIMC chyba jest ok ...
Błędny wniosek.
IC jako taki na moc nie wpływa wcale (w sensie - nie doda Ci koni) natomiast ma ogromny udział w utrzymaniu parametrów uzyskanych, zwłaszcza latem oraz podczas szybkich startów np. spod świateł.
Ale ten co MAG zamontował też ma dobre opinie - ten miałem na myśli pisząc "mniejszy".
ethernal 01-03-2016, 00:47 Odświeżę nie co wątek, mam zamiar wymienić IC i w związku z tym 2 pytania:
- jaka długość alu łączników? Po 10cm (2x10cm) wystarczy? Czy brać 2x 16cm?
- który z 2 IC brać:
1. 550x230x65mm - wiem, że sprawdzony i mieści się w Mondeo
2. 600x300x76mm - nie wiem czy się zmieści i czy nie będzie odczuwalna większa turbo-dziura?
PS: ten sam post poszedł na innym forum, nie wiem gdzie szybciej uzyskam odp. :D
Fabryczne turbo nie daje turbo dziury,jest ok.Do Mondeo ten mniejszy,komora jest ciut maława.S-Max to już większy wejdzie bezproblemowo. Jest z tym trochę dłubania,u syna zderzak ściągałem.
Sent from my Nexus 6P using Tapatalk
ethernal 01-03-2016, 19:18 Dzięki @cliner za poradę! Właśnie obawiałem się, , że jest za mało miejsca, jak patrzyłem na tą relację ze zmiany IC w Mondeo 2.5T (http://www.fordserwis.com.pl/chiptuning_forda_mondeo_mk4_2_5_turbo_wymiana_inte rcoolera). W takim razie biorę ten mniejszy, przynajmniej nie będą potrzebne kolanka z redukcją, tylko zwykłe ;)
ixion2010 10-03-2016, 09:32 Przeniosłem się do tego postu z innego działu gdzie poradzono mi wymine IC przy chipie, mam 2.0 TDCi 103kv 140km, czy możecie mi pomóc dobrać potrzebne części?
Już wiem, nie było tematu.
Witam zamierzam zamontowac FMIC 550x230x65, pytanie czy wystarczy kolanko silikonowe 63/63 dlugosc ramienia 125mm czy potrzeba kolanka alu i laczniki?
Proszę:
http://www.fordserwis.com.pl/chiptuning_forda_mondeo_mk4_2_5_turbo_wymiana_inte rcoolera,Chiptuning-Forda-Mondeo-Mk4-2,5-TChiptuning-Forda-Mondeo-Mk4-2,5-Turbo-%E2%80%93--wymiana-intercooleraurbo-%E2%80%93--wymiana-intercoolera
Dzieki tego szukalem jak zrobie wstawie fotki. Pozdrawiam
komplet 607 zł jutro przyjdzie na weekend montuje :)
Pokaż jak wyszło i pamiętaj o czujniku.
Tak, ale montuje na kolanku silikonowym. Polecacie jakiś klei mocny, szczelny aby nie wydmuchało ??
Bump: chyba że zamontuje tak jak na zdjęciu
Bump: Tylko że samochód musiał bym unieruchomić dzień wcześniej i jechać do gościa od spawania aluminium.
Juz jest komplet teraz tylko wspawac w ic miejsce na czujnik i montaz :)
marco102 06-09-2016, 19:44 Miodzio, czekam na relację z montażu :)
Mógłbyś przy okazji zrobić jakieś foto z wymiarami nowych mocowań?
Tapnięte z Szajsunga MkIV
Mógłbyś przy okazji zrobić jakieś foto z wymiarami nowych mocowań?
Tapnięte z Szajsunga MkIV
ok mocowania będę dorabiał jak będzie montaż na bieżąco przygotuje wcześniej tylko płaskowniki.
Panowie wymiary otworu oraz rozmiar gwintu w map sensor nigdzie nie mogę znaleźć a chciałem przygotować wcześniej. Może ktoś posiada??
Dzisiaj wspawałem płaskownik alu 4cmx4cm i grubość 5mm do IC potrzebny do montażu sensor map. Wybrałem to miejsce ponieważ nie ma gdzie indziej miejsca dla niego przez to że zastosowałem kolanka silikonowe. Otwór na czujnik ma średnice 12mm ale dla pewności jak wyjmę ze starego to jeszcze zmierzę przed odwiertem.
Można by je jakoś zlepić?
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=215047&highlight=thomas198&page=6
To pytanie do adminów.
A więc tak dzisiaj ściągnąłem Ic bez ściągania zderzaka, dla utrudnienia śruby od objemek trzymające rury od ic są przykręcone od góry a da się je odkręcić tylko od dołu. A wiec patrzymy od góry kręcimy od dołu. Oczywiście ściągamy pierwszą osłonę od spodu i osłonę od góry.
Dzisiaj zrobiłem dwa mocowania górne IC, będzie przykręcone do belki przedniej znajdującej się przed IC, w mocowaniach będzie gwint na śruby aby zamocować do belki a ten otwór, to ten bliżej załamania będzie przykręcony do IC. Jutro zdjęcia z zamocowanego IC
no i jest ale .... miałem mały wypadek przy dorabianiu dolnych mocowań i uszkodziłem chłodnice cieczy :( masakra żeby ją wymienić trzeba spuścić gaz z AC i kupę kręcenia więcej nić przy złożeni IC. Ale już zrobione Da się zrobić bez ściągania zderzaka. Pozdrawiam
Gratulacje. Dobra robota.
Da się zrobić bez ściągania zderzaka.
Szkoda było się pałować. Zdjęcia zderzaka do 10-15 minut a wiele "rozjaśnia". A, i złożyć da się lepiej niż było;)
Sensor oryginalnie jest za IC,nie na nim.Czy to ma znaczenie niech wypowiedzą się fachowcy.Łapie temperaturę po przejściu IC.
No i pierwszy problem po wjechaniu na autostradę i gaz do dechy pokazał się błąd P2188 uboga mieszanka tlenu podejrzewam że czujnik za słabo zamocowałem w ic i dla tego przy dodaniu gazu wyciska go do góry i robi się nieszczelność. Co myślicie?
Przy dodawaniu gazu to raczej powinno go wciągać do środka. Może jednak położenie ma znaczenie?
o raczej powinno go wciągać do środka
Mam wrażenie, że w silniku turbo to jest jednak ciśnienie wyższe od atmosferycznego.
Ten czujnik to chyba nie jest tlenu
Bump: A jednak wyczytałem ze może być przyczyną zobaczę może źle wtyczkę podłączyłem?
Ten sensor jest w złym miejscu.Ja mam zamontowany na kolanku silikonowym przy wylocie z IC,zobacz jak był fabrycznie założony.Ten sensor jest od pomiaru temperatury powietrza doładowującego.
Dokładnie tak jak pisze Cliner - ten sensor ma byc umieszczony na wylocie z IC, a nie gdzies u góry tak jak jest to u Ciebie...
Dokładnie tak jak pisze Cliner - ten sensor ma byc umieszczony na wylocie z IC, a nie gdzies u góry tak jak jest to u Ciebie...
Ale to przecież bez różnicy tam jest taka sama temp jak w kolanku nie tylko ja tak zamontowałem ten czujnik i nie ma problemów, tu jest tak samo zrobione
http://www.fordserwis.com.pl/chiptuning_forda_mondeo_mk4_2_5_turbo_wymiana_inte rcoolera,Chiptuning-Forda-Mondeo-Mk4-2,5-TChiptuning-Forda-Mondeo-Mk4-2,5-Turbo-%E2%80%93--wymiana-intercooleraurbo-%E2%80%93--wymiana-intercoolera
Mi się wydaje że w tym miejscu mocowania czujnika mam nieszczelność na weekend będę sprawdzał.
A jeszcze jedno przed podłączeniem czujnika psiknąłem Wd40 do złączki czujnika i myślę że źle zrobiłem ? Gdzieś wyczytałem że jest to smar i może robić problem, więc kupiłem kontakt do styków elektrycznych i przemyje wtyczkę.
Nom. WD40 to lekarstwo na piski i nie jest elektroprzewodzący :)
Tapnięte z Szajsunga MkIV
Znalazłem chwilę czasu i zajrzałem pod maskę okazuje się że wypchało rurę od strony kierowcy z ic. Na razie dokręciłem jutro zobaczę czy wywali błąd.
NArazie ok brak bledu ale zauwarzylem ze przez wiekszy ic ruszenie samochodu odbywa sie inaczej bardziej nerwowo. To znaczy wczesniej odbywalo sie plynnie a teraz jest szarpniecie i odrazu wyrywa do przodu ciezko ruszyc spokojnie.
Dawid. Dałbyś radę zrobić rysunek mocowań, które dorabiałeś?
Tapnięte z Szajsunga MkIV
Górne przykręciłem do ic i nie mocowałem do belki mają za zadanie tylko dystansu, a dolne coś takiego ja na rysunku do mocowań użyłem płaskownika alu o grubości 7mm . Najpierw odwiercić otwory na belce później spasować z ic i wywiercić. Ic nie ma być na środku auta bo to nie jest środek otworu wlotowego w zderzaku i ma trochę wejść ponad przednią belkę aby nie był za nisko później nie przykręcicie dolnej osłony.
ogodaw powieś go od góry! Górne mocowanie powinno być "główne". To od podpory chłodnic powinno jedynie chwycić aby fmic się nie bujał.
Mimo iż użyłeś byczych płaskowników to problemem jest właśnie ta podpora. Gwarantuje Ci, że w tym układzie się wygnie i wykręci.
Użyłem kleju do gwintów jak przykręcałem a do belki nie mogłem się w wiercić masakra zniszczyłem tonę wierteł. Cały czas kontroluję czy nie ma luzu byłem w trasie i na razie stoi jak wryty a droga wyboista :) .
Mi nie chodzi o to, że gwint puści czy coś. Wygnie się podpora chłodnic. I to bez trudu. Wszystko pochyli się do przodu aż do napotkania jakiegoś oporu...i będzie się o niego obijać. Widziałem to u siebie. Górne mocowanie zrobione było z lekki luzem i ostatecznie podpora chłodnic wygięła się ale nieznacznie bo w pewnym momencie górny wieszak już zblokował.
Nie wiem jak dokładnie wygląda to MDO ale u siebie zrobione mam tak:
http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2515820&postcount=32
Głównie chodzi mi o górny wieszak. Otwór na środku był w belce zderzaka. Trzeba go było tylko trochę powiększyć.
Mi nie chodzi o to, że gwint puści czy coś. Wygnie się podpora chłodnic. I to bez trudu. Wszystko pochyli się do przodu aż do napotkania jakiegoś oporu...i będzie się o niego obijać. Widziałem to u siebie. Górne mocowanie zrobione było z lekki luzem i ostatecznie podpora chłodnic wygięła się ale nieznacznie bo w pewnym momencie górny wieszak już zblokował.
Nie wiem jak dokładnie wygląda to MDO ale u siebie zrobione mam tak:
http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2515820&postcount=32
Głównie chodzi mi o górny wieszak. Otwór na środku był w belce zderzaka. Trzeba go było tylko trochę powiększyć.
Ale nie ma szans pochylić się do przodu bo jest górne mocowanie oparte o belkę przednią i dociśnięte po przez dokręcenie dolnego mocowania. Na pewno będę to kontrolował
marcin8087 30-06-2017, 12:23 Trochę chciałbym odświeżyć kotleta i zapytać co dokładnie powinienem kupić do IC 550/230/65 do MK4 2.0 TDCI 140 PS? Chodzi mi o te kolanka i łączenia wszystkie, bo chciałbym oddać auto do firmy, która się będzie trudniła montażem z kompletem już wszystkich części :)
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
|