Zobacz pełną wersję : [C-MAX 2003-2007] Bardzo dziwne objawy - czy to dwumasa


Slawko_sp
19-11-2014, 20:24
Cześć

mam pytanie odnośnie uszkodzenia dwumasy.

Mianowicie mam jeden bardzo dziwny objaw. Jednak każdy mechanik mówi że to koło dwumasowe.

1. Objawy charakterystyczne, które występują to:
- metaliczne stuki podczas zapalania i gaszenia auta
- czasami chrubotanie na biegu jałowym
- drgania auta przy większych prędkościach
- nierówna praca silnika na biegu jałowym na zimnym silniku


Ale dodatkowo występują objawy, jakby przypominające uszkodzenie zawieszenia.
Podczas jazdy po dziurach są metaliczne stuki, których nie da się zlokalozować.

Zawieszenie jest w porządku, sprawdzone 3 razy.

Stukanie jakby przypomina wahacz, czy końcówki drążków, ale to nie to.

Poduszki też sprawdzone, są ok.

Stąd pytanie.

Czy takie objawy mogą świadczyć o uszkodzonym kole dwumasowym.
Czy ktoś w Was miał takie objawy?

piters33
20-11-2014, 17:32
u mnie jest zerwanie silnikiem przy odpaleniu i lekko przy gaszeniu.
też mam stuki przy dodawaniu i ujmowaniu gazu podczas jazdy.
na początku myślałem że dwumasa, ale pocieszam się że to poduszka nad skrzynią, tą od rozrządu zmieniłem i nie pomogło, zmienię tą od skrzyni i dam znać co dalej.

Slawko_sp
21-11-2014, 19:10
No i jest diagnoza

początek końca dwumasy, ale jak stwierdził mechanik jeszcze spokojne 10 tyś można machnąc. Objawy na razie bardzo lekkie.

Ale niestety 150 tyś km i zaczyna padać maglownica, stąd te stuki. Na razie zero wycieków. Luzy są nie za wielkie. Więć też spokojnie te 10 tyś można robić.

Karwos00
21-11-2014, 21:30
O ile dwumasę można odpuścić - chyba że jej dalsze uszkadzanie może pociągnąć dalsze uszkodzenia to już maglownicą lepiej się zająć wcześniej - w końcu to układ kierowniczy.

Slawko_sp
22-11-2014, 20:49
O ile dwumasę można odpuścić - chyba że jej dalsze uszkadzanie może pociągnąć dalsze uszkodzenia to już maglownicą lepiej się zająć wcześniej - w końcu to układ kierowniczy.

Teraz pozostaje pytanie, czy regeneracja czy nowa.

piters33
23-11-2014, 07:29
Teraz pozostaje pytanie, czy regeneracja czy nowa. poczytałem troche na ten temat to odpuść sobie regenerację jak chcesz pojeździć bez problemów przez kolejne 150tyś. to lepiej kpl. zestaw.

Slawko_sp
23-11-2014, 19:39
poczytałem troche na ten temat to odpuść sobie regenerację jak chcesz pojeździć bez problemów przez kolejne 150tyś. to lepiej kpl. zestaw.

a jakie są ceny, nie mogę nigdzie znaleźć nowych przekładni
co do dwumasy już wiem, komplet sachs cena 2025, chyba nie tak źle + wymiana 300 zł.

Karwos00
23-11-2014, 19:46
komplet?? Ze sprzęgłem?

Slawko_sp
23-11-2014, 20:48
Tak

piters33
24-11-2014, 18:55
SACHS to bdb sprzęgło, ale podobno wycisk jest nieodwracalny po złożeniu, tzn ustawi się po skręceniu, ponowny montaż jest problem z jego ustawieniem do pozycji nominalnej, montować powinien fachowiec co wie o co chodzi, na przyrządzie.
Miałem kiedyś okazję kupić taki zestaw po kilkunastu tyś. przebiegu, po wymianie auto zostało rozbite i się nie opłaciło naprawiać.
Dzwoniłem do ZF Polska i rozmawiałem z technikiem który właśnie mnie uświadomił o tych problemach co piszę.
Luk podobno da się cofnąć na prasie i można ponownie montować, to wiem od swojego mechanika.

TomekEr
04-12-2014, 22:03
Ja kupiłem swojego C-maxa z przebiegiem 130tys. Kupowałem po wymianie dwumasy i sprzęgła. Teraz mam 162tys. i na jałowym biegu szarpie autem przy rozgrzanym silniku. Po wciśnięciu sprzęgła szarpanie znika. Czy to możliwe, że dwumasa niedomaga?

TomekEr
05-12-2014, 19:08
u mnie jest zerwanie silnikiem przy odpaleniu i lekko przy gaszeniu.
też mam stuki przy dodawaniu i ujmowaniu gazu podczas jazdy.
na początku myślałem że dwumasa, ale pocieszam się że to poduszka nad skrzynią, tą od rozrządu zmieniłem i nie pomogło, zmienię tą od skrzyni i dam znać co dalej.

Ja kupiłem swojego C-maxa z przebiegiem 130tys. Kupowałem po wymianie dwumasy i sprzęgła. Teraz mam 162tys. i na jałowym biegu szarpie autem przy rozgrzanym silniku. Po wciśnięciu sprzęgła szarpanie znika. Czy to możliwe, że dwumasa niedomaga?

piters33
08-12-2014, 20:06
u mnie częściowo problem rozwiązany.
Rozwalona poducha tylna i zarzucało silnikiem przy odpaleniu.
teraz niema gwałtownego zrywu, ale coś jeszcze dygnie delikatnie, myślę że to już coś od dwumasy.

Kristo___
14-12-2014, 13:09
a jakie są ceny, nie mogę nigdzie znaleźć nowych przekładni
co do dwumasy już wiem, komplet sachs cena 2025, chyba nie tak źle + wymiana 300 zł.

Gdzie kolego można zakupić komplet dwumasy ze sprzęgłem w takiej cenie?? Będę wdzięczny za podpowiedź, bo też mnie niebawem czeka wymiana, niestety. Ceny widziałem dużo wyższe :?

GRUBY_82
22-12-2014, 20:35
no właśnie.. chyba trochę po taniały.. ;) wymieniałem w lipcu'14. 2550 kpl. po rabatach.. wszystko sachsa.. razem z wysprzęglikiem..

piters33
06-01-2015, 19:26
i jak kolego wymieniona dwumasa???

piters33
17-01-2015, 13:14
dzisiaj przy wymianie hamulców z przodu zaobserwowałem ciekawy objaw, odpaliłem silnik by sprawdzic koło pasowe na wale, na luzie zaczęło się kręcić koło które było podniesione, można je ręką zatrzymać.
czy to związane jest z padającą dwumasą??.

C-MAX_Member
17-01-2015, 16:37
Obracające się koło w podniesionym samochodzie na luzie jest normalnym zjawiskiem spowodowanym przeniesieniem napędu przez wałek sprzęgłowy na pracujące elementy w skrzyni biegów i zimnym olejem w niej. Nie ma to związku z padającą dwumasą.

piters33
17-01-2015, 17:26
ok dzieki

RS AUTO-RAF
17-01-2015, 23:15
witam. miałem kiedyś podobny przypadek. podejrzenia początkowe padły na koło dwumasowe ale w końcu okazało sie że to skrzynia biegów sie wysypała. niech wasi mechanicy dobrze zdiagnozują żebyście nie musieli niepotrzebnie kasy wydawać.

piters33
18-01-2015, 16:17
witam. miałem kiedyś podobny przypadek. podejrzenia początkowe padły na koło dwumasowe ale w końcu okazało sie że to skrzynia biegów sie wysypała. niech wasi mechanicy dobrze zdiagnozują żebyście nie musieli niepotrzebnie kasy wydawać.

objawy typu??

RS AUTO-RAF
18-01-2015, 22:02
w czasie jazdy i zmianie biegów przy gwałtowniejszym puszczeniu pedału sprzęgła słychać było stuknięcie jakby z poduszki skrzyni biegów. a na biegu jałowym słychać było terkotanie z okolicy skrzyni biegów. siedząc w aucie również było słychać ten dźwięk ale trochę słabiej. po wciśnięciu sprzęgła nic nie było słychać.

piters33
19-01-2015, 17:50
to ciekawe, a co miałeś walniete w skrzyni.
Powiem szczerze że u mnie też są stuki przy ujmowaniu i dodawaniu gazu, też delikatnie słychać stukanie na postoju na wolnych obrotach, tylko co do stukania ma skrzynia na postoju??.
jest też zerwanie silnikiem przy rozruchu, wszystkie poduszki nowe.
I dziwny dzwięk podczas przyśpieszania w pewnym zakresie obrotów 1800-2500 na wysokich biegach.
filmik do nagrania jak słychać to drżenie :
https://www.youtube.com/watch?v=QXE2D9yqPMA&feature=youtu.be

Przy teście na 5 biegu na 50km/h nie ma szarpnięć tylko drżenie.

piters33
20-01-2015, 18:16
panowie jeszcze jedno pytanie.
Luk czy sa sasch, mowa o całym zestawie.
czytałem że nowe koła luka mają już spory luz, jak z tym lukiem jest, cena 350 zł różnicy.
Tarcza luka nie ma dodatkowego tłumika drgań tylko jest sztywna.

Ma ktoś porównanie??.

C-MAX_Member
21-01-2015, 14:08
Witam.
Ja też dopiszę się do wątku ponieważ jednoznacznie nie potrafię wskazać u siebie czy też mam do wymiany już dwumasówke a wydanie blisko 2k żeby później okazało się że to nie od tego to nie najlepsza opcja:<.
U mnie najgorszy i strasznie dokuczliwy objaw to bardzo mocne telepanie przy gaszeniu i trochę słabsze przy odpalaniu silnika, przy odpalaniu zauważalne bujanie się gałki od biegów przód-tył. Można powiedzieć że ciut lepiej jest choć nie zawsze na wciśniętym sprzęgle. Przy bujaniu ręcznym silnika na boki ledwo można go ruszyć. Po odpaleniu silnik pracuje równo nie trzęsie, nie wibruje. Żadne metaliczne stuki typowe dla dwumasy u mnie nie występują. Podczas jazdy jest wszystko OK żadnych szarpnięć, puknięć itp przy ruszaniu, jazda jest płynna.
Jedyne odgłosy to lekkie furgotanie koła dwumasowego na postoju ale to trzeba się wsłuchać żeby to usłyszeć. Występuje również "dobicie" koła przy "wymuszonym strzeleniu" ze sprzęgła oraz wibracje auta w próbie na 5tce przy 50km/h lecz na ich podstawie ciężko jest mi określić czy to dwumas bo miałem wcześniej autko ze sprawna dwumasą i te objawy również tam występowały. Wymieniłem poduchę za skrzynią z myślą że to ona jest winowajcą tego trzepania przy gaszeniu, bo była lekko pęknięta ale to nie to. Poduszka prawa nie ma wycieków lecz przy próbie jej usztywnienia(podłozyłem kawałek poliuretanu pomiędzy mocowanie a poduszkę) gaszenie jakby było mniej szarpiące ale pojawiły się od tego wibracje. Jedyne co mi pozostaje to sprawdzenie tej duzej poduszki nad skrzynią.

piters33
21-01-2015, 17:12
kolego u mnie też jest szarpnięcie przy gaszeniu i odpaleniu.
drżenie przy pewnym zakresie obrotów delikatne stuki podczas ujmowania i dodawania gazu, na postoju też mocno nie puka jak na niektórych filmach słychać klekot.

Nie wiem już sam wszystkie poduszki nowe, koło pasowe na wale wygląda ok, nie ma przesunięć między dwoma częściami koła.

Nic innego nie pozostaje jak dwumasa, podstawą jest szarpnięcie silnikiem podczas odpalania i gaszenia, no bo skrzynia nic nie ma do tego na postoju.

duzy12
22-01-2015, 20:18
witam ma c-max z 2007r 1.6tdci mam same problemy moje objawy to; silnik pracuje to słychać stukoty w okolicach skrzyni biegów na biegu jałowym po wciśnięciu pedału sprzęgła stukotów nie ma biegi wchodzą normalnie samochód normalnie chodzi stało się to po wymianie silnika Sciągłem skrzynie dwumasa ok docisk tarcza ok wymieniłem łożysko wyspżęglika dalej są te same objawy jest to możliwe że to skrzynia a może co innego .

piters33
24-01-2015, 16:43
jest nowy zestaw luka, dam znać jakie są zmiany po montażu.

piters33
28-01-2015, 17:20
Witam.

Już po wymianie.
Różnica jest, myślałem że będzie lepiej.
Ustały dziwne odgłosy na obrotach 2tyś na wysokim biegu.
łupnięcie silnikiem podczas odpalania jest, ale tak przez połowę z tego co było, nadal nie wiem co może być tego powodem.
drżenia plastików na niskich biegach podczas przygazówki w czasie jazdy nie ustąpiło.
lekkie stuki przy dodawania i ujmuwania gazu podczas jazdy nadal pozostały, chyba to już jakość skrzyni czy przegubów.
wciskanie sprzęgła jak masełko w porównaniu do starego.
jest ciszej podczas pracy silnika na postoju.


Wnioski takie że jeszcze by jeździło spokojnie z 30 tyś, chyba że ktoś jest tak przewrażliwiony jak ja.

dwumasa sachs ma luz nie wiele większy od nowego luka, ale jakoś jak by się zacinała podczas obracania.
docisk całkiem ok.
tarcza już na granicy nitów.
łozysko wyciskowe szumi.

slawek-kali
28-01-2015, 18:00
witam ma c-max z 2007r 1.6tdci mam same problemy moje objawy to; silnik pracuje to słychać stukoty w okolicach skrzyni biegów na biegu jałowym po wciśnięciu pedału sprzęgła stukotów nie ma biegi wchodzą normalnie samochód normalnie chodzi stało się to po wymianie silnika Sciągłem skrzynie dwumasa ok docisk tarcza ok wymieniłem łożysko wyspżęglika dalej są te same objawy jest to możliwe że to skrzynia a może co innego .

Skąd wniosek, ze dwumas ok? Żadnych śladów zużyć?
Twoj problem to jest definicja końca dwumasy...

piters33
05-02-2015, 17:05
sprzedam moją stara dwumasę, stan całkiem ok, luzy jak na nowej z luka.
filmik z stanu: https://www.youtube.com/watch?v=B_2uguudGxQ

zmieniałem kpl bo miałem objawy jak wyżej w poście, po demontażu okazało się że dwumasa jest całkiem ok, tarcza i łożysko było wyrąbane.

myślę że jak ktoś ma wyrąbaną dwumasę to śmiało na tej można polatać kilkadziesiąt tyś.

Oddam za 300zł z dociskiem.