Zobacz pełną wersję : [modyfikacja] [Fiesta 2008 - ] Zmiana klimy manualnej na klimatronik.


Maniak
19-11-2014, 21:56
No to muszę się pochwalić że udało mi się przełożyć klimę manualną na klimatronik. Dawca fiesta titanium x 2010rok, pacjent fiesta zetec 2008rok
Chce tylko zaznaczyć że nie biorę odpowiedzialności za ewentualne szkody jak ktoś sobie wyrządzi podążając za tą instrukcją bo może tu i ówdzie czegoś brakować w opisie.

Co potrzebne: w sumie nie wiele: cała skrzynka od nagrzewnicy kompletna z wiązką, wszystkimi czujnikami i serwami,
http://images66.fotosik.pl/382/ab9fe05207b2548agen.jpg
http://images67.fotosik.pl/384/1b051ac531b5e77dgen.jpg

moduł EATC z wyświetlaczem.
http://i.ebayimg.com/00/s/MTIwMFgxNjAw/z/ukEAAOSwR0JUPDZ9/$_12.JPG

Opcjonalnie dodatkowa skrzynka przekaźników jeśli: chce się mieć dodatkową grzałkę a nie ma się jej w standardzie.
http://images67.fotosik.pl/384/c68017cf4fe67211gen.jpg

dodatkowa grzałka
http://i.ebayimg.com/00/s/NDgwWDY0MA==/z/030AAOSwd4tUEcDA/$_12.JPG

zmiany konieczne w desce rozdzielczej na brakujące czujniki
http://images66.fotosik.pl/382/992ab4a5d6c4ae54gen.jpg
http://images68.fotosik.pl/383/17f3ec082454ef24gen.jpg

Zanim zaczniesz musisz spuścić cały gaz z układu klimatyzacji.
To zaczynamy:
-Odłączamy akumulator
-zdejmujemy osłony plastikowe konsoli środkowej (przy lewarku i nogach)
- wyciągamy środkową konsolę, dwa kołki rozporowe z tyłu i dwie śruby pod osłoną lewarka zmiany biegów
- wyciągamy schowek pasażera i osłonę pod schowkiem, dwie wsuwki/ zawiasy wysuwane do siebie i dwa kołki .
- wyciągamy osłona wyświetlacza, od tyłu delikatnie podważyć, razem 4 zatrzaski
- wyciągamy osłonę modułu klimy, na zatrzaskach delikatnie podważać od góry
- wykręcamy i odpinamy wyświetlacz,radio, moduł klimy, torx t20/25 i nasadka o ile dobrze pamiętam to 7mm za modułem są też śruby od deski rozdzielczej t25
- wyciągamy poduchę w kierownicy, opis ze zdjęciami dostępny w sieci.
- odkręcamy kierownicę, klucz 24mm
- osłona kolumny kierowniczej, 3 śruby t25
- zdejmujemy manetki kierunków i wycieraczek, jedna śruba na obejmie 10mm
- licznik, 3 śruby t25
- odkręcamy mocowanie poduszki pasażera i ją odpinamy, 4 nakrętki klucz 10mm
- zdejmujemy osłony po bokach deski rozdzielczej i odkręcamy śruby od deski rozdzielczej t25 x4
- odkręcamy poduchę kolanową i ją odpinamy, 2 nakrętki klucz 10mm
- wyciągamy osłony słupków
- wyciągamy deskę rozdzielczą, uważając na kable które się zapomniało odpiąć, np. lampka nad schowkiem pasażera, przełącznik świateł
deska rozdzielcza może sprawiać kłopot z rurami od nawiewów zewnętrznych trzeba rękę wsunąć pod deskę i je odczepić.
- wyciągamy kolumnę kierowniczą, klucze 8, 12, 13mm
- zdejmujemy drzwi kierowcy (tak było w wersji UK) klucz 10mm, torx t30
- za osłoną gumową na słupku nad górnym zawiasem jest śruba na klucz 13mm
- odpinamy wtyczki
przy module poduszek na tunelu
http://images68.fotosik.pl/383/0e579264a7f31db6gen.jpg
po lewej: (w wersji kontynentalnej będzie odwrotnie)
http://images67.fotosik.pl/384/ea2f45988e74ca31gen.jpg
http://images67.fotosik.pl/384/a199ad03f09e7b48gen.jpg
i po prawej jedna duża kremowa (w wersji kontynentalnej będzie odwrotnie)
http://images69.fotosik.pl/383/e438e122e0ed1711gen.jpg

Idziemy pod maskę:
wyciągamy kolejno, akumulator wraz z obudową, wycieraczki, podszybie,
- odkręcamy mechanizm wycieraczek i za nim jest ukryta śruba na klucz 13mm
- ściskamy rury gumowe do nagrzewnicy (najlepiej użyć ściski stolarskie) i je zdejmujemy.
- odkręcamy rurki aluminiowe od chłodniczki klimy przy grodzi, przy okazji odkręcamy plastikową nakrętkę klucz15mm

Wracamy do auta:
- odkręcamy śruby na słupkach i tunelu od stelażu/ ramy
- wyciągamy całą skrzynkę nawiewu z ramą

składamy w odwrotnej kolejności.

Po złożeniu i podłączeniu wszystkiego w całość klimatronik mi działa włącznie z dodatkową elektryczną grzałką. Nie ma żadnych błędów według forscana.
Jedyny minus to że straciłem grzanie szyb i obecnie szukam przyczyny. Domyślam się że trzeba zmienić konfigurację samochodu żeby znów zaczęły działać bo wszystkie wtyczki mają takie same piny, poza jedną w której są dwa dodatkowe w wiązce manualnej klimy do sterownika.


Dodatkowa skrzynka przekaźników (niepotrzebna jak się nie montuję grzałki) jest przykręcona do podłużnicy pod lampą po stronie skrzynki bezpieczników.
http://images67.fotosik.pl/384/c68017cf4fe67211gen.jpg
podłączenie:
2 grube kable (szary- fiolet i zielony-żółty) przykręcone do bezpieczników 70a i 50a przy klemie plusowej
http://images68.fotosik.pl/383/148208bcaecb2d42gen.jpg
kabel (niebieski) idzie do przekaźnika od sprzęgła klimy i następnie do skrzynki bezpieczników za schowkiem pasażera
http://images70.fotosik.pl/382/23c34b395f0e1e1egen.jpg
4 kable idą wtyczki na słupku przy skrzynce bezpieczników wewnątrz auta
http://images66.fotosik.pl/382/47474124efa3f40dgen.jpg

Maniak
04-12-2014, 23:12
Po złożeniu i podłączeniu wszystkiego w całość klimatronik mi działa włącznie z dodatkową elektryczną grzałką. Nie ma żadnych błędów według forscana.
Jedyny minus to że straciłem grzanie szyb i obecnie szukam przyczyny. Domyślam się że trzeba zmienić konfigurację samochodu żeby znów zaczęły działać bo wszystkie wtyczki mają takie same piny, poza jedną w której są dwa dodatkowe w wiązce manualnej klimy do sterownika.

Rozwiązałem problem grzania szyb, trzeba zmienić konfiguracje CCC.
Ja korzystałem ze stronki http://ford.xtlt.ru/ab/ trzeba wpisać swój nr VIN i zmienić pozycje 42 Climate Control Unit na "03 -automatic temperature control (b-max)"
Zmieniłem u siebie tez pozycje 39 PTC heater na "02 - with PTC heater"
Po wprowadzeniu zmian klikamy make XML i zapisujemy sobie plik.
Następnie trzeba znaleźć kogoś z IDS'em i wgrać konfiguracje do BCM i ICM.