Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] paląca się kontrolka ESP
Cieżko zgłosić się do mechanika bo dzieje się to sporadycznie-raz na tydzień, albo dwa, ale dzisiaj często,wybrałem się do łodzi i pod koniec trasy przy jeździe na wprost samoczynnie znowu zapaliła się kontrolka ESP.
Najczęściej wystarczało mi wyłączyć silnik, zapalić po chwili i już nie zapalała się, tym razem nie pomogło-paliła się.Zostawiłem samochód na parkingu na kilkadziesiąt minut- po zapaleniu silnika i rozpoczęciu jazdy - zapaliła się ale po paru kilometrach sama zgasła.
Co może być przyczyną widzi mi się zapalania się kontrolki ESP ( podczas pracy silnika nie można jej zgasić,ale wyłączenie zapłonu i ponowne zapalenie-gasi kontrolkę )
Jest jakiś czujnik - nie wiem-warty przeczyszczenia , uszczelnienia ?
A nie włącza się też ABS u mnie paliły się obie i też gasły jak zgasiłem silnik z czasem włączały się coraz częściej pojechałem na kompa i okazało się że mam walnięty czujnik ABS w przednim kole,ale nie wymieniałem go, tylko za namową mojego mechanika wyczyściłem i jak do tej pory wszystko gra a mineło już pół roku
DanteXXI 28-11-2014, 13:26 Sprawdź czujniki ABS i wiązki,szczególnie te tylne.Bywa że z powodu błota i innych zanieczyszczeń czujniki "wariują".
gdzie jest czujnik ? gdzie go szukać z przodu, z tyłu ?
DanteXXI 28-11-2014, 15:58 Każde koło ma swój czujnik.
no ja się domyślam, ale koła to ja oglądam przy zmianie na zimówkiczy na letnie , gdzie tego czegoś szukać ?
Uszkodzony czujnik przy kole zapala 2 kontrolki ABS i ESP(tak było u mnie) bo oba te systemy go wykorzystują.
Popatrz na ten temat:
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=209384&page=2&highlight=pompa+abs
U kolegi zaczynało się praktycznie tak samo jak u Ciebie :( .
kontrolka ESP i ABS ma wiele znaczeń. często komputer wyświetla bardzo rozbieżne błędy, nielogiczne, a jest to powodem popalonej instalacji elektrycznej silnika. diagnostyka bywa żmudna i długotrwała
ufff więc czekam na dalszy rozwój wypadków
krzych002 29-11-2014, 19:54 Podłącz pod komputer, możliwe że będzie wiadomo coś więcej. U mnie powodem podobnych objawów była usterka sterownika ABS, choć kontrolka jak się zapaliła, to nigdy sama nie zgasła podczas jazdy. Z biegiem czasu doszła kontrolka ABS, usterka stała się kłopotliwa przez włączający się immobilizer. Twoje objawy mogą znaczyć bardzo dużo bo sama kontrolka nie wskazuje na nic konkretnego.
w czwartek się paliła, niby mało kilometrów zrobiłem (8 ) w piątek już nie w sobotę też nie
u mnie się zapalała tylko podczas podjazdu pod wzniesienie, bez znaczenia czy delikatnie czy z butem, oraz podczas ostrego przyśpieszania (0-100). wiązka przewodów pod wpłwem przeciążenia się ruszała i zwierała co nie trzeba
A ja mam ten sam problem i okazał się czujnik położenia kierownicy. Spróbuj przy wyświetlonym błędzie przytrzymać przycisk ESP bo najprawdopodobniej będziesz mógł go załączać i włączać to się nazywa SASM. U mnie szaleje kiedy gwałtownie skręcę kierownicą w prawo..
hmmm na razie nie zapaliła się ani razu jeszcze,jak pisałem odbija jej czasami ......na tydzień....... na miesiąc ... zadziwiające .....
no i wykrakałem. dzisiaj 2 razy wyskoczyło ESP, usterka silnika i przeszedł w tryb awaryjny z ograniczoną mocą. znów zaczynamy zabawę w poszukiwanie problemów
jendrusi85 05-12-2014, 00:01 Ostatnio mialem podobnie zapalila sie kontrolka esp i brak mocy i po podlaczeniu komputera wyszlo ze to egr szwankuje.
Witam,
właśnie przerabiałem bardzo podobne problemy.
Ostatecznie okazało się że był problem ze sterowaniem turbiną - zablokował się tłoczek jakiś i to generowało błędy ESP i MILL.
Poniżej link do mojego posta w sprawie tego tematu i cały opis sytuacji.
Bardzo podobne objawy.
Naprawa była bardzo prosta i szybka, ale jednak przez mechanika, a koszt śmieszny
http://www.mondeoklubpolska.pl/showthread.php/136867-pierwszy-%C5%9Bnieg-diagnoza-ESP-nie-dzia%C5%82a
Witajcie, podepnę się pod temat, tylko ja mam wrażenie, że po zmianie kół na zimowe, nie działa mi ESP. Tzn, na mokrej drodze ostatnio przy ruszaniu koła zabuksowały i system nie zadziałał, później wył/wł silnik i zadziałał. Wtedy nie dało się wyłączyć przyciskiem ESP i dziś też tak miałem, że nie da się tego wyłączyć. Nic mi się nie świeci, faktycznie poprzez menu z kierownicy nie próbowałem tego wyłączyć.
Dodam, że nie wyważałem kół i lekkie drgania mam na kierownicy.
No cóż dzięki za odpowiedzi, abs działa i esp też, pewnie jakiś czujnik mi się chwilowo zawiesił...
krzych002 25-12-2014, 18:51 no i wykrakałem. dzisiaj 2 razy wyskoczyło ESP, usterka silnika i przeszedł w tryb awaryjny z ograniczoną mocą. znów zaczynamy zabawę w poszukiwanie problemów
Prawdopodobnie auto włączyło tryb awaryjny w trosce o Twoje bezpieczeństwo, bo stwierdziło, że nie działa jakiś system bezpieczeństwa. Za taki uznawany jest np. ABS. Jeśli działa, to może być to problem z komunikacją ze sterownikiem.
fajnie, tylko po zgaszeniu silnika, bład znika, nigdzie się nie zapisuje.
Albo uniwersalne komputery diagnostyczne nie potrafią tego odczytać. Jedynym sposobem na odczytanie jest dojechanie z widoczną usterką do warsztatu
TERBUH_B 31-12-2014, 17:34 Panowie ruszyło sie cos w temacie ?
krzych002 31-12-2014, 18:48 Jedynym sposobem na odczytanie jest dojechanie z widoczną usterką do warsztatu
Możesz pojeździć też z włączonym FORScanem. Choć możliwe jest też, że jeśli błąd wystąpi, to interfejs straci komunikację z komputerem.. Diagnoza ESP jest bardzo uciążliwa.
U mnie kontrolka ESP zapaliła się gdy spadł wężyk podciśnienia z turba. Wiec przyczyna nie koniecznie musi być związana z systemami bezpieczeństwa... W aso tez się zdziwili, że zapaliła się akurat ESP...
esp się pali często, gdy silnik przechodzi w tryb awaryjny.
samo esp działa, można je właczyć i wyłączyć, spełnia swoją funkcje
TERBUH_B 01-01-2015, 17:38 Witam,
właśnie przerabiałem bardzo podobne problemy.
Ostatecznie okazało się że był problem ze sterowaniem turbiną - zablokował się tłoczek jakiś i to generowało błędy ESP i MILL.
Poniżej link do mojego posta w sprawie tego tematu i cały opis sytuacji.
Bardzo podobne objawy.
Naprawa była bardzo prosta i szybka, ale jednak przez mechanika, a koszt śmieszny
http://www.mondeoklubpolska.pl/showthread.php/136867-pierwszy-%C5%9Bnieg-diagnoza-ESP-nie-dzia%C5%82a
jakie błędy wywalało ??????????
u mnie pali sie ABS i ESP po podlaczeniu do kompa byl czujnik z przodu wymieniony znowu sie zapala ale po przejechaniu 1km zgasze go i zapale wszystko gasnie i jest ok sprawdzalem wszystkie kable i sa dobre nie wiem gdzie szukac moze ktos ma jakies sugestie z gory dziekuje
TERBUH_B 10-01-2015, 19:35 panowie udalo sie dojść do awarii.Mam uszkodzona gruszkę do sterowania turbo .
Pomierzyłem podciśnienia i na vacum pompie mam 0,9 bara a po podłączeniu gruchy 0,2
i układ za wszelka cenę chce osiągnąć podciśnienie i nie może .Wywala błąd esp i przekroczonego czasu wysterowania turbo . Przechodzi w tryb serwisowy i dupa nie jedzie .
Może jeszcze wyczyszczę geometrie turbiny bo i takie prawdopodobieństwo jest że sie przycina choć jak poruszałem to pracuje lekko i bez zacięć.Będzie grucha zobaczymy co jeszcze .
ps dostac sie do turbiny masakra
d7powerd7 07-06-2018, 12:35 Witam jestem nowym posiadaczem fordzika.Mam takie pytanie,ford mondeo mk4 2008 2.0pb conwers +.Jak zapalam stacyjke nigdzie nie widze kontrolki esp mam wylacznik esp na panelu i zapala sie po czym gasnie ale nigdy nie zapalila mi sie kontrolka na zegarach czy to normalne? Prosze o odpowoedz na priv z gory dziekuje.
|
|