Zobacz pełną wersję : Jaka może być przyczyna gorących spalin


jakmax
29-11-2014, 09:04
Witam w kolejnym temacie

Tym razem pytanie brzmi czym może być spowodowane to żę z rury wydechowej wychodzą gorące spalny. Spaliny są na tyle ciepłe że na wolnych obrotach cieżko utrzymać rękę na wylocie a po zwiekszeniu obrotów parzy w ręke.

Sprawdzałem w trzech innych autach. Opel Vectra C 2,2 (2001) Punto II 1,2. (2001). i Honda Civic 1,8 (2013) we wszystkich tych autach bez problemu można przytkać reką wydech spaliny są ciepłe ale nie gorące jak to jest u mnie

P.S. Nie ma różnicy czy jeżdzę na PB czy LPG.

O problemie który chce rozwiązać moimi pytaniami można przeczytać tutaj: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=213108

salom
29-11-2014, 13:49
Myślałem, że już mnie nic nie zaskoczy w pytaniach na Forum, a jednak takiego pytania
jeszcze nie czytałem
A dlaczego woda w czajniku jest gorąca ?

jakmax
29-11-2014, 16:02
Bo najwidoczniej ją zagotowałeś, jeśli nie potrafisz pomóc to przynajmniej nie przeszkadzaj.

Pytanie pomocnicze.

Czy zły skład mieszanki paliwowo-powetrznej, nie właściwe ustawienie zapłonu itp. może podnieść temp spalin. Moim zdaniem tak ale na czym się skupić.

Bump:

Karwos00
29-11-2014, 20:44
Sprawdź katalizator - jeżeli jest zapchany może zwiększać ciśnienie przed i wydłużać pobyt spalin przed nim a przepływając przez niego jeszcze bardziej je podgrzewać.
Oczywiście sam skład mieszanki też może mieć wpływ na temperaturę spalin - ale to trzeba byłoby sprawdzić w kolektorze wydechowym. Jeżeli masz dostęp do ELM albo jakiegoś innego podłączenia - sprawdź jakie są korekty długoterminowe - jak na + znaczy że może być za uboga mieszanka. Ale to już bardziej teoria.

wtomeks
29-11-2014, 21:10
Zapchany katalizator może powodować taki stan jak wyżej napisano.
A drugie sam napisałeś, zły skład mieszanki powoduje podniesienie temperatury spalin.

Ogólnie jak auto jeździ?? dobrze ? jak spalanie?

Karwos00
29-11-2014, 21:35
Dodatkowo napisałeś że na LPG i PB jest tak samo - ale jeżeli na LPG masz za ubogo to nawet jak przerzucisz na PB i tylko chwile pojeździsz - to nadal będzie źle. Trzeba by było odłączyć AKU, rano samochód uruchomić (tylko PB) i niech sobie pracuje od 2-3 uruchomień wentylatora - zupełnie nic nie naciskać gazu, nic nie włączać itp. Potem się przejechać spokojnie 2-3km, potem wrócić z werwą te 2-3km. Ptem pojeździć na PB i sprawdzić czy nadal są gorące. Jak nie - znaczy że skład mieszaki był rozwalony przez LPG - pojeździć na PB i zacząć strojenie LPG dopiero jak się wszystko na PB ułoży.
Jak nie pomoże - sprawdzić KAT.
Chociaż tak generalnie to Kat i tak można sprawdzić w trakcie.

jakmax
30-11-2014, 06:41
Jak miło poczytać coś sensownego.
Do Rzeczy

Katalizator jest drożny spaliny dmuchają, aż miło (te przykłady podałem bo mnie zirytował troche "gotujący wode"

Co to testowania to w piatek sprawdziłem dokładnie różnice spalin na PB i LPG w sumie tak jak kolega Karwos00 napisał. Zresetowałem ustawienia wszystkie i wyłączyłem lpg przejechałęm ok 40km w miescie i na autostradzie, nie mam lekkiej nogi więc powinno być to wiarygodne. Nie było różnicy.

ELMa mam niestety nie dokońca rozumie działanie tej korekty paliwowej ale przy najbliższej okazji sprawdze jak jest, choć wydaje mi się że było coś niewiele na plus.

W sumie teraz przyszło mi do głowy. Co jeśli KAT jest pusty?

Jakbyście mogli zobaczyć na oscylogramy z sond z tematu z pierwsze posta byłbym wdzięczny tam też opisuje jaki mam dokładnie problem.

Spalanie wydaje mi się ze jest w normie przy mojej nodzie w mieście ok 13,5 mieszany 11,6 auostradowy ok 10 w zalzności od ruchu

tedii
30-11-2014, 10:35
a może masz za wielką iskre
Witam w kolejnym temacie

Tym razem pytanie brzmi czym może być spowodowane to żę z rury wydechowej wychodzą gorące spalny. Spaliny są na tyle ciepłe że na wolnych obrotach cieżko utrzymać rękę na wylocie a po zwiekszeniu obrotów parzy w ręke.

Sprawdzałem w trzech innych autach. Opel Vectra C 2,2 (2001) Punto II 1,2. (2001). i Honda Civic 1,8 (2013) we wszystkich tych autach bez problemu można przytkać reką wydech spaliny są ciepłe ale nie gorące jak to jest u mnie

P.S. Nie ma różnicy czy jeżdzę na PB czy LPG.

O problemie który chce rozwiązać moimi pytaniami można przeczytać tutaj: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=213108

jakmax
30-11-2014, 10:57
Także to sprawdzilem i dla pewności zmniejszylem przerwy na swiecach

salom
30-11-2014, 15:17
Nawet nie zauważył założyciel tematu, że niektórzy żarty sobie z tego robią, to jeszcze dołożę i ja, a czy cisnienie w kołach dobre ?

jakmax
30-11-2014, 18:37
Ciśnienie w kolach prawidlowe sprawdzane dwa dni temu po zmianie opon na zimowe. Co do reszty przeczytaj ponownie pierwszy post a następnie 3.

salom
30-11-2014, 18:49
Ten temat jaki założyłeś ma mało związku z powagą problemów i usterek technicznych, jakie mają inni mało doswiadczeni kierowcy, klubowicze.

jakmax
30-11-2014, 19:07
Na temat bardziej zlozony nie miales nic do powiedzenia mimo tego pozdrawiam.

Karwos00
30-11-2014, 20:13
Nie wiem czemu ten temat miałby iść do hyde park. Temperatura spalin powinna mieścić się w jakichś granicach - często objawem usterki właśnie przekroczenia tej granicy - np w samochodach z Turbo czy samochodach Diesla po chipie - zły skład mieszanki - najczęściej zbyt uboga powoduje wzrost temperatury spalin - o ile dobrze pamiętam powyżej 900st w kolektorze wydechowym.
U mnie spaliny w samochodzie całkowicie rozgrzanym i ręce ok 10cm od wylotu - nie powodują nawet grymasu twarzy a na pewno nie są uciążliwe dla ręki (nie w C-maxie bo tu trudno o pracujący silnik na postoju).
Skoro kat drożny to ok - ale jak pusty - to nie wiem jak to może wpłynąć na temperaturę spalin. Może końcowy tłumik ma coś nie tegez.

Znalazłem więc zacytuję:
-Wskaźnik temperatury spalin – być może najważniejszy ze wszystkich wskaźników, monitoruje temperaturę gazów wylotowych (spalin) w kolektorze wydechowym. Temperatura spalin jest niezwykle istotnym parametrem obrazującym pracę silnika, ponieważ jej zbyt wysoka wartość wskazuje na nadmierną temperaturę panującą w cylindrach, która zazwyczaj prowadzi do stopienia tłoka a w konsekwencji do poważnej awarii jednostki napędowej. Przyczyną zbyt wysokiej temperatury spalin jest zazwyczaj spalanie zbyt ubogiej mieszanki, wynikające z błędów w sterowaniu składem mieszanki lub też awarii układów odpowiedzialnych za zasilanie silnika powietrzem lub paliwem. Bezpieczne typowe temperatury spalin to ok. 500 stopni Celsjusza dla silników diesla, oraz do ok. 900 stopni dla silników benzynowych.

jakmax
30-11-2014, 21:06
Dlatego wlasnie rozpoczalem temat walcze z pewnymi objawami które opisalem w temacie do którego link podeslalem w pierwszym poście. Po szukam informacji o pustym kacie czy nie powoduje takich objawów choć. Najbardziej bylbym sklonny do zlej mieszanki (zlego spalania) na to by wskazywaly reszta objawy. Chętnie bym zmienili cala przepustnice niestety jest za droga na próby. Najgorsze w tym jest to ze nie mam bledow żadnych. Choć ostatnio zauwazylem ze przy teście PCM w programie forscan na zimnym silniku wyskakuje blad ale tylko przy tescie etc (czujnika temperatury cieczy chlodzacej) po nagrzaniu silnika test przechodzi bez problemu

Karwos00
30-11-2014, 21:39
Nie wiem jaki to silnik - jak się tam odbywa kasacja luzu - czy hydraulicznie czy nie?? Sprawdź sprężanie na cylindrach.

jakmax
01-12-2014, 07:08
Ciśnienie w cylindrach książkowe 14 bar

Karwos00
01-12-2014, 19:15
Pozostaje sprawdzenie strojenia LPG, korekt. Idealnym byłoby znalezienie 2 takiego samego samochodu - 1,8b automat i sprawdzenie jak to tam wygląda.
Oczywiście dobre sprężanie nie mówi nic o składzie mieszanki - gdyby było ze sprężaniem coś nie tak - można byłoby podejrzewać ubogą mieszankę. W tej sytuacji mieszanka może być za uboga ale jeszcze nie uszkodziła niczego na tyle widocznie żeby spadło sprężanie.

Markoo
01-12-2014, 19:42
Mi się wydaje, a raczej jestem dość pewny że w tych silnikach wystarczy chwila pracy na Pb by korekty odwróciły się diametralnie, ze względu na szybkie ich wypracowywanie (przynajmniej u mnie tak jest). Zatem krótka jazda na Pb i ten sam efekt wyklucza problem z korektami. Może kwestia mokrego wydechu i innego odczucia ciepła ze względu na parę wodną w spalinach ?
Katalizator jest czy jednak go nie ma ?

Karwos00
01-12-2014, 20:00
To fakt - jeżeli spaliny mają dużą zawartość pary wodnej szczególnie na starci - to odczycie będzie większe ze względu na tą parę - ale jeżeli samochód lata na dłuższych trasach to raczej tak nie powinno być - chyba że jeździ głównie na krótkich odcinkach - wody w okładzie pewnie jest pełno.
Ja zapobiegawczo raz na jakiś czas wywalałem wodę z wydechu - albo przelatanie na trasie ze słuszniejszymi obrotami albo na postoju po rozgrzaniu na 4-5tys i szklanka wody wypluwana jest co najmniej.
Znajomą rok temu odholowano bo woda w wydechu zamarzła - jeździła tylko do pracy - samochód nowy - postał w serwisie odtajał pracownik przegonił go porządnie i po sprawie.

jakmax
01-12-2014, 20:58
Jeśli chodzi o wodę z wydechu faktycznie jak pomyśle to chwile czasu na postoju i robi się sporo tej wody na ziemi, ale ja autem pokonuje codziennie minimum 80 km (sam dojazd do pracy) ponad połowa to autostrada a z racji że przeważnie się śpieszę jest to dynamiczna jazda (w miarę zdrowego rozsądku oczywiście).

Katalizator jest przynajmniej jego obudowa bo auto mam od czerwca więc jest jeszcze opcja że to jakaś atrapa i jest pusty (w sumie to wydaje mi się mało prawdopodobne ale z braku laku zawsze warto zapytać czy mogłoby to powodować takie objawy)

Zakupiłem przepustnice używaną nie wiem kiedy dojdzie czy jest sprawna ale sprawdzę czy coś się zmieni i napisz.

Jeśli tylko znajdę chwile prześle wam odczyty z forscana. Jeśli możecie to podpowiedzcie jakie parametry zaznaczyć.

Dzięki za zainteresowanie

wtomeks
02-12-2014, 09:14
Ten temat jaki założyłeś ma mało związku z powagą problemów i usterek technicznych, jakie mają inni mało doswiadczeni kierowcy, klubowicze.

Możliwe że wlaściciel jest przewrażliwiony ale jak ma rację to jak dla Ciebie EGT to mało poważna sprawa to .... szkoda komentować.

eclipse
02-12-2014, 10:48
Myślę że ma to związek z katem wyprzedzenia zapłonu .
W moim S maxie ( tdci) czasem występuje zjawisko gorących spalin , ale jest to wytłumaczalne ponieważ samochód posiada DPFa .
Więc podczas wypalania się DPFa takie zjawisko jest czymś normalnym do puki nie zakończy się proces dopalenia spalin w filtrze .

jakmax
02-12-2014, 11:04
Wtomeks masz racje że jestem przewrażliwiony bo autem da się jeździć nie jest to bardzo kłopotliwe ale na pewno nie jest to normalne i kto wie czy z czasem nie pogorszy lub czy nie jest to zapowiedzią czegoś poważniejszego, dlatego szukam odpowiedzi.

Eclipse czy możesz rozwinąć Kat wyprzedzenia zapłonu. w przypadku braku błędów na komputerze od czego zacząć żeby sprawdzić tą tezę.

Przepustnica można wyeliminować na drugiej jest identycznie