Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] Jaki moduł GEM BSI dopasowanie


grzeniu10
01-12-2014, 21:48
Pytanie proste:
Mam Gem o oznaczeniu 4M5T 14A073 DH - jaki mogę zastosować zamiennie ?
Czy wystarczy aby był 4M5T 14A073 D"x" gdzie "X" jest dowolną literką?
Konieczna obsługa systemu KEYFREE.

krystianen
02-12-2014, 00:10
A nie lepiej prześć już na poliftowy?

grzeniu10
02-12-2014, 11:24
I przerabiac wiazki ?
Juz dostalem odpowiedz na PW.
Dla potomnych. Wazna w moim przypadku jest literka "D".

Ps. Zastanawiam sie dlaczego na tym forum zawsze znajdzie sie ktos, kto nie wnosi nic do watku ale skutecznie wprowadza zamieszanie nie odpowiadajac na sedno problemu ???

kuba0005
02-12-2014, 18:38
I przerabiac wiazki ?
Juz dostalem odpowiedz na PW.
Dla potomnych. Wazna w moim przypadku jest literka "D".

Ps. Zastanawiam sie dlaczego na tym forum zawsze znajdzie sie ktos, kto nie wnosi nic do watku ale skutecznie wprowadza zamieszanie nie odpowiadajac na sedno problemu ???

A które wiązki chcesz przerabiać skoro kolega dobrze radzi a Ty wiesz lepiej. Poliftowych będzie łatwiej znależć sprawnych. Jak wiesz lepiej to po co się pytasz na forum.

grzeniu10
02-12-2014, 18:55
Jesli sie pomylilem to serdecznie przepraszam, ale niejednokrotnie na tym forum padalo stwierdzenie ze wiazki dla gem poliftowego sa zbyt krotkie. Dodatkowo brak powyzszym poscie okreslenia jaki nr gem bedzie odpowiedni.

kuderw
03-12-2014, 08:06
Witam

Moze komus sie przyda rozpiska do oznaczen literowych GEM
Sciagniete z angielskiego forum:

4M5T-14A073-Ax, -Fx = No support for analog speed signal.

3M5T-14A073-BF, -CF, -DF = No support for analog speed signal.

3M5T-14A073-BG, -CG, -DG = Support for analog speed signal after configuration by a Ford dealer.

4M5T-14A073-Bx, -Cx, -Dx = Support for analog speed signal (no configuration required).

7M5T-14A073-Cx, -Dx, -Ex, -Fx, -Jx = Support for analog speed signal (no configuration required).

Pozdrawiam

wrzoch
09-12-2014, 22:28
A co Ci się z GEMem stało?

Mam takiego:
4M5T-14A073-DC

Oddam za przysłowiowego browara + koszt przesyłki - mi niepotrzebny. Wymieniłem na poliftowy, bo mnie drażniła automatyczna wycieraczka, a dokładnie to to, że odpalała zawsze jak zostawiłem auto z włączoną w pozycji I, nawet jak nie padało, to odpalała jeden raz. Poza tym wszystko działa. KeyFree nie miałem, to nie wiem czy wspiera czy nie. Z wersji Ghia '04.

U mnie w C-Maxie '04 żadna wiązka nie wymagała wydłużania, chociaż też słyszałem o tym. Kolega Pretorian2 też wymieniał GEM w Focusie Mk2 i też wiązek nie musiał przedłużać, także może taki Urban Legend to jest coby zniechęcić.

tedi_k
09-12-2014, 22:44
Było kiedyś podejrzenie, że wiązkę dachową (czarna kwadratowa kostka) trzeba przedłużać, bo przed liftem była po prawej stronie GEM a po lifcie przeszła na stronę lewą. Podejrzenie okazało się z gruntu niesłuszne i można zakładać bez problemu GEM poliftowy do auta przed liftem.

grzeniu10
10-12-2014, 16:06
Dziękuję za wszystkie informację oraz propozycję oddania GEM. Na chwilę obecną porzuciłem ten pomysł.
A co do pytania "dlaczego chcę wymieniać ?" -
temat nie wygaszającego się wyświetlacza pomiędzy zegarami nie daje mi żyć.
Akumulator notorycznie rozładowany a winowajcy nie potrafię zdiagnozować. Tutaj link do tematu http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=214932

radek70
10-12-2014, 17:12
temat nie wygaszającego się wyświetlacza pomiędzy zegarami nie daje mi żyć.
Akumulator notorycznie rozładowany a winowajcy nie potrafię zdiagnozować.
Czytałeś tu: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=207252 . GEM był podmieniany u Harisonl i nie pomogło.

grzeniu10
10-12-2014, 23:05
Dlatego wlasnie na razie odpuszczam temat wymiany GEM.

wujek1
12-05-2015, 09:50
witam

mam wersje gema 4M5T 14A073 BD. mam na wyposazeniu el.przod szyby i lusterka, manual klima,esp. taka poczciwa bida. chcialbym dolozyc tempomat i nowy licznik. no wie zapytania na jaki gem moglbym go wymienic no chyba ze nie musze zmieniac gema bo moj by dzwignal tempomat a tylko trzeba opcje taka zaznaczyc chociaz w to watpie:(

pozdr

wrzoch
12-05-2015, 19:02
Fx albo Jx to wszystkomające wersje są. Różnią się tym, że jeden ma wbudowany odbiornik pilota, drugi nie. Jak już zmieniać, to chyba najlepiej na te.

Ja wymieniłem przedliftowy na poliftowy w poprzednim aucie ze względu na wycieraczkę automatyczną. Miałem dość suchych przebiegów po zostawieniu włączonej wycieraczki w momencie gdy przekręcałem kluczyk. Poliftowy tak nie robi.

Teisejas
13-05-2015, 09:34
mam wersje gema 4M5T 14A073 BD. (...) no chyba ze nie musze zmieniac gema bo moj by dzwignal tempomat a tylko trzeba opcje taka zaznaczyc chociaz w to watpie:(

pozdr

Ja w swoim mk2 miałem fabrycznie 4M5T 14A073 BF i tempomat na nim bez problemu dał się uaktywnić, także u Ciebie tez nie powinno być problemu (trzeba za to sprawdzić czy w wiązce kierownicy są niezbędne przewody- u mnie były). Potwierdza to w zasadzie prawdziwość informacji podaną przez kolegę w poście #6 tego wątku ;)
Jeżeli Kolega natomiast planuje dodanie kolejnych funkcji (np. fabryczne dzienne, czujnik deszczu/zmierzchu) to wymiana będzie konieczna- ale sprawdzić zawsze trzeba ;) . Ja u siebie wymieniłem na wersję 4M5T 14A073 DH i byłem zadowolony (w szczególności nie było przetarcia szyby po zapłonie przy pozostawionych wycieraczkach w trybie auto, o którym wyżej pisali Koledzy).

mayak
14-05-2015, 09:09
Fx albo Jx to wszystkomające wersje są.
to w poliftach, a w przedFL to najwyższy model to Dx, ale 4M5T 14A073 BD obsłuży tempomat. A każde zegary obsłuży każdy GEM

krystianen
17-05-2015, 21:06
Jakby kto potrzebowal to ja mam na zbyciu http://images.tapatalk-cdn.com/15/05/17/450556dbcbb6b85938a067f4b61f9bb1.jpg

Seweryn Różycki
25-08-2016, 19:20
Mój gem to 7M5T-14A073-BB. Wszelkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że się zepsuł a dokładnie przestał działać pilot od sterowania centralnym. Pilot jest ok (sprawdzany w innej foce) więc wygląda na to że moduł zastrajkował. Nigdzie nie mogę znaleźć takiego samego - są inne końcowe litery BC, DC itp. Czy mogę zastosować model z inną końcówką ?

Gomad
25-08-2016, 19:25
Mój gem to 7M5T-14A073-BB. Wszelkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że się zepsuł a dokładnie przestał działać pilot od sterowania centralnym. Pilot jest ok (sprawdzany w innej foce) więc wygląda na to że moduł zastrajkował. Nigdzie nie mogę znaleźć takiego samego - są inne końcowe litery BC, DC itp. Czy mogę zastosować model z inną końcówką ?

tak, mozesz kupic ''najbogatszy''(ja miałem najbiedniejszy i kupiłem od razu full wypas z ST), przy ewentualnych modach będzie obsługiwał więcej rzeczy. Pamiętaj tylko, że jaki nie kupisz, musisz go przeprogramować, a od tego są specjaliści na forum, ;)

p.s najblizej masz chyba do Tedi_k, sam u niego robiłem. Polecam ;) !

Przemo2007
27-08-2016, 07:58
Witam kupiłem Focusa 1.6 2008 rok i mam problem z centralnym zamkiem tj. prawe drzwi tył nie działają na pilota. Mechanik powiedział, że trzeba wymienić moduł-sterownik GEM. Ja posiadam 8M5T-14014 CGB(napis na górze) i 7M5T 14A073 BB )napis na dole). Czy jest możliwość założyć z innym oznaczeniem jako zamiennik ?

krzys1968
27-08-2016, 08:16
Ja mialem 7M5T 14A073 BC zamenilem na DG bo taki kupilem . Mozesz kupic Fx ktory ma wszystko a i zeby byl taki jak twoj stary z wygladu chodzi o rostawienie bezpieczniow i wtyczek tak jak w twoim jest http://allegro.pl/plyta-bsi-gem-ford-focus-mk-2-ii-c-max-kuga-i5172961954.html

tedi_k
27-08-2016, 10:11
...prawe drzwi tył nie działają na pilota. ...

Czy masz wersję z 4 elektrycznymi szybami czy elektryka tylko przód?
Jeśli 4 szyby elektryczne, to na pewno nie jest GEM i nie idź w koszty...

Jeśli elektryka tylko przód, to równie prawdopodobny jest kłopot z wiązką do tych drzwi... Trzeba przycisnąć elektryka, aby się przyznał czy porządnie posprawdzał wiązkę...

Przemo2007
27-08-2016, 10:37
wersja 4 szyby elektryczne a mechanik powiedział, że sprawdził wiązke i na 90 % sterownik GEM ...

tedi_k
27-08-2016, 10:47
wersja 4 szyby ...
Przy 4 szybach elektrycznych zamkami sterują moduły drzwiowe a nie GEM...
Strona 103 schematów elektrycznych https://www.dropbox.com/s/kvq1gam4847lnjn/Focus%20FF2_MY09.pdf?dl=0

Przemo2007
27-08-2016, 11:00
tedi dzięki za cenne wskazówki

wrzoch
27-08-2016, 23:12
Jeżeli masz szyby el z tyłu, to jak powiedział tedi GEM nie ma tu nic do gadania.
Szybami i zamkami sterują moduły DCU, są 4 po jednym na drzwi. Przednie gadają ze sobą po CAN a z tylnymi po LIN. To jest jeden kabel po którym lecą rozkazy.
Jeżeli od kierowcy możesz sterować szybą w drzwiach, które nie chcą się otwierać, to znaczy, że komunikacja z modułem jest i jeśli szukać problemu to tylko w drzwiach:
Wiązka z modułu drzwi do silników zamka (albo silnika jak nie masz podwójnego rygla), same silniki albo mechaniczne uszkodzenie zamka. Spróbuj posłuchać drzwi jak zamykasz/otwierasz czy coś buczy w tych co nie działają.

Zmień mechanika.

doniooo
06-04-2017, 21:06
Witam,
Pozwolę sobie odświeżyć temat. Nie jestem obcykany w tych sprawach, ale muszę zakupić nową skrzynkę (GEM) ze względu na zalanie aktualnej (wyciek z nagrzewnicy). Aktualna ma oznaczenie: 4M5T-14A073-CE. Chciałem zakupić identyczną (elektryk powiedział, że musi być taka sama), ale nigdzie nie mogę znaleźć. Szukając na forum dowiedziałem się, że można zastosować inną wersję - stąd moje pytanie: Jaką inną wersję mogę zastosować, aby działało wszystko co mam do tej pory (lub więcej). Z góry dziękuję za pomoc.
Może poniższe informacje będą pomocne:
Focus 2005 rok, 1.6 TI-VCT SPORT, 115 KM, VIN WF0WXXGCDW5U77629.

szkodnik85
06-04-2017, 21:11
Możesz kupić skrzynkę z oznaczeniem Dx gdzie x to dowolna litera. Czy stary gem działa czy jest totalnym trupem ? Jak chcesz to mam gdzieś wszystko mający gem DF mogę go sprzedać bo mi leży.

doniooo
06-04-2017, 21:28
Stary GEM jest totalnym trupem, elektryk pół dnia próbował go wskrzeszać, ale nie dało rady...
Czyli szukać z końcówką Dx zamiast mojego CE i powinno wszystko śmigać? Jak rozumiem elektryk (elektronik) nie powinien mieć problemów z dostosowaniem (przeprogramowaniem) go do mojej wersji?

Twój GEM jest całkowicie sprawny? Ile byś za niego chciał?

wrzoch
06-04-2017, 21:50
Wszystkomające GEMy to wersje F i J

Pytanie jest jedno - czy masz wbudowany odbiornik pilota w GEMa czy na zewnątrz (koło lusterka).

Podaj VIN, to się sprawdzi.

Polecam GEMy z 7-ką albo 8-ką z przodu.
Nie słuchaj elektryka - nie zna się.

Masz w okolicy kogoś z ELMConfigiem, albo ELMConfiga swojego?
Dawno się nie bawiłem ELMem z przełącznikiem, ale o ile dobrze pamiętam, to do obsługi GEMa potrzeba mieć przełącznik, albo Viakena V3 (ten sam się przełącza)

doniooo
06-04-2017, 21:57
VIN podałem w poście, ale wrzucam raz jeszcze: WF0WXXGCDW5U77629.
Nie mam ELMConfiga i nie znam nikogo kto by miał - jestem zielony w temacie.
Nie zależy mi na dużo "lepszym" GEM-ie, bo samochód będzie przechodził w jakieś inne, dobre ręce :-) Chcę po prostu żeby działało wszystko co jest na wyposażeniu. Elektryk chyba rzeczywiście średnio się zna, skoro nawet nie wie, że można inne GEM-y zastosować.

wrzoch
06-04-2017, 22:39
Odbiornik masz zewnętrzny, także na to nie musisz patrzeć.

W sumie to bidna wersja wyposażenia tego Twojego auta.
Wychodzi na to, że jedyna rzecz zaznaczona w GEM to tylna wycieraczka i cztery elektryczne szyby. Reszta jest poodznaczana.

Jak będziesz kupował GEMa z Diesela (tak będzie pasował i jest ich zdecydowanie więcej), to uzupełnij bezpiecznik od pompy paliwa :)

Jak i tak sprzedajesz, to kup przedlilftowy GEM. Łatwiej będzie Ci ogarnąć bezpieczniki.

Będziesz musiał znaleźć kogoś z ELMconfigiem, ewentualnie możesz zrobić tak, że ktoś kto ma ELMConfiga może Ci tego GEMa poustawiać w swoim aucie, a zostanie się tylko kwestia doprogramowania pilotów kluczyków, co można już zrobić bez kompa.

doniooo
07-04-2017, 08:43
Hmm, bidna wersja... Zależy jak na to patrzeć, dla mnie ma wszystko co potrzebuję (no może poza tempomatem). Tylna wycieraczka w kombi to chyba normalna rzecz :-) Poza tym oprócz 4 elektrycznych szyb są elektrycznie sterowane lusterka, ABS, ESP, manualna klima, skórzana wielofunkcyjna sportowa kierownica, sportowe siedzenia (tak to nazywają ;-)), 6 poduch (chyba), dobry system audio (fabryczne Sony MP3), chromowane wykończenia, alufele... ogólnie wygląda to całkiem spoko, jak na samochód z 2005, wg. mnie oczywiście :-)

hindus
07-04-2017, 09:33
Ale programowalnych w GEM rzeczy niewiele ;) Na szczęście jeszcze (?) nikt nie wpadł na pomysł, żeby aktywować sportowe siedzenia, alufelgi czy radio ;)

doniooo
07-04-2017, 09:50
Ale programowalnych w GEM rzeczy niewiele ;) Na szczęście jeszcze (?) nikt nie wpadł na pomysł, żeby aktywować sportowe siedzenia, alufelgi czy radio ;)
Hehe, fakt 😁 Może za jakiś czas coś wymyślą... [emoji12]

Sent from my E7 using Tapatalk

noe
05-04-2018, 09:14
Witam,
prosiłbym o rozszyfrowanie możliwości modułu GEM o oznaczeniu "7M5T-14A073-JE"
W swojej foce mam elektryczne szyby przednie, tempomat, centralny zamek z pilota oraz klimatronik i to chyba wszystko ;D Czy ten moduł będzie odpowiedni ?
Pozdrawiam

mayak
05-04-2018, 13:02
wersja J jest pod KeyFree - nie ma wbudowanego odbiornika centralnego zamka

poza tym to ma wszystko co możliwe w FF2

noe
05-04-2018, 15:00
Dzięki za szybką odpowiedź :)
hm, a taka wersja "7M5T-14A073-CB" lub "4M5T-14A073-BJ"
Na pierwszej stronie jest jeden z użytkowników wstawił rozpiskę zaczerpniętą z angielskiego forum ale nie do końca jestem pewien jak ją czytać... wersje zakończone np na Cx, Dx, Ex, Fx, Jx - x oznacza tu dowolną literę czy oznacza siebie czyli "x" ? ;D
Jeśli dowolną to moduł "7M5T-14A073-CB" wystarczyłby mi aż nadto :D Dobrze rozumuję ?

Ogólnie świruje mi licznik i magistrala can, a gdy próbowałem coś z tym zrobić to po podłączeniu kompa to w trakcie doszło jakieś skwierczenie dobiegające z modułu GEM - licznik mi zgasł, radio też i ogolnie wszystko padło na dłuższy czas... nawet centralny z kluczyka nie zamykał auta poza drzwiami kierowcy

hindus
05-04-2018, 15:08
Pierwsza litera to "klasa wyposażenia", generalnie im wyższa tym lepiej (poza J która jest dość specyficzna, tak jak pisał mayak)
x to "rocznik", im późniejsza rewizja tym "x" większe, ale funkcjonalności są w zasadzie identyczne.

noe
10-04-2018, 19:05
Podmieniłem mój przedliftowy moduł GEM 4M5T-14A073-DJ na poliftowy 7M5T-14A073-DD. Pytanie czy nie popełniłem błedu... otóż dużą pomarańczową kostkę, która w starym module była wpięta od dołu z prawej strony wpiąłem w poliftowym module w środkowe gniazdo (poliftowy oczywiście nie ma gniazda od dołu ). W przed FL mam przekaźnik w gnieździe R17 a FL nie ma na niego miejsca - czyżby był przeniesiony do wewnątrz modułu ? Podmieniony moduł jest niby też od diesla, nie ruszałem bezpieczników, są inaczej rozmieszczone i jest ich mniej o 2 szt bo w starym jest ich 40 czy ma ktoś schemat tych bezpieczników w przed FL i po FL abym mógł porównać ?
Zapisaną konfigurację starego modułu GEM ( page 1,2,3 ) wgrałem do poliftowego. Czy coś jeszcze powinienem zrobić ?

Auto odpaliło bez problemu i chodziło około minuty po czym samoczynnie zgasło.. ponowne przekręcenie stacyjki i próba odpalenia auta znów skutkuje całkowitym wygaszeniem zegarów a z moduły dochodzi bzyczenie... po przekręcenie stacyjki w pozycję zero na wyświetlaczu zegarów powraca przebieg i znów normalnie mruga dioda immo Co jest grane ?

wrzoch
10-04-2018, 22:57
A nie masz przypadkiem GEMa z Diesela wsadzonego do Benzyniaka?

Ja raz przechodziłem przez coś takiego, okazało się, że bezpiecznika do pompy paliwa nie było (Diesel nie ma pompy w baku), no i to co było w wężykach się wypaliło i zdechło.

Antej
11-04-2018, 06:04
Po stopce widać ze ma 1.8 diesel.
Żeby nie popadać w paranoję, wlozyleś bezpiecznik i wtwdy pompa ruszyła?

noe
11-04-2018, 19:52
Tak jak w stopce, mam 1,8 TDCi
Dysponuje ktos rozpiska bezpiecznikow do Gem'a ?

poli5
12-06-2018, 17:51
7M5T-14A073-JE mam kuge przestaly dzialac dzwi kierowcy prosze jaki moge zamiennik dac zeby dzialalo wszystko

tomek8712
07-07-2018, 18:19
Koledzy jaki gem obsługuję klimatronic? W focusie mk2? Nie mam sygnału o załączeniu w klimatyzacji wymieniłem gem i dalej nie pomogło może zakupiłem zły?

--maRek--
22-11-2018, 20:30
Koledzy jaki gem obsługuję klimatronic? W focusie mk2? Nie mam sygnału o załączeniu w klimatyzacji wymieniłem gem i dalej nie pomogło może zakupiłem zły?

Ja mam DH i klimatronik chodzi

hemizone
12-12-2019, 07:07
Witam,
jestem tu nowy na forum ;) chciałbym zapytać czy jest jakiś kolegaz Krakowa lub bardzo bliskich okolic który pomógłby mi z aktywacją dodatkowych funkcji i gema w moim FF2?
Dziękuję i pozdrawiam

hindus
12-12-2019, 07:08
Zawsze możesz tu zapytać :) https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=125

Lydziu
11-01-2020, 11:13
Witam wszystkich serdecznie! Zmieniam swojego ubogiego GEM 4M5T-14A073-AG na inny gdyż chcę dołożyć podgrzewaną przednią szybę i tutaj mam pytaniem ponieważ znalazłem GEM oznaczony numerami 7M5T-14A073-FB jak i 7M5T-14A073-JF.
Ktoś pisał, iż jeden posiada wbudowany odbiornik pilota a drugi, czy to w czymś przeszkadza? Jeśli dobrze rozumiem to gdybym kupiłbym ten z zewnętrznym odbiornikiem to rozumiem że również taki odbiornik musiałbym dokupić?

Antej
11-01-2020, 11:20
Masz teraz pilot w kluczyku?
Jak masz to jest odbiornik w podsufitce

-J nie ma wbudowanego odbiornika centralnego zamka

Poliftowy GEM C obsługuje grzaną przednią szybę i sensor deszczu/automatyczne wycieraczki.

GEM C nie obsługuje jedynie czujników ultradźwiękowych alarmu fabrycznego oraz szyberdachu.

Patrzyłeś w kostkach GEM czy masz okablowanie do grzanej szyby?

Zaryzykuję:
1.6 Pb, podstawowy GEM to prawdopodobnie uboga wiązka pod kokpitem, więc również brak okablowania do manetki i do tempomatu.

Lydziu
11-01-2020, 12:34
Antej pilota mam jajko więc przypuszczam że jest w kluczyku.
Okablowania nie mam gdyż nie widzę wtyczek w podszybiu, najpierw odwiedzę giełdę i kilka szrotów, widziałem też że sporo jest całych wiązek na allegro więc też myślałem, żeby poszukać takiej, która te wiązki do podgrzewanej będzie zawierać a jak nie to sam sobie zrobię :)

O tempomacie również myślałem jak i wymianie licznika oraz podgrzewane fotele ale to późniejsza sprawa. Na początek muszę zmienić GEM, więc stąd pytanie czy -F czy -J gdyż
nie chcę wtopić na starcie ;)

Antej
11-01-2020, 12:41
brak wtyczek w podszybiu to jeszcze nic
potem jest skrzynka bezp. w komorze silnika, potem podejście do gem, potem wyjscie ma klawisz w konsoli środkowej

Z poliftow -J bym sobie odpuścił.

Lydziu
11-01-2020, 12:59
Dzięki zatem zaopatrzę się w -F
Dam znać później jak poszło ;)

EW1
11-01-2020, 17:09
Antej
Ale jeśli ma w obecnej wersji pilota w podsufitce to GEM z końcówką J mu pasuje Wersja F jest ze zintegrowanym odbiornikiem centralnego zamka i tylko tym się chyba te moduły różnią

Antej
11-01-2020, 18:09
Z poliftow -J bym sobie odpuścił.
GEM z końcówką J mu pasuje Wersja F jest ze zintegrowanym odbiornikiem centralnego zamka
aż poszukałem
polifty mają odbiornik c. zamka zintegrowany w GEMie

mayak
11-01-2020, 23:14
Wersja J jest do aut z key free

EW1
12-01-2020, 08:45
Pisałem co pamiętam bo u mnie siedział GEM 4M5T-14A073-DG i szukając polifta gdzieś było napisane że muszę z końcówką J ze wzgl na oddzielny odbiornik c. zamka bo reszta GEM ma zintegrowany . A to że mogę dołożyć key free to pamiętam bo nawet na listę moich modyfikacji wpisałem że jeśli mi braknie pomysłów to na końcu będzie właśnie key free .

Lydziu
25-01-2020, 23:33
A więc sprawa wygląda tak, że w chwili wymiany modułu GEM nie mogłem znaleźć miejsca gdzie w tym poliftowym wpiąć przekaźnik R17, z tego co przeczytałem to w przypadku samochodów z silnikiem diesla pompa nie znajduje się w zbiorniku paliwa przez co również w module GEM nie ma miejsca aby taki wpiąć. Nie doczytałem tego przed zakupem i również nie zwróciłem uwagi na to w chwili zakupu.
Czy to faktycznie jest tak, że ten GEM nie będzie pasował do benzyniaka?

EW1
26-01-2020, 06:49
Z tego co ja wiem to nie R17 a R19 to jest przekaźnik pompy paliwa

technik08
26-01-2020, 09:10
Mam diesla i GEM przeliftowy Bx . Ma miejsce i wyprowadzenia na przekaźnik pompy paliwa . Wstawiłem tam przekaźnik , zasterowałem czasówką i podłączyłem pod niego zasilanie szyb w celu uruchomienia ich domykania po wyjściu z auta . Mam wersję z korbami z tyłu .

Lydziu
26-01-2020, 11:14
Znalazłem schemat elektryczny i tam R17 jest od "Heated backlite relay" a nie jak wcześniej było napisane od pompy paliwa.
Może ktoś będzie w stanie odpowiedzieć czy ten przekaźnik w GEM poliftowym jest w może wbudowany i można go pominąć lub może został on przeniesiony do skrzynki bezpieczników w komorze silnika?

Antej
26-01-2020, 11:20
Podchodzisz do tego jak pies do jeża.
Masz juz GEM w reku to co za problem go założyć?
Nie ma GEM innych dla benzyny innych dla diesla.

EW1
26-01-2020, 11:49
C307_MY09.pdf strona 12 i masz schemat PJB wersji E* F* J* z zaznaczonymi przekaźnikami . Przekaźnik R19 to jest Fuel Pump Relay i tak jak kolega powyżej napisał nie ma oddzielnych GEM dla benzyny i diesla

Lydziu
26-01-2020, 12:58
C307_MY09.pdf strona 12 i masz schemat PJB wersji E* F* J* z zaznaczonymi przekaźnikami . Przekaźnik R19 to jest Fuel Pump Relay i tak jak kolega powyżej napisał nie ma oddzielnych GEM dla benzyny i diesla

Dzięki za informacje. Przejrzę to.

Podchodzisz do tego jak pies do jeża.
Masz juz GEM w reku to co za problem go założyć?
Nie ma GEM innych dla benzyny innych dla diesla.

A no problem był taki, gdyż musiałem kolegę odwieźć do domu a z racji późnej godziny wołałem uniknąć unieruchomienia auta jak jeden z użytkowników kilka postów wcześniej. Przynajmniej mamy to wyjaśnione.

EW1
26-01-2020, 14:23
Tam nie musisz nic przeglądać .... to tylko na potwierdzenie R19 . A podmiana GEM to nie kosmos tylko kabel i ElmConfig ( Oczywiście jak przełożysz już bezpieczniki i przekaźniki )
Starą konfigurację zapisujesz , potem podmiana GEM i przypisanie konfiguracji już zapisanej ze starego . Jak coś nie tak to wracasz ze starym GEM i jest po staremu . Ja miałem zewnętrzny odbiornik centralnego to nawet nie programowałem pilotów

trebor67
29-02-2020, 21:58
Witam. Posiadam FF mk2 1,6 16v 100KM Ghia 2005r.
Trzy tygodnie temu miałem wyciek z nagrzewnicy a dzisiaj zauważyłem że zniknęło całkowicie zasilanie sterownika klimatyzacji/wentylacji (klimatronic) oraz sterowanie centralnym zamkiem z kluczyka. Moje pytanie, czy za zasilanie i funkcjonowanie tych elementów odpowiada GEM ? Mój posiada nr 4M5T14A073DF.

gaw17
27-04-2020, 21:17
Przepraszam, czy ktoś mógłby podpowiedzieć w kwestii dopasowania GEMa. W zasadzie byłbym mega wdzięczny gdyby ktoś poratował linkiem do allegro czy coś w ten deseń.

GEM w Focusie 1.6 Ti-VCT 115KM 2005 r.
4M5T 14A073 AE

naczytałem się tych wątków i mam problem jak paru innych użytkowników: "mechanik mówi, że ma być taki sam". No więc nie mogę znaleźć nigdzie GEMA z literkami Ax (jeśli dobrze zrozumiałem, ważniejsza jest pierwsza litera)

Dodam, że focusa naprawiam tacie, to on na co dzień nim jeździ, ja go tylko ogarniam :-) więc podpowiedzcie proszę coś co będzie też z benzyny i nie trzeba będzie nic robić, tylko elektromechanik (czy tam elektryk) podmienia moduły, klonuje/koduje je i wszystko jest jak było.

aha podjeżenie na padnięty GEM wywodzi się z niedziałających świateł awaryjnych, na początku włączały się przy uruchomieniu silnika, potem już się nie dało ich włączyć. Wymieniono mi włącznik ten w desce, ale i tak awaryjnych nie da się włączyć, co gorsze jak zaczynają mrugać na rozruchu to nie można ich też wyłączyć. Pomaga kilkukrotne odpalenie i gaszenie. Elektromechanik, który wymieniał ten włącznik powiedział, że moduł GEM jest uszkodzony i trzeba go wymienić, ale on tego się nie podejmie. (skierował mnie do jakiegoś magika na Robotniczej we Wrocławiu - ewentualnie szukam kogoś kto ogarnie temat w okolicy Legnicy, obecnie kontatkowałem się z kimś z Chojnowa, kto poinstruował mnie j/w aby znaleźć gem na wymianę, ale żeby numery się zgadzały)

mayak
27-04-2020, 21:26
No więc nie mogę znaleźć nigdzie GEMA z literkami Ax (jeśli dobrze zrozumiałem, ważniejsza jest pierwsza litera)
Ax to najbidniejszy GEM więc nie zaszkodzi jak się kupi Bx, Cx lub Dx (oczywiście 4M5T 14A073 AE)podpowiedzcie proszę coś co będzie też z benzyny
nie ma znaczenia pochodzenie GEMa ale trzeba skonfigurować (np. elmconfigiem - mechanik ogarnia ten program??) pod nowe auto

Antej
27-04-2020, 21:48
uważam że najtaniej byłoby zamówić gem od kogos kto go od razu skonfiguruje po VIN przed wysyłką

Odpada wtedy problem "cmokającego" mechanika, że to nie taki sam, ze to potrwa itp.

Sama konfiguracja GEM zajmie 5minut.

Przy 4M5T 14A073 AE jest duzy wybór, wszystko co ma wyzsze oznaczenia podejdzie.
Łącznie z tymi z 7M5T z przodu.

gaw17
28-04-2020, 09:26
Dzięki za pomoc. Jasne już w takim razie.



Na marginesie:
Jakby komuś miało pomóc to zdecydowałem się we Wrocławiu do poleconego elektronika podjechać http://www.autoklucze.pl/kontakt.html na ul. Robotniczej 50.
Powiedział przez tel. że ma kilka modułów na miejscu, może uda się dopasować a jak nie to on się wszystkim zajmie. I takie rzeczy to ja lubię. Jeśli nie odezwę się więcej w tym temacie (żeby nie zaśmiecać) to znaczy, że ogarnął temat bardzo dobrze :-)

hindus
28-04-2020, 09:48
Tylko jak masz kabel do programowania, nie ma potrzeby dopasowywać niczego :) Odczytujesz ustawienia ze starego modułu, wymieniasz, nadpisujesz jego ustawienia swoimi poprzednimi i gotowe :)

Antej
28-04-2020, 10:14
Jak to bedzie kosztowac więcej niz 100-150zl na gotowo to przepłaciłeś.

gaw17
04-05-2020, 14:10
no to przepłaciłem i to grubo.
Dzisiaj byłem odebrać auto, koszt coś koło +600 zł. Nie pamiętam dokładnie, bo się zagotowałem dość mocno. "Łaskawie" stanęło na 550 za całość z zakupem przez niego modułu (nie pamiętam już ile kosztował, ale akurat w rozsądnej cenie coś koło 80 czy 120 zł.
M.in. padł tekst: "panie, w serwisie biorą 300 zł/h pracy, a to nie jest prosta czynność".
Jest tutaj jak widziałem temat o warsztatach to dorzucę moje 3 grosze do dyskusji.

Antej
04-05-2020, 14:20
Tak czułem,"takie macie ceny" na lokalnym rynku.
Koszt używki też mocno przesadzony.
Roboty na 5minut.

I tak lepiej niż ASO 3,5k za nowy (fakt ze bogatszy ale zawsze).

Marek
04-05-2020, 20:12
Za wiedzę się płaci. Pracuje w firmie co prawda nie mechanika pojazdowa i u nas usługa zaczyna się od 120 netto za diagnozę i drobną naprawę. Kazda kolejna godzina 120 plus materiał jeżeli zostanie użyty.
Dla mnie cena 550 nie zabija za skuteczną naprawę.
Byłem ostatnio I30 w ASO na przeglądzie rocznym i wyszło, że tarcze i klocki przód do wymiany. 1500 brutto plus 1200 przegląd.
Żeby nie było i tak się opłacało bo tydzień później wróciłem z reklamacja niedziałającej klimy. Wymieniono chłodnice, osuszacz, oringi plus nabicie i odgrzybianie. Koszt 0zl. Prywaciarz wycenil na 1500zl.

Andrzej_K
05-05-2020, 13:36
(...)
Byłem ostatnio I30 w ASO na przeglądzie rocznym i wyszło, że tarcze i klocki przód do wymiany. 1500 brutto plus 1200 przegląd.

Przegląd roczny - czyli samochód na gwarancji?

Żeby nie było i tak się opłacało bo tydzień później wróciłem z reklamacja niedziałającej klimy. Wymieniono chłodnice, osuszacz, oringi plus nabicie i odgrzybianie. Koszt 0zl. Prywaciarz wycenil na 1500zl.

Zestawiając część pierwszą i drugą Twojego posta można wywnioskować, że gdybyś nie wybulił 1500 PLN za wymianę tarcz i klocków to by Ci nie uznali reklamacji klimy i byś musiał to zrobić u "prywaciarza" za następne 1500 PLN?

Marek
05-05-2020, 21:10
Na gwarancji. Hyundai ma 5 lat gwarancji w standardzie.
Co do wymiany hamulców to bardziej zestawialem to do kosztu 550zl kolegi za gem z wymianą.
Hamulce w Hyundaiu możesz robić poza ASO i nadal honorują gwarancję.
W moim przypadku była szybka decyzja bo potrzebowałem auto na już.

gaw17
06-05-2020, 12:36
no dobrze, ale gdybym dostał auto tego samego dnia pewnie byłbym bardziej zadowolony. Jednak skoro auto oddałem w środę (chciałem już we wtorek ale panowie z wielką niechęcią pracują od 10 do 15) a dostałem w poniedziałek (o.k pod drodze był piątek 1 maja) to nie nazwałbym tego ekspresową robotą.

Antej
06-05-2020, 12:43
płaczesz po fakcie

Zamiast ustalić warunki przed, posłuchać rad innych zrobiłeś po swojemu.

Czyli na przekór wszystkiemu ogłosiłeś "nie znam się, dałem do kogoś kto się zna i on zajmie się wszystkim", no to zapłaciłeś jak jeleń.

gaw17
06-05-2020, 21:32
tylko opisuję jak było.
napisałem też, że napiszę jak przebiegła naprawa, jaka cena itd.

Nie można być zawiedzionym? :-)
może ktoś przeczyta i będzie miał inne - lepsze, podejście.

Mlody2587
25-05-2020, 18:04
Witam. Poszukałem wszędzie tu i znaleźć nie mogę. Mam taki moduł 7m5t 14a073 JF. Jakiego w zmian mogę szukać? Prawdopodobnie padł bo przestały działać radio, podświetlenie wnetrza, centralny zamek obu drzwi tylnych. Do modułu spod głównego bezpiecznika prąd dochodzi tzn bezpieczniki sprawne. A w miejscu każdej niedziałającej rzeczy w module na bezpiecznikach brak prądu. Wywala tylko u0202. Z góry przepraszam za temat ale nigdzie nie mogę namierzyć pomocy/odpowiedzi

Antej
25-05-2020, 18:26
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=306411

ASO Kołobrzeg... zaczynali od 3.5k po rabacie 2.4k za nowy GEM.

Da radę taniej ;)

Mlody2587
25-05-2020, 18:46
Wiem że da radę taniej:) zakładam że to moduł.
Jedyne czego nie wiem to czy szukać identyczego czy inny podejdzie. Na serwisie na a są ze 4 każdy 350. Zakodować kablem sobie sam poradze:)

Antej
25-05-2020, 19:06
Masz odpalanie bezkluczykowe?
GEM na to wskazuje.

Końcówka -Jx będzie wskazana, ale -Fx powinno również pasować.

Mlody2587
25-05-2020, 19:09
Zgadza się z guzika palony. Dziękuję.

Bump:

Antej
25-05-2020, 19:22
Sprawdzałeś oba bezpieczniki płytkowe F3 i F4?

Mlody2587
25-05-2020, 19:30
Tak. Na wszystkich 6 sztukach ponad 12v.
Na bezpiecznikach niedziałających rzeczy 0.6v
Wszystko traktowane szczotka z contact cleanerem. Gem też rozebrałem w poszukiwaniu zimnych łutów bądź śladów nadpalen ale tam niby wzorowo. Nurtuje mnie tylko u0202 błąd. Brak komunikacji z modułem drzwi pasażera d. Ale centralny w nich działa właśnie szyby też heh. Czeski film dla mnie. Miałem merca który też miał poronioną elektrykę ale chyba nie aż tak hehe

Antej
25-05-2020, 19:42
Obejrzyj jeszcze bezpieczniki nożowe w skrzynce w komorze silnika, ostatnio miałem takie auto z połową ubitej magistrali i ostatecznie jeden z nich (po zapłonie) miał przerwę.

W komputerze zero błędów.

Mlody2587
25-05-2020, 19:48
Wszystkie przeleciałem miernikiem czy przejście mają.... I no mają wszystkie i są ok

Mlody2587
26-05-2020, 09:49
A orientujesz się panie kolego czym się różnią z końcówką jf/kg?
I czy z kugi by pasował ?

Antej
26-05-2020, 09:54
jeszcze raz napisz tylko w normalnym języku

Cmax/Kuga/Focus, wszystkie pasują.

Kwestia wersji rozbudowania wersji GEM.

Mlody2587
26-05-2020, 11:05
Znalazłem takie
7M5T-14A073-JG
7M5T-14A073-Jf

Nie wiem na czym polega różnica właśnie.
Jedynie zauważyłem brak jednego/dwóch bezpieczników względem mojego.
Oba pochodzą właśnie z kugi i są w jakiś tam w miarę pieniądzach

Antej
26-05-2020, 11:12
Beda dobre

Mlody2587
26-05-2020, 11:18
Dziękuję. Jeśli to będzie trafione to wrzucę cały opis problemu/naprawy w osobnym temacie

Grzegorz MX
27-05-2020, 21:58
Tak. Na wszystkich 6 sztukach ponad 12v.
Na bezpiecznikach niedziałających rzeczy 0.6v
Wszystko traktowane szczotka z contact cleanerem. Gem też rozebrałem w poszukiwaniu zimnych łutów bądź śladów nadpalen ale tam niby wzorowo. Nurtuje mnie tylko u0202 błąd. Brak komunikacji z modułem drzwi pasażera d. Ale centralny w nich działa właśnie szyby też heh. Czeski film dla mnie. Miałem merca który też miał poronioną elektrykę ale chyba nie aż tak hehe

U202 bcm zapisał sobie błąd na skutek niezgodności oprogramowania między modułem przednim prawym a tylnim prawym. Byc moze jeden byl wymieniany na pałę sztukę za sztukę a musi być z ta sama kalibracja.
IMHO.

Mlody2587
28-05-2020, 08:06
Z tym że wszystko chodziło wporzadku odkąd go kupiłem

Mlody2587
29-05-2020, 16:02
Wymiana na drugi GEM plus krótka zabawa elmconfig
I działa jak nowy

Antej
29-05-2020, 16:09
-Jx czy -Fx?
Jak za wiecej niż 200zł to były tańsze ;)

Mlody2587
30-05-2020, 13:22
Jg
No 250 ale nie miałem skąd wyrwać...

Antej
30-05-2020, 14:27
byly tansze i nadal są

kofik102
07-07-2020, 08:12
Podłączam się do tematu. U mnie trochę dziwne oznaczenia dla GEM. Na obudowie jest 4M5T-14A073-DH natomiast na naklejce tej papierowej widnieje 4M5T-14A073-DJ. Czy bezpośrednio na układzie scalonym można odczytać który to dokładnie moduł ??

Poza tym mam pytanie co do przekaźnika świateł mijania wlutowany w gem - czy jest jeden przekaźnik świateł mijania dla lewej i prawej lampy przedniej ??
Czy jest to jeszcze bardziej rozdzielone??

Pytam bo mam problem z prawym przednim reflektorem - kierunkowskaz działa , światła drogowe działają - ale brak świateł mijania i pozycyjnych - brak też napięcia na kostce przy żarówce H7 od świateł mijania. Natomiast lewy reflektor przedni działa całkowicie poprawnie.
Po przekręceniu stacyjki a następnie przełącznika świateł słychać załączający się przekaźnik w gem --> lewa lampa działa natomiast prawa ma objawy jak wyżej opisane. Żarówka i bezpieczniki ok.

Co dalej sprawdzać ??

hindus
07-07-2020, 08:29
Na obudowie jest 4M5T-14A073-DH natomiast na naklejce tej papierowej widnieje 4M5T-14A073-DJ. Czy bezpośrednio na układzie scalonym można odczytać który to dokładnie moduł ??
Ale co to za różnica, oba to te same moduły, ostatnia litera oznacza "rok produkcyjny" czy tam numer serii, bez znaczenia.

technik08
07-07-2020, 11:23
Przekaźnik jest jeden wspólny .Bezpiecznik prawej lampy F60 , lewej F61 . Jeśli są ok. sprawdź przewód zielony z białym paskiem 0,75mm2 z kostki C96 ( duża zielona Front 1 ) pin 7 do wtyczki w lampie pin 2 .

kofik102
07-07-2020, 13:02
Czyli jeden z tych przekaźników113886 będzie obsługiwał światła mijania a drugi światła drogowe ?

Połączenie >>( przewód zielony z białym paskiem 0,75mm2 z kostki C96 ( duża zielona Front 1 ) pin 7 do wtyczki w lampie pin 2<< - mam rozumieć że tam powinno być bezpośrednie połączenie pomiędzy GEM a reflektorem

technik08
07-07-2020, 13:32
Dokładnie .

kofik102
07-07-2020, 13:39
Ok dzięki technik08 za podpowiedzi.
Popołudniu dam znać co udało mi się ustalić z tym połączeniem C96 --> pin 2 reflektor.

kofik102
07-07-2020, 18:11
Hmm :O
Zagadka
Napiszę tak jak było ! Bez ściemy.
Do tej pory czyli do kilka dni temu było wszystko ok. Wszystkie światła działały poprawnie.
Sprawdzam bezpieczniki te które są - i wszystkie ok - i nie przejmuję się tymi których nie ma!!! No bo i po co.
I kiedy kolega technik08 napisał >> Bezpiecznik prawej lampy F60 , lewej F61 << to sprawdzam iiiii patrze na F60 a tam pusto - ?:(
No i jak to możliwe - przecież bezpiecznik sam nie mógł wypaść -a nawet jeśli jakimś sposobem to by na wycieraczce leżał- - a pomimo tego lampa prawa działała do niedawna - sam nie wiem teraz jak??
wkładam ten bezpiecznik reflektor prawy przedni działa. Ciekawe na jak długo - o ile ktoś wcześniej przy tym bardziej nie grzebał.

ale!!

Na ten moment nie działa:
- światło postojowe reflektor prawy - ta mała 5W żarówka - ale żeby było śmiesznie to w lewym reflektorze działa poprawnie - reszta funkcji z tego prawego reflektora działa ok ( kierunek, drogowe, mijania, awaryjki nawet elektryczna regulacja świateł)
-nie działa prawe tylne światło do jazdy dziennej ale światło stop już tak ( lewa tylna lampa w całości sprawna)

Pytanie:
Z czym według tego fragmentu schematu od technik08 jest połączony pin 4 przy prawym ( a w sumie i lewym też) reflektorze
No i co z tym światłem z tylnej lampy zrobić??

technik08
07-07-2020, 19:15
Pin 4 lampy lewej F53 , prawej F54 . Te same bezpieczniki zasilają przednie i tylne światła pozycyjne . Myślę , że F54 uruchomi obie prawe żarówki - przednią i tylną .

kofik102
07-07-2020, 19:33
Dziękuję technik08
Problem rozwiązany. Wszystko wróciło do normy :)
Dla ostatniej sytuacji winowajca to przepalony bezpiecznik F54.
Aczkolwiek nie potrafię wytłumaczyć brak tego bezpiecznika F60,

Tak czy inaczej wielkie dzięki za pomoc:)

EW1
07-07-2020, 19:53
Przecież musi być F60 by prawy reflektor świecił . Ja bym sprawdził nóżki w gnieździe F60 czy na obu jest napięcie gdy nie ma bezpiecznika

kofik102
08-07-2020, 07:01
Oto moduł oraz jego zdjęcia chwilkę po wyjęciu z pod schowka foto z poniedziałku - już nawet nie wspomnę że niektóre bezpieczniki wartościami nie pasują - pewnie ktoś włożył to co miał.
113902,113903,113904,
Zdjęcia zrobiłem po to aby nie pomylić się z bezpiecznikami - chcąc poskładać moduł w całość. F60 - null !
Kilka postów wcześniej też zdjęcie już bezpośrednio samego modułu ( taż z poniedziałku)
Oczywiście - ktoś może powiedzieć - że to tylko zdjęcie - każdy może takie zrobić.

Jeśli chodzi o napięcia na tych nóżkach w gnieździe F60 to jeszcze nie sprawdziłem. Ale dam znać.

sadek1979
22-11-2020, 20:58
focus c-max rok 2004/5 uszkodzeniu uległ GEM - brak działania wycieraczek( już było tam grzebane ) . Decyzja wymiana na inny tylko mam problem z numerami a mianowicie . Jaki numer jest ważny by ten nowy chodził .
Z przodu modułu jest numer z koncówką DG a na nalepce jest symbol BJ
dodatkowo są tam oznaczenia L3 L12 czy one też są ważne ????
pozdrawiam i proszę o Wasze podpowiedzi .

Antej
22-11-2020, 21:20
Przedliftowy -Bx
No to masz ogromny wybór bo obecny do bogatych nie należy.

Moze byc przedlift 4-xxx-Bx albo Cx albo wyższe,moze byc poliftowy w zasadzie kazdy

Do poprawnego dzialania konieczna jest konfiguracja komputerem, znam historie zakupu 3-4 sztuk zeby trafic w względnie działającą,zamiast zrobić konfigurację pierwszej.

zima2005
12-02-2021, 16:13
Posiadam moduł GEM 4M5T-14A073-AE który pewnie padł bo brak świateł długich jest. Nawet po wymianie manetki nie ma. Moje pytanie na jaki można zmienić i zaprogramować z w ELMConfig? Czy te 7M5T każdy będzie pasował?

Antej
12-02-2021, 16:32
Odpowiedz masz post wcześniej.

MariuszKososki
06-03-2021, 18:20
Potrzebuję wymienić moduł gem. Obecnie mam 4M5T 14A073 DD.
Czy mogę zstąpić innym modułem i jakim?

Antej
06-03-2021, 18:39
przedliftowy 4-xxx-Dx to wysoki model, lepszy będzie tylko -Fx z przedliftów
-Jx nie kupuj

z poliftowych 7- można ryzykować -Dx ale wskazany byłby -Fx

mam przedliftowego -Dx i poliftowego -Fx

x-dowolna litera

MariuszKososki
06-03-2021, 19:22
chętnie kupie od Pana przedliftowego=Dx jak jest taka możliwość?

bananoff
10-07-2021, 17:15
Panowie w moim ST 2006 zegary doladowania i oleju działają tylko wtedy, gdy odłączymy wtyczki od gem'a i przyłączymy spowrotem. Kiedy odpalimy auto wszystko jest cacy, ale jak go zgasimy i znowu odpalimy, to wtedy już zegary nie działają i nie będą działać do kolejnego odłączenia czyli resetu. Co może być powodem takiego zachowania? Może być gem uszkodzony? Komputer wywala błąd U1900.

izi333
30-09-2021, 05:42
Witam. Mechanik zdiagnozowal u mnie usterke modułu komfortu. Modół ma oznaczenie 7m5t-14a073-fh.
Niestety po przekopaniu Internetu nie znalazlem zadnego z tym numerem. Pytanie czy moge zastosować modół z oznaczeniem np 7m5t-14a073-fb. Czy da sie zakodowac cale wyposazenie jak np. System keyless itd itp. ?

hindus
30-09-2021, 05:51
Moduł - "u" otwarte ;)

Ten który podesłałeś się nada, ostatnia litera to "rocznik" produkcji części, funkcjonalnie nie powinny się różnić.

SRS
30-09-2021, 18:47
czy moge zastosować modół z oznaczeniem np 7m5t-14a073-fb.nie za bardzo gdyż 7M5T-14A073-FB -PŁYTA - POŁĄCZENIE BEZPIECZNIKÓW, INSTRUKCJE MONTAZU PODANO W TSB 43/2009 (BEZ UKŁ. OTW. DRZWI BEZ KLUCZYKA,(-)"GH/HK/J/MO/PNG", WYPRODUKOWANY W WALENCJI, ZE ZDALNYM OTWIERANIEM DRZWI LUB ZAKŁADY FORD VSEVOLOZHSK LUB POJAZD DLA TELEKOMUNIKACJI WERSJA A, Z WYPOSAZENIEM/ZNAKIEM SVO, WYPRODUKOWANO W FABR.W SAARLOUIS LUB BEZ ZDALN. STEROW OTW. DRZWI) ostatnia litera to "rocznik" produkcji części, proszę nie wprowadzać w błąd jest to nie prawda , ostatnia litera określa , która to jest wersja danego elementu i za zwyczaj nie ma znaczenia , lecz w tym przypadku jest istotna i najlepiej szukać 7M5T-14A073-FG lub 7M5T-14A073-FH

hindus
30-09-2021, 21:30
No patrz, a wszędzie zawsze wszyscy trąbili że ostatnia literka bez znaczenia przy GEMie. Ale pewnie masz rację

simonguru
04-10-2022, 16:02
Cześć. Szukam skrzynki bezpieczników na wymianę i chciałem zapytać ile kodów z tej skrzynki musi się zgadzać z drugą. Czy wystarczy że będę szukał po kodzie z mojej czyli 7M5T-14A073-BB ? Czy kody z białej naklejki również muszą się zgadzać?
https://iv.pl/images/9faff20fe3ff19a770ba933698fa4abb.jpg
https://iv.pl/images/5197d79ef5d9c8fd3acf8c6aa73f15ca.jpg
https://iv.pl/images/6844e715e7923db664f9b60f8ba77feb.jpg

Antej
04-10-2022, 18:04
7M5T-14A073-BB
Czyli bliźniacze to 7M5T-14A073-Bx (ostatnia litera nieważna)
Przy okazji ten GEM to dość biedna wersja.
Można założyć coś bogatszego.
W każdym przypadku po wymianie GEM trzeba go zakodować komputerem po VIN.
Nie ma problemu żeby to zrobić przed wysłaniem.

simonguru
04-10-2022, 18:22
Może głupie pytanie ale jak zamówię jeden z allegro to jak odbywa się programowanie? Bo raczej stacje rozbiórek samochodów takich usług nie mają.

Antej
04-10-2022, 18:33
Kablem przez złącze OBD i komputerem diagnostycznym z programem do obsługi fordów

simonguru
04-10-2022, 18:37
Rozumiem że bez programowania nie będzie działać? Ogólnie to mam problem ze światłami mijania bo nie działają i wszystko już zostało sprawdzone oprócz tej skrzynki.

hindus
04-10-2022, 18:57
Cześć rzeczy może nie działać (bo nie są zakodowane) i może być też trochę błędów jeśli nie masz elementu który jest zakodowany w nowym GEMie. Ale do samych świateł nie trzeba kodować

simonguru
04-10-2022, 19:53
To szukam takiego samego jak ja mam i po zmianie będę sprawdzał błędy jakie się pojawią. Nie zależy mi na żadnych ulepszeniach może być bieda taka jak jest :) A jeszcze tylko powiedzcie można zgrać ustawienia ze zdjętego starego gema i wgrać w nowego założonego czy stary do zgrania musi być na samochodzie?

Antej
04-10-2022, 20:02
Można zgrać ustawienia ze starego GEM i nie jest wymagane żeby był w aucie.

Przynajmniej mi to nie sprawia kłopotu żeby wziąć odpowiedni GEM z półki, podpiąć do komputera i sczytać/ wgrać konfigurację bez wizyty w aucie.

simonguru
05-10-2022, 14:09
GEM zdjęty i obejrzany na oko czy nic nie popalone itd. Dzisiaj założyłem go na miejsce i nagle prąd dochodzi do lampki świateł mijania ( dwa dni temu nawet nie podawało prądu ) ale lampka nie świeci. Po stuknieciu w konektor od lampki ta zaczyna świecić. Powiecie że na bank lampka ale z drugiej strony jest dokładnie to samo i przestały świecić w tym samym momencie. Tak "naprawione" światła po dwóch godzinach stania znów nie świecą i znowu trzeba stuknąć w konektor. Szczerze to nie mam pomysłu. Może być to wina GEMu patrząc na to że dwa dni wcześniej nawet nie było napięcia na światła mijania? Włącznik świateł już wymieniony

focusgrandis
18-12-2022, 19:20
Dzień dobry.
moduł bsi focus 4M5T-14A073-DG. Jeżeli kupię taki sam na wymianę to muszę coś programować czy tylko wymiana.

Antej
18-12-2022, 19:47
wskazana konfiguracja i wymagane programowanie pilotów centralnego

focusgrandis
18-12-2022, 20:26
programowanie pilotów wiem a bez konfiguracji kompem nie pójdzie

Antej
18-12-2022, 20:50
Co za problem zrobić to porządnie?

focusgrandis
18-12-2022, 20:52
Nie mam programu i nie znam mechanika koło siebie ktory to zrobi.
Dlatego jestem ciekaw czy sama podmiana da rade

Antej
18-12-2022, 20:57
Przeczytaj temat, albo chociaż ostatnie ~20wpisów.

bakteria78
06-03-2023, 11:43
nie mogę skasować tego postu.

arek1906
09-03-2023, 19:12
Cześć, w mojej foce MK2 2005 rocznik pojawił się problem z prawym kierunkowskazem. Lewy działa normalnie, zachowuje ciągłość, natomiast prawy wysyła krótki pojedynczy sygnał i przestaje działać. Przy awaryjnych ta sama sprawa, lewa strona miga, prawa milczy. Elektryk powiedział, że to wina modułu gem gdyż najprawdopodobniej kiedyś był zalany. I teraz pytanie.
Posiadając moduł o numerach 4m5t-14a073-ae, na jaki mogę wymienić? I co wtedy z tym sławnym kodowaniem? Jeden z elektryków powiedział, że muszę mieć dwa kluczyki, a mam jeden, inaczej nie odpalę auta. Jak też mogę dodać ewentualnie coś do wyposażenia? Czy ktoś mógłby mi wyjaśnić to łopatologicznie, jak laikowi którym jestem?
Dziękuję!

Antej
09-03-2023, 19:24
Do GEM nie potrzeba dwóch kluczy.
Nie masz teraz pilota centralnego.
Możesz mieć.
Reszta poza GEM wymaga dołożenia innych elementów.

Najprościej jest kupić gotowy GEM ustawiony po VIN pod Twoje auto.

arek1906
09-03-2023, 19:56
To znaczy? Szukam modułów, ale wszystkie różnią się dwoma ostatnimi literami.
Czytałem, ze pierwsza litera oznacza wyposażenie, w wypadku mojego modułu to „A”. Mogę w takim razie wymienić na moduł o ostatnich literach „BH” albo „BG”?
I w takim razie w nowym module wystarczy kostki ułożyć w taki sam sposób w jaki są ułożone w tym niedziałającym i wszystko powinno być okej?
Pierwszy samochód i chce zrozumieć temat.

Antej
09-03-2023, 20:01
masz najprostszy GEM, wiec pasuje kazdy mocniejszy
Kazdy GEM ma te same zlacza i mozna je używać zamiennie.
W kazdym GEM jest zapisana konfiguracja auta, nie ma sensu szukac "podobnego" dawcy, skoro wszystkie funkcje mozna wpisać po VIN do "dawcy".