Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] montaż elektrycznej grzałki cieczy 2,0D
pajelzgy 04-12-2014, 10:40 witam, nie posiadam focusa, ale volvo z silnikiem 2,0 d (136koni) taki sam co w fordzie między innymi, chciałbym założyć grzałkę elektryczną.
pisałem na forum volvo v50, ale tam ludzie chyba sami nie gmeraja, tylko polegają na serwisie ;-)
może montował ktoś coś takiego z kolegów i koleżanek??
i może podpowiedzieć co wybrać? grzałkę grawitacyjną montowaną za chłodnicą na dole, ew grzałkę z wymuszonym obiegiem, montowanym w małym obiegu?
z góry dzięki za pomoc ;-)
miłego
pst. jeśli temat już był to przepraszam, mało tu siedzę i zaglądam.
pajelzgy 04-12-2014, 14:39 zalogowany to jestem, szukać szukałem, myślałem, ze temat w dobrym miejscu - focus - silniki takie same. tytuł zmieniony - sorki ze utrudnienia.
berthold61 04-12-2014, 17:06 bardzo prosty patent i tani , proponuje coś takiego
http://allegro.pl/el-car-sterownik-podgrzewacza-cieczy-chlodzacej-i4594888987.html
oraz takiego
http://allegro.pl/podgrzewacz-wody-cieczy-kia-carnival-2-9-crdi-02r-i4845676871.html
prosto skutecznie i zbędnej filozofi
chciałbym założyć grzałkę elektryczną.
Grzałka elektryczna, może nie do cieczy, tylko powietrza?! Na przykład taka: http://allegro.pl/volvo-s40-v50-c30-c70-chlodniczka-grzalka-modul-i4832873450.html . Sam kupowałem od Volvo, bo była tańsza. Forumowa wiedza jest pod dziwnym hasłem tu: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=168575
pajelzgy 04-12-2014, 18:48 pomysły nie najgorsze, tylko chciałem korzystać z gniazdka pod wiata i mieć rano podgrzany mały obieg.
grzałka powietrzna--? dobra, tylko kupa roboty ;-) nie widzi mi się deski wyciągać.
dzięki za pomysły, zawsze to coś nowego do rozmyślania...
pomysły nie najgorsze, tylko chciałem korzystać z gniazdka pod wiata i mieć rano podgrzany mały obieg.
grzałka powietrzna--? dobra, tylko kupa roboty ;-) nie widzi mi się deski wyciągać.
Deski nie trzeba wyciągać,wystarczy uchylić. Dla podgrzania małego obiegu, to tylko programowalne ogrzewanie postojowe. Popularnie webasto/eberspacher. Jeśli masz gniazdo pod wiatą, to może skandynawskie podgrzewanie miski olejowej, dla łatwiejszego odpalenia silnika? Są też rozwiązania z wpiętymi świecami żarowymi w obiegu wody, ale to jest dostępne po odpaleniu silnika. Reszta, to tylko Adam Słodowy.
piters619 04-12-2014, 20:11 Chyba chodzi Koledze o ogrzewanie postojowe Defa? Montowałem w w swoim fokusie, super sprawa zimą: silnik ciepły, szyby odmarznięte. Mam wprawdzie inny silnik, ale mają grzałki do większości aut. Szukaj tu http://www.intercars.com.pl/?id=321&lang=PL&
pajelzgy 05-12-2014, 11:05 o coś takiego mi chodziło, zatem rozglądam się za grzałką DEFA.... jak to działa?? sprawdza się w zimę?? chciełem tylko opcję samej grzałki bez nadmuchu - wersja oszczędnościowa.
dzięki za podpowiedzi.
piters619 05-12-2014, 15:04 Możesz kupić samą grzałkę do tego kabel wewnętrzny z gniazdem montowanym np. w zderzaku + zielony kabel do gniazda 230v. Nie trzeba montować nagrzewnicy i sterowania. Sprawdza się dobrze przy wysokich mrozach jak masz np. do pracy 5 km. wsiadasz i masz rozgrzany silnik już po uruchomieniu. O tym że mniej pali i się mniej zużywa pisać nie będę:razz:
berthold61 05-12-2014, 16:32 to od razu mogłeś wykrztusić o co ci biega , to może coś takiego prostego ,powinno działać bez zbędnych ceregieli
http://allegro.pl/podgrzewacz-grzalka-cieczy-silnika-z-pompa-1500w-i4846063693.html
piters619 05-12-2014, 18:46 Z tym że Defa oferuje rozwiązania do konkretnego modelu silnika, z reguły są grzałki montowane w blok silnika w miejsce zaślepki.Taka jaką proponuje kolega berthold61 wyjdzie może taniej, ale przeraża mnie włączona grzałka 1500w gdy się o niej zapomni mimo że ma termostat.
Fakt, moze i oszczednosc paliwa, ale przy 1500 W na pewno nie energii. Pogrzac takim przez kilkanascie dni w mrozy ( pisze 30-50min przy -7) po mniej wiecej godzine dziennie to sporo kWh nabije.
.Pamietam jak u mnie mrozy byly po -25 to nim ruszylem do pracy to odpalalem auto w garazu i szedlem jesc sniadanie, miajalo 15-25 min i tak sobie klekotal na wolnych obrotach , jak przychodzilem to przewaznie wskazowka byla albo jeszcze na bialym albo juz wychodzila za biale. Pogdrzewacz plynu duzo dawal ten na 3 swiece zarowe.
piters619 05-12-2014, 19:37 Jeśli przy -20 stopni C auto Ci "zamarznie" i nie zdążysz np. do pracy to wierz mi, będziesz miał głęboko oszczędność prądu:diabel2: Po drugie coś za coś.
pajelzgy 05-12-2014, 21:09 to od razu mogłeś wykrztusić o co ci biega , to może coś takiego prostego ,powinno działać bez zbędnych ceregieli
http://allegro.pl/podgrzewacz-grzalka-cieczy-silnika-z-pompa-1500w-i4846063693.html
nie głupie rozwiązanie, tylko, że tam tak ciasno - w komorze silnika (2,0d)
jak w silnikach 2,0d jest z tą zaślepką?? jest w jakimś sensownym miejscu? te grzałki defa mają chyba 500-600 watt, to nie tak strasznie.
robię male trasy do pracy i stąd te całe zamieszanie... marznąc to mogę na motocyklu ;-)
piters619 05-12-2014, 21:33 Zaślepka jest w bloku silnika, nazywa się to brok czy jakoś tak. Wybijasz zaślepkę i w to miejsce przychodzi grzała. Musisz tylko sprawdzić czy w Twoim silniku jest przewidziana grzałka do płynu czy pod misę olejową jak było u mnie w ti-vct.
pajelzgy 06-12-2014, 17:37 dzięki, troszkę poczytałem, raczej grzałka w misę olejową...
muszę rozważyć takie grzanie.
dzięki za podpowiedzi.
grzałka defa nr 412855,
zestaw przewodów nr 460785 mówimy o silniku 2,0 d w volvo - u Was będzie 2,0 tcdi?
piters619 06-12-2014, 20:32 Na stronie Defy jest wyszukiwarka, gdzie znajdziesz co pasuje do jakiego auta. Jak wpiszesz że do volvo to po silniku się znajdzie.
|
|