Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Temperatura silnika 2.0 TDCI


Strony : 1 [2]

franciszekmg
29-11-2021, 16:36
Panowie mowa chyba od początku o silniku DW10C, na zdjęciu powyżej jest termostat z DW10F a to znaczna różnica jeśli chodzi o termostaty ten tutaj sterowany jest elektronicznie(Silnik krokowy), natomiast w DW10C mechanicznie(bimetal). Mam swój stary termostat DW10C z 2010r Październik. Po przeprowadzonej sekcji termostatu widać 83stopnie Celsjusza oraz produkcja Francja. Czyli oryginał otwiera się przy 83.

pacp
29-11-2021, 17:09
Zgadza się. Masz rację. Dopiero ten wklejony teraz jest z DW10C. Dodam że DW10 (przedlift) ma jeszcze inny. Znalazłem też do TDCi 1.8 montowany w Mondeo po marcu 2007 roku i jest podany zakres temperatury 88° - 102°.

No Panie i to już jest jakiś dowód rzeczowy. Z ciekawości masz jak sprawdzić temp. otwarcia w garnku z wodą i termometrem?

franciszekmg
29-11-2021, 17:14
W miarę możliwości postaram się to ogarnąć. Problem to termometr w miarę dokładny z sondą. Tylko nie wiem czy to będzie wiarygodne, gdyż mój się nie domykał, sprawdzone ustami, dopiero po dociśnięciu palcem zamyka się.

N7h4k4lr
29-11-2021, 21:42
Ciekawe czy obudowy termostatów po rozcięciu można jakoś skleić (nie każdy plastik się da), wtedy cięcie i wymiana termostatu bimetalicznego na cieplejszy.

pacp
30-11-2021, 15:27
Odpowiedź bezpośrednio z Ford ASO:

"Jeżeli klient ma wątpliwości, co do pracy układu chłodzenia, to zalecam osobisty przyjazd danym pojazdem do serwisu ASO Ford i zlecenie diagnostyki potencjalnej usterki.

Czujnik ECT wskazuje temperaturę rozgrzania silnika i temperaturę otwarcia termostatu. Wskaże on początkowo nieco wyższą wartość tuż przed otwarciem termostatu, a następnie znów spadnie przed ustaleniem się w postaci prawie płaskiej linii sygnału wyjściowego. Tylko taki pomiar jest weryfikowalny w temacie temperatury w układzie chłodzenia. Żadne inne punkty pomiarowe [chłodnica, przewody, korpus silnika] nie są wiarygodne i nie wskazują na wadliwe działanie termostatu.

Jeżeli wartość ECT nie będzie stała i spadnie, zwykle do wartości od 60ºC do 70ºC, należy sprawdzić termostat i szczelność obudowy termostatu.

Odczyt z zegarów nie jest odczytem wiarygodnym, należy użyć urządzenia diagnostycznego.

Termostaty stosowane w Europie mogą mieć różne temperatury otwarcia. Jest ona oznaczona na samym termostacie. Nie jest to jednoznacznie określone, bo ten sam model może być przeznaczony na rynek północnej Europy lub na południe.

Dla tego modelu silnika i pojazdu dla serwisu jest dostępna jedna wersja termostatu w obudowie [zabudowany]. Brak określenia jednoznacznego temperatury otwarcia w danych technicznych."

garymarlin
15-12-2021, 15:57
Dorzucę swoje grosze do dyskusji...
Ostatnio temperatury na zewnątrz spadły trochę więc dopiero zauważyłem, że silnik się nie dogrzewa. Przy 0C na zewnątrz osiągał max 70C na zegarach. Wąż chłodnicy sprawdzony, ciepły. Pierwszy wniosek - termostat. Dla pewności drugi test. Zacisk na wąż do chłodnicy. Przy mocnym zdławieniu przepływu temperatura sięgnęła 90C. Co ciekawe od ok 80 do 90C wskazówka na zegarach nawet nie drgnie. Być może w sterowniku IPC ustawione jak w VAGach, żeby zwykłego użytkownika nie wkurzać wahaniami temperatury :)
Zakupiłem termostat zamiennik Calorstat. Jutro testy w garnku z ciekawości i wymiana. Dam znać jaki efekt za kilka dni.

Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka

garymarlin
21-12-2021, 08:32
Testy w garnku wykazały, że nowy termostat otwiera się przy temperaturze 86C a zamyka przy 82C. Zamontowany na silnik, temperatura oscyluje 78-79C, odczytana z trybu serwisowego zegarów. Przy 75C chłodnica jeszcze zimna więc działa poprawnie. Silnik nagrzewa się jakieś 15km normalnej jazdy. Żaluzja chłodnicy przymknięta do połowy na rozgrzanym.
Moze komuś te informacje się przydadzą...

Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka

pacp
21-12-2021, 09:39
Skoro Twój termostat zaczyna puszczać przy 86 st. C to w jaki sposób temp. płynu wynosi 79 st. C? Skoro termostat nie puści to i nie wychłodzi poniżej temp. 86 st. C.

Nawet jeśli zamyka się przy 82 st. C to po osiągnięciu tej temp. powinna ona wzrastać ponownie do 86 st. C. W Twojej teorii nie powinna nigdy spadać do 78 st. C.

Jedno zaprzecza drugiemu.

Jeśli chodzi o żaluzję to u mnie również po rozgrzaniu otwiera się na 45 st.

Odpowiedź z ASO Ford nie określiła temp. otwarcia a nakreśliła, że termostaty mogą różnić się w zależności od rynku na jaki przeznaczony jest samochód.

Deryll
21-12-2021, 19:58
Tak czytam ten wątek, i się zastanawiam po co kolega cały czas bije pianę. Nie wiem z czym masz problem. Wyjmij całkiem termostat to nie będzie głowa bolała przy jakiej temperaturze ma się otworzyć.

pacp
21-12-2021, 20:08
Tak czytam ten wątek, i się zastanawiam po co kolega cały czas bije pianę. Nie wiem z czym masz problem. Wyjmij całkiem termostat to nie będzie głowa bolała przy jakiej temperaturze ma się otworzyć.

Chyba nie dojrzałem jeszcze do poziomu form dyskutowania na tym forum - bądź co bądź forum dyskusyjnego. Ciągle mylę jego przeznaczenie albo nie potrafię go zrozumieć..

Dzolo115
22-12-2021, 18:55
Ciekawe czy czujnik nie przekłamuje z powodu np owiewajacego go powietrza

mrk26
22-12-2021, 18:57
Jak ma go owiać powietrze jak czujnik jest w termostacie?

TomCat
26-12-2021, 23:40
Witam;
też mam taki problem że temperatura mi pływa mimo teoretycznie zamkniętego termostatu.
Są 3 kwestie:
1. Termostat otwiera się przy ok 84 st - wtedy rura z góry chłodnicy robi się ciepła. Czyli teoretycznie ok. Do tych 84 jest zimna, natomiast już wcześniej ciepła jest dolna rura - wylot z chłodnicy.
2. Pierwsze rozgrzewanie silnika - temperatura jest w stanie spadać podczas jazdy czy nawet postoju, pomimo teoretycznie zamkniętego jeszcze termostatu ( nie było pierwszego otwarcia). Np zjeżdżam ze wzniesienia na 4tym biegu bez gazu, i dajmy na to temp spadnie z 78 na 75. Stanę na parkingu, postoję chwilę i podobnie spada.
3. Otwarcie termostatu - następuje przy 84st i spada do ok 78. No to jadę potem przez kolejne 10km i udaje mi się nie przekroczyć temp 80st, czyli teoretycznie przez te 10km termostat się nie otworzył ponownie. Ale jak sprawdzam rurę z góry chłodnicy to jest gorąca. A przecież przez te 10km jazdy powinna się wychłodzić.

O co chodzi ? termostat się nie domyka ? Ale przed pierwszym otwarciem rura jest zimna. Lekko przepuszcza, rura się wychładza i tego nie czuć ? A po pierwszym otwarciu już się nie domyka ?
Teoretycznie dogrzewa się dość dobrze, ale te wahania temperatur są widoczne na wskazówce, co nigdy wcześniej nie miało miejsca. Wskazówka zawsze stała w pionie, a na pewno nigdy się nie cofała w trakcie jazdy. Stąd się tym zainteresowałem i zacząłem śledzić temp w trybie serwisowym.
Ktoś miał podobne problemy?

pacp
27-12-2021, 08:11
Wczoraj temp. otoczenia -10 st. C, przejechałem jakieś 5 km i czekałem około 25 minut na odpalonym silniku. Dojechałem do miejsca z temperaturą 62 st. C i po 25 minutach postoju wskoczyła na 63 st. C. Termostat jeszcze zamknięty. Ten silnik musi mieć bardzo wysoką sprawność skoro się tak zachowuje.

Carlos123474
27-12-2021, 08:17
Witam;

też mam taki problem że temperatura mi pływa mimo teoretycznie zamkniętego termostatu.

Są 3 kwestie:

1. Termostat otwiera się przy ok 84 st - wtedy rura z góry chłodnicy robi się ciepła. Czyli teoretycznie ok. Do tych 84 jest zimna, natomiast już wcześniej ciepła jest dolna rura - wylot z chłodnicy.

2. Pierwsze rozgrzewanie silnika - temperatura jest w stanie spadać podczas jazdy czy nawet postoju, pomimo teoretycznie zamkniętego jeszcze termostatu ( nie było pierwszego otwarcia). Np zjeżdżam ze wzniesienia na 4tym biegu bez gazu, i dajmy na to temp spadnie z 78 na 75. Stanę na parkingu, postoję chwilę i podobnie spada.

3. Otwarcie termostatu - następuje przy 84st i spada do ok 78. No to jadę potem przez kolejne 10km i udaje mi się nie przekroczyć temp 80st, czyli teoretycznie przez te 10km termostat się nie otworzył ponownie. Ale jak sprawdzam rurę z góry chłodnicy to jest gorąca. A przecież przez te 10km jazdy powinna się wychłodzić.



O co chodzi ? termostat się nie domyka ? Ale przed pierwszym otwarciem rura jest zimna. Lekko przepuszcza, rura się wychładza i tego nie czuć ? A po pierwszym otwarciu już się nie domyka ?

Teoretycznie dogrzewa się dość dobrze, ale te wahania temperatur są widoczne na wskazówce, co nigdy wcześniej nie miało miejsca. Wskazówka zawsze stała w pionie, a na pewno nigdy się nie cofała w trakcie jazdy. Stąd się tym zainteresowałem i zacząłem śledzić temp w trybie serwisowym.

Ktoś miał podobne problemy?Miałem to samo termostat sie zacinal. Temperataura falowala w oczach mam convers+ wiec wszedlem w menu serwisowe xzy jak to nazwać i tam sie bujalo od 58 do 72 ale doslownie temperarura zmieniała sie w oczach. wymienilem termostat na gaits teraz jest git. Wczoraj w dzien -7 Pojechalem na Cmentarz po ok 7-8km temp 81-82st na postoju trzyma temp.

Wysłane z mojego HTC Desire 12+ przy użyciu Tapatalka

TomCat
27-12-2021, 14:00
ok, przyatakuję więc termostat ;)

jaksen
27-12-2021, 15:21
Panowie, a Engine temp. w conversie odnosi się do temperatury na silniku, czyli temperatury z czujnika termostatu, czy do temp chłodnicy (mimo ang nazwy)?
Mój dw10c ostatnio bardzo powoli się rozgrzewa, więc dziś przez traskę 12km obserwowałem powolny wzrost engine temp. z 6C, aż do 83C (po tych 12km) po czym nastąpił spadek do 78C i temperatura już wahała się w okolicach 76-80C. Rur od termostatu jeszcze nie macałem, a z braku warunków i niskiej temperatury nie miałem jeszcze okazji podłączyć forscana.

Czy na tej pobieżnej kontroli szykować już się na wymianę termostatu?

pacp
27-12-2021, 15:48
janksen jeździć i się nie przejmować.

Carlos123474
27-12-2021, 15:55
janksen jeździć i się nie przejmować.Byłbyś świetnym mechanikiem [emoji1787][emoji1787][emoji1787][emoji1787][emoji1787]

Wysłane z mojego HTC Desire 12+ przy użyciu Tapatalka

ooowca
27-12-2021, 19:19
Witam Panów mam Mondzia 1.8 tdci i podobne problemy co Jaksen ale temperaturę mam jeszcze niższą -około 70 stopni(wąż od termostatu do chłodnicy ciągle zimny).Ogrzewanie kabiny działa ale jak je włączę temperatura na wskaźniku jeszcze bardziej spada. Termostat raz podmieniłam ale bez zmian.

jaksen
28-12-2021, 13:50
Dzięki Panowie za uspokojenie. Jestem świadomy, że termostat w DW10C otwiera się przy 83C, ale ale w związku z tym, że w mojej opinii silnik ostatnio zbyt wolno się nagrzewał myślałem, że to w nim (chyba trochę na siłę) powinienem upatrywać winnego.
Trzeba chyba w końcu pomyśleć o wgraniu customowego oprogramowania convers+, aby mieć wszystko jak na tacy.

ooowca może pies jest pogrzebany w nowym termostacie? Jak w zeszłym roku wymianiałem termostat w 1.6 tdci, to dopiero 3ci nowy okazał się sprawny! Każdy poprzedni (nowy z hurtowni) okazywał się trefny zbyt wcześnie się otwierając. Musisz ustalić jaką temperaturę otwarcia ma termostat w 1.8 TDCI.

ooowca
28-12-2021, 18:22
Temperatura otwarcia termostatu to 88 stopni ale płyn nigdy nie osiąga tej temperatury według wskaźnika na desce.

bartecki92
28-12-2021, 19:08
Według producentów znacznej większości zamienników, temperatura otwarcia wynosi 83stopnie. Skąd info, że jest inaczej niż podaje np. taki FEBI czy Gates?

ooowca
28-12-2021, 20:00
Według Febi i Gates temperatura otwarcia to 88 stopni tylko na wskaźniku 73 więc jak ma się otworzyć(tylko dlaczego taka niska temperatura).

koval1980
29-12-2021, 06:14
Według Febi i Gates temperatura otwarcia to 88 stopni tylko na wskaźniku 73 więc jak ma się otworzyć(tylko dlaczego taka niska temperatura).
Skąd taka informacja. Ja wymieniałem wiosną i właśnie mam Febi, temp.otwarcia 83st. i tyle jest na Conversie, jak podejdzie więcej to momentalnie spada do 82-83st.

pacp
29-12-2021, 06:34
Choćby tutaj:
http://www.ford-esklep.pl/pl_PL/p/Termostat-Diesel-1.8-2.5-TD-TDDi-TDCi-1086282-FORD-88C-102C/628

Zakres temperatury 88° - 102°

rajman
29-12-2021, 06:40
tyle że to jest termostat do mk4 1.8tdci, podczas gdy mowa tu głównie o 2.0

pacp
29-12-2021, 06:58
bo kolega ma "Mondzia 1.8 tdci" ale fakt.. nieco zboczyliśmy z toru

N7h4k4lr
10-01-2022, 20:46
W związku z chłodem i brakiem cieplejszych termostatów ja zastosowałem klasykę czyli czarna guma z Casto przycięta do kształtu dolnego wlotu i przyczepiona n trytytki :)

kijop
15-01-2022, 23:17
Witam
Przed wymianą małego termostatu polecam przed zamontowaniem nowego sprawdzić temperaturę jego otwarcia.
Gorąca woda i termometr.
Pierwszy jaki kupiłem za 30pln otwierał się już od 62stC, oddałem do sklepu. Następny za 80pln otwierał się od 86stC(typ DRM0843)
Pozdrawiam

nkluivert
17-01-2022, 06:45
Witam
Przed wymianą małego termostatu polecam przed zamontowaniem nowego sprawdzić temperaturę jego otwarcia.
Gorąca woda i termometr.
Pierwszy jaki kupiłem za 30pln otwierał się już od 62stC, oddałem do sklepu. Następny za 80pln otwierał się od 86stC(typ DRM0843)
Pozdrawiam

temat jest o termostacie do mk4 a nie jak podałeś do mk3

rajman
23-01-2022, 10:59
Mój termostat behr hella wytrzymał rok sprawnej pracy,

Stoję właśnie w korku na Zakopiance, temperatura w aucie na trybie auto 21*, na zewnątrz - 3, temp silnika spadła z 78 już do 65...

pacp
23-01-2022, 12:27
Wczoraj miałem podobną sytuację. Zmieniałem olej. Dojechałem do mechanika z temperaturą 74 st. C i zostawiłem pracujący silnik żeby sie jeszcze troche wygrzał. Po kilkunastu minutach temperatura spadła do 66 stopni pracując na biegu jałowym. Zaznaczam że samochód na postoju więc chłodnicy nic nie owiewa.

W dalszym ciągu uważam że silnik ma wysoką sprawność i tak niska temperatura jest tym spowodowana.

Domes888
25-01-2022, 11:20
U mnie na oryginalnym termostacie tej zimy też obserwuję takie zachowanie. Podczas przelotowej trasy trzyma ok 76-78 stopni, a na postoju, czy wolniejszym toczeniu się np leśną drogą spada do ok 65. Zastanawiam się właśnie, czy termostat do wymiany, czy ten typ tak ma... Jak u jeszcze innych to wygląda?

pacp
25-01-2022, 11:45
W związku z chłodem i brakiem cieplejszych termostatów ja zastosowałem klasykę czyli czarna guma z Casto przycięta do kształtu dolnego wlotu i przyczepiona n trytytki :)

Pokaż zdjęcie co tam wydumałeś jak możesz. Ja wrzucę swoje swoje. :wink:

stecus
25-01-2022, 11:53
Moim zdaniem termostat do wymiany, mam silnik 2.2 ale termostaty są bardzo podobne, oba otwierają się przy 83'C. Wcześniej też tak miałem, chwila spokojnej jazdy polna drogą czy krótki postój, temperatura spadała do 65-68'C. Wymieniłem termostat na febi, teraz temperatura nie spada poniżej 78'C, gdzie pion na wskaźniku jest od 75, w czasie jazdy praktycznie cały czas jest powyżej 80'C jadąc spokojnie przy mrozach -10. Jeżeli na zewnątrz jest na plusie temperatura silnika cały czas oscyluje w granicy temperatury otwarcia termostatu, jestem zadowolony z wymiany, jest tak jak ma być, choć czytając ten wątek widzę że nie u wszystkich się udało usunąć usterkę pływania temperatury, chyba trafiłem na 100% sprawny termostat, co w dzisiejszych czasach nie jest już oczywiste że nowe musi dobrze działać. Na koniec dodam że w c-max 1.6 tdci żony dopiero 3 nowy termostat był sprawny..

N7h4k4lr
28-01-2022, 15:04
Pokaż zdjęcie co tam wydumałeś jak możesz. Ja wrzucę swoje swoje. :wink:
Kwintesencja doskonałości. Natomiast z moich obserwacji nawet latem wskazówka łapie określony poziom i trzyma go stabilnie, ale jest poniżej środka. W środek wchodzi wyłącznie przy autostradowej jeździe powyżej 140 kiedy obroty są stale koło 2500 obrotów. Inaczej niedogrzanie

Bump: A tu zbliżenie.

Bump: Zbliżenie

N7h4k4lr
28-01-2022, 20:16
Ciekawej jaka jest minimalna partia produkcyjna tzn szkoda, że żaden duży dystrybutor części nie zamówi u producenta termostatów na 87 albo 92.

pacp
30-01-2022, 15:36
To tak to u mnie wygląda. Ostatnie zdjęcie pokazuje na zielono gdzie zamaskowałem a na czerwono gdzie pozostawiłem miejsce bo i chciałem trochę zostawić a i za bardzo nie miałem na te miejsca pomysłu.

Dolne pasy to guma na metry o szerokości 30 mm i uchwyty łazienkowe na ręczniki nierdzewne też o wymiarze 30 mm. Łapią się za szprosy grilla i można je jednym ruchem szybko ściągnąć i założyć.

N7h4k4lr
22-04-2022, 22:10
Zmieniłem opony na letnie i gumową osłonę dolnego wlotu chłodnicy na mniejszą. Teraz są wloty po bokach ( nie dmucha bezpośrednio na ic i chłodnicę oraz po całości wolny wlot dolnym paskiem kratek.

A jeszcze na pełnym zimowym ogaceniu wlotu jak było koło 10 .C to pojechałem w trasę 100 km 30%miasto/70 trasa. Ponieważ pełno dziur i radary to nie przekraczałem 110 i ze względu na zakres 90-110 prędkości nie wrzucałem 6. No i silnik ładnie trzymał temp po środku wskaźnika. Komp pokazał spalanie 4,8 :) , jak silnik ma dobrą temp to pali wyraźnie mniej.
Zmieniłem osłonę na niepełną bo jechałem koło 500 km i nie chciałem problemów. Temp była 6.C i silnik łapał pełną temp przy 140, więc przy ostrzejszej jeździe ale 95% trasa komp pokazał 5,8 litra.
Zobaczymy co będzie jak będzie koło 10.C a nawet trochę cieplej.
Gdyby do DW10 wyprodukowali termostat na 87-92 to od razu zakładam.

Domes888
12-11-2022, 09:37
Jakby co u mnie po wymianie termostatu podobnie jak u kolegów. Gates (wedle specyfikacji otwierający się przy 83) i oryginalny płyn- ładnie, szybko się zagrzewa, temp na convers przy normalnej jeździe po mieście 75-76. Czyli bardzo podobnie jak oryginał tylko nie gubi temperatury.

mendzior87
29-03-2023, 11:36
Jakby co u mnie po wymianie termostatu podobnie jak u kolegów. Gates (wedle specyfikacji otwierający się przy 83) i oryginalny płyn- ładnie, szybko się zagrzewa, temp na convers przy normalnej jeździe po mieście 75-76. Czyli bardzo podobnie jak oryginał tylko nie gubi temperatury.

Mam u siebie identycznie po wymianie. Czy miasto czy trasa czy z max ogrzewaniem czy bez ogrzewania trzyma idealnie 74-75 stopni. Jazdy odbywały się w temp. około 0 stopni. Mechanik wszystko posprawdzał i wyklucza wadliwy termostat. Na pytanie co to może być: nie wie :shock:

Czekam aż zrobi się cieplej i znów wykonam jazdy testowe.

rajman
29-03-2023, 12:12
tak będzie i musisz z tym żyć

PRZYPOMINAM TYLKO że w dw10c czujnik temperatury mierzy temperaturę płynu w okolicy termostatu więc te wskazania to nie jest temperatura silnika jak myśli wiele osób a jedynie temperatura płynu

te lepsze termostaty utrzymują 78* a te gorsze 75*-76*

pablolinda
05-04-2023, 04:19
Moim zdaniem termostat do wymiany, mam silnik 2.2 ale termostaty są bardzo podobne, oba otwierają się przy 83'C. Wcześniej też tak miałem, chwila spokojnej jazdy polna drogą czy krótki postój, temperatura spadała do 65-68'C. Wymieniłem termostat na febi, teraz temperatura nie spada poniżej 78'C, gdzie pion na wskaźniku jest od 75, w czasie jazdy praktycznie cały czas jest powyżej 80'C jadąc spokojnie przy mrozach -10. Jeżeli na zewnątrz jest na plusie temperatura silnika cały czas oscyluje w granicy temperatury otwarcia termostatu, jestem zadowolony z wymiany, jest tak jak ma być, choć czytając ten wątek widzę że nie u wszystkich się udało usunąć usterkę pływania temperatury, chyba trafiłem na 100% sprawny termostat, co w dzisiejszych czasach nie jest już oczywiste że nowe musi dobrze działać. Na koniec dodam że w c-max 1.6 tdci żony dopiero 3 nowy termostat był sprawny..
Takie są fakty nowe nie znaczy dobre i jeśli chodzi o termostaty to tylko orginał w mk3 mam 90C na przelocie i trzyma i niech nikt nie pisze że te silniki wychodzą z fabryki niedogrzane. Kupiłem za pierwszy razem do swojego tdci duży Getsa przed montażem podgrzałem oba hot airem i co sie okazało nowy otwiera sie szybciej i zamyka później od starego oryginalnego który miałem poszedł do zwrotu nawet nie montowałem kupiłem mały skoro duży sprawny i temp trzyma w pionie i 90 na Forscan .

Bump: Jakby co u mnie po wymianie termostatu podobnie jak u kolegów. Gates (wedle specyfikacji otwierający się przy 83) i oryginalny płyn- ładnie, szybko się zagrzewa, temp na convers przy normalnej jeździe po mieście 75-76. Czyli bardzo podobnie jak oryginał tylko nie gubi temperatury.

Gets otwiera się za wcześnie w porównaniu ze sprawnym oryginałem tylko oryginał i trzyma 90 min 85 i odpowietrzenie zgodnie z procedurą.

Nawet nagrałem filmy dla kolegi z grupy na fbktóry uważał że to normalne mk3 że wskazówka leży i ten typ tak ma https://www.youtube.com/watch?v=Gs222ZzL91c trasa 5 km do pracy po nocy. I na trasie https://www.youtube.com/watch?v=RGFOGF2YwpQ

rajman
05-04-2023, 07:19
Twój film to pokazuje tylko tyle że podczas jazdy jest temp 90*, a mk3 słynęło z tego że na postoju temperatura spada i to nawet na nowych oryginalnych termostatach, gdzie w mieście nawet po zagrzaniu ciężko było temperaturę utrzymać przy 80*

to jest dodatkowo temat o mk4 gdzie jest tylko jeden termostat i rozwiązanie z goła inne niż w mk3, choćby z umiejscowieniem czujnika który temperaturę odczytuje.

pablolinda
05-04-2023, 22:33
Twój film to pokazuje tylko tyle że podczas jazdy jest temp 90*, a mk3 słynęło z tego że na postoju temperatura spada i to nawet na nowych oryginalnych termostatach, gdzie w mieście nawet po zagrzaniu ciężko było temperaturę utrzymać przy 80*

to jest dodatkowo temat o mk4 gdzie jest tylko jeden termostat i rozwiązanie z goła inne niż w mk3, choćby z umiejscowieniem czujnika który temperaturę odczytuje.
Nic nie spada po niżej 80 jak już złapie to trzyma chyba że nawie na maxa włączysz

maru26
24-05-2023, 21:08
Jestem właśnie po wymianie termostatu, a raczej całej obudowy z termostatem i czujnikiem w DW10C. Termostat wziąłem z Meyle i tak mówcie temp. otwarcia to 83 st C. Na starym termostacie ciągle miałem 68-71 st. C. Teraz po wymianie ma ok. 79-82 st. C i to przy spokojnej jeździe, a do tego temp. łapie dużo szybciej. Dosłownie po przejechaniu ok 4 km temperatura wskakuje na poziom ~ 80 st. C.

N7h4k4lr
22-01-2024, 18:30
Rozszerzyłem stan posiadania o Mdo mk4 2012 titanium 2.0 tdci DE.
W dolnym wlocie (mieszczącym chłodnicę i IC ) znajduje się dodatkowa uchylna żaluzja !!!
Zerknąłem po jeździe miejskiej i teoretycznym rozgrzaniu silnika i nadal była zamknięta.
Sprawdzę jak to wygląda przy włączonym menu serwisowym bo nie jestem w stanie precyzyjnie określić temp.

Krokogator
24-01-2024, 09:04
Rozszerzyłem stan posiadania o Mdo mk4 2012 titanium 2.0 tdci DE.
W dolnym wlocie (mieszczącym chłodnicę i IC ) znajduje się dodatkowa uchylna żaluzja !!!
Zerknąłem po jeździe miejskiej i teoretycznym rozgrzaniu silnika i nadal była zamknięta.
Sprawdzę jak to wygląda przy włączonym menu serwisowym bo nie jestem w stanie precyzyjnie określić temp.

Zobacz w komputerze czy nie masz błędu. Ja np na mrozach dostawałem błąd z zacięciem się żaluzji jak była oblodzona, ale nie pokazywało go na conversie nigdy.

N7h4k4lr
24-01-2024, 12:16
Raczej wszystko ok. Przy jeździe z zegarami w trybie serwisowym komputer pokazuje 79 stopni przy delikatnej jeździe miejskiej.
Jednak skoro jest żaluzja to może można przeprogramować ją by później się otwierała.

pacp
24-01-2024, 12:27
tak będzie i musisz z tym żyć

PRZYPOMINAM TYLKO że w dw10c czujnik temperatury mierzy temperaturę płynu w okolicy termostatu więc te wskazania to nie jest temperatura silnika jak myśli wiele osób a jedynie temperatura płynu

te lepsze termostaty utrzymują 78* a te gorsze 75*-76*


rajman a tak dokładniej to orientujesz się czy mierzy temperaturę płynu na wyjściu z silnika czy na wejściu?

W Focusie MK1 1.6 benzyna jest tak że termostat jest na powrocie przed silnikiem. Może tutaj też tak jest i wtedy te nawet 75 st. wracające przez chłodnicę byłyby całkiem przyzwoitą temperaturą powrotną roboczą. Zagłebiałem kiedyś temat i doczytałem że Ford miał na myśli w ten sposób ustabilizować wahania temperatury co odbijało się później na osobach montujących LPG bo w tym wypadku trzeba było robić dodatkowo bypass. Dodam że w Focusie jest czysto mechaniczny termostat i pomiar temp. w głowicy ale nie ma to dla przedmiotowego zagadnienia większego znaczenia.

Wracając do tematu może w Mondeo MK4 termostat też mierzy temperaturę powrotną po chłodnicy.

Salmooo
12-02-2024, 12:30
Witam,
Posiadam problem z fordem Mondeo 2013r 2.0 TDCi .
Auto nagrzewa się max do 55c. Praktycznie cały czas załączana jest nagrzewnica PTC . Termostat wymieniany ok 20 tyś km. Wymieniałem również czujnik temperatury płynu. Niestety dalej silnik sie nie dogrzewa. Co jeszcze mogę sprawdzić przed kolejną wymianą?
Z góry dzięki za pomoc

rajman
12-02-2024, 18:10
Nic, wymienić termostat na inny, choć z tym to jest loteria, poza Fordem najpewniejszy jest behr, ale niektórym dobrze działa gates, inne raczej do kosza.

Mariusz.S
14-02-2024, 11:14
Salmooo
Co żeś za cudo techniki włożył?
Tak jak rajman napisał termostaty: Ford/PSA , Mahle/Behr ...... Vernet.

N7h4k4lr
04-05-2024, 19:25
Witam.
Mój Convers + w mk4 ma modyfikację i pokazuje zawsze cyfrową temperaturę.
Zimą to było koło 79 stopni.
Jakieś 2 tys km temu wymieniłem rozrząd.
Teraz w upały przy jeździe miejskiej pokazuje 84-86 stopni.
Jest ok, czy spodziewać się wadliwej pompy cieczy (problem z Mdo mk5) ?

tomao
04-05-2024, 20:02
Wadliwa pompa dawała oznaki w postaci wysokich temperatur. Poniżej 90 to się nie ma co martwić, prędzej niedogrzany.

Salmooo
25-09-2024, 12:44
Salmooo
Co żeś za cudo techniki włożył?
Tak jak rajman napisał termostaty: Ford/PSA , Mahle/Behr ...... Vernet.

Miałem wcześniej Gates a obecnie NRF. Mam również błąd nagrzewnicy Ptc może być ona przyczyną nie dogrzewania silnika.? Zauważyłem jeszcze kolejny objaw jak jadę to max 55 stopni. Jak wyłączę silnik to na zegarach temperatura powoli wzrasta do ok 80??

N7h4k4lr
26-09-2024, 16:03
PTC to wbudowana farelka i grzeje kabinę pobierając prąd z alternatora i nie ma nic wspólnego z temp silnika.
Twoja temp 55 to za mało. Jak chcesz dokładniej monitorować to wejdź w tryb serwisowy zegarów i przejdź do wskazania temperatury. Możesz tak jeżdzić do momentu wyłączenia silnika i będziesz miał dokładnie cyfrowo pokazaną temp co da podstawę do wniosków.

Salmooo
21-10-2024, 22:45
Błąd ptc rozwiązany, po prostu ją wymieniłem. Dziwi mnie fakt, że po dłuższej jeździe, jak mam na zegarach ok 60 st i wyłączę silnik to po chwili na zegarach rośnie temperatura do ok 80 st jakby jakiś zawór trzymał.... A jak odpalę auto temperatura maleje , co może być, co sprawdzić...?

N7h4k4lr
22-10-2024, 19:13
Termostat wariuje. Raczej do wymiany.

szymale
23-10-2024, 10:12
Wymieniłem termostat na gates, ale niestety temperatura jaką utrzymuje w trasie to 72/73 stopnie. Dodatkowo w mieście silnik długo się nagrzewa, a wąż górny przy chłodnicy jest gorący już przy 40 stopniach. Idąc tym tropem będę go reklamować i chcę zamontować meyle. Czy ktoś z Was ma jakieś doświadczenia z częściami tej firmy i może polecić/odradzić?

maniek860824
23-10-2024, 12:11
NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW W ODPOWIEDZI, A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM !!!!!

MOŻNA UŻYĆ JESZCZE FUNKCJI "CYT. SELEKTYWNY" (część tekstu zaznaczonego)

U mnie w poliftowym 2.0TDCI DW10C dopiero po wymianie termostatu na ori PSA temperatura utrzymuje się jak powinna - nie schodzi poniżej 83/84 stopni :wink:

https://allegro.pl/oferta/termostat-2-0-hdi-308-407-508-807-3008-5008-rcz-expert-scudo-iii-oryginal-15467779201

Salmooo
26-10-2024, 13:36
Wymieniłem , termostat ( już 3 )tym razem oryginał , objawy te same Max temperaturę jaka udał się uzyskać to 68. W forscanie i na liczniku 68. Dziwią mnie 2 sytuację .
1. Po dłuższej jeździe jak temperatura ma ok 65'cna liczniku to po wyłączeniu silnika temperatura rośnie do 89?? Dlaczego temperatura rośnie na wyłączonym silniku???
2 . Podczas odpowietrzenia układu po wymianie termostatu temperatura na liczniku miała ok 67 st. A w komorze silnika włączył się wiatrak aby schłodzić silnik.

I tak sobie myślę że moze wskazania temperatury są błędne a w rzeczywistości temperatura jest ok?? ??

Bump: https://youtu.be/Servz5_SkJs?feature=shared

Filmik z forscana jak temperatura rośnie na zgaszonym silniku.

szymale
05-11-2024, 22:53
Jak pisałem powyżej, zaryzykowałem i kupiłem termostat meyle. Dzisiaj odebrałem autko od mechanika i jest elegancko. Temperatura dochodzi do 82, termostat się otwiera i spada do 78/79, przy jeździe i obciążeniu silnika trzyma 81/82. Mam nadzieję, że będzie działać przez dłuższy okres czasu :)

espek
30-11-2024, 19:31
szymale a jakie miałeś problemy poza zbyt niska temperaturą silnika? Czy było coś nie tak ze zbyt częstym wypalaniem DPF? Albo na przykład nagrzewnica pracowała no stop?


To może wyedytuję posta i opiszę swój problem (albo nie problem, jeśli się okaże [mam nadzieję, że nie :D] że to nie problem):
Mondeo MK4 z 2011 z silnikiem DW10C i ustawionej mocy 163KM. EGR jest. DPF jest.
Niedawno kupiłem ten samochód i już na początku zauważyłem, że DPF wypala się dość często. Ale była dodatnia temperatura, podobno EGR sprawia, że DPF częściej się wypala, a dodatkowo polift ma to, że wypala się częściej niż przedlift. No i wypalanie na trasie 300 km miałem 2 razy, podczas powrotu chyba tylko raz. Wydaje mi się, że to dość często, ale polift - ok. Teraz jak jest zimno i EGR częściej jest zamknięty wypalanie jest co około 400 km, więc powiedzmy, że akceptowalnie.
ALE.
Nie ważne jak jadę to temperatura mierzona OBD w CarScannerze jest maksymalnie 76*C. Trochę daleko do książkowych (z dawnych lat) 90*C i względnie daleko do 82*C otwarcia termostatu.
Dodatkowo też przedwczoraj zauważyłem, że jak mam włączoną nagrzewnicę (tą włączaną z Conversa+, nie pamiętam czy to PTC czy co :/), to nawet pomimo osiągnięcia przez silnik 76*C jest ona ciągle włączona - jechałem trasę 100km - silnik rozgrzał się do tych 76*C, dojechałem na miejsce - wysiadam z samochodu po zgaszeniu, a nagrzewnica działa i powoli się wyłącza. Wydaje mi się, że to nie jest poprawne działanie i jeśli silnik osiągnąłby ~83*C to wtedy byłby sygnał dla nagrzewnicy, że nie ma pracować.
Mam rację, czy zaczynam szukać teorii spiskowych?

Salmooo
03-02-2025, 20:05
Wymieniłem , termostat ( już 3 )tym razem oryginał , objawy te same Max temperaturę jaka udał się uzyskać to 68. W forscanie i na liczniku 68. Dziwią mnie 2 sytuację .
1. Po dłuższej jeździe jak temperatura ma ok 65'cna liczniku to po wyłączeniu silnika temperatura rośnie do 89?? Dlaczego temperatura rośnie na wyłączonym silniku???
2 . Podczas odpowietrzenia układu po wymianie termostatu temperatura na liczniku miała ok 67 st. A w komorze silnika włączył się wiatrak aby schłodzić silnik.

I tak sobie myślę że moze wskazania temperatury są błędne a w rzeczywistości temperatura jest ok?? ??

Bump: https://youtu.be/Servz5_SkJs?feature=shared

Filmik z forscana jak temperatura rośnie na zgaszonym silniku.


Cześć temat rozwiązany choć trochę to trwało. U mnie problem wyglądał tak że były zamienione wtyczki. Wtyczka od termostatu była włożona w gniazdo od temperatury paliwa, a od paliwa w miejsce termostatu.
Wtyczka są identyczne i znajdują się koło siebie. :):)

N7h4k4lr
11-04-2025, 13:08
Mój samochód to Mondeo 2012 DW10c 140/163 KM z uchylną żaluzją silnika. Mam dodatkowo zmodyfikowany soft wyświetlacza od kolegi Orion z forum. Mn wyświetla mi status działania nagrzewnicy elektrycznej PTC i stale cyfrowo temperaturę płynu w termostacie (temp silnika o której tu piszemy) .
No i przeważnie pokazywało mi 81-78, silnik nagrzewał się jak to dizel, a farelka PTC świeciła długo. Ostatnio nawet na trasie nie łapał 80, a jak sprawdzałęm to rura z termostatu do chłodnicy już przy 75 była wyraźnie ciepła.
Jak wiadomo termostat ma się otwierać przy 83, a poniżej ma być zamknięty. Postanowiłem go wymienić.
Ponieważ występują przynajmniej 2 rodzaje termostatu do tego silnika to zrobiłem foto i i wyszło mi , że mam numery na obudowie: 78 590, 77 271, 968 214 15 80.
Rozmawiałem z moim mechanikiem i na wszelkie zamienniki się skrzywił i polecił ori PSA.
Poszukałem i dla mojego przypadku analogiczny był nr: 98 036 487 80 (9803648780) na motostacji na all kosztował 399pln.
Jest już założony i odpowietrzony.
Samochód szybko się nagrzewa, utrzymuje temp 86-85 stopni, Czasem dosłownie na minutę spadnie na 84 i natychmiast wraca w górę. Robiłem eksperyment i przy stosunkowo wolnej jeżdzie trzymałem wysokie obroty to temp doszło do 89. Ponieważ silnik szybko się nagrzewa więc i nagrzewnica PTC szybciej się wyłącza. Przy dzisiejszej temp zewn 9 stopni samochód ani razu nie otworzył żaluzji. Niej jest prawdą, że nasze TDCI długi się nagrzewają i mają trzymać temp poniżej 80stopni. To wyłącznie sprawa zużytych, bądź wadliwych termostatów.

Polecam jazdę dogrzanymi silnikami ze sprawnymi termostatami.