Zobacz pełną wersję : [Fusion] Czy cewka do wymiany ? Dziwna praca silnika.


telker_jacek
19-12-2014, 21:04
Witam.
Może po krótce opisze swój przypadek.
Jakis rok temu silnik zaczął dziwnie pracować - wyskoczył check - zaczął tracić moc - nierówno pracował - tak deko jakby szarpał. Wtedy stawiano na cewkę. Ja zacząłem od wymiany świec i przewodów. Świece kupiłem Bosh-a a przewody nie powiem nazwy bo nie pamiętam ale nie te najtańsze. Usterke zlikwidowałem i check po jakimś czasie zgasł. I tak jeździłem do dziś. Dziś znowu zaczął szarpać - nierówno pracować. Zaświecił sie check - a czasami nawet mruga. Wykręciłem świece - przejrzałem je - wyczyściłem i zmontowałem. I dalej zle. Nie mam gdzie podczepić pod komputer by sprawdzić co to za błąd . Zamierzam w ciemno wymienić cewkę - wiem ze są zamienniki - na jaki stawiacie - macie doświadczenie która firma robi dobre zamienniki ? Bo nowa oryginalna to zapewne droga - obecnie mam Motocraft. Może używkę ? Macie z tym doświadczenie ?

Co myślicie o tym ?

salom
19-12-2014, 21:17
Spróbuj jeszcze raz kable zmienić, bo rok to pewnie dla nich już za długo.
Jak by to była cewka, to napewno bys nie jechał.

telker_jacek
19-12-2014, 21:28
Mówisz ze przy awarii cewki nie da rady jechać ?

sarachen
19-12-2014, 21:35
Zależy jak uszkodzona, jak uszkodzona na jednym cylindrze da rade jechać. Najlepiej sprawdź wypinając jeden przewód zapłonowy.

telker_jacek
19-12-2014, 22:13
Mam wypiąć jeden przewód zapłonowy z cewki podczas pracy auta ? Obojętnie który ? - Jaki efekt ma być żeby albo wykluczyć czy jest dobra czy zła ?

Rafał A.(antek)
19-12-2014, 23:46
Cewka beru

jesli nie swiece i przewody to cewka. Odpinanie przewodów nie da odpowiedzi co padło tylko na którym cylindrze, ale dalej nie wiadomo czy cewka przewody czy swieca.

telker_jacek
20-12-2014, 09:59
To mam zagadkę w takim razie .
Świece + przewody były wymieniane jednocześnie. Jakieś 1 - 1.5 roku temu.Kable to na 90 % NGK montowałem. Świece BOSH-a.
Wiem ze muszę coś kupić. Czy zacząć ponownie od kabli czy postawić na cewke ? A co myślicie o cewka NGK lub Bosh - 130 zł .

Skolmi
20-12-2014, 11:02
Jak chcesz podpiąć się pod kompa to zapraszam do Ursusa. Za darmo oczywiście.

sarachen
20-12-2014, 13:48
Ja bym zaczął od przewodów. Może Ci został z poprzedniej wymiany spróbuj podmienić. Każdy pojedynczo.

telker_jacek
20-12-2014, 16:42
A co powiecie na to? W pewnym momencie silnik zaczal pracować jak zegarek , wszystko ustąpiło jakby nic się nie stało. Nawet check zgasł. Auto postalo na parkingu wsiadam i znowu nierówno pracuje i cala reszta z awarii. Check znowu wyskoczył. Co to może być. ? Kolego Skolmi wyślij na priv jakieś namiary do siebie. Telker

Jitter
20-12-2014, 18:05
Obstawiałbym wpływ wilgoci na jakość połączeń elektrycznych pod maską. Złącze przy samym komputerze i/lub złącze skręcone śrubą na klucz "10-tkę", za akumulatorem, przytwierdzone do kielicha amortyzatora - mogą wymagać czyszczenia.

telker_jacek
20-12-2014, 18:26
Przymocowanie do kielicha - to akurat do zrobienia. A to przy komputerze. ? Gdzie tego szukać i co zrobić w tym przypadku ?

Jitter
20-12-2014, 19:49
Komputer jest zlokalizowany na uchwycie, skośnie, przed akumulatorem i też posiada złącze, podłużnego kształtu, które też może być, zważywszy na wiek auta, zanieczyszczone. Tego typu prace wykonać należałoby przy odpiętym akumulatorze, bądź zlecić taką konserwację elektrykowi samochodowemu. Nie powinno to wiele kosztować.

PS: tak wygląda komputer po zdjęciu w/w złącza: http://archiwum.allegro.pl/oferta/fusion-1-4-b-04r-komputer-siemens-s118325001-i4255355113.html

Oczywiście, nie jest to jedyne słuszne panaceum na dolegliwości Twojego Fusiona, ale jedna z możliwych przyczyn niedomagania.

romekw
20-12-2014, 21:50
Jitter ma rację. W naszych autkach cuda się dzieją przez śniedzenie złącz. Najgorsze, że konektory wykonywane są z różnych metali. Za gniazdo komputera zabrałbym się jednak na końcu, jest ono zdecydowanie najlepszej jakości. Najpierw czyszczenie złącza przy kielichu, złącza wiązki wtryskiwaczy i przepustnicy oraz wymiana przekaźnika PCM (koniecznie na jakiejś dobrej firmy!).

Rafał A.(antek)
21-12-2014, 12:31
jak pali check, to podpiąc nawet elma, coś pokaże. Zamiast zgadywać - zdiagnozować, zacząć od swiec, bo to najprostrze.

telker_jacek
21-12-2014, 15:57
Auto było dziś na komputerku (podziękowania dla kolegi SKOLMI).
Wykazało błąd na drugim cylindrze (tak to brzmi z tego co pamiętam). Drugi z tego co wiem to jak siedząc w aucie to trzeci z lewej a drugi z prawej .Awaria raz występuje a raz jakby nigdy nic.
Świece i przewody roczne + -. Cewka - chyba od nowości.

Skolmi
21-12-2014, 16:06
Dokładnie coś takiego:

===DTC P0302-F0===
Kod: P0302 - Wykryto wypadanie zaplonów w cylindrze 2.

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Szczegóły kodów usterek

Wykryto wypadanie zaplonów w cylindrze 2.

Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:

Mechaniczne uszkodzenie silnika.

Usterka układu zapłonowego.

===END DTC P0302-F0===

===DTC P0302-C===
Kod: P0302 - Kod związany z normami toksyczności spalin planowanymiw przyszłości. Żadne czynności nie są wymagane.

Status:
- Potwierdzony - usterka jest potwierdzona

Moduł: Diagnostyka pokładowa II

Szczegóły kodów usterek

Zarejestrowano przerywanie zap_onu w cylindrze nr 2.

Układ zapłonowy

Układ paliwowy

Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:

Zablokowane, splątane lub zgniecione przewody paliwowe.

Zanieczyszczone paliwo

Nieprawidłowa praca układu spustu par paliwa.

Usterka układu EGR.

Usterka silnika (Base engine fault).

Sprawd_ czy nie wyst_puj_ inne kody usterek, k˘re mog_yby by_przyczyn_ przerywania zap_onu.

===END DTC P0302-C===

LEŚNICZY
21-12-2014, 20:06
Nie chce straszyć ale jak w suzuki wypadały mi zapłony to głowicę miałem do roboty :(

telker_jacek
21-12-2014, 21:17
Nie chce straszyć ale jak w suzuki wypadały mi zapłony to głowicę miałem do roboty :(

Kolego święta idą a ty mnie straszysz 😞
Uznam ze nie widziałem tego wpisu 😁

Rafał A.(antek)
21-12-2014, 21:37
sprawdz swiece. ale prwnie cewka, lubia tam padac

sarachen
21-12-2014, 21:44
Mi wypadał zapłon bo fajka na jednej świecy się wysunęła.

telker_jacek
21-12-2014, 22:38
Tak więc powiem Wam jak to wygląda po dzisiejszej analizie.
Zdjąłem pokrywę z filtrem powietrza. Stanąłem w bardzo ciemnym miejscu. Pozwoliłem by na przewody i na cewkę dostała się mgiełka wody. I co zauważyłem.

Na przewodzie który leci z cylindra drugiego do cewki sie iskrzy. Tzn widać iskierki w miejscu gdzie przy tym przewodzie jest takie metalowe ucho od silnika.
Na czerwono pokazałem na rysunku. A jeszcze na dodatek przy końcówkach fajek na cewce tez widać mikroiskierki. Zapewne widać ze przewód od drugiego cylindra jest do du....
A czy przy cewce mogą być takie iskierki ? No musiałem trochę polać mgiełki by sie pojawiły na cewce. Na kablu było widać od razu praktycznie.

Zapewne przewody trzeba kupić nowe a cewka ?

http://telkerjacek.strefa.pl/300c/111.jpg

Rafał A.(antek)
23-12-2014, 10:30
jak iskrzy przewod i akurat 2 to zacznij od przewodow,to juz wiesz ze jest i tak do wymiany

telker_jacek
23-12-2014, 12:14
jak iskrzy przewod i akurat 2 to zacznij od przewodow,to juz wiesz ze jest i tak do wymiany

Dokładnie tak zrobie. Przewody już czekają na odbiór :) Kupiłem NGK - tylko nie krytykować - bo na 10 lat jazdy to chyba już takich daaaawno nie produkują :-)

telker_jacek
23-12-2014, 19:48
Przewody wymienione - usterka nadal. Kolejne testy.
Zdejmowałem każdą z fajek na cewce - brak iskry na drugim wejściu. Podejrzewałem jeszcze świece - zamieniłem miejscami - świece dobre. Wczoraj chyba ta cewka jeszcze deko działała bo na drugim przewodzie widać było przebicia - ale dziś zdechła całkowicie (3 fajki mają iskrę a jedna nie). Dwa dni temu jeszcze były takie przebłyski ze cewka udawała ze całkiem dobra - ale chyba z dnia na dzień było gorzej bo dziś to w ogóle się nie dało jeździć. To teraz czas na cewkę.

Jitter
23-12-2014, 21:29
Jeżeli cewka nie była wymieniana od nowości to zdumiewające jest, że wytrzymała tak długo :shock: Fusiony z początku produkcji (2002/2003), miały powszechną przypadłość "padania cewki". Ford wyeliminował ten problem, zmieniając dostawcę w/w elementu. Niestety, nie pamiętam, czy zmiana była z Lucas'a na innego producenta, czy odwrotnie.

telker_jacek
24-12-2014, 13:35
Pytanie może głupie ale zadać warto:

Zakup cewki
1. Używka oryginał (niby 110 tys) - 100 zł
2. Nowa Beru - 150 zł (tu coś czytałem ze ktoś wymienił i silnikiem telepało jak cholera)

xavras_s
24-12-2014, 13:40
Ja kupiłem ostatnio nowa cewkę Boscha za 135 zl.

A problem (zniszczona świeca, kable i cewka powodowała wilgoć. (od płynu chłodniczego) w komorze świec. Od dolu są takie podkładki, jedna z nich byla nieszczelna.

Przepraszam za niefachowe słownictwo ;)

Tapatalk
Lumia 1320



Używając Tapatalka średnio widzę w jakim temacie (model samochodu) jest post dlatego wspomniałem o cewce z focusa

Rafał A.(antek)
27-12-2014, 01:28
nowa Beru, NGK czy inna markowa.

telker_jacek
30-12-2014, 21:19
Witam.
Myślę iż mogę już napisać podsumowanie.

Najpierw wymieniłem przewody na NGK - sie polepszyło bo w czasie ostatniego deszczu prawie nie dało sie jeździć. Jednakże na na drugim cylindrze nie było iskry - czyli na cewce nie było widać iskry jak zdjąłem fajkę. Jak ją wciskałem to tak jakby było deczko lepiej ale jeszcze źle. Na 3 pozostałych fajkach iskry niesamowite po odjęciu delikatnie fajek - było widać małe pioruny :-). Dziś kupiłem nową cewkę BERU - 126 zł w sklepie. Założyłem i na każdej fajce na cewce iskry jak cholera. Silnik pracuje równo. Check zgasł - ale to dziś rano bo deko mu sie samo polepszyło. W chwili obecnej usterki brak. Dziękuję wszystkim za wsparcie w temacie. Cały koszt naprawy 225 zł (części) robocizna 0 zł.

Rafał A.(antek)
30-12-2014, 22:51
gratulujemy

luka998
01-08-2015, 12:26
Witam otoz posiadam fusiona z 2004 roku 1.4 benzyna , ostatnio zapaliła sie kontrolka silnika i samochod zaczał sie dławic ciezko odpalac brak mocy , wymieniłem swiece cewke i kable zapłonowe , problem dalej jest moze ktos sie spotkał z czyms takim?

madamsz
01-08-2015, 16:54
Świecie oryginały ? bo na innych może też być problem (tak miałem u siebie)

Mariusz

PS. a błędy po odczycie z kompa jakie są ?

luka998
03-08-2015, 20:13
swiece orginały , po odczycie błedow wyskakuje bład cewki zaplonowej choc dopiero co ja kupiłem , sprawdzałem iskre na swiecach cewka nie daje iskry na 1 i 4 cylinder 2 i 3 w porzadku

madamsz
03-08-2015, 20:36
Jaka ta cewka?, czasami na dziwnych producentach były problemy, najlepiej jak w moim przypadku, chodził na Beru. Świece zamieniałeś miejscami ? aby się upewnić co do iskry ?. I zobacz w ciemności czy nie ma choinki pod maską na kablach zapłonowych.

Mariusz

PS. mam gdzieś cewkę, pomierzę i mogę ci podać jak powinno być - porównasz ze swoją, może jest padnięta

luka998
03-08-2015, 20:41
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3022313035181-CF_46-cewka-zaplonowa,scr_dItems.html cewka ta, tak swiece zamieniałem miejscami, mam jeszcze jedna cewke tez nowa i jest ta sama sytuacja , moze zamienniki badziew?

Będę wdzięczny :)

madamsz
03-08-2015, 20:48
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3022313035181-CF_46-cewka-zaplonowa,scr_dItems.html cewka ta, tak swiece zamieniałem miejscami

Do zakupów polecam www.ford-esklep.pl, mają jednak pewny towar i ceny rozsądne.

Mariusz

PS. jak pisałem zaraz pomierzę cewkę i mogę Ci podać parametry.
Jeżeli nie cewka, to pozostają kable do cewki, może jakaś przerwa, lub uszkodzony pin we wtyczce.

Bump: Cewka jest z auta na którym pracowała normalnie.

Foto-1
1-2 - 0,67 Ohm
1-3 - 1,17 Ohm
2-3 - 0,67 Ohm

Foto-2
1-2 - 14,2 kOhm
3-4 - 14,2 kOhm

Mariusz

luka998
05-08-2015, 14:30
ok dzieki bardzo dzis wszystko po sprawdzam , a foto 2 to chyba nie kolejnosc podłaczenia cylindrów?

madamsz
06-08-2015, 15:06
ok dzieki bardzo dzis wszystko po sprawdzam , a foto 2 to chyba nie kolejnosc podłaczenia cylindrów?

NIE, NIE :) to pomiary na stole cewki zapłonowej :)

Mariusz

Rafał A.(antek)
07-08-2015, 10:27
w fiesta fusion po usterce cewki czesto pada też sterownik silnika. jak by co naprawiam takie sterowniki

luka998
08-08-2015, 14:10
wymieniłem ten zamiennik na cewke beru , i powiem tak gdy odpalam silnik jest tak jak było troche prze gazuję i wszystko jest tak jak byc powinno praca na 4 cylindry i stabilnie , jednak gdy zgasze silnik i odpalę to jest znow to samo , w czym moze byc teraz problem ?

mefiu95
08-08-2015, 16:38
aż dziwne ze cewki Wam tak szybko padają. u mnie najechane 195 tys. i ograniczam sie tylko do wymiany swiec i przewodów co jakiś czas.
świece oryginały czy podróba?

luka998
09-08-2015, 10:43
oryginały :)

madamsz
09-08-2015, 10:53
A jak sytuacja wygląda z kablami WN ?, sprawdzałeś iskrę na każdym cylindrze ?

Mariusz

luka998
09-08-2015, 11:58
kable nowki bosch , po wymianie na cewke beru , jest tak ze odpalam klekocze i chodzi na dwa cylindry gdy troche prze gazuje pali na 4 jakis czas i potem znow na i tak w kółko

Rafał A.(antek)
09-08-2015, 12:09
cewki padaja jak sa stare i uszkodzone swiece/kable czesto. A ze w tym modelu sterownik jest wrazliwy to i on czesto pada. trzeba sprawdzic czy cewka dostaje sygnał ze sterownika

luka998
09-08-2015, 12:27
a jak mozna to sprawdzic ?

Rafał A.(antek)
10-08-2015, 00:36
zmierzyc na wejsciu cewki albo wyjsciu sterownika