Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] 2.0 TDCI - Czyszczenie EGRa i dolotu
Szukałem na forum, ale nie znalazłem satysfakcjonującej mnie odpowiedzi.
Jest temat do 1.8 TDCI i temat z S-MAXa, ale zero konkretów co do efektów i nic szczególnego o operacji w Mondeo 2.0 TDCI. Tak więc ruszam z nowym tematem.
Pytanie na początek - czy ktoś czyścił EGRa i dolot (głównie kolektor) w Mondeo Mk4? Jakie efekty?
Miałem wcześniej Mondeo Mk3 z silnikiem 2.0 TDCI i po rozebraniu kolektora dolotowego i EGRa zamarłem. Ilość nagaru zatrważająca. Po wyczyszczeniu silnik dostał drugie życie. Zbierał się lepiej od dołu i na wysokich obrotach także nie tracił tak mocy. Tak więc warto było go czyścić.
Jak jest z Mk4? Robił ktoś?
Jak z dostaniem się do EGRa i kolektora? W Mk3 dostęp wymarzony - wszystko od góry. W temacie S-Maxa pisali, że u nich dostęp bardzo trudny (rozbieranie podszybia, odkręcanie śruby EGRa od dołu ze wcześniejszym demontażem dolnej osłony).
mondeo70235 27-12-2014, 23:31 nie wiem jak w 2,0 ale w 2,2 niezapłacona robota i plecy bolą a i lusterko na wyposażeniu
Czyli nie opłacało się czyszczenie? A w jakim stanie miałeś dolot? Czyściłeś sam EGR, czy kolektor także?
bodziofila 28-12-2014, 11:42 a dzieje ci sie cos ze chcesz czyscic?ja mialem czyszczony ale uwalony lekko byl na 1i2 cylindrze,przyczyna brudu lejace 2 wtryski
Nic się nie dzieje. Ale jak napisałem powyżej. Miałem Mk3 z 2.0 TDCI i nic się nie działo, ale po wyczyszczeniu auto nabrało oddechu. Zasada jest prosta - układ dolotowy projektowany jest z założeniem pewnej pojemności/przepustowości. I jego zmiana powoduje mniejszą ilość powietrza pompowanego do komory spalania, co przekłada się wprost na gorsze osiągi.
Pozostaje pytanie jak bardzo zabija się dolot w Mk4. W Mk3 zabijał się znacząco i to nawet na dobrych wtryskach.
MIREKTERAZPOLSKA 28-12-2014, 17:59 W 4 będziesz miał więcej zabawy i większe koszty.
Zawór EGR jest przymocowany trzema śrubami do głowicy:
- dwie śruby 8 od góry, jedna na imbus 5 od dołu-potrzebny kanał lub podnośnik
- dwie śruby łączące zawór z chłodnicą EGR 10-dostęp z góry, uważaj na uszczelkę
-dwie śruby na przewodzie łączącym EGR z kolektorem ssącym
Dostęp dość trudny.
Kolektor ssący odkręcasz wraz z pokrywą zaworów-od góry śruby 8, potrzebujesz zestawu nowych uszczelek, koszt ok 370 zł-tylko orginał
rockybalboa 14-01-2015, 17:50 po co demontować kolektor?
egr przymocowany jest 3 śrubami.
patrz zdjęcie http://www.ford-esklep.pl/userdata/gfx/b40825ee8336c10a24165f9879adb9b7.jpg
wystarczy kupić jedną oryginalną uszczelkę egr za 12pln w aso.
MIREKTERAZPOLSKA 14-01-2015, 18:24 By wyczyścić
Jarek_Lodz 14-01-2015, 18:42 Da rade bez podnosnika i kanalu. Pisalem o tym. U mnie przydymial, teraz nic takiego nie ma miejsca.
=====
Powrócę do tematu, ponieważ postanowiłem jednak wyjąć zaślepkę i wyczyścić EGR.
Da radę to zrobić bez wchodzenie pod samochód, trzeba tylko (do śruby 5-imbus) zrobić "narzędzie specjalne".
Jak je wykonać :
- Wykręcić śrubę 5-imbus z rury podtrzymującej przelot z EGR do kolektora dolotowego (będzie służyla za przymiar).
- Przyciąć i obszlifować (ogradować) po przycięciu klucz tak, aby krótkie ramię miało niezbędną (nie większą) długość do wejścia w gniazdo w śrubie (ca. 3-4 mm).
- Klucz wchodzi wzdłuż silnika w kierunku akmulatora
Mnie zajęło zrobienie narzędzia oraz wykręcenie śruby ca. 15 min.
Czyściłem specjalistycznym środkiem BRUDPUR ;)
Zawór po czyszczeniu :
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6a412641fbc3b3ef.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d9c1d53cba31d394.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6a412641fbc3b3ef.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d9c1d53cba31d394.html
Pozdrawiam
Jarek[
Zrobiłem takie samo narzędzie z imbusa 5 - odkręciłem śrubę bez problemu. Przy montażu zamieniłem ją na zwykłą z 6-kątnym łbem.
Podpinam się pod temat, tak wygląda mój dolot miejsce gdzie spotyka się rura od egr i dolot powietrza.Czy trzeba zwrócić uwagę na coś szczególnie przy demontażu kolektora i pokrywy zaworów czy jest przy tym sporo zabawy.No i pora chyba na zaślepienie egr.Jeszcze jedno czy są jakieś sposoby chemiczne na czyszczenie dolotu i czy przy takim zasyfieniu nie jest to szkodliwe dla silnika?
Jest kilka środków do czyszczenia dolotu i są one bardzo skuteczne - korzystałem w swoim poprzednim MK3 2.0 TDCI. O ile w normalnym dieslu nie ma problemu by je używać, to w przypadku DPFa nie wiem jak podejść do tematu.
Ten cały syf poleci do wydechu i pytanie jak DPF zareaguje, jak dostanie taką ilość sadzy?
Mówisz, że używałeś takich środków, ale jak nie zaglądając do dolotu ocenić czy ten środek coś w ogóle zdziałał? Wygenerowanie chmury sadzy w Dieselu (bez DPF) akurat skomplikowane nie jest - wystarczy zadbać, żeby paliwa było za dużo w porównaniu do powietrza, a taki psikacz też nie wiadomo z czego się składa.
Jak zobaczę rozebrany dolot przed i po zaaplikowaniu takiego środka, to może uwierzę, jak na razie to bajki z krainy 1000 i jednej nocy dla mnie.
Kiedy mi czyścili kolektor dolotowy, to myjka wysokociśnieniowa miała chwilę pracy, żeby ten syf cały wypłukać, a to kilkadziesiąt bar ciśnienia wody. Jak to się ma do mgiełki "czegośtam" rozpylanej przed rozpiętym układem dolotowym?
Poza tym cały ten syf musi najpierw trafić do cylindrów, przejść przez zawory dlatego pomysł z chemią nie jest chyba najlepszym pomysłem w moim wypadku przy takim zasyfieniu.Pozostaje więc czekać na ocieplenie i brać się za czyszczenie mechaniczne.
Ja odkręciłem przepustnicę od kolektora i dokładnie ją wyczyściłem. To samo z egr, intercoolerem i rurą od niego do przepustnicy. Sama przepustnica to zaledwie kilka, w miarę dostępnych śrub, więc praca raczej mało skomplikowana. Nie psikałbym tam chemią bo to raczej nie pomoże DPF'owi, a dodatkowo może uszkodzić czujniki w przepustnicy...
Przepustnicę oczywiście wyczyściłem ale to pikuś w porównaniu z kolektorem bo to w nim jak widać na w/z zdjęciu jest cała masa syfu
Mówisz, że używałeś takich środków, ale jak nie zaglądając do dolotu ocenić czy ten środek coś w ogóle zdziałał? Wygenerowanie chmury sadzy w Dieselu (bez DPF) akurat skomplikowane nie jest - wystarczy zadbać, żeby paliwa było za dużo w porównaniu do powietrza, a taki psikacz też nie wiadomo z czego się składa.
Jak zobaczę rozebrany dolot przed i po zaaplikowaniu takiego środka, to może uwierzę, jak na razie to bajki z krainy 1000 i jednej nocy dla mnie.
Kiedy mi czyścili kolektor dolotowy, to myjka wysokociśnieniowa miała chwilę pracy, żeby ten syf cały wypłukać, a to kilkadziesiąt bar ciśnienia wody. Jak to się ma do mgiełki "czegośtam" rozpylanej przed rozpiętym układem dolotowym?
Ja czyściłem dolot w Mondeo Mk3 kiedyś. Tam właśnie zdejmowałem kolektor i to czyszczenie jego dawało najlepsze efekty.
Środki do czyszczenia dolotu mają prostą zasadę. Rozpuszczają nagar, są łatwopalne i wylatują wydechem. To, że trafia to do cylindrów nie ma znaczenia - a EGR co puszcza? Właśnie taki syf. Kwestia tylko jak z taką sadzą poradzi sobie DPF i tego nie wiem.
Czy takie środki działają? Przetestowałem sam na własnej skórze.
Najpierw raz do roku rozbierałem dolot w Mk3. Wtedy to korzystałem z tego środka jak po prostu rozpuszczalnika. Genialne rozpuszczał nagar - myjka ciśnieniowa kompletnie sobie nie radziła, a to cholerstwo było niesamowite.
Nie korzystałem środka, bo wcześniej bałem się o katalizator - tutaj bałem się, że go po prostu zatka. Ale jak już wypatroszyłem katalizator, to oporów nie miałem. Więc którego dnia rozebrałem dolot, zobaczyłem jak jest zasyfiony i złożyłem, a następnie użyłem środka tak jak to przewidział producent - czyli psikałem do dolotu przy włączonym silniku.
Po rozebraniu dolotu mocno się zdziwiłem - był naprawdę dobrze wyczyszczony.
To, że środek działa świadczy też ślad od sadzy który zostaje na ulicy (-:
Tak więc mitów tutaj nie ma - to działa.
Kwestia teraz DPFa. Tak myślę, by to zrobić trochę na raty. Sprawdzić kiedy wypadnie kolejne wypalanie DPFa i czyszczenie zrobić jakoś przed. I to nie na raz, ale rozłożyć to na kilka razy, by na raz nie za dużo puścić nagaru. Teoretycznie w DPFie powinno się to ładnie wszystko wypalić.
Muszę jeszcze poszukać jaki teraz są środki dostępne. Może twórcy przewidzieli coś dla DPFów. Tym bardziej, że środki te robią znane firmy - Vavoline, Wurth, CRC i pewnie wiele wiele innych.
MIREKTERAZPOLSKA 21-01-2015, 09:24 Kolektor czysty
Droga wydostawania się syfu
1.Komora spalania i zagrożenia uszkodzenia
- zawory ssące, maź osiada na przylgniach zaworów z gniazdami co może spowodować uszkodzenie zaworu
- pierścienie tłokowe, już nie maź a twarde cząstki ( wynik temperatury spalania) osiadają na ściankach tłoka nad pierścieniami powodując rysowanie gładzi cylindra i ścianek tłoków
- zawory wydechowe, twarde cząstki dostają się na przylgnię zawór-gniazdo zaworu i tam są ściskane i się przyklejają co może spowodować uszkodzenie zaworu
2. Układ wydechowy
-łopatki turbiny,twarde elementy mogą je uszkodzić
-filtr DPF-zatkanie
-zawór EGR-zablokowanie
Po za tym taka operacja może się zakończyć rozbieganiem silnika.
Moim zdaniem jest lepiej wyczyścić cały układ dolotowy mechanicznie.
Kwas i ciepła woda robią cuda, kanały dolotowe w głowicy czyścimy mechanicznie( zrobiliśmy specjalną odsysarkę)
Tak właśnie myślałem że chemia może dobra zapobiegawczo i przy min zabrudzeniu a w moim wypadku tylko czyszczenie mechaniczne. MIREKTERAZPOLSKA o jakim kwasie mówisz ,czy można użyć tego z akumulatora do innego brak dostępu.Czy kolektor na tym nie ucierpi.
MIREKTERAZPOLSKA 21-01-2015, 15:04 Nie nie z akumulatora
My stosujemy kwas-płyn do czyszczenia plandek-rozrabiamy z wodą
Kolektor czysty
Droga wydostawania się syfu
1.Komora spalania i zagrożenia uszkodzenia
- zawory ssące, maź osiada na przylgniach zaworów z gniazdami co może spowodować uszkodzenie zaworu
- pierścienie tłokowe, już nie maź a twarde cząstki ( wynik temperatury spalania) osiadają na ściankach tłoka nad pierścieniami powodując rysowanie gładzi cylindra i ścianek tłoków
- zawory wydechowe, twarde cząstki dostają się na przylgnię zawór-gniazdo zaworu i tam są ściskane i się przyklejają co może spowodować uszkodzenie zaworu
2. Układ wydechowy
-łopatki turbiny,twarde elementy mogą je uszkodzić
-filtr DPF-zatkanie
-zawór EGR-zablokowanie
Po za tym taka operacja może się zakończyć rozbieganiem silnika.
Moim zdaniem jest lepiej wyczyścić cały układ dolotowy mechanicznie.
Kwas i ciepła woda robią cuda, kanały dolotowe w głowicy czyścimy mechanicznie( zrobiliśmy specjalną odsysarkę)
Fajnie, a niby cały dolot normalnie w sterylnych warunkach pracuje? Cały ten syf przecież krąży w układzie. EGR puszcza przecież czyste spaliny z powrotem do komory spalania. Co w tych spalinach? Wszystkie elementy spalania.
Mało tego - to co osadza się na dolocie niby potem się nie odrywa? Oczywiście że odrywa. Więc nic z punktu pierwszego moim zdaniem nie jest prawdą. W ten sposób po 50kkm wszystkie auta przechodziłyby generalny remont.
Z punktu drugiego wszystko co wypisałeś to ... dzień powszedni diesla, bo po raz kolejny ten spaliny trafia w te miejsca dzięki recyrkulacji spalin.
Poza tym po czyszczeniu mechanicznych zawsze nieco resztek pojawi się. Mało tego - nie wszystko się dokładnie wypłucze, więc mogą pojawić się nawet niemałe cząstki.
Przykro mi więc, ale kompletnie nie zgadzam się z Twoim postem. Sama obecność recyrkulacji spalin moim zdaniem zaprzecza Twojemu postowi.
Ja próbowałem czyścić gorącą wodą. Nie ma szans. Nawet nie drgnie. Środek do czyszczenia EGR to najlepsze rozwiązanie na czyszczenie mechaniczne.
Jarek_Lodz 22-01-2015, 20:31 Ja polecam brudpur - elegancko czysci.
Ja zasyfioną przepustnicę doczyściłem na błysk przy użyciu Meglio, po namoczeniu brud w zasadzie sam spływał, też mogę polecić.
MIREKTERAZPOLSKA 23-01-2015, 09:25 Fajnie, a niby cały dolot normalnie w sterylnych warunkach pracuje? Cały ten syf przecież krąży w układzie. EGR puszcza przecież czyste spaliny z powrotem do komory spalania. Co w tych spalinach? Wszystkie elementy spalania.
Mało tego - to co osadza się na dolocie niby potem się nie odrywa? Oczywiście że odrywa. Więc nic z punktu pierwszego moim zdaniem nie jest prawdą. W ten sposób po 50kkm wszystkie auta przechodziłyby generalny remont.
Z punktu drugiego wszystko co wypisałeś to ... dzień powszedni diesla, bo po raz kolejny ten spaliny trafia w te miejsca dzięki recyrkulacji spalin.
Poza tym po czyszczeniu mechanicznych zawsze nieco resztek pojawi się. Mało tego - nie wszystko się dokładnie wypłucze, więc mogą pojawić się nawet niemałe cząstki.
Przykro mi więc, ale kompletnie nie zgadzam się z Twoim postem. Sama obecność recyrkulacji spalin moim zdaniem zaprzecza Twojemu postowi.
Ja próbowałem czyścić gorącą wodą. Nie ma szans. Nawet nie drgnie. Środek do czyszczenia EGR to najlepsze rozwiązanie na czyszczenie mechaniczne.
Kolego
Za zaworem EGR spaliny łączą się z olejem i powstaje maź.
Jest tego dużo-ok 1 litra.
Nagłe czyszczenie takiej ilości zaszkodzi.
To jest moje zdanie i nie ryzykuje mimo tego iż posiadam środki i sprzęt do czyszczenia firmy PROTEC
Wiecie co obejrzałem kilka filmów na YT i tam przy użyciu (ŚRODEK DO CZYSZCZENIA KOLEKTORÓW DOLOTOWYCH W DIESLU 400ML LIQUI MOLY) walą ten środek do zasyfionego kolektora ,fakt kolekto jest czysty ale co z resztą gratów.Wiadomo koszt jak i czas mniejszy aleeeeee.Ja u siebie jednak będe robił to mech.Wiadomo zabawa z kolektorem który jest również deklem zaworów plus koszt uszczelek, ale wydaje się to bezpieczniejsze i zdrowsze da silnika.Tak jak pisałem wyżej zapobiegawczo i systematycznie powiedzmy co wymiana oleju owszem będę używał tego środka ale przy takiej ilości syfu jak u mnie decyduje się na czyszczenie mech.
marecki.marekk 23-01-2015, 12:32 Takie środki być może mają rację bytu ale raczej przy ich regularnym użytkowaniu.. a nie raz na 50,150, 200 tysięcy kilometrów :razz:
marecki.marekk 23-01-2015, 18:37 Jak je wykonać :
- Wykręcić śrubę 5-imbus z rury podtrzymującej przelot z EGR do kolektora dolotowego (będzie służyla za przymiar).
- Przyciąć i obszlifować (ogradować) po przycięciu klucz tak, aby krótkie ramię miało niezbędną (nie większą) długość do wejścia w gniazdo w śrubie (ca. 3-4 mm).
- Klucz wchodzi wzdłuż silnika w kierunku akmulatora
Pozdrawiam
Jarek[
Zrobiłem takie samo narzędzie z imbusa 5 - odkręciłem śrubę bez problemu. Przy montażu zamieniłem ją na zwykłą z 6-kątnym łbem.
Panowie, czy macie może zdjęcie tego narzędzia? Chodzi mi o to ile realnie ma krótkie ramię klucza imbusowego... wszystkie imbusy co mam nie mają łączenia długiego i krótkiego ramienia kątem prostym tylko wygiętym łukiem co uniemożliwia uzyskanie bardzo krótkiego ramienia..
Ponadto - ile cm ma dłuższe ramię aby swobodnie wykonać jakiś ruch?
Pozdrawiam,
Marek
bodziofila 23-01-2015, 19:40 Wiecie co obejrzałem kilka filmów na YT i tam przy użyciu (ŚRODEK DO CZYSZCZENIA KOLEKTORÓW DOLOTOWYCH W DIESLU 400ML LIQUI MOLY) walą ten środek do zasyfionego kolektora ,fakt kolekto jest czysty ale co z resztą gratów.Wiadomo koszt jak i czas mniejszy aleeeeee.Ja u siebie jednak będe robił to mech.Wiadomo zabawa z kolektorem który jest również deklem zaworów plus koszt uszczelek, ale wydaje się to bezpieczniejsze i zdrowsze da silnika.Tak jak pisałem wyżej zapobiegawczo i systematycznie powiedzmy co wymiana oleju owszem będę używał tego środka ale przy takiej ilości syfu jak u mnie decyduje się na czyszczenie mech.
jak ci sie uda to uszczelek nie trzeba zmieniac,u mnie sa stare i na razie ok a przegonilem do trasa rzeszow paryz(z tego polska caly czas 150/180 do 200)
195kuker 24-01-2015, 00:08 Do wyczyszczenia rury egr to chyba by trzeba 100litrów sprayu. Mechanicznie albo myjką ciśnieniową na gorąco. W niektórych konstrukcjach egr jest szansa na przeczyszczenie/uszczelnienie samego grzybka zaworu., Jeśli rura dalej zarośnięta to lepiej sobie tymi srodkami pachy spryskać.
195kuker - kolego zapytam się tak - korzystałeś a takich środków? Czy piszesz nie mając pojęcia?
Ja cały kolektor od Mk3 próbowałem czyścić myjką i lepiej "sobie pachy spryskać" myjką.
A ten środek pięknie rozpuścił mi cały syf. Psikam, płuczę i wylewam. Naprawdę nawet przy ręcznym czyszczeniu z rozkręcaniem taki środek jest nieodzowny.
Jarek_Lodz 25-01-2015, 09:32 Srodki niesamochodowe tez dzialaja, a sa o wiele tansze. Myjka bym sprobowal tak jak pisal MirekTerazPolska, wiec z jakas chemia agresywna do mycia plandek/silnika. Badz tymi srodkami kuchennymi.
Moze nafta, tez powinna byc OK.
marecki.marekk 29-01-2015, 21:41 Ponawiam pytanie :)
Jak je wykonać :
- Wykręcić śrubę 5-imbus z rury podtrzymującej przelot z EGR do kolektora dolotowego (będzie służyla za przymiar).
- Przyciąć i obszlifować (ogradować) po przycięciu klucz tak, aby krótkie ramię miało niezbędną (nie większą) długość do wejścia w gniazdo w śrubie (ca. 3-4 mm).
- Klucz wchodzi wzdłuż silnika w kierunku akmulatora
Pozdrawiam
Jarek[
Zrobiłem takie samo narzędzie z imbusa 5 - odkręciłem śrubę bez problemu. Przy montażu zamieniłem ją na zwykłą z 6-kątnym łbem.
Panowie, czy macie może zdjęcie tego narzędzia? Chodzi mi o to ile realnie ma krótkie ramię klucza imbusowego... wszystkie imbusy co mam nie mają łączenia długiego i krótkiego ramienia kątem prostym tylko wygiętym łukiem co uniemożliwia uzyskanie bardzo krótkiego ramienia..
Ponadto - ile cm ma dłuższe ramię aby swobodnie wykonać jakiś ruch?
Pozdrawiam,
Marek
Panowie, czy macie może zdjęcie tego narzędzia? Chodzi mi o to ile realnie ma krótkie ramię klucza imbusowego... wszystkie imbusy co mam nie mają łączenia długiego i krótkiego ramienia kątem prostym tylko wygiętym łukiem co uniemożliwia uzyskanie bardzo krótkiego ramienia..
Ponadto - ile cm ma dłuższe ramię aby swobodnie wykonać jakiś ruch?
Pozdrawiam,
Marek
Nie mam żadnego zdjęcia ale nie zauważyłem, żeby krzywizna łuku jakkolwiek przeszkadzała. Długość krótszego ramienia po obcięciu to ok 4-5mm. Weź po prostu jakiś niepotrzebny imbus, albo kup jakiś tani i dopasuj stopniowo skracając.
Dłuższe ramie - nie wnikałem, pierwszy imbus z brzegu miał odpowiednie :)
Jeżli chodzi o imbus to mogę polecić inną metodę. Wymontować (wyrwać :) ) obudowę filtra powietrza (może być razem z kawałkiem rury elastycznej). Można wtedy włożyć rękę od dołu z prawej strony silnika i dojść do tej śruby. Osobiście używam małej grzechotki 1/4 cala z adaprerem do bitów. Co prawda trzeba wycelować w śrubę na ślepo ale daje radę.
stelmacher 07-07-2016, 17:25 jakies uszczelki trzeba wymieniac po czyszczeniu tylko egra?
jezeli tak to jakie bo mieszkam za granica i w pl jestem tylko na weekendy wiec chcialbym sie dobrze przygotowac srodek do czyszczenia zakupiony takie cos http://allegro.pl/show_item.php?item=5718024387 jak nie pomoze to jest i cos w kuchni
p.s no i czy jakas uszczelka jest przy przepustnicy bo mam gdzies nieszczelnosc i ja tez przeczyszcze
pozdro chlopaki
sam egr ma uszczelki metalowe, one raczej niepsujące, przy przepustnicy ta metalowa rura jest wsadzona w plastik i uszczelniona na gumowy oring, wymiaru nie znam
EGR w 2.0TdCi ma jedną uszczelkę tylko i jest metalowa,
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Uszczelka-zaworu-EGR-2.0-TDCi/2941 z drugiej strony, tam gdzie wychodzi rurka do dolotu uszczelki nie ma.
Przepustnica ma uszczelkę od strony silnika, gumową, okrągłą, w przekroju jest prostokątna. Kosztowała coś koło 30PLN w ASO jak dobrze pamiętam. Tą warto wymienić jak tam będziesz grzebał, ale przy przepustnicy może podciekać nie tylko stamtąd. Sprawdź obejmy i szczelność węży przy przepustnicy też.
z drugiej strony, tam gdzie wychodzi rurka do dolotu uszczelki nie ma
u mnie jest, jak kupiłem nowego egra to w komplecie też była
Przemol1974 07-07-2016, 18:14 EGR w 2.0TdCi ma jedną uszczelkę tylko i jest metalowa
Są dwie bo wymieniałem EGR, nie dostaniecie w fordzie, ale w peugocie jest dostępna!
Są dwie bo wymieniałem EGR, nie dostaniecie w fordzie, ale w peugocie jest dostępna!
Ja też wymieniałem i była jedna, ta od strony chłodnicy spalin.
Jak wyglądała ta druga? Da się to kupić osobno? W ASO Puga?
stelmacher 08-07-2016, 13:57 EGR w 2.0TdCi ma jedną uszczelkę tylko i jest metalowa,
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Uszczelka-zaworu-EGR-2.0-TDCi/2941 z drugiej strony, tam gdzie wychodzi rurka do dolotu uszczelki nie ma.
Przepustnica ma uszczelkę od strony silnika, gumową, okrągłą, w przekroju jest prostokątna. Kosztowała coś koło 30PLN w ASO jak dobrze pamiętam. Tą warto wymienić jak tam będziesz grzebał, ale przy przepustnicy może podciekać nie tylko stamtąd. Sprawdź obejmy i szczelność węży przy przepustnicy też.
ta uszczelge do przepustnicy kupiles w aso ford?
ta uszczelge do przepustnicy kupiles w aso ford?
Tak, EuroCar na Powstańców w Krakowie.
Nie pamiętam tylko czy mieli na miejscu czy mi to skądś ściągali.
Na stronie http://fordcat.ru możesz sobie wyklikać nr części.
stelmacher 08-07-2016, 14:32 napisalem do serwisu zobaczymy co odpisza
ale juz w razie czego zakupilem silikon wysokotemperaturowy :619:
ale juz w razie czego zakupilem silikon wysokotemperaturowy
Bardzo głupi pomysł na uszczelnianie dolotu. Jaką masz gwarancję, że nie wypłynie Ci trochę do dolotu, kiedyś w końcu się oberwie i poleci do silnika?
stelmacher 08-07-2016, 17:32 Wiadomo ze najlepszym rozwiazaniem bylaby nowa uszczelka ale jak w serwisie jej nie dostane i w moim pieknym miescie bolesławcu nie znajde w zadnym motoryzacyjnym to delikatnie przesmaruje ten rowek silikonem i zloze bo coz innego zostaje jak mam nieszczelnosc to trzeba to jakos zalatac :roll:
Przemol1974 08-07-2016, 18:54 Jak wyglądała ta druga? Da się to kupić osobno? W ASO Puga?
Ta od podstawy jest większa i nie dostępna w serwisie, natomiast w PEUGOCIE jest dostępna bo to te same silniki.
Psilocke 08-07-2016, 23:57 Bardzo głupi pomysł na uszczelnianie dolotu. Jaką masz gwarancję, że nie wypłynie Ci trochę do dolotu, kiedyś w końcu się oberwie i poleci do silnika?
I nic się nie stanie. Silnik co najwyżej szarpnie.
Przerabialem to nie raz.
Silikon w żadnym wypadku nie uszkodzi niczego. Jedyny objaw to szarpniecie silnika jak się pozbywa silikonu.
Gwarancja taka że 1200 stopni nie osiąga żaden silnik.
Oczywiście piszę tu o dokladaniu silikonu z głową. Nie o waleniu nim fug na uszczelkach.
stelmacher 12-07-2016, 18:15 ostatnio powycieralem przepustnice z nagaru i dzis tj po przejechaniu 80km znow tam zerknelem i z tego co zauwazylem to mam nieszczelnosc wlasnie na tej zielonej uszczelce co w serwisie tylko z przepustnica sprzedaja :( znow byla zarabana nagarem
a czy jest mozliwe ze to od zarabanej przepustnicy moze mi falowac bo jak auto sie nagrzeje i stane w korku i co pol minuty pare metrow do przodu podjerzadzam to jak mam w pozycji dzwignie na D to po 15 sek pojawia sie delikatne falowanie na zegarach tego nie widac ale slysze i czuje podjerzadzm znow pare metroz wszystko ok a po 15 sek znow falowanie
jak daje dzwignie na N to falowanie staje sie delikatniejsze wrecz nie wyczuwalne ale jakies tam jest
czy moga byc to zaworki te pomaranczowe od egr i turbiny?
czy to skutek zaslepienia egra?
bo juz nie wiem co myslec
januszps 16-08-2016, 23:10 witam,
wyczyściłem EGR oraz go odblokowałem gdyż był zacięty w zamkniętej pozycji. po wyczyszczeniu poruszałem dźwignią, której miałem problem w ruszaniu (zacinała się w 3 pozycjach). po złożeniu zaczęło coś strasznie "walić" metalicznym dźwiękiem podczas pracy silnika (lecz nie zawsze) a po wyłączeniu wielokrotne cykanie.
Dodam, że mam włączoną kontrolkę silnika (bez utraty mocy).
co może być przyczyną walenia oraz cykania i czy nie jest to problem braku skasowania błędu po przeczyszczeniu czy samego EGR'a?
czy dzwignia powinna ruszać się bez żadnego oporu/trudności?
pozr.
janusz
Pierwsze kwestia to reset adaptacji EGRa. A druga sprawa - czy na pewno jest dobrze wyczyszczony i czy działa poprawnie? Bo jak wali metalicznie, to może oznaczać, że jednak uszkodzony (bo jak jest zacięty, to często później już nie chce odżyć). Tym bardziej, że świeci się błąd. Pasowałoby się podpiąć i zobaczyć czy EGR chodzi w całym zakresie.
Innym pomysłem jest uszkodzony zawór sterujący EGRem - jego koszt nie jest duży - około 100 zł.
rumunn95 20-08-2016, 06:48 Zawor? A tam czasem nie jest elektroniczny?
Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
Robert_Taki 20-08-2016, 12:28 Bardzo głupi pomysł na uszczelnianie dolotu. Jaką masz gwarancję, że nie wypłynie Ci trochę do dolotu, kiedyś w końcu się oberwie i poleci do silnika?
Jak kawałek silikonu wpadnie do silnika, to nic się nie stanie.To nie metal.
Bump: Wiadomo ze najlepszym rozwiazaniem bylaby nowa uszczelka ale jak w serwisie jej nie dostane i w moim pieknym miescie bolesławcu nie znajde w zadnym motoryzacyjnym to delikatnie przesmaruje ten rowek silikonem i zloze bo coz innego zostaje jak mam nieszczelnosc to trzeba to jakos zalatac :roll:
http://www.ebay.co.uk/itm/160712927980?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
Bump: Panowie, podsumowując cały ten post stwierdzam, że najlepszym środkiem do czyszczenia egr ,turbo, dolot jest pianka do czyszczenia kuchenek mrMuscle.Działa rewelacyjnie, oczywiście części przed czyszczeniem trzeba wymontować.Po czyszczeniu wyglądają jak nowe.Pozdrawiam.
WyszyN88 03-10-2016, 18:11 Witajcie.
Z racji tego ze mam troszkę wolnego czasu chciałem się zająć czyszczeniem EGR w swoim Mondziaku. Przy okazji może zajął bym się również kolektorem ponieważ przy ostatniej wymianie przepustnicy zrobiłem zdjęcie tego co jest wewnątrz kolektora. Jednym słowem masakra.
Czy dla osoby która będzie robiła to pierwszy raz jest jakiś problem? Czy po odkreceniu pokrywy zaworów należy ją czymś przykryć aby nie dostał się tam żaden syf? Jest jakiś schemat kolejności przykrecania śrub oraz momenty z jakimi należy je przykrecać?
Zapewne po ściągnięciu kolektora wejścia do silnika będą posiadały także warstwę syfu. Jak go bezpiecznie wygrzebac?
Odnosnie EGR to nabyłem jedną metalową uszczelkę. Jeśli chodzi o uszczelki kolektora to jeśli już bedzie trzeba je wymienić to tylko oryginał czy polecacie tez jakies alternatywy?
bodziofila 03-10-2016, 18:54 http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Uszczelka-pokrywy-zaworow-i-kolektora-ssacego-2.0-TDCi-REINZ/1057
moj macher troche narzekal na nie ale wszystko poskladal ok.(sa tansze ale chyba jeszcze gorsze)
WyszyN88 03-10-2016, 19:16 http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Uszczelka-pokrywy-zaworow-i-kolektora-ssacego-2.0-TDCi-REINZ/1057
moj macher troche narzekal na nie ale wszystko poskladal ok.(sa tansze ale chyba jeszcze gorsze)
To jednak musiałeś po jakimś czasie wymienić uszczelki?
Z tego co czytałem to udało Ci się w pierwszym etapie odzyskać stare, ale fakt było to ponad 1,5 roku temu.
bodziofila 03-10-2016, 19:19 niestety musialem bo niestety za pierwszym razem zle zostala zalozona i w 2 miejscach przecieta(syfilo silnik po trasie i wydawalo mi sie ze byl ciut slabszy).auto sprzedalem pol roku temu ale dzielnie sluzy koledze taty i czasami je widuje:570:
WyszyN88 03-10-2016, 19:21 Ok w takim razie najpierw chyba zajmę się EGR a w innym terminie ogarnę kolektor :)
WyszyN88 03-10-2016, 21:04 http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Uszczelka-pokrywy-zaworow-i-kolektora-ssacego-2.0-TDCi-REINZ/1057
moj macher troche narzekal na nie ale wszystko poskladal ok.(sa tansze ale chyba jeszcze gorsze)
A pamiętasz jeszcze co było nie tak z tymi uszczelkami, że tak na nie narzekali?
marcin8087 04-10-2016, 12:18 podłączę się pod post z takim szybkim pytaniem:) czy przy demontażu, czyszczeniu i montażu przepustnicy w mk4 2.0 TDCI jest potrzeba wymiany jakiejś uszczelki i czy ogólnie jest to temat łatwy dla kogoś kto będzie robił to pierwszy raz, sam we własnym garażu?
Spokojnie ogarniesz to we wlasnym zakresie. Ostatnio robilem to u siebie i zadnych problemow nie bylo.
marcin8087 04-10-2016, 17:28 Faktycznie nie było to trudne zadanie:) wyczyszczona, aczkolwiek nie było jakoś brudno. W dolocie jak poświeciłem to też jakoś zbytnio nagaru nie ma:) jak na auto, które ma 225 tys przelotu to myślę, że jest nieźle:)
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
WyszyN88 04-10-2016, 17:29 Dokładnie, jeśli chodzi o przepustnicę to bez problemu sobie z tym poradzisz. Ja przykręcałem ją na oko (za 1 razem za słabo i gwizdało i wywaliło błąd), po delikatnym dokręceniu już wszystko było ok. Uszczelki nie wymieniałem.
Nabyłem sobie kabel VIAKENa, zaopatrzyłem się w uszczelkę do EGR i imbusa 5.
Na dniach będę czyścił zaworek, zrobię jego adaptację i zobaczymy czy coś jeszcze się zmieni. Bardzo zależy mi na wyczyszczeniu kolektora ale to chyba poproszę o to kolegę, który lubi majsterkować i dobrze zna się na naprawach. Sam boje się, że coś mogę zepsuć ;)
BUMP: Aśmy się zgrali w czasie ;) Ja piszę, że dasz radę a ty szybciej odpisałeś że już się z tym uporałeś.
U mnie kolektor wygląda tak... ciekawe ile kuni zamuliło się w tym syfie... :D
marcin8087 04-10-2016, 17:39 Chyba na jakimś koksie jeździsz bardzo kalorycznym:p u mnie dolocik w porównaniu do twojego jest jak nowy:)
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
marcin8087 04-10-2016, 17:40 http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161004/b476a733c2f2b5e03343008d68548cc9.jpg
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
marcin8087 04-10-2016, 17:40 http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161004/b476a733c2f2b5e03343008d68548cc9.jpg
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161004/6d9db90773cfe84f1b5f0047b6c9d093.jpg
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
WyszyN88 04-10-2016, 17:48 A no może i lata na koksie ��
U mnie przelot 204t km potwierdzone. Poprzedni właściciel korzystał z niego raczej do jazdy na krótkich dystansach. Ja z żoną od pół roku tłuczemy się w 90 procentach po mieście.
Auto kupiłem z uszkodzona przepustnica, która powodowała pewne nieszczelnosci w dolocie. Być może tutaj jest też mała przyczyna tego co znajduje się w kolektorze.
bodziofila 04-10-2016, 19:42 narzekal ze zle sie ukladaly
WyszyN88 05-10-2016, 08:43 A mam jeszcze pytanie odnośnie samego czyszczenia EGR. Czy mechanizm, który znajduje się pod czarną osłonka należy po czyszczeniu czyms nasmarowac?
Zamierzam wyczyścić EGR w benzynie ekstrakcyjnej.
WyszyN88 27-01-2017, 09:45 W dniu jutrzejszym będzie czyszczony dolocik i EGR w moim Mondeo.
Mam kilka pytań:
- czy macie jakieś bezpieczne i sprawdzone sposoby na czyszczenie kanałów w głowicy?
- czy w kolektorze ssącym (2.0 TDCI 140KM) są klapki?
- macie jakiś namiar, symbol uszczelki która jest między klapą gaszącą a kolektorem?
Nowe uszczelki do EGR i do kolektora wraz z pokrywą zaworów zakupione.
- czy macie jakieś bezpieczne i sprawdzone sposoby na czyszczenie kanałów w głowicy?
Na aucie? to jest różnie. Jak Ci coś odpadnie większego i poleci pod zawór, to pozamiatane. Chociaż na YT Ci co czyścili twierdzą, że to jest na tyle gęste, że możesz to kroić i przykleja się do narzędzia. Niektórzy odkurzacze przemysłowe stosują, żeby zaciągnąć to co ewentualnie odpadło. Powietrzem sprężonym bym tam raczej nie dmuchał.
- czy w kolektorze ssącym (2.0 TDCI 140KM) są klapki?
Niby gdzie miałyby się zmieścić? Poza tym co miałoby nimi sterować?
- macie jakiś namiar, symbol uszczelki która jest między klapą gaszącą a kolektorem?
Wymieniałem u siebie tą uszczelkę na kupioną w ASO. Nie pamiętam już nru, ale jak pójdziesz do ASO i powiesz o co chodzi, to Ci znajdą.
WyszyN88 27-01-2017, 12:10 Dzięki bardzo za informację.
Czy kolejność przykręcania i moment 9Nm, przedstawione na tym filmiku są odpowiednie:
https://www.youtube.com/watch?v=pZBp5d4AHnY ?
Kolejność wydaje się rozsądna. Od środka naprzemiennie.
Nie dociągaj od razu pełnym momentem. Ja bym to na dwa razy zrobił. Najpierw dokręcić lekko i równo całość według tej kolejności, dopiero później dociągać do tych 9Nm, też zachowując kolejność.
Ile płaciłeś za komplet uszczelnień? Bo mnie też to czeka w moim 2.0, tylko jakoś nie mogę się zebrać.
WyszyN88 27-01-2017, 14:15 Coś kolo 150 zł za uszczelki kolektora i pokrywy. Dodatkowo usaczelka EGR 17 zł.
WyszyN88 29-01-2017, 14:02 Witajcie,
właśnie odebrałem Mondeusza od mechanika po czyszczeniu dolotu (EGR, kolektor, klapa).
Przy okazji została ściągnięta zaślepka od EGR, którą montowałem jakieś 1,5 czy 2 mc temu. Wiem, że z czasem syf będzie znów walił do kolektora ale auto bez zaślepki jakoś inaczej pracuje.
Na razie jechałem autkiem dwa razy i bardzo odżył. Już nie trzeba mu tak deptać aby się rozpędził, wcześniej sprawiał wrażenie zduszonego. Syfu z całego dolotu było od groma. Muszę jeszcze sprawdzić auto na trasie ale na pierwsze odczucia wrażenia jak najbardziej pozytywne :)
jacek1969r 29-08-2017, 10:00 Czy próbował ktoś czyścić sprzętem i-flux firmy Xenum?
Odgrzebię trochę temat, bo zależy mi na kilku radach od osób, które już czyściły przepustnicę i dolot. Chce taką operację wykonać u siebie.
Powód jest taki, że namierzyłem nieszczelność na łączeniu przepustnicy i dolotu. Dolna śruba jest zapieczona i niedokręcona do końca. Nie wiem czy to poprzedni właściciel coś grzebał czy nie, ale wiem, że muszę to ogarnąć.
Tym sposobem istnieje ryzyko, że śrubę ukręcę i będzie potrzeba wymienić dolot. Zamówiłem już używany na wszelki wypadek (koszt niewielki), a skoro wszystko zdejmę to i będzie okazja całość wyczyścić :)
Wiem już, że muszę zakupić jeszcze zestaw uszczelek i oringów kolektora ssącego i oring przepustnicy.
Tu pierwsze pytanie - wie ktoś jakie dokładnie są śruby przepustnicy? Wiem, że są 3 a na schemacie w catcar.info są 2. Jedna M6x16mm, a druga M6x20mm.
Jak nie znajdę jakie dokładnie to kupię takie na wszelki wypadek, ale może ktoś wiem dokładnie, albo jeszcze lepiej, ma namiar na oryginalne?
Drugi temat to samo czyszczenie. Zaopatrzę się w jakiś z wymienionych tu preparatów i zarówno kolektor jak i przepustnicę wyczyszczę mechanicznie.
Martwi mnie tylko jedna rzecz - po wyczyszczeniu kolektora na kanałach do głowicy nadal będzie ten mniejszy przekrój i racze nie należałoby tam grzebać. Czy potem za duży kawał tej mazi się nie oderwie i nie wpadanie do środka? Pewnie nie, bo to i tak zbite na amen, ale czy w takim razie jest sens czyszczenia samego kolektora skoro dalej i tak będzie mniejszy przekrój?
Bardzo pomogły by mi wszelkie rady osób, które już to robiły, bo to zawsze łatwiej i pewniej grzebać samemu :)
klocolus 04-08-2018, 21:35 Oryginalne śruby to nr 1381683 i 1444991, zapytaj się w aso pewnie idzie je po kilka zł kupić.
Ja te kanały czyściłem mechanicznie (ręczniki papierowe wsadzałem ile się dało w kanał i kręciłem takimi zwiniętymi) ile się da i wyciągnąłem syf górą, potem z użyciem benzyny ekstrakcyjnej. Nic się nie stanie jak kawałek wpadnie a już szczególnie namoczony (sam w sobie jest tłusty od oleju), te przypadki uszkodzenia to skrajne sytuacje oderwania się syfu z całego kolektora naraz. Możesz na koniec użyć trochę nafty najwyżej nadmiar spłynie po pierścieniach a reszta się wypali. Mi się udało wyczyścić tak że żadnego syfu nie było widać.
Na starych uszczelkach jak podkładałem to niestety ciekło. Kupiłem nowy zestaw i jest ok. Z samej przepustnicy mi trochę cieknie olej w okolicach tego grzybka do podciśnienia natomiast żadnych efektów ubocznych nie widziałem. Turbo mi rzyga od kilkudziesięciu tysięcy a paść nie chce ;)
Jako że i ja w końcu wyczyściłem EGR mam do Was dwa pytania:
Ilu z was się ukręciła dolna śruba od strony chłodniczki? Mnie uraczyła ta komplikacją i próba wykręcenia jej pozostałości zniszczyła gwint bo za diabła nie chciała ruszyć. Zmuszony kupnem drugiego egr-u zdziwiłem się - gościowi przy demontażu tak samo się ukręciła dolna śruba
Drugie pytanie - czy też wam się zbiera syf pod plastykiem zasłaniającym mechanizm egr-u? Jak go ściągnąłem to było pełno sadzy.
mi też się ukręciła, ale po podgrzaniu palnikiem wykręciłem pozostałość
syf się zbiera pod plastikiem, norma, z czasem mechanizm stanie dęba i wtedy errorczekendzinkontaktserwis, zaślepienie egra tą małą blaszką z allegro na metalowej rurce przyspiesza proces jakieś x7 ;)
Dzięki bo myślałem już ze to jakiś przednich którego nie powinno być.
toomekk6 05-12-2018, 09:46 To i ja odgrzeję kotleta.
Silnik DW10-C czyli 2.0 polift.
Czy macie może numery tych uszczelek, które trzeba kupić w ASO?
Planuję wyczyścić EGR i cały kolektor dolotowy.
kubabike 05-12-2018, 13:31 To i ja odgrzeję kotleta.
Silnik DW10-C czyli 2.0 polift.
Czy macie może numery tych uszczelek, które trzeba kupić w ASO?
Planuję wyczyścić EGR i cały kolektor dolotowy.
napewnoa ta:
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Uszczelka-zaworu-EGR-2.0-TDCi-DW10C/5004
oraz chyba tą:
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Uszczelka-zaworu-EGR-2.0-TDCi-DW10C/5007
do tego oringi i moze uszczelka pod kolektor, oringi maja wymiar
4szt do kolektora
Grubość 5,5 mm
Średnica zew: 46,6 mm
Średnica wew: 36 mm
Jeden do egr
Grubość: 3,5 mm
Średnica zew: 46 mm
Średnica wew: 39 mm
nowe kosztuje kolo 100pln, w sklepie z uszczelnieniami dalem 5pln z tym ze nie mieli wymiaru 5.5x36 i wzialem 6x36 i pasuje
klocolus 05-12-2018, 19:19 Pewnie jeszcze wypadało by wymienić gumowe uszczelki bo zaczną cieknąć po zdemontowaniu http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Uszczelka-pokrywy-zaworow-oringi-kolektora-ssacego-2.0-TDCi-DW10C/5054
Dlatego podałem wymiary oringow bo dopłacać 60zl w zestawie z uszczelka albo płacić 100 jak osobno to kpina, ja dalem 5pln za nie
toomekk6 06-12-2018, 09:44 Czyli oprócz oringów należy kupić jeszcze dwie uszczelki pod zawór EGR oraz uszczelkę pod pokrywę zaworów? Czy stara da radę?
Ktoś sam to robił w DW10-C?
kubabike 06-12-2018, 10:57 Czyli oprócz oringów należy kupić jeszcze dwie uszczelki pod zawór EGR oraz uszczelkę pod pokrywę zaworów? Czy stara da radę?
Ktoś sam to robił w DW10-C?
Ja jeszcze nie robiłem, na razie przymierzam się ale z tego co wiem, to warto wymienić tą uszczelke podwojną od egr bo ona uszczelnia też płyn chłodniczy. Kiedyś jak czyściłem w galaxy 1,9tdi to składałem na starych uszczelkach i nie było żadnych problemów.
Uwaga - jak już się za to wezmiesz to warto przyjrzeć się świecom żarowym, bo dojście do nich wymaga demontazu egr.
toomekk6 06-12-2018, 18:31 Ja jeszcze nie robiłem, na razie przymierzam się ale z tego co wiem, to warto wymienić tą uszczelke podwojną od egr bo ona uszczelnia też płyn chłodniczy. Kiedyś jak czyściłem w galaxy 1,9tdi to składałem na starych uszczelkach i nie było żadnych problemów.
Uwaga - jak już się za to wezmiesz to warto przyjrzeć się świecom żarowym, bo dojście do nich wymaga demontazu egr.
Dziękuję ślicznie za odpowiedź. To od razu świece będą zmienione. Czekam na świąteczną przerwę w takim razie. Jak na razie to jestem po wodorowaniu auta, został mi dolot i świecę i będzie czysciutko i nowitko :)
Hej. Problem z przepustnicą a dokładnie z czujnikiem. Po czyszczeniu pojawił się błąd P02E9. Podmieniłem przepustnice a błąd dalej nie znika. Oczywiście po resecie dtc w fordscsn
A takie małe pytanko..Po wyczyszczeniu EGR ,wyjęty i niepodpięty chodzi ręcznie lekko ale sprężyna nie zamyka go do końca.Trzeba pomóc tak jakby silniczek trzymał.Czy to norma czy walnięty egr ?
jakby walniety, zdejmowales te czarna pokrywke gdzie rolka jezdzi po polksiezycu? tam tez trzeba wypolerowac i nasmarowac
tak , i właśnie tam widać , że to sterownik elektryczny jest walnięty.Jest na yt filmik angolski jak gość rozbiera puszkę od sterowania.Mój mondek po odpaleniu już nie ma chęci jechać , kopci , do 2000 obr bez życia. Wymieniam egr na nowy , 285 zł i dam znać
tak , i właśnie tam widać , że to sterownik elektryczny jest walnięty.Jest na yt filmik angolski jak gość rozbiera puszkę od sterowania.Mój mondek po odpaleniu już nie ma chęci jechać , kopci , do 2000 obr bez życia. Wymieniam egr na nowy , 285 zł i dam znać
Jaki rezultat?
Powrócił do życia , trzeba adaptować kompem i śmiga
Powrócił do życia , trzeba adaptować kompem i śmiga
Kupiłeś w oryginale czy zamiennik ?
Czy pomiędzy egr a chłodniczką spalin jest uszczelka? Wyjmowałam i nie zwróciłem na to uwagi i nie wiem czy mi wypadła czy jej tam nie było.
Mozecie polecic kogos z okolic Warszawy?
Interesuje mnie czyszczenie dolotu i egr plus nowe uszczelki Mondeo mk4 polift silnik dw10c.
Dzieki i pozdrawiam
PatrykOpole 09-02-2023, 16:59 Panowie macie jakieś zdjęcie tego cudownego narzędzia? : D
Bump: Panowie macie jakieś zdjęcie tego cudownego narzędzia? : D
Ile może kosztować usługa czyszczenia całego dolotu w C-Max 2.0 tdci 2007-2010?
hindus3d 27-09-2023, 17:26 Witam. Odgrzebuje trochę. Mondeo mk4 1.8 tdci, 2007r.
Zauwazyłem syczenie/szumienie przy przyspieszaniu powyzej 2tys obr, nie raz przy gwałtownej jezdzie potrafi wyrzucic błąd na desce i przechodzi na ten powolny dziwny tryb. Staram się nie katować go w tej chwili. Poczytałem trochę stąd moje pytanie do was. Moja wiedza jest słaba w temacie aut więc moge mylic nazewnictwo (przepraszam :D) sam nie wiem co jest tutaj czym)
Sprawdzałęm wąż intercoolera (kolor zielony) który biegnie do kolektora ssącego, niby lubi pekac wtedy jest syczenie. Zauwazyłem ze lekko jest ochlapane od spodu i na około (olejem?) w okolicy opaski stalowej (kolor czerwony) zaraz przy kolektorze ssącym (kolor żółty).
Kiedys czyszczony był egr (kolor fioletowy) u mechanika. Coś tam się zblokowało nawiercali żeby wybić stąd śruba - jest tam szczelnie (kolor pomaranczowy)
Po zdjęciu opaski stalowej i gumowej rury obejrzałem rure ktora chyba wygląda na całą, zrobiłem foto miejsca gdzie rura wpada do wewnątrz kolektora, wygląda na lekko uświniony ten kolektor, widac to na foto.
Moje pytanie, czy wszystkie opisane przezemnie nazwy podzespołów są prawidłowe? czy rura która sprawdzałem to rura o syczeniu ktorej pisali ? ona biegnie do turbo ?
czy chcac obejrzec egr duzo roboty aby się do niego dobrać ? czytałem tez o przepustnicy powietrza - czy to ten sam element nazywane egrem ?
Czy ten dosztukowywany węzyk ktory nie wiem czym jest (kolor niebieski) moze miec jakis wpływ na pracę auta?
Sorry za ilosc pytan ale kogo sie poradzic jak nie specjalistów a chociaz będe miał jakies rozeznanie jak trafi do mechanika chociaz wolalbym sam co nieco sprawdzic :D
foto
https://i.ibb.co/8dVvhQB/auto.png
https://ibb.co/dLyChHc
hindus3d 29-09-2023, 15:09 wrociłem z podnośnika, od dołu rury też wyglądają na całe. Odpiełem przepływomierz powietrza, przeleciałem przez miasto, nie wyskakuje błąd na desce i nie przechodzi w ten dziwny tryb ale powiedzieć że to jego pełna moc to niestety też nie moge - mocy to mu nadal brakuje zwłaszcza przy wyższych obrotach, poprostu pamiętam jak ta buda latała a jak chodzi teraz :) przyspieszenie nie adekwatne do obrotów, ktoś coś?
hindus3d 01-10-2023, 09:18 Ten mosiezny czy co to jest element jest jakoś wyciągany?
Czy powinien jakoś reagowac patrząc od tej strony w momencie obracania tego grzybka?
https://ibb.co/yFxrgjc
https://ibb.co/yFxrgjc
hindus3d 01-10-2023, 15:13 Witam ponownie chyba udało mi się cos znalezc, mianowicie po prawej stronie od patrzac od frontu auta czyli strona kierowcy (po tej ktorej słychac szum o ktorym pisałem ) - na wysokosci filtra paliwa (centralnie pod nim) leci gumowy waz ktory biegnie na tył silnika (nie wiem gdzie on tam wpada bo nie widze za bardzo mysle ze w strone turbo) ale od przodu czyli pod tym filtrem jest montowany w metalowy kawałek rury ktora to leci w strone intercolera. Na boku tego gumowego wygląda jak pekniecie, zaraz przy tej metalowej rurze w ktorą wpada, wsadzalem palucha czuc druty, ma około 2cm szerokosci. Czy to moze byc moj winowajca?
ponizej fotki
https://ibb.co/6W3Wjj6
https://ibb.co/v3cWyKs
https://ibb.co/v3cWyKs
https://ibb.co/6W3Wjj6
synthman77 20-05-2024, 21:23 Witam,
odswiezam kotleta z zapytaniem, czy w DW10c da sie wyciagnac sam EGR ? Czy trzeba razem z chlodniczka ? Jezeli trzeba razem, to czy trzeba spuszczac caly plyn z ukladu chlodzenia ?
Pozdrawiam
Trzeba wyjąć całość, spuścić płynu chociaż tyle ile jest do wysokości egr.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
synthman77 26-05-2024, 17:37 Trzeba wyjąć całość, spuścić płynu chociaż tyle ile jest do wysokości egr.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Dzieki wielkie. Zaczalem to rozbierac i widze, ze do chlodniczki idzie tylko jeden waz od plynu chlodniczego, czy drugie jest wejscie/wyjscie jest w bloku silnika ? Jesli tak, to chyba lepiej nie zakladac starej uszczelki ?
Pozdrawiam
Pawel
Tak, wejście cieczy jest w bloku silnika. Uszczelka metalowa, zagniatana, należy założyć nową by uniknąć wycieków. Koszt znikomy.
https://ford-esklep.pl/uszczelka-zaworu-egr-2-0-tdci-dw10c--fo,182010
synthman77 27-05-2024, 17:04 Dzieki, zamowilem wszystkie, lacznie z ta gumowa od przepustnicy bo poci sie troche. EGR'a jeszcze nie wyciagalem ale przepustnica czysciutka. Znajde gdzies w necie momenty dokrecania srub od EGR ?
Pozdrawiam
Pawel
Tak, wejście cieczy jest w bloku silnika. Uszczelka metalowa, zagniatana, należy założyć nową by uniknąć wycieków. Koszt znikomy.
https://ford-esklep.pl/uszczelka-zaworu-egr-2-0-tdci-dw10c--fo,182010
synthman77 30-03-2025, 19:28 Witam. Mam szybkie pytanie. Do czego w zasadzie sluzy gruszka i podcisnisnienie w elektronicznym EGR jaki jest w tym silniku ?
klocolus 03-04-2025, 11:11 Do czego w zasadzie sluzy gruszka i podcisnisnienie w elektronicznym EGR jaki jest w tym silniku ?
Sterowania klapą pomijającą chłodniczkę aby dobrać temperaturę gazów w ramach potrzeb.
synthman77 12-04-2025, 12:40 Rozumiem. Wiec z praca samego zaworu EGR nie ma za wiele wspolnego. Dzieki !
klocolus 12-04-2025, 20:43 Wiec z praca samego zaworu EGR nie ma za wiele wspolnego.
Nie zgodziłbym się. Z pracą samego grzybka EGR nie ale jeśli chodzi o przepływ, ilość gazów recyrkulacji i ich temperaturę jak najbardziej tak. Więc będzie jej położenie powinno mieć znaczny wpływ na mieszankę. Jak egr jest zamknięty to jej położenie jest bez znaczenia.
|
|