Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Szukam takich felg


k1102
01-01-2015, 19:51
Witam jak by ktoś wiedział proszę o informacje co to za felgi rozmiar model et? Był bym wdzięczny :)

bladerr
02-01-2015, 15:59
Na moje oko to są felgi z Volvo, rozmiar i ET będzie pasować do S-max'a

Bump: http://accessories.volvocars.com/pl-pl/V60/Accessories/Document/VCC-472861/2015

Bump: ewentualnie coś takiego, mnie się też podobają, tylko, że to już 17"

http://accessories.volvocars.com/pl-pl/V60/Accessories/Document/VCC-472952/2015

Bump: trudno będzie trafić na używki, bo to jest felga akcesoryjna z tego co się orientuje, a cena nowych pewnie zwala z nóg

eclipse
02-01-2015, 16:14
Na moje oko to są felgi z Volvo, rozmiar i ET będzie pasować do S-max'a

Bump: http://accessories.volvocars.com/pl-pl/V60/Accessories/Document/VCC-472861/2015

Bump: ewentualnie coś takiego, mnie się też podobają, tylko, że to już 17"

http://accessories.volvocars.com/pl-pl/V60/Accessories/Document/VCC-472952/2015

Bump: trudno będzie trafić na używki, bo to jest felga akcesoryjna z tego co się orientuje, a cena nowych pewnie zwala z nóg

popraw...... link nie działa ...
a.....może tak łatwiej otworzyć będzie .

slawek-kali
02-01-2015, 16:37
To sa chyba felgi ETA-BETA. Strona tutaj: http://www.eta-beta.de/

http://www.eta-beta.de/shop/en/etabeta-jofiel-wheel-silver-20inch-5x112-5p2.html

k1102
02-01-2015, 17:42
felgi z volvo na pierwszy rzut oka wyglądają jak te same ale to nie te:) prawdo podobnie te co podał Kalik

Bump: cena kosmos 1500 euro :)

slawek-kali
02-01-2015, 18:10
Jakieś 300-500€ na Ebay używki ;)

k1102
02-01-2015, 18:25
znalazłem coś takiego

http://www.oponylider.pl/felgi-aluminiowe/eta-beta/jofiel-x-3/9x18-5x108-et73-999.99-29559

cliner
02-01-2015, 18:28
Cena była za 20"

slawek-kali
02-01-2015, 18:49
Felgi ładne, ale bardzo miękkie.
Sam chciałem takie kupić, ale poczytałem, popytałem i odpuściłem.
Praktycznie każde "na necie" są pokrzywione.

k1102
03-01-2015, 09:37
Też już poczytałem i odpadają.Dzisaj zakupiłem oryginalne fordowskie 18 gwiazda mam nadzieje że komfort jazdy będzie w miarę bo teraz mam 16 zima :)

tubus
03-01-2015, 10:22
To się zdziwisz. Na dobrych drogach jazda jak po sznurku ale na nierównościach plomby wypadają o koleinach nie wspomnę. Wiem bo mam takie zestawy lato-zima. Zawieszenie też częściej mechanika przywita.

snafu
03-01-2015, 11:32
Nie zgodzę się. Mam 16" zima (dostałem z autem) i 18" lato. Różnica w komforcie pomijalna. Natomiast w prowadzeniu (szczególnie przy wietrznej pogodzie na autostradzie) nie da się na 16" bezpiecznie jeździć z lekko wyższą prędkością.
Aktualnie rozglądam się za 18" na zimę (5 dni śniegu w roku mnie do tego przekonuje).
Drugi powód to planowane zaciski - nie wejdą pod 16'.

Szczyglaty
03-01-2015, 18:15
Przy 18" co z zawieszenia w smaxie dostaje najbardziej?
Kumpel ma Focusa ST2 na 18" i od 5 lat nic z zawieszeniem nie robił.

Muszę coś kupić na lato.

motorek4612
03-01-2015, 18:53
zawieszenia w smaxie dostaje najbardziej?
dostaje przód w zaleznosci po jakich drogach jezdzisz, przód czytaj koncówki drozków i drązki kierownicze oraz sworznie wahaczy, nic co by sie na innych rozmiarach nie zuzywało...
ale na nierównościach plomby wypadają o koleinach nie wspomnę.
no nie moge sie z kolega zgodzic, chyba ze masz profil mniejszy opony jak 45, to sie nie dziwie wtedy, przy fabrycznym rozmiarze 235/45/18 jest ok.tyle ze koleiny trzeba korygowac bo kapec szeroki.pozdro.

Szczyglaty
03-01-2015, 19:45
Boje się brać te seryjne 18" żeby ciągle nie naprawiać zawieszenia, żona też jezdzi także może być nie ciekawie.
Sęk że żadne 17" mi się nie podobają seryjne - a 17" ładne są ale chińsko-włoskie takie jak seryjne

BARNEY
03-01-2015, 19:59
Boje się brać te seryjne 18" żeby ciągle nie naprawiać zawieszenia, żona też jezdzi także może być nie ciekawie.
Sęk że żadne 17" mi się nie podobają seryjne - a 17" ładne są ale chińsko-włoskie takie jak seryjne


"Ciągle "- tzn jak często?

Szczyglaty
03-01-2015, 21:40
Raz w roku?

tubus
03-01-2015, 22:14
Codziennie ...:P

k1102
04-01-2015, 08:45
widzę że zdania podzielone ja myśle żeby założyć opony 215/45/18 co wy na to ??

wojtbf1
04-01-2015, 15:55
myśle żeby założyć opony 215/45/18 co wy na to
Przy tym rozmiarze będziesz miał mały indeks nośności....

tubus
04-01-2015, 16:06
Zdecydowanie lepiej nadaje rozmiar 175/60R18 pod względem obwodu i auto będzie wyglądało jak terenówka. A tak na poważnie zapytaj wujka Googla o kalkulator opon i temat stanie się bardziej klarowny.

MAG
04-01-2015, 21:51
... myśle żeby założyć opony 215/45/18 co wy na to ??
Za małe - jesli juz to 215/50/18 lub ewentualnie 225/50/18 (troszkę zbyt duże, ale minimalnie)

Poza tym w rozmiarze 235/45/18 (w przeciwiństwie do tych innych) masz naprawde spory wybór różnych opon ...

wentyl76
07-01-2015, 05:14
a 225/45 18 troche mniejsze ale chyba w porządku co wy na to :570:

MAG
07-01-2015, 17:26
A moge sie zapytać czemu nie fabryczny rozmiar?

wentyl76
07-01-2015, 17:28
MAG pewnie że możesz 235 wiem że fabryczne tylko sie zastanawiam jak na 8 calach leży ,a jak 225 leży bo nie mam rozeznania podpowiesz która lepiej by wyglądała

BARNEY
07-01-2015, 17:32
A jak przedstawia się sprawa łańcuchów śniegowych na 17" i 18"?

wentyl76
07-01-2015, 17:37
A jak przedstawia się sprawa łańcuchów śniegowych na 17" i 18"?

tzn. o co pytasz konkretnie

BARNEY
07-01-2015, 17:38
Czy można zakładać łańcuchy na 17" czy 18", czy będzie wystarczająco miejsca?

wentyl76
07-01-2015, 17:43
moim zdaniem jak na seryjnym zawiasie auto stoi to czy 17 czy 18 miejsca powinno starczyć tylko jaka szer. felgi jeszcze zależy no chyba że sie myle to mnie koledzy poprawią napewno

wojtbf1
07-01-2015, 18:08
czy będzie wystarczająco miejsca?
Przy 18 może być za mało.....u mnie przy ostrym skręcie przy większej prędkości koła przednie potrafią lekko otrzeć nadkole....mówię o rozmiarze 235/45/18.....

wentyl76
07-01-2015, 20:28
Przy 18 może być za mało.....u mnie przy ostrym skręcie przy większej prędkości koła przednie potrafią lekko otrzeć nadkole....mówię o rozmiarze 235/45/18.....

a jaką masz fele 8cali a Et

wojtbf1
07-01-2015, 21:00
http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2328017&postcount=156
To są moje felgi....pierwsze 4 foty.... ET 55...

wentyl76
08-01-2015, 05:15
ET 55 głęboko siedzi przy ET 45 raczej napewno nic by sie nie działo i jak sie nie myle twoje fele mają 8 cali szer.

MAG
08-01-2015, 16:04
MAG pewnie że możesz 235 wiem że fabryczne tylko sie zastanawiam jak na 8 calach leży ,a jak 225 leży bo nie mam rozeznania podpowiesz która lepiej by wyglądała

Zarowno 235/45 jak i 225 dobrze leżą na 8-calowej feldze.
Ja mam fabryczny i moim zdaniem optymalny dla S-Maxa rozmiar opony 235/45/18 na felgach 7,5J18 ET40 i felga jest troszkę schowana wewnątrz opony, ale za to dzięki niższemu ET koło jest ustawione bardziej na zewnatrz niz przy fabrycznych alusach.

wentyl76
08-01-2015, 17:34
Ja zakupiłem na lato 8j18 ET 45 ciekawe jak będzie wyglądać narazie jestem na etapie odświeżania ich jeszcze czeka mnie zakup opon i tu jest właśnie dylemat ,co powiesz na temat tanich opon 18 nowych rzędu 300zł sztuka ,bo powiem szczerze nie chce mi sie wywALAĆ 3000 na europejskie oponki

wojtbf1
08-01-2015, 19:47
ET 55 głęboko siedzi przy ET 45 raczej napewno nic by sie nie działo
To są oryginalne felgi fordowskie....

Pitsmax
08-01-2015, 20:57
http://p1.bikepics.com/2015%5C01%5C08%5Cbikepics-2717470-full.jpg

Szczyglaty
08-01-2015, 21:24
A ja szukam takich :D masz komplet z oponami?
Jak coś to dawaj PM

eclipse
15-01-2015, 14:29
http://www.felgi.pl/narzedzia-do-felg/kalkulator-et-felgi
Tu można sobie dobrać w 3d .:one:

Szczyglaty
15-01-2015, 21:49
A czy podejdzie rozmiar 215/55R18 99V?
Pod te gwiazdki co pokazał Pitsmax?

Pitsmax
15-01-2015, 22:20
na zdieciu masz 235/45/18 i duzo miejsca do okola.. ale 55 to juz jak 4x4 bedzie i efekt ucieka bo to duze auto.

MAG
15-01-2015, 22:30
215/55 wcale tak strasznie duzo wieksze od 235/45 nie są ...

Szczyglaty - moge się zapytać skąd pomysł na taki dziwny rozmiar, który tak czy siak jest deko za duży do S-Max'a ... ???

Znaczy same opony wejdą i ocierac o nic nie będą, ale one sa rozmiarowo bardziej do Kugi niz do S-Max'a

Szczyglaty
17-01-2015, 19:07
MAG akurat ojczulek ma dobre opony Continentala na 18" do Qashqai'a mają przejechane 10tys tyle co auto :P a teraz wygrał jakieś lepsze też w tym rozmiarze i chce mi dać te ccontinentale.
Czego się mogę spodziewać na drodze po takiej oponie w Smaxie?

k1102
18-01-2015, 11:05
Im węższa opona tym niższe spalanie :D

wojtbf1
18-01-2015, 13:52
Czego się mogę spodziewać na drodze po takiej oponie w Smaxie?
Z racji że jest to opona węższa i wyższa możesz odczuwać lekkie ,,pływanie,, auta na drodze, np przy pokonywaniu zakrętów.... dobrze że chociaż indeks nośności jest duży....
Podzielam ocenę kolegów....auto będzie ,,dziwnie,, wyglądało na tak dużych oponach....

lobuz123
18-01-2015, 18:18
Mam takie pytanie czy jest gdzieś katalog albo strona z oryginalnymi felgami pasujacymi do s-maxa ? Posiadał pewne felgi od Forda oryginalne w rozm 17" ale chciałbym wymienić na inny wzór. Nie chce chińskich ani 18" chodź wyglądają o wiele ladniej.

Posiadam takie ..

http://www.sandicliffeshop.co.uk/pub/files/.thumbnails/1310725297_F1553726_w220_h220.jpg


Drugie pytanie, wiem ze ten rozmiar jest nie oryginalny to czy ujdzie bo mam nowe opony z poprzedniego samochodu 215/45/17. ? Obecnie na fordowskich ALU mam chyba 225/50/17 ale SA w średnim stanie stad pytanie. :-)

BARNEY
18-01-2015, 18:57
Mam takie pytanie czy jest gdzieś katalog albo strona z oryginalnymi felgami pasujacymi do s-maxa ?

http://www.akcesoria-ford.pl/pl/pl/29/35

maciek8791
18-01-2015, 19:23
Z racji że jest to opona węższa i wyższa możesz odczuwać lekkie ,,pływanie,, auta na drodze, np przy pokonywaniu zakrętów.... dobrze że chociaż indeks nośności jest duży....
Podzielam ocenę kolegów....auto będzie ,,dziwnie,, wyglądało na tak dużych oponach....

Ja przerobiłem w passacie coś takiego że na zalecany większy rozmiar 215 założyłem 205/55/r16. Owszem wyglądał mniej ciekawie. Poza tym wszystko na plus przede wszystkim na węższych lepiej się trzymał drogi przy agresywnym ruszaniu (to była wersja 170KM), ponadto zrobiło się ciszej i auto wydawało mi się zrywniejsze.
Także w esiu też się zastanawiam nad felgami i oponami 16 zamiast 17.
pozdrawiam
Maciek

MAG
18-01-2015, 20:52
Lobuz123 - 215/45/17 to opona do Focusa 1, a nie S-Maxa!
Po pierwsze rozmiar jest o wiele za mały, a po drugie mogę się założyć że indeks nośności jest zbyt niski aby te oponki użyć w S-Maxie.



Maciek8791 - jedynym powodem dla którego mogłeś odnieść takie wrazenia jakie opisujesz to to, że najwyraźniej stare opony miałeś już w stanie agonalnym przed zmianą na nowe.

Co do 16-tek zamiast 17-tek w S-maxie - jedyne co zyskasz to minimalną odrobinę komfortu - cała reszta będzie na duży minus - i wygląd i zachowanie auta na zakrętach i przy dynamicznym ruszaniu też ...

Szczyglaty
19-01-2015, 09:35
Czeka mnie zakup w takim razie i opon = seria i felg 18" jak ma piter.

MaXyM
19-01-2015, 09:40
Ja przerobiłem w passacie coś takiego że na zalecany większy rozmiar 215 założyłem 205/55/r16. Owszem wyglądał mniej ciekawie. Poza tym wszystko na plus przede wszystkim na węższych lepiej się trzymał drogi przy agresywnym ruszaniu

To jakies nowe prawa fizyki.
Zwykle szerszy kapec = wiecej przyczepnosci a u ciebie odwrotnie.

Prawdopodobnie jednak chodzilo o agresywne ruszanie na nierownej drodze (moze z kolejinami). Szersza opona jest bardziej wrazliwa na wzdluzne nierownosci. Trzeba mocniej trzymac kierownice. Ale nadal to co piszesz nie moze byc "na plus"

maciek8791
19-01-2015, 15:57
To jakies nowe prawa fizyki.
Zwykle szerszy kapec = wiecej przyczepnosci a u ciebie odwrotnie.

Prawdopodobnie jednak chodzilo o agresywne ruszanie na nierownej drodze (moze z kolejinami). Szersza opona jest bardziej wrazliwa na wzdluzne nierownosci. Trzeba mocniej trzymac kierownice. Ale nadal to co piszesz nie moze byc "na plus"

No ale zaraz. Przecież zimą zalecają producenci węższy bieżnik i się lepiej trzyma na węższym.

Jestem pewny na 100% tego co piszę, w obu przypadkach były to nowe opony nie że te szersze to był szmelc czy coś takiego. O pomyłce nie ma mowy bo to auto miało DSG i mogłem dobrze porównać co się działo przy ruszaniu z kick-down przed i po zmianie opon na węższe, na szerszych bardzo szybko zapalała się trakcja. Mówimy o ruszaniu spod branek na przykład na a2 także o koleinach zapomnij.

Mogę się z Tobą nawet załozyć o browara i byś przegrał, piszę jak jest a nie co wynika z ogólnych założeń. Jeżdzę bardzo dużo km rocznie.

pozdrawiam - Maciek

_sobol_
19-01-2015, 18:14
Wskaż jednego producenta aut, który zaleca na zimę węższe opony :) Zarówno letnie jak i zimowe mają być w rozmiarze "fabrycznym".
Węższe opony zalecało... FSO, do "polskiego fiata", ale to już prehistoria...

eclipse
19-01-2015, 18:47
To uzależnione jest od tego na jaką nawierzchnie wjedziemy http://www.feuvert.pl/o-nas/porady/opony-na-zime-szersze-czy-wezsze-266.html

MAG
20-01-2015, 09:33
...
Jestem pewny na 100% tego co piszę, w obu przypadkach były to nowe opony nie że te szersze to był szmelc czy coś takiego. O pomyłce nie ma mowy bo to auto miało DSG i mogłem dobrze porównać co się działo przy ruszaniu z kick-down przed i po zmianie opon na węższe, na szerszych bardzo szybko zapalała się trakcja. Mówimy o ruszaniu spod branek na przykład na a2 także o koleinach zapomnij.

Mogę się z Tobą nawet załozyć o browara i byś przegrał, piszę jak jest a nie co wynika z ogólnych założeń. Jeżdzę bardzo dużo km rocznie.
...
No nie ma jak - trzeba napisać do producentów wszystkich sportowych aut, że właśnie odkryte zostały nowe prawa fizyki i auta lepiej się prowadzą przy węższych i wyższych oponach wiec czas na montaż w najnowszych Porszawkach opon waskich i wysokich zamiast szerokich i niskich :D:D:D

Powtórzę jeszcze raz - na 99% stare opony to był szmelc (nie wnikam w głebokośc bieznika) w porównaniu z nowymi ...





btw - Oczywiscie piszemy o zachowaniu auta na asfalcie, a nie na kopnym sniegu, gdzie węższa opona ma ułatwione zadanie.
No i oczywiscie jak przesadzimy z szerokościa opony, to pogorszy się nam przyspieszenie, ale to akurat ze względu na wieksze opory toczenia, a nie na łatwiejsze zerwanie przyczepności, bo tu fizyka jest bezwzgledna ...

maciek8791
20-01-2015, 20:25
Powtórzę jeszcze raz - na 99% stare opony to był szmelc (nie wnikam w głebokośc bieznika) w porównaniu z nowymi...

Jeszcze raz pisze zaden szmelc oba komplety byly nowe do tego ten sam model producent opony continental ts 850. Auto w automacie wiec moglem sobie poronwac obiektywnie ruszanie. Na zdrowy rozum w wezszych oponach masz wiekszy nacisk na cm2 wiec moze nie jest to wszystko takie oczywiste jak sie tu co niektorym specom wydaje , ja pisze jak jest po prostu z wlasnej praktyki. W sporcie na zime maja waziutkie opony zawsze i wcale nie tylko przy ciezkim sniegu.

MAG
20-01-2015, 21:26
... W sporcie na zime maja waziutkie opony zawsze i wcale nie tylko przy ciezkim sniegu.
Po pierwsze nie zawsze (tylko wtedy gdy scigaja się po sniegu), a po drugie czy te wąziutkie opony widziałeś kiedyś z bliska?
To sa opony KOLCOWANE przeznaczone do jazdy na sniegu i lodzie i sa oczywiscie wtedy waskie, bo w takich warunkach szersza opona nic nie da w przeciwieństwie do sytuacji gdy jedziesz po asfacie z dobrą przyczepnoscią - wtedy szersza opona zapewwnia o wiele lepsza trakcję - zobacz jakich opon uzywa się w wyścigach na torze (albo rajdach asfaltowych), a jakich na szutrze i moze wtedy w koncu zrozumiesz.

A jesli nadal twierdzisz że w Twoim jednym i wyjatkowym i szczególnym wypadku jest inaczej, to trudno - każdy ma prawo błądzić ... g:D

MAG
22-01-2015, 11:39
Witam jak by ktoś wiedział proszę o informacje co to za felgi rozmiar model et? Był bym wdzięczny :)

Na alledrogo właśnie takie znalazłem ... :one:
http://allegro.pl/eta-beta-20-5x108-land-rover-jaguar-volvo-fo-i5000108375.html


No nie powiem ...



... podobają mi się ...

bladerr
22-01-2015, 13:45
a ET 40 podejdzie?

Szczyglaty
22-01-2015, 14:36
Na alledrogo właśnie takie znalazłem ... :one:
http://allegro.pl/eta-beta-20-5x108-land-rover-jaguar-volvo-fo-i5000108375.html


No nie powiem ...



... podobają mi się ...

MAG Panowie na początku mówili że są za miękkie do tego auta.
Sęk w tym że też mi się podobają ale to rozmiar 20", ale konkretne powody czemu są gorsze nikt nie podał.
Poniżej różne wariacje kolorów i rozmiarów

Zwykłe 18" komplet 2630 PLN to dużo

http://www.oponylider.pl/felgi-aluminiowe/eta-beta/

slawek-kali
22-01-2015, 15:57
Felgi sa ladne, ale naprawde miekkie, albo same pacany na nich jezdza :D
Teraz jest posucha na ebayu, ale latem mnostwo tego i duzo powyginanych.
Na niemieckim forum forda to nie mialy zbyt dobrych opinii na temat wytrzymalosci.
Pewnie duza w tym zasluga rozmiaru 18+ ;)

maciek8791
22-01-2015, 21:26
A jesli nadal twierdzisz że w Twoim jednym i wyjatkowym i szczególnym wypadku jest inaczej, to trudno - każdy ma prawo błądzić ... g:D

Kolego błądzisz niestety jedynie ty. Napisze jeszcze raz żebyś nie miał wątpliwości :

1) Jak zakładam szerszą oponę, to jak tylko pojawi się deszczyk, jezdnia lekko śliska itd. to na tych szerszych od razu pięknie mi się pali wszystko na żółto jak go mocniej depnę -o czym nie ma mowy na węższych oponach.

2) Tłukę po 60,000 km rocznie więc widzę to bardzo wyraźnie z własnej praktyki, nie wyczytałem tego w motorize albo nie wydaje mi się że coś wiem - ja to wiem, bo to widzę na własne oczy jeżdżąc samochodem.

Nie ma żadnej wątpliwości że jak masz węższą oponę, to nacisk na cm2 musi być większy - co z tego wynika?

Weź idź sobie na śnieg z sankami które mają bardzo szerokie płozy i z sankami które mają wąziutkie płozy. Ja ci mówie że będziesz się bardziej ślizgał na tych szerokich, bo będzie mniejszy nacisk na powierzchnie - ciężar się lepiej rozłoży. Na wąskich płozach twoja waga docisnie je do podłoża i będziesz się mniej ślizgał. Może napiszesz że będzie inaczej?

Albo wyobraź sobie auto z napędem na tył, jedno ma pusty bagażnik drugie ma wsadzony w bagażnik 50kg worek. Które Twoim zdaniem lepiej będzie się trzymało?

juri2069
22-01-2015, 21:50
No ale zaraz. Przecież zimą zalecają producenci węższy bieżnik i się lepiej trzyma na węższym.

Kolego sory ale nie do końca masz racje. Wąskie opony na zime to mit. Zaraz napiszesz że auta rajdowe mają wąziutkie. Tak ale one się trzymają innych praw fizyki oraz kolców

Wszystkie ostatnie testy prowadzone przez przeróżne firmy- Autoświat , Tygodnik "Motor" i inne , obaliły mit wąskich opon.
Testom były poddawane opony tanie , średnie oraz z najwyższej półki.
Warunki w jakich były testowane to śnieg , deszcz i kałuża.
We wszystkich rodzajach opon we wszystkich testach lepsze hamowanie oraz przyśpieszanie jak i prowadzenie miała opona szeroka poza jednym : wjechaniem w kałużę.
Wiadomo że szersza opona będzie pływała w kałuży jak i koleinach wypełnionych wodą.

Oczywiście ten test nie jest w stosunku 99-1 dla opon szerokich Bo też dużo do powiedzenia ma marka , cena itd.
Ale w zdecydowanej większości opona szeroka wygrywała.

3 lata temu w a8 miałem jedną zimę 255/35 R18.
Następnej zimy kupiłem 225/45 R17
Obie opony prowadziły się rewelacyjnie.
W mondeo mk3 miałem 225/45 R17.
Rzekłbym - nie wiem co to śnieg

Ja osobiście polecam szersze z własnego doświadczenia , innych użytkowników oraz przeprowadzanych testów

Bump: 1) Jak zakładam szerszą oponę, to jak tylko pojawi się deszczyk, jezdnia lekko śliska itd. to na tych szerszych od razu pięknie mi się pali wszystko na żółto jak go mocniej depnę -o czym nie ma mowy na węższych oponach.

Widocznie takie dziadoskie masz opony


Nie porównuj sanek do opon.

A po wtóre - szersza opona ma większą powierzchnie do pociągnięcia i lepiej sięchwyta śniegu - to czysta fizyka.
Jeżeli masz dobry bieżnik to nawet szkoda porównywać szerszą oponę z wąską.
Jeżeli natomiast jeździsz na łysych oponach to obali to wszystkie testy i praktyki.
Tyle na ten temat. :D

Bump: Albo wyobraź sobie auto z napędem na tył, jedno ma pusty bagażnik drugie ma wsadzony w bagażnik 50kg worek. Które Twoim zdaniem lepiej będzie się trzymało?

To z obciążeniem i nic do tego nie ma szerokość opony.
Wsadzisz 2 metrowego wieprza i do każdej góry wyjedziesz dużym fiatem

MAG
22-01-2015, 22:13
...
Na niemieckim forum forda to nie mialy zbyt dobrych opinii na temat wytrzymalosci.

aaaaaa, no to mi je skutecznie z glowy wybiłes, bo juz miałem plan je kupować, a swoje 20-tki opylać :roll:





Kolego błądzisz niestety jedynie ty. ...
Taaaaaaaaa - a wraz ze mną cały motoryzacyjny świat ...
Z mojej strony koniec na ten temat :568:

195kuker
24-01-2015, 21:02
[QUOTE=MAG;2335877
Po pierwsze rozmiar jest o wiele za mały, a po drugie mogę się założyć że indeks nośności jest zbyt niski aby te oponki użyć w S-Maxie.
.[/QUOTE]

Kolego a od kiedy indeks nośności zależy od rozmiaru, nie opowiadajmy bajek..

MAG
24-01-2015, 21:10
Kolego a od kiedy indeks nośności zależy od rozmiaru, nie opowiadajmy bajek..
Po pierwsze czy ja gdziekolwiek takie cos napisałem???
A po drugie, to sugeruje, abys zanim będziesz mnie posądzał o bajkopisarstwo, to może byś najpierw sprawdził indeks nosnosci opon 215/45/17 ...
.... w zdecydowanej wiekszosci przypadków jest on poniżej 90-ciu ...


EDIT
Żeby nie byc gołosłownym, przed chwila na szybko zerknąłem na stronke oponytanio.pl i z łacznie 282 opon letnich oferowanych w tym rozmiarze mniej wiecej po połowie rozkładaja sie wyniki z indeksami 87 i 91 (mam wrażenie, że minimalnie więcej jest tych 87), a oprócz tego widziałem ze 2 czy 3 sztuki z indeksem 89 i 2 sztuki z 97 z czego te dwie sztuki to jakas chińszczyzna "Infinity", wiec nie wiem czy to wogole nie jest pomyłka...

195kuker
24-01-2015, 21:32
Bump: Po pierwsze czy ja gdziekolwiek takie cos napisałem???
A po drugie, to sugeruje, abys zanim będziesz mnie posądzał o bajkopisarstwo, to może byś najpierw sprawdził indeks nosnosci opon 215/45/17 ...
.... w zdecydowanej wiekszosci przypadków jest on poniżej 90-ciu ...

EDIT
Żeby nie byc gołosłownym, przed chwila na szybko zerknąłem na stronke oponytanio.pl i z łacznie 282 opon letnich oferowanych w tym rozmiarze mniej wiecej po połowie rozkładaja sie wyniki z indeksami 87 i 91 (mam wrażenie, że minimalnie więcej jest tych 87), a oprócz tego widziałem ze 2 czy 3 sztuki z indeksem 89 i 2 sztuki z 97 z czego te dwie sztuki to jakas chińszczyzna "Infinity", wiec nie wiem czy to wogole nie jest pomyłka...

Tak właśnie w pierwszej części postu mówisz gdzie ty coś takiego pisałeś a w drugiej udowadniasz że pisałeś i masz rację, po czym stwierdzasz że i tak jednak są ale tylko chińskie

Przepraszam za to bajkopisarstwo ale problem w tym że była mowa o oponie 215/55r18 a nie 215/45r17, ta pierwsza na bank ma nośności nawet i 100 bo stosowany w nowych suv i crossoverach. Z resztą i tak w tym przypadku dopiero możemy rozmawiać o rozmiarze 215/50 r18

MAG
25-01-2015, 08:54
Sorki kolego, ale najwyraźniej masz spory kłopot z czytaniem ze zrozumieniem.

Zacytowałes moja wypowiedz z postu 49, gdzie obciąłes pierwsza cześć zdania, gdzie jak wół było napisane, ze chodziło o rozmiar 215/45/17, bo takie opony z innego auta miał kolega lobuz, a teraz usiłujesz wmówić ze dotyczyła moja wypowiedz innego rozmiaru.

Po drugie, to w drugiej części swojej wypowiedzi udowadniam ze miałem racje, pisząc wcześniej ze mogłem się założyć ze tamte opony bedą miały zbyt niski indeks nośności dla S-Maxa.


EDIT
Zeby nie było - tak dokładnie wygląda cała moja wypowiedź z której wyciąłeś sobie tylko kawałek ...

Lobuz123 - 215/45/17 to opona do Focusa 1, a nie S-Maxa!
Po pierwsze rozmiar jest o wiele za mały, a po drugie mogę się założyć że indeks nośności jest zbyt niski aby te oponki użyć w S-Maxie.



...

k1102
25-01-2015, 12:13
Panowie cały czas chodziło o ten rozmiar 215/45/17 bo ja chciałem taki założyć zamiast 235/45/18 żeby obniżyć spalanie :D

MAG
25-01-2015, 13:39
Jeśli już chcesz 17-tki i nie fabryczny rozmiar 225/50/17 to proponuje 215/55/17 - są w dopuszczalnym odchyleniu od rozmiaru fabrycznego i jezdzi się spoko - miałem takie zimówki na fabrycznych felach od Titanium.

Edit
Tylko nie zapomnij o indeksie nośności minimum 94, bo w tym rozmiarze zdarzają się 91 który jest za mały do Maxia

195kuker
26-01-2015, 18:00
No więc wszystko się wyjaśniło drugi raz nie będę przepraszał

lobuz123
26-01-2015, 19:47
Tak dla wyjaśnienia owe opony z audi A4 które powiadam w rozm 215/45/17 posiadają indeks 91V wiec lipa. Zostaje sprzedać i szukać odpowiednich opon. Pozdro.

Saucerhead
23-03-2015, 07:37
Witam,

Odświeżę trochę temat felg. Poszukuję felg 17'' wyglądających podobnie do oryginalnych 18-calowych wzór 5-ramienny Y-design. Na znanym portalu aukcyjnym są np takie:

http://allegro.pl/felgi-17-5x108-ford-mondeo-s-max-focus-c-max-675-i5092201104.html

Z tego co czytałem w dziale Mondeo to koledzy pisali, że to produkcja chińska i raczej nie polecali.
Czy ktoś może widział coś w podobnym stylu tylko uznanej firmy.

Pozdrawiam.

MAG
23-03-2015, 09:38
AEZ Phoenix jest trochę zbliżona wyglądem/

Ale ja osobiście proponowałbym wzór zblizony do Dezent F albo Dezent M - felga 5-ramienna z dosyć masywnymi ramionami optycznie pasująca (IMHO) do S-Max'a i sprawiająca wrażenie większej niż jej nominalny rozmiar.

Saucerhead
23-03-2015, 10:21
AEZ Phoenix jest trochę zbliżona wyglądem/

Ale ja osobiście proponowałbym wzór zblizony do Dezent F albo Dezent M - felga 5-ramienna z dosyć masywnymi ramionami optycznie pasująca (IMHO) do S-Max'a i sprawiająca wrażenie większej niż jej nominalny rozmiar.

Dzięki za odpowiedź.
Te dezenty są podobne do oryginałów, które mam - 7x17-calowe, 5-ramienne. Niestety oryginały są trochę zniszczone i myślałem o zostawieniu ich na zimę i kupieniu wzoru Y na lato.
Ponieważ nie specjalnie się znam na felgach to mam jeszcze pytanie dotyczące parametrów tych felg. Z tego co widzę otwór centrujący jest większy niż w oryginale i odsadzenie ET mniejsze. Czy to nie będzie problem?

MAG
23-03-2015, 10:59
Otwór centrujący w felgach "aftermarketowych" zawsze jest wiekszy.
Razem z felgami dostajesz odpowiednie pierścienie, które odpowiednio redukuja ten otwór centrujący do wymaganej wielkości w zależności do jakiego auta je zamawiasz, bo rozstaw otworów 5x108 stosuje kilku producentów - np. Volvo, Renault, Peugeot, Citroen, Land Rover, Jaguar ...

Mniejsze ET oznacza ze felga będzie ustawiona bardziej na zewnatrz niz oryginalna, co powoduje, że auto wygląda dużo ciekawiej.
Takie wartości ET jakie mają wszystkie te felgi nie sprawiają żadnego kłopotu - i tak jest tam jeszcze minimum po 15-25mm miejsca do rantu błotnika.

Miałem wczesniej zimówki Dezent F 7J17 ET42 bodajże i auto na nich prezentowało się o niebo lepiej niz na firmowych felgach (tez miałem te 5-ramienne)

Teraz mam felgi 7,5 cala szerokie z ET40 i nadal mam ok.17mm miejsca do rantu błotnika

nigel
23-03-2015, 11:00
Witam. Do mnie jadą takie felgi Momo reds blade. Jak na moje oko podobne do y-ków. Pozdrawiam.

Saucerhead
23-03-2015, 12:23
Witam. Do mnie jadą takie felgi Momo reds blade. Jak na moje oko podobne do y-ków. Pozdrawiam.

Też je widziałem i wyglądają zacnie. Jak rozumiem rozmiar tych Momo to 7,5''x17''? Czy to, że te felgi są 7,5'' a oryginał 7'' nie sprawi problemu?

nigel
23-03-2015, 13:26
Tak felgi są 7,5 cala, ale et jest mniejsze bo 40. Trochę się podrówna w ten sposób.

MAG
24-03-2015, 22:53
Tak felgi są 7,5 cala, ale et jest mniejsze bo 40. Trochę się podrówna w ten sposób.
Przepraszam, ale "podrówna" do czego???

Bo szersza felga i mniejsze ET powodują, że koła sa osadzone duzo bardziej na zewnatrz w staosunku do oryginalnych ...


Ale dopisze ponownie, że 7,5J z ET40 tak jak juz pisałem, nie robi żadnych problemów.

Nawet 8J z ET40 nie będzie powodowało żadnych problemów.

A powiem wiecej, nawet 8,5J z ET40 bedzie ok :619:

Oczywiście przy feldze 8,5 cala szerokości, opona 225 jest już na granicy dopuszczalności i lepiej byłoby użyć 235 ...

Pisze "lepiej" a nie "koniecznie" ...

nigel
25-03-2015, 13:14
Fakt moja wypowiedz nie była zbyt profesjonalna. Źle to po prostu zrozumiałem. Teraz już kumam.

Zenon86
12-08-2015, 16:24
Witam, szukam felg alu 16' do S maxa 2.0TDCI 140KM. Poszperalem w internecie i dowiedziałem się, że muszę szukać takich felg :
ET : 40-55
Rozstaw śrub : 5x1018
Cale : 7 lub 7,5

No więc poszperałem trochę i podam wam linki felg, które najbardziej mi się spodobały :
1. http://allegro.pl/felgi-aluminiowe-ats-ford-volvo-7jx16-4szt-i5580118243.html
2. http://allegro.pl/a047-5x108-16-volvo-s40-v40-v50-kpl-i5044405517.html
3. http://allegro.pl/t13-raptor-5x1083-et40-16x7-ford-volvo-mondeo-i5383547089.html
4. http://allegro.pl/nowe-felgi-alu-16-5x108-ford-volvo-renault-i5549897310.html
5. http://allegro.pl/felgi-aluminiowe-peugeot-407-508-oryginal-i5576557699.html
6. http://allegro.pl/autofelgi-oryginal-ford-komplet-16-autofelgi-i5540924675.html
7. http://allegro.pl/t43-motorsport-5x108-114-3-et45-16x7-ford-kia-i5444446266.html
8. http://allegro.pl/felgi-ford-7jx16h2x50-et50-5x108-i5048942694.html
9. http://allegro.pl/16-oryginalne-felgi-volvo-s80-v70-xc70-s60-i5587287812.html
10. http://allegro.pl/oryginalne-felgi-volvo-16-7jx5x108-et50-i5596682291.html
11. http://allegro.pl/felgi-16-5x108-ford-bmax-cmax-mondeo-vovlo-v40-i5368004492.html
12. http://allegro.pl/felgi-16-5x108-ford-focus-ii-iii-mondeo-renault-i5409206028.html

Najbardziej przekonowują mie felgi numer 1 i 2, bo cena wydaje się rozsądna... Co sądzicie ?
Z góry dziękuje i pozdrawiam.

kleryk
12-08-2015, 17:55
Jak już tak bardzo chcesz te 16 chociaż dla mnie takie to na zimówki to 1 i ostatni wzór w miarę wyglądają.