Zobacz pełną wersję : [Galaxy 2000-2006] Piski "ślizgania" przy skręcie kierownicy do oporu.


pogromcachess
10-01-2015, 14:33
Problem pojawia się czasem podczas manewrowania pojazdem na parkingu, gdy potrzebny jest skręt do oporu by zaparkować pojazd na miejscu. Nie pojawaia się zawsze. Czasami. Brzmi jakby guma ślizgała się po metalu ( podobny do paska napędowego). Coś ktoś wie? Pozdrawiam.

taxidriver
10-01-2015, 15:35
pompa wspomagania się zaczyna kończyć potem będzie coraz więcej i więcej aż nastąpi wymiana pompy......

salom
10-01-2015, 15:41
Z takim popiskiwaniem pompy jeżdziłem przez dwa lata, nic sie nie zwiększało. Rok temu założyłem nowy pasek wielorowkowy, i już zapomiałem, że kiedykolwiek piszczało.

pogromcachess
10-01-2015, 15:47
Czyli propozycja wymiany paska wielorowkowego jest póki co bliższa niż wymiana pomy :P Czy już lepiej pompę?

DDiablo
10-01-2015, 16:15
Poczytaj o sprzęgiełku alternatora, podobno daje podobne objawy, u mnie muszę je sprawdzić bo mam podobnie a pompa była już wymieniana.

tomamar
10-01-2015, 16:28
Sprawdz naciąg paska, jak jest ok to go wymień i wtedy zobaczysz.

sewenpamp
10-01-2015, 16:41
"pogromcachess" miałem ten sam problem w galaxy Mk1 1.9 tdi.
Wymień pasek wielokolorowy + napinacz i po sprawie :lol:.
Pozdro Paweł.

taxidriver
10-01-2015, 16:49
Jak napisałem zaczyna się kończyć ale do końca jeszcze daleko.Problem pojawia się czasem podczas manewrowania pojazdem na parkingu, gdy potrzebny jest skręt do oporu nadal twierdzę że to nie pasek jest takie charakterystyczne popierdywanie pompy, będzie coraz gorzej jak napisałem. Pasek sprawdź wizualnie jak nie jesteś w stanie określić czy jest do wymiany zapytaj się kogoś kto wie jak to określić. Na dzień dzisiejszy nie ma możliwości zdiagnozowania samochodu na odległość przez internet. Nie da się też załatwić wszystkiego Vagami scantoolami i innymi programami czasem po prostu trzeba się pochylić i pomacać podejrzany element.

SRS
10-01-2015, 16:57
przy max. skręcie pompa wspomagania działa pod największym obciążeniem , najprostszym sposobem czy pasek się ślizga jest spryskanie paska wodą (zraszaczem) , jak przy skręcie zacznie piszczeć to już wiadomo co jest przyczyną . Tanio i prosto.

sewenpamp
10-01-2015, 17:42
.. nadal twierdzę że to nie pasek jest takie charakterystyczne popierdywanie pompy,...
Jeżeli "popierdywanie":lol:, brzęczenie jak by było mało oleju w wspomaganiu to raczej pompa, ale jak piszczy to pasek plus napinacz ponieważ pasek ślizga przy obciążeniu.

Kasiarz
11-01-2015, 13:30
Problem pojawia się czasem podczas manewrowania pojazdem na parkingu, gdy potrzebny jest skręt do oporu by zaparkować pojazd na miejscu. Nie pojawaia się zawsze. Czasami. Brzmi jakby guma ślizgała się po metalu ( podobny do paska napędowego). Coś ktoś wie? Pozdrawiam.

Czy miałeś w ostatnim czasie wymieniane końcówki drążków lub drążki kierownicze? Czy robiona była z innych przyczyn geometria przedniego zawieszenia? Czy piszczenie występuje podczas maksymalnego skrętu w jedną czy obie strony?

pogromcachess
11-01-2015, 14:53
Nic nie było robione. Przeważnie występuje, gdy obracam kierownicę w lewo do oporu. Jeżeli w prawo to nic się nie dzieje.

Kasiarz
11-01-2015, 16:19
Pytałem o geometrię, ponieważ to samo miałem w Mondeo po niewłaściwie ustawionej zbieżności. Maglownica piszczała przy dobiciu skręcając do oporu w prawo. Normalni kręcąc była zupełna cisza, wspomaganie jednostajne, maglownica suchutka. Jeździłem tak ponad rok. Po właściwym ustawieniu zbieżności, kierownicy na wprost i jednakowego wychylenia kół w obie strony nastała cisza.

taxidriver
11-01-2015, 17:28
Galaxy ma sztywny karosaż nie wychylisz koła nigdzie....
Chyba że krawężnik lub dziura wielkości kanionu kolorado była na drodze pokonana....
po prostu podjedź do pana Kazia co naprawia pompy wspomagania lub łepskiego mechanika niech się określi czy to pompa czy pasek gdybanie przed klawiaturą niewiele wniesie bo zawsze ktoś napisze w końcu że u niego w "paserati' to było tak że jak wlał paliwo to ono o pewnym czasie znikało z samochodu i nie wie gdzie.....;)

Kasiarz
11-01-2015, 18:39
Jak zwykle znajdzie się taki koleś, który napisze "podjedź do pana Kazia co naprawia pompy wspomagania lub łepskiego mechanika niech się określi czy to pompa czy pasek". A co w przypadku, jak pan Kazio wymieni pół samochodu i stwierdzi, że jeszcze nie trafił na to co go boli? Niektórzy mechanicy są łebscy, ale np. do czyszczenie portfela.
Myśląc takimi kategoriami, każdy drugi post w temacie wyglądałby tak samo: jedź do mechanika, lub elektryka" :)
Nie każdy ból głowy to od razu guz lub tętniak, czasami przyczyna jest bardzo błaha.
Karosaż to raczej pochylenie koła a nie wychylenie.

taxidriver
11-01-2015, 19:12
Z takim popiskiwaniem pompy jeżdziłem przez dwa latawymiany paska wielorowkowego sprzęgiełku alternatora, podobno daje podobne objawy,Sprawdz naciąg paska, jak jest ok to go wymień i wtedy zobaczysz. Wymień pasek wielokolorowy + napinacz i po sprawiejest spryskanie paska wodą mało oleju w wspomaganiu to raczej pompa, ale jak piszczy to pasek plus napinaczPytałem o geometrięno i tu już jesteśmy wymienione pół samochodu kol.... kasiarz zadaje dobre pytania ale nie konsekwentne geometria to zbieżność i karosaż łącznie... Ja pisze jak nie masz pewności nie wiesz czy na pewno podjedź do znajomego dobrego ( ja mam jednego mechanika od 16 lat plus to co sam grzebie jakieś paski głowice wymiany silników skrzyń kapitałki kwestia czasu i kasy ;) które są lub ich nie ma )

sewenpamp
11-01-2015, 20:32
no i tu już jesteśmy wymienione pół samochodu ..
To chyba nie bardzo czytasz to co cytujesz bo większość twoich cytatów zmierza właśnie w kierunku paska wielorowkowego :wink:, do połowy fury jeszcze daleko:diabel2:

taxidriver
11-01-2015, 20:45
Na dzień dzisiejszy nie ma możliwości zdiagnozowania samochodu na odległość przez internet. Nie da się też załatwić wszystkiego Vagami scantoolami i innymi programami czasem po prostu trzeba się pochylić i pomacać podejrzany element. nic więcej nic mniej....czekamy na pogromcachess co powie niestety to wszystko to tylko gdybanie teoretyczne nikt nie widział nie słyszał jeśli chcecie sie słuchać bo większość tak mówi proszę ja już milczę .

sewenpamp
11-01-2015, 20:54
nic więcej nic mniej....czekamy na pogromcachess co powie niestety to wszystko to tylko gdybanie teoretyczne nikt nie widział nie słyszał jeśli chcecie sie słuchać bo większość tak mówi proszę ja już milczę .
Luzik :wink:, myślę że jak teraz pod maskę zerknie to od razu znajdzie usterkę.

pogromcachess
15-01-2015, 14:22
Hej, jako amator starałem się coś tam popatrzeć i może coś odkryłem. Pasek jest dosyć luźny. Mogę go śmialo przesuwać po rolce. Odkryłem też jedną rzecz. Gdy uruchamiam rano silnik zaczyna coś lekko ,,się ślizgać"- podobny dźwięk jak przy skręcie. Najciekawsze jest to, że pisk wzmaga się, gdy włączam światła. Gdy silnik popracuje przez 2 minuty piski ustają.

sewenpamp
15-01-2015, 17:52
Raczej normalna reakcja, że przestaje piszczeć nagrzewa się i po chwili łapie i altek już możne nie stawia takiego oporu , ale te światła i piszczenie to tak jak by pasek klinowy piszczal i można go naciągnąć alternatorem (lub wym na nowy ),a to nie ma nic wspólnego ze skręcaniem (wspomaganiem) i piszczeniem bo wspomaganie jest na wielorowkowym pasku .

FG01
15-01-2015, 19:59
Witam Kolegów. Podobny przypadek miałem w moim samochodzie. Wymienione było sprzęgiełko alternatora, przy okazji remont alternatora i nic - dalej piszczało. Pojechałem do mechanika, ten posłuchał i mówi pasek do wymiany oraz suche łożysko napinacza (można je rozebrać i nasmarować). Wymienił też płyn w układzie wspomagania. Teraz cicho, można skręcać do oporu. Pozdrawiam

pogromcachess
16-01-2015, 17:17
Macie rację. Nie ma co gdybać. Zajadę do znajomego mechanika w tygodniu i napiszę wam co i jak. Bardzo serdecznie wszystkim dziękuję za pomoc i opinie! Wielka krata piwa wam!:D

sewenpamp
24-01-2015, 06:48
Sie ma Paweł czekamy na kratę, ale jeszcze bardziej na to co było przyczyną pisków. Napisz co i jak.