Zobacz pełną wersję : [C-MAX 2003-2007] Kręci a nie odpala - P0100 1.6TDCI
Witam
Mam pewnien problem, moj C-Maxik z silnikiem 1,6 tdci nie pali, rozrusznik kreci ładnie a nie odpala...
po podlaczeniu kompa posypało blędami:
p1577, p0222, p1936, u0405, p1935,p1402,p0251,p01000,p2141
dodam ze do tej pory auto jeździło bez najmniejszych problemów..
wszytsko stało sie po wymianie akumulatora...
Ma ktos jakis pomysł??
MIREKTERAZPOLSKA 15-04-2013, 18:25 ten akumulator jest dobry????
większość błędów to niskie napięcie
jaką masz moc silnika?
Akumulator mam nowy, napiecie i ladowanie zgodne z instrukcja:/
moc silnika 90 km, przebieg 150 tys
Wynika raczej że było zwarcie do masy . Jeśli wywaliło tylko bezpiecznik to masz szczęście.
a który bezpiecznik ten w skrzynce obok akumulatora , czy bezpieczniki w schowku? gdzie szukać i jaki , od czego
Musisz sprawdzić wszystkie. Mogła się stać rzecz gorsza . Przy zwarciu mogło się upalić któreś z wielu połączeń z masą. Gdyby to było podłączenie pod prof. komputer to byłby wydruk z interpretacją błędów a tak szukamy w ciemno.Napisz co ci jeszcze działa oprócz rozrusznika.
Wszystko działa, klima, radio, szyby , swiatła, rozrusznik kręci, tak jakby nie podawalo paliwa do wtrysków sam nie wiem...
,Nie ma sygnału z recyrkulacji spalin [0405,1402 ]pedału gazu [0222 ],nie dzała pompa wtryskowa[0251 ] .Tutaj trzeba szukać przyczyny.
[01000 ]-zgłoszenie o złym systemie diagnostycznym
reszta mówi o zwarciu do masy i złym odczycie z czujnika temperatury B , chyba na chłodnicy.Przydałby się fachowiec aby powiązał to wszystko do kupy.
Wszystko działa, klima, radio, szyby , swiatła, rozrusznik kręci, tak jakby nie podawalo paliwa do wtrysków sam nie wiem...
Pogadaj z tedi_k, ma bardzo duże obeznanie w maxach.
P1577 - Pedal Position Sensor Outputs Disagree
P0222 - Throttle/Pedal Position Sensor/Switch "B" Circuit Low
U0405 - Invalid Data Received From Cruise Control Module
P1935 - EGR Metering Orifice Restricted
P0251 - Injection Pump Fuel Metering Control "A" (Cam/Rotor/Injector)
P0100 - Mass or Volume Air Flow "A" Circuit
P2141 - Exhaust Gas Recirculation Throttle Control Circuit "A" Low
Pamiętaj, że jedna rzecz może nawalić cały łańcuszek błędów. Z tego co napisałeś to wychodzi na zapchany EGR lub padł ci pedał gazu.
Nie bierz tego jako diagnozę ostateczną, bo naprawdę może się okazać, że np. masa się poluzowała.
Ps. Możesz zadzwonić do ASO FORDA ( telefony podają na swoich stronach ) poprosić SERWISanta i opisać co masz za problem. Jak znajdziesz spoko gościa to Ci podpowie co sprawdzić. Sprawdzone, są jednak ludzi w serwisach a nie tylko ździercy.
[2141] tak wygląda jakby to zwarcie dotyczyło wiązki od EGR i samego EGR
jutro bede sprawdzał jak wróce z pracy, postaram sie skontaktowac z tedi_k
A tam zaraz masa błędów...;)
Było trochę błędów w module wspomagania elektro-hydraulicznego układu kierowniczego - bez znaczenia w tej sytuacji (kiedyś warto zerknąć na wiązkę czujnika kąta skrętu przy maglownicy).
Był jeden błąd w GEM związany z czujnikiem deszczu - też bez znaczenia.
Natomiast jeden jedyny istotny błąd to P0251 "Injection Pump Fuel Metering Control A".
Sprawdziłem przekaźnik R14 od załączania napięcia na podzespoły silnika - wygląda na działający. Sprawdziłem bezpiecznik f34 od pompy wysokiego ciśnienia - wygląda na sprawny.
W związku z tym trzeba zweryfikować:
- czy układ paliwowy w tak zwanym międzyczasie nie uległ dużemu zapowietrzeniu;
- czy faktycznie dochodzi napięcie do pompy wysokiego ciśnienia (być może przy zakładaniu akumulatora została jakoś nadwrężona wiązka w skrzynce bezpieczników w komorze silnika).
Znalazłem tutaj procedurę serwisowania błędu P0251 z etisa : http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=1716202&postcount=2
Wg IDS -a (to fordowski tester) lista przyczyn powstania tego kodu błędu może być:
- błąd sterowania ciśnieniem w szynie paliwowej
- brak paliwa w zbiorniku
- ograniczenie przepływu miedzy pompą paliwa i zbiornikiem
- niedrożny filtr paliwa
- zablokowane, splątane lub zagniecione przewody paliwowe
- uszkodzone przewody elektr. zaworu regulacji dawki paliwa
- usterka wtryskiwacza
Czyli wygląda jednak na zapowietrzony - zatkany układ doprowadzania paliwa.
Witam, po wielu trudnach auto nadal nie pali:(
Po diagnostyce Tedi_K, i podopowiedzeniu muchenikowi problem nie znika...
Auto odpala na system startowy, ale pompa nie podaje paliwa na wtryski , jakby byla zablokowana, mam dylemat...
Czy sa inne metody sprawdzenia tego ukladu? Mechanik cos mówil o "pajączku" paliwowym, ale nie chce wymieniać odrazu pół samochodu..
Witam, po wielu trudnach auto nadal nie pali:(
Po diagnostyce Tedi_K, i podopowiedzeniu muchenikowi problem nie znika...
Auto odpala na system startowy, ale pompa nie podaje paliwa na wtryski , jakby byla zablokowana, mam dylemat...
Czy sa inne metody sprawdzenia tego ukladu? Mechanik cos mówil o "pajączku" paliwowym, ale nie chce wymieniać odrazu pół samochodu..
Jeżeli odpala w trybie awaryjnym to raczej pompa paliwa, a przyczyna to "nasze paliwo". Jak zatankowałeś gdzieś badziewnej ropy, to reakcja jest łańcuszkowa, od baku przez pompę po wtryski.....
Witam
Wielki szacunek i podziekowanie dla Tedi_K, jako jedyny diagnozował prawidłowo, naprawde wysmienity fachowiec i bardzo pomocny człowiek.
Po wielu innych diagnozach rece opadały, pompa, sterownik silnika itp, a Pan Tadeusz odrazu prawidłowo określił usterke.
Jeszcze raz wielkie podziekowanie i z czystym sumieniem polecam fachowca , Pana Tadeusza , forumowego Tedi_K
tedi_k, a może pomożesz i mnie ;-)
Mój C-max 1.6 TDCI 109 KM (2005r), czasami odpala, czasami nie "widzi" immobilasera, czasami wywala błąd wspomagania, czasami ESP itp... Czasami jeździ normalnie. Mam wrażenie, że źle reaguje na upały i deszcze, ale brak dowodów... Auto stoi 4 dni u elektryka i jak na złość nie chce się wywrócić. Jak błędy pojawiają się podczas jazdy, praktycznie nie można jechać...
Raz wcześniej udało się podłączyć kompa, jak był "wywrócony" i komputer wywalił masę błędów, generalnie nie mógł się połączyć z immo, pompą abs i chyba większością podzespołów...
P138B, U0073, U0416, P1935, P1622, U1900, U2510, U0073, U2202, U2012, P1936, U193b, P1934, P0500, P1622.
Tak dla porządku, na wszelki wypadek, dwa-trzy dni przed awarią, miałem wymieniane amortyzatory z przodu i linkę hamulcową i klocki hamulcowe wszystkie.
EDIT:
Koledzy, okazało się, że procek Motoroli w zegarach puścił (zimne luty, problem z zegarami opisany na forum) Po małej sugestii, że te objawy pasują do tej usterki, elektryk wymontował zegary, przylutował wszystkie styki na nowo i od 2 tyg. jest ok. Wygląda, że to było to.
Tedi_K dzięki za konsultację.
Przyszła kryska na matyska....
Paliwo w baku jest. 3 dni po -14, wsiadam, odpalam, po 5 sekundach się zdusił.
Kolejne próby odpalenia kończyły się kręceniem, bez zaskoku, od strony bezpieczników słychać klekoczący przekaźnik. Przygasające kontrolki i światło.
Po kilku próbach sobie darowałam. Na drugi dzień to samo. Zakręcił, odpalił, po 5 sekundach zgasł. Dalej to samo.
Na trzeci dzień nie zagadał wcale. Zamykałam z palca.
Aku nowy, jednak nie był doładowywany od kupna.
Po podłączeniu innego aku - otworzony z pilota, zamknięty, otworzony - to samo, kręci - nie zaskakuje.
Błędy P0100 i P0238.
Mniemam że bez mechanika się nie obejdzie. Jakaś krótka diagnoza żebym mogła być mądrzejsza od mechanika?
Stwierdzono również brak napięcia na wtryskach, podsłuchiwałam ;) Bezpieczniki sprawdzone.
lukaszek_socho 11-01-2015, 15:39 Nie jestem znawcą kodów ale:
P100 to przepływomierz
P0238 wspomaganie turbosprężarki.
Te błędy chyba nie mają wpływu na brak możliwości rozruchu.
slawek-kali 11-01-2015, 15:45 p0100-Czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza
p0238-Czujnik A wspomagania turbosprężarki - wysoki sygnał wejściowy
Moze najlepiej skasuj te błędy i zobacz czy wyskoczą ponownie. dochodzi w ogóle paliwo na wtryski ?
P0100 MAF sensor https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_eng/mazda3/20060311105619/html/id0102c3829100.html
P0238 MAP sensor https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_eng/mazda3/20060311105619/html/id0102c3830200.html
motorek4612 11-01-2015, 16:08 kurde radek70 a po naszemu cos???? czyli rude jak sie odzywał tzn ze mechanicznie jest ok, jakas pierdoła elektroniczno-elektryczna zapewne...uszy do góry, moze cosm przymarzlo??? masz mozliwosc wepchnac maxia do ciepłego boxu na noc???
lukaszek_socho 11-01-2015, 16:13 Ja bym spróbował na noc odłączyć akumulator. Może coś się zresetuje i odblokuje :)
Skoro brak napięcia na wtryskach to wiadomo czemu nie odpala. Można jeszcze sprawdzić przekaźniki, może któryś się nie załącza.
Aku odpięty. Do ciepłego, to jutro wjedzie do mechanika mam nadzieję. Się doholuje. Ja się na tym nie znam. Jutro spradzę czy błędy powróciły, ale samo skasowanie błędów to nic nie daje ;) jak jest błąd, musi być przyczyna. Zastanawia mnie czy jakiś syf z paliwa nie poszedł, dodatkowo był mróz. Ehs, mam ochotę rzucać mięsem. Nie miał kiedy tylko przed urlopem.
Podoga niestety nie sprzyja na grzebanie.
wysłane gołębiem z Latającego Holendra
gregor75 11-01-2015, 16:59 próbowaliście odpalić jakimś samostartem ?
Jeszcze nie, ale wpadliśmy na to ;) Spróbujemy jutro.
kurde radek70 a po naszemu cos????
Rafał co znalazłem, to dałem. Zawsze można sobie przetłumaczyć. Nie jestem mechanikiem. Nawet do końca nie wiem gdzie są te czujniki.Na plaka raczej nie odpali, bo obydwa błędy wskazują na przerwany obwód.
Poszedł do mechanika. Znaczy się doholował. Jutro diagnoaza.
wysłane gołębiem z Latającego Holendra
arturfom 12-01-2015, 18:49 Co do p0100 to może być poza maf również problem z ciśnieniem dolotowym a ten silnik może nie odpalić jeśli komputer stwierdzi deficyt składu mieszanki
Natomiast drugi błąd oznacza problem z doladowaniem co ma pokrycie w wyżej podanym
Jeśli padnie czujnik ciśnienia masz te dwa błędy, jak powietrze ucieka również a najmniej przyjemne jest jak padnie turbo ale będzie więcej bledow, które traktuje jako ostatnie do grzebania dla mechanika bo kasa na drzewie nie rośnie a diagnoza może być szybka i najprostsza turbo.
Juz pisalem chyba ze na temat tego silnika wiedza więcej peugotowcy i wtryski oraz turbo są ostatnimi przedmiotami do grzebania starczy dziura w rurze a objaw jak przy walnietym turbo , nie daj grzebać przy turbo i wtryskach zanim nie sprawdzi mechanior wszystkie elementy do lotu powietrza i czujniki, jak powie cos o turbo do wymiany, czy wtryskach do sprawdzenia i regeneracji to znajdź takiego co ma idsa albo porządny diag i sprawdzi parametry z pid zanim wyda diagnozę
Mechanik jest sprawdzony. Jak postawią diagnozę będą dzwonić. Już go raz ratowali. Mam nadzieję że to nic poważnego. Dzięki za porady. Raport jutro.
wysłane gołębiem z Latającego Holendra
Aga, to niech maksiu szybko wraca do samochodów poruszających się o własnych siłach. Tylko co by Pani finansowo za mocno nie "skaleczył" :)
Maxiu wrócił. Zapowietrzony układ paliwowy, błędy po wykasowaniu z tematu nie wróciły. Odpowietrzony, działa.
Ręcę opadły. Nieszczelności nie stwierdzono.
Czy w takim razie, jeśli był kręcony, żeby nie powiedzieć piłowany, podczas mrozu, przymarzło paliwo i wtedy się napchało powietrza?
Czy może cofa paliwo? Samochód stoi na lekkim spadku codziennie. Ostatnio faktycznie mało jeździ.
Czy położenie może mieć coś do tego?
Stało się raz, chciałabym wyeliminować kolejny. Dodawać coś do paliwa?
wysłane gołębiem z Latającego Holendra
motorek4612 13-01-2015, 15:41 rude a mozesz wrzucic zdjecie komory silnika bez osłony silnika, tj zeby silnik było widac???? i jak mozesz w dobrej rozdzielczosci
Nie chcesz Corsy ? ... benzyna nie zamarza ;)
motorek4612 13-01-2015, 15:47 podczas mrozu, przymarzło paliwo i wtedy się napchało powietrza?
Tak mogło się stać, mogłaś gdzieś zalać jeszcze letnie paliwo.
Czy może cofa paliwo?
Stało się raz, chciałabym wyeliminować kolejny. Dodawać coś do paliwa?
No właśnie tego się obawiam ze rano czy tez za kilka dni problem wróci, jesli bedzie miał się zapowietrzyć to żadne dodatki temu nie zapobiegną....
lukaszek_socho 13-01-2015, 16:17 Tankujesz często czy dopiero jak rezerwa się świeci?
Ja zawsze latem jeżdżę do rezerwy aby na bieżąco wypalać ewentualne syfy a zimą w duży mróz zawsze dolewam jak jest 3/4 zbiornika, jak nie ma mrozów jak teraz to zalewam przy 1/4 zbiornika (mało km zimą robię i często wyjeżdżam raz na 2-3 dni). Pustka w baku i różnice temperatur sprzyjają wytrącaniu się wody.
Co do dodatków to mój ojciec za czasów Passata 1.6D :D zawsze przed zimą lał 0,5L denaturatu na 55L ropki a w zimie dolewał profilaktycznie 0,1L na zbiornik :D
motorek4612 13-01-2015, 16:20 Samochód stoi na lekkim spadku codziennie
to nie ma znaczenia.
Lukaszek, denaturatu w zamierzchłych czasach to się dolewało do powietrznych układów hamulcowych, a do ropy, to tylko nafta lub benzyna.
Niektórzy dolewali denaturatu ale do benzyny przed zimą aby denaturat wyłapał wodę,żeby nie zamarzły przewody, ale, kto wie, może dolewali i do ropy.
Zimą zawsze zostawiam minimum 1/4 baku.
Cóż sprawdzi się zawór, może tam jest syf. Chyba że pan mechanik już to zrobił. I zobaczymy.
Na szczęście tyle, bo miałam mieszane uczucia.
Dzięki jeszcze raz za podpowiedzi.
Rob^ szyderco! Nie na to Twoje auto liczę ;)
gregor75 13-01-2015, 20:12 red, a filtr paliwa kiedy był wymieniany ???
No i mam nadzieję , że teraz został wymieniony .
Wszystkie filtry plus olej były wymieniane półtora miesiąca temu.
arturfom 14-01-2015, 10:36 Nie lej denaturatu - zaj...edziesz pompę, za sucho będzie
Możesz wlać olej 2T do kosiarek - polepsza smarowanie ropy bo nowoczesna jest za sucha, polecam dodatek całoroczny Castrola - wydajny, nie drogi, i działa a polecał mechanik co zna się na robocie - nie wiem czy to zasługa Castrola czy oleju ale problemów z odpaleniem nie ma
Kiero021 02-05-2024, 16:46 Dzień dobry,
przeszukałem już jak mogłem niestety nie znalazłem rozwiązania problemu. 2 tygodnie temu Ford odpalił na jakieś 5-10 sekund po czym zgasł. Nie było żadnych znaków specjalnych w stylu nieregularnej pracy silnika. Po podpięciu do komputera i zaczytania błędu wyskoczyły P0100 i P0102, jak zrestartowałem już tylko P0100 powraca. Auto kręci lecz nie odpala. Kod błędu sygnalizuje na MAF sensor, wymieniłem go trzykrotnie. Na początku na używany zamiennik Sensata ale pokazywał ponad 60 stopni powietrza dolotowego oraz 120g/s powietrza na zapłonie. Potem na używany zamiennik Pittsburgh i temperatura 59-61 stopni i 0g/s wpuszczanego powietrza. Ostatni to nowy Pittsburgh i pomiary jak przy zamienniku. Filtry i oleje wymieniane miesiąc temu, auto przez ten czas zrobiło z 100km. Pracującą pompę słychać na zapłonie. silnik do 1.6 tdci 109km 2004r.
Prawdopodobnie masz gdzieś uszkodzone przewody. Chyba że trafiasz na uszkodzone przepływomierze.
Możesz odpiąć przepływomierz (MAF sensor) oraz EGR i zobacz czy odpali czy pojawia się cały czas ten sam błąd czy może inny.
|
|