Zobacz pełną wersję : [Fiesta 2001-2008] Jaki olej zalać aby był dobry?


Przemol121981
10-02-2010, 23:53
Panowie jaki olej lejecie do waszych foczek?
Ja mam dylemat czy wymieniac na Mobila 5W30 czy moze Castrol EDGE lub Magnatec rowniez 5W30...
Prosze o wasze sugestie na ten temat :razz:

stasiek49
11-02-2010, 16:35
do MK1 leje Mobila 15w40,a do MK5 Mobila 10W40

Klocek7
11-02-2010, 17:00
Witaj!
Sorry, ale odpowiem Ci: wybierz sam!
A kieruj się tym: http://www.forumsamochodowe.pl/oleje/
Co do mnie, to dobra, pewna marka - to sprawny samochód
Pozdro.

saint
23-09-2010, 18:28
Witam

...sytuacja wyglada nastepujaco: przejechanych mam juz 177tys a jako, ze pora znow wymienic olej, zastanawiam sie czy nie nalezy zmienic syntetyka na pol-syntetyk. Musze zaznaczyc, ze nic nie ubywa, nei wycieka, po prostu chciallbym sie dowiedziec czy ten przebieg nie zobowiazuje do zmiany oleju.

Druga kwestia: czy jest jakas roznica miedzy polecanym Fordowskim olejem (ktory niestety pamietam zakupilem za zbyt duza sume pieniedzy) a jakims innym olejem czy to castrola, mobila, shella ... Ktory z nich bedzie najrozsadniejsym wyborem?

dziekuje za odp i pozdrawiam

PS zapomnialbym, czy nalezy zmienic gestosc oleju? dotychczas jezdzilem na 5w30

Assan
23-09-2010, 18:33
Użyć "szukaj" i wszystko będzie jasne,czytania na dobry tydzień

IrasT
28-02-2014, 20:29
Czy dany olej nadaje się do mojej benzynki
"EDGE TD 505.01 B OLEJ CASTROL 5W40"
,bo po wymianie na fakturze jest taka sygnatura

rafikvy
12-01-2015, 16:04
Witam, od niedawna jestem włascicielem fiesty 1.3 70KM 2007r. Chcialbym wymienić olej, nie wiem jaki był wczesniej lany i jaki teraz wlać. Znalazłem w necie Olej ford formuła f 5w30 - czy taki będzie dobry do ośmiolatka?

slawek-kali
12-01-2015, 16:51
Dobry. Możesz spokojnie lać ;)

the_cure
14-01-2015, 21:01
mam fiestę MK6 z 2002 r i cały czas używam formuły 5W30. ma 230tys i nie dolewam oleju od wymiany do wymiany :D

kleszczak
26-03-2015, 16:05
Witam, zakupiłem wczoraj fiestę z 2004r silnik 1.4 zetec.
Jaki tam powinien być olej i ile go wchodzi?

Skolmi
26-03-2015, 16:15
Olej jak wyżej lub każdy inny 5W30 spełniający normę Forda.
3,75-3,8 l (w zależności od filtra, bo pasują różne).

Michu97
27-03-2015, 20:15
Też podłączę się do pytania ;)

Tydzień temu kupiłem Fiestkę z 2005 roku, silnik 1.3 58KM, przebieg 126 tys. kilometrów. Wcześniej (na 109 tys.) miał lany 5W30. Teraz lać ten sam, czy zmienić na 10W40?

slawek-kali
27-03-2015, 20:18
Lac co każą. 5w30 Formula F, Castrol, Liqui Moly itp.

marko52
27-03-2015, 21:00
Też podłączę się do pytania ;)

Tydzień temu kupiłem Fiestkę z 2005 roku, silnik 1.3 58KM, przebieg 126 tys. kilometrów. Wcześniej (na 109 tys.) miał lany 5W30. Teraz lać ten sam, czy zmienić na 10W40?

Lej o tych samych parametrach,a gdy zacznie kiedyś poważnie pić,to wtedy 10.

Bump: Witam, zakupiłem wczoraj fiestę z 2004r silnik 1.4 zetec.
Jaki tam powinien być olej i ile go wchodzi?

Wymieniałem dziś u siebie - weszło 4 litry,filtr też sie wymienia,bo nie wiadomo czy poprzednik go wymieniał.

koko555
12-04-2015, 12:12
Witam. Posiadam Fieste z 04r i jestem zmuszony do wymiany oleju w tym samochodzie. Przebieg tego samochodu to ok 177-178 tys km. Dotychczas był lany olej Mobil 5W-40 (syntetyk). Czy nadal mam lać ten syntetyk w tym aucie, czy lepsza opcją byłoby przejście na półsyntetyk ze wzgędu na jego wiek/przebieg? Jaki ewentualnie polecilibyście mi olej wlać? Czytałem trochę że ludzie chwalą sobie Valvoline, czy rzeczywiście byłaby to dobra alternatywa?

jasiu_1988_
12-04-2015, 15:14
zalej to samo, ja lałem ford formula f, ale przeszedłem na millersa http://allegro.pl/millers-oils-ee-longlife-eco-5w30-5l-ford-specyfic-i5186203433.html
silnik tak nie klepie

romek07
14-04-2015, 16:03
Czy nadal mam lać ten syntetyk w tym aucie,

TAK Jeśli silnik jest w dobrym stanie.

czy lepsza opcją byłoby przejście na półsyntetyk ze względu na jego wiek/przebieg?

Bzdura J/W

Ważny jest stan techniczny silnika a nie wiek/przebieg auta.


Był syntetyk, lej syntetyk.

Zgadzam się z tym :one: o oby jak najdłużej.

Fordownia
20-04-2015, 20:56
Jeżeli silnik ma zrobić przebieg to tylko na dobrym oleju. Syntetyk

adam199018
26-09-2015, 22:32
witam mam fieste 1.3 benzyne 2006r przebieg 71 tys km poprzedni własciciel uzywał oleju 5w40 czy dalej taki uzywac czy radzicie inny do tego silniczka ?

marko52
27-09-2015, 10:56
Zalewaj takim samym.

Basra
27-09-2015, 14:06
Witam

SAE 5W-20 lub 5W-30.

pozdrawiam

tegies
27-09-2015, 15:06
Nie patrz na cyferki przy 'w' tylko na normę jaką producent zaleca.
A1/B1 lub A5/B5 zalej. Czyli w większości przypadków jest to właśnie 5w30 lub 0w30 z tą normą.

merkaba12
27-09-2015, 20:59
poprzedni właściciel lał 5w 40
i taki sam kupiłem z 5w 40 A1/B1 lub A5/B5

gdyby
29-09-2015, 11:21
Millersa dobierz wg zaleceń tegies.

szkodnik85
30-09-2015, 23:31
Jak już tutaj jest taki temat to może i ja zapytam, w tej chwili auto jeździ i jeździło przez ostatnie kilka lat na oleju mobil 1 esp formula 5w30 taki lał poprzedni właściciel i taki tez ja lałem. Będę musiał wymienić go w tym miesiącu i teraz moje pytanie: zostać dalej na mobilu czy zalać oryginalny fordowski olej ?

marko52
01-10-2015, 11:30
Wszystkie oleje zachodnich producentów maja podobną jakość,ja jeżdżę też na mobilu,silnik nic nie bierze,nie grzeje się, to po co zmieniac, takie jest moje zdanie.

szkodnik85
01-10-2015, 14:38
Tylko mobil to acea C2,C3 a fordowski to A5/B5 troszku oleju mi bierze podejrzewam ze to uszczelniacze zaworowe.

tegies
01-10-2015, 15:04
Acea C1 i C2. Chodzi o HTHS w przedziale 2.9 - 3.5.
C1 to lowSAPS
C2 to midSAPS.

Dalej masz C3 i C4. Sytuacja podobna:
C4 HTHS powyżej 3.5 i lowSAPS
C3 HTHS powyżej 3.5 i midSAPS

SAPS - zawartość popiołów w 'spalonym' oleju.
HTHS - lepkość oleju w 150 stopniach celsjusza.

hebann
15-10-2015, 09:22
Witam, być może ten problem był już poruszany ale nie mogę uzyskać jednoznacznej odpowiedzi. Poprzedni właściciel mojej Fiesty lał Lotos 5W40, ja aktualnie przez 3 lata leje Mobil Super 3000 5W40 jako że nadchodzi termin zmiany oleju chciałbym zmienić na ten co był zalecany od Forda. Moje pytanie brzmi czy ta zmiana jest konieczna czy zostać przy tym co lałem ? I jaki to dokładnie był Ford Formula F 5W30 WSS-M2C913-C ? bo widziałem dwie wersje tego oleju z ACEA A1/B1 i ACEA A5/B5 który będzie odpowiedni ?
Fiesta 1.3 2002r.

gdyby
15-10-2015, 14:03
Zdecydowanie popieram polecających Millersa. Silnik mojej babci działa ciszej i dynamiczniej - przypuszczam, że "puściły" nagary i nastąpiło doszczelnienie tłok-cylinder.

marko52
15-10-2015, 16:28
Witam, być może ten problem był już poruszany ale nie mogę uzyskać jednoznacznej odpowiedzi. Poprzedni właściciel mojej Fiesty lał Lotos 5W40, ja aktualnie przez 3 lata leje Mobil Super 3000 5W40 jako że nadchodzi termin zmiany oleju chciałbym zmienić na ten co był zalecany od Forda. Moje pytanie brzmi czy ta zmiana jest konieczna czy zostać przy tym co lałem ? I jaki to dokładnie był Ford Formula F 5W30 WSS-M2C913-C ? bo widziałem dwie wersje tego oleju z ACEA A1/B1 i ACEA A5/B5 który będzie odpowiedni ?
Fiesta 1.3 2002r.

Olej mobil dobrze współpracuje z katalizatorem ,z zaworami,- takie są opinie torowców,jest dużo tego na necie.Te ekologiczne wstawki w silniku własnie dobrze współpracują.

hebann
16-10-2015, 10:38
Ok więc mam do wyboru między tańszym Mobil 3000 X1 Formula 5W30 a droższym Valvoline SynPower FE 5W30 który będzie najlepszym wyborem ? oba dedykiwane Fordom

marko52
16-10-2015, 11:14
Ok więc mam do wyboru między tańszym Mobil 3000 X1 Formula 5W30 a droższym Valvoline SynPower FE 5W30 który będzie najlepszym wyborem ? oba dedykiwane Fordom

Olej mobil a5 b5 to najwyższa jakość tego oleju - wybór należy do Ciebie,ja już jeżdże na nim 1o lat, przejechane 160kkm i nic nie ubywa ,nie grzeje się,rura wydech,czysta.

merkaba12
17-10-2015, 09:10
w książce sam naprawiam ford fiesta mk6 wydanie rus zalecają Ford/Motorcraft Formula E 5W-30 ewentualnie SG 5W-30, 5W-40, 10W-40 to na końcu ksiazku

ale na stronie 56 sa już oznaczenia tego oleju ACEA A1/ Â1 ACEA
À3/ Â3

gdyby
17-10-2015, 15:32
I olej z takimi parametrami należy wlać.

crk81
18-10-2015, 11:41
koledzy zakładam, że nie jesteście przedstawicielami handlowymi czy też nie dorabiacie rozwożeniem pizzy :lol:
...więc jeśli się nie mylę, to musicie z chłodną głową samodzielnie ocenić jak dużo jesteście gotówi zapłacić za "spokój ducha" - tak dokładnie, który olej jest lepszy można przyrównać do rozmów o wyższości jednych świąt nad drugimi.
Podstawowa zasada (co do której każdy powinien się stosować) używać olej zgodny ze specyfikacją producenta auta, a jeżeli ten zmienia zalecenia jednej specyfikacji drugą (np. FORMULA F ACEA A1/B1 ->> A5/B5) warto sprawdzić czy nabywany olej jest kompatybilny wstecznie (potwierdzenie oficjalne wytwórcy oleju - a nie teoretyczne założenia norm).
Podsumowując skorzystajcie z ogólnodostępnych "dobieraczek" na stronach znanych/renomowanych producentów olei silnikowych, wytypujcie 2 lub 3, sprawdźcie aprobaty/normy, następnie ceny oraz łatwość/dostępność ewentualnego kupna ...no i zakup.
Napisałem powyższe ...bo temat "Jaki Olej" przypomina telenowele brazylijskie :wink:. Zwykły Kowalski stosujący się do zaleceń obsługi samochodu nigdy (czego każdemu życzę) nie będzie miał "przyjemności" ponosić kosztów usuwania efektów "eksperymentów olejowych".

Na co ja sam się zdecydowałem by odstawić "eFkę" przeczytacie >>TU<< (http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=225952). Tego Totala używam do dnia dzisiejszego i nie mam żadnych powodów go nie polecać (podtrzymuję swoje pozytywne odczucia/spostrzeżenia).
Czy są lepsze? zapewne, ale ...cena oleju kontra sposób eksploatacji pojazdu - czyli wracamy do początku...:p

robert2609
15-12-2016, 18:47
Witam opiszę krótko historię;auto w rodzinie od 2011r.kupione z przebiegiem 122000 km jaki olej nie wiadomo u nas wymiana i zalany Mobil 5W30 wymiana po 20000km i tu zonk wlany Mobil 15W40 i na nim przejechane kolejne 20000km. Odkupiłem auto od ojca co teraz robić z wymianą oleju jaki wlać 5W czy 15W? przebieg 164tyś.

aprox99
15-12-2016, 18:57
Jaki chcesz ,wszystkie oleje są mieszalne.Wlej 5W30

http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/2042/oleje-dobre-na-wszystko.html
Pytanie:czego wy się tych olejów tak boicie?

slawomirro
15-12-2016, 19:33
Witam opiszę krótko historię;auto w rodzinie od 2011r.kupione z przebiegiem 122000 km jaki olej nie wiadomo u nas wymiana i zalany Mobil 5W30 wymiana po 20000km i tu zonk wlany Mobil 15W40 i na nim przejechane kolejne 20000km. Odkupiłem auto od ojca co teraz robić z wymianą oleju jaki wlać 5W czy 15W? przebieg 164tyś.

Przy 15W nie odpalisz na mocniejszym mrozie. Bez sensu na polskie warunki.
Czytajac forum widziałem natomiast opinie osób, ktrzy wlewali olej o smarowalności 40 i potem narzekali że im więcej pali i głośniej pracuje.
Skoro zalecany jest olej 5W30 to taki też wlej (albo 0W30).

impresja
15-12-2016, 19:53
Musisz pamiętać, że przy wymianie na 5w z 15w przy nawet małym wycieku z silnika powiększy się on, a nawet mogą pojawić się nowe. A pewne to, że 15w40 jest wlany? taki olej zalewa się raczej przy wielkich przebiegach, jak już coś niedomaga. Może początkowo wróć do 10w, wg. mnie to ryzykowne, pewnie teraz wielu się odezwie, że rozszczelnienie wyssane z palca itp., różne są zdania a Ty i tak się sam przekonasz...

Marek
15-12-2016, 20:00
Musisz pamiętać, że przy wymianie na 5w z 15w przy nawet małym wycieku z silnika powiększy się on, a nawet mogą pojawić się nowe.

Bzdura. Nic się nie stanie.

Poczytaj tematy na forum o zmianie na wyższy olej z niższego. Jakoś nikomu nic nie wypłukało. Sam tez juz nie raz zmieniałem na lepszy olej z 10W czy 15W.
Jak masz wyciek z silnika to uszczelniacz czy uszczelkę wymieniasz, a nie gęstszym olejem łatasz...

pewnie teraz wielu się odezwie, że rozszczelnienie wyssane z palca itp., różne są zdania
To może nie o zdaniach piszmy tylko o faktach. Jeszcze nikt się na forum nie znalazł,któremu rozszczelniło silnik, za to teoretyków wielu...
Przy 15W nie odpalisz na mocniejszym mrozie.
Chyba tylko wtedy jak padnięty aku będzie :) Odpalić odpali tylko klepać będzie.

marko52
15-12-2016, 20:03
Ja bym wlał 5w 30,za mało km przejechane by przechodzić na 10,chyba że zacznie pobierać,niektórzy leją i 15 choć nie potrzeba,latem pod temperaturami oleje robią się rzadsze i dlatego wlany był 15, ja to rozumiem, też tak kombinowałem - ale zimą autko mi tylko stało - wtedy '' maluszek'' miał 120kkm i oleju nie brał wcale,tak że rozumiem czym się kierował poprzednik.

impresja
15-12-2016, 20:05
Bzdura. Nic się nie stanie.

Poczytaj tematy na forum o zmianie na wyższy olej z niższego. Jakoś nikomu nic nie wypłukało. Sam tez juz nie raz zmieniałem na lepszy olej z 10W czy 15W.


To może nie o zdaniach piszmy tylko o faktach. Jeszcze nikt się na forum nie znalazł,któremu rozszczelniło silnik, za to teoretyków wielu...

Chyba tylko wtedy jak padnięty aku będzie :) Odpalić odpali tylko klepać będzie.


no i się zaczęło.... a przekona się sam po wymianie.

pisałem również o przyczynach zalania 15w, bez powodu nikt go nie zalał, pewnie coś klepało, albo ciśnienie małe.

Marek
15-12-2016, 20:08
no i się zaczęło...

Nic się nie zaczęło. Pisz o faktach, a nie ludowych bajaniach.

przekona się sam po wymianie.

Co ma się przekonać? Do niedawna miał 5w30 więc powrót do tego oleju nic nie zmieni.
15w40 nie jest zalecany do tego silnika więc zmiana jak najbardziej uzasadniona, a wlany mógł być przez kolejnego co ludowe bajania powtarza.

robert2609
15-12-2016, 20:16
Jest wlany w 100% mineralny ojciec omyłkowo taki kupił i wlał.Właśnie jeśli chodzi o te rozszczelnienia,czy wypłukania to chyba w te 20000km aż tak się nie zakleił silnik w środku?!żeby teraz po wymianie na 5W zaczeło się z niego lać.
Jako przykład ;kupując używane auto nie zawsze jest zawieszka inf.o oleju w silniku,co robimy?większość z nas sugeruje się zalać olej jaki poleca producent.A samochód czasem może zmienić właściciela kilkukrotnie i tak samo olej .....wiec wrócę do oleju 5W30:razz:
Jak już się rozpisałem to zapytam czy jeździ ktoś na GM 5W30 bo po lanosie zostało mi w bańce prawie 4L i tak stoi,lać?czy lać Mobila?

aprox99
15-12-2016, 20:20
Lej ten po Lanosie i śpij spokojnie

Marek
15-12-2016, 20:20
wiec wrócę do oleju 5W30

Rozsądnie...

czy jeździ ktoś na GM 5W30 bo po lanosie zostało mi w bańce prawie 4L i tak stoi,lać?czy lać Mobila?
Ja lałem GM do Forda. Jak sprzedałem koledze z forum( wydra ) to po zmianie na inny twierdził,że silnik ciszej chodzi. Nie wiem czy mobil ale może GM sobie daruj.

marko52
15-12-2016, 21:04
2 lata dawają - taki okres gwarancji, podobno się potem utlenia i traci części lotne - opinia z magazynu motoryzacyjnego .

robert2609
15-12-2016, 21:13
Właśnie słyszałem o tym że GM podgłaśnia silnik Lanos przejechał jakieś 90000km nic odbiegającego od normy nie widziałem.Może jednak wleje ten Mobil na jakim jeździł wcześniej a GM przeleje przez silnik tak dla wypłukania resztek starego oleju.

slawomirro
15-12-2016, 22:29
Właśnie słyszałem o tym że GM podgłaśnia silnik Lanos przejechał jakieś 90000km nic odbiegającego od normy nie widziałem.Może jednak wleje ten Mobil na jakim jeździł wcześniej a GM przeleje przez silnik tak dla wypłukania resztek starego oleju.

Lanos i 5w30? Szalałeś mocno. Ten silnik nie był dla tego oleju przeznaczony. Tam się lało np 0W40 lub 5w40. A niektórzy nawet lali 5W50. (Jeździłem 15 lat Lanosem).

weuek
16-12-2016, 05:30
Jest wlany w 100% mineralny

Każdy jaki wlejesz będzie w jakiejś mniejszej lub większej części mineralny. Poczytaj tematy o olejach na forum, to się dowiesz, że 100% syntetycznych to właściwie nie ma.

aprox99
16-12-2016, 05:33
Wszystkie oleje są mineralne.Olej syntetyczny to olej mineralny który został rozbity na poszczególne frakcje i potem w zależności od potrzeb na nowo zmieszany.

marko52
16-12-2016, 08:40
Właśnie słyszałem o tym że GM podgłaśnia silnik Lanos przejechał jakieś 90000km nic odbiegającego od normy nie widziałem.Może jednak wleje ten Mobil na jakim jeździł wcześniej a GM przeleje przez silnik tak dla wypłukania resztek starego oleju.

Tak bym właśnie zrobił.

Grzegorz MX
16-12-2016, 11:11
Tyle informacji na forum o tym że powyżej 100tys km nalotu zmiana oleju na gęstszy tylko w głowie a nie w silniku. Bajka mówi że do 200tys półsyntetyk, a powyżej już minerał.

Spotykam to na każdy kroku, jeżdżę Nissanem i ma 300tys km w mazucie turbo, każdy kto zagląda to pyta czy na mineralnym 15w30 jeździ. Taaaa, turbo diesel na mineralnym?.
Pokazuję zawieszkę Valvoline 5w30 FE, tylko zmiana co 10tys km.

Widać trzeba do skutku bajki skreślać z głowy...

wydra
16-12-2016, 12:10
Potwierdzam.
Na oleju GM silnik pracował głośniej, dłużej musiałem czekać aż szklanki się ułożą.
Spalał też go więcej. To już na lotosie było lepiej.

Później nalałem Formule Forda (Produkt BP-Castrol) i było dużo lepiej.

marko52
16-12-2016, 12:21
Dobra , dobra, a gdy silnik zaczyna pobierać olej,bo poprzednik nie dbał o nic,olej wymienial raz na 3- 4 lata bo....- i tak go będzie sprzedawał,a na liczniku 200kkm a rzeczywiste to z 350kkm, a traf takiego z floty,przecież nikt nie będzie zmieniał oleju na minerał gdy silnik nie żłopie - to chyba jasne dla każdego,- nie wiek autka . nie ilość kkm - lecz stan silnika- jego zużycie jest powodem do zmiany oleju.A reszta to już inna bajka.

aprox99
16-12-2016, 12:25
Jak silnik bierze olej to bierze każdy olej a nie tylko o jakiejś specyfikacji

marko52
16-12-2016, 12:53
Jak silnik bierze olej to bierze każdy olej a nie tylko o jakiejś specyfikacji

Gdy miałem 5 -30 to mi brał , gdy zalałem 10 - 40 - nie bierze wcale,oczywiscie za radą mech. - oto pytanie.A jeżdżę już tak 9 lat, choć wiem że vałki powinny coś brać.

robert2609
17-12-2016, 22:12
Olej zmieniony tak jak pisałem wyżej,przelałem przez silnik 2L gm dla wypłukania.Wdepłem do sklepu moto dość duży wybór oleju,postawiłem na olej Ford formula F 5W30 dedykowany i zalecany przez producenta.Dziś rano przy -3*C zagadał bez klepania zaworów-miłe zaskoczenie myślę,że będzie hulać fieścina.
Jedyny mankament to nie kupię więcej oleju w sklepie na necie z przesyłką 30zł mam w kieszeni,taką to przebitę robią sklepy moto.

weuek
17-12-2016, 22:32
postawiłem na olej Ford formula F 5W30 dedykowany i zalecany przez producenta.

Taki castrol to zawsze szczebel lepiej od oleju z kauflandu. :-)

Marek
18-12-2016, 06:14
myślę,że będzie hulać fieścina.

Nie ma co myśleć...będzie ok. :)

MrMocny
12-08-2017, 20:20
Kochani.. 2 dni temu kupilem fieste. W silniku zalany jest olej 10w40 z tego co widze w ksiazce forda jest albo 5w30 albo 10w30. Chce wymienic olej.. i teraz co zrobic ? Lac taki jaki jest czy zmienic ? Autko ma 147tys.

slawomirro
13-08-2017, 17:05
Kochani.. 2 dni temu kupilem fieste. W silniku zalany jest olej 10w40 z tego co widze w ksiazce forda jest albo 5w30 albo 10w30. Chce wymienic olej.. i teraz co zrobic ? Lac taki jaki jest czy zmienic ? Autko ma 147tys.

Zmień na taki jaki byc powinien. W polskich warunkach 5W30 lub 0W30 (jeśli częste masz mrozy -30 lub więcej). I przed zmianą zrób płukanie silnika.

fiesta_mk6
21-09-2017, 15:06
Witam, jestem posiadaczką fiesty mk6 2006rok benzyna 1,3 44 kW na liczniku 135 tysięcy km.
Wybieram się na wymianę oleju, jednak pod maską nie ma żadnej karteczki, nie wiem jaki olej był poprzednio wlewany i jaki mam teraz kupić.
Pomóżcie proszę :wink:

weuek
21-09-2017, 16:51
5W30 do forda. I każdy będzie odpowiedni.

slawomirro
21-09-2017, 17:02
5W30 do forda. I każdy będzie odpowiedni.

Ja jeżdżę na XR-Synth 5W30 firmy Motorcraft i ten polecam.

ziomek3
21-09-2017, 20:11
Formula F 5W-30

weuek
22-09-2017, 08:58
No, koledzy polecili mineralne (przenaklejkowane wyroby bp), ale spokojnie takie możesz kupić - są tanie i wiele ludzi myśli, że to okazja, aka optymalny wybór.

;-)

slawomirro
22-09-2017, 09:33
No, koledzy polecili mineralne

;-)

:shock: kpisz, czy serio tak piszesz, bo to bzdura. :shock:

weuek
22-09-2017, 10:27
Serio. Doszkolisz się, to się przekonasz.

Basra
22-09-2017, 10:35
Witam, jestem posiadaczką fiesty mk6 2006rok benzyna 1,3 44 kW na liczniku 135 tysięcy km.
Wybieram się na wymianę oleju, jednak pod maską nie ma żadnej karteczki, nie wiem jaki olej był poprzednio wlewany i jaki mam teraz kupić.
Pomóżcie proszę :wink:
Witam

Olej do Twojego silnika.
SAE 5W-20 WSS-M2C948-B lub
SAE 5W-30 WSS-M2C913-C.

pozdrawiam

slawomirro
22-09-2017, 18:03
Serio. Doszkolisz się, to się przekonasz.

To sprzedaj swoją tajemną wiedzę, bo przykro mi ale jestem w 100% pewny, że bajurzysz, albo pomyliłeś oleje. XR-Synth xxW40 jest mineralny, ale xxW30 jest syntetyczny.


Witam

Olej do Twojego silnika.
SAE 5W-20 WSS-M2C948-B lub
SAE 5W-30 WSS-M2C913-C.

pozdrawiam

Zdecydowanie odradzam stosowanie 5W20 do silników Fiesty mk6 !!! Wie, że tak jest w katalogu, ale to olej dla silników Forda eco-boost.

weuek
22-09-2017, 19:30
To sprzedaj swoją tajemną wiedzę
Jest tu zylion postów o olejach, więc nic tajemnego nie trzeba odkrywać. Wystarczy wyjść poza lekturę etykietek. Polecam.

Basra
22-09-2017, 20:31
Witam

W naszym serwisie zalewamy olej, jak opisałem.Nie bazujemy na innych olejach.

pozdrawiam

weuek
22-09-2017, 20:48
Kolega nie zauważył różnicy pomiędzy 913 i 948.

slawomirro
23-09-2017, 01:10
Jest tu zylion postów o olejach, więc nic tajemnego nie trzeba odkrywać. Wystarczy wyjść poza lekturę etykietek. Polecam.

Czyli wszyscy kłamią, od sklepów po warsztaty, a Ty uważasz, że to olej mineralny i kropka. Ok, nie będę kontynuował dyskusji, bo to bez sensu.

weuek
23-09-2017, 07:44
Ano bez sensu - opornyś na wiedzę. Pewnie ta opornośc nie pozwoli ci przyjąc faktów, ale jest cień szansy. To karta charakterystyki twojego "syntetycznego" oleju:

https://msdspds.castrol.com/ussds/amersdsf.nsf/0/CC61FE4C913306A480257C24005828AA/$file/253541Motorcraft%20XR%20Synth%205W-30.pdf

Dowiesz się z niej, że producentem tej cieczy jest castrol (czyli bp) oraz, że może ona zawierać substancji ropopochodnych (czyli mineralnych) od 35-50% oraz resztę oleju bazowego niewiadomego pochodzenia - stawiam na kolejne 50% ropy, bo czym innym warto byłoby się pochwalić.

Poza tym sekcja 13 zawiera kod odpadu, który też poinformuje cię, że to olej mineralny.

Wiem, życie jest piękniejsze w niewiedzy, więc możesz powyższe odrzucić i wierzyć sklepom i serwisom.

:-)

slawomirro
23-09-2017, 10:05
Ano bez sensu - opornyś na wiedzę. Pewnie ta opornośc nie pozwoli ci przyjąc faktów, ale jest cień szansy. To karta charakterystyki twojego "syntetycznego" oleju:

https://msdspds.castrol.com/ussds/amersdsf.nsf/0/CC61FE4C913306A480257C24005828AA/$file/253541Motorcraft%20XR%20Synth%205W-30.pdf

Dowiesz się z niej, że producentem tej cieczy jest castrol (czyli bp)
Wiem, życie jest piękniejsze w niewiedzy, więc możesz powyższe odrzucić i wierzyć sklepom i serwisom.

:-)

Oo wreszcie jakiś konkret, ale też niego niewiele wynika. Zazwyczaj jest to napisane wprost, nie wg jakis kodów odpadu, itp.

To teraz ode mnie konkret. ASO Forda, konkretnie Bemo Motos twierdzi, ze to syntetyk i zaleca wymianę zamiast Formuly F. Mój warsztat (Solid Garage, chyba najbardziej znany warszawki warszta Forda, także i na tym forum), gdzie Forda serwisuje i ani razu jeszcze w żadnej nawet najbardziej zawiłej kwestii mnie nie okłamał, też twierdzi, że to olej syntetyczny.
Zmieniając olej w aucie nie biorę pierwszego lepszego z półki, tylko właśnie staram się jak nawięcej dowiedzieć z pewnych źródeł o tym oleju. Pewne źródła to dla mnie serwis i ASO oraz katalog części by były zgodne ze specyfikacją. (choć tu jak w przypadku oleju 5w20 też bywa dziwnie)

Tymczasem pojawia się dświadczony user na forum, czyli Ty, swoją drogą zwykle dużo wiedzący, ale też i z dużą wiedzą, i nagle twierdzi, że nikt poza nim się nie zna. Mnie to niestety nie przekonuje i na taką "wiedzę" jestem odporny. Choć zwykle chętnie się dowiaduję nowych rzeczy w temacie aut. Natomiast co do rzeczwistego producenta, to jest jasne, że Motorcarft, czy Ford nie maja własnych hal produkcyjnych, tylko biorą olej od kogoś. Tam samo jak większość paliw w Polsce różnych stacji pochodzi z PKN Orlen, tylko już koncerny dodają własne dodatki do paliw. To jest dla mnie w przypadku olejów jasne i tego się nie czepiam.

weuek
23-09-2017, 11:43
Brak mi sił. Takimi "staraniami" to można odwłok podetrzeć. Podaję ci dokument pochodzący od producenta samego oleju, a ty jednak tą swoją zatwardziałą opornością wolisz pseudowiedzę z drugiej ręki niż ze źródła. Pewnie należysz do rzeszy klientów polegających na "sprzedawca mi polecił". A on ma sprzedać i zarobić.

Ja już nie mam ci nic do powiedzenia. Poleciłem ci też lekturę postów tego forum, a ty dalej to samo lenistwo...

slawomirro
23-09-2017, 12:18
Brak mi sił. Takimi "staraniami" to można odwłok podetrzeć. Podaję ci dokument pochodzący od producenta samego oleju, a ty jednak tą swoją zatwardziałą opornością wolisz pseudowiedzę z drugiej ręki niż ze źródła. Pewnie należysz do rzeszy klientów polegających na "sprzedawca mi polecił". A on ma sprzedać i zarobić.

Ja już nie mam ci nic do powiedzenia. Poleciłem ci też lekturę postów tego forum, a ty dalej to samo lenistwo...

Przeczytałem, pod kątem tego oleju, jest tu kilka wątków, ale jakoś poza Tobą w nich nikt nie twierdził, że to mineralny... widać musisz
więcej osób edukować swoją wiedzą. Było też tam, że to oznacznie niewiele wnosi, bo nawet Twój olej maxlife chyba ma podobnie, a też jest syntetyczny z opisu.

O sprzedawcach nic nie pisałem, ale jesteś ciekawą osobą, skoro zarzucasz, że wszyscy kłamią, bo chcą zarobić lub wszyscy się nie znają.
Pewnie zmowa producentów, sprzedawców, aso, serwisantów i użytkowików. Wszyscy leją mineralny olej....:D

weuek
23-09-2017, 12:25
Oczywiście, że wszyscy lejemy mineralny, bo właściwie innych nie ma - może jakieś superdrogie, ale to nieznana nisza i nie do cywilnych aut. Powszechna naiwność klientów pozwala utrzymywać tę "syntetycznawą mistyfikację" przy życiu. I, jak widać, ma się ona znakomicie.

13 02 05 to kod odpadu dla oleju mineralnego. To jest więcej warte niż ci twoi sprzedawcy, serwisanci i inny przeklepywacze powszechnej niewiedzy razem wzięci. Znać się nie mają po co, bo na tej wiedzy nie zarobią.

Z opisu to każda reklama "najlepszej pizzy w mieście" to święta prawda.

P.S. Nie ma potrzeby cytować całego mojego wpisu, gdy odpowiadasz tuż pod nim.

Basra
23-09-2017, 12:35
Witam

Się porobiło.Pytająca na forum,w końcu nie będzie wiedziała jaki olej zalać do silnika.

pozdrawiam

weuek
23-09-2017, 12:38
I tak jej zaleją co sami będą chcieli (dobra marża), więc w praktyce nie ma znaczenia co tu napiszemy.

:-)

Basra
23-09-2017, 12:51
Witam

Nie możemy zalać co chcemy u nas.Tylko to co opisuje specyfikacja.

pozdrawiam

weuek
23-09-2017, 13:01
A żadna specyfikacja nie określa w jakim stopniu olej ma być syntetyczny/mineralny, więc w ramach specyfikacji można zalać pewnie kilkadziesiąt rożnych olejów. Czyli co chcecie, w ramach tego, na co szef umowy podpisał z dostawcami.

romano11
23-09-2017, 15:01
Przeczytałem, pod kątem tego oleju, jest tu kilka wątków, ale jakoś poza Tobą w nich nikt nie twierdził, że to mineralny... a też jest syntetyczny z opisu.
O sprzedawcach nic nie pisałem, ale jesteś ciekawą osobą, skoro zarzucasz, że wszyscy kłamią, bo chcą zarobić lub wszyscy się nie znają.
Pewnie zmowa producentów, sprzedawców, aso, serwisantów i użytkowików. Wszyscy leją mineralny olej....:D

Na innym forum, gdzie przewijają się olejowi onaniści, sprowadzający olej zza oceanu, wytworzony z ropy pensylwańskiej, uświadomili by Ci, że 5l oleju syntetycznego nie kosztuje 100-110zł... :D
A to, że pisze na etykiecie... jak Ci kto wydrukuje, że ten olej ma certyfikat NASA, też uwierzysz?
Na wspomnianym forum były przykłady, że w PL stoi "syntetic", a ten sam olej za zachodnią granicą ma na etykiecie "HC", bo tam jest to lepiej doprecyzowane prawnie, jak to w kraju germańskiego najeźdźcy - ordnung muss sein :mrgreen:
Ten uwielbiony przez Ciebie motorcraft może stał nawet na półce w fabryce oleju koło syntetyka, ale nim nie jest. Powołujesz się na ASO i niezależny warsztat. Myślisz, że za kogo Cię mają? Za pelikana, który ma łykać, co mu podadzą na tacy i tyle... Ty masz zapłacić i się nie interesować.

Edit: właśnie uświadomiłem sobie, że ja też stosuję olej syntetyczny, tylko jeszcze tańszy - aukcja przykładowa, ja kupowałem w promocji 4+1 w Selgrosssssie :D spełnia normy 502 i 505, ma wysoki TBN, bardzo dobrze czyści silnik z depozytów - innego nie chcę. Synteyk pełno gebo...

http://allegro.pl/olej-silnikowy-lotos-syntetic-5w-40-4l-faktura-vat-i6953037111.html

A tu syntetyk:
http://www.petrostar.pl/oleje/oleje-samochodowe/penrite/enviro/penrite-enviro-dl-1-5w30-5l,p2121854658?gclid=EAIaIQobChMI-ITv0bS71gIVC4uyCh0ptQ15EAYYAiABEgJ-cfD_BwE

slawomirro
23-09-2017, 15:31
Powołujesz się na ASO i niezależny warsztat. Myślisz, że za kogo Cię mają? Za pelikana, który ma łykać, co mu podadzą na tacy i tyle... Ty masz zapłacić i się nie interesować.

W dzisiejszych czasach taki przekręt gdyby istniał już dawno byłby na pierwszym miejscu w mediach A tego nie ma. Nie ma tak, że wszyscy to łosie, a tajemną wiedzę, jeszcze publicznie wystawioną w Google ma wąskie grono, a cały świat żyje w nieświadomości, nie w XXI wieku, nie w UE.

btw gdybym ja prowadząc swój biznes foto okłamywałbym tak ludzi ja wg Was jest z olejami, dawno bym go zamknął i mnie też.

weuek
23-09-2017, 15:45
Media prawdę ci powiedzą...

Chłopie, jaka to wiedza tajemna? Z lenistwa ludzie o mnóstwie faktów ni wiedzą, bo właśnie z mediów czerpią informacje. A to czerpanie to nie szukanie, jeno wystawianie się na to, co media same dają. A to bezwartościowy chłam.

Media nie nauczyły cię na co zwracać uwagę przy zakupie oleju, więc wartościowe informacje ze źródła masz za nic, a wierzysz pośrednikom. Pewnie w innych dziedzinach życia jest tak samo: kotu kupiłbyś whiskas, a psu pedigree pal.

slawomirro
23-09-2017, 16:06
Media prawdę ci powiedzą....

Dziś to zależy jakie media :D
A jako były dziennikarz i reporter prasowy podrzymuję co wcześniej pisałem. Jak wielki temat tabu diesli padł, to nie ma opcji by jakieś oleje się utrzymały. Jak nie tu, to w innym kraju. Dziennikarze są znudzeni, łatwo szukają tematu, czasem go nie ma, ale szukają. Gdyby tu był, to by już go wyciągnęli.

weuek
23-09-2017, 16:10
Łomatko! To naprawdę dobrze, że tym reporterem prasowym już nie jesteś przy takim talencie do zdobywania wiedzy.

Nic tu już po mnie. Dotrzeć się nie da. Chyba tylko jakieś niemieckie (kolonialne) media podołałyby. :-)

romano11
23-09-2017, 16:16
nie w XXI wieku, nie w UE.
jako były dziennikarz i reporter prasowy podrzymuję co wcześniej pisałem. Jak wielki temat tabu diesli padł, to nie ma opcji by jakieś oleje się utrzymały. Jak nie tu, to w innym kraju. Dziennikarze są znudzeni, łatwo szukają tematu, czasem go nie ma, ale szukają. Gdyby tu był, to by już go wyciągnęli.

XXI wiek nie ma tu nic do rzeczy, a UE... UE to jedno wielkie szambo, dno i metr mułu. brukselskim biurokratom żyje się dostatnio, resztę mają gdzieś.
A temat olejowy na pierwszej stronie gazet? Hahaha, już to widzę... przeciętnego Kowalskiego tak to interesuje, jak zeszłoroczny śnieg. Jedzie do serwisu lub lepiej do ASO, bo to wyrocznia. Mają wymienić olej na taki, by bolid jeździł bezproblemowo, a Kowalskiego interesuje co najwyżej to, ile zostawi dukatów w serwisie i czy w oczekiwaniu na odbiór wozu dostanie kawę...

slawomirro
23-09-2017, 16:18
Łomatko! To naprawdę dobrze, że tym reporterem prasowym już nie jesteś przy takim talencie do zdobywania wiedzy.

Nic tu już po mnie. Dotrzeć się nie da. Chyba tylko jakieś niemieckie (kolonialne) media podołałyby. :-)


Nie jestem bo na swoim jest prościej. :D

XXI wiek nie ma tu nic do rzeczy, a UE... UE to jedno wielkie szambo, dno i metr mułu. brukselskim biurokratom żyje się dostatnio, resztę mają gdzieś.

Forum moto to nie miejsce na c.d dysputy politycznej, ale napisze tylko, że zupełnie myślimy inaczej i mamy inne przekonania polityczne.

AnonimowyAlkoholik
24-09-2017, 18:20
Dla ścisłości- Ford Formuła F- Sythetic Technology Motor Oil, nie mylić z Full Sythetic. A co oznacza że olej jest w technologii syntetycznej:
http://www.wojdas.24x7.pl/download/oleje.pdf

slawomirro
24-09-2017, 21:23
Dla ścisłości- Ford Formuła F- Sythetic Technology Motor Oil, nie mylić z Full Sythetic. A co oznacza że olej jest w technologii syntetycznej:
http://www.wojdas.24x7.pl/download/oleje.pdf

Bardzo dobre opracowanie.

A ja jeszcze dołożę do dyskusji taki artykuł:

http://warsztat.castrol.pl/blog-post/jak-wazna-jest-baza-olejowa-pao-czy-hc/


edit:

I jeszcze dopisze, że nie dziwię się, że weuek zwątpił w te oleje :D
im dłużej się o tym czyta, tym większe ma się wątpliwości :one:
I troszkę racji miał (bije się w piersi, choć nie do końca). Są oleje mineralne i są oleje na bazie mineralnej, ale produkowane w takich technologiach, które nadają im właściwości syntetyczne i takich olejów jest na rynku najwięcej. Zostały jednak przekształcone z mineralnych i już nimi nie są. Można w sumie jak weuek wrzucić wszystko to jednego worka, ale wg mnie to bez sensu. To tak, jakby silnik benzynowy nazwać dieslem, bo benzynę robi się z ropy...
Podstawa jest ta sama, ale produkt finalny zupełnie inny.

Dowiedziałem się dużo dziś wieczór czytając, że najbardziej rygorystyczne formy opisu olejów mają m.in Niemcy. (+Japonia). Przekłada się to na prawdziwość opisu. Wszedłem na ebay.de i zacząłem przeglądać produkty wg specyfikacji Forda: WSS-M2C-913C (lub D):
Ford Formula F 5w30 - Synthetic Technology
Castrol Magnatec Professional 5W30 - HC Synthetic
Motocrafta XR-synth 5w30 nie znalazłem. Jest na rynku polskim, włoskim i nigdzie indziej. Dziwne i zastanawiające dlaczego, ale jak nie ma, to nie ma.

Zacząłem więc szukać całkowicie syntetycznego oleju wg fordowskiej specyfikacji. I skoro Niemcy dla własnego rygorystycznego rynku tak go określają, przyjąłem, że tak jest:
MOTUL 8100 ECO-NERGY 5W30 - w Polsce jest od 180zł za 5 litrów.

Basra
24-09-2017, 22:39
Witam

Przeczytałem sobie.Ciekawie opisane.

pozdrawiam

weuek
24-09-2017, 23:10
MOTUL 8100 ECO-NERGY 5W30 - w Polsce jest od 180zł za 5 litrów.

http://www.vivaperformance.com/content/pdf/8100_Eco-nergy_5W30_MSDS.pdf

13 02 Odpadowe oleje silnikowe, przekładniowe i smarowe
13 02 04* Mineralne oleje silnikowe, przekładniowe i smarowe zawierające związki chlorowcoorganiczne
13 02 05* Mineralne oleje silnikowe, przekładniowe i smarowe nie zawierające związków chlorowcoorganicznych
13 02 06* Syntetyczne oleje silnikowe, przekładniowe i smarowe

http://www.iodpady.pl/katalog-odpadow/

Motul 913D jest w tej samej cenie (50% mineralny). Obawiam się, że olej 5W30 do fordów w wersji 13 02 06 nie istnieje.

slawomirro
25-09-2017, 01:45
http://www.vivaperformance.com/content/pdf/8100_Eco-nergy_5W30_MSDS.pdf
.

Ciekawe, że w polskiej wersji tego nie ma, choć nazwa się zgadza:
http://www.quickfds.com/out/18166-05072-24643-016417.pdf
oraz
https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/motul-production2/images/product_descriptions/technical_data_sheets/51/8100_Eco-nergy_5W-30_%28GB%29.pdf?1503650923

Choć jak się przypatrzeć dokładniej na szczegółowe dane techniczne, to chyba są dwa różne oleje :shock:

Np: Lepkość:
Viscosity 59 mm²/s 40°C (z linku Twojego)
Viscosity at 40°C 57.6 mm²/s (z linku mojego)

Inne są składniki, inny kod produktu...

weuek
25-09-2017, 07:14
Twój link (pierwszy) nie działa, a to drugie to nie jest karta charakterystyki.

W tytule tematu jest słowo syntetyk. Nikt jeszcze ostatecznie nie wyjaśnił co oznacza "w pełni syntetyczny olej" i dlaczego olej taki jak castrol magnatec, który może być w 100% mineralny (zgodnie z powszechnie dostępnymi informacjami od producenta), ma na etykiecie "fully synthetic".

Zapytasz o to "eksperta" od nich, to długo się ogada/opisze, a tego nie wyjaśni.

romano11
25-09-2017, 07:45
Zacząłem więc szukać całkowicie syntetycznego oleju wg fordowskiej specyfikacji. I skoro Niemcy dla własnego rygorystycznego rynku tak go określają, przyjąłem, że tak jest:
MOTUL 8100 ECO-NERGY 5W30 - w Polsce jest od 180zł za 5 litrów.

Pytanie, czy silnik w ogóle odczuje różnicę?
Czy jest sens zalewania drogim olejem silnika do cywilnej jazdy?
To nie rajdówka z wolnymi obrotami na poziomie 1500-2000rpm, w której czerwone pole zaczyna się tam, gdzie nasze silniki dawno już wypluły korby na asfalt, a panewki zostały tylko wspomnieniem...
Wymieniam olej co rok/10-15kkm i uważam, że ważniejsza jest właśnie uczciwa wymiana, niż superhiperextra olej za worek dukatów. Wolę jakiś normalny olej w normalnej cenie, no chyba że ten 8100 wystarczy na 10 lat... :D

slawomirro
25-09-2017, 09:26
Twój link (pierwszy) nie działa

Czyli oni to generują na sesję.
Tu masz dane "logowania"
http://www.motul.com/pl/pl/products/51/quickfds/new
własciwie @ mozna wpisać dowolny, nazwę też.

a tu masz wyjaśnione różnice: https://allegro.pl/artykul/mineralny-syntetyk-czy-polsyntetyk-jak-dobrac-wlasciwy-olej-do-silnika-twojego-auta-82205
zacytuję istotny fragment:
Oleje mineralne powstają w procesie rafinacji ropy naftowej. Syntetyczne są natomiast wytwarzane z komponentów bazowych na zasadzie łączenia poszczególnych związków chemicznych. Synteza poszczególnych substancji przebiega z zastosowaniem innowacyjnych technologii. Półsyntetyki to z kolei mieszanki obu rodzajów oleju. Oleje mineralne zawierają w swym składzie siarkę, węglowodory oraz inne substancje, których nie da się wyeliminować w procesie rafinacji. Właśnie dlatego poszczególne cząsteczki oleju nie są identyczne. Co za tym idzie, olej mineralny nie jest jednolity i posiada znacznie większą lepkość od oleju syntetycznego. Ponadto niektóre zanieczyszczenia chemiczne znajdujące się w oleju mineralnym spalają się, tworząc nagar. Cząsteczki oleju syntetycznego nie różnią się między sobą, ponieważ nie zawiera on w składzie żadnych niepożądanych substancji. Jego lepkość jest więc niższa i posiada on znacznie lepsze parametry smarujące. Silnik smarowany syntetykiem pozostaje czystszy, a żadna z substancji zawartych w oleju nie ulega spalaniu. Oleje syntetyczne umożliwiają pełne wykorzystanie jednostki napędowej i uzyskanie stuprocentowej sprawności silnika. Ponadto dobierając odpowiedni olej, możemy nieznacznie zmniejszyć zużycie paliwa w samochodzie.



Pytanie, czy silnik w ogóle odczuje różnicę?
Czy jest sens zalewania drogim olejem silnika do cywilnej jazdy?


dyskusja trosze zeszła na teorię oleju, ale sądzę, że tak, lepszy olej da różnicę. (spalanie/kultura pracy, żywotność silnika)

_harry
25-09-2017, 10:09
Najbardziej mnie ubawiło określenie autora opisu: "uzyskanie stuprocentowej sprawności silnika".
Wiem co miał na myśli ale nie powinen używać takich określeń jeśli miał cokolwiek wspólnego z inżynierią.
Marketingowiec może tak się pomylić, inżynier - nigdy.

slawomirro
25-09-2017, 10:41
Szukając dalej, znalazłem jeden jedyny olej o kodzie 06 o jakim weuek wspominał. Do Fordów raczej nie pasuje, ale jest:

http://www.castrol.com/pl_pl/poland/car-engine-oil/oleje-silnikowe-castrol/castrol-edge/castrol-edge-gama-produktow/oleje-edge.html

(po kliknięciu w "Karta bezpieczeństwa produktu" pojawi aiśe forumlarz, zatwierdzamy go i wybieramy pierwszy od góry link "Castrol EDGE 0W-30 (EU)")

weuek
25-09-2017, 14:45
Już tu ktoś próbował znaleźć do naszych silników - bezskutecznie.

slawomirro
25-09-2017, 16:03
Już tu ktoś próbował znaleźć do naszych silników - bezskutecznie.

Ale ogóle nie do Fordów jest taki olej (choć do Fiest nie pasuje):

http://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe/2816-olej-silnikowy-amsoil-5w30-signature-series-100-synthetic-motor-oil-asl-0946l

+ karta: http://kleenflo.pl/sites/default/files/karty/azo_01062015.pdf
Wg opisu zawiera tylko ok 25-30% oleju mineralnego.

romano11
25-09-2017, 16:49
uzyskanie stuprocentowej sprawności silnika :mrgreen:
sądzę, że tak, lepszy olej da różnicę. (spalanie/kultura pracy, żywotność silnika)

Z tą sprawnością to fajna sprawa: jeszcze lepszy olej i silnik zacznie produkować paliwo...
Spalanie: o ile ono spadnie (jeśli w ogóle)?
Żywotność silnika: no tak, to jest argument - zamiast wystarczyć na pół miliona km, wystarczy na milion... chłopie, ile Ty chcesz tym autem jeździć: 100 lat?

slawomirro
25-09-2017, 17:35
chłopie, ile Ty chcesz tym autem jeździć: 100 lat?

Wystarczy, że będzie jeździć do początków lotów gwiezdnych USS Enterprise :D

_harry
25-09-2017, 20:01
Ja ogólnie mam wrażenie ze najmniej dbają o samochody najbogatsi kupujący nowe fury ;-)
Kogo z nich martwi co się stanie z silnikiem po 200 kkm skoro zmieni furę po 100 kkm zaraz przed końcem gwarancji?
Skoro serwisy leja co leją a i tak dają jakaś tam gwarancje to mnie interesuje aby było jak najtaniej, potem niech martwią się ci co samochód odkupią :-)
W takim razie zaufanie ASO w zakresie zalewanego oleju to głupota.
Gwarancyjne 100kkm ( nie wiem ile, nigdy nie mialem nówki) to na rzepakowym przejedzie.
A jeśli nie, jak w wypadku kolegi 1.6 ecobooster, i tak się zwali na użytkownika że w trasie nie przypilnował poziomu oleju.
Leja wiec byle ****o i jakoś się kreci!

romano11
25-09-2017, 20:32
Ja ogólnie mam wrażenie ze najmniej dbają o samochody najbogatsi kupujący nowe fury ;-)
Kogo z nich martwi co się stanie z silnikiem po 200 kkm skoro zmieni furę po 100 kkm zaraz przed końcem gwarancji?
Skoro serwisy leja co leją a i tak dają jakaś tam gwarancje to mnie interesuje aby było jak najtaniej, potem niech martwią się ci co samochód odkupią :-)
W takim razie zaufanie ASO w zakresie zalewanego oleju to głupota.

Bo tak to działa. Ale zarazem oni nie tyle nie dbają, co nie mają ochoty ani czasu na samodzielną wymianę, poza tym jest gwarancja (chociaż ja miałem możliwość przywiezienia swojego oleju - ASO nie oponowało), więc trzymają się zaleceń producenta i zdają się na ASO, które z kolei leje to, co jest w beczkach i jazda... :D
Ale idąc tym tropem, to powinniśmy się rozczulać nad wszystkim w bolidzie i np. nie używać wycieraczek, bo kolejny właściciel będzie mieć porysowaną szybę - absurd i droga donikąd...

_harry
25-09-2017, 20:59
Dlatego do staruszka wleję jak zawsze formuła F jak przez ostatnie 340 kkm, wymienię filtry a na na nowym odcinku 7ki Nidzica Olsztynek pogonie pod 200 km/h radośnie machając wycieraczkami, lejąc spryskiwaczem, nie patrząc czy zostają smugi na masce i czy nie spowoduję że koniec fury nastąpi o ten tysiąc kilometrów wcześniej czy też nie ;-)
Po to jest fura aby nią jeździć ;-)

marko52
29-09-2017, 17:01
Oleje typu millersa, motula - powinno sie lać do silników na dotarciu,dobrze odprowadzaja ciepło, są ''antystukowe'',dobrze pokrywają powierzchnie trące tzn.tłok - cylinder,wał -łożyska ślizgowe,krzywki popychaczy itd, tam gdzie nie ma chłodzenia poprzez płyn chłodniczy tam schładza olej, - i tak do 100kkm, po tym przebiegu silnik jest juz ''ułożony '', powierzchnie wspópracujące ze sobą nie są przegrzane,zachowują długo twardosć, gładkośc, i wtedy silniki mają dużą żywotnośc - nawet do 500 - 600 kkm, zachowując swą moc.

ibiszek
02-03-2018, 09:17
Podepnę się pod pytanie.
Moja bratanica kupiła Fiestę Mk6 z 2004 roku. Przebieg około 178tys. Silnik 1.4 16V 80KM.
Nie wiadomo jaki był wcześniej lany olej.
Zastanawiam się aby zalać jej ten:
http://allegro.pl/ford-olej-forda-formula-f-5w30-5w-30-5l-filtry-i5704637140.html
będzie odpowiedni?
Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź

slawomirro
02-03-2018, 10:29
Podepnę się pod pytanie.

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź
ibiszek A tak trudno przeczytać choćby ten wątek przed zadaniem sobie trudu z rejestracją i potem pytaniem oto? :shock:

ibiszek
02-03-2018, 10:44
No z tego co czytałem to wiele osób zaleca ten olej ale też są i przeciwnicy tego oleju. Ale z tego co poczytałem to wydaję się, ze jest odpowiedni.
A konto założyłem żeby czasem coś poczytać i dopytać gdyż w temacie FORDA jestem zielony a to auto nie jest moje...

slawomirro
02-03-2018, 11:47
Ale z tego co poczytałem to wydaję się, ze jest odpowiedni.

Jest, zależy czego szukasz i czego oczekujesz po oleju.

merkaba12
02-03-2018, 14:14
ja kupuje ten http://allegro.pl/motul-8100-eco-nergy-5w30-5l-tychy-promocja-i6979649148.html

kbomb
03-03-2018, 17:36
ja polecam TOTAL QUARTZ 9000 FUTURE NFC 5W-30 (https://allegro.pl/kategoria/oleje-silnikowe-syntetyczne-253184?string=QUARTZ%209000%20FUTURE%20NFC&order=p&bmatch=ss-base-relevance-floki-5-nga-hcp-aut-1-4-1003&price_from=50) - są opakowania 4 oraz 5 litrowe

*polecam bo sam używam, a używam bo:
- posiada pełną zgodność ze specyfikacją Forda
- można go kupić za rozsądne pieniądze
- moje prywatne odczucie - silnik pracuje lepiej (ciszej) niż na fordowskim F

maroi11
05-03-2018, 07:14
Też muszę wymienić olej.
Mam starą kartkę, że zalany był ostatnio Liqui Moly 10w40.
Czy mogę teraz zalać zalecany przez Forda 5w30, czy zostać już przy 10w40?

kbomb
05-03-2018, 12:56
przejście z 10w40 (półsyntetyk) na 5w30 (syntetyk) = płukanka - koszt preparatu w zależności od producenta waha się od ~20 do ~40 zł, ja użyłem przy przejściu na TOTALa ten specyfik MILLERS OILS ENGINE FLUSH (http://www.millersoils.pl/produkty/premium-samochody-osobowe/dodatki-do-paliw/engineflush/)

...jeżeli masz wątpliwości co do "zdrowia" swojego silnika to pozostań przy 10w40, ale jeżeli jest suchy, nie bierze oleju to warto przejść na smarowidło zalecane przez producenta
(co do samych płukanek to są magicy co zalecają każdorazowo aplikować przed wymianą... ja do tego podchodzę na chłodno i co 3-4 wymiany w będę płukać, mając benzyniaka to jeszcze rzadziej lub tylko przy zmianie rodzaju oleju - a będę to robił bo na własne oczy widziałem co mój "motorek wypluł")

weuek
05-03-2018, 13:03
przejście z 10w40 (półsyntetyk) na 5w30 (syntetyk) = płukanka [/COLOR]
A skąd wiesz, że 5w30 będzie bardziej syntetyczny? Na przykład, jeśli kolega wleje formula f/castrol magnatec 5w30, to te oleje mają procent syntetyczności na poziomie 1-10%. Poważnie, sam producent podaje to do wiadomości publicznej, tylko ludzie nie wiedzą co warto czytać (więc czytają wyłącznie etykiety). :-)

kbomb
05-03-2018, 17:15
A skąd wiesz, że 5w30 będzie bardziej syntetyczny? Na przykład, jeśli kolega wleje formula f/castrol magnatec 5w30, to te oleje mają procent syntetyczności na poziomie 1-10%. Poważnie, sam producent podaje to do wiadomości publicznej, tylko ludzie nie wiedzą co warto czytać (więc czytają wyłącznie etykiety). :-)
wiem i dlatego właśnie castrola nie stosuję :P
a dla kolejnych wrzutek odnośnie mojego wyboru tj. totala - tak wiem, że nie jest on na 100% z rodowodem, ale dla mnie istotne jest dopuszczonie do obrotu Quartz 9000 Future Nfc jako syntetic a nie semi + cena.
Kogo stać może lać np. ....motula

West_GD
05-03-2018, 19:50
Ze swojej strony polecam olej 5w30 Amsoil Signature Series, bańki 3,78 litra, czyli równy galon a do układu wchodzi 3,8 litra więc idealnie.

No i ciężko o lepszy olej na ten moment do Fiesty (oczywiście w rozsądnej cenie).

slawomirro
05-03-2018, 21:24
Ze swojej strony polecam olej 5w30 Amsoil Signature Series, bańki 3,78 litra, czyli równy galon a do układu wchodzi 3,8 litra więc idealnie.

No i ciężko o lepszy olej na ten moment do Fiesty (oczywiście w rozsądnej cenie).

Tylko że ten olej spełnia normy Forda: WSS-M2C946-A oraz WSS-M2C929-A

a do Fiesty mk6, będącej tematem tego wątku, potrzeba normy: WSS-M2C913-C

maroi11
07-03-2018, 09:16
Ja w instrukcji MK6 znalazłem zalecany olej WSS-M2C913-B.
Na zawieszce mam, że ostatnio stosowany był Liqui Moly 10w40. Niestety nic więcej tam nie ma, ale chyba żaden LM nie spełnia Fordowskiej normy.
Trochę się obawiam wrócić z półsysntetyka na syntetyk. Silnik jest suchy, ale nie wiadomo jak się zachowa po płukance i zalaniu 5w30.

weuek
07-03-2018, 10:23
Nic się nie bój, bo znakomita większość syntetyków, to nawet nie ćwiećsyntetyki. :-)

slawomirro
07-03-2018, 11:18
Ja w instrukcji MK6 znalazłem zalecany olej WSS-M2C913-B..

Spokojnie, wersja C jest wstecznie zgodna z B i A. Zwyczajnie wersję C wymyślono już po zakończeniu produkcji Fiesty.

kaku25
07-03-2018, 12:36
Silnik jest suchy, ale nie wiadomo jak się zachowa po płukance i zalaniu 5w30
A jak ma się zachować? Po prostu go uratujesz przed szybszym zużyciem. Ja miałem zalany Elf 10W30 czy 40 (nie wiem bo to poprzedni właściciel zalał) i słychać było zawory jakbym zamiast benzyną to dieslem jeździł oraz coś piszczało przy dodaniu gazu na 5 biegu. No i sporo więcej palił.

czyku15
29-06-2018, 16:53
Cześć,
Zabieram się do wymiany oleju w fiescie mk6 2003r. benzyna 1.3 jaki olej wybrać? Przebieg 180tys. Wcześniej był wlany Delvac xhp le 10w40 to chyba bardziej do diesla. Proszę o pomoc;)

kmr91
08-08-2018, 17:45
Witam. W poniedziałek stałem się posiadaczem fiesty 2007r 1.3 69km 146tys km przebiegu. I takie pytanko jaki lać olej. Gość co od niego kupowałem nie wie jaki byl lany ale mówi żeby przy tym przebiegu ładować 10w40. Czy lać taki i przede wszystkim jakiej firmy czy to zupełnie obojętne? Pozdrawiam.

Bobofrut79
08-08-2018, 17:47
Lej zgodny ze specyfikacją Forda do tego silnika

Wysłane z mojego TA-1024 przy użyciu Tapatalka

Basra
08-08-2018, 18:11
Witam

Silnik 1.3 L Duratec 8V (Rocam) 70 KM.Olej silnikowy SAE 5W-20.WSS-M2C948-B.

pozdrawiam

timbersher
08-08-2018, 19:50
Od nowości czyli od 2004 do tego silnika używam FORD FORMULA F 5W30 5L /wczesniej miał inną literkę na końcu od kilku lat F/. Po 200tyś silnik nie bierze oleju wymiana raz w roku lub wcześniej czyli co 15tyś. Silniczek pracuje tak:
https://www.youtube.com/watch?v=NiIT5QrXSJ0

ziomek3
03-09-2018, 16:15
Witam,

Posiadam Fieste 2008. Zawsze lałem olej silnikowy 5W-30 Formuła F specyfikacja: WSS-M2C913-C
Zamówiłem na internacie właśnie taki, a przysłali mi 5W-40 Formuła D/SD specyfikacja: WSS-M2C917-A.

czy mogę takim zalac silnik, czy lepiej zwrócić.

slawomirro
03-09-2018, 22:34
Witam,

Posiadam Fieste 2008. Zawsze lałem olej silnikowy 5W-30 Formuła F specyfikacja: WSS-M2C913-C
Zamówiłem na internacie właśnie taki, a przysłali mi 5W-40 Formuła D/SD specyfikacja: WSS-M2C917-A.

czy mogę takim zalac silnik, czy lepiej zwrócić.

Zwrócić.
5W40 tylko pogorszy właściwości silnika, a brak dodatków dla Twojego silnika też nic dobrego nie zrobi.

gruby907
06-09-2018, 17:50
Ja próbowałem różne oleje i wróciłem do Valvoline Synpower 5W30 pod specyfikacje Forda. Olej jak olej, smaruje i odprowadza ciepło :P robi co ma robić i nie drenuje kieszeni za baniak

zieluś
07-02-2019, 10:00
Wiem wiem złota łopata lub nagroda złotego internet explorera dla mnie za odkopanie wątku.
Pacjent Fiesta mk5 2003 1,4 16V benzyna. Zaraz po zakupie zalałem Motocrafta i nie jestem zadowolony moim zdaniem głośno chodzi długo klepie zaworami na szczęście zbliża się termin wymiany. I mam znowu ten sam dylemat jedni motul drudzy valvoline trzeci minerals ja ostatnio elfa znalazłem Elf Evolution 900 SXR 5W30 5L spełniający normę WSS-M2C913-D. Chodź zastanawiam się czy nie przejść na 5w40 żeby w te gorąca+ klimatyzacja dał sobie rade w miejskiej dżungli. Co mnie do elfa skłania Coobcio leje elfa do swoich nisanów i latają. Silnik ma nabiegane 241 tyś. km

kaku25
07-02-2019, 10:18
Jaki masz przebieg samochodu? Ile czasu na nim jeździłeś?
I z 2003 to chyba MK6.

slawomirro
07-02-2019, 18:23
zastanawiam się czy nie przejść na 5w40 żeby w te gorąca+ klimatyzacja dał sobie rade w miejskiej dżungli.

To już będzie platynowy młotek z łopatą włącznie za odkopanie wątku i nie przeczytanie jego treści przed popełnieniem posta.

zieluś
07-02-2019, 21:03
To już będzie platynowy młotek z łopatą włącznie za odkopanie wątku i nie przeczytanie jego treści przed popełnieniem posta.

Czy ja wiem dosyć często pojawia się temat oleju a przydał by się post przypięty z rozpiską co lać żeby osoby takie jak ja nie musiały zaśmiecać. Przeglądając posty nie znalazłem konkretów oprócz tych że olej w 1.4 16V ma spełniać normę WSS-M2C913 SAE 5w30 i że praktycznie nie istnieje olej syntetyczny z taką normą gdyż wszystkie mają kod odpadu jako mineralny oraz że teoretycznie najlepszy jest Ford formula F lub jego klon Motorcraft XR. Sprawa się skomplikowała po tym jak po popełnieniu posta poszedłem sprawdzić stan oleju Motorcraft XR. Niestety silnik po ok 7tyś km wziął 1l Motorcraft XR. Dolałem gdyż było na minimum silnik po uruchomieniu się wyciszył. Samochód ma obecnie przejechane 241 500 km. Dodatkowo w serwisie yt odnalazłem kanał Piotr Tester na którym prowadzący dokonuje testów różnych olei https://www.youtube.com/channel/UCLQb2UdBzX_lgTzaz4Ua1IA Z tego co zdążyłem przed wyjściem do pracy zobaczyć Motorcraft XR przy 100* C osiągnął jeden z lepszych rezultatów. Ciekawostką jest że Motule zarówno z serii X jak i Specific ford 913 d zaprezentował się w tym teście dosyć przeciętnie. Zastanawia mnie czy test tego typu może być miarodajny.

slawomirro
07-02-2019, 22:33
praktycznie nie istnieje olej syntetyczny z taką normą gdyż wszystkie mają kod odpadu jako mineralny oraz że teoretycznie najlepszy jest Ford formula F lub jego klon Motorcraft XR. Sprawa się skomplikowała po tym jak po popełnieniu posta poszedłem sprawdzić stan oleju Motorcraft XR. Niestety silnik po ok 7tyś km wziął 1l Motorcraft XR.

XR Synth Motocrafta to teoretycznie następca Formuly F. Sam go wlałem do Fiesty. W efekcie silnik brał olej jak głupi i jeszcze zacząć ciec. Nie przejechałem więcej niż 1000 km i już wlałem Motula EcoNergy.
Ja będę taki polecał, ale ktoś inny wleje np Millersa i taki będzie polecał bo wg tej osoby silnik w jego aucie pracuje doskonale, itd.

Natomiast faktycznie nie istnieje w 100% syntetyczny olej wg specyfikacji Forda. Wszystko to istnieje to ma bazę mineralną i są to oleje typu HC.
W ogóle na rynku nie ma olejów całkowicie syntetycznych typu W30. Są typu W20, ale ja bym Fiesty tym nie zalewał, choć w instrukcji stoi jak byk, że można 5W20 wlać. No i brak dostępnym takim olejom specyfikacji do naszych Fiest.

Odnośnie testów to był taki test, rosyjski w formie tekstu i wielu zdjęć jak badali kilkadziesiąt olejów na zimno i po przegrzaniu. Co prawda Forda tam mało, ale jakiś ogląd daje. I chyba nic lepszego nikt nie robił.

Natomiast wszyscy dookoła mówią, że oleje Castrola to wielkie G. Kiedyś był dobre, a dziś tylko jadą na przeszłości. Opinie o nich nie są super, wiec może to być prawda.

Finalnie uważam, że albo należy trzymać się Formuły F i lać taki stale i stale, albo szukać wg opinii czegoś lepszego i niestety droższego.

Natomiast uważam, że eksperymentowanie z wlewaniem olejów bez specyfikacji Forda, lub innych lepkości W40, W50, itd to tylko proszenie się o kłopoty. olej typuW40 lało się kiedyś do aut wyprodukowanych przed XXI wiekiem, lub do aut zmęczonych życiem, gdy silnik są na skraju śmierci i lejemy takie oleje by jeszcze jakoś wytrzymały, nie ciekły.
Olej typu W40 podnosi zużycie paliwa, bo stawia większe opory w silniku i dlatego też spadają osiągi silnika. (robi się mułowaty) Przedłuża jednak życie o góra kilka lat. Potem jednak to już złom.

Rafał1987
08-02-2019, 08:19
Mam i ja dylemat. Fiesta po zakupie zalana była valvo 10w40 bo nie było wiadomo na czym jeździła. Po kilku miesiącach znalazlem zapiski jakiegoś niemca, że zalewał 5w30 no to do roboty. Kupiłem formułe i taką zalałem puźniej naoglądałem się filmików jak to ją podrabiają i obawiam się czy ja takiej właśnie nie nabyłem, zakup dokonałem w sklepie stacjonarnym. Teraz chcę valvo 5w30fe, ale słabo ten olej wypadł w testach na kanale yt co wcześniej był wspominany. Jestem w kropce.

kaku25
08-02-2019, 11:46
To postaraj się kupić fordowski z pewnego źródła. I na pewno nie z "nalewaka". Często taką informację można wyczytać w opiniach sprzedawców.

romano11
08-02-2019, 16:15
W ogóle na rynku nie ma olejów całkowicie syntetycznych typu W30. Są typu W20, ale ja bym Fiesty tym nie zalewał, choć w instrukcji stoi jak byk, że można 5W20 wlać. No i brak dostępnym takim olejom specyfikacji do naszych Fiest.
Finalnie uważam, że albo należy trzymać się Formuły F i lać taki stale i stale, albo szukać wg opinii czegoś lepszego i niestety droższego.

Natomiast uważam, że eksperymentowanie z wlewaniem olejów bez specyfikacji Forda, lub innych lepkości W40, W50, itd to tylko proszenie się o kłopoty. olej typuW40 lało się kiedyś do aut wyprodukowanych przed XXI wiekiem, lub do aut zmęczonych życiem, gdy silnik są na skraju śmierci i lejemy takie oleje by jeszcze jakoś wytrzymały, nie ciekły.
Olej typu W40 podnosi zużycie paliwa, bo stawia większe opory w silniku i dlatego też spadają osiągi silnika. (robi się mułowaty) Przedłuża jednak życie o góra kilka lat. Potem jednak to już złom.

Skoro W20 jest dopuszczony, to czego się obawiasz? Przecież taki olej będzie stawiał jeszcze mniejsze opory, niż W30 lub W40, więc zyskasz podwójnie: silnikowi przybędzie mocy i przez zmniejszone zużycie paliwa oszczędzisz kasę. Co prawda obie wielkości (moc i zużycie paliwa) będą się różniły w laboratoryjnych warunkach trzecim miejscem po przecinku, no ale sama świadomość, że masz wlany super olej z certyfikatem NASA :mrgreen: już ci da +10 do lansu. A silnik? Silnik i tak wyląduje na złomie, sprawny, ale w przerdzewiałej budzie...
Całe szczęście, że moje silniki nie wiedzą, że olej W40 powinien je dawno zabić.

Rafał1987
08-02-2019, 18:59
To raczej nie realne. Kolega też prowadzi sklep od niedawna i towar idzie z hurtowni a nie od dystrybutora danej marki itp. Ręki nie da sobie uciąc z kąd pochdzą np oleje.

charon
08-02-2019, 20:41
Olej 5w20 do silników ecobost, a do starszych tylko 5w30 cytuje fachowca:
Ford F Fomula - Synthetic Technology - jest ok
Motorcraft XR Synth A5 - HC Synthetic * -jest ok
Castrol Magnatec Professional - HC Synthetic -jest ok
Motul 8100 Eco-nergy - HC Synthetic chyba najlepszy
Millers Oils XF Long life Eco - ? (brak danych, nieoficjalnie HC Synthetic) jak wyżej

w polsce nie ma pełnych syntetyków- słyszałem taką opinie?

RSBN4N
08-02-2019, 23:59
Natomiast faktycznie nie istnieje w 100% syntetyczny olej wg specyfikacji Forda. Wszystko to istnieje to ma bazę mineralną i są to oleje typu HC.
W ogóle na rynku nie ma olejów całkowicie syntetycznych typu W30.

https://www.ravenol.de/en/products/usage/d/Product/show/p/ravenol-fds-sae-5w-30.html

Nie musisz dziękować.

slawomirro
09-02-2019, 09:16
https://www.ravenol.de/en/products/usage/d/Product/show/p/ravenol-fds-sae-5w-30.html

Nie musisz dziękować.

:shock:

ok, to jest ten jeden jedyny.
Nawet znalazłem ten na forum o tym :D
https://forum.fordclubpolska.org/archive/index.php/t-273138.html

romano11
09-02-2019, 20:35
:shock:

ok, to jest ten jeden jedyny.
Nawet znalazłem ten na forum o tym :D
https://forum.fordclubpolska.org/archive/index.php/t-273138.html

Przestałem czytać w tym momencie: +2 KM na hamowni na paliwie wipałer. Toż to na pewno odczuję w codziennej eksploatacji... ha, ha, ha :mrgreen:

slawomirro
09-02-2019, 23:50
Całe szczęście, że moje silniki nie wiedzą, że olej W40 powinien je dawno zabić.

Wiedzą doskonale :mrgreen:
choć z drugiej strony 1.3 jest na tyle wiekowy że sporo zniesie.
podobny numer w innych silnikach by nie przeszedł tak łatwo.

zieluś
10-02-2019, 12:10
Mam i ja dylemat. Fiesta po zakupie zalana była valvo 10w40 bo nie było wiadomo na czym jeździła. Po kilku miesiącach znalazlem zapiski jakiegoś niemca, że zalewał 5w30 no to do roboty. Kupiłem formułe i taką zalałem puźniej naoglądałem się filmików jak to ją podrabiają i obawiam się czy ja takiej właśnie nie nabyłem, zakup dokonałem w sklepie stacjonarnym. Teraz chcę valvo 5w30fe, ale słabo ten olej wypadł w testach na kanale yt co wcześniej był wspominany. Jestem w kropce. Ja już postanowiłem zaleje motula 5w30 tak jak kolega wcześniej opisał na grupie fb ford fiesta również gdyż podobno wycisza prace silnika i jest dobry więc czemu nie :)

Rafał1987
10-02-2019, 16:20
A który motul bo jest kilka 5w30? Bać się tego valvo 5w30 fe czy jest ok?

weuek
10-02-2019, 16:26
Jest OK, ale znacznie mniej w nim syntetyczności niż w motulu 913D. Ale za to cena jest fair, bo (bardzo) niska.

zieluś
10-02-2019, 17:18
A który motul bo jest kilka 5w30? Bać się tego valvo 5w30 fe czy jest ok?
8100 ECO-NERGY 5W-30. Wszyscy leją motule i nikt nie narzeka więc czemu i ja nie mam wlać po prostu wychodzę z tego założenia różnica w cenie prawie żadna. Oczywiście że można lać Red Line 5W30 tyle że mi się nie uśmiecha 400zł za olej płacić :)

cypkos
10-02-2019, 21:14
Cześć!
Od poprzedniego właściciela mam informację, że lał do Fiesty 1.3 benzyna olej 5W40. Przemknęła mi informacja od użytkownika slawomirro, że 5W40 względem 5W30 pogorszy właściwości silnika. Mógłby ktoś się do tego odnieść? Myślicie, że spokojnie ten 5W30 mogę lać?
Orientujecie się ile litrów wlać do tego silnika?

grembol7
11-02-2019, 08:23
Z tego co mi wiadomo to pierwszy parametr oznaczenia lepkości np 5w to jest lepkość na zimno. A drugi W30 to lepkość w temp. roboczej. Biorąc to pod uwagę uważam, że olej 0w40 jest lepszy od 5w30 z tego względu iż w niskiej temperaturze łatwiej go zassać pompie a w temp. roboczej zapewnia grubszy film smarny (oczywiście nie sprzyja to obniżeniu spalania ale wydaje mi się że lepiej "chroni" silnik). Oczywiście mogę się mylić bo to moje rozumowanie.

Rafał1987
12-02-2019, 16:46
Swoją drogą jestem zaniepokojony testem valvoline 5w30 fe na tą ścieralność. Ma ktoś z was doświadczenie z tym olejem.

zieluś
13-02-2019, 17:02
Z tego co wyczytałem własnie do fordów olej powinien mieć mniejsza lepkość ACEA A5 tz odwrotnie niż we wszystkich autach typu WAG Opel co to oznacza że test który został zaprezentowany ni jak nie ma się do naszego silnika.

edekp1977
13-02-2019, 17:12
cudów nie ma, 5w-30 czy 5w40 czy takiej czy innej firmy nie ma znaczenia, wystarczy pojeździć kilka razy na krótkich odcinkach na zimnym silniku, zajrzeć pod korek i widać majonez, jak myślicie co się stało z jego właściwościami, dodatkami i tak dalej. Wystarczy najtańszy olej ale wymiana zamiast co 20 tys., to co 10 tys.

zieluś
13-02-2019, 18:31
Panowie niby kupimy olej dobrego producenta ale skąd wiadomo czy kupiliśmy oryginalny? A może po zastosować olej którego nikt nie podrabia :D http://www.orlenoil.pl/PL/NaszaOferta/Produkty/Strony/Produkt.aspx?produkt=PLATINUM_MaxExpert_F_5W-30.aspx

Rafał1987
13-02-2019, 20:10
Fakt zima temp. Od -5 do -10, żona pokonuje do pracy 7-8 km i pojawia się masełko niewiele ale jest. Powyżej zera jest ok, dodam, że przez 2 lata płynu dolałem może setke to nie jego wina bo nie ubywa. Chyba wezmę ten valvo 5w30 fe. Masło to raczej wina wilgoći, różnicy temperatur i nie dogrzany motor.

weuek
13-02-2019, 21:14
A może po zastosować olej którego nikt nie podrabia :D http://www.orlenoil.pl/PL/NaszaOferta/Produkty/Strony/Produkt.aspx?produkt=PLATINUM_MaxExpert_F_5W-30.aspx

Klasyka gatunku:

Proponowany kod odpadu: 13 02 05* - mineralne oleje silnikowe, przekładniowe i smarowe niezawierające związków chlorowcoorganicznych.

Z jego karty charakterystyki. Ale przynajmniej nie ukrywają, że to olej w 80-85% mineralny.

Synpower (o ile się nic nie zmieniło) ma minerała 90%. :-)

slawomirro
13-02-2019, 23:55
Klasyka gatunku:

Już któryś raz brakuje mi na forum opcji "lubię to".

Rafał1987
17-02-2019, 12:12
Więc co byście kupili na moim miejscu. Formule, ale jak sprawdzić czy ori, valvoline 5w30 fe nic więcej nie brałem pod uwagę?

RSBN4N
17-02-2019, 18:53
Więc co byście kupili na moim miejscu. Formule, ale jak sprawdzić czy ori, valvoline 5w30 fe nic więcej nie brałem pod uwagę?

wszystko jedno, twoj samochod ma 17 lat i się ucieszy z czegokolwiek świeżego co mu wlejesz.

Bialas55
12-03-2022, 17:43
Witam, do mojej fiesty mk5 wlewam magnatec 5w40. Nie mam zastrzeżeń, ani razu nie musiałem dolewać. Czy to dobry wybór, bo tak wyczytałem, że do fiesty to bardziej 5w30 jest dedykowany no i magnatec professional z logo forda?

timbersher
13-03-2022, 12:15
Od nowości Formula, ostatni zalany ford motorcraft oczywiście 5W-30. Wymiana co 12 tys., samochód ma przejechane 250tys, bez dolewek od wymiany do wymiany 200tys przejechane na gazie.

majk007
02-02-2023, 17:27
Dzień dobry bywalcom. Przycisnęła mnie potrzeba powiązana z niewiedzą i mniejszymi lub większymi bzdurami przeczytanymi w necie.

Jestem w posiadaniu poniemieckiej Fiesty MK6 1.3 w benzynie (2005). Autko służy jedynie jako środek transportu do pracy i z powrotem (6-7km w jedną stronę) i czasami do odebrania dzieci. Od początku wszystko oprócz świec było ok (przed zmianą świec zółw i kontrolka silnika, po zmianie odzyskał moc). Nic nie ciekło, nie rdzewiało, generalnie dobrze zachowany dziadek.

Przyszła pora na zmianę oleju. Jak to oszczędny Janusz sprawdziłem tylko co ostatnio było lane i ze świadomością "tego chyba nie da się... zepsuć" kupiłem Motula ze sklepu internetowego. Przedtem był lany Motul 8100 5W30 X-Clean tak więc kupiłem podobny. Tylko teraz zastanawiam się czy na pewno nie zrobiłem mu krzywdy, bo zmieniałem olej w piątek, dziś pojechałem do pracy i coś szarpało. Nie jeździłem kilka dni z powodu grypy. Wlałem Motula 5W30 X-Clean+ EFE C2/C3. Czy zrobiłem sobie krzywdę, czy da się na tym jeździć, a nie na dedykowanym "Specific"?

romano11
02-02-2023, 18:54
Fiesty MK6 1.3 w benzynie (2005).(przed zmianą świec, po zmianie odzyskał moc).
dziś pojechałem do pracy i coś szarpało.

Kiedy wymieniałeś świece? U mnie od czasu do pory luzuje się fajka drugiego cylindra i muszę ją mocno docisnąć i jest spokój na jakiś czas. Tak było na przewodach FoMoCo, tak się dzieje na przewodach Boscha.
Szarpanie to ewidentne wypadanie zapłonów (świeca, cewka, przewód, wtryskiwacz).

majk007
02-02-2023, 19:56
Te świece to tak lekko półtora roku temu.
Przy tym szarpaniu po podłączeniu vgate to jeszcze zaświeciło mi się P0301 - misfire on cylinder 1. Co to mogło spowodować? Świeca?

A co do oleju - ten wzbogacany C2/C3 nie zaszkodzi? Bo niby rekomendowany jest ten Motul dedykowany do Fordów.

pikoko
25-02-2024, 11:57
Jaki olej polecacie do ford Fiesta 2006 1.3 benzyna?

Wysłane z mojego M2102J20SG przy użyciu Tapatalka