Zobacz pełną wersję : [Focus 2011-2014] Led DRL zamiast halogenów


patryklojfocusmk3
14-01-2015, 07:28
Witam mam do was pytanie mam chęć zamontowania sobie świateł LED DRL w miejscach gdzie w MK3 są halogeny, i pytanie czy takie LEDY będą pasować u mnie czy tylko ze opisu do FFmk2 http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=4924179902 będą pasować w ramki http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=4964900140

krystianen
14-01-2015, 11:40
nie widzialem mk3 na takich ledach. natomiast wiele osób decyduje jest sie na DRL w miejsce trojkątnych zaslepek po obu bokach srodkowego drilla. Takie zreszta wiem ze montują w wielu ASO. Do tego pamietaj ze aby swiecily tylko DRL trzeba aktywawac w kompie.

mam namysli cos takiego, tylko nie sugeruj sie cena :)

http://allegro.pl/swiatla-dzienne-drl-led-ford-focus-mk3-sedan-2012-i4924624057.html

patryklojfocusmk3
14-01-2015, 12:49
Właśnie bardziej mi się podobają w miejscach halogenow niż w tych trojkatach

Bump:

Jacek_l
14-01-2015, 13:35
Halogeny z mk2 pasują do mk3 - takie otrzymałem ostatnio info jak szukałem do mk3.

Pitol321
14-01-2015, 14:09
Na aukcji jest prezentowany dokument: "EinParts DRL 410 są to światła dzienne, które pasują w miejsce halogenów do" i wymieniony jest też: "Focus III 2011->TERAZ".

Więc nie powinno być problemów z montażem.

medmatthew
17-01-2015, 19:20
Właśnie bardziej mi się podobają w miejscach halogenow niż w tych trojkatach

Bump:

Mi też, dlatego ja skusiłem się kilka miesięcy temu na okrągłe OSRAM LED DRL FOG LEDriving (http://www.signumsc.com.pl/osram-led-drl-fog-ledriving-swiatla-do-jazdy-dziennej-p-2113.html) i mam zarówno światła do jazdy dziennej jak i halogeny w tym samym miejscu co oryginalne halogeny.
Światła co prawda do tanich nie należą, ale ledy świecą bardzo intensywnie i w mojej ocenie są warte swojej ceny.

Duuuzy
17-01-2015, 23:23
Mi też, dlatego ja skusiłem się kilka miesięcy temu na okrągłe OSRAM LED DRL FOG LEDriving (http://www.signumsc.com.pl/osram-led-drl-fog-ledriving-swiatla-do-jazdy-dziennej-p-2113.html) i mam zarówno światła do jazdy dziennej jak i halogeny w tym samym miejscu co oryginalne halogeny.
Światła co prawda do tanich nie należą, ale ledy świecą bardzo intensywnie i w mojej ocenie są warte swojej ceny.

Wrzuć foty...
Pasują do Focusa MK3, bo MK3 nie jest wymieniony w opisie producenta lamp...?

Piecyk1988
23-04-2015, 12:43
ja skusiłem się kilka miesięcy temu na okrągłe OSRAM LED DRL
Czy możesz wrzucić jakieś foto? Dużo było problemu że zamontować je w miejsce oryginału? Chodzi mi o mocowanie.
Ja znalazłem coś takiego, jest tańsze od Osrama i też wygląda dobrze: http://allegro.pl/led-swiatla-do-jazdy-dziennej-ford-focus-iii-3-mk3-i5216159077.html

patryklojfocusmk3
27-04-2015, 07:21
A ja znalazłem coś jeszcze tańszego i dobrej jakości ponieważ są montowane jako startowe w focusach i właśnie ja chce się na taki zestaw zdecydowaćhttp://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=5244279079

Wojtek O.
27-04-2015, 09:20
Nigdy nie widziałem chyba focusa mk3 na tych dziennych. Za to inne auta jak najbardziej.

Piecyk1988
27-04-2015, 10:32
A ja znalazłem coś jeszcze tańszego i dobrej jakości ponieważ są montowane jako startowe w focusach i właśnie ja chce się na taki zestaw zdecydowaćhttp://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=5244279079

Tylko to już nie zadziała jako przeciwmgłowe i nie ma w zestawie żadnego przekaźnika :/

p.saw
27-04-2015, 13:48
...ponieważ są montowane jako startowe w focusach http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=5244279079

Zwykły chwyt sprzedawcy. Każdy może napisać, że coś idzie na pierwszy montaż.

patryklojfocusmk3
27-04-2015, 20:06
dzwoniłem do forda pytalem się :) podałem producenta i numer seryjny cześci powiedzieli że takie montuja jako startowe

Bump: Tylko to już nie zadziała jako przeciwmgłowe i nie ma w zestawie żadnego przekaźnika :/

owszem nie zadziała jako przeciwmgłowe, ale ja to chce zamontować jako swiatła dziennych pozatym w moim focusie wersja "Winter" nie wiem dlaczego, ale i tak nie ma przeciwmgłowych, a co do przekaźnika mój elektryk ma zrobić mi to w taki sposób że wyłączy mi swiatła skandynawskie czyli automatyczne włączenie swiateł mijania przód tył, a podłączy mi pod automatyczne światła ledy zamontowane w halogenach :)

pjetrucha
28-04-2015, 00:42
Dzwoniles do Forda czy do Aso? Focus z fabryki z takimi nie wyjeżdża..

weuek
28-04-2015, 06:56
Przecież sprzedający nie napisał, że te światła idą na pierwszy montaż do fokusa. Ale dobra jest to rzecz, warta zakupu.

Wojtek O.
28-04-2015, 09:32
Kolego nie szpeć tymi światłami jak by nie patrzeć ładnego focusa. Naprawdę jest kilka ładniej wyglądających dziennych. Przyn

Bump: Przynajmniej dla mnie te 4 diodowe dzienne są straszne.

patryklojfocusmk3
28-04-2015, 10:57
Dzwoniles do Forda czy do Aso? Focus z fabryki z takimi nie wyjeżdża..
Dzwoniłem na salonu sprzedaży forda Kraków ul.jasnogorska
Czy się podobają czy nie to kwestia gustu, mnie się podobają ;)

TBomek
19-05-2015, 10:33
Mój focus od wczoraj ma nowe światełka, dzięki czemu mogę się cieszyć pełnym automatem. :)
https://lh3.googleusercontent.com/-_xXrUlhFHao/VVrxO7hsbFI/AAAAAAAAA6c/WPMUTXlZ9U8/s800/WP_20150518_013w.jpg
Poniżej przesyłam kilka fotek z montażu.
https://lh3.googleusercontent.com/-ojLtaqgTdwc/VVrxNB31zkI/AAAAAAAAA6M/eKFz_eLFPIE/s800/WP_20150518_002w.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-_QpIF3OZ_NE/VVrxO4oBwgI/AAAAAAAAA6Y/dpbyPr9tK90/s800/WP_20150518_006w.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-jipjUGzB9rs/VVrwBxvKzRI/AAAAAAAAA5c/lBMycP19Fn8/s800/WP_20150518_004.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-g4WGzRa4LAQ/VVrwBiUMiYI/AAAAAAAAA5Y/2ijh_kdWMiM/s800/WP_20150518_005.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-Ab8KmPolduw/VVrwF2jaFjI/AAAAAAAAA5s/ro22HUqrcvg/s800/WP_20150518_007.jpg
Podłączenie pod "+" bezpiecznika F42 (tylna wycieraczka)
https://lh3.googleusercontent.com/-jVAlmOXR3EM/VVrwHCmR6BI/AAAAAAAAA54/oFGy-kVr60I/s800/WP_20150518_008.jpg
Podłączenie pod postojowe od strony kierowcy pin 12 (yellow/blue)
https://lh3.googleusercontent.com/-DZVqNYcIVTk/VVrwHxIrXXI/AAAAAAAAA58/40KOac3LBZk/s800/WP_20150518_010.jpg

macka
19-05-2015, 11:18
Mój focus od wczoraj ma nowe światełka, dzięki czemu mogę się cieszyć pełnym automatem. :)


Sam montowałeś?
jakieś problemy podczas instalacji?

TBomek
19-05-2015, 11:37
Tak sam montowałem.
Bez większych problemów, za to trochę zabawy było z wyjęciem zaślepek w zderzaku i wyrzeźbieniem w styropianie otworów na leady.
Po zdjęciu lamp (dwie śrubki i wtyczka) wykryłem przetarty przewód od klimy ( na szczęście nie do końca) , zabezpieczyłem go kawałkiem pomarańczowego węża. Wyciąłem też kawałek plastiku z lampy który przecierał ten przewód (więcej można znaleźć z w tym wątku:http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=224586).
Sterownik leadów schowałem pod reflektorem od strony kierowcy, obok tez była oryginalna śruba z masą pod którą się podpiąłem.

Jako ciekawostkę mogę podać, że bezpiecznik F42 dawał napięcie rzędu 9,8V jak auto było wyłączone, nie mniej jednak wystarczyło to na zasilanie leadów.

J_QuestWRO
19-05-2015, 12:59
TBomek
Bravo, ładnie to wygląda.
W najbliższym czasie będę montował takie małżonce, lampy już mam.
Jak rozumiem podłączyłeś tylko biały przewód, niebieski zostawiłeś wolny, tak?
Mocowałeś jakoś specjalnie sterownik, czy pozostawiłeś luźny?

TBomek
19-05-2015, 13:11
Tak niebieski skróciłem i zabezpieczyłem izolacją.
Sterownik przypiąłem trytką do jakiejś plastikowej obudowy która była pod lampą, leży sobie na niej na płasko. Kable czarny i czerwony zostawiłem luźno układając je w bezpieczne miejsce, biały przytwierdziłem taśmą do wtyczki lampy, tak żeby się nie wypiął, przy okazji zabezpieczając połączenie przed wilgocią. Wszystkie wymienione kable owinąłem dodatkowo taśmą izolacyjną, ponieważ musiałem rozciąć oryginalny peszel, ponieważ każdy z kabli szedł w inne miejsce.

p.saw
20-05-2015, 19:49
Czyli jeśli nie podłączyłeś niebieskiego to LED-y nie działają jako postojówki? To znaczy nie przyciemniają się po włączeniu mijania?
Ja miałem zakładane te same LED-y w warsztacie i chyba podłączyli wszystkie przewody, dlatego po załączeniu H7 następuje przyciemnienie DRL i działają jako postojówki. Niestety standardowe postojówki też się swiecą ale tylko po załączeniu mijania. Gdy LED-y działają bez h7 czyli jako DRL, standardowe postojówki nie świecą. Czy masz tak samo?

TBomek
21-05-2015, 07:57
Tak, moje LED-y działają tylko jako światła do jazdy dziennej. Zapalają się wtedy kiedy światła postojowe są zgaszone.
Kabel niebieski nie jest podłączony, ponieważ funkcja przyciemniana LED-ów mnie nie interesuje.

boncio
21-05-2015, 17:21
A te ledy mają homologację na postojowe A? Możliwość przyciemniania to nie wszystko.

J_QuestWRO
23-05-2015, 18:20
No to i ja się pochwalę, kolega TBomek i inni już wszystko opisali. Podłączyłem przewód biały i niebieski, więc przyciemnianie na postojowych działa.
Żółte postojówki piekły w oczy, byłem na to przygotowany, wymieniłem na LEDy. Ich metalowa obudowa sprawia , że wyglądają jakby stamtąd były.

Teisejas
10-06-2015, 23:48
A te ledy mają homologację na postojowe A? Możliwość przyciemniania to nie wszystko.

Jeżeli koledzy kupowali u tego sprzedawcy:http://www.aliexpress.com/item/Upgrade-Factory-direct-sales-Free-shipping-2012-Ford-Focus-3-LED-DRL-daytime-running-lights-fog/976503434.html to oferowane przez niego ledy mają homologację 02A, a więc mogą być stosowane jako światła postojowe.
Problem polega jednak na tym, że jeżeli ma to być w pełni legalne to konieczne jest wyłączenie przednich fabrycznych świateł postojowych- zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Infrastruktury z 31 grudnia 2009 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (załącznik nr 6 Warunki szczegółowe dotyczące świateł zewnętrznych pojazdu samochodowego i przyczepu) światła pozycyjne przednie w samochodzie mają być tylko dwa (inaczej jest w przypadku świateł drogowych bo wg tych przepisów mogą być 2 lub 4).
Na drodze pewnie nikt problemów nie będzie robił, ale przy choć trochę kumatym diagnoście samochód badania technicznego nie przejdzie pozytywnie...

BTW sam zamówiłem te lampy i nie mogę się doczekać, na przesyłkę... :one:

Żółte postojówki piekły w oczy, byłem na to przygotowany, wymieniłem na LEDy.
A żarówki świateł mijania też zmieniałeś na jakieś niebieskawe?

J_QuestWRO
11-06-2015, 08:00
Jeżeli koledzy kupowali u tego sprzedawcy:http://www.aliexpress.com/item/Upgrade-Factory-direct-sales-Free-shipping-2012-Ford-Focus-3-LED-DRL-daytime-running-lights-fog/976503434.html to oferowane przez niego ledy mają homologację 02A, a więc mogą być stosowane jako światła postojowe.
Problem polega jednak na tym, że jeżeli ma to być w pełni legalne to konieczne jest wyłączenie przednich fabrycznych świateł postojowych- zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Infrastruktury z 31 grudnia 2009 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (załącznik nr 6 Warunki szczegółowe dotyczące świateł zewnętrznych pojazdu samochodowego i przyczepu) światła pozycyjne przednie w samochodzie mają być tylko dwa (inaczej jest w przypadku świateł drogowych bo wg tych przepisów mogą być 2 lub 4).
Na drodze pewnie nikt problemów nie będzie robił, ale przy choć trochę kumatym diagnoście samochód badania technicznego nie przejdzie pozytywnie...

BTW sam zamówiłem te lampy i nie mogę się doczekać, na przesyłkę... :one:


A żarówki świateł mijania też zmieniałeś na jakieś niebieskawe?

Mijania przed zimą będę wymieniał, małżonka jeździ za dnia więc praktycznie ich nie używa teraz. Skandynawskie są wyłączone, więc wszystko jest na legalu.

Teisejas
11-06-2015, 08:51
Skandynawskie są wyłączone, więc wszystko jest na legalu.
Gdy LEDy świecą w trybie dziennych to tak.
Tylko z tego co napisałeś wynika, że po włączeniu postojowych LEDy przyciemniają się i świecą razem z żarówkami postojowymi w reflektorach, a to juz zgodne z ww. warunkami technicznymi nie jest, bo masz wtedy włączone 4 przednie światła postojowe zamiast jedynie dopuszczalnych 2.

J_QuestWRO
11-06-2015, 09:12
Gdy LEDy świecą w trybie dziennych to tak.
Tylko z tego co napisałeś wynika, że po włączeniu postojowych LEDy przyciemniają się i świecą razem z żarówkami postojowymi w reflektorach, a to juz zgodne z ww. warunkami technicznymi nie jest, bo masz wtedy włączone 4 przednie światła postojowe zamiast jedynie dopuszczalnych 2.

Eh, znowu kłopot :( Nic to, będą się czepiać to niebieski przewód odłączę. Dzięki za info.

Misieksmig
11-06-2015, 17:50
Eh, znowu kłopot :( Nic to, będą się czepiać to niebieski przewód odłączę. Dzięki za info.
wystarczy żarówkę z postojówek wyciągnąć...

p.saw
12-06-2015, 21:11
To nie tak, że można wyciągnąć żarówkę. Mam te DRL zamontowane i one świecą dopiero przy odpalonym silniku. A co gdy trzeba samochód na postojówkach pozostawić? Wtedy DRL nie świecą a postojówki będą wyjęte. :(

Misieksmig
13-06-2015, 13:01
Ciekawe po co u mnie serwis wyciągnął postojówkę...Ledy mam podpięte tak, że maja funkcję świateł postojowych. Czyli co jakbym włożył żarówkę to wtedy świeca mi zarówno ledy i postojowe światła?

J_QuestWRO
14-06-2015, 09:28
Zgodnie z tym co podał kolega Teisejas,
"światła pozycyjne przednie w samochodzie mają być tylko dwa", dlatego zapewne serwis wyciągnął Tobie żarówki.

Wojtek O.
14-06-2015, 14:24
Kolego wyjaśnij to innym producentom. Fiat Stilo ma 4 postojówki z przodu(miałem takiego). Volvo i DAF w ciężarowych stosują nawet po 6 + obrysówki pomarańczowe na rogach z przodu

Pitol321
14-06-2015, 17:32
Homologowane wyposażenie z jakim dane auto opuszcza fabrykę - jest dopuszczone do użytku.
Sprawa wygląda przecież całkiem inaczej, jeśli rozmawiamy o własnej inwencji właściciela pojazdu, który był wyposażony fabrycznie w dany rodzaj oświetlenia w tym właśnie jeden zestaw postojówek... ;)

Jeśli jest się o co przyczepić, to wygłodniała na efekty władza, na pewno się przyczepi.

Teisejas
14-06-2015, 20:09
Fiat Stilo ma 4 postojówki z przodu(miałem takiego). Volvo i DAF w ciężarowych stosują nawet po 6 + obrysówki pomarańczowe na rogach z przodu

To że są dwie żarówki (albo wiecej), które świecą jako postojowe- szczególnie w jednym reflektorze, to nie znaczy samo z siebie, że według warunków technicznych będą to już dwa lub więcej świateł tego samego rodzaju- w przepisach są też określone odległości pomiędzy modułami świetlnymi (termin nie jest z przepisów - ale nie chce mi się teraz tam szukać) przy zachowaniu których można je uznać za jedno światło, co jest też istotne dla kontroli czy ma ono odpowiednią jasność i powierzchnię. Tym tematem zajmowałem się jak chciałem sobie założyć w przedliftowym FF2 Drl w formie 5 oczek. Zresztą większość ledowych dziennych to świecące obok pojedyńcze diody tylko że zamknięte w jednej obudowie i nikomu nie przychodzi do głowy, żeby je z tego powodu kwestionować ;) A obrysówki to inny rodzaj światła niż postojowe..
Poza tym zapewne producenci mają możliwość uzyskania zgody na jakieś drobne odstępstwa od warunków i uzyskują homologację - kolega Pitol321 ma rację tak czy siak nikt nie zakwestionuje rozwiązania fabryki bo to już z chwilą homologacji jest legalne :) Ale co do Policji to nie wiem czy są oni tacy chętni do zatrzymywania za wykroczenia, po stwierdzeniu których musieliby zabrać dowód rejestracyjny - takie mam wrażenia jak widzę ile samochodów jeździ na HIDach włożonych do zwykłych lamp...

EDIT:
Zadałem sobie trud i poszukałem w naszym rozporządzeniu warunku, który uzależnia uznanie kilka świateł za jedno- nie ma co prawda w nim nic odległościach ale w zasadzie, jak na mój rozum do tego to się sprowadza:
Załącznik nr 6 do Rozporządzenia Min. Infr. z z dnia 31 grudnia 2002 r. w*sprawie*warunków*technicznych*pojazdów*oraz*zakr esu*ich*niezbędnego*wyposażenia
Par. 1 ust. 1. Zespół dwóch niezależnych lub zgrupowanych świateł, takich samych lub różnych, lecz o jednakowym przeznaczeniu i jednakowej barwy, uważa się za jedno światło, jeżeli rzut ich powierzchni świetlnych na płaszczyznę poprzeczną zajmuje co najmniej 60% powierzchni najmniejszego prostokąta opisanego na rzutach tych powierzchni świetlnych oraz pod warunkiem, że światła te zostały homologowane jako światło typu D (zgodnie z oznaczeniem homologacyjnym); nie stosuje się do świateł drogowych, świateł mijania i świateł przeciwmgłowych przednich.

Brzmi to trochę, jak zadanie na maturę z matematyki :)
Więcej warunków jest w odpowiednim rozporządzeniu unijnym dotyczącym tego tematu, np. pamiętam, że jest taki wymóg, że jeżeli DRL są w odległości mniejszej niż 40mm od kierunkowskazów to muszą przygasać lub wyłączać się po stronie włączonego kierunku, na czas jego działania (patrz fabryczne rozwiązanie w nowych audi)- w naszym tego jakoś nie znalazłem.

p.saw
14-06-2015, 21:33
To jak prawidłowo podłączyć te lampy aby działały jako postojówki i żeby można by było wyjąć żarówki z postojówek. DRL podłączone tak, że nie przejęły wszystkich "zadań" postojówek. Gdy silnik nie działa to palą się standardowe postojówki przy pozycji przełącznika "postojowe". Przy poz "0" i działającym silniku palą się DRL a po właczeniu mijania DRL się przyciemnia i zapalają dodatkowo standardowe postojówki.
Gdyby wyjąc żarówki od postojówek to nie palą się żadne światła (przód) gdy chcemy mieć postojówki, bo jak wspomniałem te DRL nie przyjmują ich zadań przy wyłączonym silniku.
http://www.ermid.pl/upload//denken//focus12_5d.jpg?1408730281460

Teisejas
14-06-2015, 22:50
Kolega TBomek pisał wcześniej, że przy wyłączonym silniku i napięciu 9,8V ledy mu świeciły (kwestia sterownika DRL,). Przy tym założeniu myślę, że można spróbować tak, że zasilanie ledów pociągnąć równolegle z dwóch źródeł- 1. skądś po zapłonie (np. wskazywany wcześniej bezpiecznik F42) 2. z przewodu postojowych. Konieczne będzie zastosowanie jakiegoś zabezpieczenia (diodą?) na obudwu przewodach, żeby napięcie z drugiego źródła nie wracało po przewodzie postojowych do BCM i vice versa. Niebieski przewód (odpowiadający za przyciemnienie) również podpiąć pod przewód od postojowych. Jeżeli napięcie na przewodzie postojowych przy wyłączonym silniku będzie wystarczające żeby ledy zaświeciły, to da to oczekiwany efekt- przy wyłączonym silniku i włączonych postojowych ledy, zasilane z tego przewodu będą świecić w trybie postojowych; przy włączonym silniku i wyłączonych postojowych, zasilnie będzie z drugiego źródła i ledy będą działać w trybie DRL (brak sygnału z postojowych); przy włączonym siniku i postojowych- wiadomo.
Elektrykiem nie jestem, więc może takie połączenie generować jakiś problem, o którym nie wiem. Najpierw sugeruje zapytać jakiegoś specjalisty w tej dziedzinie ;)

Wojtek O.
15-06-2015, 20:02
Teisejas miło sie coś dowiedzieć więcej na ten temat. Różne szaleństwa stosowali i stosują producenci w światłach i nie tylko:)
A policja jak nie ma akcji konkretnie na światła długie źle ustawione, halogeny to po prostu ma to gdzieś. Ze 2 lata temu jechałem za radiowozem i z przeciwka ciągnął jakiś osioł na długich i halogenach, albo raczej dalekosiężnych paląc po oczach tak że musieliśmy zwolnić, bo nic nie było widać. A potem pojechali dalej. Mając Stilo ciągle jeździłem bez jednej sprawnej żarówki(tam sie w lewej lampie paliły czasem 2 w tygodniu, a wymiana to 40 minut) I zostałem zatrzymany raz, a rozwodzili sie nad tym że na bocznym kierunkowskazie ktoś zakosił mi obudowę ze szkłem, żarówka była(pomarańcz) i działała.

gavin2002
12-12-2015, 23:58
Witam. Odkopię temat.

Chciałbym zamówić te ledy w trójkątach, ale mam wątpliwość. W moim focusie przy pozycji przełącznika "0" palą się światła mijania. Jak to wyłączyć? Pozdrawiam.

Shreq
13-12-2015, 12:09
Kolego musisz wykodować z samochodu światła dzienne :). Miałem to samo.

Pozdrawiam
Tomek

gavin2002
20-12-2015, 23:33
Ok. Światła już wykodowane.

Jak się nazywa w pl taki kabelek?

http://s28.postimg.org/5rfu7fbj1/20150807_161449.jpg

Teisejas
21-12-2015, 00:13
Na znanym portalu aukcyjnym taki kabelek jest opisywany jako bajpas czy z angielskiego bypass. W sprzedaży są trzy różne typy pod odpowiednie bezpieczniki- dla FF3 będzie to wersja MINI.

gavin2002
21-12-2015, 09:52
Super, dzięki.

Pytanie do montujących te ledy. Chciałbym podłączyć je też jako przyciemniające się postojówki. Więc tak, kabel czerwony +12 po zapłonie daję do bezpiecznika F42. Czarny do masy. Niebieski do kabla świateł mijania we wtyczce lampy (który to kabel?)
Czy biały kabel gdzieś podpinać?
Dodatkowo czerwony kabel musiałbym chyba podłączyć pod pin 12 (światła pozycyjne). I dać 2 diody na przewodach tak jak ktoś wcześniej pisał.

Ma to sens?

u08mlap
22-12-2015, 20:24
światła do jazdy dziennej nie mogą być używane jako postojowe jest to niezgodne z przepisami i tyle ale kto bogatemu zabroni tak zrobić jak się da oczywiście , już temat podłączenia oraz jak te światła mają prawidłowo działać był i tam też pisałem

pokrętło na 0 - świecą tylko ledy
pokrętło na pozycyjne - świecą ledy oraz pozycyjne po czym ledy gasną po paru sekundach
pokrętło na reflektory - świecą tylko reflektory
pokrętło na reflektory automatyczne - Czujnik nasłonecznienia automatycznie steruje pracą ledy - reflektory w zależności o nasłoneczniania co sygnalizuje na desce kontrolka świateł
ponadto po otwarciu drzwi kierowcy zapalają się pozycyjne i ledy na 50% po zamknięciu drzwi ledy świecą na 100 % po czym gasną po kilku sekundach
po naciśnięciu sprzęgła też zapalają się Ledy po czym gasną tak samo jak o otwarciu drzwi po kliku sekundach lub gasną po zapaleniu auta i czujnik wykryje ze jest za ciemno

Teisejas
23-12-2015, 01:27
światła do jazdy dziennej nie mogą być używane jako postojowe jest to niezgodne z przepisami i tyle
Kolego generalizujesz i chyba nie przeczytałeś w całości tego wątku, bo wtedy wiedziałbyś, że ledy, nad których zainstalowaniem zastanawia się gavin2002, mają homologację na światła postojowe, o czym była już mowa. Problem zgodności z przepisami dotyczy za to ilości świateł postojowych, ale o tym też już było...
Nie wiem za to jakich świateł i jak podłączonych dotyczy zamieszczony opis działania, ale to włączanie się na chwilę na 100% po zamknięciu drzwi (kiedy gasną pozycyjne) i po wciśnięciu sprzęgła świadczy, że coś nie jest do końca dobrze zrobione.

Pytanie do montujących te ledy. Chciałbym podłączyć je też jako przyciemniające się postojówki. Więc tak, kabel czerwony +12 po zapłonie daję do bezpiecznika F42. Czarny do masy. Niebieski do kabla świateł mijania we wtyczce lampy (który to kabel?)
Czy biały kabel gdzieś podpinać?
Dodatkowo czerwony kabel musiałbym chyba podłączyć pod pin 12 (światła pozycyjne). I dać 2 diody na przewodach tak jak ktoś wcześniej pisał.

U siebie zamontowałem te DRL wg założeń, które opisałem w poście #39. Wszystko działa tak jak chciałem, przy czym zastosowałem dodatkowo dwa przełączniki, aby mieć możliwość szybkiej zmiany logiki działania świateł. Poniżej schemat (zrobiłem go dla Kolegów w paint'cie więc proszę o wyrozumiałość :) ):
68018
Przy takim montażu niezmienne pozostają dwie zasady: 1. przy wyłączonych innych światłach (pozycyjnych/mijania) ledy zapalają się w trybie DRL (100%) po włączeniu zapłonu; 2. przy zaświeconych postojowych ledy zawsze świecą w trybie pozycyjnych (są przygaszone). Oczywiście też nigdy nie świecą się przy wyłączonym zapłonie i wyłączonych światłach pozycyjnych (może warto o tym wspomnieć skoro Koledze światła zaświecają się przy wciśnięciu sprzęgła...).
To czy mają włączać się z pozycyjnymi (przygaszone) przy wyłączonym zapłonie oraz czy w ogóle mają się wyłączyć a jeżeli tak to z włączeniem których świateł (pozycyjnych/mijania) decyduje położenie przełączników. I tak:

żeby ledy zapalały się razem z pozycyjnymi przy wyłączonym zapłonie to przełącznik 2 musi być zamknięty (czyli ON) i równocześnie biały przewód nie może być połączony z przewodem pozycyjnych (na przełączniku 1);
żeby ledy przy włączonym zapłonie wyłączały się:
a. po włączeniu świateł pozycyjnych - przełącznik 1 ma być w pozycji łączącej biały przewód z przewodem pozycyjnych (wówczas ledy nie będą też się włączały razem z pozycyjnymi przy wyłączonym zapłonie)
b. po włączeniu świateł mijania - przełącznik 1 ma być w pozycji łączącej biały przewód z przewodem świateł mijania;
c. w ogóle mają się nie wyłączać (po włączeniu świateł pozycyjnych/mijania przygasną wtedy tylko do trybu pozycyjnych) - przełącznik w położeniu OFF.


Z góry wyjaśniam po co tyle kombinowałem: chciałem, aby ledy zapalały się po odryglowaniu drzwi i oświetlały drogę do/z samochodu, równocześnie nie chcę z nich korzystać podczas jazdy jako pozycyjnych, bo po pierwsze uważam, że te ledy za mało przygasają w tym trybie i mogą po zmroku oślepiać innych a ponadto, żeby było zgodnie z przepisami musiałbym wyciągnąć żarówki pozycyjnych z lampy, co mi się jakoś nie widzi.
Ostatecznie mam ustawione w ten sposób, że ledy zapalają się w trybie pozycyjnych razem z pozycyjnymi przy wyłączonym zapłonie (po odryglowaniu drzwi), co jest niezgodnie z przepisami bo wówczas świecą 4 światła pozycyjne ale mogę to bez problemu skorygować w razie konieczności zmieniając ustawienia przełącznika 2; po włączeniu zapłonu i wyłączonych światłach ledy świecą w trybie DRL; przy włączonym zapłonie, po włączeniu pozycyjnych ledy przełączają się w tryb pozycyjnych (znowu niezgodność z przepisami, co jest jednak w praktyce bez znaczenia bo na pozycyjnych się nie jeździ); po włączeniu świateł mijania ledy gasną zupełnie, świecą się tylko fabryczne pozycyjne.

Mam nadzieję, że komuś pomogłem :)

gavin2002
23-12-2015, 11:19
Mi na pewno, dziękuję!

gavin2002
23-12-2015, 12:48
Ja to zrobię w ten sposób

https://dl.dropboxusercontent.com/u/851793/temp/Schemat%20pod%C5%82%C4%85czenia%20Drl%20-%20Kopia.jpg

Wyjmuję żarówki z pozycyjnych.

Jak się nie sprawdzi to podłączę standardowo.

Teisejas
23-12-2015, 14:09
Jeżeli chcesz zachować możliwość wyłączenia wszystkich świateł przy włączonym zapłonie to tak jest dobrze. Może się to przydać jak się grzebie przy samochodzie i trzeba mieć włączony zapłon ale z drugiej strony te ledy nie są jakimś wielkim obciążeniem dla aku.
Co do wyjęcia żarówek pozycyjnych to sugeruje, żeby tylko obciąć (albo wyłamać) wychodzące z bańki w5w druciki i z powrotem wsadzić do lampy, bo myślę, że bez nich będzie widać z zewnątrz reflektora puste mocowanie co dobrze wyglądać nie będzie...

u08mlap
27-12-2015, 21:42
co ma homologacja do przepisów jak nie wiesz co to jest homologacja to nie pisz żadne auto z fabrycznymi leadami nie ma i nie będzie wykorzystywało ledów jako postojówek , mam wszytko podłączone dobrze gdy nacisnę sprzęgło zapalają się ledy dlatego że auto ma system auto start - stop i tak musi być ponadto u mnie wszystkim steruje czujnik zmierzchu a nie będę ręcznie przełącznikami kombinował / porażka / - dotyczy to tych lamp http://www.aliexpress.com/item/Gloss-or-Matt-style-E4-12V-LED-Car-DRL-daytime-running-lights-with-turn-off-and/976503434.html czytaj inne wątki tam jest wszystko na temat Led DRL zamiast halogenów

juri2069
27-12-2015, 21:50
żadne auto z fabrycznymi leadami nie ma i nie będzie wykorzystywało ledów jako postojówek

Właśnie zamiast postojówek służą ledy , które podczas włączonych świateł mijania świecą słabiej

u08mlap
27-12-2015, 22:04
to jest źle zamiast postojówek nie mogą służyć ledy a jak chcesz użyć samych postojówek np. podczas postoju to co wtedy

juri2069
27-12-2015, 22:09
To jest w samochodzie taki magiczny włącznik jak włącznik świateł i tam ustawiam na ....uwagaaaaa.... famfary....... POSTOJOWE :diabel2:

Kolego , fabryczne światła do jazdy dziennej czyli ledowe zastępują żarówki postojowe. Ledy te przy włączonych światłach mijania świecą słabiej niż same dzienne. Wszystkie jest dobrze.
No niech mnie ktoś poprawi bo zaraz sam sobie wmówie , że jest inaczej !! :D

gavin2002
27-12-2015, 22:19
No ja wlaśnie tak chce to zalożyć

1. Led 100% - swiatła dzienne
2. Led 50% - postojówki
3. Led 50% + mijana

majek32
27-12-2015, 22:24
juri2069 masz 1000% racji z ledami jako postojowe

juri2069
27-12-2015, 22:25
u08mlap - trochę mam nadzieje rozwiałeś wątpliwości :)

Teisejas
28-12-2015, 00:13
żadne auto z fabrycznymi leadami nie ma i nie będzie wykorzystywało ledów jako postojówek
Hmm, chyba kolegę rozczaruję ale już od kilku lat niektórzy producenci tak robią, m.in. też Ford- zaczęło się od poliftowych Mondeo mkIV (ledy w zderzaku). Co więcej, tak też jest w reflektorze ksenonowym w Focusie mk3. Wykorzystanie tych samych ledów jako świateł do jazdy dziennej i jako świateł pozycyjnych (przy zredukowanym strumieniu świetlnym) to powszechny trend- sugeruję zwrócić uwagę na nowe audi i kie, których modele w zasadzie powszechnie korzystają z takiego rozwiązania, ople, lexusy, toyoty. Szczerze mówiąc to nie potrafię wymienić modelu, w którym byłyby ledowe dzienne, a które nie pełniłby też funkcji świateł pozycyjnych.
A homologacja do przepisów ma to, że dopiero lampa homologowana na odpowiedni rodzaj światła może być stosowana legalnie jako takie światło, które jest albo wymagane albo dopuszczone do użytku, przy spełnieniu jeszcze dodatkowych warunków (np. co do ilości, symetryczności, odległości, zasad połączeń elektrycznych).

mam wszytko podłączone dobrze gdy nacisnę sprzęgło zapalają się ledy dlatego że auto ma system auto start - stop i tak musi być
Wcześniej nic nie pisałeś, że masz system start-stop ale to i tak nie wiele wyjaśnia, bo z przedstawionego opisu działania wynika, że ledy zawsze zaświecają Ci jak wciskasz sprzęgło, tzn. że też wtedy jak jeszcze w ogóle nie odpaliłeś samochodu kluczykiem/przyciskiem. Zresztą rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów wymaga, aby światła do jazdy dziennej włączały się automatycznie kiedy urządzenie włączające lub wyłączające silnik znajduje się w położeniu umożliwiającym pracę silnika - działanie systemu start-stop nie powinno mieć żadnego wpływu na to czy światła do jazdy dziennej się świecą czy też nie. Powinny być zatem podpięte pod taki układ, na którym napięcie nie zanika po wyłączeniu silnika przez system start-stop.

ponadto u mnie wszystkim steruje czujnik zmierzchu a nie będę ręcznie przełącznikami kombinował / porażka /
Widzę, że w ogóle nie zrozumiałeś o co chodzi z przełącznikami na moim schemacie ale prościej tego wyjaśnić nie potrafię. Dodam tylko tyle, że też mam czujnik zmierzchu, który włącza mi automatycznie światła mijania, co u minie powoduje całkowite wyłączenie ledów. Przełączniki, o których pisałem znajdują się w obudowie w komorze silnika i nie są bynajmniej przeznaczone do codziennego włączania czy wyłączania świateł...

boncio
04-01-2016, 21:31
mam wszytko podłączone dobrze gdy nacisnę sprzęgło zapalają się ledy dlatego że auto ma system auto start - stop i tak musi byćCytując Ciebie - porażka... Też mam start-stop i jakoś ledy palą się zawsze po włączeniu silnika, nie gasną po wyłączeniu go przez ASS. Nie zapalają po wciśnięciu sprzęgła bez włączonego silnika.

u08mlap
06-01-2016, 21:00
no ok dobrze i tak ma być , ASS jak zgasi silnik to nie wyłączy żadnych świateł

aquatarion
26-01-2016, 21:47
Również zamówiłem światła LED DRL z Aliexpress, szybka wysyłka, już zamontowane, bardzo dobra jakość plastików, świecą bardzo dobrze. Polecam. Zakup z montażem w warsztacie wyszedł mnie około 350 zł.
http://i.imgur.com/QZZBkJf.jpg

p.saw
26-01-2016, 21:52
aquatarion, zmniejsz trochę zdjęcie.
BTW , zwróć uwagę na złączki przed lampami. Ja już musiałem wymienić bo całe zaśniedziały i nie było kontaktu. Poza tym lampy super świecą.

aquatarion
26-01-2016, 21:54
aquatarion, zmniejsz trochę zdjęcie.
BTW , zwróć uwagę na złączki przed lampami. Ja już musiałem wymienić bo całe zaśniedziały i nie było kontaktu. Poza tym lampy super świecą.


Pracuję nad tym właśnie, robię to 1 raz.

Dzięki za uwagę.

wrzoch
26-01-2016, 22:53
Szkoda, że LEDy nie są na zewnętrznej tylko na wewnętrznej krawędzi. Wyglądałoby to dużo lepiej.

TOMAS
06-08-2016, 15:05
aquatarion jak te światła Ci się spisują??

p.saw
06-08-2016, 17:21
Odpowiem przy okazji, bo sam mam takie założone. Rewelacja. Poza problemami w 3-miesiacu użytkowania, kiedy to zmieniłem wtyczki połączeniowe (słaby kontakt). Koszt 10 zł + moja robota.
Teraz od ponad 1,5 roku jest super i świeca naprawdę dobrze.
BTW. Mam opcję z przygasaniem.

TOMAS
06-08-2016, 17:24
No to chyba zakupię tylko kurcze muszę zobaczyć jak się tam zalogować i zakupić bo cena na allegro to 400zł

Szymon_Zy
06-08-2016, 17:35
A jak z homologacją i czy nie wypalają się tak jak większość chińczyków, które mijam? Jakiś pomysł na włącznik jeśli są halogeny?

Teisejas
06-08-2016, 20:16
Na kwestię homologacji trzeba zwrócić uwagę dokonując zakupu na konkretnej aukcji, bo generalnie tego typu światła mają homologację na dzienne i postojowe wybitą na kloszu ale może są w sprzedaży takie, które homologacji nie mają. W opisach aukcji na aliexpress sprzedawcy "chwalą się" homologacją więc zasadniczo kłopotu ze zweryfikowanie tej kwestii nie ma. Z tymi światłami jest tylko jeden szkopuł- przepisowe max 40 cm od bocznego obrysu pojazdu przekraczają, tak na moje oko ze 3 cm... Cóż ja z tymi lampami jeżdżę, zobaczę co będzie na przeglądzie rejestracyjnym, ale to dopiero w grudniu.
Lampy założyłem u siebie na początku lipca 2015 i po 13 miesiącach użytkowania mogę stwierdzić, że świecą cały czas jak w dniu zakupu (przy czym nie korzystam z nich jako świateł postojowych podczas jazdy, a więc nie świecą cały czas).
Nie za bardzo rozumiem o co pytasz w kwestii wyłącznika- światła do jazdy dziennej powinny się włączać automatycznie wraz z uruchomieniem urządzenia rozruchowego i automatycznie wyłączać się po włączeniu pozycyjnych, mijania czy drogowych- za wyjątkiem mrugania długimi- albo w przypadku tych konkretnych - przełączać się w tryb świateł pozycyjnych (jeżeli ktoś jest tym trybem ich świecenia zainteresowany).

Seweryn Różycki
21-09-2016, 10:27
Mnie osobiście nie podobają się te w atrapie trójkątnej. Zakupiłem takie
http://allegro.pl/drl-lampy-jazdy-dziennej-ford-focus-mk2-mk3-c-max-i6177103920.html w miejsca halogenów których nie mam (trend). W poniedziałek montaż. Są o tyle dziwne że nie ma wyodrębnionych diod. Jak zamontuje to się pochwalę zdjęciem

adnim
21-09-2016, 11:59
Mnie osobiście nie podobają się te w atrapie trójkątnej. Zakupiłem takie
http://allegro.pl/drl-lampy-jazdy-dziennej-ford-focus-mk2-mk3-c-max-i6177103920.html w miejsca halogenów których nie mam (trend). W poniedziałek montaż. Są o tyle dziwne że nie ma wyodrębnionych diod. Jak zamontuje to się pochwalę zdjęciem

Nie mają wyodrębnionych diód, bo szybka jest mleczna i rozprasza światło, wycinąjąc je w znacznym stopniu. Wolałbym aby diody były widoczne, przez to byłby jaśniejsze.

boncio
21-09-2016, 15:20
To nie jest mleczna szybka, tylko właśnie rozpraszająca światło tak, żeby nie było widać pojedynczych diod tzw. Lightguide lub oczy muchy. W żaden sposób nie zmniejsza to ich skuteczności. Napisałbym, że zwieksza bo cała powierzchnia ma jednakową jasność, a nie tak, że bardzo jasny punkt=dioda, a wokół ciemniej. Tak samo jest u mnie z DRL Osrama, tak samo w Foce po FL i wielu innych autach.
Swoją drogą diody widać np. w odbiciu w szybie lub innym aucie.
Jeśli gładki klosz, to światło odbite, czyli dioda świeci np. w dół, a lampa do przodu.

p.saw
21-09-2016, 22:43
Mnie osobiście nie podobają się te w atrapie trójkątnej. Zakupiłem takie
http://allegro.pl/drl-lampy-jazdy-dziennej-ford-focus-mk2-mk3-c-max-i6177103920.html w miejsca halogenów których nie mam (trend). W poniedziałek montaż. Są o tyle dziwne że nie ma wyodrębnionych diod. Jak zamontuje to się pochwalę zdjęciem

A mnie osobiście nie podobają się Twoje. ;)
No ale jak się nie ma halogenów przeciwmg. to możliwości przybywa.:one:

adnim
22-09-2016, 10:22
W żaden sposób nie zmniejsza to ich skuteczności. Napisałbym, że zwieksza bo cała powierzchnia ma jednakową jasność, a nie tak, że bardzo jasny punkt=dioda, a wokół ciemniej.
No akurat na optyce się znam, bo to mój fach ...

Owszem na takiej mlecznej światło będzie bardziej równomierne rozłożone, ale na pewno strumień światła będzie mniejszy.
Światło zostanie wyciętę. Mało tego nawet na zwykłej soczewce okularowej bez antyrefleksu która jest na pozór całkowicie przejrzysta część światła i tak jest wycięta. Dopiero na szkłach z powłoką mamy przeszło 99 % transmisję.

weuek
22-09-2016, 10:27
A po co strumień ma być większy? Porządne światła do jazdy dziennej mają mieścić się w przedziale 400-1200 cd. Te światła nie mają niczego oświetlać, więc dążenie do jak największej ich jasności jest bezzasadne. Naturalnie, poza widzimisiem. Albo powszechnym, konsumcjonistycznym dążeniem do "jak naj.." we wszystkim, co się kupuje.

boncio
22-09-2016, 10:44
Dokładnie, to światła mają być widoczne przez innych, a nie oświetlać.
Duże jest też aut z dziennymi w technologii "światłowodowej".

adnim, ale ta szybka nie jest mleczna jak w żarówkach, jest normalnie przezroczysta, tylko ma specyficzny kształt. Jedyne co pogarsza strumień, to załamanie wiązki przy przejsciu przez granicę ośrodków.

adnim
22-09-2016, 10:52
Tak czy inaczej ilość światła przechodzącego jest mniejsza.

p.saw
22-09-2016, 23:23
To jest dopiero absurd. Zwiększamy efektywność diod a potem zmniejszamy ich jasność przez różnego rodzaju soczewki. :wink:

boncio
23-09-2016, 15:14
Ja tam będę twierdził, że jeśli już zmniejszenie jasności, to punktowo z samej diody. Całość świeci tam samo, a nie wymaga projektowania odbłyśnika. Przez co jest bezpieczniejsze dla kierowców z przeciwka. Mamy ciągły pasek o jednakowej jasności na całej powierzchni, zamiast kilku mocno rażących punktów i z widocznie ciemniejszą obwódką.

lukaszooo
21-02-2018, 10:31
Wykopuje.
Temat jest o ledach zamiast halogenów a wszyscy pisali o ledach w trójkątach.
Mi również nie podobają się te trójkąty, czy ktoś montował ledy w halogenach ??? Mam trenda ale dokupiłem włącznik i instalacje, brakuje samych halogenów dlatego zainteresowałem sie ledami.

lukaszooo
21-02-2018, 12:47
Dla uściślenia, ktoś miał doczynienia z którąś z tyc opcji ???

Zwykłe zamienniki halogenów za ok 70zł
https://pl.aliexpress.com/item/2pcs-Auto-Right-Left-Fog-Light-Lamp-Car-Styling-H11-Halogen-Light-12V-55W-Bulb-Assembly/32799336835.html?spm=a2g17.search0104.3.8.34314b53 tlcHt9&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_2_10152_10 151_10065_10344_10068_10342_10343_10340_10341_1008 4_10083_10618_10630_10304_10307_10301_5722316_5711 211_10313_10059_10534_100031_10629_10103_10626_106 25_10624_10623_10622_10621_10620_10142,searchweb20 1603_25,ppcSwitch_4&algo_expid=c9c41650-de45-40c1-a920-48813194824f-1&algo_pvid=c9c41650-de45-40c1-a920-48813194824f&priceBeautifyAB=0

Najtańsze ledowe halogeny za ok 70zł
https://pl.aliexpress.com/item/Auto-Accessories-Lighting-LED-Fog-Lamps-For-Ford-Tourneo-Focus-MK2-MK3-Fusion-Estate-Fiesta-MK7/32826903986.html?spm=a2g17.search0104.3.52.29002d0 9OgIMgS&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_2_10152_10 151_10065_10344_10068_10342_10343_10340_10341_1008 4_10083_10618_10630_10304_10307_10301_5722316_5711 211_10313_10059_10534_100031_10629_10103_10626_106 25_10624_10623_10622_10621_10620_10142,searchweb20 1603_25,ppcSwitch_4&algo_expid=3dcabf96-0394-4f8f-915e-c6c3a046466b-7&algo_pvid=3dcabf96-0394-4f8f-915e-c6c3a046466b&priceBeautifyAB=0

Troche droższe ledowe halogeny za jakies 120zł
https://pl.aliexpress.com/item/2pcs-Car-Styling-Round-Front-Bumper-LED-Fog-Lights-DRL-Daytime-Running-Driving-fog-lamps-For/32802292238.html?spm=a2g17.search0104.3.254.29002d 09OgIMgS&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_2_10152_10 151_10065_10344_10068_10342_10343_10340_10341_1008 4_10083_10618_10630_10304_10307_10301_5722316_5711 211_10313_10059_10534_100031_10629_10103_10626_106 25_10624_10623_10622_10621_10620_10142,searchweb20 1603_25,ppcSwitch_4&algo_expid=3dcabf96-0394-4f8f-915e-c6c3a046466b-38&algo_pvid=3dcabf96-0394-4f8f-915e-c6c3a046466b&priceBeautifyAB=0

Rororo
21-02-2018, 12:55
Ja zdecydowałem się na te: Magneti Marelli LAQ010 około 150zł + ramka do halogenów chromowana jakieś 30zł za komplet. Efekt nie tylko mi się podoba:wink:

lukaszooo
21-02-2018, 13:02
daj jakies foto

boncio
21-02-2018, 13:53
lukaszooo jak chcesz tylko DRL w miejscu halogenów, to po co kupowałeś włącznik? Dobre dwufunkcyjne (przeciwmgielne/DRL) to już koszt 500+.

lukaszooo
21-02-2018, 14:06
Włącznik kupiłem przez przypadek za jakieś śmieszne pieniądze. Wiązkę trafiłem za 30zł, teraz czas na halogeny.
Nie mam zamiaru kupować DRLów za 600zł bo poprostu jest mi to nie potrzebne. Nie podobją mi sie zaślepki w zderzaku dlatego kombinuje.

Rororo
21-02-2018, 17:01
...foto
Po trasie, wiec trochę zakurzone. W rzeczywistości widać bardziej poszczególne diody

lukaszooo
21-02-2018, 17:11
Jak masz je podlaczone ? Poprostu pod wlacznik halogenow ?
Dobra doczytałem, działają jako drl.

Rororo
21-02-2018, 17:55
Jeśli mnie pamięć nie myli to zasilanie podłączyłem do bezpiecznika F42 (tylna wycieraczka), kabelek do wyłączania podłączyłem do postojówek (pod żarówkę, można też pod pin 12 we wtyczce lamp).
No i masa chyba do śrubki przy skrzynce z bezpiecznikami;).

asial
09-04-2018, 23:26
Witam
Ledy trójkąty zakupiłem na aliexpres, założyłem do auta (focus MK3 titanium), czerwony do bezpiecznika od wycieraczek F42 (próbowałem też do bezpiecznika F25 od sterowania lusterek - tak jest na ruskich stronach) czarny do masy śruba przy skrzynce bezpieczników, biały pod postojowe do pinu 12 lewego reflektora (yellow/blue), przewód niebieski nigdzie nie podłączony zaizolowany.
W pozycji wyłącznika świateł na 0, ledy świecą prawidłowo pełną mocą, po przełączeniu na światła pozycyjne lub mijania ledy nie wyłączają się, przyciemniają się i migają jak stroboskop.
Próbowałem zamiast białego przewodu podłączać niebieski do postojówek ale efekt taki sam.
Czy ktoś miał podobny problem i rozwiązał inaczej niż dodatkowym przekaźnikiem ? Prawdopodobnie to impulsy CAN zakłócają pracę kontrolera świateł led.

dzwiedziu
09-04-2018, 23:43
Ja mam Trend i po odpięciu wtyku z reflektora widzę w forscanie że "can" reaguje tylko na spaloną żarówkę mijania.
Mam ledy Osram w pozycjach bo zwykłe okapcają środek reflektora, dzienne Magmeti Marelli i wszystko działa jak należy.
Więc pewno masz ten pseudo automat uszkodzony i bez przekaźnika się nie obejdzie.

macko030
11-04-2018, 22:29
U mnie też był ten sam efekt i bez przekaźnika się nie obyło

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

asial
16-04-2018, 22:36
Zrobiłem z przekaźnikiem, zmodyfikowałem trochę schemat podłączenia z elektrody.
Po włączeniu zapłonu przekaźnik dostaje zasilanie +12V z bezpiecznika F25 (sterowanie lusterek) przez włókno żarówki świateł pozycyjnych, przyciąga styki i załącza kontroler świateł LED, po włączeniu świateł pozycyjnych czy mijania na żarówce pozycyjnych pojawia się +12 V i przekaźnik "puszcza" styki, kontroler LED nie dostaje zasilania i dzienne nie świecą.
Pokazywane w internecie schematy podłączenia ledów z przekaźnikiem działają tak że po włączeniu świateł mijania przekaźnik dostaje zasilanie i przerywa obwód zasilania ledów, przy obciążeniu akumulatora światłami mijania dochodzi jeszcze niewielkie ale zawsze obciążenie przekaźnikiem.
To Rozwiązanie o tyle dobre że przekaźnik działa czyli pobiera prąd jak świecą tylko ledy.

JohnLenin
06-06-2018, 20:50
Cześć. Zamierzam zamontować dzienne trójkątne i mam pytanie jakiej firmy i gdzie najlepiej kupić ww lampy? Znalazłem chyba w dobrej cenie na olx, co o nich sądzicie https://www.olx.pl/oferta/swiatla-do-jazdy-dziennej-drl-led-ford-focus-mk3-mat-i-blyszcz-CID5-IDkDpDq.html

macko030
06-06-2018, 21:38
Zdecydowanie polecam z Aliexpress

Połysk lub Matowe styl E4 12 V PROWADZIŁ Samochód światła do jazdy dziennej DRL lampy przeciwmgielne z wyłączyć i Przekaźnik ściemnianie dla Ford Focus 3 2012
http://s.aliexpress.com/aUnyAV3q

Połowę tańsze i z homologacją

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Artur W/W
06-06-2018, 22:59
Polecam też te co" macko030"zakupione chyba w lutym na razie działają,montaż prosty jak w mk2(tam miałem zakupione w kraju).

juri2069
07-06-2018, 07:43
Panowie polecacie matowe czy błyszczące?
A i czy świecą w miarę mocno jak oryginalne dzienne ?

JohnLenin
07-06-2018, 08:57
Ile czekaliście na przesyłkę?

macko030
07-06-2018, 09:08
Matowe czy błyszczące to zależy jakie masz obecnie trójkąty. Ja czekałem na przesyłkę 2,5 tygodnia

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

JohnLenin
07-06-2018, 09:58
Jak to wychodzi z opłatą cła? z alie?

macko030
07-06-2018, 16:30
Świecą zacnie jak na chinczyka. Cła i Vatu nie płaciłem. Montowaniem prawie rok temu i działają dalej bez problemuhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20180607/60a5dcf75adcae2a28fcd181b665d66f.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20180607/e55ca0cb16cfea44987356fc3283db54.jpg

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

JohnLenin
09-06-2018, 12:57
Czy w zestawie ledów do jady dziennej w atrapach są jakieś peszle, czy trzeba dokupić?

JohnLenin
13-06-2018, 19:23
Tak sam montowałem.
Bez większych problemów, za to trochę zabawy było z wyjęciem zaślepek w zderzaku i wyrzeźbieniem w styropianie otworów na leady.
Po zdjęciu lamp (dwie śrubki i wtyczka) wykryłem przetarty przewód od klimy ( na szczęście nie do końca) , zabezpieczyłem go kawałkiem pomarańczowego węża. Wyciąłem też kawałek plastiku z lampy który przecierał ten przewód (więcej można znaleźć z w tym wątku:http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=224586).
Sterownik leadów schowałem pod reflektorem od strony kierowcy, obok tez była oryginalna śruba z masą pod którą się podpiąłem.

Jako ciekawostkę mogę podać, że bezpiecznik F42 dawał napięcie rzędu 9,8V jak auto było wyłączone, nie mniej jednak wystarczyło to na zasilanie leadów.
Jak wyjąć te zaślepki w zderzaku?

JohnLenin
06-07-2018, 18:16
Witam
Ledy trójkąty zakupiłem na aliexpres, założyłem do auta (focus MK3 titanium), czerwony do bezpiecznika od wycieraczek F42 (próbowałem też do bezpiecznika F25 od sterowania lusterek - tak jest na ruskich stronach) czarny do masy śruba przy skrzynce bezpieczników, biały pod postojowe do pinu 12 lewego reflektora (yellow/blue), przewód niebieski nigdzie nie podłączony zaizolowany.
W pozycji wyłącznika świateł na 0, ledy świecą prawidłowo pełną mocą, po przełączeniu na światła pozycyjne lub mijania ledy nie wyłączają się, przyciemniają się i migają jak stroboskop.
Próbowałem zamiast białego przewodu podłączać niebieski do postojówek ale efekt taki sam.
Czy ktoś miał podobny problem i rozwiązał inaczej niż dodatkowym przekaźnikiem ? Prawdopodobnie to impulsy CAN zakłócają pracę kontrolera świateł led.
Cześć. Kupiłeś te https://pl.aliexpress.com/item/976503434/976503434.html?shortkey=aUnyAV3q&addresstype=600 bo mam chyba ten sam problem i też wer. titanium. Problem ten występuje tylko w wer titanium?

asial
29-07-2018, 21:57
Tak dokładnie kupiłem z tego linku, ale nie polecam.
Po tygodniu od zamontowania prawa lampa przestała świecić.
Nie wiem czy tylko mi się tak trafiło czy to zwykły chiński chłam.
Ledy zakupiłem jesienią 2017 i dopiero za montaż wziąłem się wiosną 2018 więc z reklamacji lipa. Lampy led zdjąłem z auta.
Bardzo ciężko je rozebrać aby nie uszkodzić kloszy, plastikowy klosz wklejony
jest w duraluminiową podstawę na grubą warstwę silikonu, należy długo podgrzewać np suszarką do włosów i podważać.
Diody są wlutowane na aluminiowe radiatory przykręcone do duraluminiowej obudowy na dwie śrubki. Jedna z diod przerywa, oblutowanie jej nie daje efektu.
Próbowałem dobrać inną w podobnej obudowie ale ciężka sprawa (nie świeci tak jasno jak oryginał) jak nie wie się co za model led Chińczycy włożyli. Żaden ze sprzedawców z aliexpr nie wie lub nie chce powiedzieć co to za diody.
Na pierwszy rzut oka diody wyglądają na standardowe led smd 5050 jedna mają inne wyprowadzenia (tylko blaszki po obu stronach a nie 2 x po 3 nóżki) oraz od spodu radiator odprowadzający ciepło.

Chyba że ktoś z kolegów wie co to za led lub zaproponuje odpowiednik.

Aby wyciągnąć trójkątne zaślepki używajcie do podważania płaskiej drewnianej łopatki kuchennej używanej aby nie porysować patelni teflonowej, najlepiej dwie takie łopatki, jak już trochę trójkąt wyjdzie podłóżcie starą kartę bankomatową.

dzwiedziu
29-07-2018, 23:13
Kup markowe chipy 5050 i wymień wszystkie - koszt groszowy.
Zmierz i dobierz prąd żeby powiedzmy przy 15-16V nie przekraczał 100% pojedyńczego chipa. Osadź porządnie na radiatorze to będą latami działały.

asial
30-07-2018, 19:19
Kup markowe chipy 5050 i wymień wszystkie - koszt groszowy.
Zmierz i dobierz prąd żeby powiedzmy przy 15-16V nie przekraczał 100% pojedyńczego chipa. Osadź porządnie na radiatorze to będą latami działały.

A jakiej marki byś polecił ledy, albo jakiś konkretny model diody. Ogladalem na necie wiele diod serii 5050 ale one wszystkie mają od spodu plastik, a te oryginalne mają metalowy radiator odprowadzający ciepło i takich szukalem. Idealnie było rozebrać druga lampę i włożyć te same kiedy do obu lamp.

zygzak73
29-08-2018, 11:24
Ja bym chciał usunąć fabryczne halogeny i wstawić DRL
Czy wystarczy halogeny odłączyć i wykodować żeby nie było błędu żarówki?
Czy to legalne i nie przyczepią się w stacji diagnostycznej i ASO? Zwłaszcza że ze względu na ściemniacz oświetlenia zegarów zostawiłbym włącznik świateł z halogenem?
LED to pewnie Magneti Marelli, a czy są pasujące nie-LED, z wymienną żarówką?

lukaszooo
29-08-2018, 11:48
Oczywiscie ze mozesz. Wychodzily wersje bez halogenów bo nie jest to wymagane przepisami. Auta w polsce muszą mieć przeciwmgłowe tylne, przednie nie są wymagane.
Wywalasz ori, wyłączasz w konfiguracji i wsadzasz led z nową instalacją.
Mozna zrobic to tez duzo prosciej jesli nie masz czujnikow parkowania z przodu. Wywalasz ori halogeny, wsadzasz led pod ori kostki, kostke wiązki zderzaka ucinacz i podpinasz pod sterownik drl i bez zdejmowania zderzaka masz dzienne led.

Hooch180
29-08-2018, 12:00
Zmierz i dobierz prąd żeby powiedzmy przy 15-16V nie przekraczał 100% pojedyńczego chipa.
Albo jeszcze lepiej. Kup sterownik do LED (źródło stałego prądu nie napiecia) i LEDY nie będą Ci się rozjaśniać i przyciemniać w zależności od napięcia.
Coś w ten deseń: https://allegro.pl/sciemniacz-wlacznik-led-manualny-sterownik-12v-24v-i7437294092.html#thumb/1

zygzak73
29-08-2018, 12:08
Oczywiscie ze mozesz.
Super :619:

toma2005
20-09-2018, 11:02
Witam
Ledy trójkąty zakupiłem na aliexpres, założyłem do auta (focus MK3 titanium), czerwony do bezpiecznika od wycieraczek F42 (próbowałem też do bezpiecznika F25 od sterowania lusterek - tak jest na ruskich stronach) czarny do masy śruba przy skrzynce bezpieczników, biały pod postojowe do pinu 12 lewego reflektora (yellow/blue), przewód niebieski nigdzie nie podłączony zaizolowany.
W pozycji wyłącznika świateł na 0, ledy świecą prawidłowo pełną mocą, po przełączeniu na światła pozycyjne lub mijania ledy nie wyłączają się, przyciemniają się i migają jak stroboskop.
Próbowałem zamiast białego przewodu podłączać niebieski do postojówek ale efekt taki sam.
Czy ktoś miał podobny problem i rozwiązał inaczej niż dodatkowym przekaźnikiem ? Prawdopodobnie to impulsy CAN zakłócają pracę kontrolera świateł led.

Miałem prawie to samo (niebieski do przygaszania 50% działa prawidłowo) i zastosowałem przekaźnik.
Zbadałem sprawę instalacji i co się okazuje: Zasilanie modułu świateł dziennych z F42 ma napięcie zależne od pracy alternatora (u mnie 12,2 V kiedy silnik nie działa lub 13,8 V kiedy silnik działa, ale u każdego może się różnić ułamkami więc nazwijmy to pierwsze niższe akumulatorowe a drugie alternatorowe). Natomiast sygnał od pozycyjnych, który ma wyłączać światła dzienne cały ma wartość akumulatorową i nie zależy od alternatora (pracy silnika).
Według moich wniosków (ale to tylko teza) moduł DRL jest na tyle niedoskonale skonstruowany, że wymaga tego samego napięcia na zasilaniu i odłączeniu świateł, nawet możesz zrobić test - biały kabelek w trakcie pracy silnika dotknij do "+" akumulatora i lampy dzienne całkowicie zgasną.
Jeżeli to napięcie rozłączania będzie się różniło (w naszym przypadku około 1,5-2 V), mimo że nie jest to wielka wartość, powoduje migotanie DRL.
A jak to zrobili, że na pozycyjnych po włączeniu jest zawsze napięcie tylko akumulatorowe nawet jeżeli alternator pracuje, to nie wiem, może jakiś regulator diodowy wsadzili.

Superafi
20-09-2018, 20:52
A u mnie taka sytuacja:
Światła led 3 kabelki, czerwony +, czarny -, biały sygnał.
Oba światła połączone ze sobą przy lewej lampie.
Opcja 1.
Czerwone plusy do pinu 1 reflektoru lewego, + po stacyjce.
Czarne minusy do pinu 11 reflektora lewego, minus.
Białe sygnałowe do pinu 12 reflektora lewego, postojowe.
Efekt, zapłon włączony zapalonymi ledami z postojówką lewą, po włączeniu silnika z postojowymi i mijania świecą się przygaszone ledy, a chce żeby gasły.

Opcja 2. Z przekaźnikiem
30 +stacyjka
87a czerwony od ledów
85 i czarny od ledów do masy na 11 pinie reflektora lewego
86 + od postojówek na 12 pinie reflektora lewgo
Efekt, nie działają ledy w ogóle.
Dotyczy mk3 2012.
Pomóżcie proszę, tydzień się baruje z tym.

Bump:

daaro
20-09-2018, 22:10
Modół ledow dziennych nie możesz pominąć.
Użyj przekaźnik przed modólem ledow

https://allegro.pl/przekaznik-12v-5-pin-automat-swiatel-dziennych-drl-i7437833275.html

Jest schemat na tej aukcji

zygzak73
20-09-2018, 22:38
Opcja 1.
Czerwone plusy do pinu 1 reflektoru lewego, + po stacyjce.
Czarne minusy do pinu 11 reflektora lewego, minus.
Białe sygnałowe do pinu 12 reflektora lewego, postojowe.
Efekt, zapłon włączony zapalonymi ledami z postojówką lewą, po włączeniu silnika z postojowymi i mijania świecą się przygaszone ledy, a chce żeby gasły.

Mi to wygląda, jakby biały to była masa a czarny sterujący.
W pierwszym przypadku dałeś po prostu ledy i postojówkę w szereg, w drugim ledy działają na różnicy napięcia między + po stacyjce ( +13,8V ) a +12V dla postojówki.

Uprzedzam, nie jestem elektrykiem, nie ponoszę odpowiedzialności jeśli sprawdzisz to połączenie i coś się spali.

Superafi
21-09-2018, 05:38
Modół ledow dziennych nie możesz pominąć.
Użyj przekaźnik przed modólem ledow

https://allegro.pl/przekaznik-12v-5-pin-automat-swiatel-dziennych-drl-i7437833275.html

Jest schemat na tej aukcji

Jak już pisałem, w opcji 2 był przekaźnik i nic.

toma2005
21-09-2018, 07:35
A u mnie taka sytuacja:
Światła led 3 kabelki, czerwony +, czarny -, biały sygnał.
Oba światła połączone ze sobą przy lewej lampie.
Opcja 1.
Czerwone plusy do pinu 1 reflektoru lewego, + po stacyjce.
Czarne minusy do pinu 11 reflektora lewego, minus.
Białe sygnałowe do pinu 12 reflektora lewego, postojowe.
Efekt, zapłon włączony zapalonymi ledami z postojówką lewą, po włączeniu silnika z postojowymi i mijania świecą się przygaszone ledy, a chce żeby gasły.

Opcja 2. Z przekaźnikiem
30 +stacyjka
87a czerwony od ledów
85 i czarny od ledów do masy na 11 pinie reflektora lewego
86 + od postojówek na 12 pinie reflektora lewgo
Efekt, nie działają ledy w ogóle.
Dotyczy mk3 2012.
Pomóżcie proszę, tydzień się baruje z tym.

Bump:

Jeżeli jesteś pewny funkcji przewodów od DRL według podanych kolorów (to sprawdź na początek) to oba połączenia wyglądają prawie dobrze.
Jedyna moja sugestia, nie łącz masy na pin kostki świateł, bo moje pomiary w moim Titanium wskazują na to, że jak wyłączę światła, to żarówki "wiszą całkowicie w powietrzu" tzn. nawet masa do kostki nie dochodzi. Masę modułu DRL podłącz najlepiej pod śrubę mocowania skrzynki bezpieczników. Tam ona jest.
Zrób test: włącz zapłon wygaś światła, czarny kabel od DRL przytknij do "-" akumulatora, jeżeli DRL zaświecą, moje rozwiązanie jest prawidłowe.

Superafi
22-09-2018, 20:42
I wszystko jasne, błędny opis kabli drl producena.
Biały to masa a czarny sygnałowy postojówek.
Po zamianie nie muszę nawet używać przekaźnika.
Dzięki wszystkim za wskazówki i naprowadzenia.

arinoko
14-01-2019, 20:04
Proszę o usunięcie posta problem rozwiązany.

PabloPkow
25-10-2022, 10:57
Witam wszystkich

Mam do Was pytanie odnośnie wymiany całych lamp (zwykłe oświetlenie H7) na lampy (również mogą być zwykłe H7) ale posiadające także oświetlenie DRL. Posiadam FF mk3 przed lift ściągnięty z Niemiec, auto posiada czujnik zmierzchu i fajnie byłoby aby go wykorzystać do lamp z funkcją DRL. Czy przerabiał z Was już ktoś taki temat i może polecić jakieś lampy ewentualnie miło by było gdybyście podesłali jakiś link do nich lub nazwy sklepów w których warto poszukać. Jeszcze jedna sprawa jak wygląda tutaj kwestia podłączenie takich lamp, czy wystarczy je tylko przełożyć i podpiąć czy też potrzebne są do poprawnego działania jeszcze jakieś rzeczy-części?

Z góry dzięki i pozdrawiam wszystkich

kubaw20055
25-10-2022, 11:26
Z fabrycznego rozwiązania przed liftem zostaje tylko ksenon z paskiem led, ale to raczej drogi interes i wiąże się z określonym nakładem pracy.

Ja u siebie zamontowałem zamiast lamp przeciwmgielnych lampy duolight dl38

Są i światła do jazdy dziennej i zachowane lampy przeciwmgielne.

Wszystko będzie działać z czujnikiem zmierzchu i montaż jest nieskomplikowany ;)

https://allegro.pl/oferta/led-swiatla-do-jazdy-dziennej-ford-focus-iii-3-mk3-10517439130

sabaciontko
25-10-2022, 11:43
Osram Auto LEDriving XENARC 1 . Jedyne z homologacją . Montaż - plug@play oraz kodowanie .

PabloPkow
25-10-2022, 12:07
Z fabrycznego rozwiązania przed liftem zostaje tylko ksenon z paskiem led, ale to raczej drogi interes i wiąże się z określonym nakładem pracy.

Ja u siebie zamontowałem zamiast lamp przeciwmgielnych lampy duolight dl38

Są i światła do jazdy dziennej i zachowane lampy przeciwmgielne.

Wszystko będzie działać z czujnikiem zmierzchu i montaż jest nieskomplikowany ;)

https://allegro.pl/oferta/led-swiatla-do-jazdy-dziennej-ford-focus-iii-3-mk3-10517439130

Tak widziałem te lampy ma je mój znajomy a zakładał mu je chłopak który zajmuje się przerabianiem fordów (byłem z nim jak były zakładane) zrobione bardzo ładnie nic nie odstaje i nie ma efektu że coś jest dołożone, pociągnięte gdzie się da w fabrycznych osłonach. Problem z nimi jest taki, że jak jest ciepło wszystko działa prawidłowo natomiast jak przychodzi okres jesienny (chłodno, czy też wilgotno)zaczynają się cyrki a mianowicie światła zaczynają mrugać czasem jedno czasem dwa na raz wtedy kiedy nie powinny w ogóle świecić bo palą się mijania. Sprawdzone kilka razy wszystkie połączenia i są ok nie widać przetarć, korozji na stykach czy też wody gdyby się dostała. natomiast przychodzi wiosna, lato i wszystko wraca do normy Więc tak jakoś sceptycznie podchodzę tych świateł duo bo wiem że są cyrki i do końca nie wiadomo czemu sie tak dzieję i jaka jest przyczyna. Nie wiem może Ty masz jeszcze jakić pomysł co może być nie tak?

kubaw20055
25-10-2022, 12:12
Może wilgoć dochodzi do modułów sterujących (np. z nadkoli), zależy gdzie monter je umieścił. Ja dodatkowo po wyjęciu z pudełka zaizolowałem wszystko szczelnie czarną taśmą izolacyjną. Też mam to zamontowane, ze pod maską niczego nie widać ;) U mnie wszystko działa poprawnie.

technikibart
25-10-2022, 12:28
Cześć, Podeślij proszę fotkę jak to wygląda ze światełkami dziennymi.

PabloPrezes
25-10-2022, 12:30
Zamontowane jest to jakby to określić aby było zrozumiałe za plastikowym zderzakiem jeden moduł po jednak stronie drugi po drugiej w pewnej odległości od lamp, przymocowane popularnymi trytytkami tak aby się nie ruszało i aby nie wypadło. A Ty gdzie masz moduły wrzucone? Może je przenieść w inne miejsce gdzieś wyżej pod maskę?

Wysłane z mojego M2012K11AG przy użyciu Tapatalka

kubaw20055
25-10-2022, 12:36
https://i.imgur.com/NRk6sc4.jpg https://i.imgur.com/L6DJRMv.jpg

Ja mam zamontowane tak jakby pod przednim pasem, po demontażu lamp przednich widać, że są jakby za nimi na górze, ale po otwarciu maski nic nie widać. Są tak umieszczone, żeby miały sucho;)

PabloPrezes
25-10-2022, 13:00
Tak dokładnie taki efekt jest o ile wszystko działa poprawnie i ładnie to wygląda. Chyba będzie trzeba szukać kolejnego magika elektryka-mechanika który wszystko wyjmie, przejrzy i założy w innym miejscu :(

Wysłane z mojego M2012K11AG przy użyciu Tapatalka