Zobacz pełną wersję : [Transit 2000-2006] Jaka pompa wtryskowa i jakie podzespoły do przerobienia 2.4 tddi vp 44 na zwykłą ?


Piotrulek2013
14-01-2015, 23:59
Mam pytanie odnośnie przerobienia pompy transita 2.4tddi z vp 44 na zwykłą, pare razy już to widziałem na YT i to nawet nieźle cyka, tylko nie moge skojarzyć z czego ta pompa wtryskowa i przewody wtryskowe.

wojtekjanus
15-01-2015, 10:42
przerobienia pompy transita 2.4tddi z vp 44 na zwykłą, pare razy już to widziałem na YT i to nawet nieźle cyka, tylko nie moge skojarzyć z czego ta pompa wtryskowa i przewody wtryskowe.
Dwóch zajadłych transitowców z brytyjskiego forum Transita (andypdq oraz dieselhead) wzięło się za taką przeróbkę, wg nich jedynym sensownym wyborem jest pompa Bosch VE z Landrovera 200 TDI. Ta pompa jest bezpośrednią poprzedniczką pompy VP30, w której mechaniczne elementy sterowania zastąpiono sterowanymi elektroniczne.
Bezpośrednie przełożenie objawiło się stosunkowo niską mocą rzędu 65 - 70 KM, ale po przeróbkach pompy (powstała jakby hybryda z elementami innych pomp) uzyskali moc rzędu 90 - 100KM i przyzwoite osiągi oraz planują dalsze prace. W sumie pompa jest składanką z części z pomp z Transita 2.5 Di , Land Rovera 200Tdi, Iveco Daily i Audi 80 (VP37).
Włożenie pompy VE wymagało wykonania pośredniego adaptera, ponieważ śruby mocujące pompy nie pasują do otworów silnika Duratorq oraz wykonania dystansu koła łańcuchowego pompy - tak by było ustawione w tej samej płaszczyźnie co pozostałe koła.

Generalnie dla osoby mało zaawansowanej w technice armatury diesla i bez zaplecza warsztatowego, taka przeróbka jest niemożliwa do wykonania. Trzeba sobie z tego zdawać sprawę - ale... nie święci garnki lepią.
Z wątku wynika, że obecnie chłopcy oferują gotowe zestawy umożliwiające taka przeróbkę - łącznie z pedałem gazu na linkę.

Link do wątku który nosi tytuł: "Mk6 z mechanicznym tdi pokazuje palec elektronice" http://emotikona.pl/emotikony/pic/01icon_lol2.gif (http://emotikona.pl/emotikony/)

http://fordtransit.org/forum/viewtopic.php?f=5&t=137262

Link do jednego z filmików:

https://www.youtube.com/watch?v=UuxiueLzLHU

Piotrulek2013
15-01-2015, 11:53
Bo z tego co widać ze starego transita 2,5 td boscha nie podejdzie ??

wojtekjanus
15-01-2015, 12:33
Bo z tego co widać ze starego transita 2,5 td boscha nie podejdzie ?? Bosch w starszym Mk5 był fabrycznie tylko w modelach wolnossących, czy da się go adaptować - nie mam pojęcia...
To zupełnie inny silnik i zupełnie inne wtryskiwacze.

mm666
15-01-2015, 13:46
Myślałem kiedyś nad tym, nawet pomierzyłem pompę od ducato 2,5 i w sumie mechaniczne połączenie nie byłoby bardzo trudne, tylko problemem jest za niskie ciśnienie generowane przez pompę. Stara pompa bosha z transita jest pod tym względem jeszcze gorsza
Gdzieś na forum krąży pdf z budową i obsługą pomp vp44. Zestawione tam są ciśnienia i wydajności poszczególnych pomp. W porównaniu do vp44 pompa do systemu lucas epic jest sporo "słabsza". Starej pompy bosha z transita w tym zestawieniu tam nie ma, ale wiemy, że jest ona jeszcze "słabsza" od epica. Wnioski nasuwają się same- pompa bosha ze starego transita nie wydoli...

Piotrulek2013
16-01-2015, 11:01
Zastanawiam się jeszcze od pompy mastera 2.8 czy ciśnienie dało by rade tym wtryskom ?

Piotrulek2013
29-02-2016, 20:07
I udało się komuś tego dokonać lub czy ma ktoś tłumaczenie po Polsku ??

lukas_ko
01-03-2016, 09:11
I udało się komuś tego dokonać lub czy ma ktoś tłumaczenie po Polsku ??

Najpierw napisz dlaczego chcesz tego dokonać, bo osobiście uważam że jest to szukanie tylko dodatkowych problemów.
Tu wiesz że wszystko Co pasuje a tam noc nie wiesz do tego sterowanie w transicie od 2001 mąż elektroniczny pedał gazu itd.

Więc tak jak powiedziałem to jest szukanie tylko problemów.

Napisz dlaczego chcesz tej podmiany

Piotrulek2013
01-03-2016, 21:20
pedał gazu można na linke i mniej te mechaniczne pompy są awaryjne,tańsze w naprawie niz te elektroniczne,a tu byle co i błąd jakiś wyskakuje.

bksfuo
02-03-2016, 09:34
I udało się komuś tego dokonać lub czy ma ktoś tłumaczenie po Polsku ??

Do wątku za dużo nie wniosę. Kliknij prawym myszki wybierz przetłumacz na j.polski. Powodzenia w przerabianiu :)

lukas_ko
02-03-2016, 17:24
pedał gazu można na linke i mniej te mechaniczne pompy są awaryjne,tańsze w naprawie niz te elektroniczne,a tu byle co i błąd jakiś wyskakuje.

Kolego mój Transit 2.4 125 na pompie Boscha VP ma około 500 tyś i absolutnie nigdy jeszcze nie miałem problemu z tą pompą jedynie wtryski dwa razy robiłem a tak cały czas mam tą samą pompę i auto nie dymi, na moc i zimą pali na dotyk.
Więc nie wiem skąd ta opinia o tej pompie.

Po drugie nawet jak by coś się zepsuło daj to do profesjonalnego warsztatu a najlepiej do autoryzowanego Boscha i jak Ci to naprawią to Bosch daje rok gwarancji na naprawę a dwa idę o zakład że tą pompa po naprawie wytrzyma minimum 100 -170 tyś km bez awarii.

Pod warunkiem że będziesz kupować paliwo na markowych stacjach a nie u sąsiada pod płotem z jego bańki z jakiś dziwnych oszczędności.

I tak samo jest z naprawą ludzie naprawiają sami takie pompy często gdzieś w garażu u znajomego mechanika nie mając narzędzi jak to zrobić prawidlowou i jak to sprawdzić, a później piszą takie bajki że co chwile coś im wyskakuje jakiś błąd od pompy.

krzysiekj1990
02-03-2016, 18:01
Wkońcu ktoś coś sensownego napisał :) ALe jak ktoś leje byle co z byle jakiej stacji to i linkowca starego zajedzie :)

bksfuo
07-03-2016, 06:52
a może pójść krok dalej niż tylko pompa :) http://naforum.zapodaj.net/thumbs/af7db8d12ac0.jpg (http://naforum.zapodaj.net/af7db8d12ac0.jpg.html)


http://otomoto.pl/oferta/ford-transit-mk6-silnik-ze-starszego-modelu-2-5-tdi-ladny-zadbany-ID6yiqsl.html#0149b919a6

Piotrulek2013
09-03-2016, 20:26
i jak chodzi to od 2,5 jakieś lepsze fotki masz może ??

bksfuo
10-03-2016, 10:56
Masz niżej cały link do ogłoszenia, zadzwoń pogadaj.

lukas_ko
10-03-2016, 18:04
Gość musi mieć fantazje i czas na eksperymenty. Bo przecież mocowania łap silnika pewnie są inne no i że tą konstrukcja się trzyma w tej ramie po takich przeróbkach?

wojtekjanus
10-03-2016, 20:31
Gość musi mieć fantazje i czas na eksperymenty. Bo przecież mocowania łap silnika pewnie są inne no i że tą konstrukcja się trzyma w tej ramie po takich przeróbkach?
Chłopcy w Transitach miewają o wiele większe fantazje niż ta z przełożeniem silnika 2,5D... http://emotikona.pl/emotikony/pic/0dirol.gif (http://emotikona.pl/emotikony/)
Ten pomarańczowy to silnik z BMW MPower E39 V8 o mocy 440 KM, ten niebieski to Cosworth 2,4l R4 o mocy 370 KM. Takich przykładów można sypać bardzo dużo...

http://i63.tinypic.com/143i3j5.jpg

http://i58.tinypic.com/o7tu81.jpg

bksfuo
11-03-2016, 07:22
Gość musi mieć fantazje i czas na eksperymenty. Bo przecież mocowania łap silnika pewnie są inne no i że tą konstrukcja się trzyma w tej ramie po takich przeróbkach?

Dodam jeszcze swojego jumbo 1.9 tdi tył napęd:
http://naforum.zapodaj.net/thumbs/ac1f42ac9cb7.jpg (http://naforum.zapodaj.net/ac1f42ac9cb7.jpg.html)