Zobacz pełną wersję : Nowe Mondeo mk5 - wrażenia z użytkowania
Witam forumowiczów z działu mondeo. Własnie stałem się posiadaczem kolejnego fordka tym razem mondeo MK5 który dołączył do innych fordków w domu. Pierwsze wrażenie z jazdy bardzo pozytywne. Na uwage zasługuje wyciszenie wnętrza, przy prędkościach powyżej 150km/h jest np takie jak w nowym modelu Audi A6, a na uwagę zasługują ledowe światła drogowe które sprawdzają sie rewelacyjnie. Również system rozpoznawania znaków jak do tej pory nie pomylił się ani razu co w natłoku znaków w Pl jest nie lada osiągnięciem. Co do spalania to na trasie 450 km z tego 140 autostradą wyniosło 6,8 litra.
slawek-kali 17-01-2015, 19:51 To teraz sie zacznie :D Masz tego 2.0Tdci 150KM? Jak ten silnik sie ma do tego 140KM, którego masz w S-max.
Tak 150KM jeśli chodzi o porównanie to w mondku jest bardziej dynamiczny i lepiej wkręca się na obroty
Gratuluje nowego mondeusza oby sprawował się tak dobrze jak jego poprzednicy:D
stingerA6 17-01-2015, 19:58 Zdawaj co jakiś czas relację z atutów i skuch producenta. Masz sporą stajnie....jest z czym porównywać.
Szerokości w nowym zacnym aucie życzę.
Gratki. Spróbuj się bardziej rozpisać oprócz spalania.
A ten system rozpoznawania znaków to jak działa , czyta znaki na głos czy jakoś inaczej?
Pojawia się na ekranie grafika.
Czyżby pierwszy na forum...??? Oj, będziemy Cię chłopie ostro męczyć o wrażenia....:D bezawaryjnej jazdy życzę..... :one:
Dawaj go do działu ,,moje auto,, ....
krystianen 17-01-2015, 21:42 a jak bym sie chetnie podpiał interfacem zobaczyc co on tam :)
dariuszk24 17-01-2015, 21:58 masz auto z automatem ktory sam parkuje za kierowce?
Gratulacje :) coś szybko...myślałem że od lutego dopiero będą wypuszczać z salonu nowe mk5
piter2010 18-01-2015, 12:02 Gratuluję wyboru,mnie osobiście podoba się najnowsze MK5,z jednym wyjątkiem,miał przypominać Astona Martina,a jakoś średnio inżynierom to wyszło,niemniej jednak ciekawa stylistyka.Oby służył jak najdłużej...szerokości kolego.
anastazyy 19-01-2015, 21:32 no i kolega zapodał temat i go nie ma. Pytanie podstawowe czy masz wąskie siedzenia??:lol::lol::lol::lol::lol: A na poważnie podobno większość mk5 które były widywane w salonach miały nierówne szpary maska grill.
Ciekawi mnie jak wygląda rabatowanie i jak wygląda porównanie z Passatem (cena/jakość materiałów we wnętrzu/rabat na zakup etc.)
Gratuluję wyboru !
Jak oceniasz jakość materiałów i spasowanie w stosunku do poprzedników ?
Styl amerykański, czy postarali się :wink:
To musi być super nabytek,chociaż raz rundkę takim bym zrobił,bo narazie to na marzeniach się skończy.Pozdrawiam i miłych wrażeń z jazdy.
SrebnaStrzała 20-01-2015, 18:38 Jeszcze go na drodze nie widziałem. Te reflektory ledowe jakbyś porównał do xenonów ? Miałeś wcześniej auto z xenonami ?
Przyłączam się do pytania odnośnie automatu do parkowania:)
anastazyy 20-01-2015, 18:58 Czy parkuje tylko równolegle czy też prostopadle? ?
no i kolega zapodał temat i go nie ma.
Zamiast siedzieć i odpisywać na ten grad pytań z Waszej strony pewnie woli połykać kilometry nowym "statkiem" :D ;).
SrebnaStrzała 20-01-2015, 20:41 byle nie tak jak ja że miesiąc po zakupie w salonie brali mnie na lawete:D
No właśnie czekamy na opinie kolegi, który już jeździ Mondeo! Może on nas tak zachęci, że wybije nam z głowy inne marki :)
Auto Świat testuje Nowego Mondeo.
http://m.auto-swiat.pl/nowe,wmp8d
http://m.auto-swiat.pl/testy,swq9w
Auto Świat - Kolejny test
http://www.testdriven.co.uk/2015-ford-mondeo-review/
Ford Mondeo Review
https://www.youtube.com/watch?v=6RMj2_Jz6v4
http://youtu.be/T_06N01xgow
szukałem i dość mało info jest o ST w MK5
może ma ktoś w katalogach o ST,bo wygląda jak dla mnie dość ciekawie g;)
59171
Jak dla mnie - to bez szalu :)
To nie tak jak przejscie z Mk3 na nasze Mk4
Taki wiekszy lift, a raczej tylko face lifting :D
Nie przypadl mi "Aston Martynowski" przod do gustu :(
Dla mnie raczej wyszlo Fiatowo. Mam nadzieje, ze to nie projektowal jakis inzynierek z Wloch :D
Srodek i cala decha, przerobiona na sile, zeby tylko bylo inaczej.
Moim zdaniem slabo i gorzej, szczegolnie z tym malym wyswietlaczej na srodkowej konsoli ( Focusowo to wyglada) Tworzywo tez chyba jakies slabej jakosci-pewnie hipoalergiczne ;)
W standardzie felgi 16' - to juz totalna porazka :(
Nie wiem, czy powtorzy sukses "poprzedniej generacji" skoro ten model uznany jest jako nastepca Mk4 ???
No coz, rzecz gustu.
No widzisz, co kraj to obyczaj, a co człowiek to opinia.
Mi się tam Mk5 podoba, zarówno z zewnątrz jak i ze środka. Jakiś taki fajniejszy jest niż Mk4, może dlatego że czwórka już się zdążyła oklepać.
Nie wiem coś się tak tych włochów przyczepił, akurat oni pojęcię o projektowaniu wyglądu samochodów i wnętrza to mają i osiągnięcia w tej materii również. Włoskie stylizacje po prostu cieszą oko, bynajmniej cieszą moje oko, a Aston Martin to akurat brytyjska marka nie włoska.
Nie mówię, że Mk4 jest brzydkie, bo nie jest, nawet Mk3 w odpowiednim kolorze i wersji nieźle się prezentuje (z zewnątrz, bo "we środku" to już mniej), ale ciężko mówić o Mk5, że to tylko face lifting, bo tak nie jest.
Powiedz mi jeszcze o którym wyświetlaczu na środkowej konsoli mówisz, bo siedziałem w dwóch Mk5 podczas premiery i nie mogę sobie go przypomnieć. On występuje we wszystkich wersjach?
Kolega mówi chyba o tym środkowym wyświetlaczu nad regulacją klimy, który ma całe 4,2". Szaleństwo wielkości ;)
https://www.youtube.com/watch?v=mbp6NA-pGAM
Tu kolejny test w języku, który większość zrozumie ;) Można obejrzeć wnętrze z bliska, choć to wersja RHD ;)
Kolega mówi chyba o tym środkowym wyświetlaczu nad regulacją klimy, który ma całe 4,2". Szaleństwo wielkości
dokladnie o ten wlasnie mi chodzilo ;)
No widzisz, co kraj to obyczaj, a co człowiek to opinia.
Jak najbardziej, kazdy ma prawo wyrazic swoja opinie.
ale ciężko mówić o Mk5, że to tylko face lifting, bo tak nie jest.
dla mnie tak,
bo napewno, nie jest to taka przemiana jak z Mk3 na Mk4.
Dla mnie Mk4 jest wielkim hitem i wyciagnietym "Asem z rekawa" FORDa i ciezko bedzie powtorzyc ten sukses Fordowi wobec obecnej konkurencji na rynku.
Włoskie stylizacje po prostu cieszą oko, bynajmniej cieszą moje oko
zawsze zostaje Ci zmiana na Alfe , ewentualnie wybrac cos ze stajni Fiata ;)
I pierwsze 6000 tysięcy przeleciało. Co do wrażeń jak najbardziej pozytywne. Średnie spalanie w granicach 6 litrów. Fotele jak na razie są ok przy dluźszej trasie nie czuje się zmęczenia. Co do świateł ledowych w porównaniu do xenonow. Nie ma porownaia zdecydowanie polecam wersję z ledami i automatycznym dostrajaniem świateł przy różnych prędkościach. Przelaczaja się idealnie nie oslepiajac innych kierowców. Spasowanie plastików w środku jak na razie ok nic nie skrzypi i nie trzeszczy. Jeśli chodzi o zawieszenie w sumie jest ok. Jedyny minus jak na razie to przy poprzecznych nierownosciac przy wiekszej prędkości ma się wrażenie jakby miałoby go troszeczkę znieść. Co do wygluszenia przy dużej prędkości ok 170-180 naprawdę jest cicho i przyjemnie. Nie mam wersji z automatycznym systemem parkowania. Mam coś takiego w Kudze ale osobiście uważam że jest to gadżet. Mi akurat to się nie przydaje do niczego. System rozpoznawania znaków jak do tej pory ani razu nie przeoczyl żadnego znaku. Rozpoznaje prędkość i zakaz wyprzezania. Co do spasowania grilla i innych elementów to nie zauważyłem jakiś odstepstw ( w kwestii wizualnej), asystent zmęczenia uważam za nie przydatny. Natomiast asystent pasa jest ok i można go ustawicw kilku konfiguracjach.
Alleluja! Wróciłeś! Już wszyscy myśleli, że zostawiłeś swój wątek na pastwę losu :) Co to znaczy, że przy większych prędkościach na nierównościach wydaje się jakby miało go troszkę znieść?
Trudno to określić ale jest wyczuwalne tona kierownicy takie mocniejsze drgniecie, i wtedy jest wrażenie jakby troszkę go znosilo.
SrebnaStrzała 05-02-2015, 02:23 Czy mógłby mi kolega dać zdjęcie tych reflektorów ledowych od wewnątrz, spod maski? na tyle na ile da rade je zrobić bez zdejmowania reflektorów? Jestem ciekaw jakie radiatory tam są od tych ledów. Czy coś wystaje z lampy czy nie.
jutro postaram się zrobić i podesłać
kolego jaki masz motor w mk5 ??
Przecież pisał w trzecim poście że 2,0 tdci 150KM
habba "I pierwsze 6000 tysięcy przeleciało" - na jednym silniku ?? :P
Czuć przy ruszaniu, automatyczny hamulec ręczny ?
Masz ledowe światełka sufitowe ??
M...
A sa jakies inne niz ledowe?
LEDy sa montowane od MK4 FL
Czy mógłby mi kolega dać zdjęcie tych reflektorów ledowych od wewnątrz, spod maski? na tyle na ile da rade je zrobić bez zdejmowania reflektorów? Jestem ciekaw jakie radiatory tam są od tych ledów. Czy coś wystaje z lampy czy nie.
Ja znalazłem coś takiego
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/485c41ea5de8d936.html
SrebnaStrzała 05-02-2015, 17:46 Czy ten główny led ma wentylator czy mi sie tylko zdaje ?
Przemol1974 05-02-2015, 18:01 Chyba jednak ma! :) Tak na marginesie jestem ciekaw jaka jest różnica miedzy ledem a ksenonem? Teraz po wymianie soczewek mam dzień w nocy a pewnie led jeszcze mocniej świeci?
Niekoniecznie musi. Ale w testach nikt na ledy nie narzekał.
coś mi tu nie pasuje. Kolega pisze 17.01 że właśnie stał sie posidaczem mk5, a 04.02 juz ma 6tysi przejechane. To jest 18 dni, zakladam ze ktos chawli sie autem od razu po kupnie, bo jest podjarany, zatem wychodzi 428km/dzien roboczy(14dni). Sporo, chociaz realne.
Auto ma wg kolegi same zalety...:lol:
Realne swoim służbowym w 20 dni zrobiłem 5 tyś/km, jak bym używał w weekendy pewnie też by tyle weszło.
Fajnie poczytać opinię osoby co już użytkuje, temat będzie ciekawszy
ford juz podniósł ceny mk5. titanium jest drozsze o 4800 pln!
ale za to jest przesuwny podlokietnik... za 4800 pln
habba, załapałes sie na przesuwny ?
1.6 tdci najubozsza wersja poszlo do gory o ... 6800 zł!
jeszcze jakby te fotely wydluzyli to byłoby git.
kolego ja nie wykorzystuje samochodu do jazdy co niedziele do koscioła tylko do pracy a że dużo jeżdze po europie to nie jest żaden wyczyn. Co do podjarania nowym samochodem to już jestem za stary na to. i nie jest to jedyny samochód który posiadam. co do oświetlenia to w środku jest led natomiast nie ma regulacji w 7 odcieniach tzw nastrojowe. Z tego co wiem wystęouje to tylko w wersji z dużym wyświetlaczem na konsoli ale te modele nie są jeszcze do dostania u nas z tego co się orientowałem. Natomiast oświetlenie na nogi i w drzwiach jest niebieskie. A po otwarciu drzwi robi się czerwone. Co do hamulca to czuć szarpnięcie jesli się go nie zwalnia przyciskiem tylko rusza bez wyłaczenia to jest chwilowa blokada i odpuszcza. Co do wersji 150KM jest ok ale zapewne ta 180KM bedzie zdecydowanie elastyczniejsza chociaż w tej nie narzekam. Ale porównam to za 28 dni jak odbiore tą mocniejszą wersję
Bump: tak mam przesuwny. co do ceny to za wersje titanium 180KM dali mi cene 129,000.00
a za wersje 150 KM płaciłem 126.000,00 wersja titanium. ale zamówionych jest 6 szt
SrebnaStrzała 05-02-2015, 21:59 Ja w 13dni zrobiłem 5000-6000km ;)
michjak - pisał ktoś już o tym na forum, dziś sprawdziłem cennik i uważam, że w tym momencie Ford strzelił sobie masakrycznego samobója, bo w tym momencie każdy rozsądny człowiek sięga po Passacie, chociażby Comfortline.
habba - czy jeszcze w tej cenie miałeś jakieś dodatki? jaka była cena cennikowa?
cena 128.800,00 cennikowa. a z dodatków to co w katalogu w wersji titanium na razie maja jedna specyfikacje, air bag w tylnych pasach, pogrzewana kierownica, swiatla ledowe, bezkluczykowa obsluga, kontrola pasa ruchu rolety w tylnych dzwiach, system mocowania bagazu w bagazniku
No więc tak. Dzisiaj w salonie za 180 KM diesel w manualu z kilkoma dodatkami dostałem cenę po rabacie ok. 140 k PLN. Cena wyjściowa ok. 153 k PLN. Wychodzi więcej niż za Passata HL 150 KM z DSG i przedłużoną 5 letnią gwarancją.
Świat staje na głowie..., VW jest tańsze i daje wyższe rabaty:surprise:
kruger ile rabatu na passat?
takie czasy, mk5 jest w polsce droższe niz niemczech!
cennikowo tam wyzej ale uwzgledniajac lepsze wyposazenie titanium w DE, w PL jest drożej
Atlis, na passata na firmę dostajesz ok. 7%, a jak się postarasz to jeszcze 2 oczka z hakiem można powalczyć.
A dla klientów indywidualnych?
Indywidualny 5% a na mondeo 15% można wyciągnąć spokojnie tak ze ze 153 to wyjdzie 130 . Idźcie kupić za te pieniądze passata powodzenia zycze
Tak, można 15%, z ich leasingiem 121%. A za 130 Passata HL 1.8 TSI DSG kupisz. Niewiele więcej za TDI 150 KM. Jeśli w Fordzie wyciągnę 15% ze swoim leasingiem to można rozważać zakup ale propozycja, którą dostałem wczoraj nie jest atrakcyjna.
biner - problem w tym, że ceny za Mondeo poszły od nowego roku średnio o 5tys w górę, więc te 15% już tak dużą różnicę nie robi. To co mnie interesuje:
Passat 1.4TSI ACT Comfortline:
105.490 + pakiet business (navi, LED) 3690, 17" felgi 1670 = 110.850 - 5% rabatu = 105.307
Mondeo 1.5EB Titanium:
107.800 + pakiet titanium 5500 (LED, czujniki), pakiet business 6900 (navi) = 120.200 - 15% rabatu = 102.170
Passat będzie miał 3-strefową klimę, Mondeo duży ekran między zegarami. Pozatym minimalne różnice i jeszcze nie wiadomo jak wygląda sprawa leasingu itp. Przed podwyżką cen kosztował by Mondeo 98tys, co była spora różnica.
No właśnie jak wygląda sprawa leasingu w Fordzie? Z obcym leasingiem jest mniejszy rabat?
No właśnie jak wygląda sprawa leasingu w Fordzie? Z obcym leasingiem jest mniejszy rabat?
W moim przypadku rabat był mniejszy o 9 tys. Ale przy ich leasingu wyjdzie to samo bo w ratach leasingowych sobie to odbijają
no właśnie jak wygląda sprawa leasingu w fordzie? Z obcym leasingiem jest mniejszy rabat?
tak
Bump: ford juz podniósł ceny mk5. titanium jest drozsze o 4800 pln!
ale za to jest przesuwny podlokietnik... za 4800 pln
habba, załapałes sie na przesuwny ?
1.6 tdci najubozsza wersja poszlo do gory o ... 6800 zł!
jeszcze jakby te fotely wydluzyli to byłoby git.
Jest przesuwany podłokietnik??? ja ostatnio w salonie siedziałem i nie bylo regulacji
Mysle ze obydwa auta sa podobnym pulapie cenowym. Dopiero po roku sprzedazy rynek zweryfikuje upusty procentowe obu aut. Licze ze ford pojdzie po rozum do glowy i wygra ta wojne.
Na ten moment jesli miabym kupowac to wybralbym mondeo poniewaz po 2 latach na rynku amerykanskim zostalo sprawdzone i niektore rzeczy poprawione.
Ciekaw jestem jak z usterkami poradzi sobie passat bo w poprzednich modelach roznie z tym bywalo.
Passat ma atrakcyjne wyposażenie adekwatne do ceny, ale oba cenniki mondeo i passata są tak skonstruowane żeby dobierać dodatki tak aby wyszła cena kosmos.
Pojeździłem dzisiaj 30min nowym Mondkiem Titanium 1.6TDCi z bardzo dobrym wyposażeniem. Przesiadłem się bezpośrednio z Mk4 i po odpowiednim ustawieniu fotela (półskóra) nie czułem żadnego dyskomfortu. Poza tym ogólne wrażenie przestrzenności jest identyczne jak w Mk4. Jakość materiałów to sprawa dyskusyjna, bo jest miejscami gorzej niż w Mk4 a miejscami lepiej. Ogólne wrażenie jakościowe raczej pozytywne. No i ktoś miał obawy, że tunel może przeszkadzać podczas jazdy = wbijać się w prawą nogę. Nic z tych rzeczy - a nogi mam długie i raczej kościste :)
Z rzeczy które mi się podobały, a które nie były omawiane wcześniej:
1. Silnik - niby tylko 1.6 115KM ale według mnie żwawszy niż mój 1.8TDCi 125KM. Zrobił na mnie naprawdę dobre wrażenie.
2. Wreszcie prawidłowe umiejscowienie lewarka skrzyni biegów - teraz opierając wygodnie rękę na podłokietniku bez problemu sięgam lewarka. W Mk4 muszę przesunąć łokieć do przodu.
3. Ogólne wyciszenie i komfort - mój Mk4 się nie umywa - ale ja mam 1.8TDCi i sportowe zawieszenie :)
Z rzeczy które mi się nie podobały:
1. Zegary - według mnie kompletnie nieczytelne. Żeby zobaczyć z jaką prędkością jadę i ile obr/min ma silnik musiałem się naprawdę przyglądać.
2. Brak fizycznych przycisków sterowania nawiewem (na nogi, szybę itp.). Wszystko to poukrywane jest w ekranie dotykowym przez co jest dużo mniej intuicyjne.
3. Sam ekran dotykowy powinien być bardziej responsywny.
Siebek, dzięki za relację. Jaka była wersja tego ekranu po środku? Z tymi okrągłymi guziczkami poniżej? Myślałem, że tam jest sterowanie nawiewem. Nie zwróciłem na to uwagi ale ja jeździłem wersją z małym wyświetlaczem.
I czy półskóra to znaczy skóra z alcantarą? Bo w cenniku nie widzę materiału połączonego ze skórą.
Ekran na konsoli był 8" ale bez systemu Sony. Jeśli chodzi o sterowanie nawiewem to jest tylko opcja zmiany temperatury, mocy nawiewu, AC, nawiewu na szybę (MAX) i tyle. Żeby puścić nawiew na nogi trzeba się posłużyć ekranem. Sony z tymi małymi okrągłymi przyciskami nie widziałem wcześniej na żywo więc ciężko mi porównać.
Jeśli chodzi o siedzenia to była chyba skóra z materiałem. Szczerze mówiąc na materiał siedzeń nie zwracałem uwagi :)
Panowie ja nie mam porównania do MK4 ale jeździlem PAssatem B8 i MK5 TDCI 150 PS moje odczucia odnośnie jazdy mondeo lepiej jeździ niż B8. Jedyne co mi się podoba w pasacie to jakość wykonania detali i konserwacja auta duzo lepsza niz w mk5. Nie wiem czy mk5 nie zgnije szybko przyjrzyjcie się jak wykonane jest przednie nadkole te plastikowe. Jest tak zrobione że w przednich błotnikach bedziemy wozić błoto w rantach, nie wiem dlaczego to tak spieprzyli,we wszystkich innych modelach forda ten rant jest osłonięty owym nadkolem a tu nie.
Bump: Jak bedziecie kupować to lepiej dołożyc do lepszego sprzetu bo tylko on ma DAB
Po co komu DAB w 21. wieku i erze Google Music, Deezera czy Spotify. ;)
Dokładnie... już nie pamiętam kiedy słuchałem radia - jeśli już to mam TuneIn Radio na telefonie i po sprawie :)
Przypomniała mi się jeszcze jedna rzecz odnośnie nowego Mondka - klamka drzwi. Podzielam zdanie osób, które już wcześniej się o niej negatywnie wypowiadały. Wygląda bardzo tanio i niesolidnie - tak jakby miała się zaraz rozlecieć.
Ja też wahałem się pomiędzy paskiem a mondeo.
W tej chwili jezdze paskiem 2.0tdi 177 km z dsg 4 motion i dcc, więc w sumie dobrze wyposażony.
Problem jest taki, że nie mogę czekac na produkcję..muszę coś od reki.
W każdym razie:
na paska za 129 dostałem cenę 122( sedan,comfotline 2.0tdi manual+pakiet biznes.)Tez 122 dostałem na kombi w salonie w Łodzi.
na mondeo titanium za 136300 dostałem cenę 117000.
Obydwa auta sa dostępne od reki.
W obydwu salonach, w ostatnich dwóch lat kupiłem nowe auto i ci sami handlowcy mnie obsługiwali.
Paskiem jeździłem i szczerze mówiąc, zawiodło mnie zawieszenie, które wydawało jakieś głuche uderzenia. Dodatkowo na 18 auto było twarde jak moje obecne B7 przy ustawieniu sport, a tego nie lubię..tzn lubiłem w mojej megane rs cup..ale to na tor zabawka a nie na ok 75 tkm rocznie które robię.
Natomiast wykończenie passata to zupełnie inny, imho dużo wyższy poziom niż mondeo.
W kierunku mondeo skierował mnie smax, ktorego kupiłem żonie, to auto prowadzi się 1000x przyjemniej niż mojego paska..więc liczę, że i na mondeo się nie zawiodę. ;-)
Pzdr
Luca
Podzielam opinię kolegów w sprawie zawieszenia. Miałem Passata B6, następnie Mondeo. Passat niby lepiej wykończony ale już sama jazda MK4 zrekompensowała mi wygląd wnętrza. Podobne odczucia mam po jazdach testowych obydwoma nowościami. Passat ładniejszy w środku ale prowadzenie zdecydowanie na plus dla Mondeo.
Poza tym siedzenia w Passacie niby wygodniejsze ale sama pozycja za kierownicą mi nie leży. Lubię siedzieć nisko i jak kierownica jest tuż nad nogami. Takiej pozycji w Passacie nie da się uzyskać, w Mondeo bez problemu. Jeśli uda mi się wynegocjować gdzieś rabat co najmniej 15% wezmę Mondeo, niestety, do tej pory rabaty dostałem marniutkie.
Po co komu DAB w 21. wieku i erze Google Music, Deezera czy Spotify. A po co mi to wszystko .... Ja chcę normalne radio i nie bawi mnie zabawa związana z tym wszystkim... i myślę że nie jestem odosobniony w moim przekonaniu. :619:
A poważnie, wprawdzie nie ma jakiś ustawowych terminów na wyłącznie sygnału analogowego... to chyba lepiej mieć DAB niż nie mieć, kupując teraz jakiekolwiek lepsze radio.
System rozpoznawania znaków jak do tej pory ani razu nie przeoczyl żadnego znaku.
Takie systemy coraz bardziej wydają się pomocne, szczególnie, że nowy cennik mandatów wprowadzili. W mieście razy 3, poza miastem podwójnie za te same wykroczenia + zatrzymanie prawka na 3 miesiące przy przekroczeniu powyżej 50km/h w mieście.
Trzy razy szybciej będzie budżet puchł ;)
Porównując B8 do Mondka zwróćcie uwagę że wszystkie VW mają takie krótkie deski , czuję się w nich jakbym siedział bezpośrednio przy szybie.
Bump: Co DAB to dzisiaj mówili w TV że będą przechodzić na cyfrowy sygnał
paoloWawa 06-02-2015, 21:03 SrebnaStrzała
A ja na przełomie 12 i 13 lipca 2014r. zrobiłem 2509km w 30 godzin - i co z tego? Ten wątek jest o mk5 a nie o zrobionych km w jakimśtam okresie.
wrzoch
na takie pułapki jedyną skuteczną ochroną będzie albo cb albo yanosik - ja z tego drugiego jestem bardzo zadowolony i bardzo polecam :)
Co do mk5 to z wyczytanych opinii nie wiem co sądzić - zresztą z drugiej strony jestem fanem volvo-wskiego silnika 2,5t i będę pewnie w przyszłości polował na Mondka z takim silnikiem.
Witajcie!
Czy ktoś wie może jaka wersja wyposażenia lub silnikowa posiada ozdobne końcówki wydechu umiejscowione w zderzaku (ala Lexus)?
Przeglądałem parę fotek z ofertami Mk5 i chyba żadna nie miała tych bajeranckich końcówek.
Przepraszam, że pytam się w tym wątku, ale wątek ogólny z Hyde'u został zamknięty...
/markis
Witajcie!
Czy ktoś wie może jaka wersja wyposażenia lub silnikowa posiada ozdobne końcówki wydechu umiejscowione w zderzaku (ala Lexus)?
Przeglądałem parę fotek z ofertami Mk5 i chyba żadna nie miała tych bajeranckich końcówek.
Przepraszam, że pytam się w tym wątku, ale wątek ogólny z Hyde'u został zamknięty...
/markis
Z informacji jakie uzyskalem to podobno 2,0 ecoboost i tdci 180 PS
Jak ktoś zna czeski to test 2,0 ecoboost 240 PS
http://www.auto.cz/test-ford-mondeo-2-0-ecoboost-titanium-podvozek-ok-ale-co-zbytek-84515
Na plus zostały wyróżnione przednie fotele, które swoją drogą w skórze wyglądają pięknie. Ich cena w pakiecie razem z ledami i otwieraną klapą bagażnika jest moim zdaniem na akceptowalnym poziomie.
tylko czemu o nim pisza MK4 kiedy to jest MK5?
biner - był już wrzucany. dwa test są też na autoweb.cz, jest kilka słowackich itp.
MaXyM - bo oficjalnie to jest Mk4.
Zebrałem dla was wymiary kilku samochodów w klasie średniej, jak ktoś lubi cyferki, to proszę się nie krępować, chusteczka i krem w ruch. ;)
ps: ostatnie dwa to kombi jak widać - co za tym idzie - więcej miejsca nad głową
http://i.imgur.com/uT6rd0Vl.jpg
bezpośreni link do pełnej, czytelnej wersji (skoro forum nadal, resp. znów nie potrafi zmniejszać zdjęć): http://i.imgur.com/uT6rd0V.jpg
A na minus że chleje przy spokojnej jeździe 9- 10 poza miastem a w miescie 12, chyba wezmę jednak wozidło 15O PS tragicznie gorszych paramertow nie ma ale średnio w 7 spokojnie się zmieszcze
Bump: A na minus że chleje przy spokojnej jeździe 9- 10 poza miastem a w miescie 12, chyba wezmę jednak wozidło 15O PS tragicznie gorszych paramertow nie ma ale średnio w 7 spokojnie się zmieszcze
Bo to nawet przy przebiegu 10000 sie opłaci
Bump: A czy ktoś może wie czy do tdci 180 PS ad blue nie trzeba przypadkiem lać ????
Pytałem o AdBlue i sprawdzałem czy jest jakiś dodatkowy wlew koło wlewu paliwa. Podobno się nie leje i wlewu też nie znalazłem. A co do 150 PS to wydaje mi się najrozsądniejszą opcją choć d... nie urywa podczas jazdy. Za 2-3 miesiące może Heko rozpracuje sterownik i można będzie zawirusować do tych 180 PS.
Ja chyba też będę rozważał 150 PS, trudno, będzie bez dwóch atrap w zderzaku ale parę złotych w kieszeni zostaje:)
ile taki wirus kosztuje ??
kruger - Heko pewnie dłubnie ten silnik na życzenie już teraz. Jeżeli już to mayak musi poczekać na rosjan by ogarneli wgrywanie 180KM softu do 150KM wersji.
biner - 1500 z grubsza.
kruger - Heko pewnie dłubnie ten silnik na życzenie już teraz. Jeżeli już to mayak musi poczekać na rosjan by ogarneli wgrywanie 180KM softu do 150KM wersji.
biner - 1500 z grubsza.
1,5 koła to nie 6 warto poczekać, ciekawe czy to jest tylko różnica softu czy konstrukcyjnie się nie rożni
Rozmawiałem z Heko. Jeszcze nie rozkminili tego sterownika więc trzeba czekać. W Kreatorze Mocy zresztą też nie. Graty są podobno te same w 150 PS i 180 PS. Zaletą TDCI w stosunku do TDI jest to, że nowego softu nie widać. W TDI, niestety chip wychodzi przy podłączeniu do kompa. Sam to przerabiałem jak mi turbina na gwarancji poleciała w Passacie.
Czytam wasze posty i znowu zacząłem się zastanawiać czy przy przelocie 15k km rocznie opłaca się dopłacić do 2.0 TDCi 150 KM czy 1.5 EcoBoost 160 KM wystarczy i w mieście (Wawa) różnica nie będzie znacząca.
Czytam wasze posty i znowu zacząłem się zastanawiać czy przy przelocie 15k km rocznie opłaca się dopłacić do 2.0 TDCi 150 KM czy 1.5 EcoBoost 160 KM wystarczy i w mieście (Wawa) różnica nie będzie znacząca.
tutaj musisz się mocno zastanowić ponieważ różnicy przy zakupie masz 10000zł i przy oszczędnościach na paliwie rzędu 1500zł rocznie różnica zwraca się po około 6-7 latach ja brałbym 1,5 EB
http://i.imgur.com/uT6rd0Vl.jpg
bezpośreni link do pełnej, czytelnej wersji (skoro forum nadal, resp. znów nie potrafi zmniejszać zdjęć): http://i.imgur.com/uT6rd0V.jpg
A czy możesz podać po kolei jakie to auta biorą udział w tym porównaniu ?
Jakoś nie mogę wszystkich rozpoznać... :(
A może link do strony z opisem ... ?
krychos - 1.5EB bez zastanawiania się
mark54 - to ja ręcznie poukładałem, myślałem, że łatwo rozpoznać. Źródło AŚ.
Auta to:
Passat B8, Škoda Superb
Opel Insignia, Kia Optima
Peugeot 508, Mondeo Mk5
Mazda 6, Passat B7
anastazyy 07-02-2015, 19:16 Czytam wasze posty i znowu zacząłem się zastanawiać czy przy przelocie 15k km rocznie opłaca się dopłacić do 2.0 TDCi 150 KM czy 1.5 EcoBoost 160 KM wystarczy i w mieście (Wawa) różnica nie będzie znacząca.
Jak juz mialbym dopłacać to do 240km benz tyle samo trza dołożyć. Ciekawe jak się sprawdza 1.5 i na ile mozna zachipowac
taka ciekawostka, Ford planuje wprowadzić SYNC3, ciekawe czy to będzie działać z nowymi autami czy będzie możliwy update z SYNC2
https://www.youtube.com/watch?v=lhjZf0i6qaU
Czytam wasze posty i znowu zacząłem się zastanawiać czy przy przelocie 15k km rocznie opłaca się dopłacić do 2.0 TDCi 150 KM czy 1.5 EcoBoost 160 KM wystarczy i w mieście (Wawa) różnica nie będzie znacząca.
przy tej konfiguracji ja bym wziął 1,5 ecoboosta bedziesz mial swiety spokój z dpf.
JA się zastanawiam się między 203 ps PB a TDCI 150 ps oba w automacie.Tu mam zagwostkę bo oba są w tej samej cenie tylko diesle ma Power shift a benzyna skrzynie o ktorej nikt nic nie wie oprócz tego że jest to hydrokinetyczna. A spalanie w dieslu napeno bedzie z 3 litry mniejsze niż w beznzynie jak i nie wiecej.
Bump: A beznzyna tez dupy nie urywa
anastazyy 07-02-2015, 20:24 biner chyba ze 240km
biner chyba ze 240km
240 jest o 7 koła droższy od 203 PS
osiągi 150 KM: 9,9 do 100km/h...
Ja bym się dwa razy zastanowił bo to już żółwiem trąci.
A skrzynie w benzynach to chyba te co w USA w Fusionach montują, stary i wolny automat. Wietrzenie magazynów robią a jak wypchną wszystkie to nowego PS do benzyny dadzą. Ford musi oszczędzać, szkoda, że na klientach.
Może lepiej odpuścić ten automat i wziąć mocniejszy silnik w manualu?
anastazyy 07-02-2015, 20:28 7 kola przy 150 to juz chyba nie dużo:)
no tak ale ja założylem pewien budzet i napewno nie doloże bo nie ma sensu i zaraz mi PAssat B8 wyjdzie
Bump: osiągi 150 KM: 9,9 do 100km/h...
Ja bym się dwa razy zastanowił bo to już żółwiem trąci.
A skrzynie w benzynach to chyba te co w USA w Fusionach montują, stary i wolny automat. Wietrzenie magazynów robią a jak wypchną wszystkie to nowego PS do benzyny dadzą. Ford musi oszczędzać, szkoda, że na klientach.
Może lepiej odpuścić ten automat i wziąć mocniejszy silnik w manualu?
ale z ciekawostek zobacz jakie ma parametry mk4 na powershift a ten automat w mk5 a wiec ten stary nie jest wiele gorszy a napewno trwalszy
anastazyy 07-02-2015, 20:49 Spoko. Ja jakbym mial brac benz to te 240km no chyba ze tylko rozni sie softem wtedy 200 i wizyta u HEKO. Czekam ze 2 lata za FL
radzik22 07-02-2015, 20:52 A ja ciagle myslalem ze kupie mondeo ale ostatnio zmienilem zdanie na focus rs. Czekam na jego produkcje i ciekawe jaka bedze cena.
Nigdy nie miałem auta z automatem a lubię dynamiczną jazdę. Dlatego obawiam się brać automatu Forda, który na papierze ma jednak sporo gorsze osiągi od manuala. Szkoda, że nie ma automatów do testów to obiekcje byłyby wyjaśnione.
Testowałem teraz Insygnię diesla 4x4 w automacie. Ta skrzynia zmieniała (lub nie zmieniała) biegi zupełnie bez sensu lub z dużym opóźnieniem. Nie wiem jak można pewnie wyprzedać TIRa z taką nieprzewidywalną skrzynią. I tego też obawiam się w Fordzie, może niepotrzebnie ale jak mam to sprawdzić?
Passaty testowe są z DSG, tej skrzyni bym się nie obawiał w codziennym użytkowaniu ale tylko dlatego, że mogłem ja przetestować.
Kupowanie Mondeo z automatem, którego nikt nie wypróbował jest obarczone pewnym ryzykiem, którego bym nie podjął.
Nie jeździłem z power shift ale podobno jeździ jak dsg
O Power Shift bym się nie martwił ale nic nie wiadomo o tym w benzynie.
Ale te osiągi PS 150 KM są jednak zniechęcające. Ciekawe czy chip u Heko podciągnie je do poziomu tych z silnikiem 180 KM. Jeśli tak to bym brał ale tu znowu wielka niewiadoma bo jeszcze chipa nie ma i nie wiadomo czy i kiedy będzie.
O Power Shift bym się nie martwił ale nic nie wiadomo o tym w benzynie.
Ale te osiągi PS 150 KM są jednak zniechęcające. Ciekawe czy chip u Heko podciągnie je do poziomu tych z silnikiem 180 KM. Jeśli tak to bym brał ale tu znowu wielka niewiadoma bo jeszcze chipa nie ma i nie wiadomo czy i kiedy będzie.
Dokładnie nie wiem juz czy nie dołożyć tych 7 koła i nie wziac najmocniejsza opcje diesla, ale cholera z tym pieprzonym dpf to mi sie nie usmiecha jeździć
Bump: automat w benzynie sprzedawca jeździł 240 ps i mówił ze przyzwoicie chodzi
Heh mam ten sam dylemat i najbliżej mi do najmocniejszego diesla w manualu. Sprzedawca w Oplu też zachwalał Insignię w automacie a ja bym zdecydowanie tego nie kupił.
A poza tym skąd ten sprzedawca wie jak jeździ 240 PS? W Polsce chyba takich jeszcze nie ma a na szkoleniu pewnie zrobił dwie rundy po parkingu:619:
Fusionem jechał , jego kolega ma zaproponowal mi jazdę jakbym sie zdecydował na kupno u nich, ale ich cennik jest porażający tak więc nie przejadę się
Bump: insignia to porażka głośna jak traktor daj spokój no chyba z ja mam wrazliwe ucho
Bump: masz link 0-100 z t skrzynia nieznajomą
https://www.youtube.com/watch?v=hXL9dCZEg-Q
Ale te osiągi PS 150 KM są jednak zniechęcające.
Kuger mamy 140km i jak jechałem na wczasy załadowany po dach z całą rodzinką słynną A4 i S3 to wcale nie odstawałem od reszty jadących więc nie mówcie że te 150km jest takie złe
no jakby nie było prawie 10s do setki to bardzo kiepsko w porównaniu do konkurencji
10s do setki to akurat dobry standard w klasie.
anastazyy 08-02-2015, 06:18 A jak sie ma ten 150km diesel do 150 benzyny. Ja na jezdzie probnej jeździłem 150km dieslem i jedyny plus w porownaniu do mojejgo traktora 1.8 poprawionego u Heko to tylko lub az kultura pracy. Wg moich odczuć moj mk4 zbiera sie lepiej.
moze masz takie odczucia, bo w mk5 jest ciszej
grodek75 08-02-2015, 07:17 Nigdy nie miałem auta z automatem a lubię dynamiczną jazdę. Dlatego obawiam się brać automatu Forda, który na papierze ma jednak sporo gorsze osiągi od manuala. Szkoda, że nie ma automatów do testów to obiekcje byłyby wyjaśnione.
Testowałem teraz Insygnię diesla 4x4 w automacie. Ta skrzynia zmieniała (lub nie zmieniała) biegi zupełnie bez sensu lub z dużym opóźnieniem. Nie wiem jak można pewnie wyprzedać TIRa z taką nieprzewidywalną skrzynią. I tego też obawiam się w Fordzie, może niepotrzebnie ale jak mam to sprawdzić?
Passaty testowe są z DSG, tej skrzyni bym się nie obawiał w codziennym użytkowaniu ale tylko dlatego, że mogłem ja przetestować.
Kupowanie Mondeo z automatem, którego nikt nie wypróbował jest obarczone pewnym ryzykiem, którego bym nie podjął.
Typowe.
"...nigdy nie miałem auta z automatem, ale..."
Jak nie miałeś to idź do dealera czy wypożyczalni, weź takie auto, pojezdzij, potestuj, a dopiero potem sie wypowiadaj.
Bo to co teraz robisz jest niepoważne szczerze mówiąc.
BMW do dziś stosuje hydrokinetyczne automaty i nikt im nie zarzuca ze sa wolne. A Ford wsadza je do EcoBoost bo sie w USA sparzył jak diabli na Powershift. Po prostu padały jak muchy w Fusionach i tyle.
Szybkość pracy skrzyni to w dużej mierze sterowniki i oprogramowanie.
Da sie zrobic taka przekładnię hydrokinetyczna, która wiele nie bedzie odstawać od dwusprzeglowki, a na pewno przeżyje ja kilkukrotnie.
Trzeba tylko chcieć.
A co do "niepewności" przy wyprzedzaniu TIRa...
Ty po prostu nie umiesz automatem jeździć i tyle.
Ja jestem w stanie w dowolny sposob w swoim dobrać bieg do prędkości, wymusić kick-down o konkretna ilosc biegow, etc. używając do tego jedynie prawej nogi i pedału gazu.
Tylko ja nauczyłem sie automatem jeździć i wiem, ze każdy jest inny i do każdego trzeba sie przyzwyczaić.
Inaczej jeżdzę moim Mondeo z hydrokinetykiem, a inaczej zony Micrą ze skrzynią CVT, a inaczej jeździłem w USA Passatem ze skrzynia DSG.
Popracuj trochę nad swoim doświadczeniem i dopiero potem sie wypowiadaj.
To co napisałeś można porównać do wypowiedzi kogoś kto jeździł tylko turbodieslami, wsiadł na 10 minut do benzyny i twierdzi że "nie jeździ".
Jeździ. Tylko inaczej.
To w stanach chyba nie potrafią jeździć z power shift bo z tego co wiem to u nas power shift uznana jest za bezawaryjną w porownaniu do dsg. Na pytanie o PS w benzynie usłyszalem różne odp, miedzy innymi ze chcą wyprzeć stany magazynowe z USA, że za drogo wychodziło dostosowanie PS do ecoboosta,a trzecią taką jak ty że się sypały. Tak więc bądź tu człowieku mądry. Moje subiektywne zdanie jest takie,ze hydrokinetyki są ciut wolniejsze ale na pewno trwalsze i tańsze w ewentualnej naprawie. W PS mamy dwa sprzegla koszt 5000 do tego dwumasa z ok 2000 razem daje 7000 + wymiana.W hydrokinetyku tego nie mamy.
Zbędne cytowanie !
anastazyy 08-02-2015, 08:45 co do automatów to tak jak kolega pisze. Jeżeli ktoś raz się przejedzie to już nie będzie chciał wracać do zwykłej.. Jak kupowałem żonie fiestę to automat był 11tys więcej niż narmalna wersja. Wyszło ok. 20% trochę dużo jak przy tej klasy auta. Jednak jak będę zmieniał swoje MK4 to tylko automat. Myślałem o B8 ale przerażają mnie opinie o 2.0 TSI.
biner przestań cytować cały post poprzedzający Twoją wypowiedz !!!
Co da automatu, tak się przyzwyczaiłem że kolejne też będzie z leniuchem :D
co do automatów to tak jak kolega pisze. Jeżeli ktoś raz się przejedzie to już nie będzie chciał wracać do zwykłej.. Jak kupowałem żonie fiestę to automat był 11tys więcej niż narmalna wersja. Wyszło ok. 20% trochę dużo jak przy tej klasy auta. Jednak jak będę zmieniał swoje MK4 to tylko automat. Myślałem o B8 ale przerażają mnie opinie o 2.0 TSI.
2,0 TSi jedyna wada to że biorą olej tak się nie masz co bać.
grodek75 08-02-2015, 09:10 To w stanach chyba nie potrafią jeździć z power shift bo z tego co wiem to u nas power shift uznana jest za bezawaryjną w porownaniu do dsg. Na pytanie o PS w benzynie usłyszalem różne odp, miedzy innymi ze chcą wyprzeć stany magazynowe z USA, że za drogo wychodziło dostosowanie PS do ecoboosta,a trzecią taką jak ty że się sypały. Tak więc bądź tu człowieku mądry. Moje subiektywne zdanie jest takie,ze hydrokinetyki są ciut wolniejsze ale na pewno trwalsze i tańsze w ewentualnej naprawie. W PS mamy dwa sprzegla koszt 5000 do tego dwumasa z ok 2000 razem daje 7000 + wymiana.W hydrokinetyku tego nie mamy.
Zbędne cytowanie !
Kolego, tak na zdrowy rozum - jakie wyprzedanie stanów magazynowych???
To nie sa jabłka, których Putin nie odebrał ze względu na embargo...
Na takie rzeczy jest coś takiego jak planowanie produkcji, forecasty zamówień, etc., to nie sa "półcalowe treblinki do kombajnu" z "Nie lubię poniedziałku".
Przeciętny handlowiec od dealera to idiota chlapiący co mu ślina na język przyniesie, a ludzie potem te kretynizmy powtarzają i sie błaźnią...
W swojej pracy mam duzo do czynienia z logistyka (branży IT) i my teraz planujemy poziomy produkcji na IV kwartał bieżącego roku, bo sam statek do Rotterdamu płynie miesiąc - półtora, a trzeba to jeszcze wyprodukować, ustawić linie produkcyjne u dostawców, miec miejsce na tych liniach, zapakować, oclić, przepakować. A mowię tu tez o wielkiej, amerykańskiej korporacji.
Co do dostosowania Powershifta do EcoBoost - jakos ostatnie kilka lat montowali. Po prostu doszli do wniosku, ze zysk ze stosowania bardzo drogich PS do benzyny jest niewielki w porównaniu do zwykłego hydrokinetyka, awaryjność większa, cena duzo wyższa i z tego wyszli.
Jak już pisałem BMW cały czy nawet w 528i biturbo ma hydrokinetyka i wszyscy sa zachwyceni.
Potestuj sam, wyrób sobie własne zdanie i na pewno nie słuchaj handlarza u dealera, ktory wepchnie ci wszystko co ma na stanie żeby jak najszybciej zamknąć deal i wziąć prowizje.
No tylko że oni chwalą PS i są sami zdziwieni dlaczego nie ma ich w benzynach.Pożyjemy zobaczymy czy za jakiś czas nie pojawią sie w benzynach.Ciekawe jest to że doplata do hydrokinetyka jest taka sama jak do PS. Skoro według ciebie się sypała to dlaczego ją stosują nadal do diesla który ma wiekszy moment obrotowy i skrzynia bardziej dosataje w kość.Nie rozumiem kompletnie polityki FORDA.
grodek75 08-02-2015, 09:42 Kolego, zrozum, masz do czynienia z ogromną korporacją i to co Tobie się wydaje logicznym wcale nie musi takim być dla niej.
Powodów dla których w benzynach nie montuje się PowerShifta mogą być dziesiątki i na pewno nie jest to overstock na skrzyniach hydrokinetycznych.
I mogą to być powody, które Tobie, mnie, forumowiczom i nawet Ford Polska nie są znane. Decyzje są podejmowane za wielką kałużą i tyle.
Może od momentu gdy Fusion/Mondeo stał się modelem globalnym Getrag (czyli producent skrzyń PowerShift) nie jest w stanie sprostać zapotrzebowaniu i została podjęta decyzja, że dwusprzęgłówki montuje się do modeli jeżdżących więcej i statystycznie przynoszących większe zyski z serwisu?
A może właśnie dotychczasowe zyski z serwisowania skrzyń PowerShift w dieslach ze względu na fakt iż robią one dużo większe przebiegi i są droższe w zakupie były bez porównania wyższe niż w benzynach, które robią po 100tys. km w 3 - 4 lata?
A może użytkownicy silników benzynowych jeżdżą w sposób, który powoduje że koszty serwisu gwarancyjnego są wyższe w benzynach niż w dieslach?
Ty próbujesz patrzeć na to logicznie z Twojego punktu widzenia.
Ale ani Ty, ani ja, ani nawet cały polski rynek nie jest dla FoMoCo na tyle istotny by na podstawie naszych życzeń coś robić.
Wyznacznikiem dla Forda jest rynek USA na którym sprzedaje się setki tysięcy Fordów Fusion i to w 99% benzynowych, a nie pogrążony w kryzysie od blisko dekady rynek europejski na którym sprzeda się tych aut kilkadziesiąt tysięcy czy Polska ze sprzedażą kilkuset sztuk.
Ja codziennie w swojej pracy spotykam się z takimi decyzjami, które z mojego lokalnego punktu widzenia wydają się bezsensowne, a z punktu PBT korporacji mają głębszy sens.
juri2069 08-02-2015, 09:54 Ja też w swojej pracy spotykam się z takimi absurdami że słowo absurd przy absurdzie z jakim się spotykam nie jest absurdem :D
I nikt z nas nie wie co to w tej warszawie wymyślają i dlaczego.:D
Siedzi sobie 5 prezesików w fordzie i rozmyślają i np jednemu padł PS i powiedział że więcej nie chce tego dziadostwa widzieć. Napili się wódki i wymyślili że wsadzą to drugie.
I mają gdzieś co myślą ludzie , ważne żeby dobrze chodziło i żeby przyniosło mega korzyści. :)
Albo firmla która produkuje coś do skrzyni sypnęła prezesikom sporo kasy albo robią dobry bimber i na kilka lat podpisali kontrakt i też tak mogło być.
Czy to ważne która skrzynia będzie skoro i jedna i druga ładnie chodzi ?
Jedna nowocześniejsza i droższa , druga sprawdzona , starsza, ale bardziej doświadczona i byśmoże poprawiona
NO fakt muszę przyznać że sensowne są twoje stwierdzenia. Chyba jednak wezmę 2,0 EB 203 PS
Bump: grodek 75
Co wstanę rano i poczytam forum to zmienia mi się decyzja w odniesieniu do tej podjętej wieczorem. Normalnie jak baba w sklepie z ciuchami:evil:
JA też hehe dzisiaj kupowałem 180 PS z Power a teraz benzynę hehe
anastazyy 08-02-2015, 10:16 No tylko bierze olej albo aż. Nie mam zamiaru dolewac co 1 tys 1 litr oleju. No i nie wiem jak w innym miastach w Łodzi passaty kradną bardziej niz inne auta tej samej klasy.
Nie rozumiem, jak można problem z podjęciem decyzji czy brać 180KM diesla czy 203KM benzynę... tym bardziej nie rozumiem dylemat AT lub MT.
AT: 9 k PLN droższy
benzyna: 3 l/100 więcej - rocznie to 4-5 k PLN więcej na paliwo przy przebiegach ok 30 kkm
Czyli benzyna w AT przez 5 lat użytkowania to dodatkowy koszt ok 30k PLN
Nie rozumiem, jak można problem z podjęciem decyzji czy brać 180KM diesla czy 203KM benzynę... tym bardziej nie rozumiem dylemat AT lub MT.
No tak jak kolega kruger opisał.
203 PS EB automat jest po rabatach 6000 tańszy niż 180 PS TDCI z automatem.
z moich wyliczeń wynika że po 40 000 km koszt mi się bilansuje i po tym przebiegu jestem do przodu o to chodzi.
Bump: ale jest jeszcze jedno pytanie jak ja mam 70 % miasto 30 trasa jak DPF sie bedzie sprawował
Mam 180kkm nalatane swoim TDCI, mniej więcej 50/50 miasto/trasa. Póki co DPF działa, dwumasa też jest jeszcze ok. Turbinę przy 140kkm wymieniłem (2500 PLN)i niedawno rozrusznik za 600 PLN.
W Passacie B6 z DPF też nie miałem kłopotu z DPF i dwumasą.
Reasumując diesel nie taki straszny ale jak ktoś jeździł benzyną to może się przestraszyć jak poczyta fora o dieslu.
Ale to tak jak z automatem, ja nie miałem, opisałem swoje obawy i dziś rano jeden z kolegów na forum kilka niemiłych słów mi napisał, że się nie znam i się czepiam bo w praktyce automat jest przecież ok.
anastazyy 08-02-2015, 11:05 Z mojego punktu wybór jest prosty. Robie rocznie max 15tys z czego większość teraz to miasto ew. moze 20% to trasa więc gdybym miał wybierać teraz to 2.0 240km benz.
NIe patrząc na ekonomię też bym wziął benzynę.Chyba że masz inne argumenty ktore wskazują za benzyną.
anastazyy 08-02-2015, 11:18 koszt zakupu dokładnie taki sam. Spalanie 3-5 litrów więcej w benzynie. Nie wiem jak z wrażeniami z jazdy ale sądzę że porównywalne. Nie miałem nigdy benyzny z turbo ale sądzę że na krótkich odcinkach max 12km będzie mi się szybciej silnik nagrzewał etc. CO do ekonomii to jakby nie liczył będę płacił za paliwo ok. 1,5tys rocznie więcej niż bym miał diesla. Pytanie co z serwisowaniem etc... Może ktoś sie wypowie. Żywotność diesla na tak krótkich przebiegach jest zapewne niższa- zimą wiekszość drogi na niedogrzanym silniku, etc. Ja wybieram benz tylko ze wględu na dość niskie przebiegi roczne..
1,5 tys przy przebiegu 10kkm i pod warunkiem że różnica bedzie + 3 litry na benzynie. NIe licz sobie benzyny po 4,30 bo zaraz bedzie po 5.
anastazyy 08-02-2015, 11:39 Na moje przebiegi szkoda diesla. Obecnie moj mk4 stoi w garazu. Większość jezdzimy po miescie zony fiesta. Ja tylko jezdze czołgiem do pracy. Od kwietnia motocyklem. Obstawiam ze jak bede sprzedawał za 2 lata to bedzie 7 diesel z przebiegiem mniejszym niz 80tys..
a moze sie okaze ze do tego czau Heko opanuje krecenie 200 do 240 i wówczas koszt zakupu zrobi sie o 7tys nizszy minus prowizja dla Heko. Pytanie jak z pozniejsza sprzedaza i ew spadkiem wartosci porownujac sprzedaz diesla do benz.
Przepraszam, skąd wzieliście te 3 litry? Autoweb testowali 2.0TDCi Powershift i spalanie było takie:
Miasto - 10l, trasa (autostrady 130km/h) 8l.
Natomiast 2.0EB 240KM AT auto.cz - krótkie odcinki miasto 12l, trasa 9-10l.
Mówimy o aucie, które ma o 60KM więcej.
I ponawiam moje pytanie - jak można mieć dylemat - benzyna czy diesel lub AT lub MT.
Ja robię rocznie ponad 20tys km i nawet jak bym robił 30tys, to bym poprostu diesla nie kupił, bo nie chcę diesla. 50% mojego przebiegu to miasto 25% poza miastem i 25% autostrady. Nawet do głowy by mi nie przyszło żyć z klekotem przy tak śmiesznych przebiegach. Jak można się zastanawiać nad słabszym autem, z gorszą kulturą pracy przy takiej samej cenie?
A automat? 70% przebiegu robisz biner w mieście - po co Ci manuał? Przecież na mieście nie ma nic lepszego niż automat. Bo spalanie? Pff, no to kup 1.5EB AT. W mieście nie potrzebujesz mieć 180KM diesla. A nawet 240KM benzynę.
anastazyy - heko na pewno nie będzie podkręcać 203KM do 240KM. To zrobi mayak lub tedi kabelkami. Heko zrobi od razu 260KM.
Rozumiem rozmowe o konkretach, obiektywnych faktach, wyliczania ew roznic w cenie.
Ale kogo obchodzi co ty preferujesz? jeden lubi inteligentne brzydkie a inny glupie modelki.
Ja wybralem diesla do miasta wlasnie dlatego ze to diesel i ma "odejscie". A manual dlatego ze lubie powajchowac. Ale myslisz ze to ma to byc argument dla innych?
W ogole zaczyna mnie ta dyskusja tu irytowac. Bo juz kilka zakladek w kolko o tym co kto by kupil, kiedy temat brzmi "wrazenia z uzytkownia". Za chwile sie zacznie flame benia vs ropa. A ja bym chetnie sie dowiedzial wiecej i wiecej o nowym aucie.
anastazyy 08-02-2015, 11:56 Atlis no właśnie więc sens zakupu 240km jest tylko taki aby jechać z nim do Heko na 300km bestyjkę..
MaXyM - diesel ma odejście? :D hohohoooo :D
Ja nikomu benzynę nie wciskam, jak ktoś trzepie kupę kilometrów lub poprostu lubi diesle, to tylko brać - sam bym tak zrobił. Ale jak tu ma ktoś dylemat co kupić, to rozwiązanie jest mega proste.
anastazyy - no 300KM z tego zrobi Heko tylko po hw modyfikacjach. Sens kupowania 240KM jest bardzo prosty - 1. spalanie nie jest dla Ciebie problemem bo a) stać Cie b) robisz mało kilometrów, 2. lubisz mocne auta. AT lub MT w tym przypadku odpada, bo MT na razie nie ma.
wytłumaczcie mi jedno dlaczego 2,0 Eb ma takie smo spalanie co 240
Bo są to praktycznie identyczne silniki, które różnią się oprogramowaniem. Różnica w mocy nie jest podczas testu spalania znacząca.
no zrozumialbym 20 PS wiecej i nie ma różnicy ale 40 to naprawdę ciekawe zjawisko
Bump: Przepraszam, skąd wzieliście te 3 litry? Autoweb testowali 2.0TDCi Powershift i spalanie było takie:
Miasto - 10l, trasa (autostrady 130km/h) 8l.
Natomiast 2.0EB 240KM AT auto.cz - krótkie odcinki miasto 12l, trasa 9-10l.
Mówimy o aucie, które ma o 60KM więcej..
Możesz mi podać tą stronkę z testem 2,0 TDCi 180 PS
Bump: i tym spalaniem jestem ciekawy
a czemu ma sie spalanie roznic?
jadac z ta sama predkoscia/dynamika potrzebujesz tyle samo energii a wiec i paliwa. zakladajac ze to te same silniki byloby zle gdyby sie zuzyciem roznily
NO tak ale w momencie mocniejszego przyspieszenia nie ma możliwości żeby nie spalił więcej no tak mi się wydaję, no chyba że się mylę to proszę mnie wyprowadzić z błędu. Tylko jest jedna zasadnicza rzecz czy te silniki rzeczywiście różnią się oprogramowaniem w co bardzo wątpię.
Jeśli mapy zużycia jednostkowego (i innego) są inne, to silniki palą inaczej. Bez znajomości tych map zużycia to wróżenie z fusów.
biner np. eco driving polega między innymi na tym, żeby jak najszybciej osiągać żądaną prędkość oczywiście nie trzeba kręcić silnika do czerwonego pola tylko robić to dynamicznie i dlatego czym mamy więcej mocy tym bardziej autko jest dynamiczne i potrzebujesz mniej czasu do uzyskania odpowiedniej prędkości, a co za tym idzie zużywa mniej paliwa.
Tylko jest jedna zasadnicza rzecz czy te silniki rzeczywiście różnią się oprogramowaniem w co bardzo wątpię.
po co Ford ma się narażać na dodatkowe koszta produkując dodatkowy silnik jak za małą kasę informatycy mogą zrobić inny soft i zabezpieczyć przed "wirusami", które i tak złamiemy
Ale ten silnik nie jest nowością w s-maxie był juz montowany to dlaczego nie ma jeszcze softa ??
Bump: z 203 na 240
biner:
http://www.autoweb.cz/ford-mondeo-2-0-tdci-150-k-aut-2015/
http://www.autorevue.cz/test-ford-mondeo-kombi-20-tdci-dobre-vazne-velmi-dobre
To, że silnik był w S-maxie lub Mondeo nie znaczy, że soft jest ten sam.
Ciekawe czemu w Polsce nie ma jeszcze rzetelnych testów Mondeo a w znacznie mniejszych krajach jest już po kilka solidnych raportów.
BO Ford POlska nie ma samochodów
Koleś mi mówi że trzeba długo czekć 14 tygodni bo z Hiszpani to bardzo długo jadą.
Mnie to wygląda na fikcyjny zakup, fikcyjnego Mondeo w fikcyjnym salonie.
Co do testowych Mondeo - często tak bywa, że auta dziennikarskie idą z jednego państwa do drugiego. Teraz akurat tak wyszło, że Mondeo najpierw trafiło do Czech - i 2.0EB, 2.0TDCi i 1.5EB.
Dla zainteresowanych ozdobnymi wydechami to są one dostępne w wersji titanium :
2,0 TDCI 180 PS
2,0 EB 203 PS
2,0 EB 240 PS
W jednym z pierwszych postów w tym temacie ktoś napisał że zrobili w MK5 tak naprawdę to tylko porządny faclifting niż nowe auto- w sobotę miałem okazję zajrzeć nowemu Mondiemu tu i ówdzie i skłaniam się do takiej opinii.
Odnoszę wrażenie że czym młodsza generacja aut to tym bardziej zaczyna zacierać się różnica pomiędzy Fordem, WV czy Skodą -tak jakby wszyscy styliści byli z jednej szkoły.
Za to auta z dalekiego wschodu wyróżniają się niesamowicie-ale to inna bajka.
Uważam, że MK5 z zewnątrz i w środku niczym nie zaskoczył- przynajmniej mnie.
Jeżdzimy z żoną Mondkami zaczynając od MK1 i wspólnie uważamy, że jakoś nie ciągnie nas do posiadania MK5 ponieważ MK4 jest jednak jakby ...ładniejszy choć starszy.
Fajnie, że wam się widaje, ale do faceliftingu ma ten samochód bardzo daleko.
No ja od momentu kiedy jestem posiadaczem astry J w dobrym wyposażeniu to żadne auto nie robi na mnie WOOW nawet nowiutkie audi 3,0 TDI 315PS S line mojego dobrego kolegi. Samochód za 300 TYSi i co jest super ale na pewno nie wart nawet 200 tysi. Wsztsytkie nowe modele wygladają jak po FL bo taki jest teraz trend i każdy nowszy model jakościowo nie jest lepszy,Passat B8 zegary analogowe ma jak caddy, SUPERB III zlepek okrawi III sportbacka i fabi . TAkie mamy czasy i nie spodziewajcie się wow po nowszych modelach bo tak nie bedzie
25-30 lat temu po drogach polski jeżdziły 3-4 modele samochodów. Teraz ich jest ilu? Setki? 25 lat temu by Mondeo Mk5 powaliło na nogi wszystkich. Teraz jest to kolejny model do wyboru.
Dlatego dzisiaj każdy wybiera to na co go stać i mu pasuję. Mi z wszystkich obecnych aut najlepiej przypadł do gustu MK5 o wiele bardziej mi się podoba od MK4 a jeździłem prawie wszystkimi w tej klasie. Wybór padł MK5 2,0 EB 203 PS
anastazyy 09-02-2015, 19:47 biner a czemu nie 240? Będziesz chipował na 240??
Bo nie warto kupować 240.
203 PS wystarczy a 6 tysi dawać więcej wole na wahę zostawić
w mk4 2.0eb 203 nie ma problemu aby wgrać soft wersji 240 więc podejrzewam, że za jakiś czas tak samo będzie z mk5 (jeśli 203 i 240 mają identyczny hardware)
Czas pokarze czy tak będzie
Na YouTube, kanał AutoCentrum jest pomiar przyspieszenia do 100 km/h .
Motor 150 KM diesel i czas tylko 10 sec, ale i przebieg tylko 660 km.
Zegary w wersji podstawowej brzydkie, wyciszenie przy przyspieszaniu niezłe.
M...
Odnoszę wrażenie że czym młodsza generacja aut to tym bardziej zaczyna zacierać się różnica pomiędzy Fordem, WV czy Skodą -tak jakby wszyscy styliści byli z jednej szkoły.
Jak nie widzisz róznicy między Mondeo a Passatem czy Skodą to tylko okulista może pomóc...
10s do setki w tej klasie to standardowy wynik. Szczegółnie kiedy jest to surowy silnik. 9.3s z tego nie będzie, ale 9.7-9.6 spokojnie.
To nie jest silnik do sprintu.
Bump: zachar miał dzisiaj pokazac pelen test a wrzuca jakieś cząstki
http://youtu.be/dMmqYk2DQAM
https://www.youtube.com/watch?v=T_06N01xgow&list=PLXs9PoDiABbM2WVKGgr6xvKGUPrF4j7Fr - bidniejsza wersja
po tescie z autocentrum jest jak pisalismy w wątku o mkV (a kolega altis z uporem maniaka negował):
- za krotkie fotele -zaraz pojde i zmierze w moim
- mniejszy bagaznik(mniej niz w mk4)
- za nisko sufit w aucie(mniej niz w mk4 i passacie)
- malo miesca na nogi(mniej niz w mk4 i passacie)
zasadniczo test utwierdza w opiniach większości kolegów z tamtego wątku
po tescie z autocentrum jest jak pisalismy w wątku o mkV (a kolega altis z uporem maniaka negował):
- za krotkie fotele -zaraz pojde i zmierze w moim
- mniejszy bagaznik(mniej niz w mk4)
- za nisko sufit w aucie(mniej niz w mk4 i passacie)
- malo miesca na nogi(mniej niz w mk4 i passacie)
zasadniczo test utwierdza w opiniach większości kolegów z tamtego wątku
Jestem po jeździe testowej 180 PS Titanium,, więc odniosę się do Twoich uwag (zresztą miałem podobne odczucia przed testem)
- fotele są faktycznie krótsze ale uwierz mi, są naprawdę bardzo wygodne i mają świetne trzymanie boczne
- bagażnik mniejszy, fakt, ale nie wiem czy w praktyce ma to jakiekolwiek znaczenie bo jest bardzo foremny
- nie jestem dwumetrowcem i mi wystarczy miejsca nad głową, bez przesady, Zachar też się mieści
- miejsca wystarczająco dużo ale fakt, że mniej niż w Passacie, nie przeszkadzało mi to
Auto prowadzi się lepiej niż Passata, jest lepiej wyciszone, świetnie radzi sobie z dziurami. Wnętrze Titanium z dużym wyświetlaczem i altancarą wygląda dostatecznie dobrze, wielki i wysoki podłokietnik jest naprawdę świetny podczas jazdy.
Po jeździe próbnej nie powiem, że Passat jest lepszy, na pewno wnętrze robi lepsze wrażenie w salonie ale podczas jazdy Mondeo nadrabia braki. Więc zanim zaczniemy wieszać psy na Mondeo proponuję się nim przejechać gdzieś na trasie szybkiego ruchu bo dopiero wtedy pokazuje swoje atuty.
miras500 10-02-2015, 19:42 https://www.youtube.com/watch?v=dMmqYk2DQAM
Pełny test Mondeo
anastazyy 10-02-2015, 20:04 miras500 parę postów niżej już było wklejone..
I to nawet dwa razy ;)
Reklama, którą widziałem dzisiaj w TV:
https://www.youtube.com/watch?v=YAqQTuIjGMw
Czekam na test Zachara kiedy Mondeo bedzie w wersji Titanium, bo wnętrze w tym teście jakos zniechęciło mnie do Mondeo. Dobrze,ze zawias trzyma fason.
cena w górę, cena w dół
juz jest cennik promocyjny i ceny prawie jak wczesniej
ale juz zadnych pakietow promo nie zrobili
skoro kilka dni po wprowadzeniu nowego cennika daja juz promocyjny cennik ...
chyba dobrej sprzedazy nie prognozuja
michjak - chyba coś Ci się pomyliło. Ja się wypowiadałem na temat szerokości oparć. Nie na temat siedziska.
cena w górę, cena w dół
juz jest cennik promocyjny i ceny prawie jak wczesniej
ale juz zadnych pakietow promo nie zrobili
skoro kilka dni po wprowadzeniu nowego cennika daja juz promocyjny cennik ...
chyba dobrej sprzedazy nie prognozuja
O co kaman? Dzisiaj mi konfigurowali według normalnego cennika, teraz czytam, że jest promocyjny. Nie chce mi się pisać co mi się na usta ciśnie...
http://www.ford-polska.pl/Mondeo/cennik/Nowy_Mondeo_wkladka_promocyjna_1_2015.pdf
NIe no nie kumam ceny rosną spadają o co tu chodzi .
Ciekawe co z pakietami? Zakładam, że zostają, ciekawe tylko jakie ceny.
pewnie tak ciekawe co się stalo z ziga92 bo zaginął w akcji z moją super ofertą
Już nie pracuje. Pewnie rozdawał za wysokie rabaty.
No to zamówiłem sobie auto heheh
Bump: a chciałem w czwartek zamawiac to się nazywa pech trzeba było zamawiać jak dawał dobre rabaty
anastazyy 11-02-2015, 05:58 biner może to jakis znak??
bartus01 11-02-2015, 10:38 Witam,
Wczoraj miałem okazje zobaczyć tapicerkę Prada w Titanium. Moim zdaniem zdecydowanie brzydka i pasująca do wersji podstawowej. Nie mogę tez zrozumieć wycofania koloru jasnego i szarego z oferty dla wersji Titanium. Trudno to pojąc.
Potwierdzam tez zmniejszenie /skrócenie siedziska . Samochód za 120 tys powinien mieć długi fotel. Tutaj niestety go skrócono - w imię oszczędności?
Pozdrawiam.
Ten test porównawczy z przypadkowo przejeżdzającym MK4 -Zachara obnaża słabości związane z wnętrzem i przestronnością kombi. Całe szczęście dla Forda , że Zachar na codzień jeździ Audi bo gdyby jeździł MK4 to obnażyłby słabości związane z prowadzeniem.
Ale jakie słabości? Ja nie zauważyłem słabości w prowadzeniu, porównaj sobie prowadzenie MK5 do nowego Passata, Puga 508 czy Insigni. Wszystkie nowe auta mają elektryczne wspomaganie co wpływa negatywnie na wyczucie drogi poprzez kierownicę ale akurat nowe Mondeo wciąż bardzo dobrze informuje kierowcę ot tym, co się dzieje z autem.
odini - przecież Zachar powiedział, że miał Mk3 i i tak uważa, że Mk5 prowadzi się świetnie.
Ja o własnych spostrzeżeniach z krótkiej jazdy testowej MK5 Kombi nie chcę w ogóle pisać. Bo po co. Chcę mieć święty spokój. Zresztą pisanie czegokolwiek o prowadzeniu po 10 przejechanych km nie ma najmniejszego sensu. Tutaj bardzo duży wpływ mają opony i koła o czym ostatnio przekonałem się dzięki miękkim jak galareta oponom Bridgestona. Aby mieć prawdziwe porównanie w prowadzeniu czy to MK2 czy MK3 czy Mk5 tak naprawdę trzeba by wszystkie wyposażyć w te same opony i felgi. A testy odbywać w podobnych warunkach pogodowych.
Bo jaki ma sens testować Mondeo Mk5 w zimie a MK4 w lecie na zupełnie innych gumach. Praktycznie żaden. Na pierwszy rzut to oka można się jedynie wypowiadać o jakości plastików o ogólnym odczuciu.
Mondeo MK5 jest piękne ale tylko na kołach 18+. Ma naprawdę ładny wyświetlacz w desce rozdzielczej. Zdecydowanie ładniejszy od koreańskich transformersów i bardziej poważny a nie zabawkowy. Siedzenia trzymają mocno, dla mnie za mocno bo się przyzwyczaiłem do kanapowych w MK4. Ale niektórym to pasuje. Ten panelik w wersji o której pisze Zachar a taką samą podróżowałem to koszmar nie oszukujmy się. Ale radio cd600 w Mk4 to też był koszmarek. Czyli trzeba brać wersję z normalną nawigacją typu NX w MK4. Widziałem tylko na zdjęciach. A na nich prezentuje się dobrze. I ta gałka zmiany biegów z Mk4 nie wiem dlaczego tego nie zmienili. Nie mówię, że w MK4 była brzydka ale no cóż przecież to już 8 lat minęło od premiery MK4.
Plastiki deski rozdzielczej, podszybia drzwi - przyzwoite. Plastik tunelu- imitacja aluminium poniżej krytyki. Zgadzam się z Zacharem. Przydałoby się przynajmniej taka imitacja jak w MK4 Titanium. Auto jest nieźle wyciszone (Diesel). Mój MK4 chałasował na 1 i 2 biegu. Wyciszałem GMS 010B i GMS DP1 Teraz MK5 bez tych wygłuszeń jest tak samo cichy. Ale już przy 100 km/h poziom głośności chyba identyczny. Ogólnie samochód moim zdaniem znacznie ciekawszy od Passata poprzedniej generacji. Najnowszego jeszcze nie widziałem ale czytałem, że jakością wykonania odstaje znacznie na plus od MK5.
Czyli jest miejsce na poprawki w Mondeo. Gdyby auto kosztowało w titanium hybrydzie 90 tysięcy brałbym w ciemno.
PAnowie dzisiaj się dowiedziałem oficjalnie że zig92 nie pracuje już w city car nad czym bardzo ubolewam, ponieważ jego zastępca nie jest już tak chojny. Druga sprawa zapytałem się u innego dealera o wkładkę rabatową i dostalem informację ze ona nie dotyczy zakupów na firmę (flotowych itd) Cennik promocyjny podobno dziala na zasadzie jak inaguracyjny czyli Kowalski przychodzi dostaje to co w cenniku czyli rabat 4000 + na otarcie łez dywaniki i do widzenia.Reasumując to wszystko Życzymy Fordowi sukcesów w sprzedaży!!!!!!!
slawek-kali 11-02-2015, 18:45 Kup nowke za odra, calkiem inne podejscie do klienta ;)
napisze jeszcze raz, czekaj na superba. Zanosi sie na hit, wieć zobaczymy jak rura zmięknie fordowi, a cennik schudnie na mondeo.:D
Większośc z nas narzeka, że mk5 jest wyraźnie mniejszy od mk4. Superb już był mega pojemny a teraz go jeszcze poszerzyli. Będzie wygoda jak w starych merolach.
Nowy mondek to ciut większy focus. Jedyna wyrażna różnica to cena. Może zamiast niego powinni do europy wprowadzić taurusa, jest większy o mk5 i nawet mk4
slawek-kali 11-02-2015, 19:08 Jeśli chodzi o nowego superba to w Wolfsburgu się go boja.
Auto we wszystkich testach miażdży.
będe teraz u czechów a 17 lutego jest premiera w pradze a więc poczekam ten miesiac i zamówie najwyzej superba a w ostateczności dołożę do passata, no chyba że się zreflektują w co wątpie
Jeśli chodzi o nowego superba to w Wolfsburgu się go boja.
Auto we wszystkich testach miażdży.
Są już jakieś testy Superba? Ja go nawet nie widziałem.
Całe szczęście dla Forda , że Zachar na codzień jeździ Audi bo gdyby jeździł MK4 to obnażyłby słabości związane z prowadzeniem.
Coś mi się zdaje, że Zachar jeździ Superbem :)
PAnowie dzisiaj się dowiedziałem oficjalnie że zig92 nie pracuje już w city car No przecież pisałem, że nie pracuje. Trochę znam tę branżę i być może wyleciał za zbyt dobre rabatowanie.
slawek-kali 11-02-2015, 20:16 Na filmiku jest audi.
Bump: Są już jakieś testy Superba? Ja go nawet nie widziałem.
http://www.autobild.de/marken-modelle/skoda/superb/3/
Dzięki. Cena bazowa od 25 000 EUR więc można zgadywać, że ceny jak za Passata będą czyli wyżej od Mondeo. Ale wygląda znakomicie.
No tak na pewno wyglądać nie będzie, to jest nadal tylko Škoda Panowie. ;)
Wnętrze jest już znane, wypuszczono oficjalne zdjęcie:
http://i.imgur.com/R6KVqhBl.jpg
Kilka dziennikarzy już Supem III jeżdziło, miejsca będzie dużo, kilka zdjęć na auto.cz:
http://www.auto.cz/skoda-superb-iii-exkluzivni-jizdni-dojmy-s-predseriovymi-vozy-84578
Najbardziej prawdopodobny wygląd (minus te felgi):
http://i.imgur.com/rgUCu8Ol.jpg
I z tego co już na pewno wiadomo - nie będzie dostępna z silnikiem 2.0BiTDI 240KM.
slawek-kali 11-02-2015, 20:30 He... Byl juz na Auto Bild..
Ps. Kto mi wkleil cos o Audi w poscie?? Atlis, Bedzie wygladac jak na zdjeciach, bo juz nim jezdzili :)
Myslalem, ze fordy sprzedajesz, ale skody tez?? Jak Cie zaskoczyc..
Jasne, to tylko Skoda. A w czym jest gorsza od Forda czy VW? Znaczkiem?
Miałem Favorit, Felicję, Fabię i Octavię i to były moje najmniej awaryjne auta. A jak komuś zależy przede wszystkim na wyglądzie to niech kupi Mazdę6, najlepiej diesla:)
W auto swiecie pisali że ceny nie wzrosna
No tak na pewno wyglądać nie będzie, to jest nadal tylko Škoda Panowie. ;).
no i wyszło jak altis rzeczowo i fachowo wypowiada się na forum :D
No i zamiast foty dales jakis model komputerowy, co prawda prawie zgodny z realem, tutaj real foto:
http://www.autoexpress.co.uk/89861/new-skoda-superb-2015-price-on-sale-date-and-exclusive-pics-pictures#0
http://www.autoexpress.co.uk/89861/new-skoda-superb-2015-price-on-sale-date-and-exclusive-pics-pictures#1
Chociaz jakies dziwne te tylne drzwi, zobaczcie jak daleko w tyl siegaja,czegos takiego nigdy nie widzialem
I juz porownanie mazda6, mondeo mk5 i superb: http://www.autoexpress.co.uk/ford/mondeo/89943/ford-mondeo-estate-vs-rivals
Wygrywa mazda, potem mk5 i superb, ale jak pisza superb dostal on mk5 bo jest juz stary. Bagaznik jest nawet wiekszy w m6 niz mk5... tragedia
Kalik - widzisz różnicę pomiedzy zdjęciem z Autobild, tym co wkleiłem prawda?
http://i.auto-bild.de/mdb/large/83/3-284.jpg
http://i.imgur.com/rgUCu8Ol.jpg
i teraz porównaj z tym, co już jeżdzi i idzie do produkcji:
http://i.imgur.com/CLglDwYl.jpg
kruger michjak - uspokójcie się, to było do Kalika i tego dzikiego rysunku z Autobild, widocznego wyżej. michjak ty się przy okazji naucz czytać.
Pierwsza Skoda ma lusterka podobne do MK4, oprócz innych oczywistości. :)
M...
slawek-kali 11-02-2015, 21:03 Tym czerwonym jeździli dziennikarze z Auto Bilda.
Bylo nawet w gazecie. Jeśli oni kłamią to nie wiem...
Ta czerwona wygląda genialnie ale wystarczą trochę pozmieniane proporcje jak w tej niebieskiej i czar pryska. Skoro ma być wielka w środku to nie może być proporcjonalna jak ta czerwona, proste. Najlepiej jak by była brzydka, super praktyczna, tania i pożądana przez rynek flotowy. Może wtedy Mondeo staniejeg:D
I z tego co już na pewno wiadomo - nie będzie dostępna z silnikiem 2.0BiTDI 240KM.
pożyjemy zobaczymy czy go nie będzie. Na poczatku na pewno żeby ściągnąc chętnych do paska. Za to w superbie benzyny będą od 125 do 280KM. g:D
Tym czerwonym jeździli dziennikarze z Auto Bilda.
Bylo nawet w gazecie. Jeśli oni kłamią to nie wiem...
Oni tą oklajstrowaną na biało jeździli....
naimezrk 11-02-2015, 21:07 coś mi tu nie pasuje. Kolega pisze 17.01 że właśnie stał sie posidaczem mk5, a 04.02 juz ma 6tysi przejechane. To jest 18 dni, zakladam ze ktos chawli sie autem od razu po kupnie, bo jest podjarany, zatem wychodzi 428km/dzien roboczy(14dni). Sporo, chociaz realne.
Auto ma wg kolegi same zalety...:lol:
Zrobiłem 8400 km w dwa tygodnie jak kupiłem Ave T27 :)
slawek-kali 11-02-2015, 21:08 To chyba kupujemy inne gazety.
To chyba kupujemy inne gazety.
to daj linka do testu gdzie tym czerownym jezdzili.
Paczta i podziwiajta, w superb nie taka ...ujnia jak w mk5, koles siedzi w sedanie i nie wali łbem w sufit... http://www.autobild.de/bilder/skoda-superb-2015-erste-fahrt-im-prototypen-5494658.html#bild5
ta fota z dziwnymi tylnymi drzwiami superba chyba jakas poprawiana przez skode, na fotach z autobilda, te obklejone maja normalne drzwi
Wystarczy przyjrzeć się słupkom w tylnych drzwiach. W tej oklejonej są ze 2x wyższe niż w tej czerwonej. I zapomnij, że SuperbIII będzie taki ładny bo nie będzie.
michjak - na początku sprzedaży na pewno tego silnika nie będzie. Jeżeli piszą to dziennikarze auto.cz, to możesz być pewien, że tak będzie, bo to jest redakcja, która z wiadomości od Škoda Auto żyje i oni mają pierwsi na świecie dostęp do wszystkiego co Škoda wypuści. Bena top jak mówisz, 2.0TSI 280KM.
naimezrk 11-02-2015, 21:14 No więc tak. Dzisiaj w salonie za 180 KM diesel w manualu z kilkoma dodatkami dostałem cenę po rabacie ok. 140 k PLN. Cena wyjściowa ok. 153 k PLN. Wychodzi więcej niż za Passata HL 150 KM z DSG i przedłużoną 5 letnią gwarancją.
Świat staje na głowie..., VW jest tańsze i daje wyższe rabaty:surprise:
Ponieważ VW jest gorsze i nie ma chętnych żeby to to kupować :) Przez 5 lat na gwarancji pojeździsz może ze dwa lata, pozostałe 3 samochód bedzie stał w warsztacie :)
dla mnie to bedzie hicior. W skodzie mozna 15% urwac na superba wiec cenowo moze byc nizej niz mondeo.
Co do czerwonej jaką ktoś jeździł to prawdziwe foto tutaj: http://www.autobild.de/bilder/skoda-superb-2015-neue-details-5261121.html#bild6
bodziofila 11-02-2015, 21:17 temat o skodzie czy o mondeo?spamu na kilka stron.
michjak: za nim nie stoi w salonach i nie ma cenników, to możemy sobie gdybać. VAG zapowiadał zmiany dotyczące Škody, czytaj nie ma być tanią marką koncernu, więc być może Superb będzie pierwszą droższą Škodą. Octavia też już do najtańszych nie należy.
bodziofila - tam jest już HF, dyskusja kręcie się wokół Mondeo i konkurencji, uważam, że wszystko jest ok. Najwyżej trzeba zmenić nazwę tematu.
Octavia też już do najtańszych nie należy.
Pierwszy raz się z tobą zgadzam. Chyba się nawalę :)
Fakt, sensowna octavia i stówa pęka
naimezrk 11-02-2015, 21:26 W auto swiecie pisali że ceny nie wzrosna
w auto świecie nie było zdjęcia tyłu tej skody, zapewne dlatego, że znowu wygląda ohydnie.
auto świat jest tak stronnicze na korzyść grupy vw (zerknijcie na okładkę kto płaci pensje w AŚ), że jak kiedyś w jakimś teście superb okazał się lepszy niż mercedes to przestałem kupować te gazetke :)
Gratuluję, na własne życzenie macie po kolejnym temacie.
Temat znajdujący się w HP nie upoważnia do pisania nie na temat, jest luźniej ale nie do tego stopnia.
|
|