Zobacz pełną wersję : Modyfikacja odmy 1,6 tdci - fotorelacja


merchel
17-01-2015, 22:20
Witam,
Od dawna wiadomo , że silniki 1,6tdci hdi mają problem z odmą. Olej przenoszony z mgłą olejową przedostaje się do turbiny a następnie jest spalany w silniku. Często można zaobserwować mocne zabrudzenie olejem łopatek turbiny, przepływomierza a także filtr powietrza. Niektórzy chcąc pozbyć się oleju z omy radzili sobie wypuszczając wąż pod auto lub instalując zewnętrzny separator oleju np z Lublina. Miałem taki separator od Lublina zainstalowany około rok. Świetnie wyłapywał zdecydowaną większość oleju z odmy ale niestety wyłapany olej nie powraca z powrotem do silnika i trzeba separator regularnie opróżniać. Druga i dużo większa wada to fakt , że wraz z olejem zbiera się tam również woda i potrafi czasem zima zamarznąć , co też mi się przydarzyło ale w porę zauważyłem i obyło się bez strat. Z w/w powodów byłem zmuszony zdemontować ten separator.

Zainspirował mnie temat modyfikacji odmy z użyciem siatki stalowej w fordzie Mondeo i podobno to działa , lecz niestety fotki z tego opisu się nie wyświetlają a wiele osób pytało również o modernizację odmy w silniku 1,6tdci , hdi.
Do modyfikacji użyłem siatki miedzianej wykonanej z drutu 0,2mm o oczkach 0,5mm. http://allegro.pl/siatka-siateczka-miedziana-drut-0-2-oczko-0-5-mm-i4936996657.html

Użyłem 3 warstw tej siatki , przesuniętej między sobą o 45 stopni. Zewnętrzne oraz wewnętrzne krawędzie zostały polutowane co zapobiegnie strzępieniu się siatki .
Średnica zewnętrzna wykonanego filterka to około 42mm a wewnętrzna około 16mm.
Na efekty działania modyfikacji trzeba będzie nieco zaczekać . Wiosną na pewno zamontuję ponownie zewnętrzny separator od Lublina i porównam jaka ilość oleju będzie się tam zbierała i jaka będzie skuteczność działania filtra z siatki miedzianej.

Aby dobrać się do odmy należy zdjąć dekielek , znajdujący się z prawej strony pokrywy zaworów. Aby go zdemontować należy podważyć 6 zatrzasków. Podważałem każdy zatrzask wkrętakiem i wkładałem pod zatrzask zapałkę . GDy wszystkie zatrzaski będą podważone dekielek można zdjąć. Ja zakupiłem używaną pokrywę zaworów , więc miałem komfort, że w przypadku uszkodzenia pokrywy nie zostanę bez auta.

Pod dekielkiem znajduje się gumowa membrana a pod nią sprężyna stalowa ,która unosi membranę do góry.

Z arkusza 10x20cm wyciąłem 3 sztuki o wymiarach : średnica zew 42mm , wew 16mm. Tak się złożyło ,że znalazłem podkładkę stalową , która idealnie pasowała aby odrysować wymiary filtra. Siatkę można ciąć bez najmniejszych problemów zwykłymi nożyczkami. Wewnętrzny otwór wykonałem wycinakiem przygotowanym z rury stalowej nierdzewnej o średnicy 16mm. Następnie zewnętrzne i wewnętrzne krawędzie zostały polutowane i oszlifowane z nadmiaru cyny.

Po doszlifowaniu do żądanego kształtu filterek został zamontowany na wcisk , idealnie przylega. Po zamontowaniu w aucie sprawdziłem , czy powietrze z odmy wydostaje się swobodnie , jest OK. O efektach poinformuję później.

rafaelb
18-01-2015, 20:07
super
daj znac za jakis czas jak sie sprawuje
czy na siatke polozyles membrane

merchel
19-01-2015, 06:44
Tak, na filtr siatkowy położyłem gumową membranę , tak jak w oryginale, znajduje się dokładnie w tym samym miejscu. Przed montażem siatki turbina wyglądała jak na załączonej fotce. Wiosną zainstaluję z powrotem separator z Lublina i wtedy ocenię jaka jest skuteczność siatki.

jvc
19-01-2015, 06:51
Przenoszę do działu fotorelacje z napraw.

pcrb
19-01-2015, 09:45
ok ale olej chyba jednak nie jest spalany bo mi nic nie ubywa a wymieniam co 2-3 miesiecy bo duzo krece i ciagle jest tyle samo, a przewód jest zaolejowany.

merchel
19-01-2015, 17:49
Jeśli nie jest spalany to niby co z nim się dzieje ?:lol:
Jeśli olej jest już w turbinie , to później jest już tylko intercooler i następnie kolektor i cylinder... chyba , że masz dziurawy dolot , to wówczas faktycznie nie jest spalany a wypluwany na zewnątrz.

bartosh80
27-01-2015, 13:16
Zaprezentowany sposób jest bardzo fajny (zakupiłem już siateczkę kółka wycięte polutowane) jednak zastanawiam się nad faktem czy ciśnienie nie będzie podnosić siateczek które spowoduje przetarcia gumki/membrany odmy jest ona bardzo delikatna w miejscach gdzie się naciąga. Sam mam także zamontowany separator od Lublina (3 lata) nigdy nie demontowałem na zimę (czytałem o zamarzaniu tylko gdzie ma zamarznąć sam separator jest dość sporych rozmiarów choć ostatnie zimy nie były tragiczne co 2/2,5 tyś zaglądam do zbiorniczka ile się nazbierało oleju i wylewam no chyba że ktoś zamontował i zostawił napełnił się i zbiorniczek i separator to wtedy zgoda sam zbiorniczek na spływający olej mam mały około 80/100 g).
Zastanawiam się czy ta gumka w separatorze od Lublina powinna być zostawiona (mam zostawioną) czy wyciągnięta przelot był by wtedy szybszy ale chyba więcej spalin/kropel oleju uchodziło by na zewnątrz (i tak nawet teraz widać delikatną powiedzmy mgiełkę spalin z pod samochodu).
Najbardziej nurtuje mnie sprawa ewentualnego przetarcia membrany wymieniałem już pokrywę z odmą przy 240 kkm gumka pękła no i od razu zamontowałem separator przynajmniej turbo czyste - intercooler - kolektor dolotowy - egr - no i mniej zanieczyszczeń idzie na fap.

lotek
07-02-2015, 21:13
Panowie, a jest gdzieś fotorelacja dotycząca montażu separatora?? Nie chciałbym mieć już oleju w wężach gumowych. I powiedzcie proszę, jaki był objaw pękniętej gumy w odmie?

radek70
07-02-2015, 21:18
Tu jest sporo wiedzy, tylko naczytać się trzeba: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=101855&highlight

ENowak
24-04-2015, 08:47
kolego czy koniecznie zachodzi potrzeba lutowania tych miedzianych krążków? I dlaczego akurat 3, a nie np. 2? Nie mam lutownicy a zaopatrzyłem się w podobną siateczkę i zastanawam się czym innym można to połączyć...

TBomek
14-05-2015, 12:58
merchel jak tam twój patent, zaglądałeś już do turbiny?

merchel
18-05-2015, 08:01
kolego czy koniecznie zachodzi potrzeba lutowania tych miedzianych krążków? I dlaczego akurat 3, a nie np. 2? Nie mam lutownicy a zaopatrzyłem się w podobną siateczkę i zastanawam się czym innym można to połączyć...

Polutowałem je dla bezpieczeństwa (dużo mniejsze ryzyko , że oderwie się z brzegu pojedyńczy drucik siatki i przedostanie do turbiny). Pewnie można też skleić jakimś dobrym klejem dwuskładnikowym.

Bump: merchel jak tam twój patent, zaglądałeś już do turbiny?

Jakoś nie było motywacji aby z powrotem zainstalować separator z Lublina .... ale chyba w tym tygodniu go założę i na podstawie ilości zbieranego się tam oleju będę mógł ocenić skuteczność sitka ...

krzys1968
06-07-2015, 19:58
Witam wszystkich rozumiem ze troche puzno ale chcialbym podzielic sie swoim rozwiazaniem w sprawie oleju z separatora oleju na forum kolega podobne rozwiazanie zrobil. Zrobilem dodatkowy separator filtr wodny do tego siatka do czyszczenia i zbiorniczek na olej . przejechalem 4 tys i turbina suchutka az lepiej silnik pracuje , wyczyscilem przy okazji intercoler benzyna extracyjna syf jaki zniego wylecial to masakra jak smola , tylko erg musze jeszcze wyczyscic . Oleju nie ubywa jest stan taki sam jak po nalaniu . Podziele sie fotkani

Bartosz2011
23-09-2015, 21:55
Witam zamontowalem sposob merchela i jest ok nie ma tak zanieczyszconego dolotu jak to zwykle bywa olej jest w postaci mgielki tylko ja do tej siatki dale z oczkiem 0,1x0,1 w srodek i jest duo lepiej bynajmniej czysto i slucho najlepiej skrocic nieco sprezyne by gumka byla blizej zatkania otworu odmy i mniej wtedy dostaje sie do rury oleju

zielok307
08-12-2015, 19:36
A może ktos ma inne dobre rozwiązania na ta odmę?
Czy ktoś jeszcze stosował te siateczki czy to pomogło?
Pozdrawiam.

hubi_c
01-02-2016, 15:04
merchel i jak tam Twój patent po roku się sprawia?
Jaki jest stan membrany? nie pozrywało/uszkodziło?

xans997
21-02-2016, 11:54
Koledzy czy mogę coś uszkodzić lub zaszkodzić czemuś jak zamontuję taką siateczkę na odmę co wymyślił kolega merchel bez dodatkowego separatora oleju ?
Czy może niczemu nie zaszkodzi taka modyfikacja a tylko może polepszyć ??

scenic789
21-02-2016, 19:45
Ktoś doda zdjęcia jak się wpiąć z rurkami do separatora? Nie mam koncepcji jak to zrobić na tak krótkim odcinku.

krzys1968
27-02-2016, 11:14
Ktoś doda zdjęcia jak się wpiąć z rurkami do separatora? Nie mam koncepcji jak to zrobić na tak krótkim odcinku.

U mnie wyglada to tak

bombel198
20-04-2016, 22:04
Witam, oczywiście u mnie ten sam problem, turbina tak przegoniła olej że kapie z dolotu na alternator i pasek :/ Osobiście dla mnie to żaden problem, by co jakiś czas zaglądać i wylewać zebrany olej, dlatego przymierzam się do zamontowania dodatkowego separatora oleju. wybór jest duży w cenie do 40zł np: http://allegro.pl/zawor-odmy-odma-audi-seat-vw-028129101d-nowa-i5557102653.html
Proszę tylko o podpowiedz czy dobrze rozumiem, jest wlot, wylot a trzecia dziurka ma prowadzić do zbiorniczka na olej? Czy lepiej zamontować separator od Lublina? Kolega pisał że go musiał opróżniać, w jaki sposób? gdzie gromadzi się tam olej? Jak go podłączyć bo też ma trzy dziury? Proszę Was o jakieś zdjęcie z zamontowanym zewnętrznym separatorem. Dla jasności, jeżdżę FF MK2 2005 1.6TDCI 90KM

bombel198
14-05-2016, 21:54
Może komuś się przyda fotka, ja tak to rozwiązałem, nawet działa :D

ŚwiątuŚ
25-05-2016, 16:40
Witam serdecznie. Również chcę założyć w swoim fordzie dodatkowy separator oleju. Posiadam taki oto filtr ze zdjęcia. Jako wkładu chcę zastosować gąbki "drucik". Filtr ma otwory wej/wyj 1/2 cala. I teraz moje pytanie: Jakie węże mam zastosować aby połączyć go z dolotem i wyjściem z odmy? Bo tam średnica jest ok 1 cal.
http://images77.fotosik.pl/626/3bca22258d9b33b1med.jpg (http://images77.fotosik.pl/626/3bca22258d9b33b1.jpg)

fura_89
25-05-2016, 21:14
Witam, bardzo proszę o pomoc wszystkich.

U mnie sprawa wygląda tak, że zamontowałem siatkę (filtr) w separatorze oleju, wyczyściłęm intercooler, przepustice i wszystkie weżę z oleju, turbinę mam świeżo po regeneracji i nie chciałbym żeby to wszystko znowu było zasyfione. Jeżdżę tak już tak drugi dzień a w rurze z odmy już jest sporo oleju, zaznaczę, że membrana NIE jest uszkodzona, lecz wygląda na lekko rozciągniętą.

Co robić oprócz kupowania nowego separatora oleju?

ŚwiątuŚ
25-05-2016, 23:35
Załóż dodatkowy filtr, w którym będzie zostawał olej. Tak jak wyżej wszyscy opisują. Też chcę to zrobić. Mam już filtr, tylko czekam aż ktoś mi podpowie jakie węże mogę użyć żeby to wszystko połączyć.

krzys1968
26-05-2016, 00:03
Załóż dodatkowy filtr, w którym będzie zostawał olej. Tak jak wyżej wszyscy opisują. Też chcę to zrobić. Mam już filtr, tylko czekam aż ktoś mi podpowie jakie węże mogę użyć żeby to wszystko połączyć.
Do samego filtra zastosuj redukcje 1/2- na 1 cal cos takiego http://www.twoj-ogrod.com/kolano-wciskane-20x12-p-132.html?utm_campaign=okazje.info&utm_medium=referral&utm_source=okazje.info i wtedy waz mozesz kupic zeby pasowal na wyjscie od odmy . A najlepiej wez filtr ze soba idz do ogrodniczego marketu i dopasuj zeby sie zgralo z wyjsciem z odmy sam tak zrobilem . A waz kup zeby byl do bezyny i On

fura_89
26-05-2016, 11:35
No dobrze, to dlaczego merchel'owi ta siatka zdała egzamin a u mnie nie? Myślę nad dopasowaniem jakiejś nowej membrany. Co myślicie?

ŚwiątuŚ
26-05-2016, 18:24
Może byś musiał zrobić ją z mniejszych oczek i np 4 warstwy a nie 3 żeby bardziej odizolować całość. Ja zrobię sobie dodatkowy filtr i będę miał spokój. Zobaczę wtedy ile faktycznie tego oleju mi przepuszcza jak już zbierze się w zbiorniczku.

fura_89
12-06-2016, 08:29
Czy redukcja weza z 1 cala na 3/8 przy wejsciu i wyjsciu na dodatkowym filtrze nie spowoduje zwiekszenia sie cisnienia w komorze silnika?

fura_89
22-06-2016, 19:49
Mógłby mi ktoś odpowiedzieć na to pytanie?

ŚwiątuŚ
27-06-2016, 19:53
Na moje to trochę duża różnica z 1" na 3/8". Jednak po coś fabrycznie zrobili taki duży przelot. Ja zastosowałem filtr z gwintem 1/2" i nie widzę żeby cokolwiek się działo. Pozdrawiam

camel40
03-08-2016, 19:18
hmm a nie prościej może po prostu założyć kawałek gumowego węża podobnej średnicy skręconego w coś w rodzaju rozerwanej u góry ósemki i włożyć tam jeszcze do środka w najniższym punkcie kawałek gąpki ? Może oleju lepiej też nie zalewać do silnika na maxa tylko 3/4 . Myślę nad takim rozwiązaniem

fura_89
19-08-2016, 22:53
Pytanie do posiadaczy dodatkowego separatora oleju z lublina, czy wam tez oprócz oleju gromadzi sie w nim woda?

arek25r
01-11-2016, 06:56
Witam wszystkich rozumiem ze troche puzno ale chcialbym podzielic sie swoim rozwiazaniem w sprawie oleju z separatora oleju na forum kolega podobne rozwiazanie zrobil. Zrobilem dodatkowy separator filtr wodny do tego siatka do czyszczenia i zbiorniczek na olej . przejechalem 4 tys i turbina suchutka az lepiej silnik pracuje , wyczyscilem przy okazji intercoler benzyna extracyjna syf jaki zniego wylecial to masakra jak smola , tylko erg musze jeszcze wyczyscic . Oleju nie ubywa jest stan taki sam jak po nalaniu . Podziele sie fotkani

Mógłbyś napisać od czego jest ten separator bo znajdowałem tylko całe plastikowe nieprzezroczyste.

krzys1968
01-11-2016, 12:39
Mógłbyś napisać od czego jest ten separator bo znajdowałem tylko całe plastikowe nieprzezroczyste.

Całość zrobiłem sam, a użyłem filtr do wody od karchera. Mając już filtr dobierałem kolanka plastikowe od instalacji do wody tak żeby
pasowały i przewody gumowe. Wkład we filtrze skróciłem. https://www.castorama.pl/produkty/narzedzia-i-artykuly/porzadki-i-chemia/urzadzenia-wysokocisnieniowe/akcesoria-do-myjek/filtry/filtr-wodny-karcher.html

ekus1964
22-08-2017, 14:34
witam
odgrzeje trochę kotleta :)
Czy komuś pomógł sposób podany w fotorelacji w jakimś stopniu? Czy może znalazł ktoś inny lepszy sposób na olej w odmie?
dzięki pozdrawiam

Jaszczur133
15-09-2017, 15:47
Zamontowalem separator oleju z eBay za 20f . W środku separatora umieściłem dwie myjki metalowe zeby zwiększyć jego możliwości. Dzis czyscilem po raz pierwszy go. Zebralo sie mi ok 300ml oleju po przejechaniu 3000tys mil. Muszę zaglądnąć w membranę bo chyba za duzo tego oleju ucieka. Zamontowany mam separator pod puszka filtra powietrza . Gdyby ktos chcial moge podeslac zdjęcia. Turbo i dolot suchutki jak nigdy od czasu zamontowania.

atomics
14-10-2017, 17:03
Dziś chciałem zrobić siatkę, jednak okazało się że membranę mam rozerwaną i nie wiem co robić. Samą membranę ciężko zdobyć widziałem do 1.6 hdi za 175 zł, używana pokrywa ok 40 zł ale nie wiadomo co przyjedzie, pokrywa nowa 290 zł a to przecież głupia membrana kawałek gumy! Czy wytrzyma sama siatka bez membrany? Czy jednak membrana będzie konieczna?

nimekp
08-12-2017, 21:34
Witam,
Do kolegi z postu wcześniej. Proszę o przesłanie zdjęć. Pozwoli nam to wyciągnąć wnioski.
U siebie zrobiłem siatkę tak jak w tym temacie i w moim przypadku nic nie pomogła.
Z problemem borykam się od ponad roku i w tym czasie rozważałem wiele rozwiązań. Najskuteczniejsze wydaje mi się zastosowanie catch oil tank.
Po wielu godzinach poszukiwań i rozważań w tym temacie przyszło mi na myśl takie oto rozwiązanie:
Wstawienie w miejscu zaślepki/korka od membrany większej ilości wkładu filtrującego i na samej górze zastosowanie np. filtra powietrza stożkowego ? Olej by spływał samoczynnie z powrotem. Otwór idący do sprężarki bym zaślepił.
Czy ktoś mający pojęcie o zasadach działa tego silnika może się wypowiedzieć?
Jeśli pomysł jest dobry to bym dorobił jakiś uchwyt zamiast korka od gumowej membrany, naładował wkładu i filtr na samym szczycie i przeprowadził testy.
Czekam na pomoc orientującym się w temacie.
Pozdrawiam
Piotr

lechu_jr
10-12-2017, 18:21
Wydaj mi się że przy takim rozwiązaniu na filtrze stożkowym może powstawać wilgoć wynikająca ze zmiany temperatur, która będzie zamarzać

nimekp
10-12-2017, 20:57
acha, sporo w tym racji, problem zamarzającej odmy chyba dobrze znają kierowcy VW
szkoda bo mierzyłem odległość do maski i jest wystarczająca ilość miejsca aby coś zamontować, będę jeszcze próbował coś wykombinować zaraz za wyjściem z prawej strony
jak nic nie wymyślę to kupię gotowy catch oil tank - wybór duży więc jest w czym wybierać
Pozdrawiam
Piotr

ekus1964
15-12-2017, 16:16
Napisz jaki wybrałeś i czy spełnia swoją funkcję,a gdybyś jeszcze zrobił fotorelacje z montażu to byłaby bajka :) pozdrawiam

Mikee3x
03-01-2018, 15:20
Witam u mnie ten sam problem. Nie wiem jak wygląda membrana bo bardzo ciężko zdjąć dekiel nie niszcząc go dlatego zabiorę się za to że spokojem. Ale mam zamiar zamontować taki filtr: http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6661057693 pytanie tylko czy jak zastosuje redukcję z 1/4 na 3/4 cala nie będzie to kłopot ze odpowietrzaniem tejże skrzyni korbowej. Całość finalnie ma wyglądać tak : https://youtu.be/Z5CJiIM4MPs

fura_89
28-02-2018, 14:26
Witam,
Ja zastosowałem w swoim C-MAXie dodatkowy separator oleju z Lublina. Coś oleju wyłapywal ale coś oleju szlo dalej do turbo.

Zastanawiam się teraz nad nieco inna modyfikacja odmy. Maila by ona polegać na tym ze wąż z odmy połączył bym trojnikem z wężem od turbo który odprowadza olej z turbiny prosto do miski. A oryginalne wejście do ruly dolotowej zaslepic.

Co powiecie na takie rozwiązanie?

nimekp
07-05-2018, 13:20
W końcu nastały ciepłe dni i udało mi się wstawić odolejacz. Podłączenie było dosyć proste. Wylot z odmy jest podłączony przewodem elastycznym do zbiornika. Wylot ze zbiornika jest podłączony do dolotu turbiny. Musiałem dorobić we własnym zakresie"korek" z oringiem do otworu odmy oraz drugi dłuższy"korek" do dolotu. Dłuższy dlatego że przymocowałem do niego zbiornik na olej.
Wnioski jakimi mogę się podzielić to:
1. Zbiornik powinien być zamontowany poniżej otworu odmy aby olej z przewodu mógł swobodnie spływać do zbiornika, chociaż przedmuch u mnie jest tak duży że większość oleju przelatuje dalej. Ten argument wiąże się z drugim wnioskiem, mianowicie:
2. z zakupem mniejszego zbiornika ponieważ ten który kupiłem jest za duży aby zamocować go inaczej. W wolnym czasie poszukam innego miejsca i sposobu montażu.
3. Musiałem zrobić wkład filtrujący odolejacza ponieważ fabrycznie był on pusty i nie do końca wyłapywał cały olej. Wkład zrobiłem ze "sprężynek" kupionych jako zmywak w markecie.
Podczas montażu zauważyłem kolejny problem. Przy 1 i 4 cylindrze zaczął zbierać się olej. Przy okazji montażu odolejacza wyczyściłem te miejsca. Niestety po przejechaniu ok 20km olej znowu się pojawił. W tej chwili zamówiłem i czekam na uszczelkę pod pokrywę zaworów. Koszt ok 20zł. Czy ktoś już wymieniał ją samodzielnie? Jeśli tak z jakim momentem trzeba dokręcić śruby (7 szt.) dociskające pokrywę? Nie wiem też czy wymiana uszczelki mi pomoże ponieważ mój poprzedni mechanik chyba dokręcał śruby "na oko". Dwie z nich były luźne a dwie są tak dociśnięte że nie da się ich ruszyć. Biorę pod uwagę że pokrywa może być już uszkodzona. Jeśli wymiana uszczelki nie pomoże to zamierzam wymienić całą pokrywę. Koszt ok 250zł.
Gdzieś czytałem że przecieki oleju mogą mieć inną przyczynę - gdzieś przy wtryskach ale to już chyba nie moja bajka.
Pozdrawiam
Piotr

halabalala
07-07-2018, 02:22
Ja pier... tak czytam i czytam i &%##@ mnie strzela że się nakręciłem na pierwszego w życiu diesla. Francuzi to jednak umią uprzykrzyć życie właścicielom swoich "świetnych diesli" (dci, hdi...)

Podsumowując, najlepszym rozwiązaniem na tę bolączki odmy, jest modyfikacja membrany (siateczki), plus oil catch tank?

P.s. Wybaczcie słownictwo, ale to żałosne że klient sam musi poprawiać fabrykę...

Pawel
26-07-2018, 21:01
Witam, czy wymieniał ktoś membranę odmy na nową, dostępne są na aukcjach m.in. https://allegro.pl/membrana-odma-1-6-hdi-ddis-tdci-citd-pokrywa-zawor-i7473666614.html czy jest poprawa ? Czy może lepiej montować oil catch ?

ekus1964
04-08-2018, 07:41
Mam tem sam problem nie wiem juz co robic, doszlo juz do tego , ze mam krople oleju pod autem kiedy odjezdzam z parkingu. Trzeba umyc silnik bo caly zasyfiony olejem ....��

Brzozowy93
19-10-2018, 10:51
Panowie, a co myślicie o samym usunięciu sprężyny znajdującej się w separatorze oleju? Chodzi mi o 2.0 HDI 136 km
Czy to może coś pomóc ?

bombel198
24-11-2018, 11:31
Witam wszystkich, postanowiłem zmodyfikować odme jeszcze bardziej (oprócz dodatkowego separatora). Wrzuciłem nowa membrane z allegro, miedziane sitko, napchalem druciaka w miejsce skąd jest zasysane powietrze z oparami w obudowie pokrywy zaworów, wrzucam kilka zdjęć, za jakiś czas dam znać jak to funkcjonuje. Jeśli ktoś uważa że popełniłem błąd, wkładając tam druciaka, niech pisze może jeszcze zdążę uratować auto... :D

Bump: Witam wszystkich, postanowiłem zmodyfikować odme jeszcze bardziej (oprócz dodatkowego separatora). Wrzuciłem nowa membrane z allegro, miedziane sitko, napchalem druciaka w miejsce skąd jest zasysane powietrze z oparami w obudowie pokrywy zaworów, wrzucam kilka zdjęć, za jakiś czas dam znać jak to funkcjonuje. Jeśli ktoś uważa że popełniłem błąd, wkładając tam druciaka, niech pisze może jeszcze zdążę uratować auto... :D

ekus1964
25-11-2018, 08:43
Po paru miesiącach uporałem sie z cieknącą odmą. Przyczyną były wtryskiwacze a konkretniej uszczelniacze pod wtryskami. Jak powiedział mechanik wtryski były nieszczelne i zmieniały ciśnienie w silniku (czy jakoś tak ) po wymianie wszystko ok. W mojej sytuacji wylewało mi olej przez turbo. Pozdrawiam

ps. Separator zostawiłem ale sitko miedziane wywaliłem

bombel198
26-11-2018, 12:56
Po paru miesiącach uporałem sie z cieknącą odmą. Przyczyną były wtryskiwacze a konkretniej uszczelniacze pod wtryskami. Jak powiedział mechanik wtryski były nieszczelne i zmieniały ciśnienie w silniku (czy jakoś tak ) po wymianie wszystko ok. W mojej sytuacji wylewało mi olej przez turbo. Pozdrawiam

ps. Separator zostawiłem ale sitko miedziane wywaliłem

Wydaje mi się, że jak była nieszczelności to było mniejsze ciśnienie w komorze spalania, dziwna sprawa, może nie chciał powiedzieć co zrobił :)
Pozdrawiam

ekus1964
27-11-2018, 05:25
Wydaje mi się, że jak była nieszczelności to było mniejsze ciśnienie w komorze spalania, dziwna sprawa, może nie chciał powiedzieć co zrobił :)
Pozdrawiam

Moze jest tak jak mowisz , co nie zmienia faktu , ze z powodu zle o cisnienia w silniku olej wylewalo przez odme....pozdrawiam

marx82
02-02-2019, 15:48
Mijają już 4 lata od wymyślenia modyfikacji; czy może ktoś więcej powiedzieć o siateczce + nowej membranie za 50zł z allegro

damianss1406
14-02-2019, 18:44
Witam, mam ten sam problem, zastanawiam sie nad zalozeniem
Odmy separatora z lublina. Jak wam sie sprawdza? Ma ktos jakies foto. Pozdr

1endzi
26-11-2019, 19:28
koledzy a czy nie można poprostu zaślepić tego otworu pod dekielkiem i membraną którym wydostaje się olej z odmy do turbiny ?? zd.4 post 1

luckyboy
26-11-2019, 22:30
koledzy a czy nie można poprostu zaślepić tego otworu pod dekielkiem i membraną którym wydostaje się olej z odmy do turbiny ?? zd.4 post 1To tak samo jakbyś sobie zaślepił tyłek korkiem ;)

1endzi
04-12-2019, 18:13
a czy zamiast tych siatek można zrobić to z np. podkładki z nawierconymi otworami np.1mm??

co do modyfikacji z siatką, siatka i luty muszą być starannie wykonane tak aby żaden nawet najmniejszy kawałek siatki lub cyny nie został zassany do turbiny, wiadomo co się wtedy stanie

1endzi
19-10-2021, 20:25
Witam,
Ja zastosowałem w swoim C-MAXie dodatkowy separator oleju z Lublina. Coś oleju wyłapywal ale coś oleju szlo dalej do turbo.

Zastanawiam się teraz nad nieco inna modyfikacja odmy. Maila by ona polegać na tym ze wąż z odmy połączył bym trojnikem z wężem od turbo który odprowadza olej z turbiny prosto do miski. A oryginalne wejście do ruly dolotowej zaslepic.

Co powiecie na takie rozwiązanie?

kolega fura_89 podsunął pomysł aby wpiąć się poprzez trójnik wężem z odmy do węża powrotnego oleju z turbiny, a wejście do filtra powietrza zaślepić, co myślicie o takiej modyfikacji ??

luckyboy
19-10-2021, 20:31
Zauważam że nie będzie odpowietrzenia skrzyni korbowej, układ zamknięty, silnik wybuchnie. Możesz od razu zabić kołkiem wyjście z odmy.

1endzi
19-10-2021, 20:44
zakładając że nasze silniki mają już jakiś przebieg i nie są na 100% szczelne, ewentualne ciśnienie raczej gdzieś się powinno rozejść, pozatym jeśli kojażę nie które silniki to mają odmę połączoną z miską olejową i nie wybuchają

1endzi
19-10-2021, 21:44
lub jeśli dobrze myślę że chcąc wstawić separator taki jak na zdjęciu, podłączamy odmę do lewej końcówki seperatora z niebieskim uszczelnieniem, prawą końcówkę seperatora do filtra powietrza, a dolną końcówkę jako powrót do miski podłącamy do węża powrotnego z turbiny, na zdjęciu separator z lublina

luckyboy
23-10-2021, 13:57
zakładając że nasze silniki mają już jakiś przebieg i nie są na 100% szczelne, ewentualne ciśnienie raczej gdzieś się powinno rozejść, pozatym jeśli kojażę nie które silniki to mają odmę połączoną z miską olejową i nie wybuchająKażdy silnik ma odpowietrzenie odprowadzone do układu dolotowego aby gazy ulegały spalaniu i nie przedostawały się do atmosfery. Odma może wracać do silnika, ale na pewno jest dodatkowy przewód, który odprowadza gazy.

lub jeśli dobrze myślę że chcąc wstawić separator taki jak na zdjęciu, podłączamy odmę do lewej końcówki seperatora z niebieskim uszczelnieniem, prawą końcówkę seperatora do filtra powietrza, a dolną końcówkę jako powrót do miski podłącamy do węża powrotnego z turbinyWszystko dobrze do póki nie nadejdą mrozy, separator zapcha się i nie wywali uszczelek.

U mnie w 1.6 HDi jest podgrzewana elektrycznie 5cm odma...

1endzi
23-10-2021, 22:33
w wielu silnikach są odmy wyglądające jak ten separator (ten separator na zdjęciu jest od lublina), zamiast tego separatora znalazłem odme/separator od opla/fiata, zasada działania ta sama, ale ma uchwyty do zamocowania i niższą cenę. Z drugiej strony jakby te wszystkie "odmy" miałe zamarzać każdej zimy to wszystkie silniki byłyby do wyrzucenia na złom po pierwszej zimie, może problem nie leży w takiej odmie a w czym innym

luckyboy
23-10-2021, 23:00
A jakie jest ciśnienie oleju w wężu powrotu z turbiny? Nie wybije olej odmą?

1endzi
24-10-2021, 13:22
zamontowałem separator z opla/fiata 1.3 jak na zdjęciu. W pierwszej opcji podłączyłem boczną końcówkę do odmy, górną kątową do filtra powietrza, dolną poprzez trójnik do przewodu powrotnego oleju z turbiny. Niestety nie można się wpiąć w powrót oleju z turbo, poprzez takie podłączenie turbo zasysa olej z miski (cały dolot mamy w oleju, chmury dymu za samochodem, brak oleju w silniku). Opcja druga boczna końcówka i górna bez zmian, dolna podłączona do zbiorniczka na olej.

aksel777
17-12-2021, 11:27
U mnie było to samo nie pomogła wymiana pokrywy zaworów która zawiera odmę. Więc zamontowałem separator oleju/catch tanka. Chociaż wydawało mi się to ostatecznością bo chciałem dotrzeć do usterki a nie tylko doraźnie rozwiązać problem to teraz jestem zadowolony duzo syfu i wody mi zatrzymuje tak jak widać na filmie no i żadko tam zaglądam aż tak dużo oleju tam nie ma więcej wody film z mojego montażu w linku poniżej https://youtu.be/SYAI0IrksIQ

aksel777
01-01-2022, 20:40
Mam ten sam silnik w C4 i u mnie było to samo ale ja zrobiłem to trochę inaczej. Nie pomogła wymiana pokrywy zaworów. Więc zamontowałem separator oleju/catch tank. I chociaż wydawało mi się to ostatecznością bo chciałem dotrzeć do usterki a nie tylko doraźnie rozwiązać problem to teraz jestem zadowolony duzo syfu i o dziwo wody mi zatrzymuje tak jak widać na filmie. Film z mojego montażu w linku poniżej https://youtu.be/SYAI0IrksIQ jeżeli coś pomogłem to lajkuj film:>