Zobacz pełną wersję : [Focus 2011-2014] System start stop - czy można wyłączyć?


patryklojfocusmk3
20-01-2015, 05:42
Witam chciałem was zapytać czy jest możliwość stałego odłączenia systemu start stop, bo denerwujące jest każdorazowe wejść do samochodu to trzeba wciskać start stop aby samochód na światłach minie nie wylaczal .

zombie6
20-01-2015, 06:36
Ja to już mam we krwi przy wsiadaniu - taki sam nawyk jak zapięcie pasów to wyłączenie ASS :D

patryklojfocusmk3
20-01-2015, 06:40
A jak to jest z tym rozrusznikiem faktycznie to powoduje szybsze zużycie ? Bo według mnie no tak bo to tak jakbym za każdym razem na światłach stacyjka wylaczal silnik i ponownie go włączał :] czy może coś innego jakiś inny podzespoł się szybciej zużywa ? Tłumaczenie ze mniej spala jest bez sensu bo ile mniej spali 0.5 litra nawet nie wiem czy aż tyle mniej spali a koszt rozrusznika około 1000 zł :D

damiasek
20-01-2015, 07:40
A jak to jest z tym rozrusznikiem faktycznie to powoduje szybsze zużycie ? Bo według mnie no tak bo to tak jakbym za każdym razem na światłach stacyjka wylaczal silnik i ponownie go włączał :] czy może coś innego jakiś inny podzespoł się szybciej zużywa ? Tłumaczenie ze mniej spala jest bez sensu bo ile mniej spali 0.5 litra nawet nie wiem czy aż tyle mniej spali a koszt rozrusznika około 1000 zł :D

W tym systemie nie chodzi o kierowcę i jego "oszczędności". To że szybciej będzie trzeba wymienić rozrusznik to "dobrze" byle po gwarancji. System start/stop i niższe przez to zużycie paliwa, a co za tym idzie niższa emisja CO2 służy producentom aut w zmieszczeniu się w limitach dla ich wolumenu produkcji.

zombie6
20-01-2015, 08:16
Rozrusznik jest ponoć specjalnie wzmocniony :D Rozrusznik to i tak pryszcz, moim zdaniem cierpi też turbina, bo ten shit wyłącza silnik także po ostrej jeździe, niby jest tam jakiś system chłodzący, ale czy jest i na ile skuteczny tego nie wie nikt ;)

_Big_Mac_
20-01-2015, 08:41
Wyłączenie i włączenie silnika przez ASS odbywa się trochę inaczej, niż gdy przekręcimy stacyjką. Po automatycznym zatrzymaniu, tłoki silnika ustawiają się w określonej pozycji ułatwiającej rozruch (trochę tak, jak zatrzymując się rowerem na światłach ustawiamy pedały tak, żeby łatwo ruszyć z kopyta). Do tego silnik jest ciepły, wszędzie jest olej i koniec końców rozrusznik ma dużo łatwiejszą robotę, niż jak odpalamy silnik rano. W zestawieniu z faktem, że alternator i rozrusznik są odpowiednio wzmocnione i zaprojektowane pod taki cykl pracy, ja bym nie demonizował. To ma prawo działać dobrze, o ile czegoś nie schrzanili, a schrzanić mogli równie dobrze każdy inny element.

zombie6
20-01-2015, 09:06
Też bym nie demonizował, jednak urządzenia w ogólności nie lubią ciągłego włączania/wyłączania, wolą pracować ciągle....Poza tym jak nie chcemy by ASS się aktywował musimy trzymać wciśnięte sprzęgło na postoju, co powoduje większe zużycie sprzęgła ;) Ogólnie więcej z tym problemu niż pożytku w postaci 0,12 litra paliwa oszczędności :D

Atlis
20-01-2015, 09:20
Nie trzeba trzymać sprzęgła, wystarczy nacisnąć guzik.

Fulara
20-01-2015, 09:21
oczywiście że to wpływa na rozrusznik, alternator, turbinę...

ale tak ma być, po gwarancji będzie robota dla ASO

p.saw
20-01-2015, 09:49
Mogło by być odwrotne rozwiązanie. Standardowo ASS nie działa a można go włączyć przyciskiem (jeśli ktoś by chciał) ;)
Ciekawe, czy takie odwócenie funkcji jest możliwe?:D

ciafka
20-01-2015, 09:54
...W zestawieniu z faktem, że alternator i rozrusznik są odpowiednio wzmocnione...

Odpowiednio wzmocnione... Czyli po awarii trzeba będzie wydać nie 1000 tylko 2000... I, naturalnie, rozrusznik z poprzedniej wersji nie będzie pasował.

Qrka, masakra jakaś, chyba już więcej nowego samochodu "made in UE" nie kupię, prędzej Ładę lub jakiś wolny ssak s USA ;)

Atlis
20-01-2015, 10:07
p.saw - wtedy nie ma sensu by go montować
ciafka - bez przesady, wzmocniony on jest, ale nie dwa razy większy i nie jest z titanium. N/A benzyna z USA? Powodzenia w szukaniu. Nowych nie ma a stare to konstrukcje z lat 80tych. no chyba że mówisz o naprawdę dużym silniku.

zombie6
20-01-2015, 10:14
p.saw - wtedy nie ma sensu by go montować


Jak nie ma sensu ? Eco-użytkownik by sobie włączał g:D

Fulara
20-01-2015, 10:28
a po co to w ogóle jest montowane ? Dla wygody czy znów pseudo ekolodzy ? Ekolodzy nie biorą pod uwagę, że może auto teraz mniej dymi, ale robienie plastikowego bubla 10x przyspiesza jego zużycie.... gdzie tu sens i ekologia ?

oby moje mk1 pojezdzilo jeszcze z 10 lat, mam w duszy pseudo-ekologów :)

Atlis
20-01-2015, 10:42
Mk1 10 lat nie wytrzyma bo zgnije. Mk3 wytrzyma, bo nie gnije. Łatwiej wymienić alternator za 2 stówy niż kupować nową budę...

Fulara
20-01-2015, 10:44
tak będę robił, aby nie zgnił ;-)

Atlis
20-01-2015, 11:01
Powodzenia :-D

Pitol321
20-01-2015, 13:24
...Poza tym jak nie chcemy by ASS się aktywował musimy trzymać wciśnięte sprzęgło na postoju, co powoduje większe zużycie sprzęgła ;)...

Dlaczego według Ciebie pełne wciśniecie sprzęgła i tak go trzymanie, powoduje jego większe zużycie?

Trzymanie wciśniętego sprzęgła zużywa je praktycznie identycznie (lub nawet mniej!) jak operacja nim w celu wrzucenia na luz i potem na jedynkę żeby ruszyć.

Przecież sprzęgło pracuje cały czas gdy jest puszczony pedał - własnie wtedy docisk dotyka tarczę sprzęgła i razem się obracają.
To naciśnięcie sprzęgła powoduje ruch łożyska wyciskowego, które odsuwa docisk od tarczy sprzęgła.
I jeśli cały czas trzymamy w pełni wciśnięte sprzęgło nie zużywa się ono wcale :027:

Rozumiem jazda na pół-sprzęgle, nie dociskanie do końca czy palenie sprzęgła przy ruszaniu, ale w pełni wciśnięte sprzęgło nie pracuje - jak podano w filmiku "clutch is disengaged - sprzęgło jest wyłączone"...

Tutaj filmik obrazujący to o czym piszę:
gDaOWBob2ps

Fulara
20-01-2015, 13:39
oj Panowie mylicie troche pojęcia.

łozysko oporowe w sprzęgle samonastawnym ( wnioskuje że innego nie ma w mk3 ) pracuje CAŁY CZAS. tylko bez obciążenia. nie ma czegoś takiego, że łożysko się odsuwa na 3 mm od docisku i sobie stoi. ono dolega, pracuje ale bez obciążenia. naciskając sprzęgło, pracuje pod pełnym obciążeniem.

docisk - każde naciśnięcie sprzęgła i wykonany cykl zużywa docisk - niestety. mechanizmy w nim to nie perpetum mobile. począwszy od zużycia powierzchni docisku po zużycie słoneczka i jego mechanizmu.

ciągłe trzymanie na sprzęgle nogi powoduje, że łożysko pracuje pod obciążeniem - zużywa się ale promienie słoneczka również - sprężyny, mechanizm. także nie ma czegoś takiego jak niezużywające się sprzęgło. na luzie z koleji również pracuje łożysko w skrzyni - też się zużywa :)

natomiast ilość wciśnięć sprzęgła w jego żywotności ma znaczenie. dlatego tiry robią na sprzęgle pół miliona kilometrów a ktoś w mieście np 100 000

Pitol321
20-01-2015, 14:00
Tak wciśniecie sprzęgła i trzymanie powoduje obciążenie łożyska, widać to na filmie, ale nie powoduje zużycia tarczy sprzęgła i powierzchni ciernej docisku bo się w tym momencie nie stykają.

Dlatego według mnie nie ma co demonizować, chwilowego postoju na światłach z wciśniętym sprzęgłem... Jakaś jego część cały czas pracuje i jak nie zużywasz tą pracą tarczy, to zużywasz łożysko, albo zużywasz wszystko docisk, łożysko i tarczę wciskając i puszczając dla zmiany biegu czy właśnie w celu wrzucenia na luuuuz.

Jeśli wiem, że postój jest chwilowy zatrzymuję się z w pełni wciśniętym sprzęgłem.
Dopiero dłuższa kolejka na światłach, korek czy inny powód dłuższego postoju, to na luz lub nawet gaszę silnik jak trwa to długo (teraz robi to za mnie start-stop).
Nigdy nie miałem problemów ze sprzęgłem i w żadnym samochodzie w taki sposób go nie zabiłem...

Teraz w MK3 mam start-stop i postępuję podobnie.
Czasem jak nie chcę gasić silnika, a zatrzymuję się gdzieś, to otwieram na moment drzwi kierowcy i daje na luz - wtedy start-stop nie zgasi nam silnika.

Fulara
20-01-2015, 14:03
jest pewno ale. trzymając na sprzęgle nogę angażujesz:

1. łożysko oporowe
2. mechanizm docisku ( słoneczka mają mechanizm, który przecież powoduje pracę docisku - w czasie nacisku są obciążone )
3. pracuje pompa sprzęgła

jak wrzucasz na luz, każdy punkt w\w nie pracuje. pracuje wtedy jedynie wałek atakujący skrzyni

generalnie, ja zawsze na światłach stoję na luzie.

krystianen
20-01-2015, 16:48
sprawdze dziś czy mozna wyłączyć ASS w IDS /UCDSie. Nie mam ASS u siebie wiec kwestia wsprawdzenia jak działa "wyłączenie" to bede mołg sprawdzić na jakims ochotniku. :)

Atlis
20-01-2015, 17:01
Podobno wyłączają tu i ówdzie. Ale nie wiem czy w Focusach. Napewno w BMW.

zombie6
20-01-2015, 17:36
jest pewno ale. trzymając na sprzęgle nogę angażujesz:

1. łożysko oporowe
2. mechanizm docisku ( słoneczka mają mechanizm, który przecież powoduje pracę docisku - w czasie nacisku są obciążone )
3. pracuje pompa sprzęgła

jak wrzucasz na luz, każdy punkt w\w nie pracuje. pracuje wtedy jedynie wałek atakujący skrzyni

generalnie, ja zawsze na światłach stoję na luzie.

Dokładnie, też mam nawyk stania na luzie :wink:

juri2069
20-01-2015, 17:41
cierpi też turbina, bo ten shit wyłącza silnik także po ostrej jeździe

To chyba w fordzie bo u kolegi w passacie po ostrej jeździe nie wyłącza się silnik , dopiero po np kilkunastu sekundach. Po delikatnej jeździe - od razu.
Tam wszędzie są czujniki - to przecież nie może działać na wielką szkodę podzespołów.
Ktoś mądry ( albo mądry inaczej ) długo nad tym myślał.
Ten system to jakieś rozwiązanie , no ale nie zawsze dobre , ale też nie zawsze złe

_Big_Mac_
20-01-2015, 19:57
Fulara tradycyjnie marudzi na wszystko co nowsze niż jego auto. Pewnie jest jedną z tych osób, dla których wynik ecoboosta 1.0 w teście długodystansowym Auto Bilda jest złą wiadomością ;) Tudzież spiskiem, bo on przecież wie lepiej, co się posypie i skoro się nie posypało, to musiały jakieś machloje być.

Bump: Odpowiednio wzmocnione... Czyli po awarii trzeba będzie wydać nie 1000 tylko 2000... I, naturalnie, rozrusznik z poprzedniej wersji nie będzie pasował.

Jezu, ludzie, skąd u was ten pesymizm?
Auta sprzed 10 lat też miały lepsze rozruszniki względem tych sprzed 30 i też nie pasowały do nich stare części. Tak działa postęp technologiczny. Do waszych komputerów też nie podpasuje np. pamięć z kompa sprzed 10 lat, a nowy hardware kosztuje więcej niż stary, do momentu aż sam się zestarzeje. Lepiej, żeby nikt nie robił nowych komputerów?

Jak na razie nic nie wskazuje, żeby ecoboosty były złymi silnikami. Może czas sobie odpuścić czarnowidztwo i przyjąć możliwość, że jednak nowsze nie musi znaczyć gorsze?

lsulima
20-01-2015, 23:00
Jeżeli chodzi o rozrusznik, to rozruszniki Valeo dla systemów Start/Stop projektowane są na 100 x większą ilość cykli rozruchu. W rozrusznikach montowane są dłuższe szczotki, inne łożyska satelitek, a w niektórych modelach jest też podwójny system załączania napięcia na silnik rozrusznika (żeby się nie restartował komputer). System Start/Stop jest tylko dla ekologów. Jest to najtańszy sposób na podniesienie normy ekologicznej (euro 5?).

Co do permanentnego wyłączenia systemu, to moim zdaniem jest taka opcja. Kiedyś miałem okazję prowadzić takie auto dla kumpla. Zatrzymałem się na poboczu żeby wziąć coś tam z bagażnika, silnik wyłączył się otworzyłem drzwi kierowcy, pojawił się komunikat że system jest aktywny. Chyba wtedy odruchowo przekręciłem kluczyk w stacyjce i włączyłem z powrotem do stanu zapalenia się kontrolek. System już się nie uaktywnił :) Do przywrócenia działania trochę się nakombinowałem, procedura taka sama.

krystianen
20-01-2015, 23:10
w UCDS jest mozwliość wyłączenia START/STOP - jest to oznaczone "without START/STOP".
Tak jak pisałem nie mam jak tego sprawdzić bo nie mam ASS.

Jakby co zapraszam do Poznania....

ciafka
21-01-2015, 07:10
w UCDS jest mozwliość wyłączenia START/STOP - jest to oznaczone "without START/STOP".
....

I to są prawdziwie dobre wiadomości.

Nie jestem przeciwnikiem postępu. W zasadzie, jestem i zawsze byłem jego gorącym zwolennikiem (żyję z nowych technologii :wink:). Ale bez myślenia nie ma postępu.
A ASS tak naprawdę robi dobrze tylko bzdetnym przepisom "ekologicznym", podobnie, jak samochody z napędem elektrycznym. Wyciągasz z kontekstu cyklu życia samochodu jakiś jego kawałek, zmieniasz, wymyślasz sobie odpowiednie badanie w laboratorium - i gotowe, masz "eko".
A że za kilka lat trzeba będzie zutylizować potężne ilości akumulatorów, lub to, że "wzmocnione" rozruszniki są cięższe i droższe, lub to, że prąd w niektórych krajach jest znacznie mniej ekologiczny od benzyny... Ile lat mają filtry DPF w ropniakach? 10? A wciąż są z nimi problemy, serwis jest drogi, a użytkowanie samochodu z DPF podlega dziwacznym ograniczeniom... Kogo to obchodzi?
Taki ASS - tylko statystycznie może przynieść oszczędności. Bo jeżeli ktoś nie przebija się codziennie przez centrum dużego miasta, to jaki z tego dziwadła pożytek? A pieniądze na "wzmocniony" rozrusznik wydane...

mayak
05-02-2015, 14:18
UCDS jest mozwliość wyłączenia START/STOP - jest to oznaczone "without START/STOP".
potrzeba królika doświadczalnego, bo nie słyszałem aby ktokolwiek wyłączył tą opcję w konfiguracji, więc nie wiadomo co konkretnie będzie się działo ...

fokaeco
14-07-2015, 21:15
Wyłączasz w konfiguracji podstawowej samochodu, nawet ogólnodostępnymi programami ale:
ASS jest całkiem wyłączony jak ustawisz "without ASS"
przy tym ustawieniu jak dajesz auto parking - parkowanie równoległe wyskakuje błąd - dzieje się tak dlatego, że wciśnięcie auto parking powoduje z automatu wyłączenie ASS - a tu naraz błąd bo auto jest "without ASS"

jeżeli nie masz tego systemu auto parking (jak dla mnie to idioten machine, ale cóż był to jest...) to po wyłączeniu ASS w konfiguracji samochodu wszystko powinno być ok

Jeżeli ktoś potrafi zmienić ustawienia w module automatycznego parkowania to proszę o informacje jak to zrobić...

Idealnym rozwiązaniem byłoby automatyczne ustawianie ASS na Off po uruchomieniu silnika ale z możliwością ręcznego załączenia. niestety takiej opcji nie ma...

Pozdrawiam Forum
Paweł

mkay
17-07-2015, 09:05
Rozrusznik to i tak pryszcz, moim zdaniem cierpi też turbina, bo ten shit wyłącza silnik także po ostrej jeździe, niby jest tam jakiś system chłodzący, ale czy jest i na ile skuteczny tego nie wie nikt ;)

widzę, że stary post, ale wątek został ożywiony przez fokaeco i trzeba tu sprostować... otóż ASS nie wyłącza silnika, gdy turbina jest rozgrzana. Jeszcze mi się chyba nie zdażyło, żeby jadąc na trasie silnik wyłączył się na światłach. wyłącza się tylko w mieście, gdzie ma to sens

sierota
24-05-2016, 10:43
Odgrzeje kotleta,
jestem nowym posiadaczem c-maxa 15 rok po lifcie,
czy w tym aucie można wyłaczyć ASS bo w ASO w którym auto kupilem powiedzieli mi że nie :(

mayak
24-05-2016, 10:43
tak, da się - kol. mm32 może to zrobić

yakubek998
19-06-2016, 20:36
Witam.
Sprawa ma się następująco:
FF3 1.6 EB 150km 2011r.
Za pomocą programu Focccus postanowiłem wyłączyć funkcję Start/Stop, która była wyłączono przez poprzedniego właściciela, a która uaktywniła się po odłączeniu akumulatora.
Odpaliłem Focccus, zrobiłem kopię ustawień (backup) a następnie zmieniłem ustawienia w pozycji #222 na Without Star/Stop. Zapis
do BC OK.
Odłączyłem interfejs (STN1170 ELM327 v3 Viaken) włączyłem zapłon i zaczęło się, komunikat o awarii ciśnienie opon awaria, Kontrolka od ABS i ESP żółta.
Odpaliłem FoRScana jakieś błędy usunął, lecz związanych z ABS nie poradził.
Błędy z logu FOEScana

===ABS DTC U2300:51-2B===
Kod: U2300 - Konfiguracja centralna

Dodatkowe symptomy usterki:
- Nie zaprogramowane

Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Moduł układu przeciwblokującego ABS / Układu przeciwpoślizgowego TCS

Zamrożone ramki :
-GLOBTIM: 2605770 s - Globalny czas rzeczywisty
-TOTDIST: 0.0 km - Całkowity (przebyty) dystans
-MAINECUV: 12.25 V - Zasilanie główne sterownika ECU
-OUTTMP: -40 °C - Temperatura zewnętrzna odczytywana przez czujnik.
===END ABS DTC U2300:51-2B===


===PAM DTC U0415:86-2F===
Kod: U0415 - Nieprawidłowe dane odebrane z modułu sterującego ABS

Dodatkowe symptomy usterki:
- Nieprawidłowy sygnał

Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Moduł systemu wspomagającego parkowanie

Zamrożone ramki :
-GLOBTIM: 2605770 s - Globalny czas rzeczywisty
-TOTDIST: 152148.0 km - Całkowity (przebyty) dystans
-MAINECUV: 12.25 V - Zasilanie główne sterownika ECU
-INCARTMP: 23 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu
-OUTTMP: 23 °C - Temperatura zewnętrzna odczytywana przez czujnik.
===END PAM DTC U0415:86-2F===

===PAM DTC U100B:00-2F===
Kod: U100B - Półautomatyczny układ parkowania równoległego

Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Moduł systemu wspomagającego parkowanie

Zamrożone ramki :
-GLOBTIM: 2605770 s - Globalny czas rzeczywisty
-TOTDIST: 152148.0 km - Całkowity (przebyty) dystans
-MAINECUV: 12.25 V - Zasilanie główne sterownika ECU
-INCARTMP: 23 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu
-OUTTMP: 23 °C - Temperatura zewnętrzna odczytywana przez czujnik.
===END PAM DTC U100B:00-2F===

Proszę was o radę jak poradzić sobie z tym problemem?
Dodam jeszcze, że po wgraniu ponownie backap-u wszystko wraca do oryginalnych ustawień Start/Stop jest aktywne.

Focccus zrzut ekranu.

tedi_k
19-06-2016, 21:17
Normalne. Trzeba wykonać inicjalizację ABS.

yakubek998
19-06-2016, 21:19
Rozumiem, że trzeba to zrobić w w Focccus w zakładce ABS?

Teisejas
19-06-2016, 21:36
Po pierwsze, masz interfejs od Viakena a więc jeżeli jeszcze nie ustawiłeś jego prędkości na 2 Mb/s, to zacząłbym od tego. Jak to zrobić opisał Kolega BrudnyHenryk w tym temacie: http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2545813&postcount=18. Generalnie im większa prędkość tym mniejsze ryzyko błędów- tak Koledzy wyjaśniali w tamtym wątku.
Po drugie, wydaje się, że wybrałeś właściwą opcję do wyłączenia ASS. Nie dające się usuwać błędy w module ABS sugerują, że po zmianie i zapisaniu konfiguracji trzeba jeszcze dokonać inicjalizacji modułu ABS: na zakładce ABS kliknąć 'Initialize ECU'. Po tym błędy powinny się już dać skasować Forscanem i nie powracać.

EDIT: Na chwilę odszedłem od komputera, no i Kolega tedi_k mnie ubiegł :)

yakubek998
19-06-2016, 21:49
Zrobiłem inicjalizację ABS i przeleciałem Forscanem i wszystko teraz jest OK.
Dziękuję za pomoc koledzy.
Teraz jeszcze poszukać muszę informacji jak wyłączyć irytujący dźwięk od pasów bezpieczeństwa (nie myślcie że nie zapinam pasów, dbam o bezpieczeństwo swoje i rodziny jestem strażakiem).
Dzięki i pozdrawiam.

mtl
20-06-2016, 07:54
Tego bym akurat nie ruszał :) . Nie raz ani nie dwa komputer zrugał mi pasażera gdy ja nie zwróciłem uwagi na jego pasy a jak wiadomo licho nie śpi :diabel2:.

razes
20-06-2016, 10:33
...... irytujący dźwięk od pasów bezpieczeństwa (nie myślcie że nie zapinam pasów, dbam o bezpieczeństwo swoje i rodziny jestem strażakiem).
.......
Przecież wystarczy po odpaleniu silnika 4 razy szybko zapiąć i odpiąć pas (raz za razem) i jest spokój a jak chcesz kiedyś wrócić do "sygnału" - to taka sama procedura. I nie trzeba nic kompem......
Pozdro

yakubek998
20-06-2016, 12:04
Właśnie tak zrobiłem kluczyk, 3x pasy, światła, 3x pasy, kontrolka pasów i jeszcze raz pasy.
Jak wyłączyłem to Focccusem, mrugała ciągle kontrolka od pasów, nie szło tego obejść, usuwanie błędów i inicjalizacja nic też nie dała.
A skoro już drążymy temat to zapytam jak włączyć światła mijania, żeby uruchamiały się samoczynnie po uruchomieniu silnika.

bflip
03-02-2018, 17:07
Witam odgrzeje kotleta jak włączam asystenta parkowania albo kontrole ciśnienia w oponach to świeci sie kontrolka abs i kontrolka trakcji. chciałem zrobić inicjalizacje ABS ale podczas tej próby mam komunikat: Can t open diagnostic session 3 with ECU.
Dodatkowo pojawia sie komunikat awaria kontroli ciśnienia i nie da sie go skasować nawet po wyzerowaniu ciśnienia w oponach. Jak wyłączyłem te tryby to wszystko wróciło do normy. Czy ma ktoś jakieś pomysły?

edmun
03-02-2018, 22:57
A masz w aucie moduły/części odpowiedzialne za te funkcje że je sobie "aktywowałeś"?

pawhen
22-08-2018, 19:09
Witam.
Odświeżę trochę temat. Mam podobny problem jak kolega yakubek998. Zrobiłem wszystko jak pisaliście, ale błędów z ABS i wszystkich powiązanych nie da się skasować.

Martwi mnie czemu nie wyświetla się VIN po pobraniu informacji ze sterownika.

https://zapodaj.net/d35db1b673ee2.jpg.html
https://zapodaj.net/065152d7b202a.jpg.html
https://zapodaj.net/d5d326974d6a1.jpg.html
https://zapodaj.net/53c0e4d7fd97d.jpg.html

pawhen
31-08-2018, 18:29
Witam,

po wyłączeniu systemu Start/Stop programem Focccus moje auto zaczęło wariować. ForScan wysypuje błędy nie tylko z ABS. Nie działają nawet czujniki parkowania.

Poszperałem trochę na forum i znalazłem podobny temat.

https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=246243

Zrobiłem wszystko jak zostało opisane. Focccus pokazuje, że wykonał inicjalizacje ABS ale dalej nic nie działa.

Martwi mnie czemu nie wyświetla się VIN po pobraniu informacji ze sterownika.

https://zapodaj.net/d35db1b673ee2.jpg.html
https://zapodaj.net/065152d7b202a.jpg.html
https://zapodaj.net/d5d326974d6a1.jpg.html
https://zapodaj.net/53c0e4d7fd97d.jpg.html

kriski
31-08-2018, 18:45
Nie chcę złowróżyć, ale było dość ostrzeżeń co do używania Focccusa.
Znajdą się i tacy co powiedzą...A nie mówiłem?

lukaszooo
31-08-2018, 18:45
Focccusa używa sie jak najmniej, z perspektywy czasu ten program naprawde może narobić problemów...... ściągnij najnowszą wersje Forscan, pobierz licencję, wykasuj błędy forscanem i zrób nim inicjalizacje.
Po wykasowaniu błędów pokaż jakie są nie kasowalne.

pawhen
02-09-2018, 18:16
ściągnij najnowszą wersje Forscan, pobierz licencję, wykasuj błędy forscanem i zrób nim inicjalizacje.
Po wykasowaniu błędów pokaż jakie są nie kasowalne.

Udało mi się dzisiaj znaleźć trochę czasu zeby podpiąć się do autka.
Zrobiłem inicjalizację, ale niestety nic to nie pomogło.

https://zapodaj.net/60e18bff2c074.jpg.html

Jest jeszcze jakiś inny sposób?

Patrząc po tych innych błędach wydaje mi się, że inne sterowniki też mają jakieś problemy. Wszystkie pokazują złą konfiguracje.

lukaszooo
02-09-2018, 22:08
Sciagnij beckupa z etis i spróbuj zapisać.
Kolejny przykład że zmiana konfiguracji to nie zabawa....

pawhen
03-09-2018, 07:08
Nie moge wejść na etis bo mój IP jest zablokowany. Czy mógłbyś ściągnąć to za mnie?

Czy te wszystkie inne błędy też są spowodowane wyłączeniem Start Stopu?
Nie działają czujniki parkowania, centralny zamek działa tylko z tyłu.
W każdym z tych błędów pisze ze zła konfiguracja a wcześniej wszystko działało.
Jest możliwość, że tamte moduły też się jakoś pokasowały?

lukaszooo
03-09-2018, 07:49
Najlepszą radą jest udanie sie do zawodowców, moge ci to ściągnąć ale nie wiem czy nie zrobisz sobie większego problemu, myśle że nie jestes tego świadomy ale masz szczescie że nie ma błedu ma PCM bo nawet bys nie odpalił.

Jeśli jesteś odważny to napisz na pw.

pawhen
03-09-2018, 08:09
A byłbyś w stanie mnie pokierowac jak to wgrać? Nie jestem zawodowcem ale wydaje mi sie ze sama konfiguracja to malo bo tam nic nie zmienialem oprocz start stopu. Czy z tego etis mozna sciagnac jakies ustawienia modulow?

edmun
03-09-2018, 09:52
A nie że ściągasz cały AS-Built i wgrywasz Forscanem?
Nie lepiej jak większość doradza żebyś podjechał do kogoś kto się na tym zna, koszt niewielki a na 100% będziesz miał dobrze zrobione?

kriski
03-09-2018, 10:36
Witam.
Tak jak przedmówcy...jeszcze raz posłuchaj i jedź do kolegów co się na tym znają.
Ostrzegano wielokrotnie przed używaniem Focccus-a, który jak pisał tedi_k, potrfi zrobić sieczkę podczas sczytywania konfiguracji, którą zapisujesz jako backup. Są oczywiście koledzy co z powodzeniem używają ten program, ale to zawodowcy, którzy wiedzą co robią. Polecam schować dumę i chęć satysfakcji, że dokonaliśmy coś sami do kieszeni i zdać się na fachowców...naprawdę koszt niewielki.
Pozdrawiam.

pawhen
03-09-2018, 11:46
Dzieki panowie za rade. Jestem juz umowiony z tedi_k. Nie ma co kombinowac samemu.

tomekxo
28-03-2019, 08:51
Witam
Czy jest możliwość permanentnego wylaczenia systemu start-stop w focusie mk3 1.0 ecoboost 125KM z 2013 roku. I jeśli tak to jaki to koszt. I czy jest ktoś kto to robi z okolic Łodzi.

daaro
28-03-2019, 12:03
Koszt zerowy.
Odepnij kabelek z czujnika(bms) przy klemie minusowej.

tedi_k
28-03-2019, 20:22
Koszt zerowy.
....

OOOO.... Hura!!! Jest sponsor ponoszenia kosztów wymiany (zagotowanego) akumulatora albo spalonego regulatora alternatora:569::568::one:

Za udzielanie tak NIEMĄDRYCH porad powinno się dożywotnio banować na forum.
Mniej ogarnięci "czytacze" takich "odkrywczych rozwiązań" gotowi się do nich zastosować i potem płakać, że "tak się porobiło"...:568::569:

Jak komuś przeszkadza start-stop to się go wyłącza w konfiguracji auta i nie "odłącza przewody na pałę"!:568::569:

daaro
28-03-2019, 21:26
Tak?
Kolego czekam na info i podaj mi komu tak Aku wygotowalo?
Mam odpięty czujnik bms już kilka miesięcy.
Aku ma się dobrze.
Ba nawet lepiej.
Od czego ma się wygotować?
Od napięcia 14,2-14,8?
Akumulatory efb wytrzymują napięcie do 16 volt
Więc nie ma co się martwić.

36ha
28-03-2019, 22:25
Też mam odpięty kabelek od BMS-a i aku nadal żyje normalnie cud,Napięcie 14,5v jeszcze go nie zabiło.

Kris_Poland
28-03-2019, 22:28
ja odrazu wylaczylem i automatyczne grzanie szyb:P

lukaszooo
28-03-2019, 22:41
Testował ktos z wylaczeniem S/S w konfiguracji ? Kiedyś czytalem ze w fiestach po takiej zmianie bywa problem z tempomatem. Nie ma pozniej bledu u2100 ?

tedi_k
28-03-2019, 22:58
Testował ktos z wylaczeniem S/S w konfiguracji ? ...

Standardowa procedura. Dziesiątki. Bzdura z tym tempomatem.

...
Więc nie ma co się martwić.
...cud,...

Dwóch wybitnych "fizyków" się zebrało by udowodnić, że nadmiar energii wytwarzanej przez alternator "nie widzący" (po odłączeniu BMS), że akumulator jest naładowany, przekształca się w inteligencję...8)
Róbcie sobie takie eksperymenty na własną odpowiedzialność, a nie namawiajcie do tego innych...
Jak się nie rozumie jak co działa, to warto zachować wstrzemięźliwość w udzielaniu porad...:568:

daaro
29-03-2019, 06:31
Najlepiej do ciebie zajechać i dać ci zarobić.
Znawca się znalazł co idzie z postępem marketingowym.
Czytaj wyzyskowym.
Nie tylko ford znalazł dodatkowy zarobek na akumulatorach właśnie dzięki bms.
Drastycznie spada średnia wieku akumulatorów.
Ciekawe dlaczego?
Aha ok słabej jakości akumulatory
Najlepiej tak się opisać.

tomekxo
29-03-2019, 06:34
Jednak wolal bym nie odpinać czujnika bms.
Dzisiaj wymienial będę akumulator. Czytalem ze po wymianie akumulatora należy zresetować bms. Tylko czy da się to zrobić samemu? Nie posiadając "komutera"?
Ktos tam pisal ze w fordzie powiedzieli mu ze wystarczy klemy odpiąć na 3 minuty...

daaro
29-03-2019, 07:14
Szukaj na YouTube jak zresetować bez komputera za pomocą klawiszy

36ha
29-03-2019, 15:38
Dwóch wybitnych "fizyków" się zebrało by udowodnić, że nadmiar energii wytwarzanej przez alternator "nie widzący" (po odłączeniu BMS), że akumulator jest naładowany, przekształca się w inteligencję...8)
Róbcie sobie takie eksperymenty na własną odpowiedzialność, a nie namawiajcie do tego innych...
Jak się nie rozumie jak co działa, to warto zachować wstrzemięźliwość w udzielaniu porad...:568:

Może nas oświecisz jak w nie tak dawnej przeszłości auta nie wyposażone w BMS nie wykończały akumulatorów. Jakoś zaden układ nie monitorował aku a te odziwo wytrzymywały 5-8lat
Mój aku z tą cudowną inteligencją wytrzymał 2.5 roku i padł.
Oczywiście będę robił co chce , i nikogo nie namawiam do czego kolwiek .Jeśli ktoś odłącza wtyczkę od BMS-a robi to na własną odpowiedzialność.W końcu to tylko akumulator i fortuny nie kosztuje

Ale dzisiaj profilaktycznie podpiąłem kabelek do BMS-a i jakoś nie widzę że aku doładowany do 100% a tym bardziej przeładowany

lukaszooo
29-03-2019, 18:22
Porównywanie akumulatora kwasowego do aku AGM nie ma najmniejszego sensu..... Kwasiaka ładujesz max napięciem 14.4v. AGM sa stworzone do szybkiego ładowania dlatego idzie na niego duze napiecie. Czy aku kosztuje malo to kolejna sporna kwestia. Dobry aku do S/S kosztuje ok 800zl.....

36ha
29-03-2019, 18:50
Porównywanie akumulatora kwasowego do aku AGM nie ma najmniejszego sensu..... Kwasiaka ładujesz max napięciem 14.4v. AGM sa stworzone do szybkiego ładowania dlatego idzie na niego duze napiecie. Czy aku kosztuje malo to kolejna sporna kwestia. Dobry aku do S/S kosztuje ok 800zl.....

Nie wiem o co Ci chodzi z tym AGM-em .Pisząc o swoim mam na myśli takie jakie były montowane do ff mk3 czyli EFB.
AGM nie nadaje się pod maskę bo za gorąco.

Andrzej_K
08-04-2019, 06:37
W niedzielę 14.04 będę jechał trasą Wrocław - Warszawa - Białystok. Czy po drodze "znajdzie się" ktoś z odpowiednim sprzętem i wiedzą aby mi wyłączyć Start/Stop? ( i nie tylko. Co da się włączyć lub wyłączyć)

Sokółłł
12-11-2024, 20:36
Mogło by być odwrotne rozwiązanie. Standardowo ASS nie działa a można go włączyć przyciskiem (jeśli ktoś by chciał) ;)
Ciekawe, czy takie odwócenie funkcji jest możliwe?:D

No właśnie - jest mozliwe odwrócenie funkcji działania przycisku ASS, tak aby domyślnie przy przekręceniu stacyjki był wyłączony?

tomao
12-11-2024, 21:05
Bez dodatkowego sprzętu nie.

Sokółłł
12-11-2024, 21:32
W sensie, że trzeba coś instalować w aucie? Chodzi mi o programowe odwrócenie funkcji, tak, jak to można zrobić w VW.

Antej
12-11-2024, 21:42
To nie VW, więc nie ma takich funkcji.