Cinekkk
20-01-2015, 17:22
Może ktoś miał coś podobnego...Przy puszczaniu hamulca nie raz zapala się (równoczenie) kontrolna od trakcji i ABSu. Zjawisko to zawsze pojawia się gdy auto stoi lub powoli rusza i zawsze kiedy puszcza się hamulec nożny.
Wcześniej podłańczałem ELMa ale gdy są kontrolki zgaszone nie ma żadnych błędów. Dziś podłączyłem kiedy kontrolki się paliły i pojawił się błąd C1A96.
Sam czujnik świateł stop wymontowałem, przeczyściłem i w ELMie widać, że działa prawidłowo (nawet przy zapalonych kontrolkach) więc raczej on nie będzie winowajcą. Ze światłami stopu nie ma problemów i działają właściwie.
Czy winowajcą może być któraś z czujek przy kołach? Objaw pojawia się częściej w okresie zimowym, zaś latem praktycznie w ogóle (wilgoć?).
Oto zrzut z programu:
===ABS DTC C1A96:64-2B===
Kod: C1A96 - Włącznik świateł STOP
Dodatkowe symptomy usterki:
- Błąd wiarygodności sygnału
Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC
Moduł: Moduł układu przeciwblokującego ABS / Układu przeciwpoślizgowego TCS
Szczegóły kodów usterek
Obwód przełącznika światła STOP
Sygnał włącznika świateł STOP nie jest zgodny z sygnałem ciśnienia hamowania.
Światła STOP nie działają lub są stale włączone.
Możliwe przyczyny:
Obwód włącznika świateł STOP jest otwarty lub zwarty do akumulatora.
Bezpiecznik światła STOP
Wlacznik swiatel STOP zwarty do akumulatora.
Włącznik świateł hamulcowych
Połączenia włącznika świateł STOP są skorodowane lub nie są prawidłowo połączone.
Włącznik świateł STOP jest nieprawidłowo zamontowany.
Przerwa w obwodzie pomiędzy włącznikiem hamulcai hamulcowymi.
Wykonaj czynności sprawdzające
Sprawdź wszystkie żarówki świateł STOP.
Sprawdź włącznik świateł STOP, połączenia i wiązkę przewodów.
Sprawdź czujnik ciśnienia hamowania.
Sprawdź ciągłość od włącznika świateł STOP do złączy żarówek świateł STOP.
Zastosuj rejestrator danych do sprawdzenia włącznika świateł STOP. Jeżeli wskazuje, że włącznik jest stale wciśnięty lub występuje zwarty obwód, oznacza to, że włącznik może być zacięty lub obwód jest zwarty do akumulatora.
Sprawdź połączenia włącznika świateł STOP.
Sprawdź, czy włącznik świateł STOP nie jest zablokowany i nie zacina.
Sprawdź ciągłość od BCM do włącznika świateł STOP.
Sprawdź ciągłość od włącznika świateł STOP do modułu ABS.
Sprawdź ciągłość od włącznika świateł STOP do PCM.
NIE wymieniaj modułu ABS jedynie na podstawie obecności tego DTC.
Po wykasowaniu DTC, ten kod DTC nie zostanie zapisany ponownie do chwili upłynięcia 30 sekund od włączenia zapłonu (położenie II).[/SIZE]
Wcześniej podłańczałem ELMa ale gdy są kontrolki zgaszone nie ma żadnych błędów. Dziś podłączyłem kiedy kontrolki się paliły i pojawił się błąd C1A96.
Sam czujnik świateł stop wymontowałem, przeczyściłem i w ELMie widać, że działa prawidłowo (nawet przy zapalonych kontrolkach) więc raczej on nie będzie winowajcą. Ze światłami stopu nie ma problemów i działają właściwie.
Czy winowajcą może być któraś z czujek przy kołach? Objaw pojawia się częściej w okresie zimowym, zaś latem praktycznie w ogóle (wilgoć?).
Oto zrzut z programu:
===ABS DTC C1A96:64-2B===
Kod: C1A96 - Włącznik świateł STOP
Dodatkowe symptomy usterki:
- Błąd wiarygodności sygnału
Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC
Moduł: Moduł układu przeciwblokującego ABS / Układu przeciwpoślizgowego TCS
Szczegóły kodów usterek
Obwód przełącznika światła STOP
Sygnał włącznika świateł STOP nie jest zgodny z sygnałem ciśnienia hamowania.
Światła STOP nie działają lub są stale włączone.
Możliwe przyczyny:
Obwód włącznika świateł STOP jest otwarty lub zwarty do akumulatora.
Bezpiecznik światła STOP
Wlacznik swiatel STOP zwarty do akumulatora.
Włącznik świateł hamulcowych
Połączenia włącznika świateł STOP są skorodowane lub nie są prawidłowo połączone.
Włącznik świateł STOP jest nieprawidłowo zamontowany.
Przerwa w obwodzie pomiędzy włącznikiem hamulcai hamulcowymi.
Wykonaj czynności sprawdzające
Sprawdź wszystkie żarówki świateł STOP.
Sprawdź włącznik świateł STOP, połączenia i wiązkę przewodów.
Sprawdź czujnik ciśnienia hamowania.
Sprawdź ciągłość od włącznika świateł STOP do złączy żarówek świateł STOP.
Zastosuj rejestrator danych do sprawdzenia włącznika świateł STOP. Jeżeli wskazuje, że włącznik jest stale wciśnięty lub występuje zwarty obwód, oznacza to, że włącznik może być zacięty lub obwód jest zwarty do akumulatora.
Sprawdź połączenia włącznika świateł STOP.
Sprawdź, czy włącznik świateł STOP nie jest zablokowany i nie zacina.
Sprawdź ciągłość od BCM do włącznika świateł STOP.
Sprawdź ciągłość od włącznika świateł STOP do modułu ABS.
Sprawdź ciągłość od włącznika świateł STOP do PCM.
NIE wymieniaj modułu ABS jedynie na podstawie obecności tego DTC.
Po wykasowaniu DTC, ten kod DTC nie zostanie zapisany ponownie do chwili upłynięcia 30 sekund od włączenia zapłonu (położenie II).[/SIZE]