Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Kapitalka zawieszenia
Witam
ze względu na konieczność wymiany tulei w tylnych wahaczach wzdłużnych postanowiłem pójść nieco dalej i wymienić praktycznie wszystko:
1. Przód: łożyska+poduszki+odboje+osłony+amortyzatorów; sprężyny+poduszki sprężyn, wahacze całe kompletne, łączniki stabilizatora i gumy stabilizatora, drążki kierownicze z końcówkami i nowe osłony.
2. Tył: amortyzatory z mocowaniami+odboje, sprężyny z poduszkami, wszystkie tuleje wahaczy, łączniki stabilizatora i gumy stabilizatora.
Części:
Amortyzaotry ori Ford okazyjnie na OLX za 650 zł komplet p+t
Sprężyny ori Ford okazyjnie na OLX za 300 zł komplet p+t
Wahacze, drążki+końcówki, tuleje, łączniki stabilizatora , osłony i odboje, łożyska amortyzatorów Lemforder, Sachs, Febi, SKF - 2270 zł brutto z fakturą http://www.motopartner.pl
Poduszki sprężyn 8 szt. i gumy stabilizatora 4 szt ori Ford - 300 zł brutto z fakturą (brak zamienników)
Robocizna 1000 zł brutto z ustawieniem geometrii i dokręceniem maglownicy, w tym są jeszcze koszty paru nowych śrub (m.in. od zbieżności z tyłu).
Wrażenie są takie że mam nowe autko, jedzie jak po sznurku.:diabelek:
Nawet żona przysłała sms, "ale fajnie naprawiłeś samochód":619:
Jak ktoś ma coś i do roboty i może sobie pozwolić na jednorazowy większy wydatek to na pewno warto.
Graty oczywiście sam kompletowałem, a warsztat to pan Henryk Błoński w Zielonce właściwie zrobił wszystko w ciągu jednego dnia, samochód podstawiony ok. 12, a gotowy do odbioru o 9 następnego dnia.
Jak macie jakieś pytania to śmiało, służę pomocą. Z ceną części można było oczywiście trochę zejść i nie kupować lemfordera czy sachsa, ale robiłem dla siebie i stwierdziłem, że nie będzie "dziadowskich" oszczędności.
nabuchodonozor 23-01-2015, 16:36 Z ceną części można było oczywiście trochę zejść i nie kupować lemfordera czy sachsa, ale robiłem dla siebie i stwierdziłem, że nie będzie "dziadowskich" oszczędności.
kiedyś zrobiłem to w Focusie i efekt był podobny..., szerokości :)
bruneros 23-01-2015, 18:12 Witam
ze względu na konieczność wymiany tulei w tylnych wahaczach wzdłużnych postanowiłem pójść nieco dalej i wymienić praktycznie wszystko
to ile masz nalatane ze az taka wymiana ?
ja musialem wymienic lewy drążek kierowniczy, ale były rozwulkanizowane "cukierki" z tyłu i powiedzieli, że nie ustawią zbieżności / geometrii... odrazu zasugerowali wymiane małych tylnich wahaczy... reszta na razie sie nie odzywa i nie ma potrzeby wymiany. (168 tys)
slawek-kali 23-01-2015, 18:23 a te tuleje wzdluzne to nie cukierki? Przebieg 205kkm i czas powoli na wymiane.
Narzekac jednak nie moge, amorki, sprezyny, koncowki itd. wszystko w oryginale i dobrze sie trzyma.
to ile masz nalatane ze az taka wymiana ?
ja musialem wymienic lewy drążek kierowniczy, ale były rozwulkanizowane "cukierki" z tyłu i powiedzieli, że nie ustawią zbieżności / geometrii... odrazu zasugerowali wymiane małych tylnich wahaczy... reszta na razie sie nie odzywa i nie ma potrzeby wymiany. (168 tys)
U mnie trochę mniej jak 100 kkm, ale tak jak napisałem większość rzeczy na wyrost, interwencji wymagały tuleje podłużnych wahaczy tylnych i prawy przedni sworzeń.
Bump: a te tuleje wzdluzne to nie cukierki
Dokładnie tak
slawek-kali 23-01-2015, 18:47 Brzmi to jak cofka o 100kkm, no chyba ze auto używane na polskich poligonach :D
Brzmi to jak cofka o 100kkm, no chyba ze auto używane na polskich poligonach :D
Raczej nie, a ponad 70% przebiegu po Wawie i dziurawej/polnej drodze dojazdowej do domu:(
Odnosnie tej dorgi to jak miałem jeszcze octavię 1 to gmina bez szemrania zwróciła mi za wymianę miski olejowej...
slawek-kali 23-01-2015, 18:57 Dlatego pisalem o PL, moj przejezdzil na polskich drogach 5kkm z 205kkm :)
Witam
Części:
Amortyzaotry ori Ford okazyjnie na OLX za 650 zł komplet p+t
Sprężyny ori Ford okazyjnie na OLX za 300 zł komplet p+t
Coś mi tu nie gra. To są nowe części? Normalnie przecież jeden amor na przód kosztuje ok 350 zł. a ty mówisz o komplecie za 650.
Orientuje się ktoś czy jest możliwość zamiany oryginalnego sportowego zawieszenia na normalne?
Też myślałem o kapitalce zawieszenia, bo to sportowe po prostu mnie już dobija. Jest to jedyna rzecz, która mnie drażni w tym samochodzie.
Coś mi tu nie gra. To są nowe części? Normalnie przecież jeden amor na przód kosztuje ok 350 zł. a ty mówisz o komplecie za 650.
Dlatego napisałem okazyjnie:D. W dziale s-max'a ktoś polecił gościa co ma fabryczne amory do fordów i po negocjacjach wyszło 650 zł z przesyłką p+t (tył z górnym mocowaniem), ale bez faktury i gwarancji:(
Sprężyny też są od 200 zł/szt.
Bump: Orientuje się ktoś czy jest możliwość zamiany oryginalnego sportowego zawieszenia na normalne?
Też myślałem o kapitalce zawieszenia, bo to sportowe po prostu mnie już dobija. Jest to jedyna rzecz, która mnie drażni w tym samochodzie.
Wymiana sprężyn i ewentualnie amorów rozwiąże problem. Piszę ewentualnie amorów, bo ford faktycznie przewiduje inne amortyzatory do sporta, natomiast w zamiennikach są takie same u sachsa i kyby.
MIREKTERAZPOLSKA 24-01-2015, 10:12 Orientuje się ktoś czy jest możliwość zamiany oryginalnego sportowego zawieszenia na normalne?
Też myślałem o kapitalce zawieszenia, bo to sportowe po prostu mnie już dobija. Jest to jedyna rzecz, która mnie drażni w tym samochodzie.
Oczywiście że jest
Co do napraw zawieszenia
Tył
Wszystkie tuleje 20 szt-koszt ok 1600,00zł
313 754 SACHS - Amortyzator
System tłumienia drgań zawieszenia:dwururka; Rodzaj amortyzatorów:cisnienie gazu; Parametr:SEOV32/15X168A; Sposób mocowania amortyzatora:górny trzon; Sposób mocowania amortyzatora:dolne oko; do roku prod.:2010/10; Strona zabudowy:os tylna;
Cena zakupu brutto
ALL341984 AMORTYZATORY 199,22 PLZ 1szt
313 754 SACHS 285,25 PLZ 1szt
JGE295T TRW AMORTYZATORY 526,49 PLZ 2szt
4227606 LESJÖFORS - Sprężyna zawieszenia
Strona zabudowy:os tylna; Projekt resora:sprężyna zwojowa; Wyposażenie pojazdu:dla pojazdów bez systemu poziomującego;
Cena zakupu brutto
42 276 06 K.M.E. 217,18 PLZ
900 209 SACHS - Service Kit - Dystans gumowy, resorowanie
Strona zabudowy:os tylna;
Cena zakupu brutto
900 209 ODBOJE 34,77 PLZ
900 209 SACHS 44,67 PLZ
30830 FEBI BILSTEIN - PROKIT - Drążek / wspornik, stabilizator
Długosć [mm]:180; Gwint zewnętrzny [mm]:M 10 x 1,5; Gwint zewnętrzny [mm]:M 8 x 1,25; Rozmiar klucza:13; DIN / ISO:985; Pręt/Rozpórka:drążek skrętny łącznikowy; Powierzchnia:ocynkowany; Strona zabudowy:tylna oż po obydwu stronach; Ciężar [kg]:0,280; Wymagana ilosć:2;
Cena zakupu brutto
FO-L147 EL.ZAWIESZENIA 37,50 PLZ
3163 SIDEM 42,28 PLZ
30830 FEBI 49,11 PLZ
FO-L144 HART EL.ZAWIESZENIA 51,09 PLZ
VL-L135 HART EL.ZAWIESZENIA 58,90 PLZ
Towary w Hart Cena zakupu brutto
438 905 801806 SIDEM 11,40 PLZ
801807 SIDEM - Tuleja, stabilizator
Strona zabudowy:tylna oż po obydwu stronach; Długożć całkowita [mm]:48; Srednica wewnętrzna [mm]:16,5;
Cena zakupu brutto
801809 SIDEM 12,41 PLZ
801807 SIDEM 13,11 PLZ
00224139 TEDGUM 15,62 PLZ
VKBA 6586 SKF - Zestaw łożysk koła
Felga, ilosć otworów:5; żr. flanszy [mm]:136; do roku prod.:2008/07; Strona zabudowy:os tylna;
Cena zakupu brutto
903 509 ťO˝YSKA 242,75 PLZ
VKBA 6586 SKF 331,37 PLZ
5270 EGON VON RUVILLE 405,73 PLZ
VKBA 6637 SKF - Zestaw łożysk koła
Felga, ilosć otworów:5; żr. flanszy [mm]:136; od roku prod.:2008/07; Strona zabudowy:os tylna;
Cena zakupu brutto
VKBA 6637 SKF 374,54 PLZ
Przód
Cały wahacz
36170 01 LEMFÖRDER - Wahacz, zawieszenie koła
Rodzaj wahacza:Wahacz poprzeczny; Strona zabudowy:Oż przednia; Strona zabudowy:z lewej; Materiał:blacha stalowa;
Cena zakupu brutto
1 469 026* EL.ZAWIESZENIA 232,48 PLZ
3470 SIDEM 261,81 PLZ
34583 FEBI 283,31 PLZ
36171 01 LEMFÖRDER - Wahacz, zawieszenie koła
Rodzaj wahacza:Wahacz poprzeczny; Strona zabudowy:Oż przednia; Strona zabudowy:z prawej; Materiał:blacha stalowa;
Cena zakupu brutto
1 469 024* HART EL.ZAWIESZENIA 232,48 PLZ
3471 SIDEM 261,81 PLZ
34584 FEBI 283,31 PLZ
Lub części do wahacza
35952 01 LEMFÖRDER - Łożyskowanie, wahacz
Rodzaj wahacza:dla wahacza poprzecznego; Rodzaj mocowania:podstawa gumowo-metalowa; Ilosć na os:2; Strona zabudowy:z obu stron; Strona zabudowy:z przodu; Strona zabudowy:Oż przednia;
Cena zakupu brutto
801626 SIDEM 22,10 PLZ
35953 01 LEMFÖRDER - Łożyskowanie, wahacz
Rodzaj mocowania:podstawa gumowo-metalowa; Rodzaj wahacza:dla wahacza poprzecznego; Ilosć na os:1; Strona zabudowy:z tyłu; Strona zabudowy:z lewej; Strona zabudowy:Oż przednia;
Cena zakupu brutto
801628 SIDEM 63,78 PLZ
35954 01 LEMFÖRDER - Łożyskowanie, wahacz
Rodzaj mocowania:podstawa gumowo-metalowa; Rodzaj wahacza:dla wahacza poprzecznego; Ilosć na os:1; Strona zabudowy:z tyłu; Strona zabudowy:z prawej; Strona zabudowy:Oż przednia;
Cena zakupu brutto
801629 SIDEM 63,78 PLZ
31007 01 LEMFÖRDER - Przegub mocujący / prowadzący
Strona zabudowy:Oż przednia; Strona zabudowy:na dole; Strona zabudowy:z obu stron; Wymiar stożka [mm]:22; Rodzaj wahacza:dla wahacza poprzecznego; Gwint zewnętrzny 1 [mm]:M14x1,5; artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca:z dodatkami;
Cena zakupu brutto
3789 SIDEM 43,60 PLZ
31007 01 LEMFOERDER 145,58 PLZ
JBJ779 TRW 157,35 PLZ
3788 SIDEM - Przegub mocujący / prowadzący
Strona zabudowy:oż przednia po obydwu stronach; Zbieżnożć stożka:1/6; Wymiar stożka [mm]:18; artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2:z materiałem mocującym; Rozmiar gwintu 1:MM14X1.5R;
Cena zakupu brutto
1 419 814PARTOF* EL.ZAWIESZENIA 38,73 PLZ
3788 SIDEM 43,60 PLZ
33713 01 LEMFÖRDER - Drążek / wspornik, stabilizator
Strona zabudowy:Oż przednia; Strona zabudowy:z obu stron; Długosć [mm]:299; Pręt/Rozpórka:drążek wahadłowy;
Cena zakupu brutto
1 377 849 EL.ZAWIESZENIA 31,78 PLZ
3162 SIDEM 38,09 PLZ
27897 FEBI 43,07 PLZ
JTS536 TRW 57,58 PLZ
33713 01 LEMFOERDER 57,58 PLZ
801806 SIDEM - Tuleja, stabilizator
Strona zabudowy:oż przednia po obydwu stronach; Długożć całkowita [mm]:47; Srednica wewnętrzna [mm]:22;
Cena zakupu brutto
801806 SIDEM 11,40 PLZ
ACHS
313 748 SACHS - Amortyzator
Typ amortyzatora:Amortyzator teleskopowy; System tłumienia drgań zawieszenia:dwururka; Rodzaj amortyzatorów:cisnienie gazu; Parametr:SFE36/22X160A; Strona zabudowy:z lewej; only for the listed OE-Numbers; Strona zabudowy:Oż przednia;
Cena zakupu brutto
313 748 SACHS 293,47 PLZ
JGM1197T TRW AMORTYZATORY 631,70 PLZ 2szt
313 749 SACHS - Amortyzator
Typ amortyzatora:Amortyzator teleskopowy; System tłumienia drgań zawieszenia:dwururka; Rodzaj amortyzatorów:cisnienie gazu; Parametr:SFE36/22X160A; Strona zabudowy:z prawej; only for the listed OE-Numbers; Strona zabudowy:Oż przednia;
Cena zakupu brutto
313 749 SACHS 293,47 PLZ
4027625 LESJÖFORS - Sprężyna zawieszenia
Strona zabudowy:Oż przednia; Projekt resora:sprężyna zwojowa;
Cena zakupu brutto
40 276 25 K.M.E. 217,18 PLZ
4027627 LESJÖFORS - Sprężyna zawieszenia
Strona zabudowy:Oż przednia; Projekt resora:sprężyna zwojowa;
Cena zakupu brutto
40 276 27 K.M.E. 217,18 PLZ
31448 FEBI BILSTEIN - Łożysko walcowe, mocowanie amortyzatora
Grubosć [mm]:65; Srednica wewnętrzna [mm]:35; żrednica zewnętrzna [mm]:113; Materiał:tworzywo sztuczne; Strona zabudowy:oż przednia po obydwu stronach; Ciężar [kg]:0,250; Wymagana ilosć:2;
Cena zakupu brutto
VKD 35036 SKF 28,94 PLZ
734059 EL.MET-GUM. 31,99 PLZ
31448 FEBI 45,69 PLZ
900 207 SACHS - Service Kit - Zestaw ochrony przeciwpyłowej, amortyzator
Strona zabudowy:Oż przednia;
Cena zakupu brutto
900 207 SACHS 34,77 PLZ
900 208 SACHS - Service Kit - Zestaw ochrony przeciwpyłowej, amortyzator
Strona zabudowy:Oż przednia;
Cena zakupu brutto
900 208 SACHS 60,57 PLZ
Niezłe podsumowanie wątku. :)
M...
Tył
Wszystkie tuleje 20 szt-koszt ok 1600,00zł
Coś dużo tych tuleji i cena trochę wysoka, ja kupiłem 10 sztuk i 2 całe wahacze (fasolki) bo były praktycznie w cenie samych tuleji.
W wahaczach jest 7 na stronę czyli łącznie 14. Są jeszcze 4 tuleje mocujące ramę, ale to i tak 18.
Skąd taka ilość i cena?
No właśnie cena za tuleje trochę szokująca :)
Kupując wahacze dostarczone są one z tulejami mam rozumieć?
Kupując wahacze dostarczone są one z tulejami mam rozumieć?
Jasne, że tak.
Jak robilem zawieszenie w Foce, to tez sie okazalo ze taniej jest brac kompletne wahacze.
MIREKTERAZPOLSKA 26-01-2015, 08:21 Coś dużo tych tuleji i cena trochę wysoka, ja kupiłem 10 sztuk i 2 całe wahacze (fasolki) bo były praktycznie w cenie samych tuleji.
W wahaczach jest 7 na stronę czyli łącznie 14. Są jeszcze 4 tuleje mocujące ramę, ale to i tak 18.
Skąd taka ilość i cena?
Jest ich dokładnie 18 i dwie śruby z podkładkami do regulacji
weteran bezdroży 26-01-2015, 08:53 W moim mk3 zaczyna się postukiwanie z tyłu, na razie sporadycznie, ale już trochę czuję przy ostrym skręcie uciekanie tyłu.
Przymierzam się do naprawy, przebieg 190 tys. km.
Co warto wymienic przy jednej naprawie? Jaki może byc tego koszt?
Wymieniac to co jawnie widac, że padło, czy ewentualnie tak trochę szerzej?
Zawiecha podobna chyba jak w mk4?
a jak piszemy o zawieszeniu to zapytam o dosc typowa rzecz, bo wystepuje tak w moim focusie jak i mondeo. Mianowicie chodzi o dzwiek pochodzacy z zawieszenia w momencie przejezdzania przez progi zwalniajace.
W momencie gdy kolo zjezdza w dol, slychac gluche jakby uderzenie. W obu autach dzieje sie to (chyba) tylko dla prawego kola. lewe przejezdza bez takiego odglosu - przynajmniej przy podobnej predkosci.
pytanie brzmi: czy tez tak macie, czy to wlasnosc fordow, czy cos sie faktycznie zuzywa (podobnie w obu autach) i ci to jest.
W foce bylo wymieniane chyba wszystko oprocz amortyzatora i jego gornej poduchy - nie pomoglo i olalem. teraz slysze to w mdo i chetnie byl sie pozbyl.
MIREKTERAZPOLSKA 26-01-2015, 10:41 W moim mk3 zaczyna się postukiwanie z tyłu, na razie sporadycznie, ale już trochę czuję przy ostrym skręcie uciekanie tyłu.
Przymierzam się do naprawy, przebieg 190 tys. km.
Co warto wymienic przy jednej naprawie? Jaki może byc tego koszt?
Wymieniac to co jawnie widac, że padło, czy ewentualnie tak trochę szerzej?
Zawiecha podobna chyba jak w mk4?
Na pewno wymień wszystkie tuleje.
...
W momencie gdy kolo zjezdza w dol, slychac gluche jakby uderzenie. W obu autach dzieje sie to (chyba) tylko dla prawego kola. lewe przejezdza bez takiego odglosu - przynajmniej przy podobnej predkosci.
pytanie brzmi: czy tez tak macie, czy to wlasnosc fordow, czy cos sie faktycznie zuzywa (podobnie w obu autach) i ci to jest.
W foce bylo wymieniane chyba wszystko oprocz amortyzatora i jego gornej poduchy - nie pomoglo i olalem. teraz slysze to w mdo i chetnie byl sie pozbyl.
Też mam FF2(tyle, że FL) i Mondeo MK4. Nic mi nie stuka na progach, przynajmniej przy adekwatnej prędkości przejazdu przez próg g:DD
raczej puka niz stuka. myslalem ze to jakis ogranicznik ale to bzdura bo przeciez z tak wysoka nie spadam. czyli co? amor? poducha?
MIREKTERAZPOLSKA 26-01-2015, 14:29 łącznik stabilizatora
urbaniator 26-01-2015, 21:16 Witam.
Podepnę się do wątku dot. zawieszenia.
Potrzebuję zrobić zawieszenie przednie z lewej strony Mondeo MK4 - zawieszenie zostało uszkodzone dosyć mocno (najechanie lewym kołem na krawężnik przy większej prędkości ). Ciałem uzyskać informację jakie elementy zawieszenia będę potrzebował celem przywrócenia go do należytego stanu. Ponieważ nie jestem aż tak obeznany z zawieszeniem i częściami jakie będą potrzebne a nie chciałbym czegoś pominąć prosiłbym o pomoc w skompletowaniu elementów jak i tez podpowiedzeniu jakie firmy są godne zaufania.
I tak z tego co przygotowałem do zakupu:
1. Kompletny wahacz poprzeczny firmy LEMFORDER.
2. Amortyzatory - jakiej firmy polecacie na oś przednią znalazłem firmy Delphi oraz KYB?
3. Stabilizator.
4. Drążek kierowniczy wraz z końcówką drążka (też firmy LEMFORDER).
5. Przegub napędowy.
Co jeszcze należy zamówić z części aby wszystko porządnie działało?
Z waszego doświadczenia gdzie zamawiać części do forda? Znalazłem Intercars i Motopartner (tu nie wszystko jest dostępne ale tez nie muszę kupować wszystkiego w jednym miejscu).
Bardzo dziękuję za porady i pomoc.
Serdecznie pozdrawiam,Andrzej
Z waszego doświadczenia gdzie zamawiać części do forda? Znalazłem Intercars i Motopartner (tu nie wszystko jest dostępne ale tez nie muszę kupować wszystkiego w jednym miejscu).
Możesz spróbować poszukać tu:
http://ford.sklep.pl/
lub
http://www.ford-esklep.pl/
łącznik stabilizatora
Nie wiem czy to to samo, ale stabilizatory byly wymienione w foce i nie pomoglo.
urbaniator 27-01-2015, 17:40 Możesz spróbować poszukać tu:
http://ford.sklep.pl/
lub
http://www.ford-esklep.pl/
Bardzo dziękuję za namiary na sklepy - zaraz będę zaglądał.
Czy z zawieszenia coś jeszcze trzeba by zamówić co pominąłem? Martwi mnie sprawa półosi gdyż nie widziałem jej dostępnej w całości.
Bump: A znalazła się już półośka w całości :)
Ładne podsumowanie wymiany.... jak na zakres wymiany to nie wydaje mi się drogo.
W momencie gdy kolo zjezdza w dol, slychac gluche jakby uderzenie. W zasadzie można napisać że mam tak samo(rzadko bo rzadko ale jest), Miałem to od kupna samochodu, czyli około 30kkm. Aso oczywiście, nie wyeliminowało problemu (chęci nie mogę odmówić... bo wymienili przekładnię kierowniczą). Ja sam nic nie znalazłem, Teraz jest prawie 80kkm i jak było tak jest.
Panowie podpinajac sie pod temat moze mnie ktos oswiecic jaka jest orginalna wysokosc sprezyn tylnich w Mondeo MK IV 2,0 tdci kombi.
Czy moge wymienic tylko tylnie sprezyny na orginalne majac sportowe zawieszenie,czy musze wymieniac cale zawieszenie wlacznie z amortyzorami.Tyl auta za bardo siedzi.Prosze o pomoc i sugestie
|
|