Zobacz pełną wersję : [C-MAX 2003-2007] Koszt zaślepienia EGR-u i zmiana softu?


jurando75
23-01-2015, 18:12
Mechanik chce zaślepić EGR i zmienić soft podpowie ktoś ile mogę max zapłacić

slawek-kali
23-01-2015, 18:18
a po co soft?

adamon
23-01-2015, 18:27
a po co soft?

A po to aby komputer nie wyświetlał błędu i nie wchodził w tryb awaryjny

jurando75
23-01-2015, 18:27
a po co soft?

tak powiedział mechanik- zmiana oprogramowania

Bump: wymieniać czy zaślepiać ?, bo nie wiem co się będzie działo po zaślepieniu

slawek-kali
23-01-2015, 18:37
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=114961

arturfom
23-01-2015, 19:05
egr wyrwiesz za jakieś 500 pln nówkę starczy poszukać na allegro.pl jak się sprężysz to sam wymienisz i forscanem zaadoptujesz w 3 godziny i nie martwisz się o błedy itp - przelicz może zaślepienie i oprogramowanie wyjdzie prawie tyle samo
jaką gwarancję daje ci ten mechanior że będzie ok?

adamon
23-01-2015, 19:44
forscanem zaadoptujesz w 3 godziny
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale mapowanie trwa 3 godziny ??????
Nigdy tego nie robiłem ale jutro zabieram się do czyszczenia EGR-a i myślę go zmapować.

arturfom
23-01-2015, 23:09
oj sorka zabrakło przecinka - chodziło mi że zrobisz to wszystko w 3 godziny

sama zabawa z komputerem to kilka minut, najgorsze jest dobranie się do diabła, tyle co mogę podpowiedzieć to:
- nie rozkręcaj górnej części obudowy z tworzywa na cztery wkręty - tam jest elektronika i sprężynka którą ciężko założyć - sposób jest ale możesz więcej biedy narobić
- elektronikę z silnikiem odkręć przed czyszczeniem - są dwie uszczelki więc ich nie pogub
- jeśli masz chłodnicę dolotu do egr z rurkami to nie musisz jej demontować i odłączać bo wyleci płyn - odepnij spinkę łączącą i zostaw rurę z chłodnicą przy silniku
- egr ma blaszaną uszczelkę którą dosyć ciężko założyć jak nie ma się wprawy ale jest sposób na b.cienką nić - przykładasz uszczelkę do egra, przez otwory przekładasz nic złożoną na wpół i robisz pętelkę jak przy przeponie wędkarskim - uszczelka ci nie ucieknie
- przykładasz do chłodnicy zapinasz spinkę - obejmę, i spokojnie wkładasz śruby i dokręcasz

adamon
24-01-2015, 00:14
Dzięki za opis ale już czyściłem Egr :-D
Choć nie znałem sposobu nitką
Interesowało mnie samo mapowanie, ciekawy jestem czy uda mi się zmapować po wyczyszczeniu

Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

C-MAX_Member
24-01-2015, 07:38
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale mapowanie trwa 3 godziny ??????
Chyba raczej 3 minuty trwa adaptacja EGRa w FORScanie. Włanczając i wyłanczajac zapłon według potrzeb w programie.

arturfom
24-01-2015, 07:42
Interfejs jedynie wykasuje ci wartości skrajnych położeń zaworu EGR aby komputer wiedział jak ma sterować zaworem aby uzyskać jakiś stopień otwarcia, jeśli sie nie domyka to i tak zostanie dziura - wczoraj podłaczyłem IDS żeby zobaczyć dokładnie ile brakuje mojemu - po kalibracji blokuje sie na "zamknięciu" chociaż nie jest zamkniety brakuje ok 20-23% bo skrajne wartości tyle wynoszą lub 0%, gdy mam zero to już zablokowany - starczy zgasić auto i wraca na te 20-23% i jakoś jedzie - jeszcze kilka dni i będzie wymiana

wrzoch
26-01-2015, 00:08
Z nitką nie trzeba wcale kombinować. Wystarczy odkręcić koszyk filtra paliwa, wyjąć filtr paliwa z mocowania i odkręcić mocowanie (3 śrubki). Dostęp do EGRa jest wtedy jak na dłoni, a uszczelka ma takie ucho, trzymamy za nie, dokładamy EGR ze śrubami włożonymi już i lekko łapiemy obie.

A gdybyś jednak się na tą nitkę uparł, to obowiązkowo należy ją wyjąć przed dokręceniem EGRa.

Polecam stosowanie "kleju do śrub" - niebieski wystarczy. Mi się na EGR jakimś cudem nie wiem do tej pory jakim poluzowała śruba jedna. Dwa razy ta sama w dość krótkim okresie, a przykręcona poprawnie. Przepuszczało trochę wtedy spalin bokiem, co było widać po okopceniu na EGR, uszczelce i gwincie śruby no i czuć w kabinie.

arturfom
26-01-2015, 10:34
No tylko mi się nie chciało odkręcać filtra a nitke się wyciąga owszem zaraz po złapaniu śrubami egra - jednym pociągnięciem

pukel
26-01-2015, 11:56
Mechanik chce zaślepić EGR i zmienić soft podpowie ktoś ile mogę max zapłacić

Zaślepiałem i wyłączałem EGR w październiku 2012 w Auto Wrocławski (Katowice). Kosztowało mnie to wtedy 15 zł zaślepienie i 300 zł programowanie.

JohnLenin
17-02-2015, 18:06
Zaślepiałem i wyłączałem EGR w październiku 2012 w Auto Wrocławski (Katowice). Kosztowało mnie to wtedy 15 zł zaślepienie i 300 zł programowanie.

No i jak sprawuje się autko po tych zabiegach? Zamierzam też wyprogramować egr-a, ponieważ wywala błąd, a czyszczenie nic nie pomogło, koszt do mojego egr, to ok 2tyś:shock:

pukel
17-02-2015, 20:49
Bezproblemowo, samochód odzyskał moc. Żadnych negatywnych skutków wyłączenia EGR nie miałem.

mucha_fkp
18-02-2015, 22:17
Hm. 8 lat temu zaślepiłem ocynkiem po tym jak serwis 2 razy wymienił w 1.6 TDCI do dziś nowy nabywca nie ma żadnych problemów

JohnLenin
21-02-2015, 15:51
Tak się zastanawiam, jak to jest(soft) zmodowany, że jest wywalony z niego egr i wszystko działa prawidłowo?

arturfom
22-02-2015, 11:43
W mapie robi się poprawkę - EGR ma zawsze ta samą wartość niezaleznie od danych z kompa - czyli zamknięty

JohnLenin
09-03-2015, 12:10
Egr wyprogramowany, oczywiście+zaślepka. Pojawił się jednak delikatny dźwięk przy odjęciu gazu, coś jak syknięcie. Poza tym wszystko ok. Czy też tak macie po wyprogramowaniu egr-a?

palmoss
18-03-2017, 05:53
wczoraj zaślepiłem EGR powodem był spadek mocy podczas jazdy do zgaśnięcia samochodu i brak możliwości jego odpalenie ,podczas kręcenia niebieski dymek z rury.Po zaślepieniu EGR wszystko wraca do normy. Moje pytanie czy trzeba inwestować w nowy EGR czy jeździć na zaślepionym , czy będą błędy. 2 pytanie czy egr się da wyczyścić . Jedynie co zaobserwowałem po zaślepieniu to jak było więcej mocy i sprawniej się zbierał.

lookash2nd
18-03-2017, 06:42
Witam. Ja zaslepiłem jakis rok temu. Nie mialem zadnych bledów, nie kupowalem nowego, nie czyscilem i jezdzę. Tak jak piszesz- wiecej mocy i sprawniejsze kopyto:) Pozdro.

TOMAS
18-03-2017, 07:30
Popraw temat

dziadek janek
18-03-2017, 07:32
2 pytanie czy egr się da wyczyścić
Na YouTube masz wszystko, jak czyścić.
Wątek wałkowany na tym forum. Wszystko na tema EGR czyszczenie,zaślepianie itp.

gorbizone
18-03-2017, 09:14
Ja też mam wyczyszczony, raczej sprawny lecz zaślepiony w 2.0 tdci 136. Na początku siał błędami. Później jakby trochę się nauczył. W
Jak było zimno nigdy check mi się nie zapalił. Teraz im cieplej tym zapala się częściej.

mariusz85wlkp
18-03-2017, 11:21
Witaj kolego. Jesli zaslepiles egr i autko smiga, to narazie nie przejmuj sie. Jak sie zacznie cos dziac, to wtedy zaczniesz działać. Czyscic mozna egr, tylko nie zawsze to pomaaga, saa rozne przypadki. W zaleznosci czy uszkodzeniu ulegl teZ silniczek ktory nim steruje. W ostatecznosci wymiana. Im mniej sie przejmujesz i dociekasz tym jestes bardziej szczesliwy :-) Pozdrawiam

Bump: Witaj kolego. Jesli zaslepiles egr i autko smiga, to narazie nie przejmuj sie. Jak sie zacznie cos dziac, to wtedy zaczniesz działać. Czyscic mozna egr, tylko nie zawsze to pomaaga, saa rozne przypadki. W zaleznosci czy uszkodzeniu ulegl teZ silniczek ktory nim steruje. W ostatecznosci wymiana. Im mniej sie przejmujesz i dociekasz tym jestes bardziej szczesliwy :-) Pozdrawiam

palmoss
18-03-2017, 13:10
Jak na razie żaden błąd mi się nie wyświetla i mam nadzieje ze tak pozostanie, chyba że przy podłączeniu do kompa coś wyskoczy ale to pewnie normalne będzie

jaksen
20-03-2017, 14:27
Witajcie!

podłączyłem dzisiaj Forscana i podglądnąłem w trakcie jazdy pracę swojego EGRu (1.6 TDCI 80kW 109 KM z 2008 r.) patrząc na procentowe jego otwarcie - czy podgląd tego parametru był słuszny nie wiem, dopiero poznaje możliwości Forscana i elmconfinga, a czas naglił. Ale do rzeczy. Na biegu jałowymy lub jednostajnie jadąc (ale na biegu i trzmając gaz) EGR byl otwarty w 87-91%, a przy przyspieszaniu momentalnie malał do 0%. 0% otwarcie występowało również w trakcie wyhamowywania biegiem (dojazd do świateł na 3jce).

Zakładam, że ze względu na przynajmniej 9% odchył od pełnego otwarcia, EGR jest już zasyfiały i należałoby go przeczyścić, ale czy na podstawie ww. wartości nadaje się on już do wymiany? Takiego zdania jakieś trzy miesiące temu był mechanik, u którego byłem (diagnozował IDSem)...
Po podpięciu pod elma, w elmconfingu jak i w forscanie nie ma żadnych błędów związanych z EGRem, więc nie wiem na jakiej podstawie on to stwierdził.

Doradzie proszę jaki parametr EGRa dostępny w forscanie najlepiej podejrzeć w trakcie prace silnika celem poprawnej diagnostyki EGRu.

palmoss
01-04-2017, 05:56
ponownie wracam do tematu , wczoraj wyswietlił mi sie błąd . Moje pytanie jest takie czy można jeżdzic z tym błedem na zaślepionym egr czy trzeba z tym coś robić , i czy samochód w tedy przechodzi w tryb awaryjny bo zapaleniu sie żółtej kontrolki

palmoss
01-04-2017, 09:33
Wyskakuje mi błąd Obwód sterujący układu recyrkulacju gazów wydechowych. Wysoki sygnał obwodu.Po skasowaniu i po przejechaniu pewnego odcinka znów żołta kontrolka ten sam błąd . Czy teraz trzeba zmieniać soft oprogramowania żeby pozbyć sie tej żołtej kontrolki Check engine

wrzoch
01-04-2017, 11:12
Czy teraz trzeba zmieniać soft oprogramowania żeby pozbyć sie tej żołtej kontrolki Check engine

Wystarczy naprawić usterkę.

Skasowanie błędów praktycznie nigdy nie rozwiązuje problemu.

palmoss
01-04-2017, 12:16
To co Pan radzi jak wyżej napisane zmaina softu

wrzoch
01-04-2017, 12:23
Odkręcić EGR, sprawdzić czy się nie zaciął.
Przeczyścić, sprawdzić czy płynnie działa w całym zakresie, wykasować błędy i powinno pomóc. Niektórzy zaślepiają, ale zaślepianie niesprawnego nie pomoże, trzeba go najpierw ożywić.

Można też zaślepić i wyprogramować z PCMa jego obsługę, ale będzie to zdecydowanie droższe i byle kto tego nie zrobi.

adamon
03-04-2017, 06:15
Ja w wersji 1.6 TDCi mam wyczyszczony i zaślepiony blaszką z małą dziurka.
Działa ale dostaje dużo mniej spalin :)
Nie ma kontrolki i nie kopci , moc normalna :D

palmoss
07-04-2017, 17:35
Zauważyłem że przy wiekszej temperaturze bład się pali a teraz 2 dni chlodniej i broblemu nie ma czy ma wpływ temperatura czy to przypadek

adamon
07-04-2017, 18:03
Czyść go już bo jak się popsuje na dobre to go nie ożywisz i błąd będzie cały czas się świecił

Wysłane z mojego C6903 za pomocą Tapatalk 2