jurando75
23-01-2015, 18:12
Mechanik chce zaślepić EGR i zmienić soft podpowie ktoś ile mogę max zapłacić
Zobacz pełną wersję : [C-MAX 2003-2007] Koszt zaślepienia EGR-u i zmiana softu? jurando75 23-01-2015, 18:12 Mechanik chce zaślepić EGR i zmienić soft podpowie ktoś ile mogę max zapłacić slawek-kali 23-01-2015, 18:18 a po co soft? adamon 23-01-2015, 18:27 a po co soft? A po to aby komputer nie wyświetlał błędu i nie wchodził w tryb awaryjny jurando75 23-01-2015, 18:27 a po co soft? tak powiedział mechanik- zmiana oprogramowania Bump: wymieniać czy zaślepiać ?, bo nie wiem co się będzie działo po zaślepieniu slawek-kali 23-01-2015, 18:37 http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=114961 arturfom 23-01-2015, 19:05 egr wyrwiesz za jakieś 500 pln nówkę starczy poszukać na allegro.pl jak się sprężysz to sam wymienisz i forscanem zaadoptujesz w 3 godziny i nie martwisz się o błedy itp - przelicz może zaślepienie i oprogramowanie wyjdzie prawie tyle samo jaką gwarancję daje ci ten mechanior że będzie ok? adamon 23-01-2015, 19:44 forscanem zaadoptujesz w 3 godziny Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale mapowanie trwa 3 godziny ?????? Nigdy tego nie robiłem ale jutro zabieram się do czyszczenia EGR-a i myślę go zmapować. arturfom 23-01-2015, 23:09 oj sorka zabrakło przecinka - chodziło mi że zrobisz to wszystko w 3 godziny sama zabawa z komputerem to kilka minut, najgorsze jest dobranie się do diabła, tyle co mogę podpowiedzieć to: - nie rozkręcaj górnej części obudowy z tworzywa na cztery wkręty - tam jest elektronika i sprężynka którą ciężko założyć - sposób jest ale możesz więcej biedy narobić - elektronikę z silnikiem odkręć przed czyszczeniem - są dwie uszczelki więc ich nie pogub - jeśli masz chłodnicę dolotu do egr z rurkami to nie musisz jej demontować i odłączać bo wyleci płyn - odepnij spinkę łączącą i zostaw rurę z chłodnicą przy silniku - egr ma blaszaną uszczelkę którą dosyć ciężko założyć jak nie ma się wprawy ale jest sposób na b.cienką nić - przykładasz uszczelkę do egra, przez otwory przekładasz nic złożoną na wpół i robisz pętelkę jak przy przeponie wędkarskim - uszczelka ci nie ucieknie - przykładasz do chłodnicy zapinasz spinkę - obejmę, i spokojnie wkładasz śruby i dokręcasz adamon 24-01-2015, 00:14 Dzięki za opis ale już czyściłem Egr :-D Choć nie znałem sposobu nitką Interesowało mnie samo mapowanie, ciekawy jestem czy uda mi się zmapować po wyczyszczeniu Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2 C-MAX_Member 24-01-2015, 07:38 Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale mapowanie trwa 3 godziny ?????? Chyba raczej 3 minuty trwa adaptacja EGRa w FORScanie. Włanczając i wyłanczajac zapłon według potrzeb w programie. arturfom 24-01-2015, 07:42 Interfejs jedynie wykasuje ci wartości skrajnych położeń zaworu EGR aby komputer wiedział jak ma sterować zaworem aby uzyskać jakiś stopień otwarcia, jeśli sie nie domyka to i tak zostanie dziura - wczoraj podłaczyłem IDS żeby zobaczyć dokładnie ile brakuje mojemu - po kalibracji blokuje sie na "zamknięciu" chociaż nie jest zamkniety brakuje ok 20-23% bo skrajne wartości tyle wynoszą lub 0%, gdy mam zero to już zablokowany - starczy zgasić auto i wraca na te 20-23% i jakoś jedzie - jeszcze kilka dni i będzie wymiana wrzoch 26-01-2015, 00:08 Z nitką nie trzeba wcale kombinować. Wystarczy odkręcić koszyk filtra paliwa, wyjąć filtr paliwa z mocowania i odkręcić mocowanie (3 śrubki). Dostęp do EGRa jest wtedy jak na dłoni, a uszczelka ma takie ucho, trzymamy za nie, dokładamy EGR ze śrubami włożonymi już i lekko łapiemy obie. A gdybyś jednak się na tą nitkę uparł, to obowiązkowo należy ją wyjąć przed dokręceniem EGRa. Polecam stosowanie "kleju do śrub" - niebieski wystarczy. Mi się na EGR jakimś cudem nie wiem do tej pory jakim poluzowała śruba jedna. Dwa razy ta sama w dość krótkim okresie, a przykręcona poprawnie. Przepuszczało trochę wtedy spalin bokiem, co było widać po okopceniu na EGR, uszczelce i gwincie śruby no i czuć w kabinie. arturfom 26-01-2015, 10:34 No tylko mi się nie chciało odkręcać filtra a nitke się wyciąga owszem zaraz po złapaniu śrubami egra - jednym pociągnięciem pukel 26-01-2015, 11:56 Mechanik chce zaślepić EGR i zmienić soft podpowie ktoś ile mogę max zapłacić Zaślepiałem i wyłączałem EGR w październiku 2012 w Auto Wrocławski (Katowice). Kosztowało mnie to wtedy 15 zł zaślepienie i 300 zł programowanie. JohnLenin 17-02-2015, 18:06 Zaślepiałem i wyłączałem EGR w październiku 2012 w Auto Wrocławski (Katowice). Kosztowało mnie to wtedy 15 zł zaślepienie i 300 zł programowanie. No i jak sprawuje się autko po tych zabiegach? Zamierzam też wyprogramować egr-a, ponieważ wywala błąd, a czyszczenie nic nie pomogło, koszt do mojego egr, to ok 2tyś:shock: pukel 17-02-2015, 20:49 Bezproblemowo, samochód odzyskał moc. Żadnych negatywnych skutków wyłączenia EGR nie miałem. mucha_fkp 18-02-2015, 22:17 Hm. 8 lat temu zaślepiłem ocynkiem po tym jak serwis 2 razy wymienił w 1.6 TDCI do dziś nowy nabywca nie ma żadnych problemów JohnLenin 21-02-2015, 15:51 Tak się zastanawiam, jak to jest(soft) zmodowany, że jest wywalony z niego egr i wszystko działa prawidłowo? arturfom 22-02-2015, 11:43 W mapie robi się poprawkę - EGR ma zawsze ta samą wartość niezaleznie od danych z kompa - czyli zamknięty JohnLenin 09-03-2015, 12:10 Egr wyprogramowany, oczywiście+zaślepka. Pojawił się jednak delikatny dźwięk przy odjęciu gazu, coś jak syknięcie. Poza tym wszystko ok. Czy też tak macie po wyprogramowaniu egr-a? palmoss 18-03-2017, 05:53 wczoraj zaślepiłem EGR powodem był spadek mocy podczas jazdy do zgaśnięcia samochodu i brak możliwości jego odpalenie ,podczas kręcenia niebieski dymek z rury.Po zaślepieniu EGR wszystko wraca do normy. Moje pytanie czy trzeba inwestować w nowy EGR czy jeździć na zaślepionym , czy będą błędy. 2 pytanie czy egr się da wyczyścić . Jedynie co zaobserwowałem po zaślepieniu to jak było więcej mocy i sprawniej się zbierał. lookash2nd 18-03-2017, 06:42 Witam. Ja zaslepiłem jakis rok temu. Nie mialem zadnych bledów, nie kupowalem nowego, nie czyscilem i jezdzę. Tak jak piszesz- wiecej mocy i sprawniejsze kopyto:) Pozdro. TOMAS 18-03-2017, 07:30 Popraw temat dziadek janek 18-03-2017, 07:32 2 pytanie czy egr się da wyczyścić Na YouTube masz wszystko, jak czyścić. Wątek wałkowany na tym forum. Wszystko na tema EGR czyszczenie,zaślepianie itp. gorbizone 18-03-2017, 09:14 Ja też mam wyczyszczony, raczej sprawny lecz zaślepiony w 2.0 tdci 136. Na początku siał błędami. Później jakby trochę się nauczył. W Jak było zimno nigdy check mi się nie zapalił. Teraz im cieplej tym zapala się częściej. mariusz85wlkp 18-03-2017, 11:21 Witaj kolego. Jesli zaslepiles egr i autko smiga, to narazie nie przejmuj sie. Jak sie zacznie cos dziac, to wtedy zaczniesz działać. Czyscic mozna egr, tylko nie zawsze to pomaaga, saa rozne przypadki. W zaleznosci czy uszkodzeniu ulegl teZ silniczek ktory nim steruje. W ostatecznosci wymiana. Im mniej sie przejmujesz i dociekasz tym jestes bardziej szczesliwy :-) Pozdrawiam Bump: Witaj kolego. Jesli zaslepiles egr i autko smiga, to narazie nie przejmuj sie. Jak sie zacznie cos dziac, to wtedy zaczniesz działać. Czyscic mozna egr, tylko nie zawsze to pomaaga, saa rozne przypadki. W zaleznosci czy uszkodzeniu ulegl teZ silniczek ktory nim steruje. W ostatecznosci wymiana. Im mniej sie przejmujesz i dociekasz tym jestes bardziej szczesliwy :-) Pozdrawiam palmoss 18-03-2017, 13:10 Jak na razie żaden błąd mi się nie wyświetla i mam nadzieje ze tak pozostanie, chyba że przy podłączeniu do kompa coś wyskoczy ale to pewnie normalne będzie jaksen 20-03-2017, 14:27 Witajcie! podłączyłem dzisiaj Forscana i podglądnąłem w trakcie jazdy pracę swojego EGRu (1.6 TDCI 80kW 109 KM z 2008 r.) patrząc na procentowe jego otwarcie - czy podgląd tego parametru był słuszny nie wiem, dopiero poznaje możliwości Forscana i elmconfinga, a czas naglił. Ale do rzeczy. Na biegu jałowymy lub jednostajnie jadąc (ale na biegu i trzmając gaz) EGR byl otwarty w 87-91%, a przy przyspieszaniu momentalnie malał do 0%. 0% otwarcie występowało również w trakcie wyhamowywania biegiem (dojazd do świateł na 3jce). Zakładam, że ze względu na przynajmniej 9% odchył od pełnego otwarcia, EGR jest już zasyfiały i należałoby go przeczyścić, ale czy na podstawie ww. wartości nadaje się on już do wymiany? Takiego zdania jakieś trzy miesiące temu był mechanik, u którego byłem (diagnozował IDSem)... Po podpięciu pod elma, w elmconfingu jak i w forscanie nie ma żadnych błędów związanych z EGRem, więc nie wiem na jakiej podstawie on to stwierdził. Doradzie proszę jaki parametr EGRa dostępny w forscanie najlepiej podejrzeć w trakcie prace silnika celem poprawnej diagnostyki EGRu. palmoss 01-04-2017, 05:56 ponownie wracam do tematu , wczoraj wyswietlił mi sie błąd . Moje pytanie jest takie czy można jeżdzic z tym błedem na zaślepionym egr czy trzeba z tym coś robić , i czy samochód w tedy przechodzi w tryb awaryjny bo zapaleniu sie żółtej kontrolki palmoss 01-04-2017, 09:33 Wyskakuje mi błąd Obwód sterujący układu recyrkulacju gazów wydechowych. Wysoki sygnał obwodu.Po skasowaniu i po przejechaniu pewnego odcinka znów żołta kontrolka ten sam błąd . Czy teraz trzeba zmieniać soft oprogramowania żeby pozbyć sie tej żołtej kontrolki Check engine wrzoch 01-04-2017, 11:12 Czy teraz trzeba zmieniać soft oprogramowania żeby pozbyć sie tej żołtej kontrolki Check engine Wystarczy naprawić usterkę. Skasowanie błędów praktycznie nigdy nie rozwiązuje problemu. palmoss 01-04-2017, 12:16 To co Pan radzi jak wyżej napisane zmaina softu wrzoch 01-04-2017, 12:23 Odkręcić EGR, sprawdzić czy się nie zaciął. Przeczyścić, sprawdzić czy płynnie działa w całym zakresie, wykasować błędy i powinno pomóc. Niektórzy zaślepiają, ale zaślepianie niesprawnego nie pomoże, trzeba go najpierw ożywić. Można też zaślepić i wyprogramować z PCMa jego obsługę, ale będzie to zdecydowanie droższe i byle kto tego nie zrobi. adamon 03-04-2017, 06:15 Ja w wersji 1.6 TDCi mam wyczyszczony i zaślepiony blaszką z małą dziurka. Działa ale dostaje dużo mniej spalin :) Nie ma kontrolki i nie kopci , moc normalna :D palmoss 07-04-2017, 17:35 Zauważyłem że przy wiekszej temperaturze bład się pali a teraz 2 dni chlodniej i broblemu nie ma czy ma wpływ temperatura czy to przypadek adamon 07-04-2017, 18:03 Czyść go już bo jak się popsuje na dobre to go nie ożywisz i błąd będzie cały czas się świecił Wysłane z mojego C6903 za pomocą Tapatalk 2 |