biner
25-01-2015, 10:56
Witam jak w temacie czy ktoś wie co to za skrzynia w silnikach benzynowych w mk5
Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2014- ] Automat w benzynie ?? A6 ktoś wie co to za skrzynia biner 25-01-2015, 10:56 Witam jak w temacie czy ktoś wie co to za skrzynia w silnikach benzynowych w mk5 TOMAS 25-01-2015, 10:59 Zwykł automat hydrokinetyczny, na chwilę obecną nie ma powershifta w mk5 w wersji z ecoboostem biner 25-01-2015, 11:02 Ale czy ten automat już był wczesniej stosowany w jakimś modelu czy to jakies nowe cudo ?? slawek-kali 25-01-2015, 11:10 Durashift ;) http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Durashift TOMAS 25-01-2015, 11:13 jeśli się nie mylę to skrzynia z mk4 przedlifta biner 25-01-2015, 11:15 durashift był sześciobiegowy ?? slawek-kali 25-01-2015, 11:18 tak Atlis 25-01-2015, 11:51 Jest to 6F35, Durashift. Ta sama skrzynia co w Kudze i Mondeo Mk4 przed FL. biner 25-01-2015, 22:05 JAKA jest opinia o tych skrzyniach ??? są awaryjne może ktoś podrzucić jak to się sprawuje, jak zmienia biegi itd grodek75 25-01-2015, 22:08 Jest to 6F35, Durashift. Ta sama skrzynia co w Kudze i Mondeo Mk4 przed FL. No niestety, ale nie jest to ta sama skrzynia. W MK4 przed FL była skrzynia Aisin AWF21. Sam taką mam. biner 25-01-2015, 22:13 NO to jak jest w mk5 bo już zgłupiałem. Atlis 25-01-2015, 22:34 grodek75 - tak, masz rację. biner - 6F35 biner 26-01-2015, 08:12 A jak sprawuje się ta skrzynia, bo dopłata do niej jak do power shift. TOMAS 26-01-2015, 08:16 Poszukaj tematu w tym dziale, na pewno była opisywana ta skrzynia w mk4 gopiotrek 26-01-2015, 09:13 No niestety, ale nie jest to ta sama skrzynia. W MK4 przed FL była skrzynia Aisin AWF21. Sam taką mam. Jeżeli jest to 6F35 to też potwierdzam że nie jest to skrzynia, która była montowana w MK4 i S-maxach. To co było montowane nazywało się marketingowo Durashift, a pod tą nazwa kryła się 6-biegowa hydrokinetyczna skrzynka produkowana przez japońskiego Aisina. Wewnętrznie w Fordzie nazywano ją AWF21, a powszechnie na rynku jako TF81sc. 6F35 według wiki wygląda na jakiś nowy wynalazek Forda i GM. http://en.wikipedia.org/wiki/GM-Ford_6-speed_automatic_transmission Na amerykańskich forach musisz poszukać opinii. Na moje oko skrzynka nie jest chyba zbyt ciekawa, po wpisaniu w goglach "6F35 Transmission Problems" wyskoczyło 127.000 wyników. Dla porównania po wpisaniu "TF81sc transmission problems" wyskoczyło 4410 wyników, a po wpisaniu "AWF21 transmission problems" wyskoczyło 4660 wyników. AWF21 / TF81sc wspaniałą skrzynią nie jest. Można by rzec poprawną, ale w razie potrzeby naprawialną. Co do 6F35 wnioski musisz wyciągnąć sam ;) pozdrawiam i powodzenia Atlis 26-01-2015, 09:42 6F35 tak jak pisałem - jest w Kudze. Najlepsza skrzynia na świecie to nie jest. Ale to ani Powershift. grodek75 26-01-2015, 10:58 Jeżeli jest to 6F35 to też potwierdzam że nie jest to skrzynia, która była montowana w MK4 i S-maxach. To co było montowane nazywało się marketingowo Durashift, a pod tą nazwa kryła się 6-biegowa hydrokinetyczna skrzynka produkowana przez japońskiego Aisina. Wewnętrznie w Fordzie nazywano ją AWF21, a powszechnie na rynku jako TF81sc. 6F35 według wiki wygląda na jakiś nowy wynalazek Forda i GM. http://en.wikipedia.org/wiki/GM-Ford_6-speed_automatic_transmission Na amerykańskich forach musisz poszukać opinii. Na moje oko skrzynka nie jest chyba zbyt ciekawa, po wpisaniu w goglach "6F35 Transmission Problems" wyskoczyło 127.000 wyników. Dla porównania po wpisaniu "TF81sc transmission problems" wyskoczyło 4410 wyników, a po wpisaniu "AWF21 transmission problems" wyskoczyło 4660 wyników. AWF21 / TF81sc wspaniałą skrzynią nie jest. Można by rzec poprawną, ale w razie potrzeby naprawialną. Co do 6F35 wnioski musisz wyciągnąć sam ;) pozdrawiam i powodzenia Tym co wpisałeś proponowałbym się nie sugerować, wpisy są powielane, każda odpowiedź z cytatem to osobny wynik w google, a rynek amerykański jest kilka tysięcy razy taki jak w Europie. Jeżeli jest to transmisja ze sprzęgłem hydrokinetycznym to nie jest to żadna fizyka kwantowa, każda skrzynia jest do siebie podobna. Na początku może być problem z częściami zamiennymi w PL, ale na początku auta będą objęte gwarancją. Problemy mogą się pojawiać za 3 lata jak pokończą sie gwarancje. Ale biorąc pod uwagę, że MK5 to 1:1 amerykański Fusion i skrzynia też jest 1:1 jak amerykańska ściągnięcie wymaganych elementów zajmie maks. 1 tydzień. Większe problemy węszyłbym w wypadku Powershifta, bo tu nie będzie nigdy tak łatwo i nadal nie każdy "skrzyniarz" potrafi się tym zająć. Oczywiście pamiętajmy, że skrzynia hydrokinetyczna nigdy nie będzie tak "szybka" jak dwusprzęgłówka. Ale gdybym miał wybierać to wziąłbym taką, a nie Powershifta bo cenię sobie święty spokój. gopiotrek 26-01-2015, 11:42 Tym co wpisałeś proponowałbym się nie sugerować, wpisy są powielane, każda odpowiedź z cytatem to osobny wynik w google, a rynek amerykański jest kilka tysięcy razy taki jak w Europie. Skrzynki AWF21 i TF81sc również występowały w samochodach na rynek amerykański - chociażby poprzedni Ford Fusion czy Volvo xc90. Także te wpisy raczej mają wspólny mianownik. Co innego decyzja zakupowa - też miałbym ból głowy bo lubię automaty :) grodek75 26-01-2015, 14:02 OK, to inaczej ;) - ja bardziej wierzę Amerykanom produkującym automatyczne skrzynie niż na przykład Europejczykom. Co do wyboru to oczywiście pozostają kwestie silnikowe, bo nie każda skrzynka występuje z określonym silnikiem. Ale jakkolwiek jeździłem Powershiftem sprzęgniętym z EcoBoostem 240KM i jeździł on wspaniale to jednak gdybym chciał samochodu z automatem co do którego będę pewny, że nie będzie przysparzał problemów, a jeżeli takowe się pojawią to nie puści mnie z torbami wybrałbym klasyczną przekładnię opartą na kowerterze hydrokinetycznym. Bez dwóch wymiennych sprzęgieł, które są de facto materiałem eksploatacyjnym, bez dwumasy, etc. Po prostu przekładnia hydrokinetyczna z zasady jest mniej awaryjna i łatwiejsza w naprawie. I nie bez powodu takowe wciąż królują w ojczyźnie automatów, czyli USA... gopiotrek 26-01-2015, 17:43 No i tutaj 100% zgodnosci z kolega grodkiem :) biner 26-01-2015, 18:30 Dzisiaj pytałem sprzedawce co to jest za skrzynia ,oni są zieloni jak trawa na wiosnę. Ja też wolę wolniejszą skrzynie niż pochodne dsg, ale nie mogę nigdzie znaleźć co to za skrzynia. Drugą ciekawostką jest to że on mówił że to pewie się zmieni i jak skoncza im się zapasy to będą powershifta wstawiać, grodek75 26-01-2015, 19:06 Dzisiaj pytałem sprzedawce co to jest za skrzynia ,oni są zieloni jak trawa na wiosnę. Ja też wolę wolniejszą skrzynie niż pochodne dsg, ale nie mogę nigdzie znaleźć co to za skrzynia. Drugą ciekawostką jest to że on mówił że to pewie się zmieni i jak skoncza im się zapasy to będą powershifta wstawiać, Nie no jasne, bo logistyka FoMoCo poprzednio pracowała w Walmarcie i jak im zostało trochę parasoli plażowych po lecie to wystawiali je zimą aż sie sprzedały jako przeciwdeszczowe... W Fordzie tak samo robią, skrzyń tez im "trochę zostało" wiec zgodnie z rozumowaniem kretyna z salonu stworzyli specjalną wersję MK5 żeby sie ich pozbyć... Jak słucham wypowiedzi takiego bęcwała o jakim piszesz to zawsze mam ochotę palnąć go w pusty łeb pytając czy uważa mnie za idiotę wstawiając takie teksty? Dowiedz sie konkretnie o model skrzyni i szukaj opinii na własna rękę bo w ASO guzik Ci powiedzą, a jak coś jednak to najpewniej idiotyzmy jak dotychczas. TOMAS 26-01-2015, 19:15 Ale brak powershifta w benzynach to nie tylko wymysł na Polskę ale wszędzie w europie biner 26-01-2015, 19:59 Dlatego jest bardzo ciekawe dlaczego ??? skoro power shift jest nowocześniejsza wszyscy ida w tym kierunku Bump: a tu niespodzianka Bump: Ale jedno wam powiem że auta te pierwsze ktore widzialem maja mase niedoróbek,ale dzisiejszy egzemplarz wyglądal na bardziej dopracowanego, lepiej spasowaanego. biner 27-01-2015, 17:40 W informacjach na temat MK5 znalazłem,że skrzynia hydokinetyczna została zastosowana ze względu na duż moc silników benzynowych :))))))))) a diesel ma moment dużo większy i tam jest powershift, nie wiem dlaczego tam jest ten tradycyjny automat. Czy w MK4 też tak było,że na początku był tradycyjny a dopiero później był power shift, czy dopiero jak ukazała się skrzynia PS to ją zaczeli wstawiać do wszystkiego . slawek-kali 27-01-2015, 17:45 Bzdury straszne... zadaniem skrzyni jest przenieś moment obrotowy na kola, a tego w dieslach jest więcej... gopiotrek 27-01-2015, 20:42 Bzdury straszne... zadaniem skrzyni jest przenieś moment obrotowy na kola, a tego w dieslach jest więcej... Nie patrz na to od strony technicznej tylko biznesowej. W USA już jeżdżą Fusiony/Mondeo które mają hydrokinetyki spasowane z benzynami. Jest to typowo amerykańska skrzynia która zapewne nie współpracuje z dieslami. W Europie zaimplementowali gotowe rozwiązanie z USA; tanio, efektywnie i optymalnie. Ford mógłby zastosować do diesla drugiego hydrokinetyka, którego ma z Aisina, ale wtedy miałby w ofercie 2 hydrokinetyki (w Europie uważane za skrzynie przestarzałe), a żadnej nowej dwusprzęgłowej. Tak więc pewnie wykształceni marketingowcy doszli do wniosku że lepiej i bardziej opłacalnie będzie zastosować strategię zróżnicowania rynku i wepchnęła "nowoczesnego" powershita do diesla... Biznesowo wygląda to super, technicznie może być to ryzykowne. Chyba że już na tym etapie uwzględnili koszty reklamacji. Wiem - karkołomne myślenie, ale znając trochę amerykański model robienia biznesu jest to możliwe. wrzoch 27-01-2015, 20:55 Skrzynia hydrokinetyczna wcale nie musi być wolna. Jeździłem Mazdą 6 z automatem hydrokinetycznym i ta skrzynia naprawdę daje rady. Nie ma nic wspólnego ze starymi automatami w tej technologii. Markoo 27-01-2015, 21:01 Skrzynia hydrokinetyczna wcale nie musi być wolna. Wolna nie, ale technicznie nie ma być prawa szybsza od skrzyń dwusprzęgłowych. To teoria, a jak zrobili, zestroili... nie wiem :) Atlis 27-01-2015, 21:02 W Stanach nie są dwusprzęglowe skrzynie popularne, tak samo jak amerykanie gardzą dieslami. Fusion 2.0EB (i Escape 2.0EB) jest produkowany ze skrzynią 6F35, więc zamiast kombinowania z Powershift, poprostu będzie ta sama skrzynia sprzedawana też w Europie. I można się spodziewać, że Mondeo w wersji 4x4 będzie z silnikiem 2.0EB 240KM i również skrzynią 6F35, bo dokładnie w takiej samej konfiguracji jest sprzedawany Fusion. Markoo - nie mowię, że jest to akurat przypadek tej skrzyni, ale zdziwiłbyś się jak wolno potrafią dwusprzęglówki zmieniać biegi. Idealny przykład: https://www.youtube.com/watch?v=onvXy7LEACY wrzoch 27-01-2015, 21:32 Dwusprzęgłówka tylko w jednej sytuacji jest naprawdę szybka - kiedy zmienia bieg na ten już przygotowany na drugi sprzęgle. Jak ma przygotowany inny niż aktualnie potrzebny, to już jest dużo wolniej. foni 28-01-2015, 09:50 Skrzynia hydrokinetyczna wcale nie musi być wolna. Jeździłem Mazdą 6 z automatem hydrokinetycznym i ta skrzynia naprawdę daje rady. Nie ma nic wspólnego ze starymi automatami w tej technologii. Potwierdzam. W Mazdzie 6 automat pracuje bardzo dobrze. Zasugerowany tym zamówiłem automat do 2,2 w Mondku. Szału nie ma! Zdecydowanie lepiej jest po chipie, ale to już inny temat. Ogólnie ta skrzynia jest najsłabszym punktem tego auta. Niestety. Mam tylko nadzieję że skrzynia z MKV działa przynajmniej jak ta w Mazdzie. Następne auto chciałbym mieć w benzynie, a z automata ciężko zrezygnować :) biner 28-01-2015, 18:18 No może to ten sam automat co w twoim jest. TOMAS 28-01-2015, 18:29 I można się spodziewać, że Mondeo w wersji 4x4 będzie z silnikiem 2.0EB Będzie tylko z silnikiem 2.0 biturbo dieslem o mocy 210 czy 215 koni, podawali info na prezentacji. slawek-kali 28-01-2015, 18:32 Prawda ;) Benzyna nie bedzie miala 4x4 Atlis 28-01-2015, 18:45 Była by to logiczna kombinacja. Jednak podczas jazd w Hiszpanii pojawiła się informacja, że nie będzie z dieslem 4x4, tylko 2.0EB. Zobaczymy. Yakac 23-08-2015, 16:50 Co do pracy skrzyni 6F35 to mogę powiedzieć, że pracuje po prostu świetnie, jedwabiście i szybko. Ujeżdżam tę skrzynkę w Fordzie Escape 2.0 240KM 4x4. Biegi zmienia niezauważalnie jak dla mnie. Mam porównanie bo w domu mam 3 auta w automacie (mam do porównania jeszcze DSG w TDI i Powershifta w S-maxie TDCi). Podsumowując najprzyjemniej układ napędowy działa w Escape :) Nie wypowiadam się póki co do trwałości i awaryjności bo w żadnym aucie nie wystąpiły awarie. Pozdrawiam Zoltyy 26-08-2015, 19:46 > "...I szybko" - byc moze, ale dlaczego nowy S-Max EB 240 ma przyspieszenie o prawie sekunde gorsze z nowym automatem niz mial ze starym PowerShitem? wrzoch 26-08-2015, 21:20 Hydrokinetyki generują dużo więcej strat niż skrzynia manualna czy Powershift. Może dlatego. Yakac 26-08-2015, 22:14 Sekunda w tę czy tamtą, litr mniej czy więcej, nie wnikam. Za całokształt i święty spokój wybieram 6F35 i chciałbym ją mieć też w Maxie. Nie to, że PS jest zły, ale jak pomyślę, że mógłby się zepsuć... A hydrokinetyki są bardziej sprawdzone na o wiele większym rynku i są wytrzymałe a obecnie tak dopracowane, że pracują jak skrzynie dwusprzęgłowe. radzio.w 14-11-2015, 13:05 Panowie mam problem nie wiem czy kupować s max 08r automat czy mam się obawiać czy nie pozdrawiam slawek-kali 14-11-2015, 13:24 Pewnie durashift, spokojnie mozesz brac, zwykly hydrokinetyk. Oczywiscie sprawdz dzialanie skrzyni i dopoytaj o serwis. Jak sprawdzic? prosze: http://moto.pl/Porady/1,115836,7250604,Kupujemy_uzywane_auto_z_automatem .html entck 14-05-2017, 21:04 Pozwolę sobie odświeżyć temat. Skrzynia w Fusionie USA 2.0EB to 6F35 ? Co jakie ile km proponujecie wymianę oleju oraz jaki szacunkowy koszt tej usługi w serwisie ? Jakub 25-05-2017, 07:21 Generalnie w tej skrzyni olej wymienia się co 60 tyś. Lejesz Mercon LV. Reszty trzeba szukać w dokumentacji skrzyni. lukaszant 25-05-2017, 14:02 Ja mam wprawdzie benzynę 2,5 l ze skrzynią automatyczna hydrokinetyczną i miałem dylematy dotyczące czy wymieniać olej. Ktoś rzucił na forum, że w USA sugerują co 60 tyś km... jest to nieprawda! Ostatnio szukając upgrade do Sync 1.0 zarejestrowałem się na Ford.com Tam po wejściu w zakładkę przeglądy nie znalazłem ŻADNEJ informacji o zmianie oleju przy jakimkolwiek przebiegu... Jakub 25-06-2017, 11:23 Ja rzuciłem. Na forum fusiona w USA też sugerują wymiany co 30000 mil. Wytaptane z telefonu. Mondomaniak 21-08-2017, 19:22 Mam pytanie odnośnie pracy mojego automatu. Skrzynia pracuje płynnie oprócz wstecznego biegu, jest wyczuwalne szarpnięcie bardziej kiedy jest zimny silnik. Autko ma przejechane 41000 km. Byłem u dwóch mechaników i twierdzą że tak ma być, czy aby na pewno ? Nie wiem co z tym fantem zrobić to mój pierwszy automat. cattani75 21-08-2017, 19:52 Też tak mam. Czasem też nieźle szarpnie, jak się ASS wyłącza. Jakub 22-08-2017, 09:20 Dokładnie. Na zimnym silniku, przy podwyższonych obrotach szarpnie. Wytaptane z telefonu. Mondomaniak 22-08-2017, 14:34 Dziękuję za potwierdzenie faktu że ten typ tak ma, już jestem spokojny. Czy może ktoś polecić warsztat w Lublinie lub okolicach zajmujący się automatami. Chcę przed zimą wymienić olej w skrzyni. cattani75 22-08-2017, 20:35 Gadaj z SRS Dawid.Duisburg 04-02-2018, 07:11 Mam pytanko. Mam automat i czy to normalne ze po calej nocy jak zimno wrzuce z p na d to slychac i czuc lekkie pukniecie a potem caly dzien juz super. Auto ma 8 miesiecy Piotr_V6 04-02-2018, 13:23 No niestety, ale nie jest to ta sama skrzynia. W MK4 przed FL była skrzynia Aisin AWF21. Sam taką mam. Dokładnie to nie jest ta sama skrzynia co w MK4 w mk5 Jest to skrzynia GM-Ford z 2002r więc konstrukcja stosunkowo młoda Bump: Ja mam wprawdzie benzynę 2,5 l ze skrzynią automatyczna hydrokinetyczną i miałem dylematy dotyczące czy wymieniać olej. Ktoś rzucił na forum, że w USA sugerują co 60 tyś km... jest to nieprawda! Ostatnio szukając upgrade do Sync 1.0 zarejestrowałem się na Ford.com Tam po wejściu w zakładkę przeglądy nie znalazłem ŻADNEJ informacji o zmianie oleju przy jakimkolwiek przebiegu... Przyjacielu w każdej skrzyni wymienia się płyny, tyle że w jednej co 40tys a w innych interwał dochodzi do nawet 120tyś np JATCO ( pierwsza wymiana kolejne co 80 - 90 powinno się robić ) wszystko zależy od typu skrzyni, przeważnie w hydrokinetykach ten interwał waha się od 60 do 80tys km. Abermon 04-02-2018, 14:57 Mam pytanko. Mam automat i czy to normalne ze po calej nocy jak zimno wrzuce z p na d to slychac i czuc lekkie pukniecie a potem caly dzien juz super. Auto ma 8 miesiecyTak. Normalny objaw. Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka Dawid.Duisburg 04-02-2018, 17:47 Tak. Normalny objaw. Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka Dziekuje bardzo za odpowiedz. Juz chcialem jechac do serwisu. |