Zobacz pełną wersję : [Galaxy 1994-2000] Łożysko podpory półosi, jakie objawy uszkodzenia?


czarnygda
27-01-2015, 15:17
witam jakie są objawy uszkodzonego łożyska ? u mnie jest dzwięk jak skończonych klocków hamulcowych podczas hamowania . uprzedzam pytanie klocki nowe, amortyzatory nowe, opony zmienione, przeguby nowe, skrzynia nie wyje . dzwięk występuje w koncówce hamowania niezależnie czy hamuje na biegu czy na luzie. podczas rozpędzanie jest OK, wizualnie łożysko wygląda znośnie nie widze uszkodzeń . dzwięk dochodzi z prawej strony ale mam świadomość że może się przenosić po budzie.czy ktoś spotkał się z czymś takim?

maciaba
28-01-2015, 12:46
Łożysko podpory półosi obraca się cały czas podczas jazdy, więc tarło/szumiało by cały czas.

czarnygda
29-01-2015, 12:23
teoretycznie tak ale dzwięk dochodzi z okolicy prawy przód . niw wiem co jeszcze sprawdzić dzwięk jest denerwujący.pojawia się w końcówce hamowania około 10-15 Km/hprzy większej szybkości jest cisza.

czarnygda
30-01-2015, 17:14
czy nikt nie miał awari tego łożyska?!!!!!!!!!!!!

bartixr
30-01-2015, 19:26
mialem. na 99% to nie to.

maciaba
02-02-2015, 18:37
Też miałem, stąd moja wypowiedź.

keross
21-04-2015, 19:07
witam czy ktos rozwiazal ten problem bo mam to samo co czarnygda i nie moge znalesc problemu a juz duzo zeczy powymienialem, dodam jeszcze ze podczas jazdy dociskam gaz to znosi na prawa strone jak puszcze na luz to jedzie prosto;/

eweryst
24-04-2015, 05:29
co do ściągania, może być źle wyważone koło, a co do piszczenia, może to się łancuch rozrządu bo obudowie ślizgać (uszkodzony ślizg)

bartixr
24-04-2015, 08:34
raczej opory toczenia wpływają na "ściąganie". Moze łożysko stawia opór, może tarcza.. może łożysko podpory półosi, może przegub...
Można to sprawdzić na rolkach na ścieżce, sprawdzić przy swobodnym toczeniu jaki jest opór stawiany przez każde koło (tak jakby siła hamowania).

keross
27-04-2015, 22:49
powiem tak, łożyska w kołach powymieniane, tarcze jeszcze jada rade ale już 2 mechaników mówiło żebym powoli się szykował na wymianę, przeguby ok nie odzywają się. Także pierwsze co umówiłem się z mechanikiem na wymianę łożyska podpory półosi i zobaczymy co z tego wyniknie, a potem tarcze. dam znać co i jak.



a co do tego ściągania to jak narazie każdy mechanik twierdzi ze coś jest w zawieszeniu nie tak, a mi się wydaje że wina jest gdzie indziej, albo w tym łożysku albo cała półoś jest coś uszkodzona, lub znalazłem na necie jak pewien pan tez miał problemy to okazało się że łapa czy poducha która trzyma silnik miała luz i przy dodawaniu gazu ciągło gościa w prawą stronę, w serwisie dali podkładkę pod tą gumę czy łapę i problem znikł, dodam że pan miał półroczny samochód z salonu.

salom
28-04-2015, 07:33
Na ściąganie przy dodawaniu gazu, lub ujmowaniu mają wpływ wypracowane, wybite, zużyte silentbloki wahacza, dolny lużny przegub kulisty i luz na drązkach kierowniczych, lub maglownicy.
Ani koło, ani łożysko piasty, i półośki nie powoduje ściągania pojazdu podczas dodawania gazu.
W sytuacji puszczenia kierownicy w czasie jazdy bez dodawania gazu może ściągać z powodu nierównomiernego brania hamulcóe, złego ustawienia zbieżności, podmuchów wiatru oraz jeszcze wielu nieznanych mi przyczyn.

keross
13-05-2015, 20:48
witam dziś wymieniono mi podporę półosi ale wycie nie znikło, będę za jakiś czas zmieniał tarcze z klockami i zobaczę czy może to to. co do ściągania to dzisiaj mechanik zobaczył ze mam luz na poduszkach amortyzatorów może od tego mnie ściąga. jak tylko wymienię jakieś części to będę pisał na bieżąco co się zmieniło chyba że ktoś już rozwiązał ten problem z przy końcowym hamowaniu jest wycie??

eweryst
15-06-2015, 12:13
i kolega sie uporał z wyciem? u mnie mam podobnie, jak sie troszke auto nagrzeje zaczyna mi powywac, jakby sie coś obcierało ... :/

maciaba
18-06-2015, 15:58
Może łożyska w skrzyni się sypią. U mnie tak było, jak go wybijało w górę z nierówności to coś wyło/tarło. Tarło też na zakrętach i jeżdżąc "w kółko".

Sprzedałem samochód.

czarnygda
18-06-2015, 21:06
kolego wycie tarcie występuje tylko podczas hamowania, przy tzw, dohamowaniu (sama końcówka hamowania)

maciaba
21-06-2015, 10:30
A łożyska kół? Może mają luz i podczas końcowej fazy hamowania zawieszenie się na tyle napręża, że uwidacznia się luz na łożysku i trze.

czarnygda
21-06-2015, 15:09
wymienione może inne propozycje

rodxynek
21-06-2015, 23:43
A jaki jest sens tyle pisać? Nie lepiej wejść pod auto i poszarpać półośką? A przy okazji wszystkim co w łapę wpadnie?