Zobacz pełną wersję : [C-MAX 2003-2007] Uszlachetnianie oleju napędowego


internet.jerzy
01-02-2015, 19:50
Witajcie
Mam C-Max 2007 1.6 cdti 109KM. Z różnych źródeł dowiedziałem się że podczas tankowania oleju napędowego powinno dolewać sie znikome ilości oleju Hipol ponieważ ON u nas w Polsce jest bardzo suchy i to niekorzystnie wpływa na wtryskiwacze a ta malutka ilość hipolu pozytywnie wpływa na wtryskiwacze. Ile jest w tym prawdy i czy faktycznie można robić.

arturfom
01-02-2015, 21:35
Nie na wtryski a bardziej na pompę i jej trwałość co ma wpływ na wtryski
Hipol jak się nie mylę jest olejem przekładniowym o innych parametrach ( jakies 70-90W ) chyba co źle doczytałeś i myślę że cena jest zbyt duża aby uszlachetniać
Olej ma byc typu 2T taki wystarczy 0,5 l na 50 L ropy
Paliwo normy Euro IV i V zostało pozbawione siarki do minimum i straciło właściwości smarne jak stare ON stało się "suche" zyskujac mniej kwaśny odczyn po spaleniu, mniej korozji itp itd tyle że starsze konstrukcje silników i podzespołów projektowano do innego paliwa.
Diesel z założenia ma spalić wszystko co ma wysoką liczbę cetanową i jest w stanie go smarować ( wzorcowy jest cetan ma 100, diesel ma najlepszą pracę w przedziale 70-110 dla ON, polska norma to min 51 więc powinieneś wiedzieć czego spodziewać się można w naszych stacjach paliw )
biodesel ma lepsze właściwości smarne jednak ma wady odziwo więcej powstaje w procesie spalania tlenków azotu i na pewno ma mniejszą liczbę cetanową nż zwykły ON bo to mieszanka zwykłego ON z FAME cyferka po B oznacza udział procentowy biopaliwa w mieszance
wyższa liczba cetanowa zapewnia lepsze osiągi i większą czystość w układzie wtrysków
możesz dolewać olej 2T i dodawać preparaty zwiększające liczbe cetanową

internet.jerzy
02-02-2015, 07:42
Dzięki za wskazówki. Trochę szukałem po internecie i zdania są podzielone czy faktyczne wskazane jest dolewanie oleju 2T do naszego ON. Jednak większość głosów była za tym aby dolewać tylko konieczne jest dolewanie odpowiedniego oleju 2T oraz w odpowiedniej ilości. Nigdzie nie znalazłem jaki olej 2T i w w jakiej ilości dolewać aby wszystko było dobrze. Jeżeli ktoś z Was dolewa to niech powie jaki i ile.

arturfom
02-02-2015, 11:08
pół litra na bak 2T ( firma dowolna kupuj jak największą pojemnośc wychodzi b.tanio ) - piszą na 50 L - u mnie wychodzi na więcej, leje jeszcze depresator TDA Castrol ( tak jak zalecają ) i modyfikator paliwa Diesel LM DieselZusatz ( tutaj z uwagi na właściwości czyszczące to nakrętka na cały bak a nie 10 L )
mam pojemnik do przygotowywania mieszanki do kosiarek/pił spalinowych ( dostępny w Leroy ) leje pół litra 2T, dolewam resztę i jadę na stację. Przed tankowaniem wlewam z pojemnika i tankuje do pełna

Nie wiem czy chodzi ciszej itp itd ale z opinii i autopsji innych użytkowników wynika że nieszczęsna pompa paliwa żyje dłużej i nie sieje opiłków w uklad paliwowy w takiej ilości jak normalnie

Moge jedynie wypowiedzieć się do takiego cuda jak Cera Tec Liquid Moly - po zakupie samochodu przybywało oleju - znaczy dolatywał ON po regeneracjach DPF ( tłok i cylinder oraz pierścienie mają pewien luz i tą droga dochodzi paliwo do układu smarowania ) od zakupu zrobiłem ponad 20 tyś Km i wymieniłem 3 x olej zakup normalna wymiana, potem płukanka i olej LM plus Cera Tec, ostatnia olej i Cera Tec - po ostatniej wymianie mogę stwierdzić że poziom oleju nie wzrasta a jakieś mniej niz pół kreski ubyło z bagnetu na aktualnie około 8 tyś km od wymiany

bartosh80
02-02-2015, 12:03
W linku jest sporo wypowiedzi osobiście spróbowałem - LIQUI MOLY 1052 2T silnik raczej pracował ciszej smarowanie pompy logicznie myśląc powinno być lepsze - reszta?
Raz na 3 ( tankuję do pełna średnio 45/48l) tankowania lałem około 200 ml trudno mi się wypowiedzieć czy przyniosło to pozytywne skutki ciszej pracował no i nie zauważyłem aby częstotliwość wypalania uległa zmianie może za krótko stosowałem dolewkę zrobiłem 5 X (o ile chodzi o wypalanie FAP/DPF pozostało na nie zmienionym poziomie). Decyzję o stosowaniu i ilości dodawanego oleju każdy musi podjąć sam ja przyjąłem minimalną ilość.
http://fiatklubpolska.pl/croma-446/olej-polsyntetyczny-2t-jako-dodatek-do-paliwa-diesla-21716/

internet.jerzy
02-02-2015, 18:51
Przeczytałem dokładnie opisy dodawania 2T do ON ze strony http://www.forum.alfaholicy.org/forum_ogolne_o_alfa_romeo/76456-mixol_dlaczego_dolewamy_oleje_2t_do_ropy_pigulce.h tml i w sumie okazuje się że powinno dolewać się 2T do ON ale jest parę niewyjaśnionych zdań:
1. Wpływ oleju 2T na liczbę cetanową. Liczba cetanowa ON to oględnie mówiąc, zdolność paliwa do samozapłonu. Im LC jest wyższa, tym „miększa” jest praca silnika. Minimalna LC paliwa wynosi 50.
I tak, dodatek oleju 2T w proporcji 1:50 zmniejsza LC o 26 punktów!
Dodatek 2T w proporcji 1:150 zmniejsza LC już zaledwie o 3 punkty, co jest wartością akceptowalną.
Z tego chyba wynika że powinno stosować się większe proporcje
2
Wpływ oleju 2T na parametr HFRR
HFRR to parametr opisujący własności smarne paliwa. Wyrażany jest w ľm. Im mniej ľm na badanej próbce, tym mniejsze zużycie, a więc lepsza smarność. Ponownie podeprę się niemieckim forum mt.de, gdzie użytkownicy zlecili badania HFRR paliwa z dodatkiem 2 różnych olejów:
http://img33.imageshack.us/img33/2937/hfrr.jpg
Próbka wzorcowa miała smarność równą 238 um, a dwie próbki z dodatkiem różnych olejów 2T miały smarność 178 i 256um.
Wniosek z tego jest taki, że jeden olej poprawił smarność o około 25% w stosunku do próby wzorcowej, czyli czystego ON, drugi natomiast pogorszył HFRR o 10%.
O jakich olejach tu mowa?
3.
Zalecane proporcje oleju 2T
Nasuwa się wniosek, że najbardziej zalecanymi proporcjami oleju 2T w stosunku do oleju napędowego mieszczą się w przedziale od 1:200 do 1:300.
Oznacza to, że dla proporcji 1:200 na 50 L paliwa dodajemy 250 ml oleju, dla 1:250.
Przedział jest o tyle ważny, że umożliwia nam niezbyt dokładne dozowanie oleju 2T bez jakiejkolwiek szkody dla silnika.
Różne zestawienia no i w sumie nie wiadomo jakie wybrać czyli powiedzcie jakie rozwiązanie jest najlepsze i na ile litrów ON dolewać 1 oleju

lechocz
02-02-2015, 19:10
1. Wpływ oleju 2T na liczbę cetanową. Liczba cetanowa ON to oględnie mówiąc, zdolność paliwa do samozapłonu. Im LC jest wyższa, tym „miększa” jest praca silnika. Minimalna LC paliwa wynosi 50.
I tak, dodatek oleju 2T w proporcji 1:50 zmniejsza LC o 26 punktów!
Dodatek 2T w proporcji 1:150 zmniejsza LC już zaledwie o 3 punkty, co jest wartością akceptowalną.
Z tego chyba wynika że powinno stosować się większe proporcje
[/B]

1:50 litrów ON = 1 litr dodatku zmniejszający liczbę cetanową, np. 100, o 26 punktów = 74 punkty LC

1:150 litrów ON = 0,33 litra dodatku zmniejszającego liczbę cetanową, np. 100, o 3 punkty = 97 punktów LC

Mniejsza liczba cetanowa = gorzej.

Wyższa liczba cetanowa = lepiej.

Jasne, proste i logiczne.

Jak ze spirytusem, więcej wody = mniejsze stężenie okowitki.

Mniej wody = większe stężenie okowitki.

Najbardziej zalecany przedział proporcji, na około 50 litrów ON, czyli mniej więcej pełny zbiornik paliwa, wynosząca od 1:200 do 1:300 litrów ON, to odpowiednio, 0,25 litra oraz 0,17 litra.

Logika wskazuje więc na dodatek 0,2 litra dodatku na pełny zbiornik paliwa, co daje wartość pośrednią 1:250.


Najbardziej polecane na MT.de, półsyntetyki API TC, JASO FC, ISO-L-EGC bądź ISO-L-EGD (w kolejności alfabetycznej):
*Addinol Super 2 T MZ 406
*Delticom HighPerformer
*Liqui Moly 1052
*Liqui Moly Racing 2T 1504
*Liqui Moly Racing Scooter 1621
*MEGUIN megol TC
*Shell Advance VSX 2T
*RAVENOL Scooter

:mrgreen:

radek9103
02-02-2015, 19:17
Osobiście z ciekawości dolałem ostatnio Mixolu ok 500 ml na 58l paliwa. Trochę bardziej kopci na biało jak na zimnym trochę się depnie. Co do pracy silnika hmm wydaje mi się ,że jest mniejsze falowanie obrotów, bardziej miękko pracuje,co stwierdził znajomy i brat.
Coś musi w tym być ,bo widziałem "regenerację" diesla w omedze, odpalony na on i podłączona bańka 5l z mieszanką oleju do dwusuwów z ropą, proporcje ok 1:1. Po przepaleniu takiej ilości oleju silnik pracował o wiele lepiej.

internet.jerzy
02-02-2015, 20:19
Czyli reasumując temat:
Zalecane jest dolewanie dobrego oleju 2T w odpowiedniej proporcji.
Proporcja (według moich moich obliczeń) na 250 litrów ON 1 litr oleju 2T czyli jak mam zbiornik 50 litrów i tyle wlałbym paliwa to oleju 2T powinienem dolać 0,2 l przed tankowaniem paliwa aby dobrze zmieszał się olej 2T z ON. Wskazane abym do swojego CMAX-a wlewał półsyntetyk 10w40 liqui moly 1052
Jeżeli coś zle myślę to proszę o krektę :-)

C-MAX_Member
06-02-2015, 15:27
Ja dzisiaj zakupiłem Shell Advance VSX 2T 35zł za 1L dostepny w sklepach z częściami do skuterów. Od następnego tankowania będe go dolewał. W poprzednim A4 B6 TDI wlewałem co drugie tankowanie 2T Semisynthetic z Orlenu i nie odczuwałem jakichś pozytywnych zmian lecz podczas diagnostyki korekcje pompowtrysków na biegu jałowym znacząco się poprawiły i powyrównywały.

internet.jerzy
06-02-2015, 18:56
a w jakich proporcjach będziesz dolewał ten olej

lechocz
07-02-2015, 14:43
Zaciekawiony informacją o uszlachetnianiu ON olejem 2T oraz w związku z tym, iż akurat kończyło mi się paliwo, dodałem 200ml Orlen SEMISYNTETYK 2T do 53 litrów ON.
Wybór tego akurat a nie preferowanego przez większość, LIQUI MOLY 1052 2T, podyktowany był tym, iż nie mogłem go akurat dostać a z paliwem miałem już sytuację podbramkową.
Pierwsze wrażenia to faktycznie tak jakby "miększa", odrobinę cichsza i łagodniejsza praca wtryskiwaczy oraz silnika jak też swobodniejsze wkręcanie się na wyższe obroty. Tylko nie wiem, na tę chwilę, ile w tym zasługi dodatku a ile efekt placebo.
Zobaczymy jak przejadę któryś zbiornik to opiszę moją ocenę.

slyboots
07-02-2015, 21:55
Dzięki lechocz za informację z niecierpliwością czekamy na relacje i efekty.

Pozdrawiam

internet.jerzy
08-02-2015, 19:24
Duzo czytałem na roznych forach o dolewaniu oleju do ropy. Ogólnie zdania są bardo podzielone. Ponoć najlepszym i najbardziej sprawdzonym dodatkiem do ON jest "DIESEL SKYDD" dodatek do oleju napędowego. Jest to szwecki dodatek który ponoć spełnia wszystkie nasze oczekiwania.

arturfom
08-02-2015, 23:29
Duzo czytałem na roznych forach o dolewaniu oleju do ropy. Ogólnie zdania są bardo podzielone. Ponoć najlepszym i najbardziej sprawdzonym dodatkiem do ON jest "DIESEL SKYDD" dodatek do oleju napędowego. Jest to szwecki dodatek który ponoć spełnia wszystkie nasze oczekiwania.

To tylko depresator mający mało wspólnego z dodawaniem oleju do ON no czyba że cały rok od nowego silnika to będzie efekt jak przy używkach, to co mieszam w swoim silniku kiedys było w sprzedazy jako MAINTAIN FUEL PLUS - USZLACHETNIACZ OLEJU NAPĘDOWEGO

"FUCHS MAINTAIN FUEL PLUS to dodatek uszlachetniajacy do oleju napędowego poprawiajacy właściwości fizykochemiczne zastosowanego paliwa. Szereg korzyści stosowania uszlachetnia stanowi doskonałe uzupełnienie właściwości zastosowanego paliwa, szczególnie, gdy nie jest ono najwyższej jakości.


Zastosowanie dodatku MAINTAIN FUEL PLUS podnosi liczbę cetanową paliwa przez co spalanie staje się bardziej efektywne co wpływa bezpośrednio na zmniejszenie zużycia paliwa. Włąściwości preparatu obniżają toksyczność spalin i wpływają bezpośrednio na pracę silnika wyciszając go, ułatwiają rozruch i poprawiają właściwości trakcyjne silnika przed jego rozgrzaniem.
FUEL PLUS znacznie poprawia właściwości smarne oleju napędowego przez co zmniejsza zużycie aparatury wtryskowej silnika, szczególnie w paliwie o zawartości siarki poniżej 0,1%. Prowadzi to do zwiekszenia żywotności układu wrtyskowego silnika. Jednocześnie właściwości MAINTAIN FUEL PLUS zmniejszają stopień zakoksowania końcówek wtryskiwaczy co pozwala na właściwe rozpylanie paliwa w komorze spalania i tym samym zmniejszenie zużycia paliwa dzięki właściwemu dawkowaniu paliwa.
Uszlachetniacz FUEL PLUS poprawia właściwości rozruchowe silnika "na zimno", co pozwala na skrócenie czasu jego uruchamiania, odciążając akumulator i rozrusznik. Ważnym efektem zastosowania uszlachetniacza jest mniejsza ilość paliwa przedostającego się do oleju silnikowego.

no a teraz tylko mieszać lub kupić nowe

"Dodatki do ON można podzielić na:

depresatory – dodatki do ON dla obniżenia CFPP /temperatury zablokowania zimnego filtra/
dodatki do czyszczenia – zawierają dodatki do czyszczenia układu paliwowego
uszlachetniacze paliwa – dodatek, dla podwyższenia liczby cetanowej, /2_EHN/
dodatki antykorozyjne – chronią układ paliwowy przed korozją
dodatki przeciwpienne – dla większego komfortu przy tankowaniu
Nasza receptura Premium Power Plus Winter jest absolutnie kompleksowa, tzn.zawiera wszystkie składniki, które się dodaje do ON dla uszlachetniania paliwa! Opakowania posiadają bardzo wygodne dozowniki. To umożliwia bardzo łatwe dozowanie potrzebnej ilości preparatu według zasad stosowania."
http://www.bishopsoriginal.pl/online-store/dodatki-do-paliw/zimowy-dodatek-do-oleju-napedowego-premium-power-plus-winter-details.html

jaksen
21-09-2016, 10:19
Odświeżam temat :)

To kto w końcu na stałe zdecydował się dolewać olej typu 2T do baku? Temat ma ponad półtora roku, więc jakieś obiektywne oceny stosowania tego typu środków można by już przedstawić. Znajdzie się ktoś kto dodaje taki olej do 1.6 TDCI? Sam zastanawiam się nad tym, ale na razie nie poznałem zdania osób, które dłuższy czas stosowały/stosują takie "usprawienie" właśnie w tym silniku (1.6 TDCI 109KM).

madamsz
21-09-2016, 11:22
Ja leje co drugi zbiornik olej liqui moli, około 200ml.
Nie mam DPF-a, ani nic już w środku ;)

Mariusz

jaksen
21-09-2016, 12:08
Ile kilometrów już przejechałeś lejąc ten olej? Jakieś subiektywne/obiektywne opinie/odczucia? Rozumiem, że mówisz o LIQUI MOLY 2T 1052, czy może 1053?

U mnie też już brak DPFu ;)

madamsz
21-09-2016, 12:28
Tak 1052 - od wycinki DPF-a leję, czyli w obecnej chwili coś około 50tyś km. Co jakiś czas też leję środek Liqui moli do polepszenia paliwa i czyszczenia układu paliwowego. Po oleju kultura pracy jest troszkę inna, łagodniejsza.

Mariusz

jaksen
22-09-2016, 06:24
Dzięki kolego za konkretną odpowiedź - przekonałeś mnie dość solidnie, wiec niebawem postaram się zakupić LM 2T 1052. Powiedz tylko proszę w jakiej ilości dolewasz go do baku? Te 200ml na 55l?

Myślałem jeszcze o zastosowaniu innych środków, choćby takich jak wspomniany Black Arrow Skyyd, Klee-floo, czy czegoś z STP, ale mechanik mnie przestrzegł, że jak juz chce coś dolewać, to tylko olej z rodzaju 2T sprawdzony na konkretnej grupie silników... wiec padlo na LM:)

CmaXpk
22-09-2016, 18:52
Jak miałem scenica 1,9 dti,dolewałem mixola w ilości ok.cwiartki na zbiornik.

tedii
25-09-2016, 07:12
Ja mam przejechane 200 tyś.km.i na zimę dolewam 5 l. benzyny na cały zbiornik,a oleju bał bym się dolać

CmaXpk
25-09-2016, 10:41
Zimą,szczególnie w mrozy, benzyna do ON,i owszem.

radek9103
25-09-2016, 14:32
Ja mam przejechane 200 tyś.km.i na zimę dolewam 5 l. benzyny na cały zbiornik,a oleju bał bym się dolać

Znasz zasadę działania układu wtryskowego w dieslu??? Dolewanie beny do diesla było dobre do Jelcza gdzie można było na oleju do smażenia jeździć . 5 l na 100 litrów to dużo, a zbiornik masz 60 litrów , niepotrzebnie"wysuszasz" olej napędowy przez co szkodzisz na cały układ.

tedii
26-09-2016, 18:30
Znasz zasadę działania układu wtryskowego w dieslu??? Dolewanie beny do diesla było dobre do Jelcza gdzie można było na oleju do smażenia jeździć . 5 l na 100 litrów to dużo, a zbiornik masz 60 litrów , niepotrzebnie"wysuszasz" olej napędowy przez co szkodzisz na cały układ.

Do jelcza to się lało naftę i to co najmniej wiadro na 100 l.ropy bo ne było oleju zimowego,natomiast producent silników tdci lub hdi nie widzi problemu niewielkiej ilości benzyny w oleju napędowym,i jedyne co wysuszasz to portfel bo benzyna nieco więcej kosztuje, a olej do 2t powoduje nagar w procesie spalania,ale to trzeba znać budowę silnika

Peter_21
27-09-2016, 08:51
Czy lepiej zatankować lepszą ropę typu verva czy dolewać olej 2t ?

aprox99
27-09-2016, 10:27
Witam,nie ma żadnych testów ani długotrwałych obserwacji które mówią że dodanie oleju 2t do paliwa coś poprawia ,czy smaruje.Producenci samochodów wręcz zabraniają jakichkolwiek dodatków czy do paliwa czy oleju.

Peter_21
27-09-2016, 11:28
A uzywał ktos dodatku do paliwa Archoil AR6900 ? Jest to podobno bezpieczna alternatywa oleju 2T...

MIREKTERAZPOLSKA
29-09-2016, 16:29
Dolewajcie dolewajcie-Ci co regenerują pompy i wtryskiwacze będą zadowoleni

jaksen
16-11-2016, 23:34
Drugie tankowanie z dodatkiem 200 i 250ml oleju 2T Liqui Moly 1052 juz za mną;) Jakie efekty? Czy coś się zmieniło? Na tą chwilę nic nie powiem konkretnego, ale tak jakby odrobine ciszej pracuje na wkrecaniu na wyższe obroty - szczególnie, gdy depnę dynamicznie na 3 i 4 i granicznie wkrecam auto do ok 3500 obr/min, a potem zmiana biegu. Chyba ciszej, chyba. LM1052 zamierzam lac teraz co 2-3 tankowanie, więc jak coś się zmieni w kulturze pracy silnika dam znać;)

Temat ten jest o dodatkach do paliwa, wiec prócz info o oleju 2T podzielę się z Wami również informacja o dość powszechnie zachwalanym na forach LM 2666 Diesel Spulung, ktory zastosowałem ok 1000km temu. Środek o pojemności 500ml wystarcza do 75l ON, a wlewa się go do baku lub podłącza pod silnik z pominięciem filtra paliwa. Ze względu na brak czasu na kombinownie i wypalanie środka pod blokiem wybrałem pierwsza opcje, przy czym środek dodałem na ok 15l paliwa, które pozostaly w baku. Zanim napiszę o efektach powiem może co skłoniło mnie do jego zastosowania. Po wycięciu filtra dpf przy przyspieszaniu, niekoniecznie dynamicznym, po zmroku w światłach jadącego za mną samochodu widziałem jakby siwą mgłę (w ciagu dnia nic nie bylo widać). Dolot i turbina zostały sprawdzone, autko pracowało równo, wiec uspokojony przez mechanika chwile później pojechałem na wakacje do Chorwacji (trasa ponad 3000km). W tym pięknym i uroczym kraju niestety pomimo tankowania tylko na markowych i dużych stacjach, auto ewidentnie przy przyspieszaniu i obciążeniu zaczęło kopcic na czarno... Takim oto czarnokopcącym autem wróciłem do kraju (średnio po autostradach 110-150 km/h). Pod domem na stacji, na której zawsze tankuję zalałem do pełna v-powera - z nadzieja, że lepszym paliwem przeczyszczę układ itd. Następnego dnia z rana niestety spotkała mnie nieprzyjemna niespodzianka. Po odpaleniu zimnego silnika przez kilkanaście sekund pojawił się bialoniebieski dym z wydechu. Nosz... Turbina, uszczelnienia zaworów? Z braku czasu niestety nie odstawilem auta do mechanika, ale po przedstawieniu objawów mechanik zasugerowal, że podobny efekt mogą dawać zapieczone końcówki wtryskiwaczy. Auto ma obecnie wyjechane ponad 240tys km, więc nie miałem za bardzo nic do stracenia. Najwyżej poleciałyby mi do końca :) Nadmienię tylko jeszcze co pominąłem wcześniej, że od czasu usunięcia dpfu z wydechu bardzo nieprzyjemnie i intensywnie śmierdziało nieprzepalonym paliwem lub spalanym olejem (zawsze jeździłem benzynami, więc trudno było mi okrslic co to za zapach). Wyjezdzilem jeden bak v-powera, wyjezdzilem prawie drugi bak v-powera i nadal żadnej zmiany. Co prawda auto już prawie nie kopcilo na czarno, ale siwa mgła za autem po zmroku byla ciągle gęsta, a intensywny śmierdzący ww zapach nadal się utrzymywał... chwila rozterki i decyzja, że spróbuję, a nóż widelec pomoże :)
Jw. całą puszkę Diesel Spulung wlalem na ok 15l paliwa i na takiej mieszance przejeździłem ok 150km. Jakie efekty? Pierwsze 10-15 km przejechałem spokojnie w trasie zs średnia prędkością obrotowa ok. 2000 obr/min. Po wysiadce z auta przy włączonym silniku nadal było czuć intensywny smród jak poprzednio. No nic, przecież to tylko 10km pomyślałem i pojechałem zrobić kolejne 25-30km tym razem dość ostro katując silnik tak, aby wtryski i zawory pracowały w różnych "zakresach". Jaki był wynik? Ze wspomnianego smrodu pozostało może z 10-20%! Auto nie pracuje lepiej, bo przed zalaniem pracowało całkiem dobrze, więc nie miało za bardzo co się zmienić w jego pracy, ale nie ma tego smrodu, a więc środek zadział i to już przy ~40km od zalania! Jak dla mnie efekt jest przynajmniej zadowalający i godny uwagi, a zaznaczam, że środek pracował tylko przez wspomniane ~150km (co prawda bardziej stężony niż zaleca producent, ale jednak).
Czy lać, czy "nie ryzykować" lania wszelkich tego typu dodatków do paliwa? Niech każdy sam przemyśli;)

EDIT: ww. "mgła" za autem po zmroku oczywiście się zmniejszyła.

zibi233
19-02-2017, 15:34
Ja lałem do alfy 159 1,9 150KM. Zrobiłem 15tyś km, przez ten czas same plusy. Praca silnika bardziej mięka (jeśli ktoś miał włoskiego diesla to wie jak on pracuje), poprawa korekt na wtryskach, dłuższe odstępy pomiędzy wypaleniami DPF. Dolewalem LM 1052 250 ml na 60 litrów.

Leje też do 1,3 mjet.

Do c-max też mam zamiar dolewać.

Flow
17-08-2021, 22:20
Temat stary ale może komuś się przyda. Do mondeo mk4 2.0 tdci leje 2T, wlałem tego kilkanaście litrów przez ostatnie 60 tyś. (leje co tankowanie 250-300ml na bak) auto aktualnie ma 320tyś nalotu i żadnych problemów z silnikiem, pompą czy wtryskami. Ostatnio pokusiłem się o czyszczenie wtrysków tec2000, filterek był czysty. Po podobnym zabiegu w innym aucie które nie widziało 2T, filterek był czarny. Może nie ma związku, a może jest ... Lałem też 2T do kilku innych aut/silników, zawsze z pozytywnym efektem. Lałem orlena, LM i aktualnie Ravenol do skuterów bo jest 4L.