Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Czujnik parkowania różnica przód tył


FAFEK29
05-02-2015, 18:25
witam czy czujniki parkowania przód i tył różnią się? bo jedne mają wtyczke z boku a drugie na wprost. czy różnią się parametrami? mam jeszcze pytanie czy czujniki tył i przód to dwa oddzielne układy? czy naprzykład jak padnie jeden czujnik przedni to tył powinien działać?

czy warto kupić zamiennik czy używany ori???

Speedo
05-02-2015, 19:40
czy naprzykład jak padnie jeden czujnik przedni to tył powinien działać?

jak padnie 1 czujnik to caly układ zgłosi blad przeciaglym "piiii" i się wylaczy, nie będzie dzialal wcale

FAFEK29
05-02-2015, 19:49
no właśnie mam padnięty jeden z tyłu i jeden z przodu i zamieniłem ten dobry z przodu na tył i błędów w kompie z tyłu nie widzi ale nadal kontrolka miga i niedziała

marecki.marekk
05-02-2015, 20:24
Wystarczy jeden czujnik ( z ośmiu które masz) niesprawny i system nie działa. Proste.

FAFEK29
05-02-2015, 20:38
na zamiennikach będzie działać???

eclipse
06-02-2015, 11:52
Trudno powiedzieć , czy będzie działać bo problem może być w wiązce do czujników czyli jak to mówią górale na stoku
,, jak się nie ...przewrócisz ...... to się nie naucys . HEJ.... :razz:

Speedo
06-02-2015, 13:09
czy będzie działać bo problem może być w wiązce do czujników

dokładnie jak kolega pisze, najlepiej mieć dostęp do kabla i sprawdzać, czy po zamianie miejscami czujników zmieniają się też "miejsca" błędów - jak się zmieniają to czujniki

wiązka zwłaszcza przednia to słaby punkt, moja po obraniu z izolacji była w środku cała czarna i poprzerywana, z początku bawiłem się w obejścia ale w końcu zdemontowałem i wytworzyłem ją na nowo z nowego przewodu SIF, na wzór oryginału, z oryginalnymi spinkami itp.

po zrobieniu wiązki oraz po usunięciu pęcherzy pod lakierem czujników, wyszlifowaniu ich na gładko i ponownym pomalowaniu problemy codzienne z parktronikiem minęły bez wymiany czegokolwiek :)

FAFEK29
06-02-2015, 14:11
no właśnie mam sprzęt diagnostyczny przekładałem czujniki miejscami i ewidentnie 2 szt są uwalone

Wodnik
06-02-2015, 16:34
Ja mam ten sam rocznik co Ty i mam walnięty tylny lewy zewnętrzny, załącza się przy wilgoci lub mrozie i mimo piszczenia przód mi działa normalnie. Jak podjadę do przeszkody z przodu to przerywany jest pisk tylny i załącza się przedni. No chyba, że Ty masz i z tyłu i przodu walnięty to wiadomo będzie ci piszczeć cały czas nie zależnie czy dojedziesz do przeszkody z tyłu czy z przodu.

Speedo
06-02-2015, 18:21
to nie masz walnięty tylko sygnalizujący fałszywe wskazania a to różnica, walnięty ma spaloną cewkę i prąd przez niego nie przechodzi, co skutkuje błędem układu i wyłaczeniem

Wodnik
07-02-2015, 13:00
Dla mnie słowo walnięty oznacza, że nie działa tak jak powinien. Czyli może być spalony, połamany, pokazujący złe wskazania i inne objawy sprawiające że system parkowanie nie działa tak jak powinien.

A swoją drogą tak ten czujnik pokazuje złe wskazania widziałem je na komputerze w ASO. Generalnie jest walnięty :diabelek:

orion512
07-02-2015, 15:31
Oczywiście na asystencie parkowania nie można polegać w obu przypadkach uszkodzenia czujnika. Jednak należy je rozróżnić ze względu na różny sposób diagnozowania uszkodzonego czunika.
Jeśli są tylko złe wskazania to moduł PAM nie będzie zgłaszał żadnego błędu. Więc jedynym sposobem jest albo podmiana kolejnych czujników na pewną sztuke i sprawdzanie po każdej podmianie czy system działa prawidłowo albo poogladanie pidów ze wskazaniami lub najprościej zobaczenie na wizualizacji na converse+ który fiksuje.
W drugim przypadku kiedy czujnik zdechł całkowicie system przestaje działać w ogóle, wizualizacja nie zadziała, pozostaje tylko sprawdzenie błędów.

FAFEK29
12-02-2015, 21:34
dla znawców tematu,, czy ktoś wie o tym że różnią się czuniki srodkowe i zenęyrzne????

Speedo
12-02-2015, 21:46
parametrami się nie różnią, w zasadzie jestem w stanie zarydzykować stwierdzenie, że każdy jeden będzie działał, kiedyś mi padł w windstarze, serwis chciał coś pod 500pln, używki nierealne, zaryzykowałem i kupiłem coś od skody/audi c3, żeby mi tylko kształtem w tą tubkę w zderzaku pasował, gniazdo było całkiem z innej bajki to oberżnąłem nożem i do pinów przylutowałem 3 kable, zalałem klejem z pistoletu, połączyłem z instalacją w aucie i wuala, śmigało bez zastrzeżeń :D

orion512
12-02-2015, 21:52
Czy różnią się numerami to tego nie sprawdzałem natomiast z całą pewnością dane wysyłane przez moduł PAM z poszczególnych czyjników są znacząco różne. Mają inną czułość zarówno dwa środkowe przednie, dwa środkowe tylnie oraz cztery zewnętrzne.
Wymagało alpejskich sztuczek aby w sofcie wizualizacji paktronika słupki wyświetlić tak aby można było skorzystać z całej ich rozdzielczości oraz aby bocznie nie działały binarnie (jest przeszkoda/niema przeszkody) tylko płynnie zmieniały swoją długość.

lobuz123
13-02-2015, 17:13
Nie bijcie mnie od razu ale nie znalazłem tematu chyba nt. Jak zdjąć tylni zderzak.

Kupiłem czujniki parkowania i dziś po pracy chciałem zdjąć zderzak i poległem bo nie udało mi się.. Odkręciłem po dwie śruby w nadkolach, 2 śruby pod spodem, oraz na froncie 4 śruby i chciałem odczepić ta szarą cześć od polakierowanej i tylko pokaleczyłem ręce. Czyżby trzeba odkręcić naroża i zejdzie wszystko razem ? Siedzi i nawet nie drgnie, jak by od spodu jeszcze cały coś trzymało. :roll:

Edit:

Jak coś to już nie potrzeba odpowiedzi, poradziłem sobie :)

FAFEK29
08-03-2015, 09:23
Koledzy a jak można sprawdzić poszczególne czujniki? dodam ze kupiłem 2 szt. tylko niewiem czy środkowe czy boczne. w każdym bądz razie czujniki się załanczają,działają ale nie dokońca dobrze. czasami się załączą to piszczą piszczą cały czas . podłączałem pod kompa i niema zadnych blędów z czujnikami

Dzidzia_2
09-03-2015, 20:45
Jeśli piszczy cały czas to oznacza, że któryś czujnik jest zepsuty i cały czas widzi przeszkodę której nie ma, dlatego komputer nie pokazuje błędów bo dla niego wszystko jest ok. Jedyne co to szukać gdzieś kogoś kto jest w stanie sprawdzić komputerem który czujnik widzi w danej chwili przeszkodę lub kupić czujnik w ciemno i zmieniać pokolei aż wykluczysz ten popsuty. W przypadku tylu sprawa jest prosta bo czujniki są wszędzie identyczne.

Jerry292
10-03-2015, 14:32
jak by ktoś potrzebował czujniki nowe oryginalne ford to mogę załatwić w przyzwoitej cenie

totek2
10-03-2015, 14:35
jak by ktoś potrzebował czujniki nowe oryginalne ford to mogę załatwić w przyzwoitej cenie
A są w kolorze czy tylko czarne? Mam do wymiany lewy skrajny z przodu i fajnie było by kupić juz w kolorze(o ile są).

Wysłane z mojego XT1033

Dzidzia_2
10-03-2015, 19:32
http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/03/10/f31bff3f334eac34386b754466c77dfc.jpgPotrzebuje tylni. Podaj cenę lub pisz na priv ;)
S-max 2007r

Jerry292
11-03-2015, 07:26
Czujniki są nowe czarne do lakierowania można spróbować samemu polakierować sprayem