Zobacz pełną wersję : [C-MAX 2003-2007] Odma - wycieki
Witam,
Na załączonym zdjęciu opisałem miejsca gdzie znalazłem miejsca wycieków. Patent z trytytek na odmie został zaprojektowany ;) przez poprzedniego właściciela i chyba nie spełnia swojej roli, ponieważ pod miejscem łączenia odmy z wężem ( nr 1 na zdjęciu) wycieka olej. I teraz pytanie, czy on w ogóle powinien tam wyciekać, czy odma przypadkiem nie ma za zadanie "wyrzucać" pary wodnej a nie olej?. I czy może wiecie co wymienić aby zastąpiło to arcydzieło z trytytek?? Czy cały dekiel zaworów czy tylko rurę wchodzącą w niego? Idąc dalej, olej pojawił mi się także w gumowej rurze, która łączy turbinę i filtr powietrza, myślałem, że może turbo puszcza, ale w tej sytuacji może być winna odma?. I teraz miejsce nr 2, tam również pod spodem łączenie turbiny z plastikową rurą wydobywa się olej i czy on tam powinien być?? Czy po prostu uszczelnić rurę?? Czy jednak w tym przypadku winna jest turbina? Sporo pytań wiem, ale chciałem opisać dokładnie co i jak :)
Dodam tylko, że turbo ładnie pompuje i wirnik kręci się bardzo swobodnie.
Pozdrawiam
http://naforum.zapodaj.net/thumbs/5d4c27a912c7.jpg (http://naforum.zapodaj.net/5d4c27a912c7.jpg.html)
bartosh80 07-02-2015, 17:57 Opisy są na forum:
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=218219
Części do wyboru:
http://allegro.pl/rura-waz-filtra-powietrza-ford-focus-ii-c-max-1-6-i5031064738.html
http://allegro.pl/waz-rura-filtr-powietrza-ford-focus-c-max-1-6tdci-i5009378661.html
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Zlacze-przewodu-od-filtra-powietrza-Focus-Mk2-C-max-1.6TDCi/1580
Czyli miejsce nr 2 również cieknie z powodu domy?
bartosh80 07-02-2015, 19:53 Tak, odmy.
Dzieki za informacje. Powiedz proszę, czy uszczelnić miejsce nr 2? Strasznie mi brudzi silnik. I ciekaw jestem co pękło w miejscu nr 1 tam gdzie jest ten patent z trytytek, czy to ten łącznik czy może coś w odmie, na pokrywie zaworów. I czy nic się nie stanie jak nic z tym nie zrobię, mam na myśli nie zrobienie separatora oleju. Boje się, że turbo zassie za dużo oleju.
arturfom 07-02-2015, 20:17 Na 2 masz szczelinę lewa śruba nie dokrecona
Tam gdzie jest taki jakby haczyk ?
Tam gdzie masz te "trytki" (nr 1) to standard w naszych autach. Wielu z nas coś tam już musiało po swojemu kombinować.
Miejsce numer 2 dokręcenie śruby już ci zasugerował arturfom.
Numer 3 bym się najbardziej martwił, bo tam chyba nie ma połączenia, wersja optymistyczna - zacieka po odmie, wersja mniej optymistyczna - pęknięcie.
Pęknięcie odmy? . Jak czytałem powyższy artykuł, to właśnie w.miejscu nr 3 jest olej z odmy.
arturfom 08-02-2015, 00:50 wpierw zajmij się skręceniem szczeliny jaką masz - koniecznie
potem zdejmij ta rurę w całości odłacz od filtra, odmy i turbo przemyj może byc nawet myjka ciśnieniowa, zerknij czy na czujniku maf przy filtrze masz olej jeśli jest to zerknij na filtr powietrza ( ciśnienie zasysanego powietrza spokojnie prześle szlam w kierunku turbiny ) filtr do wymiany zerknij na wlot powietrza pod filtrem ( zbierzesz odkurzaczem syf ) potem zerknij na turbinę czy masz luz i mocowanie zimnej części turbiny - to że z odmy leci olej może być wynikiem każdej nieszczelności ( zasysane powietrze przez turbinę powinno wyrównac ciśnienie w odmie )
ten krocieć przy odmie też mam kulawy połamana jedna zapinka a sam krociec ma wadę jest uszczelka dość lużno spasowana a jak widziałeś jak kładzie się instalację odpływu to zgodnie z ta zasadą krociec powinien obejmować wyjście odmy ( trzeba znaleźć oring o średnicy rurki jaką ma krociec założyć do końca za uszczelkę następnie potrzebujesz tylko pięć pasków trzy na łaczenia i dwa na zablokowanie ) nie będzie chlapać
endrius33 08-02-2015, 06:04 Witam.
Z podobnym problemem tzn olejem w przewodach podjechalem do znajomego mechanika z Volvo. Poinformowal mnie, że przyczyna oleju jest wadliwy separator oleju i nadaje się do wymiany.
bartosh80 08-02-2015, 09:49 lotek prosiłeś o zdjęcia dodatkowego separatora tak to wygląda (temat akurat na bieżących stronach więc w nim zamieszczam zdjęcia).
W moim przypadku pękła ta gumowa (czarna) membrana w odmie co wiązało się z przedostawaniem się jeszcze większej ilości oleju w cały układ dolotowy powietrza. Zakup nowej pokrywy i od razu separatora od Lublina+ montaż.
Opis jaki wklejam jest z e-maila który w ostatnim czasie wysłałem do kolegi z forum Volvo brykającego się z identycznym problemem:
Gdzie i mniej więcej jak widzisz na zdjęciach reszta to już trochę własnej inwencji:
1 – jak ułożyłem przy silniku otwór na harmonijce filtra powietrz dopasowałem jakiś gumowy kapsel może być ciasno spasowany korek od odmy do separatora dodatkowego jest wykorzystane kolanko oryginalne odma/harmonijka
2 – tak wygląda po wyjęciu średnic tych wężyków nie pamięta choć chcę ten grubszy wymienić na karbowany od sprzętu AGD lepiej się układa ten zrobił się bardzo twardy
3 – zbiorniczek którego nie widać na drugim zdjęciu co 5 kkm (na początku sprawdzałem częściej aby określić interwał czasowy napełnienia się zbiorniczka) podnoszę go i wylewam to co się uzbierało jest przy tym cieńszym wężyku na końcu spoczywa na osłonie silnika
I to cała filozofia – silnik dostaje czyste powietrze – czyste harmonijka przy filtrze pow/turbina/instalacja powietrzna/intercooler/przepustnica/kolektor dolotowy powietrza/egr.
Przez jakiś czas miałem połączony ten grubszy wąż do harmonijki filtra powietrza(inaczej to wyglądało) jednak te silniki mają jak już wiesz fabryczną odme bardzo kiepską i szybko dostają mocne przedmuchy nadal na turbinę i w całą instalację szedł olej były to już naprawdę małe ilości ale przerobiłem na stan obecny.
Widać nieraz zależy jak wiatr zawieje że z pod samochodu lekko zadymi w aucie nic nie czuć zostawiłem - wąż schodzi w okolice przekładni kierowniczej/sanki.
Kurcze, skomplikowana operacja. Czyli to jest zestaw od Lublina? Czy własna inwencja?
Bump: Od odmy na pokrywie zaworów instalacja prowadzi prosto do zbiornika, który po jakimś czasie oprozniasz? . A miejsce wejścia gumowego węża w ta harmonijkę ppo prostu zaslepiasz ? Dobrze rozumiem?.
bartosh80 08-02-2015, 16:01 Od Lublina jest tylko to - http://allegro.pl/lublin-honker-gazela-separator-par-oleju-odma-tani-i5065315312.html
Zbiorniczek jest na końcu tego cieńszego wężyka drugie zdjęcie ale go nie widać dlatego dodałem 3 zdjęcie samego zbiorniczka i on jest opróżniany.
Od odmy instalacja prowadzi do separatora pierwsze zdjęcie oraz jak w linku - harmonijkę zaślepiasz.
Własna inwencja aby to w miarę estetycznie/poprawnie/solidnie zamontować.
No i jeszcze jedno przy separatorze jak w linku przy wyjściu niebieska uszczelka - jest mały kołnierz oporowy oraz mocowanie separatora potrzebne w Lublinie nam nie potrzebne więc obydwa elementy zeszlifowałem widać to na zdjęciu 2.
Bartosz czyli najlepiej wykonać separator jak rowniez zmodyfikować samą odmę tzn filterek z siatki stalowej i powinno być ok?
luki6262 08-02-2015, 22:14 Ja dałem tam siateczkę drobnozwojową. Nie może to być siatka powlekana. Olej w dalszym ciągu się gromadzi, ale w znacznie mniejszej ilości niż to było wcześniej. U mnie to jest tak jak tutaj:
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=190222
a po co ten separator dajecie przecież ten silnik ma tak mieć i nic sie nie dzieje z tym olejem w niczym to nie przeszkadza, on wraca do silnika i to nie prawda jest, że się spala bo jak by tak było to by ubywało nam oleju, a u mnie w aucie gdzie olej zmieniam co 10 tys i co 3 miesiące nie ubywa ani troszke. te połączenia które mówisz że ciekną to to koło turbiny cieknie kiedy jest niedociagnieta lub jej brak sróba po lewej stronie plastikowego przewodu i on drży i sie rusza, dodatkowo poza dokręceniem możesz po odtłuszczeniu dać silikonu czarnego wysokotemperaturowego. pozostałe miejsca też lekko silikonem i nowe objemki ale zrół je ładnie a nie byle jak że sie ześlizgują. daj metalowe dokręcane a nie z plastiku sciagane bo one sie od temperatury rozszerzają.
Myślę, że ten patent z trytytek u mnie, zastępuje jakiś pęknięty element. I właśnie wydaje mi się że ten http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Zlacze-przewodu-od-filtra-powietrza-Focus-Mk2-C-max-1.6TDCi/1580 ( ja go chyba nie mam). No i według mnie, leci tego oleju zdecydowanie za dużo, tak jak by odma niedomagała. Dekiel zaworów jest dosyć drogi, myślicie że opłaca się kupić używany np. od 1.6 HDI?
bartosh80 09-02-2015, 10:25 pcrb - a którędy przedmuchy/olej z odmy ma trafić do silnika konkretnie miski olejowej?
Silnik 1,6D/TDCi
Bartosz, czy ten łącznik http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Zlacze-przewodu-od-filtra-powietrza-Focus-Mk2-C-max-1.6TDCi/1580, można kupić gdzieś indziej aniżeli w serwisie?? Szukałem używki na allegro, ale jakoś nic nie mogę znaleźć. Znalazłem jeszcze pokrywę, http://allegro.pl/citroen-nakladka-pokrywa-kapa-zaworow-1-6-hdi-i5020548045.html, rozumiem, że będzie pasować? Tylko teraz achodzi obawa o stan odmy, czy nie będzie ona również uszkodzona.
Z samym łącznikiem może być problem, ale kompletne rury są na allegro od 60 zł. Co do ich jakości nie wypowiem się, może ktoś kto kupił coś powie.
Graty już zamówione: pokrywa od 1.6 hdi, uszczelka od tdci i cała rura. W weekend przełożę sobie wsio. Informacyjnie, pokrywa w fordzie kosztuje 1050 pln a w Peugocie 290 już z uszczelką :). Ja zdecydowałem się na używaną, także zobaczymy co z tego będzie. Powiedzcie proszę, czy przy montażu uszczelki użyć troszkę silikonu?? Czy sama powinna ładnie przylegać?
Autko juz podkręcanie i mam nnadzieje ze będzie ok, teraz czas na rozrząd :).
Panowie z miejsca nr 2 nadal lekko leci olej. Tej śruby nie da się dociągnąć, ponieważ gwint nie jest na jej całej długości i robi ona jedynie za "skobel". Może dać jakąś nakrętki na jej dolna część ?. Hmm.
bartosh80 17-02-2015, 07:07 lotek - wiem jak wygląda ta śruba ale przyglądając się dokładnie zdjęciu odnoszę wrażenie że przy niej brak łba - jeżeli tak daj inną+cienka podkładka (gwint na całości) ale będziesz musiał chyba trochę łeb zeszlifować jest tam mało miejsca. Nakrętki raczej nie dawaj bo możesz zerwać gwint przy muszelce turbiny ( lub coś pęknie).
Będę kombinowal bo tak nie może zostać. Chyba właśnie dam nowa śrubę, która docisnie całym gwintem.
Ja tam bym nie kombinował z tą śrubą. Bardziej bym się skupił na stanie uszczelki i plastikowej podkładki miedzy tą rurą a turbiną.
krzlas36 22-02-2015, 12:32 Myślę, że ten patent z trytytek u mnie, zastępuje jakiś pęknięty element. I właśnie wydaje mi się że ten http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Zlacze-przewodu-od-filtra-powietrza-Focus-Mk2-C-max-1.6TDCi/1580 ( ja go chyba nie mam). No i według mnie, leci tego oleju zdecydowanie za dużo, tak jak by odma niedomagała. Dekiel zaworów jest dosyć drogi, myślicie że opłaca się kupić używany np. od 1.6 HDI?
Witam ja kupiłem na "allegro" nową pokrywę zaworów ( 250 zł ) i pasuje jak diabli a te wycieki oleju to z winy separatora oleju w pokrywie.
witam. Po wymianie olej dalej dostaje się do przewodów czy wycieki ustały?
Wyciek w miejscu nr 1 spowodowany jest prawdopodobnie nie trzymającym, bądź przekoszonym oringiem. Oring kosztuje poniżej 1PLN, tylko trzeba sobie wyjąć stary na wymiar i dopasować coś odrobinę większego, żeby ciasno wchodził.
Wyciek w miejscu nr 2 spowodowany jest ... któż by zgadł - uszkodzonym/sparciałym oringiem, który siedzi na rezonatorze właśnie (to ten plastik, który wchodzi do turbo, a z drugiej strony nachodzi na niego rura.
Olej w miejscu nr 3 spowodowany jest konstrukcją odmy w silniku 1.6HDi/TdCi. Ten Typ Tak Ma niestety.
Wymiana pokrywy zaworów niewiele pomoże i są to pieniądze wyrzucone w błoto, chyba, że pękła membrana, która znajduje się pod tym jakby kapslem na zatrzaski, co da się rozpoznać po tym, że spod kapsla wydostaje się olej.
Konstrukcja tej pokrywy zaworów, która jednocześnie jest odmą, czyli odpowietrzeniem skrzyni korbowej jest prosta jak budowa cepa i oprócz tej membrany tam naprawdę nie ma się co zepsuć.
Co do kupowania tego króćca za 130PLN mój patent kosztował mnie jakieś 4.
Na zdjęciu wersja prototypowa z kółka od kluczy oraz materiał na wersję docelową. Kombinerki, obcęgi i pół godziny zabawy. Idealnie się ściąga/zakłada, nie spada i nie łamie się zimą.
Ja mam podobne problemy...wielu innych również jak czytam ale problem największy z umiejscowieniem:
1. olej zbiera mi się za pokrywa zaworów, pod wtryskami
2. usunąłem wysciółke z pokrywy silnika- został sam plastik , doczyściłem benzyna ekstrakcyjna i założyłem , po zdjeciu dokładnie po "opryskach" widac było że leci mi z rury do turbo (rezonatora)w miejscu przykręcenia do turbiny i to dosyc mocno, oraz z okolic odmy
3. wymieniłem całą rurę bo był odłamany jeden zaczep- tutaj juz nie leci uff
4. zdjąłem pokrywę zaworów i wyczysciłem zebrany olej, ale za kolektorem ssącym nie udało się doczyścić bez zdejmowania, okazało sie poza tym że korek od oleju jest cały zasyfiony i nierówna jest uszczelka, oczyszczone i odwróciłem uszczelkę- tu tez teraz sucho, dałem nowa uszczelke pod pokrywę i...
5. w okolicach odmy leci olej dalej- pokrywa silnika w tym miejscu jest ochlapana, plastikowy odpowietrzacz oblany- nie wiem czy jest sens to rozbierac czy kupie pokrywę , ale olej za pokrywą w takiej ilości po 100km... albo przelało się to czego nie doczyściłem albo coś jeszcze puszcza- same wtryski sa suche przy gniazdach- może to szpilki?
Wydaje się że czeka mnie większa robota ze zdejmowaniem kolektora ssącego tak jak czytałem w innych postach. Ogólnie jak leciało ze wszystkich miejsc to miałem ubytek ok 0,5l na ok 5tys km- duzo i denerwuje. W żadnym silniku Vw tego nie miałem załamka. Rocznik mojego c-max to 2006, przebieg to ok 200tyś . Przybył do kraju w 2009 roku z przebiegiem 90 tyś
Powiem Ci, że u mnie również znów leci i chyba nabędę nową pokrywę i tyle.
Jeżeli leci spod tego dekielka, tego na zatrzaskach, to można tam podłożyć oring 1mm grubości, nie pamiętam średnicy, ale chyba 46mm wewnętrzna. Trzeba uważać, żeby zatrzasków nie połamać. Jak membrana jest tylko cała, to przestanie stamtąd cieknąć.
Witam. A czy po wymianie pokrywy z odmą na nową problem z wydostającym się olejem przez odmę znika całkowicie? Pytam bo nowa pokrywa trochę kosztuje i czy jest sens jej zakupu?
Nowa pokrywa to koszt około 270 pln. I według mnie całkowicie nie wyeliminuje wycieków z odmy ale znacznie je ograniczy.
Do . Mam pytanie czy na pokrywie zaworów co jest ten okrągły dekielek na ok 7-8 zaczepek w nim jets membramka tak ??? mi przez nią nie leci olej ale zaczoł lecieć do odmy i w turbine dość mocno. I tu moje pytanie czy jest tam jakiś zaworek-membramka która po wymianie może ograniczyć ten olej, bo wczesniej miewałem minimalne ślady oleju w przewodzi e dolotowym od filtra do turbiny a teraz od miesiąca mam te rowki zalane olejem.
Dodam że 3 tygodnie było czyszczenie całego układu dolotowego, zaślepienie z czyszczenie ERG i wymiana świec żarowych. A ukłą był zawalony tak że przez te przyczyne wywalało mi olej spod korka wlewowego olej.
A i przy okazji drugie pytanie czy wersje 90KM posiadają nieszczęsne sitko w smoku oraz co daje usunięcie jakiegoś małego siteczka w przewodzie który idzie od turbiny w dół do silnika nie mylić z gruszką.
A i przy okazji drugie pytanie czy wersje 90KM posiadają nieszczęsne sitko w smoku oraz co daje usunięcie jakiegoś małego siteczka w przewodzie który idzie od turbiny w dół do silnika nie mylić z gruszką.
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=89923
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=122977&page=2
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=125434&page=2
i inne, w wyszukiwarkę internetową wrzuć "ford 1.6 tdci sitko turbiny" a tematów ci wyskoczy masa. Są tam opinie za i przeciw wywaleniu sitka, jest opisana lokalizacja i sposób demontażu.
|
|