Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] zmiana opon /lepsze trzymanie w zakretach


woytex2
12-02-2015, 21:25
Witam obecnie jezdze na 205 55 16 . Czy jest szansa ze przy zmianie szerokosci opon i lub zmniejszeniu profilu uzyskam lepsze trzymanie w zakretach ? np na oponach 225 50 16 .Ostatnio jedzilem fokusem z 2014 roku i bylo sztywniej w zakretach i teraz mi troche tego brakuje w mondeo.

MaXyM
12-02-2015, 21:28
Foka jest troche sztywniejsza i lzejsza.
Mondeo jest bardziej komfortowy wiec musi byc odrobine bardziej miekki.

Jesli chcesz wiecej gripu, musisz miec szersza opone. A zeby miec bardziej bezposrednie czucie auta/trakcji - to nizszy profil.

woytex2
12-02-2015, 21:32
Myslisz ze kombinowanie na 16" z profilem itd da odczuwalny efekt ? szczerze wolalbym uniknąc zmiany na 17"

np 225 50 16?

Przemol1974
12-02-2015, 21:35
Witam obecnie jezdze na 205 55 16 . Czy jest szansa ze przy zmianie szerokosci opon i lub zmniejszeniu profilu uzyskam lepsze trzymanie w zakretach ? np na oponach 225 50 16 .Ostatnio jedzilem fokusem z 2014 roku i bylo sztywniej w zakretach i teraz mi troche tego brakuje w mondeo.

Ja mam opony 235/40/18 i trzyma się bardzo dobrze, jedzie jak po szynach

http://images68.fotosik.pl/560/82a093b6bc2a0258med.jpg (http://www.fotosik.pl)

http://images67.fotosik.pl/562/280c6851a26a171fmed.jpg (http://www.fotosik.pl)

woytex2
12-02-2015, 21:37
przemol w ten sposob to wiem , ze bedzie lepiej ale czy naprawde jest taka roznica skoro nasze mondki maja dosyc miekki zawias?

jak myslicie z tymi 225 50 16 ?

Przemol1974
12-02-2015, 21:40
Jest tak sztywno, nawet za sztywno. Czasem jak jadę kiepską drogą to czuję się jak bym jechał taczką. Jeśli zawieszenie jest w dobrym stanie to Będziesz miał sztywno.

woytex2
12-02-2015, 21:51
narazie nie mam az tye do wydania zeby kupic fajne 18 i opony wiec myse ze jednak pokombiuje z 16"

225 50 16 bedzie roznica wedle tych co mam teraz czyli 205 55 16 ?

no i czy wejda wogole i czy nie beda obcierac na oryginalnj fedze 16" ?

bruneros
12-02-2015, 22:40
Witam obecnie jezdze na 205 55 16 . Czy jest szansa ze przy zmianie szerokosci opon i lub zmniejszeniu profilu uzyskam lepsze trzymanie w zakretach ? np na oponach 225 50 16 .Ostatnio jedzilem fokusem z 2014 roku i bylo sztywniej w zakretach i teraz mi troche tego brakuje w mondeo.

Po pierwsze primo, to obecnie masz niehomologowany rozmiar opon do 2.0 TDCI MK4, bo 205 a nie 215. 205 jest dedykowane do benzyny 1,6 albo diesla 1,8...

woytex2
12-02-2015, 22:49
No ok , dlatego chce zmienic ... ale czy bedzie lepiej po zmianie na 215 55 16 lub 225 50 16 ?

Bump: czy jest sens ?

weuek
12-02-2015, 23:27
Raczej nie ma sensu. Bo 215/55 da ci wyższą ścianę boczną niż masz teraz (czyli gorsze trzymanie w zakrętach) a 225/50 o 1 mm niższą. Sens byłby dopiero przy zmianie na felgi 17". Może jeszcze coś dać opona z wyższym indeksem nośności plus rant na felgę, co da nieco twardszy bok.

woytex2
12-02-2015, 23:44
wlasnie o taka rade mi chodzilo , dzieki

kordyl
13-02-2015, 08:23
A jaką masz szerokość felgi ? Bo coś czuję, że może to być 6,5 cala a to trochę mało na szerokość 225

woytex2
13-02-2015, 08:57
szczerze to niewiem , oryginal

kordyl
13-02-2015, 09:19
Jeśli stalowe to 6,5 cala.
Jeśli alusy to poszukaj na allegro wzoru jaki masz i tam znajdź info o szerokości.

jvc
13-02-2015, 09:38
Kompromis to 17" czyli 235/45R17 . Jest zdecydowanie stabilniej niż na 16".
Komfort do zaakceptowania a na 18" już niekoniecznie.

woytex2
14-02-2015, 01:32
Kompromis to 17" czyli 235/45R17 . Jest zdecydowanie stabilniej niż na 16".
Komfort do zaakceptowania a na 18" już niekoniecznie.

Tak zrobie , po dłuzszym przemysleniu macie racje , to jedyne słuszne wyjscie teraz pytanie czy 17 czy 18" obym nie żałowal ze mogly byc jednak 18"

jvc
14-02-2015, 07:41
Ja na 18" nie jeździłem. Natomiast mam znajomego ,który kupił nowe mk4 na 18" i po trzech latach przeszedł całkowicie na 16" jako że miał drugi komplet na zimę taki.
Stwierdził że 18" nie na nasze drogi.
Oczywiście Ci co mają na 18" to je chwalą Ci co na 17" tak samo.
To jest zdanie gościa ,który zrobił jakieś 150 tyś.km od nowości samochodem.

Pejotwroc
14-02-2015, 08:49
Na 18 da się jeździć. Na początku było twardo. Ale po roku się przyzwyczaiłem i komfort jest jak najbardziej akceptowany. Nie zamienilbym się teraz na 17 mimo że mieszkam w dziurawym Wrocławiu. Ale miękko nie jest:D Za to wygląd boski.
Wydaje mi się że dla Ciebie najlepsze były by 17. Taki złoty kompromis. 16 do mondeo nie pasuje. Za dużo gumy na bokach co negatywnie wpływa na prowadzenie i ten wygląd......Chyba że na zimę lub dla taksówkarza:D
Ja polecę Ci 17. Osiemnastki trzeba polubić.

siara1983
14-02-2015, 10:12
Kompromis to 17" czyli 235/45R17 . Jest zdecydowanie stabilniej niż na 16".
Komfort do zaakceptowania a na 18" już niekoniecznie.

U mnie na 18" z zestrojonym zawieszeniem na sportowe (fabrycznie wersja S) jestem w lekkim szoku ze jest "az" tak komfortowo :570:

Przesiadlem sie z paska B5 i jest troche twardziej ale w zakretach to juz inna bajka:one:

naprawde nie czuć tych 18" w samochodzie....ale to tylko moje zdanie.

Du_poid
14-02-2015, 10:40
Przy 17" mamy 105mm profilu natomiast przy 18" jest już 94mm co daję 1cm różnicy, a to na pewno przekłada się na komfort jazdy szczególnie, że mondeo jak na klasę niższą średnią jest dość twarde, nawet na zwykłym zawieszeniu.

Drugą stroną medalu jest natomiast wygięcie boczne opony, co pomimo tej samej szerokości daje lepsze trzymanie na zakrętach na felgach 18".

Więc jeżeli zależy Ci na komforcie i dobrym trzymaniu 235/45 r17, jeżeli natomiast lubisz poszaleć na drodze to 235/40 r18.

Pejotwroc
14-02-2015, 11:23
jeżeli natomiast lubisz poszaleć na drodze to 235/40 r18.
Nie zapominajmy też o wyglądzie mondeo mk4 na osiemnastkach.

Lub 235/45/18 . Po zużyciu bieżących będę zmieniał właśnie na takie. Kilka osób ma właśnie taki profil (w przedlifcie)i bardzo go sobie chwali pod względem komfortu (porównywalny do 17 cali)
Tylko 18 cali plus taki profil to już są ładne pieniądze.

Przemol1974
14-02-2015, 17:41
Na 18-ach jest mega efekt. Trzymanie w zakrętach jest świetne i takie właśnie znowu opony sobie kupiłem. Auto jedzie jak po szynach, a do sztywności można się przyzwyczaić. 235/40/18

http://images68.fotosik.pl/557/230f9a9e5a11c77emed.jpg (http://www.fotosik.pl)
http://images67.fotosik.pl/562/280c6851a26a171fmed.jpg (http://www.fotosik.pl)

dario6273
14-02-2015, 19:29
A czemu nie kupiłeś opon 235/45R18 takie sa właśnie w poliftowych i lepszy komfort jazdy :mrgreen:

Przemol1974
14-02-2015, 20:06
Bo takie były i wolę niższy profil, bo w zakrętach lepiej trzyma :)

slawek-kali
14-02-2015, 20:15
Przemol jak sie sprawuja te Vredesteiny? To jest Sessanta tak?

Przemol1974
14-02-2015, 20:26
Tak. Będę dopiero jeździł na tych oponkach, przygotowanie do sezonu. Z tego co czytałem to sprawują się perfekcyjnie. Pomimo, że mają niski profil zapewniają bardzo dobry komfort podróżowania. Przedtem miałem continental sport contact 5, zobaczymy co są warte. Już nie mogę się doczekać kiedy założę oponki i będzie się pewniej autko prowadziło. N a continentalach auto w zakrętach szło jak po szynach, bardzo dobra była przyczepność. Przy hamowaniu koła nie zrywały przyczepności, ciekawe jak tu będzie?
Podobno bardzo dobrze kleją się? Zobaczymy :)

woytex2
15-02-2015, 00:37
Panowie czy takie felgi beda pasować ?

http://allegro.pl/felgi-aluminiowe-5x108-7jx17-et43-ford-peugeot-ok-i5070190591.html

kordyl
15-02-2015, 08:52
Jeśli do opony 235 to trochę wąskie

Przemol1974
15-02-2015, 09:04
Jeśli do opony 235 to trochę wąskie

A teraz:027::P

http://images66.fotosik.pl/604/1d2888eefd729e77m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=1d2888eefd729e77)

kordyl
15-02-2015, 21:00
Przemek, ale ja odpowiadałem Wojtex2 Felgi o szer 7" trochę słabo będą współgrać z oponami o szerokości 235

Przemol1974
15-02-2015, 21:07
Kordyl myślałem, że miałeś na myśli moje opony, że są wąskie na zdjęciu. :)

kordyl
15-02-2015, 21:12
Nie, Twój wybór jest b. dobry do mondka :one:

Przemol1974
15-02-2015, 21:15
:P Dzięki

misiekxyz
15-02-2015, 21:17
Panowie czy takie felgi beda pasować ?

http://allegro.pl/felgi-aluminiowe-5x108-7jx17-et43-ford-peugeot-ok-i5070190591.html


Felga 17 do mondeo przed lift powiina mieć 7,5 cala.




Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Toretto
15-02-2015, 22:41
Ponoć te vredesteiny są deczko głośniejsze na deszczu, ale sam n się nad nimi zastanawiam

woytex2
16-02-2015, 01:11
Decyzja zapadla 225 45 17
I takie 17 na początek . 7 cali do 225 chyba styka z tego co sie orientuje ...
http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/z435/4359413/big/14.jpg?screen

Pejotwroc
16-02-2015, 05:39
Bardziej by pasowało 235/45 niż 225/45. W tym pierwszym będzie troszkę więcej gumy na boku więc komfort troszkę lepszy. W drugim przypadku koła będą troszkę mniejszej średnicy więc optyczne przy tak dużym aucie jak mondeo będą się gorzej prezentowały. Niedużo ale zawsze :D
Kup 225/50 gdyż to jest zamiennik 235/45

jvc
16-02-2015, 06:58
Na 225/45R17 jest szansa że często będziesz łapał banie z boku opony po większej dziurze. Pamiętaj że ford wychodził na 235/45R17 i to w XL czyli opona wzmocniona.

misiekxyz
16-02-2015, 16:04
Na 225/45R17 jest szansa że często będziesz łapał banie z boku opony po większej dziurze. Pamiętaj że ford wychodził na 235/45R17 i to w XL czyli opona wzmocniona.


Od kiedy? Nie przypominam sobie aby mondeo jeździły na XL...ja mam zwykłe.




Widziałem mondka na 225/45 i optycznie są mniejsze! Jeśli już to 225/50


Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

jvc
16-02-2015, 16:14
Od kiedy?
Od zawsze.

woytex2
16-02-2015, 17:09
zalozylem 225 45 17 fajnie to wyglada . Roznicy w w wielkosci kola/felg nie widac jakos bardzo , trakcja na duzy plus i lepsze prowadzenie na łukach czuc odrazu , teraz sprezyny jakies twardsze by sie przydaly :D

Du_poid
16-02-2015, 19:04
W instrukcji obsługi nic nie pisze na temat stosowania opon typu XL?

Robert 68
16-02-2015, 19:14
W homolgacji pojazdu również brak zapisów o oponach XL.

dario6273
16-02-2015, 19:26
Ale przy niskim profilu na 18" jakie miałem i mam opony zawsze sa wzmacniane XL:lol:

Robert 68
16-02-2015, 19:50
Skoro homologacja tego wymaga dla 18" to powinno się je stosować.

jvc
16-02-2015, 20:55
Wszystkie mk4 przed liftem z salonu wychodziły w 17 na XL czyli 97

Du_poid
16-02-2015, 23:39
Przyjmując myślenie laika, który nie ma pojęcia o samochodach, instrukcja obsługi powinna o tym informować, tak jak informuję o zachowaniu odpowiednich rozmiarów opon. Dla mnie taka informacja jest równoznaczna z plakietką na wlewie paliwa "Ford rekomenduje paliwa BP". Moje Mondeo po zakupie jeździło na zwykłych 235/45 r17, kiedy przyszedł ich koniec również kupiłem po prostu 235/45 r17, jeżdżę na nich rok po drogach, których stołem nie da się nazwać i NIC.

Pejotwroc
17-02-2015, 07:09
Bo na zwykłej oponie i tej XL da się jeździć. Tylko kiedy najedziemy za szybko na krawężnik lub dziurę felgę chroni tylko guma z boku opony. Przy niskim profilu tej gumy jest bardzo mało dlatego wymyślono opony XL. Z minusów to mamy troszkę mniejszy komfort jazdy. Plusy pozwalają szybciej pokonywać zakręty i oszczędzamy felgi.
A instrukcja wcale nie musi o tym informować. Bo wtedy powinna by była też wspominać że posiadacze 17 i 18 powinni kupować opony tylko z rantem ochronnym żeby chronić felgi.
Ja jeżdżę na 18 , drogi są niezbyt równe i kilka razy uderzyłem felgą w beton lub asfalt. Powstało minimalne uszkodzenie rantu. Aż strach pomyśleć ile więcej miałbym takich przypadków kiedy opona nie była by XL.

jvc
17-02-2015, 07:15
Przyjmując myślenie laika, który nie ma pojęcia o samochodach, instrukcja obsługi powinna o tym informować, tak jak informuję o zachowaniu odpowiednich rozmiarów opon. Dla mnie taka informacja jest równoznaczna z plakietką na wlewie paliwa "Ford rekomenduje paliwa BP". Moje Mondeo po zakupie jeździło na zwykłych 235/45 r17, kiedy przyszedł ich koniec również kupiłem po prostu 235/45 r17, jeżdżę na nich rok po drogach, których stołem nie da się nazwać i NIC.
Powinieneś zadzwonić do ASO i zapytać jaki rozmiar i indeks nośności jak i prędkości powinien mieć Twój samochód. Proste jak drut.
Nie pomyślałeś że ktoś może przed sprzedażą założył takie opony? Być może był to handlarz ,któremu to zwisało ,albo poprzedni właściciel był centkiem i dlatego kupił tańsze nie wzmacniane.

Du_poid
17-02-2015, 09:01
Samochód mam od pierwszego właściciela, kupiłem kiedy miał 76 tyś, więc nie wiem jakie musiał mieć opony, aby je wtedy zmieniać. Tak jak pisałem byłem pierwszym właścicielem, który zmieniał opony bo tamte miały już 4mm a data produkcji wskazywała na 2008 czyli rocznik samochodu.

dario6273
17-02-2015, 09:38
To zamienili w salonie bo do 2,5T muszą być wzmacniane przy mocnym silniku bo jak nie;) to będziesz pływał na starcie :p

Du_poid
17-02-2015, 12:07
Być może tak było. Natomiast jeździ mi się całkiem w porządku, stare opony też nie wyglądały jak by miały jakiś problem z masą pojazdu, były tylko zdarte od samego zużycia nic więcej. Do audi a4 b6 kombi montuje się zwykłe opony a jest o ok 30kg cięższa od mondeo (porównane z dowodów rejestracyjnych). Pompowania azotem, same zalety ale normalny użytkownik tego nie zauważy. A więc skoro poprzedni właściciel dojechał opony i nic im się nie stało, dla mnie jest to jednoznaczne z tym, że nie będę niepotrzebnie dopłacał, bo jak widać jest ok. Koniec bo się trochę off zrobił.

GOLDEN!!!
17-02-2015, 13:05
Witam

Ja mam zimowe 235/45 R17, letnie 225/40 R18.
Komfort na dziurawych drogach oczywiście na plus 17, prowadzenie jak już pisano 18.
Chciałem przejść na 17 na lato, jednak raczej zostane na 18, musze tylko zakupić nowe opony.
Powinny to być 235/40 R18.
Teraz teoretyczne pytanie, czy w Mondeo przed liftem stoi coś na przeszkodzie by zastosować 235/45 R18?
Wskazanie licznika to wiem, ale może się da zmienić w centralnej konfiguracji. A czy zawieszenie czymś się różni? Mogą być jakieś negatywnie skutki?

Pozdrawiam

Pejotwroc
17-02-2015, 13:51
Na plus komfort. Na minus cena. Też będę przechodzi na taki rozmiar.

GOLDEN!!!
17-02-2015, 14:43
A poza ceną? Która faktycznie jest raczej zniechęcajaca w stosunku do profilu 40.
Jednak kupując nowy komplet na kilka lat w moim przypadku warto rozważyć każda opcje.

Jakieś negatywne skutki dla auta przy wyższym profilu?

Pozdrawiam

dario6273
17-02-2015, 14:48
[QUOTE=GOLDEN!!!;2354341]Witam

Ja mam zimowe 235/45 R17, letnie 225/40 R18.
Komfort na dziurawych drogach oczywiście na plus 17, prowadzenie jak już pisano 18.
Chciałem przejść na 17 na lato, jednak raczej zostane na 18, musze tylko zakupić nowe opony.
Powinny to być 235/40 R18.
Teraz teoretyczne pytanie, czy w Mondeo przed liftem stoi coś na przeszkodzie by zastosować 235/45 R18?
Wskazanie licznika to wiem, ale może się da zmienić w centralnej konfiguracji. A czy zawieszenie czymś się różni? Mogą być jakieś negatywnie skutki?

Jakie wskazania licznika jak ja jeżdzę na zimówkach 215/55R16 a na letnich 235/45R18 i co licznik powinien wariować tak samo jest w twoim przypadku:D zakładaj 235/45R18 i Smigaj;)

GOLDEN!!!
17-02-2015, 16:27
Może nie zauważyłeś ale ja myślę nad założeniem 235/45 R18 zamiast 235/40 R18.

Więc zmieni się średnica koła.

dario6273
17-02-2015, 16:52
No to u mnie też sie zmienia :p jak zmieniam opony z letnich na zimowe to tez zmienia sie srednica koła 8) niezauważyłeś;)

Pejotwroc
17-02-2015, 18:55
Jak damy profil 235/45/18 to polepszą się nam jeszcze walory wizualne. Koła będą wydawać się jeszcze większe:D
Licznik będzie zaniżał prędkość. Ze słabym silnikiem mniejsze przyspieszenie:D
Oczywiście wszystko ledwo zauważalne

woytex2
17-02-2015, 20:44
Panowie obnizał ktoś zawieszenie w mondeo ?

Ma ktoś może fabrycznie obnizony ? (jesli takie wogole są)

GOLDEN!!!
17-02-2015, 20:53
No to u mnie też sie zmienia :p jak zmieniam opony z letnich na zimowe to tez zmienia sie srednica koła 8) niezauważyłeś;)
Zmyliła mnie różnica 16, a 18 i nie załapałem.

Jak damy profil 235/45/18 to polepszą się nam jeszcze walory wizualne. Koła będą wydawać się jeszcze większe:D
Licznik będzie zaniżał prędkość. Ze słabym silnikiem mniejsze przyspieszenie:D
Oczywiście wszystko ledwo zauważalne

O słaby silnik raczej się nie martwię.
Jestem ciekaw, czy może ktoś wie czy coś po lifcie zmieniło się w zawieszeniu, że nagle dają wyższe profile?

Pejotwroc
17-02-2015, 21:13
Kilka osób na forum zmieniło sobie na ten profil i bardzo sobie chwalili poprawę komfortu. Niestety czytałem o tym z rok temu więc nie kojarzę kto to był :(

dario6273
17-02-2015, 21:29
Nic w zawieszeniu się nie zmieniło wiem bo wszystko jest takie same jak przed liftem miałem poprzedniego 4 lata i śmigałem na profilu 40 powiem szczerze że twardo ;) na tych obecnych o profilu45 koło wygląda lepiej i komfort dużo lepszy😆

woytex2
18-02-2015, 05:57
Panowie obnizał ktoś zawieszenie w mondeo ?

Ma ktoś może fabrycznie obnizony ? (jesli takie wogole są)
__________________

misiekxyz
18-02-2015, 07:07
Obniżał KGR78, wiem że wymieniał amorki i sprężyny


Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

GOLDEN!!!
18-02-2015, 15:48
Witam

Byłem dziś ściągnąć moje opony letnie 225/40R18 z felg, żeby oddać do malowania felgi i wyszło, że 3 z 4 lelg mam do lekkiego prostowania.
Zleciłem prostowanie, piaskowanie i malowanie.
Jednocześnie zapytałem o opony w rozmiarze 235/45R18, od razu usłyszałem, że to nie jest rozmiar do mondeo.
Gdy stwierdziłem, że po lifty taki rozmiar miały (bo miały z tego co wiem, teraz szukam potwierdzenia), pokazano mi katalog z rozmiarami opon z którego wynikało, że takiego rozmiaru nie miało fabrycznie żadne mondeo po 2010roku.
To jak to w końcu jest?
Czy rozmiar 235/45R18 był fabrynie dostępny po 2010 roku?

W dodatku stwierdzono, że nie wejdą, gdzie według kalkulatorów to jest 26mm większa średnica, czyli jako tako 13mm z każdej strony.

Zaproponowano mi, że lepszym wyborem będzie 225/45R18.
Teraz mam 2 tygodnie, żeby zdecydować co robić, bo jednak przy 18 zostaje.

pozdrawiam

jvc
18-02-2015, 15:52
Czy rozmiar 235/45R18 był fabrynie dostępny po 2010 roku?
Z mojej wiedzy wynika że był dostępny.
Proponuję ściągnąć instrukcję mondka po FL i sprawdzić.

dario6273
18-02-2015, 16:04
W instrukcji z samochodu nie ma nic konkretnego nawet rysunki klimy są z przedliftowego niezłe gamonie :D .U mnie na słupku kierowcy podane są rozmiary kół i wystepuje 235/45R18 i jest jeszcze 235/40R19 a pozatym to wszystko jest co u was:diabel2:

ccLot
18-02-2015, 16:13
Z mojej wiedzy wynika że był dostępny.
Proponuję ściągnąć instrukcję mondka po FL i sprawdzić.

Tutaj link do instrukcji:http://www.fordservicecontent.com/ford_content/vdirsnet/ownerguide_eu/default.aspx?bookcode=O21193&market=PO&language=PL&title=Mondeo%20-%20A2%20(CD345%20EU)~5112?VIN=WF0DXXGAKDCS46989
szukamy koła i opony a dalej specyfikację i mamy jak drut 235/45/18

GOLDEN!!!
18-02-2015, 16:49
Panowie dziękuję za szybką reakcję.
Ja nawet nie miałem jeszcze czasu poszukać szczerze przyznam.

W instrukcji do której dał link ccLot faktycznie jak byk 215/55 R 16; 235/40 R 18;; 235/45 R 18; 235/40 R 19.
Zastanawia trochę obok siebie 235/40R18 i 235/45R18, ale chyba ford co robi.

Więc skoro nic nie zmieniali w zawieszniu, nadkolach, to raczej sie upre i wbrew temu co mówi zakład i jego katalog założę 235/45R18.

pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję.

wildthink
18-02-2015, 16:49
Panowie obnizał ktoś zawieszenie w mondeo ?

Ma ktoś może fabrycznie obnizony ? (jesli takie wogole są)
__________________

U mnie wg etis jest coś takiego:
Z zawieszeniem zmodyf. na sportowe
Klasa obciaz. przedniej sprezyny-R
Klasa obciaz.tylnej sprezyny-R
Prawdopodobnie jest bardziej twardo i niżej niż w standardzie, bo zdarzyło mi się przyszorować podwoziem przy stromym wyjeździe (ale nie mam porównania do innego mondeo). Mogę zmierzyć ile jest do ziemi z przodu i z tyłu.

siara1983
18-02-2015, 18:33
A u mnie jest coś takiego, ktoś pomoże co to oznacza....??

'Z zawieszeniem zmodyf. na sportowe
Klasa obcišż. przedniej sprężyny-O
Klasa obciaz.tylnej sprezyny-S'

Bump:

U mnie jest napewno bardziej twardo i niżej jak seria. Ktoś wie co oznacza to "O" i "S" ....??

woytex2
18-02-2015, 20:00
Jeszcze jakby ktos z kolegów forumowych rozszyfrowal ile te seryjnre obnizenia maja 25 , 30mm ? chcialbym obnizyc tyle co fabrycznie obnizają :)

SIARA1983, WILDTHING
jak to sprawdziiscie jakie macie zawieszenie, po vinie ?

wildthink
18-02-2015, 21:58
Jeszcze jakby ktos z kolegów forumowych rozszyfrowal ile te seryjnre obnizenia maja 25 , 30mm ? chcialbym obnizyc tyle co fabrycznie obnizają :)

SIARA1983, WILDTHING
jak to sprawdziiscie jakie macie zawieszenie, po vinie ?

Dokładnie, a na oko widać że niżej siedzi :D

woytex2
18-02-2015, 23:38
u mnie ...

Z Zawieszeniem Standardowym
Klasa obcišż. przedniej sprężyny-N
Klasa obciaz.tylnej sprezyny-T

myslalem nad czyms takim :) http://www.eibach.pl/eibach-ford-mondeo-iv-turnier-e10-35-019-04-22-pi-2877.html

ciekawi mnie tylko jedna sprawa czemu te same sprezyny sa dla 1.6tdci i 2.0 tdci ,oraz 2.2tdci . przeciez to rózne cięzkosci aut i napewno bedzie roznica w obniżeniu ...

MaXyM
19-02-2015, 00:22
Jeszcze jakby ktos z kolegów forumowych rozszyfrowal ile te seryjnre obnizenia maja 25 , 30mm ? chcialbym obnizyc tyle co fabrycznie obnizają :)

Sprezyny wchodzace do wersji S sa o 3cm nizsze (jakis czas temu ktos podawal na tym forum).
MDO S przedlift byl sprzedawany na oponach 235/40 R18.

Nie wiem jak S FL, ale dla normalnego zawieszenia 235/40 R18 wydaja sie byc za male (wiem bo mam). lepiej beda wygladac 45 (homologowany rozmiar)

A co do ocierania, ja na normalnym zawieszeniu tez czasem szoruje. Niestety MDO ma bardzo wypuszczony przod przed przednia os i do tego nisko przednie plastiki.

siara1983
19-02-2015, 16:46
Sprezyny wchodzace do wersji S sa o 3cm nizsze (jakis czas temu ktos podawal na tym forum).
MDO S przedlift byl sprzedawany na oponach 235/40 R18.

No to jak Mondeo ma fabrycznie 12cm przeswitu to wersja S ma w takim razie 9cm....To juz wiecz czemu tak czasem szruje spodem.

GOLDEN!!!
20-02-2015, 09:18
dario6273 mam jeszcze prośbę, masz może zdjęcia swojego autka z boku na letnich kapciach 235/45R18?

Jeżeli dysponujesz i zechcesz się podzielić to bym prosił.

pozdrawiam
GOLDEN!!!

dario6273
20-02-2015, 09:49
dario6273 mam jeszcze prośbę, masz może zdjęcia swojego autka z boku na letnich kapciach 235/45R18?

Jeżeli dysponujesz i zechcesz się podzielić to bym prosił.

pozdrawiam
GOLDEN!!!

Nie mam na letnich jest tylko takie zdjęcie jak w awatarze :one: ale tam kiepsko widać :( musisz poczekać do wiosny bo teraz mogę tylko zrobić na zimówkach . Wrzucaj opony 235/45r18 i się nie zastanawiaj .Wczoraj przymierzaliśmy moje fele do focusa mega wygląd i sie mieszczą tylko z przodu troche trze przy skrecie ale to focus :619:

GOLDEN!!!
20-02-2015, 12:03
Czekał nie będę, za 10dni mają być felgi gotowe i będzie trzeba brać opony.
Stare Vredestein 225/40R18 z 4mm bieżnikiem jednak zamienię na 99% na 235/45R18.
Od zalecanych 235/40 będą tylko 12mm większe w każdą stronę, a miejsca jest pewnie więcej.
A od tego co miałem na tych felgach 16mm.
Luzu raczej tyle będzie, skoro po lifcie raczej nic w zawieszeniu nie zmieniono.

Pozdrawiam
GOLDEN!!!

Woytas
20-02-2015, 16:16
tutaj macie polifta na 235/45/18

http://images67.fotosik.pl/634/5c9d4b4899de9872med.jpg (http://www.fotosik.pl)

... na 16-takch wygląda komicznie

jacekn8
20-02-2015, 17:59
... na 16-takch wygląda komicznie
Może i tak, ale na zdjęciu w gazecie. Sam mam 16 cali, a mk4 jest twardym autem. Mam oryginalne 16 i chciałem przeznaczyć felgi na zimę, a na lato kupić 17 czy 18 cali, ale widząc dziury po zimie skłaniam się do jakiś fajnych 16, bo mam prawie nowe opony (np. Dezent F lub Autec Ethos). Na 16 też można osiągnąć fajny efekt, ale niektóre, zwłaszcza takie z parapetem wyglądają nawet na 14 cali :p. Dodatkowo 16 cali jest łatwo utrzymać w dobrej kondycji, bo ma dalej do krawężnika :p.

woytex2
20-02-2015, 21:37
Może i tak, ale na zdjęciu w gazecie. Sam mam 16 cali, a mk4 jest twardym autem..

Chyba kolega żartuje g:DDg:DD . Jezdzil kolega audi albo bmw kiedys >?

GOLDEN!!!
20-02-2015, 21:55
Woytas

Dzięki.

W międzyczasie znalazłem na innym forum zdjęcie przedlifta na oponach 225/45R18.

Co do wyglądu, to wiadomo, że każdy ma swój gust.
Ja zostaje 18cali lato, 17cali zima.

Pozdrawiam
GOLDEN!!!

jacekn8
21-02-2015, 07:48
Chyba kolega żartuje g:DDg:DD . Jezdzil kolega audi albo bmw kiedys >?
Jeździłem... i dużo zależy od rozmiaru opon. Oczywiście ze na 18 wygląda lepiej ale to nie znaczy że na 16 wygląda komicznie. Jak są ładnie dobrane 16 to wygląda całkiem ok, np. http://allegro.pl/ford-mondeo-2-0tdci-ghia-automat-skora-navi-i5078798783.html
A ogólniej chodziło mi o to ze 16 cali jest łatwe do utrzymania i wg mnie ładne 16 cali wygląda lepiej niż poobijane 17 czy 18 cali od krawężników.

dario6273
21-02-2015, 07:54
Na 16 to ładnie wygląda ford k a nie mondeo ja jeżdżę juz tyle lat na 18 i nie są poobijane 😆. Wszystko zależy od umiejętności kierowcy i szczęścia ☺

jacekn8
21-02-2015, 08:39
Wszystko zależy od umiejętności kierowcy i szczęścia ☺
Raikonen testując LaFerrari wypadł z toru i pewnie poobdzierał co nieco felgi, więc chyba mam z nim wiele wspólnego :D. Trzeba z tym żyć

dario6273
21-02-2015, 10:01
Ale my nie śmigamy po torze :D .Chyba ze ty:)

Przemol1974
21-02-2015, 15:33
Ja śmigam na 18-kach i nic się nie dzieje. Pewnie, że trzeba uważać, ale komfort nie jest tragiczny a trzymanie w zakrętach wyśmienite. Wygląd wynagradza wszystkie niedogodności. :)

http://forum.fordclubpolska.org/picture.php?albumid=1288&pictureid=6572

http://forum.fordclubpolska.org/picture.php?albumid=1288&pictureid=6574

woytex2
21-02-2015, 17:32
Po przesiadce z 16" na 17" jest o niebo lepiej , stwierdzam z perspektywy czasu ze 16" do takiej duzej fury jak MDO to nieporozumienie samochod sie buja jak tapczan nawet przy idelnym zawieszeniu oczywiscie jak, ktos porownuje do citroena to powie ze mega sztywno :D , pomijam juz aspekt wyglądu bo to tez smieszna sprawa , fakt ,że na 17" tez szału niema z wyglądem , ale napewno duzo lepiej . Mojej żony w a3 8p na 16" jest fajnie, ale twardsze autko no i małe wiec takie 16" to juz cos.

Niebawem wrzucam jeszcze -30/25 sprezyny do MDO i dopiero bedzie tak jak powinno dla mnie.. szkoda ze prawie 4 lata mi sie zeszlo zeby to zrozumiec .... :)

GOLDEN!!!
23-02-2015, 20:38
Witam!

Napisałem do użytkownika popeye81 z mondeoklubpolska.pl który właśnie w przed lifcie jeździ na 225/45R18.
Jeździ już tak 2 lata i żadnych problemów.
Poniżej udostępnione przez niego zdjęcia.

Przy okazji widać na nich nowe większe tarcze i zaciski od s-maxa 2,5t (316mm).

pozdrawiam
GOLDEN!!!

dario6273
24-02-2015, 06:38
GOLDEN ale 225/45R18 to nie jest 235/45R18(w polifcie):570:jest między nimi różnica 9mm na srednicy.Zakładajac że podstawa to 215/55R16 wychodzi - 225/45R18
=17mm na średnicy a 235/45R18=26mm :) widzisz róznica jest.

popeye81
24-02-2015, 13:06
GOLDEN ale 225/45R18 to nie jest 235/45R18(w polifcie):570:jest między nimi różnica 9mm na srednicy.Zakładajac że podstawa to 215/55R16 wychodzi - 225/45R18
=17mm na średnicy a 235/45R18=26mm :) widzisz róznica jest.

Cześć,
nie chce mi się liczyć czy się nie pomyliłeś co do tych 9mm średnicy, ale zakładając że nie to i tak nie widzę problemu. bo:
9mm średnicy to zaledwie 4,5 mm na promieniu czyli na tym wymiarze o który się wszyscy obawiają.
4,5 mm samochód się podniesie nad ziemię, i o 4,5 mm zmniejszy się przestrzeń w nadkolu - czy się mylę? Idąc dalej po kilku miesiącach z 4,5 mm dla nowej opony zostanie ci 2mm dla nieco zużytej w stosunku do nowej. Jak dla mnie tragedii nie ma :D

dario6273
24-02-2015, 14:11
Cześć,
nie chce mi się liczyć czy się nie pomyliłeś co do tych 9mm średnicy, ale zakładając że nie to i tak nie widzę problemu. bo:
9mm średnicy to zaledwie 4,5 mm na promieniu czyli na tym wymiarze o który się wszyscy obawiają.
4,5 mm samochód się podniesie nad ziemię, i o 4,5 mm zmniejszy się przestrzeń w nadkolu - czy się mylę? Idąc dalej po kilku miesiącach z 4,5 mm dla nowej opony zostanie ci 2mm dla nieco zużytej w stosunku do nowej. Jak dla mnie tragedii nie ma :D

To nie ja przeliczam tylko kalkulator doboru opon:lol:

GOLDEN!!!
24-02-2015, 14:15
dario6273
Ja wiem, że to nie 235 i wiem jaka jest różnica chyba to napisałem nawet prędzej.
Tutaj tylko przykład, że można dać większy rozmiar i nie obciera.

Cześć,
nie chce mi się liczyć czy się nie pomyliłeś co do tych 9mm średnicy, ale zakładając że nie to i tak nie widzę problemu....


Pewnie liczył używając kalkulatora na stronach z oponami, więc tak samo jak ja.
Jak będę miał dostęp do komputera to jeszcze raz posprawdzam.
Jednak uważam, że da rade.
I o wyborze pomiędzy 225, a 235 zadecyduje pewnie cena jak już wspominałeś mi na PW.


Pozdrawiam
GOLDEN!!!

Wysłane przez Tapatalk

Pejotwroc
24-02-2015, 14:42
Ale do silnika 2.5 T to tylko 235. Przynajmniej na lato. 225 to się nadaje do diesla 1.8 :D

dario6273
24-02-2015, 15:43
dario6273
Ja wiem, że to nie 235 i wiem jaka jest różnica chyba to napisałem nawet prędzej.
Tutaj tylko przykład, że można dać większy rozmiar i nie obciera.



Pewnie liczył używając kalkulatora na stronach z oponami, więc tak samo jak ja.
Jak będę miał dostęp do komputera to jeszcze raz posprawdzam.
Jednak uważam, że da rade.
I o wyborze pomiędzy 225, a 235 zadecyduje pewnie cena jak już wspominałeś mi na PW.


Pozdrawiam
GOLDEN!!!

Wysłane przez Tapatalk

Ale chodzi mi o to że rozmiar 225/45R18 jest prawie taki sam jak 235/40R18 więc o czym tu dyskusja :one: PRZY rozmiarze 235/45R18 jest większ balon i tyle :568: A zmiana 235/40 na 225/45 nic nie daje :one:

GOLDEN!!!
24-02-2015, 22:26
Ale chodzi mi o to że rozmiar 225/45R18 jest prawie taki sam jak 235/40R18 więc o czym tu dyskusja :one: PRZY rozmiarze 235/45R18 jest większ balon i tyle :568: A zmiana 235/40 na 225/45 nic nie daje :one:

hmmm prawie robi różnicę... są wyższe o 14,5mm ;)

Miałem na aucie po kupnie jak się okazuje koła z focusa ST 225/40R18 i tak przejeździłem 1,5 sezonu.
Do mojego mają być 235/40R18 według nalepki na słupku.
Jednak patrząc po tym, że 3 felgi miałem teraz lekko krzywe, oraz co najważniejesze na najbliższy sezon lub nawet dwa oddaje auto żonie musze pomyśleć trochę nieszablonowo.
W dodatku będzie teraz 90% jazdy po moim dziurawym mieście.

Jak pisałem miałem:
225/40R18, kupując 235/40R18 będą one już wyższe 8mm

A teraz małe porównanie:
1. 235/40R18 - zalecany do mojego
2. 225/45R18 - wyższa o 14,5mm
3. 235/45R18 - wyższa 0 23,5mm
Dane z http://www.oponeo.pl/narzedzia/zamienniki-opon

Jak nr 3 podzielimy na pół, to auto podniesie się o 11,75mm i o tyle się zmniejszy przestrzeń od nadkola. W dodatku licznik będzie zawyżał prędkość o 3,5%
Z balonem moge się pogodzić, prowadzenie będzie pewnie takie samo jak teraz na zimowych 234/45R17, a w razie czego mając IVDC mogę przełączyć na sport i dodatkowo auto usztywnić.

Całe to zamieszenia jest w sumie z powodu tego, że nie znalazłem dla siebie fajnych felg 17.
Jakiego rozmiaru opony założę w 100% jeszcze nie moge stwierdzić.

pozdrawiam
GOLDEN!!!

dario6273
25-02-2015, 07:00
No jak miałes 225/40 a zamienisz nawetna 225/45 to poczujesz różnicę :one: Rozmiar 225/45 jest pewnie tańszy niż 235/45 i dlatego taki twój wybór:one:

GOLDEN!!!
24-03-2015, 19:56
Jakoś nie było okazji prędzej napisać, a od 2 tygodni Mondeo ma nowe ogumienie 225/45R18 na zregenerowanych felgach.

Było tak:
60631

A jest tak:
60632



Wysłano przez Tapatalk

artex
25-03-2015, 12:53
Witam

No ten rozmiar 225-45-18 to moim zdaniem nieporozumienie...

1. Niezgodny z homologacją dla Mondeo 2007-2010 - jak masz auto casco to może byc problem podczas likwidacji szkody...

2. Za wąska opona jak na 17 cali - zyskujesz tylko 1 cm na szerokości w stosunku do 215-55-16/O 205-55 nie wspominam .../ i słabo wygląda optycznie patrząc na proporcje koła do samochodu.

tak jak napisali poprzednicy powinno być 235/40/18 - i tak było w 90 % przypadków, -osobiscie pamiętam tamte czasy i Ford dopuszczał wtedy też 235/45/18 , które stały się standardem w Mondeo polifcie w 2011r.

IMHO 235-45-18 jest optymalne bo "gumy" jest zauważalnie więcej i wygląda to lepiej, a szerokość 235 w Twoim przypadku tzn. 2.5 T ma znaczenie.

Bump: Witam

No ten rozmiar 225-45-18 to moim zdaniem nieporozumienie...

1. Niezgodny z homologacją dla Mondeo 2007-2010 - jak masz auto casco to może byc problem podczas likwidacji szkody...

2. Za wąska opona jak na 17 cali - zyskujesz tylko 1 cm na szerokości w stosunku do 215-55-16/O 205-55 nie wspominam .../ i słabo wygląda optycznie patrząc na proporcje koła do samochodu.

tak jak napisali poprzednicy powinno być 235/40/18 - i tak było w 90 % przypadków, -osobiscie pamiętam tamte czasy i Ford dopuszczał wtedy też 235/45/18 , które stały się standardem w Mondeo polifcie w 2011r.

IMHO 235-45-18 jest optymalne bo "gumy" jest zauważalnie więcej i wygląda to lepiej, a szerokość 235 w Twoim przypadku tzn. 2.5 T ma znaczenie.

GOLDEN!!!
25-03-2015, 15:20
Wiesz prędzej miałem 225/40R18, czyli też niezgodnie Twoim zdaniem. Dlaczego taki wybór już tutaj pisałem.
Poza tym opona jest tylko 2% większa od zalecanej przez nalepke na słupku i spełnia indeks nośności oraz prędkości.
Jak będą kiedyś problemy z ubezpieczeniem z tego powodu, to na pewno napiszę na forum.

Pozdrawiam

Wysłano przez Tapatalk

Pejotwroc
25-03-2015, 16:07
Im mocniejsza fura tym szerszy kapeć. W 2.5T ja bym nie schodził poniżej 235.

Woytas
25-03-2015, 17:29
z tą mocą i szerokością też nie przesadzajcie w pierwotnym aucie z tym silnikiem czyli Volvo 850 śmigało to fabrycznie na kapciach 205 :) oczywiście liczy się look itd. ale tamte wozy jakoś radę dawały a gabarytami były zbliżone do mondka ... sam latam na 235 żeby nie było :)

kordyl
25-03-2015, 17:58
Poza tym opona jest tylko 2% większa od zalecanej przez nalepke na słupku

Chyba mniejsza...

Pejotwroc
25-03-2015, 21:03
225/45 jest mniejsza od 235/40. Nie wiem skąd takie wyliczenia że jest o 2 procent większa.
Nie dość że patrząc od tyłu opona widoczne jest węższa (co nie dodaje aucie uroku) to dodatkowo widok z boku też jest mało ciekawy. Mondeo to duże auto. I do tego sprawia wrażenie że koło za mało wypełnia nadkole. Więc gumy w mondeo nigdy za mało :D Sam będę przechodził z 235/40 na 235/45. Komfort się lekko polepszy i wygląd też będzie na plus.
Nie można porównywać Volvo 850 do Mondeo MK4. Volvo było samochodem mniejszym i lżejszy.

GOLDEN!!!
25-03-2015, 22:15
Chyba mniejsza...

225/45 jest mniejsza od 235/40. Nie wiem skąd takie wyliczenia że jest o 2 procent większa.
Nie dość że patrząc od tyłu opona widoczne jest węższa (co nie dodaje aucie uroku) to dodatkowo widok z boku też jest mało ciekawy. Mondeo to duże auto. I do tego sprawia wrażenie że koło za mało wypełnia nadkole. Więc gumy w mondeo nigdy za mało :D Sam będę przechodził z 235/40 na 235/45. Komfort się lekko polepszy i wygląd też będzie na plus.
Nie można porównywać Volvo 850 do Mondeo MK4. Volvo było samochodem mniejszym i lżejszy.
Wy piszecie o szerokości, a ja o średnicy.
Kilka postów wyżej dawałem wyliczenia.

Poza tym jestem ciekaw, czy patrząc na auto z tyłu jesteś w stanie stwierdzić, czy ma kapcie 225 czy 235?

Pozdrawiam
GOLDEN!!!

Wysłano przez Tapatalk

Pejotwroc
26-03-2015, 06:52
Źle policzyłem wysokość opony. Rzeczywiście opona 225/45 będzie miała większy promień niż opona 235/40. Czyli będzie ładniej wypełniała nadkole.
Oczywiście że patrząc z tyłu nie jestem w stanie stwierdzić ile opona ma szerokości. Ale każdy centymetr na plus powoduje że widok z tyłu na auto jest fajniejszy.
Co nie zmienia faktu że ja bym brał oponę 235/45/18. Niestety z minusów to cena.

Woytas
26-03-2015, 07:41
...
Nie można porównywać Volvo 850 do Mondeo MK4. Volvo było samochodem mniejszym i lżejszy.

jesteś tego pewien czy Ci się tak wydaje :) katalogowo o jakieś 9 kg i 10 cm ... ( 2.3 T5-R 240KM )

Pejotwroc
26-03-2015, 13:03
Jestem tego pewien. Jest krótszy, węższy (kilkanaście cm) i lżejszy. Porównywałem wersję kombi.
Nie są to duże różnice ale zawsze są :)

GOLDEN!!!
26-03-2015, 16:12
Co nie zmienia faktu że ja bym brał oponę 235/45/18. Niestety z minusów to cena.

Te moje 225/45R18 to właśnie kompromis pomiędzy ceną, komfortem, a ewentualnym, choć raczej mało prawdopodobnym obcieraniem.




Wysłano przez Tapatalk