Zobacz pełną wersję : [C-MAX 2003-2007] Zawór obejściowy płynu chłodzącego silnika


marekjt
17-02-2015, 10:32
Ford Fokus c-max 2.0 tdci PSA z 2004 roku.
Problem, wyskakuje po podpięciu do programu diagnostycznego Kod: P2682 - niska wartość napięcia w obwodzie sterującym zaworem obejściowym płynu chłodzącego silnik. I:!:nie bardzo wiem, co mam zrobić. Zawór znajduje się w obudowie termostatu, niebieska wtyczka. Nigdzie nie widzę zamiennika, ani dawcy. I pytanie, czy to wina zaworu ? Proszę o radę.

pretorian2
17-02-2015, 13:11
skasuj błąd i sprawdź czy ponownie się pojawi, możliwe, że jakiś stary błąd, który "wisi" od dawna.

marekjt
17-02-2015, 18:26
nie kolego.
kurcze jest to po pracy, sprawdziłemKod: P2263 - Działanie układu sterowania ciśnieniem doładowania turbosprężarki/sprężarki doładowującej

Dodatkowe symptomy usterki:
- Sygnał powyżej maksymalnej wartości progowej

pretorian2
17-02-2015, 19:08
czyli co bo nie ogarniam, który kod jest aktualny ? jeżeli ten drugi to masz jakieś symptomy braku mocy ?

marekjt
17-02-2015, 20:09
Jechałem i wyszło wszystko..... bardzo mnie dziwi...najpierw za małe napięie na czujniku obwodu cieczy, teraz przeładowana turbina, no...nie wierzę pomyślcie

marekjt
18-02-2015, 05:29
Przejechałem 100 km wczoraj po wykasowaniu wszelkich błędów. Jednak w trakcie jazdy - postój zamierzony, wyłączenie auta. Po uruchomieniu zaświeciła się kontrolka pomarańczowa silnika, tak przyjechałem do domu. Podpięcie pod program diagnostyczny, i:
Kod: P2683 - Wysoka wartość napięcia w obwodzie sterującym zaworem obejściowym płynu chłodzącego silnik,
Kod: P2263 - Działanie układu sterowania ciśnieniem doładowania turbosprężarki/sprężarki doładowującej

Dodatkowe symptomy usterki:
- sygnał powyżej maksymalnej wartości progowej.
Proszę o wskazówki, co mam zrobić?
Dodam ,że wymieniłem zawór podciśnienia Pierburg (ten brązowy koło termostatu)na identyczny tzn. z tymi samymi numerami, i dalej nic.

Przemek22tex
24-01-2016, 20:19
Mam ten sam problem w moim focusie c max. Chodzi o wartość napiecia w zaworze obejsciowym cieczy. Gdzieś czytalem że ten zawór jest spalony stąd ten błąd. Niewiem jakie są skutki jazdy z uzkodzonym zaworem może ktoś powie?

maciejdzidekwabrzezno
19-09-2023, 18:18
Mam problem z c max 2.0 tdci. Po przekreceniu zapłonu wyskakuje błąd silnika gdy chcę odpalić rozrusznik nie kręci. Po podpięciu pod obd wyskakuje błąd p2682 i błąd p0691. Proszę o porade czasami to zniknie i odpali pod maską kabel do czujnika do termostatu lezy nie podłączony i nie widzę w termostacie podłączenia proszę o porade

maciejdzidekwabrzezno
20-09-2023, 17:30
A to co to jest poniżej na foto.

grzegorek502
25-09-2023, 10:03
Witam. Błąd P2682 - niska wartość napięcia w obwodzie sterującym zaworem obejściowym płynu chłodzącego silnik. W takim wypadku należy wymienić całą obudowę termostatu, w której brak takiego zaworu. Dodatkowo należy przeprogramować sterownik silnika. Opisane jest to w instrukcji (procedurze) forda nr SSM 18980. Czy ktoś posiada dostęp do tej procedury i mógłby się podzielić?

stardoorst
25-09-2023, 12:04
maciejdzidekwabrzezno, czy masz problem z temperaturą? Jeśli nie, to bym się błędem P2682 nie przejmował. W moim poprzednim C-Max 2.0TDCi z 2004 roku miałem podobny problem - błąd P2683, ale nie było problemu z temperaturą ani latem, ani zimą więc zdecydowałem się nic z tym nie robić. Jeździłem tak kilka lat i z tego powodu nic się nie działo.

Iroman
07-03-2024, 09:36
a ja mam problem z temperaturą, zimą przy już -5st wskazówka cieczy nie osiąga połowy, a nie mówię już o mrozach ok. -15st w tedy nawet ciężko 1/3 osiągnąć na trasie 30km. Latem jest OK, auto grzeje w środku, choć gdyby nie dodatkowa elektryczna nagrzewnica, przy -15 byłoby zimno w środku...

lisek40
07-03-2024, 11:01
Górny i dolny wąż chłodnicy sprawdź po 5 min jazdy jak obydwa letnie to chodzi na pełnym obiegu. Pewnie termostat.