Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Aktywne zawieszenie IVDC - kilka pytań
Jargielek 17-02-2015, 17:11 Witam,
Czy ktoś miał/ma Mondeo z aktywnym zawieszeniem IVDC? Mam kilka pytań, czy jest to fajny dodatek? Jak wygląda kwestia serwisu/obsługi? Czy w razie awarii bądź konieczności wymiany da się założyć zwykłe amortyzatory od MK 4?
Wszelkie podpowiedzi mile widziane :)
Pozdrawiam
ponoć amor na jedną stronę to 1500-2500 zł
regeneracja jednego 1000zł
basior87 17-02-2015, 17:50 Ja mam. Sprawa fajna naprawdę czuć różnice między sport a comfort. Póki co wszystko chodzi ładnie. Jak zacznie sie psuć to będę się martwił, ale podobno regeneracja 600zł sztuka, nowe ok 1500zł więc tanie to to nie jest.
Ja mam. Sprawa fajna naprawdę czuć różnice między sport a comfort. Póki co wszystko chodzi ładnie. Jak zacznie sie psuć to będę się martwił, ale podobno regeneracja 600zł sztuka, nowe ok 1500zł więc tanie to to nie jest.
Monroe robi takie amorki i są trochę tańsze.
Pejotwroc 17-02-2015, 21:15 Bo to chyba Monroe robi na pierwszy montaż. I tylko on robi te amorki.
A tak poza tym na temat tego zawieszenia było już kilka wątków. Wpisujesz IVDC i jedziesz:D
Jeżdżę na IVDC już 7 rok i wciąż jestem pod wrażeniem jego zalet. W mieście ustawiam na comfort i samochód wyraźnie miękknie. Na trasie - sport i zachowuje się stabilnie nawet przy większych prędkościach, zakręty mu niestraszne.
Muszę też zaznaczyć, że wydatnie poprawia się stabilność auta z bagażem na dachu.
Polecam.
Pejotwroc 18-02-2015, 09:11 Ja też jeżdżę z tym ponad dwa lata i mogę tylko pisać same pochwały o tym zawieszeniu.
Monroe robi takie amorki i są trochę tańsze.
Ile tańsze? Masz jakieś namiary?
Bo fabryczne nówki można kupić za 1800-1900zł/sztuka (w ASO kosztuja w okolicach 2.200-2.300), a regeneracja to ok.650-700zł/sztuka (przynajmniej w Gdańsku)
Też jestem super zadowolony z moich amorów, ale poniewaz jeden tylny jest na wykończeniu (zaczął sie pocić i jego skuteczność spadła poniżej 60%), to czeka mnie albo wymiana (w sensie raczej regeneracja) albo wymiana wszystkich 4-ech na zwykłe, a wtedy zapewne wybrałbym Bilsteina B6 albo nawet B8 - cena za komplet nizsza niż za regeneracje samego tyłu ...
Tylko jest pytaniem jak ECU zareaguje na taka wymianę ...
Ile tańsze? Masz jakieś namiary?
Nie jest źle - ok 900 zł na przód i ok 700 zł na tył (brutto):
http://www.wajbex.pl/clientcatalogue/c2504-mon,23-1-AMMO-C2504~1MON----C2504~1MON.aspx
http://www.wajbex.pl/czesci-samochodowe/c1504-monroe-amortyzator,11-C1504-0037-00854--C1504~1MON.aspx
Ile tańsze? Masz jakieś namiary?
Bo fabryczne nówki można kupić za 1800-1900zł/sztuka (w ASO kosztuja w okolicach 2.200-2.300), a regeneracja to ok.650-700zł/sztuka (przynajmniej w Gdańsku)
Też jestem super zadowolony z moich amorów, ale poniewaz jeden tylny jest na wykończeniu (zaczął sie pocić i jego skuteczność spadła poniżej 60%), to czeka mnie albo wymiana (w sensie raczej regeneracja) albo wymiana wszystkich 4-ech na zwykłe, a wtedy zapewne wybrałbym Bilsteina B6 albo nawet B8 - cena za komplet nizsza niż za regeneracje samego tyłu ...
Tylko jest pytaniem jak ECU zareaguje na taka wymianę ...
Chyba jednak czeka Cię wymiana na Bilsteina.
Katalog Monroe wskazuje tylko swoje amory na Mondeo 4, do S-Maxa prawie nic nie ma. Ale może wsadzić te od Mondeo? Taki mały eksperyment.:?:
ECU pewnie da radę oszukać, może na krótko podłączyć elektronikę ze starych.
Nie wiem czy ELMConfigiem nie można zmienić rodzaju zawieszenia.
Bump: Nie jest źle - ok 900 zł na przód i ok 700 zł na tył (brutto):
http://www.wajbex.pl/clientcatalogue/c2504-mon,23-1-AMMO-C2504~1MON----C2504~1MON.aspx
http://www.wajbex.pl/czesci-samochodowe/c1504-monroe-amortyzator,11-C1504-0037-00854--C1504~1MON.aspx
Ale nie do S-Maxa
Ale może wsadzić te od Mondeo? Taki mały eksperyment
Max jest ok 300 kg cięższy od Mondeo. Może być słabo...
Max jest ok 300 kg cięższy od Mondeo. Może być słabo...
Faktycznie 300 kg to trochę sporo.
Pejotwroc 25-02-2015, 10:27 Nie jest źle - ok 900 zł na przód i ok 700 zł na tył (brutto):
http://www.wajbex.pl/clientcatalogue/c2504-mon,23-1-AMMO-C2504~1MON----C2504~1MON.aspx
http://www.wajbex.pl/czesci-samochodowe/c1504-monroe-amortyzator,11-C1504-0037-00854--C1504~1MON.aspx
Ktoś kupował lub będzie kupować? Cena bardzo atrakcyjna. Ciekawy jestem opinii o tym sklepie.
W Wajbexie robiłem zakupy kilkukrotnie. Warto dodać kilka drobiazgów (spinki, żarówki), aby załapać się na kilkuprocentowy rabat od całości.
Jednak czasami lepsze ceny były w arwit.pl lub iparts.pl (tam warto się potargować przez telefon - potrafią przebić ceny konkurencji).
Trzy sklepy przetestowałem osobiście (więcej niż jeden zakup) i polecam.
(Może warto pogadać o stałym rabacie dla FCP?)
Ktoś kupował lub będzie kupować? Cena bardzo atrakcyjna. Ciekawy jestem opinii o tym sklepie.
Myślę, że sklep jak sklep. Takie amorki to tak niszowy artykuł, że chyba o podróbie nie ma mowy.
A oryginały kto produkuje dla Forda?
Pejotwroc 25-02-2015, 21:14 Monroe
Aha, czyli kupowanie Monroe = kupowanie oryginału bez loga Ford.
kopydleusz 25-02-2015, 22:28 Aha, czyli kupowanie Monroe = kupowanie oryginału bez loga Ford.
Tu bym był mniej optymistyczny, bo kupowanie szyb Pilkington != kupowanie szyb z logo Ford + Pilkington
Teoretycznie ivdc można wyłączyć , jest taka pozycja w elmconfigu, ale nie mam ivdc więc nie spróbuje.
No to zapewne (na 90%) w okolicach Wielkanocy będę dawał znać jak wyglada sprawa z wymianą IVDC na zwykłą zawiechę ...
No chyba, że mnie puszczą na przeglądzie, to może do lata doczekam ...
Ja bym nie zamienił IVDC na normalne. Tryb comfort w mieście jest świetny.
Ma ktoś więcej informacji na temat działania tego zawieszenia? Bo zmienia się tłumienie, ale coś więcej?
Poczytaj tu:
http://autokult.pl/7501,amortyzatory-o-zmiennej-charakterystyce-magneride
A jak to jest z dołożeniem takiego ustrojstwa do samochodu??
- amory
- przewody
- sterowanie na konsoli
Coś jeszcze??
Alecki,
ale my we Fordach nie mamy magneridów (amortyzatorów aktywnych, które mają swój komputer, który przetwarza dane ileśtam razy na sekundę i dostosowuje ich charakterystykę do danej drogi) tylko mamy zwykłe pasywne, w tym wypadku trzystanowe dampery (sport, normal i komfort).
To jest zupełnie inna bajka i inna kasa. Magneride jest z tego co pamiętam w Audi TT i R8, ferrari i czymś w USA. Tu nie ma oleju tylko płyn magnetoreologiczny.
U nas dzieje się to pewnie na zasadzie podania prądu do cewki w środku i zmianie prędkości przepływu oleju przez zawór na tłoczysku amortyzatora.
Dzięki zwy,
tu jest o "naszym" rozwiązaniu:
http://autokult.pl/4185,amortyzatory-o-zmiennej-charakterystyce-tlumienia-sterowanie-zaworami-elektromagnetycznymi
Haymaker 10-01-2017, 18:39 Odgrzeję kotleta..
Mam pytanie odnośnie IVDC..
Od pewnego czasu zauważam, że automatycznie przerzuca mi na tryb "Normal" Wcześniej nie było problemów zostawiałem na Comfort i na Comfort odpalałem. Nie jest to denerwujące, ale lubię wiedzieć "wszystko o bolączkach swojego auta"
Pozdrawiam.
Pytanie do bardziej wtajemniczonych w wykodowanie IVDC z auta .
Pacjent Mondeo MK4 z Xenonami . Zrobiono tak : zmiana ustawień pompy ABS na Standard oraz światła na Bixenon a na wyświetlaczu C+ wyświetla się "Misbuiltbrake"
co z tym fantem począć :?:
ustawienia pompy powinny być na enhanced + bixenon w lampach, próbowałeś?
ustawienia pompy powinny być na enhanced
tak ..
Jeśli auto z xenonami to trzeba jeszcze przekrosować lewe czujniki poziomowania.
keram_one 11-05-2017, 23:44 Cześć.
Jakiś czas temu przeczytałem na forum, że przed sezonową zmianą kół powinienem ustawić tylko w jednej właściwej pozycji samopoziomujące się zawieszenie. Przy ostatniej zmianie kół nie pamiętałem o tym, a efekt jest taki, że Max tańczy mi po drodze przy prędkości 90 km/h i większej. Trudno nad nim zapanować. próbowałem odnaleźć tą info na forum ale bez rezultatów. Proszę o podpowiedź jaki tryb wybrać(komfort, sport, normalny)? Co powinienem teraz zrobić aby Max trzymał się drogi pewnie? Ponowna wizyta w wulkanizacji, czy podpięcie pod komputer?
Jakiś czas temu przeczytałem na forum, że przed sezonową zmianą kół powinienem ustawić tylko w jednej właściwej pozycji samopoziomujące się zawieszenie
IMO to jakaś demagogia. Gdzie to słyszałeś?
Przełożyłem koła już trzy razy i nigdy nie zwracałem uwagi na to w jakim trybie zostawiam IVDC. Moim zdaniem nie ma to znaczenia.
Przy ustawieniu zbieżności to może mieć znaczenie, ale nie przy wymianie kół.
maximondi 18-05-2017, 15:00 A na jakim ustawieniu najlepiej robić zbieżność ?
IMO nie powinno mieć to absolutnie żadnego znaczenia.
Twardość amorów nie ma wpływy na kąty.
Podczas ustawiania geometrii amory są w położeniu zerowym i ustawienie ich stopnia tłumienia nie ma znaczenia, bo i tak niczego nie tłumią.
slawomirmir 12-08-2017, 14:02 Witam, mam pytanie ale z tego co widzę dotyczy nieco innych amorków
Dzis miałem wymienić amory z tyłu bo siadło tłumienie z jednej strony. Warsztat zamówił wcześniej dwa rodzaje z IC po ok 150 i ok 250 za szt (hurt). Ale po podniesieniu okazało się, że nie jest do końca to czego się spodziewali :)
Powiedzcie z własnego doświadczenia, bo z tego co zdążyłem wyczytać na forum, nie są to te z kabelkami ale też nie mam żadnego "zbiorniczka" przyklejonego do amorka.
Ale mimo tego znaleźć części nie mogę.
A wyglądają one tak:
https://zapodaj.net/7d0b0cef887fa.jpg.html
https://zapodaj.net/7d0b0cef887fa.jpg.html
Naklejka niestety zarosła brudem ale na pewno Sachs a nr
?? 8G91-18K077-... ??
Zaznaczam, że numer mega niepewny, część liczb nieczytelna.
Z góry dzięki za podpowiedzi
Bump: Ok, szperam i wiem już, że mam tzw. Nivomaty. Po weekendzie skontaktuję się z ASO i dopytam o cenę ale pewnie aktualnie promocji nie mają :) Powiedzcie z ciekawości czy można Nivo zamienić na zwykłe? Jeżeli tak to z czym to się wiąże, tzn. pewnie poza samymi amorkami trzeba wymienić coś jeszcze jak sprężyny...
że mam tzw. Nivomaty. Po weekendzie skontaktuję się z ASO i dopytam o cenę
cena bynajmniej jeszcze z lekko ponad rok temu w DE ok. 630€... w PL w ASO cena ok. 2500PLZ z tym,że czasami ściągają z DE i trwa to do tygodnia..
co do wymiany to chyba musiałbyś też sprężyny wymienić..ale lepiej niech wypowiedzą się Ci co tak robili...ja kupowałem oryginały Nivo z uwagi na hak i przyczepę :619:
metmusic 06-02-2018, 20:21 Czy ktoś dokładał u siebie aktywne zawieszenie? Przez przypadek kupiłem wiązkę tunelu obsługującą ten "bajer" więc nieświadomie otworzyłem sobie drogę do kolejnego potencjalnego moda ;) Tylko teraz kilka pytań:
1. Ile szacunkowo może kosztować dołożenie tego systemu?
2. Czy dołożenie jest technicznie mocno skomplikowane?
3. Czy aktywne zawieszenie jest warte włożenia zapewne sporej sumy?
4. Fabrycznie mam obniżone zawieszenie - czy przy IVDC jest także obniżone i tryb sport jest tak samo twardy jak w fabrycznym sportowym montowanym "na stałe"?
5. Jakie części są potrzebne? Wiązka tunelu (już mam), przyciski, amortyzatory, sprężyny, moduł... co jeszcze?
6. Czy polift i przedlift mają takie same części główne? (Moduł, amorki, sprężyny)
Czy ktoś dokładał u siebie aktywne zawieszenie?
Posłuchaj rady bardziej doświadczonego kolegi i sobie temat odpuść.Dużo grzebania w kablach,kilka zmian mechanicznych,gra nie warta świeczki.Warto także prześledzić wątek ,gdzie ludzie zmieniają amortyzatory IVDC na zwykłe.
metmusic 06-02-2018, 21:19 Posłuchaj rady bardziej doświadczonego kolegi i sobie temat odpuść.Dużo grzebania w kablach,kilka zmian mechanicznych,gra nie warta świeczki.Warto także prześledzić wątek ,gdzie ludzie zmieniają amortyzatory IVDC na zwykłe.
Przekonałeś mnie [emoji6] Wracam do tematu Webasto w takim razie ;)
apollogary 06-02-2018, 21:21 Czy ktoś dokładał u siebie aktywne zawieszenie? Przez przypadek kupiłem wiązkę tunelu obsługującą ten "bajer" więc nieświadomie otworzyłem sobie drogę do kolejnego potencjalnego moda ;) Tylko teraz kilka pytań:
1. Ile szacunkowo może kosztować dołożenie tego systemu?
2. Czy dołożenie jest technicznie mocno skomplikowane?
3. Czy aktywne zawieszenie jest warte włożenia zapewne sporej sumy?
4. Fabrycznie mam obniżone zawieszenie - czy przy IVDC jest także obniżone i tryb sport jest tak samo twardy jak w fabrycznym sportowym montowanym "na stałe"?
5. Jakie części są potrzebne? Wiązka tunelu (już mam), przyciski, amortyzatory, sprężyny, moduł... co jeszcze?
6. Czy polift i przedlift mają takie same części główne? (Moduł, amorki, sprężyny)
I have fitted IVDC. It is a very complex job. I too had lowered sports suspension and I found it too hard. I now leave setting on comfort most of the time. You will need to replace all 4 shock absorbers with Monroe electronic ones. I bought from ebay, Monroe parts. Much cheaper than from Ford. You will need to replace all 4 springs as well. So you will not be lowered anymore. I had to add wiring under bonnet, and get new wiring for rear ABS/IVDC undercar. I got all multiplugs from scrap yards, but had to make my own harness. You will need control module, rear vertical acceleration sensor, left and right front vertical acceleration sensors, left and right, front and rear height level sensors (only right hand front and rear if you already have xenon). Only things I had to buy new were shock absorbers and ABS/IVDC harness for rear axles. Everything else from ebay. Also, you might need to replace ABS module, unless you already have ACC and/or Hill launch assist. The pre face and facelift use the same parts. It probably cost me around £800, but I would have had to replace my standard shock absorbers at some point anyway, so its not so bad I guess
metmusic 06-02-2018, 21:48 I have fitted IVDC. It is a very complex job.
Thanks for you response. It seems to be complex indeed. I'll probably leave it as it is - especially because of orginally lowered suspension that I like very much and due to high cost of new shock absorbers ;) Anyway... thanks again.
One more question: how about difference between IVDC Sport setting and orginal sport suspension you had before? I heard that IVDC sport setting is a bit softer. Is it true?
Dodatkowo jeśli masz xenony to trzeba przekrosować czujniki poziomowania (przedni lewy i tylny lewy) bo przy IVDC idą one przez moduł obsługujący ten właśnie układ.
apollogary 06-02-2018, 22:27 Thanks for you response. It seems to be complex indeed. I'll probably leave it as it is - especially because of orginally lowered suspension that I like very much and due to high cost of new shock absorbers ;) Anyway... thanks again.
One more question: how about difference between IVDC Sport setting and orginal sport suspension you had before? I heard that IVDC sport setting is a bit softer. Is it true?
I think yes I agree. A bit softer. One thing I did not change was rubber mounts for front subframe. Sports suspension have different part number bushes. Harder I guess
metmusic 06-02-2018, 22:32 I think yes I agree. A bit softer. One thing I did not change was rubber mounts for front subframe. Sports suspension have different part number bushes. Harder I guess
Ok... so I’m not touching it. Thanks
Cheers :)
Do wymieniających amory po zużyciu: gdzie kupowaliście sprężyny do IVDC na przód ?
apollogary 10-02-2018, 18:42 Do wymieniających amory po zużyciu: gdzie kupowaliście sprężyny do IVDC na przód ?
The springs I bought used from a UK seller on ebay. The shocks I bought new from a seller in Poland I think, again thru ebay
apollogary
Maybe you still have the nick of the seller or could you paste the spring P/N :-) I think this will be helpfull for other guys in the same situation :-) cheers
Wysłane z Szajsunga MkIV
apollogary 11-02-2018, 19:43 apollogary
Maybe you still have the nick of the seller or could you paste the spring P/N :-) I think this will be helpfull for other guys in the same situation :-) cheers
Wysłane z Szajsunga MkIV
There is nothing special about the springs fitted with IVDC. Just standard ones. I only changed because I had stiff lowered springs for sports suspension
I Just Got the same confirmation from local Ford parts dealer. Thank a lot for the info.
Wysłane z Szajsunga MkIV
metmusic 17-08-2018, 10:41 apollogary do you have some multiplugs photos? For now I need to figure out pin numbering for C12-A/B - It's a bit unclear for me. It seems some slots are skipped in numbering. I have poor photo of this plug because for some reason can't unplug it (weird latch). Don't want to brake something. At first glance it seems I don't have appropriate harness, do I? I assume it requires to modify whole interior (floor) harness if some wires are missing, right?
apollogary 17-08-2018, 16:02 HI
Sorry, I only have photos of all the parts on the floor prior to fitting. You can see some plugs, but not clearly
I have the Ford IVDC diagrams though. If you send me your email address, I can send them to you
Gary
PS, Translation is terrible! Not what I am trying to say
Only photos are here. No multiplug photos.
https://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=96625&stc=1&d=1534517981
metmusic 17-08-2018, 16:23 Thanks, I have all diagrams. Finally I managed to check plug C12-A/B. Unfortunately my interior-floor harness is not ready for IVDC however engine harness and tunnel harness (plug for buttons) are [emoji4] probably all plugs are on place. If it comes to engine harness I have plugs for level sensors on both sides as well as for shock absorbers. Not sure how about acceleration sensors - hard to check but might be too. Anyway... I think there is too much work with interior harness for me [emoji20] And the main question: is it really worth? Changing Titanium S original lowered suspension to dynamic one? I was thinking about keeping my original springs...
apollogary 17-08-2018, 18:51 I had no wiring at all. You might only have the left hand level sensor plugs (for xenon).
I definitely would not keep the lowered sports springs. Also as being harder, you will not get the benefit of the "comfort" setting
I agree though, it is a lot of work.
metmusic 17-08-2018, 23:00 I had no wiring at all. You might only have the left hand level sensor plugs (for xenon).
I definitely would not keep the lowered sports springs. Also as being harder, you will not get the benefit of the "comfort" setting
I agree though, it is a lot of work.
I have front right level sensor plug as well. Also both front shock absorbers plugs. “Only” floor wiring harness should be modified and rear abs/level sensors harness replaced with new one.
Replacing standard suspension or standard sport suspension with IVDC with this effort? To me it makes no sense. Expenses, time consumed and level of complexity are not compensated by the benefits. Esp comfort setting for sport suspension is imho useless. Only Normal and Sport ones are useful. Of course this is someones matter taste. So for diversity over two settings spending that much? Eee, no.
Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk
metmusic 18-08-2018, 06:56 It depends on your current wiring harness. Like I said - I have "IVDC ready" engine harness, buying and installing rear ABS/Sensor harnesses is not big deal - in my case issue is internal-floor harness. It's not "IVDC ready" - that means I'm abandoning this idea anyway. To much effort indeed.
P.S.
I just made modificatinon that needs changing dash console wiring harness ;) It was a challenge but not impossible, so adding missing wires to floor harness is also doable ;)
Pytanie do znawców. Czy każdy Titanium S ma standardowo IVDC??
Tit S ma zawieszenia pasywne "sportowe" (pewnie niższe i twardsze)
IVDC nie było dostępne w Tit S
To ciekawe, bo mój 2009 Tit S ma IVDC z fabryki :-)
Wysłane z mojego M2101K7BNY przy użyciu Tapatalka
W 2008 w polskiej dystrybucji taka konfiguracja była niemożliwa.
Może masz 2,5T z pakietem stylizacyjnym Tit S?
|