Zobacz pełną wersję : [C-MAX 2010-2015] aktywacja modułu haka
karolekw1983 17-02-2015, 17:27 Koledzy,
jestem na kupnie kompletnego haka do mojego maksia wraz z wiązką wtyczkami i modułem. Ponoć plug&play. W jaki sposób można dokonać tzw. aktywacji modułu haka. Co jest do tego wymagane? Ostatnio jeden gość się upierał że wystarczy zwykły komputerek diagnostyczny ze złączem OBDII (nie wierze).
Jeżeli to wymaga jakiejś głębszej ingerencji dajcie proszę namiary na kogoś kto się tym zajmuje w Krakowie i okolicach.
karolekw1983 18-02-2015, 06:59 Nikt nie pomoże? :diabel2:
Możesz się pofatygować na Śląsk... Rzut beretem. Da się zrobić programem FoCCCus i kablem v3 od Viakena, ale odradzam tego typu zabawy z modyfikacją konfiguracji auta bez stosownej wprawy.
karolekw1983 18-02-2015, 19:05 W ostateczności pewnie tak zrobię, ale jak by był ktoś w Krakowie lub blisko Krakowa to by było lepiej.
karolekw1983 01-03-2015, 11:32 Miało być plug&play. Jak to teraz połączyć?
karolekw1983 01-03-2015, 16:36 Pomóżcie koledzy bo za cholerę nie wiem jak to połączyć.
Wiązka głównego zasilania przyczepy. Standardowo podpięta pod bezpiecznik 40A F26 w skrzynce bezpieczników w bagażniku. Może nie być tego bezpiecznika i wyjścia do przyczepy jak RJB jest "biedna"... Wówczas trzeba to połatać pod wejście do RJB C1-B3 (napięcie akumulatora z bezpiecznika głównego PF6 70A).
karolekw1983 01-03-2015, 21:41 Dzięki za odpowiedź. Wytłumacz mi co oznacza RJB. A tego bezpiecznika f26 to nie da się poprostu kupić? Czy jak podłączy się to zasilanie to już nic więcej nie trzeba nigdzie wpinać? Oprócz masy oczywiście. Skomplikowane to jednak. Zastanawiam się też jak przeczołgać wiązkę przez przelotke.
Przejście przez przelotkę - wg. mnie najprościej rozebrać gniazdo przyczepy. Tak zrobiłem instalując wiązkę haka w poprzednim C-maxie.
RJB - 'rear junction box' - skrzynka bezpieczników w bagażniku.
karolekw1983 02-03-2015, 09:03 No to będzie kłopot, bo gniazdo jest raczej nierozbieralne. A ten bezpiecznik f26 - da się go dokupić???
Wg mnie nie ma gniazd "nierozbieralnych"... Możesz wrzucić parę fotek.
Co do F26 - to nie jest kwestia braku bezpiecznika, tylko czy skrzynka bezpieczników w bagażniku jest przygotowana pod instalację haka (czy są blaszki w gnieździe F26 i czy jest wiązka na wyjściu ze skrzynki RJB).
karolekw1983 02-03-2015, 18:26 No to raczej tego nie ma. Wrzucę niedługo fotki gniazda. Ale chyba poza zasilaniem modułu to jeszcze gdzieś coś trzeba wpiąć żeby się to wszystko zsynchronizowało z instalacją świateł samochodu. Kurde niby wszystko miało być przygotowane pod montaż haka a tu nie ma nic. No oprócz dziur w podłużnicach. :-(
Bump: Pytanie czy to w ogóle da się teraz podłączyć jak nic nie jest podciągnięte bez wcinania się na dziko w instalację auta. I czy te wszystkie dobrodziejstwa jakie ma dać moduł zadziałają?
Trudno jest się odnosić do tego co w Twoim samochodzie jest a czego nie ma... Pytasz o wiązkę zasilania, to dostajesz odpowiedzi na ten temat. Nie wiem czy masz główną wtyczkę do modułu haka - tę wchodząca do zielonego gniazda. Jak się zabierałeś za instalację, to trzeba było najpierw zrobić "wizję lokalną" w samochodzie.
karolekw1983 02-03-2015, 20:08 OK. Spoko. Zielonej wtyczki raczek też nie mam. Myślisz, że znajdzie się jakiś elektryk, który to będzie umiał wszystko poskładać, żeby auto wykrywało automatycznie podpięcie przyczepy i żeby odłączało parktronica z tyłu i przeciwmgielne?
karolekw1983 05-03-2015, 19:23 Zrewidowałem dokładnie samochód i niestety nie mam w nim wyciągniętej instalacji pod hak (zielonej i szarej wtyczki brak). Podzwoniłem po zakładach, które montują haki i w każdym mi powiedzieli, że hak zamontują, ale na module uniwersalnym (wcinają się w wiązki lamp), który służy tylko i wyłącznie do pilnowania napięcia żeby nie przeciążać instalacji samochodu (nie obsługuje parktronica i nie wykrywa podłączenia przyczepy). Oczywiście wszystkie dobrodziejstwa oryginalnego modułu szlag trafia i w zasadzie jest do wyrzucenia (lub sprzedania). Jeżeli jednak są jakieś możliwości podłączenia tego co mam podrzućcie kontakt do kogoś kto się na tym zna. Chętnie skorzystam z usług.
Dołożenie brakującej części instalacji nie jest jakoś szczególnie trudne. Podstawa to zdobyć wiązkę z "rozbitka" z odpowiednimi wtyczkami.
Ostatecznie można dokupić w ASO wiązkę.
karolekw1983 05-07-2015, 12:53 koledzy poszukuje dwóch wtyczek znajdujących się w boczkach bagażnika waszych aut, które służą do podłączenia modułu haka holowniczego. Jedną zielona na 5 pinów drugą szara na dwa. Potrzebna jest wtyczka i parę cm drutu. Wtyczki widać na zdjęciach. Okazało się że moje auto jest niewyposażone w te wtyczki. Jeżeli więc ktoś z was wie że nigdy nie będzie instalował w swoim aucie haka to można te wtyczki odciąć z instalacji. Sprawa dość pilna. Dajcie znać jak jeżeli macie coś takiego. Chętnie odkupię.
pomoże ktoś?
Nawet nie marz, że Ci ktoś wytnie wtyczki ze swojego samochodu...
Pisz po gościach sprzedających części (haki, moduły itp.) z allegro. Przecież te rozbierane samochody miały także resztę...
karolekw1983 01-09-2015, 21:08 Ostatecznie sprawa skończyła się tak. Montaż mechaniczny wykonałem sam. Prosta sprawa. Na Alledrogo kupiłem zieloną wtyczkę z rozbitka. Gość wyciął mi z całej wiązki. Nie było łatwo to zdobyć. Pojechałem do ASO i wykonali montaż elektryki za 150 zł wraz z aktywacją. Wszystko działa elegancko.
Wiązka głównego zasilania przyczepy. Standardowo podpięta pod bezpiecznik 40A F26 w skrzynce bezpieczników w bagażniku. Może nie być tego bezpiecznika i wyjścia do przyczepy jak RJB jest "biedna"... Wówczas trzeba to połatać pod wejście do RJB C1-B3 (napięcie akumulatora z bezpiecznika głównego PF6 70A).
Zakupiłem wiązkę i moduł bez sprawdzania czy są wtyczki. Gdy zacząłem szukać okazało się że ich nie ma szarej i zielonej. Pojechałem na szrot i wyciągnąłem z rozbitka. Szczęśliwy że już wszystko mam i mogę montować zacząłem od zielonej wtyczki. Poszło szybko. Czas na szarą, wykręcam skrzynkę bezpieczników i tam niespodzianka nie ma zasilana bezpiecznika. Czy mógłbyś powiedzieć dokładnie z kąd wyciągnąć zasilanie? Bo szukałem opisów na skrzynce imię mogę za nic znaleźć opisanego oznaczenia
Paweł Stiopa 31-01-2018, 11:37 Jeżeli brak wyczek w bagażniku do podłączenia haka to najlepiej dokupić
dodatkową wiązkę o nr 307 502 300 183 westfalia.
Jeżeli brak wyczek w bagażniku do podłączenia haka to najlepiej dokupić
dodatkową wiązkę o nr 307 502 300 183 westfalia.
Mam już podłączoną zieloną wtyczkę jak i szarą. Brakuje mi tylko zasilenia szarej. Niechce ciągnąć jednego przewodu przez cały samochód jeśli istnieje możliwość wpięcia się w instalacje skrzynki bezpiecznikowej w bagażniku. Tedi_k pisał w które złącze, ale albo moje oczy nie widza albo nie ma oznaczeń. A znaleźć jakiś schemat w sieci graniczy z cudem.
Paweł Stiopa 31-01-2018, 19:55 A do zielonej skąd zasilanie? bo normalnie to z gniazda OBD.
Do szarej musi być grubszy kabelek i bezpiecznik 40A.
Mam ten plus że w Dani są złomowiska gdzie auta stoją bez silnika na placu i idę sobie wyciągać co potrzeba a potem płace grosze albo nic jak w tym przypadku z przewodami. Przewody szaro pomarańczowy, i fioletowo pomarańczowy szły do wtyczki modułu komfortu czy jak to ram zwom, fioletowo brązowy jest to przewód świateł stopu, przewód czarno biały to masa, z szarej wtyczki przewód poprowadziłem do skrzynki bezpiecznikowej w miejsce gdzie był jak go wyciągałem z innego auta. Teraz muszę tylko poprowadzić zasilanie do tego przewodu. Moduł haka wraz z wiązką do gniazda mam oryginalny forda. Wszystkie podłączenia przewodów wziąłem z innych c-max które stały na złomie.
Witam, proszę o info czy można aktywować hak na CAN w Forscan czy musze jechać do ASO?
Pozdrawiam
Nie aktualne bo światła w przyczepce działają bez żadnej aktywacji
Witam, żarówki działają ale czujnik cofania szaleje jak cofam. Czy jest możliwość aby po podłączeniu przyczepki je rozłączało , moduł mam na CAN EJ5J-19H378-AE z oryginalną fordowską wiązką do haka Bosala . Chyba da się wyłączały czujniki. Czy muszę jechać do ASO.
Pozdrawiam
Fabrycznie czujniki z tyłu powinny się wyłączyć po podłączeniu wtyczki 13-pinowej do gniazda.
W ustawieniach auta jest opcja modułu haka i pewnie bez aktywacji nie widzi go auto.
Fabrycznie czujniki z tyłu powinny się wyłączyć po podłączeniu wtyczki 13-pinowej do gniazda.
W ustawieniach auta jest opcja modułu haka i pewnie bez aktywacji nie widzi go auto.
Tylko gdzie są te ustawienia auta w jakim programie to znajdę ? W Forscanie nic takiego nie znalazłem? Po drugie jak on rozpoznaje że została przyczepka podłączona skoro małe przyczepki mają wtykę 7 pinową a do 13pin wchodzi przejściówka ?
Na pewno moduł CAN jest widziany bo wszystkie światła na przyczepce działają a sterowanie jest po CANie bo podłaczałem tylko zasilanie i magistalę CAN do modułu.
Znalazłem pełno tematów na ten temat ale nigdzie nie jest taa mysl zakończony jakimś fianałem więc nie wiem czy tak jeżdzą .
Pozdrawiam
grzechu913 08-11-2018, 10:50 U mnie nawet na orginale, ale nie aktywowanym w odpowiedni sposób dzialaly swiatla , dopiero po odpowiedniej aktywacji przez Pana Tadeusza z forum , czujniki parkowania po podlaczeniu przyczepy przestaly dzialac. Gniazdo jest 13 , ale na 7 jak sa przyczepy tez bedzie dzualac, bo zostaje wykryte oswietlenie przyczepy , ktore powoduje ze komp wie ze ma nie wlaczac tylnych czujnikow parkowania. U mnie dziala wtedy tylko przod , i dodatkowo na wyswietlaczu Sync3 mam ikone auta z przyczepka.
Wysłane z mojego myPhone_AXE_LTE przy użyciu Tapatalka
Gniazdo 13-pin ma test podłączenia przyczepy, więc pewnie przejściówki to załatwiają. To pewnie proste zwarcie do masy.
Ustawienia auta w Forscanie są w procedurach inżynieryjnych.
grzechu913 08-11-2018, 11:18 Akurat w starszych byl taki styk ktory byl uruchamiany po wpieciu wtyczki, tak samo przeciwmgielne, ja w obecnym mam czysto elektronicznie to rozwiazane
Wysłane z mojego myPhone_AXE_LTE przy użyciu Tapatalka
To powiedz coś więcej kto to jest Pan Tadeusz( chyba się domyslam) i jak Ci to robił i gdzie mieszka ?
pozdrawiam
grzechu913 08-11-2018, 17:45 Tedi_k z Katowic. U mnie to dzuala jak powinno, podlaczyl kompa i zalaczyl.
Wysłane z mojego myPhone_AXE_LTE przy użyciu Tapatalka
Arek78Lodz 30-04-2019, 19:47 Podpinam sie pod temat. Moze ktos juz sam aktywowal modul haka?? Wiem tylko tyle ze aby wszystko dzialalo prawidlowo trzeba uaktywnic modul haka w kompie auta. Kiedys wystarczylo ze w momencie wtykniecia wtyczki bylo zwarcie na mase i odlaczalo czujniki a teraz musi byc info w komputerze auta po can. Do can modul mam podpiety pokazuje np spalone zarowki i na tym koniec funkcji... ale nie ma aktywowanej funkcji przyczepy.
Podpinam sie pod temat. Moze ktos juz sam aktywowal modul haka?? Wiem tylko tyle ze aby wszystko dzialalo prawidlowo trzeba uaktywnic modul haka w kompie auta. Kiedys wystarczylo ze w momencie wtykniecia wtyczki bylo zwarcie na mase i odlaczalo czujniki a teraz musi byc info w komputerze auta po can. Do can modul mam podpiety pokazuje np spalone zarowki i na tym koniec funkcji... ale nie ma aktywowanej funkcji przyczepy.
Została mi po stłuczce oryginalna wiązka z haka oryginał ford, gniazdo 13pin
Wtedy wpinasz ja w resztę kabli pod belką z tyłu, co oryginał to oryginał i zwarcia nie będzie 8)
Witam,
Może ktoś będzie mógł pomóc?
Mam dostępny interface viaken v3 usb, zainstalowanego forscana. Wyczytałem z różnych forum, żeby zmienić to co trzeba - czyli aktywować moduł i włączyć funkcję 13_position socket w centralnej konfiguracji BCM. Niestety nie mogę się tam dostać. w momencie wejścia w konfigurację pojawia się coś takiego:
OK) [23:23:06.700] Central configuration (Main) has been started
(WARN) [23:23:06.792] Read configuration from primary module...
(WARN) [23:23:07.962] Loading SBL to primary module...
(WARN) [23:23:13.387] Loading block 1/6...
(WARN) [23:23:14.021] Operation failed, retrying...
(WARN) [23:23:15.375] Operation failed, retrying...
(WARN) [23:23:16.117] Operation failed, retrying...
(WARN) [23:23:18.097] Operation failed, retrying...
(ERR) [23:23:30.755] Service procedure has been interrupted
Z moich obserwacji wynika, że moduły które mają centralną konfigurację to BdyCM, w moim aucie wyświetla się BCMii. załadowałem do forscana calibration files, ale to nie pomogło
Czy jest możliwość naprawienia zmiany parametrów forscana, aby załadowała się centralna konfiguracja?
ewentualnie gdzie i w jakich modułach musiałbym pozmieniać, aby uruchomić moduł 100%?. samochód to ford C-MAX 2016.04,
Forscan znajduje moduł TRM. a ten jest aktywny.
Forscan powinien sam ściągnąć jak ma połączenie z internetem.
dostałem się do IPC - centralna konfiguracja, i tam udało mi się zmienić wymagane parametry. nie sprawdzałem czy działa. Czy to wystarczy?
do BCMii nadal nie mogę się dostać
Istnieje jeszcze program FoCCCus ,z prostym interfejsem i obsługą.
FoCCCus źle działa z Focusami mk3FL, a to dokładnie C-max mk2FL.
Mnie Forscan na jednym lapku z WIN7 też nie chciał się łączyć, dopiero po iluś razach zadziałał. Na innym za to od 1 razu.
Nie zaprzeczam i nie potwierdzam złego działania FoCCusa w c-maxach po Fl, ale jego zaletą jest to, że działa z win10. Warto sprawdzić.
Odpalałem focccus i Próbowałem załadować central config read from BCM, ale niestety od razu się pojawia błąd o braku możliwości dostania się do modułu konfiguracji. - nie pamiętam w tej chwili jaki.
Czyli FoCCCus tylko do przedliftingowych.
Próbowałem już z dwoma kompami, vista i win 10, w obydwu to samo.
czy może coś poprawić w ustawieniach, chociaż starałem się wszystko ustawić zgodnie z zaleceniami ze stron Forscan.
jeszcze czytałem coś na temat wersji softu do samego Viakena - czy to może mieć znaczenie? przejść z wersji 4 na 3.3.1?
Jeszcze jedno - prędkość interfejsu. Jak masz ustawione?
Ustaw na 2000000 na sztywno i sprawdź. U mnie z Win7 działał ok z C-maxem tylko po sztywnym ustawieniu na 2000000, a z Vistą z automatycznym zwiększeniem prędkości poszło ok. W Win7 na auto wywalał właśnie błędy i nie chciał się w ogóle łączyć do konfiguracji.
sprawdzę, zobaczę czy się uda.
ok moduł BCMii central configuration się odpala, pomogła zmiana oprogramowania Viakena na 3.3.1. Zmiana prędkości interface nie miała znaczenia - zostało na auto. Zmieniłem już co trzeba, jeszcze tylko trzeba podłączyć przyczepkę i sprawdzić czy działają światełka :)
Witam,
Jeszcze jedno pytanie, wszystko działa jak należy, czujniki cofania wyłączają się w momencie podłączania przyczepy. wszystkie światła działją, Doczytałem, że w SYNC 3 pokazuje się auto z przyczepą na wyświetlaczu, czy w SYNC 2 można również tą opcję włączyć? jeśli tak to gdzie?
Pozdrawiam
Robert_R 19-06-2019, 07:03 Witam
Może tutaj ktoś mi pomoże.
Czy da się aktywować moduł haka DT1J-19H378 (od nowszych C-Maxów, biały taki jak na tym zdjęciu: https://farm5.staticflickr.com/4334/...8df61a81_c.jpg ) w moim Grand C-Max z 2010r?
Dostałem go razem z hakiem. Podłączyłem (zieloną wtyczkę połączyłem z czarną przez przelotkę tak aby kolory kabelków się zgadzały) ale światła nie działają. Czy trzeba aktywować (nie mam czujników parkowania), ale przede wszystkim czy komputer zaakceptuje nie dedykowany moduł?
pozdrawiam
Robert
Stasiu47 19-06-2019, 11:20 Trochę z boku tematu, ale mam pytanie czy ta wiązka dedykowana rozwiąże sprawę montażu elektryki do haka be zdodatkowych przeróbek: https://dobrehaki.pl/wiazka-haka-dedykowana-ford-c-max-od-2010r-gniazdo-13-pin-p-6888.html
Czy w ASO można zrobić aktywację do samodzielnie zamontowanego haka.
Trochę z boku tematu, ale mam pytanie czy ta wiązka dedykowana rozwiąże sprawę montażu elektryki do haka be zdodatkowych przeróbek: https://dobrehaki.pl/wiazka-haka-dedykowana-ford-c-max-od-2010r-gniazdo-13-pin-p-6888.html
Czy w ASO można zrobić aktywację do samodzielnie zamontowanego haka.
Ja się zraziłem do wiązki od autohak. Montowałem u nich w siedzibie i pytałem się 5 razy czy aby dedykowana wiązka jest czy uniwersalna. Zapłaciłem 500 za 13pin i gdy podczepiłem przyczepę to mi czujniki piszczały gdy cofałem. Gdy byłem u nich by to poprawili to stwierdzili że nie mogą nic zrobić z tym. Jeździłem tam 2 lata po czym zakupiłem cały zestaw w ASO. Nigdy więcej wiązki od autohak. Może teraz się poprawili ale 3 lata temu dali ciała
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Stasiu47 20-06-2019, 20:10 Ktoś ma jeszcze jakieś doświadczenie z modułami tej firmy?
baniol13 11-01-2021, 20:49 Witam posiadam C-maxa 2015- po lifcie mam w nim hak FORDA 55R-01 3973 i chyba dedykowany do samochodu moduł DT1J-19H378-CD po podpięciu przyczepki światła w niej działają ale nie rozłącza czujników cofania, czy mógłby ktoś podpowiedzieć mi co trzeba pozmieniać w IPC, BCMii i może jeszcze coś, na forscanie pokazuje mi błędy.
===TRM DTC B1488:08-2F===
Kod: B1488 - Układ wysuwanego haka holowniczego
Dodatkowe symptomy usterki:
- Opis ten można znaleźć na stronie internetowej Stowarzyszenia Mechaników Zawodowych (PTS).
Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Modul przyczepy
===END TRM DTC B1488:08-2F===
===TRM DTC U2100:00-2F===
Kod: U2100 - Konfiguracja początkowa nieukończona
Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Modul przyczepy
===END TRM DTC U2100:00-2F===
gniazdo przyczepki mam 13 pin ale stosuje przejściówkę na 7 bo przyczepka na tyle jest, z góry dziękuje
... gniazdo przyczepki mam 13 pin ale stosuje przejściówkę na 7 bo przyczepka na tyle jest, z góry dziękuje
I to jest zapewne powód problemów z PDC. Gniazdo 7-pinowe nie ma informacji o podpięciu przyczepy. Jeśli przejściówka jest kiepsko zrobiona i sama z siebie tej informacji nie podaje na gniazdo 13-pinowe, to efekt jest taki jak w opisie.
A błędy są pewnie pochodną nie do końca poprawnej aktywacji modułu haka...
baniol13 12-01-2021, 16:13 A błędy są pewnie pochodną nie do końca poprawnej aktywacji modułu haka...
Być może bo jestem posiadaczem tego auta od pół roku i wcześniej nie podpinałem przyczepki ale teraz dopiero okazało się co jest grane, a mógłbyś mi podpowiedzieć co i jak poustawiać forscanem, a z tą przejściówką to muszę kupić jakąś inną bo ta to jakieś najtańsze badziewie, a jaka byłaby najlepsza?
...a mógłbyś ...
1. Nie używam FORScana do kodowania.
2. Nigdy nie używałem gniazda 7 pin i jakichś przejściówek. Najprościej u ogarniętego elektryka wymienić gniazdo 7 pin na 13 pin - pierwsze z brzegu: https://allegro.pl/oferta/wtyczka-wtyk-12v-gniazda-przyczepy-13-pin-mocna-9173292414
Gniazdo 7-pinowe nie ma informacji o podpięciu przyczepy. Jeśli przejściówka jest kiepsko zrobiona i sama z siebie tej informacji nie podaje na gniazdo 13-pinowe, to efekt jest taki jak w opisie. Tadziu jaki rodzaj gniazda nie ma znaczenia czy 7 pinowe czy 13 pinowe , info. o podłączeniiu przyczepy realizowane jest przez CAN a konkretnie poprzez zwiększone obciążeniu
Kod: U2100 - Konfiguracja początkowa nieukończona
konfiguracja nie została ukończona lub nie zrobiona prawidłowo
Tadziu jaki rodzaj gniazda nie ma znaczenia czy 7 pinowe czy 13...
Robert - nie masz tym razem racji...;)
Nikt nie mierzy "obciążenia" - w gnieździe 13-pinowwym jest po prostu 1 pin sygnalizacyjny: zwarty do masy = "jest przyczepa", rozwarty - nie ma przyczepy. W gnieździe 7-pinowym takiego sygnału brak...
Dalej ta informacja jest oczywiście wysyłana przez moduł przyczepy po CAN...
7-pinowym takiego sygnału brak to dlaczego zakładaliśmy z wspólnikiem czy 7 pinowe czy 13 pinowe gniazda po kodowaniu IDS-em i była sygnalizacja w apim mk5 , c-max
Tedi_k prawdą jest że nie ma znaczenia czy jest 7 czy 13 pin. Ja ciągam często przyczepy które mają 7 pin, a w aucie mam 13pin i nie mam problemu. Przyczepkę prywatną przerobiłem z 7 pin na 13 pin i działa bez zarzutu, więc ilość pinów nie ma znaczenia.
grzechu913 13-01-2021, 08:41 U siebie też mam 13 pin, przejściówkę czasem też daje na 7 i wszystko działa. Było ustawiane w kompie po instalacji haka, prawdopodobnie system sobie monitoruje na podstawie obciążenia, pewnie postojowe, stop lub kierunki, i wie że jest podłączona przyczepa. Sprawdzę to kiedy dokładnie o na pewno dodatkowych styków w gniazdku nie mam, nawet do przełączania światła przeciwmgielnego.
Wysłane z mojego DRA-L21 przy użyciu Tapatalka
.... przejściówkę czasem też daje na 7 i wszystko działa. ...
Każda "sensowna" przejściówka 7 na 13 pin ma wbudowany ten sygnał podłączenia przyczepy. Wystarczy wpiąć samą przejściówkę i sprawdzić czy wyłączą się czujniki parkowania.
prawdopodobnie system sobie monitoruje na podstawie obciążenia...
A jak żadne światła nie są włączone to jakie jest to obciążenie???
Jeśli już coś miało by być monitorowane - to raczej w oparciu o obecność żarówek (zamknięty obwód) na którymś z obwodów świateł (pozycje, stop, kierunki)...
grzechu913 13-01-2021, 09:45 Sprawdzę to sama żarówka, bez podpinania wtyczki, tan tylko wkładając kabelki w piny.
Wysłane z mojego DRA-L21 przy użyciu Tapatalka
baniol13 13-01-2021, 14:56 Toście mi pomogli pogadaliście sobie i po mądrowaliście się każdy dobrze wieże znacie się na tym, dzięki ....., a chodziło mi o to co zmienić w TRM ponieważ hak mam wypinany a tam jest skonfigurowane jako elektryczny i dlatego jest błąd, a w TRM mam tylko 3 linijki z cyframi brak opisu dlatego nie wiem co zmienić.
Toście mi pomogli pogadaliście sobie ...
Szanowny Kolego - to Kolega napisał, że mu nieprawidłowo działa system przy wpiętej przejściówce 7-13... Więc o tym jest to "pogadanie"...
A po drugie - moduły haka z Focusa/C-maxa standardowo nie mają żadnej konfiguracji. Taką konfigurację mają moduły haka z Kugi - i to głównie na okoliczność haka elektrycznie wysuwanego (wtedy musi być skonfigurowane, że jest LIN do komunikacji z mechanizmem wysuwania haka).
Hak wypinany ręcznie niczym się nie różni (pod względem konfiguracji) od haka "stałego"/"odkręcanego" czy jak tam jeszcze go nazywać...
Konfiguracja w module TRM dla "wszystkich haków nie wysuwanych elektrycznie" powinna zawierać same zera.
baniol13 14-01-2021, 12:05 Konfiguracja w module TRM dla "wszystkich haków nie wysuwanych elektrycznie" powinna zawierać same zera.
Ok i chyba o to mi chodziło ponieważ ja w module TRM mam:
791-01-01 0000 9A
791-02-01 009B
791-03-01 019D
Hak wypinany ręcznie niczym się nie różni (pod względem konfiguracji) od haka "stałego"/"odkręcanego" czy jak tam jeszcze go nazywać...
Ok to wiem tylko ja wyżej napisałem
hak mam wypinany a tam jest skonfigurowane jako elektryczny i dlatego jest błąd, a w TRM
Czyli rozumie że w TRM mam zmienić to 9A, 9B, 19D = 00, 00, 000.
I przepraszam może wyżej troch za dużo napisałem
...
791-03-01 019D
...
Jedynie to zaznaczone 01 jest znaczące (włącza LIN dla haka elektrycznie składanego). Trzeba je zamienić na 00.
Reszta to są sumy kontrolne FORScana i nie mają znaczenia. Po zmianie 01->00 FORScan będzie "się pluł", że suma kontrolna dla 791-03-01 jest niepoprawna - przeklikać i będzie OK.
baniol13 14-01-2021, 14:56 przeklikać i będzie OK.
OK dzięki bardzo,:) zaraz spróbuje
baniol13 14-01-2021, 16:01 Jedynie to zaznaczone 01 jest znaczące (włącza LIN dla haka elektrycznie składanego). Trzeba je zamienić na 00.
Zmieniłem zgodnie z twoją podpowiedzią 01=00 i jest ok, błędów żadnych już nie pokazuje, przyczepki już mi się nie chciało podpinać bo ciemno i zimno:D, ale myślę, że teraz będzie wszystko hulać.
Wielkie dzięki dla Ciebie:)
grzechu913 23-01-2021, 09:48 To co kiedyś pisałem, odnośnie wykrywania przyczepy, aby wyłączała czujniki parkowania itp. Sprawdzone, to co pisałem, potwierdzam, w Ford c max działa na zasadzie że wystarczy lekkie obciążenie, podłączyłem żarówkę 5W do pinu na światło pozycyjne, wykrywa przyczepkę, tak samo wystarczy podłączyć do Stop. Oczywiście tes musi przebiegać, cały czas bo nawet nie uruchamiałem tych świateł. Po podłączeniu tej żarówki, wyświetla się ikonka przyczepki plus brak tylnych czujników na sync 3.
Wysłane z mojego DRA-L21 przy użyciu Tapatalka
turbo1235 14-04-2021, 14:39 Witam założyłęm haka wszystko smiga oprucz czujników które sie nie wyłączaja czy jest ktos w stanie podpowiedziec procedure do forscana ?
Pozdrawiam.
|