Zobacz pełną wersję : Czy warto Focus Mk2 Diesel 1.6 DOHC TCI (110 KM)


czarek1985
21-02-2015, 18:43
Witam wszystkich posiadaczy samochodów marki Ford :lol: Mam do Was ogromną prośbę o podzielenie się sugestiami/opiniami na temat poniższego samochodu. Zaskoczył mnie relatywnie niski przebieg czy to możliwe, jak to zweryfikować? Jakie macie opinie na temat tej jednostki silnikowej (dpf, turbina zmienna geometria?) I czy generalnie warto jechać za tym autem.

http://otomoto.pl/ford-focus-C36037812.html
VIN: WF0PXXGCDPAB25261

Z góry wielkie dzięki

Cezary

c-matix
21-02-2015, 19:34
http://otomoto.pl/ford-focus-C36037812.html
VIN: WF0PXXGCDPAB25261

Uzupełnij profil a będziemy wiedzieli jaką masz odległość do pokonania.
Za bez wypadek cena ok ale, nic o tym nie pisze.
Wersja średnia, jak taki przebieg to i gość może ma jakąś książke servisową z wpisami, lub zdjęcia z uszkodzeniami, popytaj go .

czarek1985
21-02-2015, 20:19
Uzupełnij profil a będziemy wiedzieli jaką masz odległość do pokonania.
Za bez wypadek cena ok ale, nic o tym nie pisze.
Wersja średnia, jak taki przebieg to i gość może ma jakąś książke servisową z wpisami, lub zdjęcia z uszkodzeniami, popytaj go .

do kr będę miał 120/130 km.

c-matix
21-02-2015, 20:28
do kr będę miał 120/130 km.
To jeszcze względnie, ale uzupełnij profil obok o pozycje skąd jesteś to usprawni sprawę na przyszłość

czarek1985
21-02-2015, 21:02
Jedna nieścisłość znalazłem na FordEtis kraj pochodzenia wskazany jest "I" a na report.vin-info.pl że Niemcy... przejmować się faktem tym? Wiem tez ze auto zostało zarejestrowane w PL we wrześniu 2014.


FordEtis

Główne funkcje
Data produkcji: 23.09.2010
Model pojazdu: Focus 2008-
Typ nadwozia: 5-Drzwiowy Sedan
Wersja: Seria 32
Silnik: Diesel 1.6 DOHC TCI (110 KM)
Przekładnia: 5-biegowa ręczna - MTX75
Napęd: LHD FWD
Norma emisji spalin: Emisja Etapu V
Klimatyzacja: Klim. dwustref. z aut. kontr. temp.
Obszar: (+)"I"
Lakier: Moondust Silver (metalik)
Materiał we wnętrzu: Tic Toc / Mono


report.vin-info.pl

Informacje o pojeździe
Linia: FOCUS 2008-
Typ nadwozia: 5-DRZWIOWY SEDAN
Seria: SERIA 32
Silnik: 1.6L DURATORQ TDCI (110PS) - DV6
Skrzynia biegów: 5-BIEGOWA RęCZNA - MTX75
Emisja spalin: EMISJA ETAPU V
Typ napedu: LHD FWD
Marka: FORD
Rok produkcji: 2010
Model: FOCUS
Liczba drzwi: 5
Liczba miejsc: 5
Klasa pojazdu: SMALL FAMILY CAR
Typ pojazdu: COMPACT CARS
Rok modelowy: 2008-....
Miejsce montażu: SAARLOUIS (GERMANY)
Engine_version: DURATORQ
Liczba zaworów: 16
Ilość cylindrów: 4
Pojemność skokowa: 1560-1596 CM3
Pojemność skokowa: 97-97 CID
Pojemność nominalna: 1.6 L
Moc: 110 HP
Moc: 82 KW
Charger_(turbo/super/diesel): N
Rodzaj paliwa: PETROL
Emisja spalin: STAGE V
Napęd: FWD
Układ sterowniczy: LHD
Rodzaj skrzyni biegów: MANUAL
Liczba biegów: 5
Kraj pochodzenia: GERMANY
Typ nadwozia: PICK-UP
Pochodzenie podzespołów: COLOGNE, GERMANY (OWN ASSEMBLY)

radek70
21-02-2015, 21:22
Wszystko się zgadza:
Produkcja na rynek (Obszar) włoski (+)"I"
Wyprodukowano w Niemczech, fabr.w Saarlouis.
Auta z Italii, zazwyczaj mają mało rdzy :)

czarek1985
21-02-2015, 21:25
Wszystko się zgadza:
Produkcja na rynek (Obszar) włoski (+)"I"
Wyprodukowano w Niemczech, fabr.w Saarlouis.
Auta z Italii, zazwyczaj mają mało rdzy :)

i pewnie dlatego nie ma podgrzewanej przedniej szyby :)

radek70
21-02-2015, 21:36
... i grzanych foteli. Nie wiedzieć dlaczego ma PTC.
Nie taki biedak, do szczęścia brakuje tempomatu, ale to się da dołożyć:
Mniej ważne funkcje
Bez schowka pod podłogš nr 2
Wyprodukowano w fabr.w Saarlouis
Zestaw bezpiecznych zamków nr 1
Bez pakietu wyp. specj.
Bez pakietu zwiększajšcego wygodę
Bez aplik./naklej. SVO
Colour SIP
Bez zestawu do napraw opon
Z automatycznym zamykaniem okien
Szyby prz. otw. elekt.1 przyc.
Okna tylne zamyk./otwierane 1 dotkn
Ze standardowš przyciemnianš szybš
Bez osł.termicznej szyby przedniej
Bez Ogrzewanej Szyby Przedniej
Z popielniczkš w konsoli
Bez schowka pasażera o reg. temp.
Z mini-konsolš górnš
Z Krótkš Konsolš Podłogowš
Kolor wyk.wnętrza-Medium Dark Flint
Kolor wnętrza - Ebony
Przed. maty podł. z weluru
Tyln. maty podł. z weluru
Bez osłon przeciwsłonecznych
Z Lamp Przy Lust W Oslonie Przeciw
Z Podoewietlanym Lusterkiem
Z wykładzinš przedziału
Schow.dach.na okul.p/słoneczne
Bez relingu dachowego
Z tylnym spoilerem
Z Regulowanym Lusterkiem Wstecznym
Podwój.lust.ster.ele.ogrzew.z kier.
Bez specjaln. pokrow.przedn.siedzeń
Bez specjaln. pokrowc.tyln. siedzeń
Z œrodk. zagłówkiem z tyłu
Z ręcznie reg. podporš lędŸ. kier.
B. podpory ledzw siedzenia pasazera
Bez reg. temp. siedz. kierowcy
Bez reg. temp. siedz. pasażera
z regulatorem 4-poz.pol.siedz.kier.
Z reczn.2-kier.reg. siedz.pas
Bez sprzegu przyczepy
Kluczyk skład.ze zdalnym ster.
Z 2.skł.klucz.zapł.ze zdaln.otw.
Z Centralnym Zamkiem
Ze zdalnym otwieraniem drzwi
Bez ukł. otw. drzwi bez kluczyka
Z czest.pracy przeryw
Bez układu mycia reflektorów
Bez Szyberdachu
Air Curtain Restrnt LH
Kurtyna powietrzna - prawa strona
Z poduszka powietrzna kierowcy
Z Poduszkš Powietrznš Pasażera
Z bocznš podusz.pow.- str. kierowcy
Z bocznš podusz.pow.- str. Pasażera
Bez sztyw.mocow.punkt. Isofix
Koło zapasowe-22.5 X 7.5
Ze Standard.Amortyzatorami Tylnymi
Kolo alum. 7.0 X 16" Styl E
205/55VR-16 BSW Tyre
Nieblokujšce nakrętki kół
Standardowy elektr. rozrusznik
Z Zawieszeniem Standardowym
Z tylnymi ham. tarczow.
Ze wspomag. awaryjnym hamulców
Z IVD/TCS/ABS
Bez osłon ochronnych
Sportowe siedzenie przednie
Ze stałymi pedałami
Kierownica - 3 ramiona skóra
Bez Układu Sterowania Prędkoœciš
Z dod. nagrzewn.
Konwencjonalne wskaŸniki - Poziom 2
Z komput. pokład.
Bez ukł. kontr.ciœn.pow.w oponach
Bez Autoalarmu
Bez tyln.czujnika odl.przy park.
Bez dod. odtwarzacza CD
Interf.tel.BT/VC + USB
Bogate wyp. z CD i radiem AM/FM
Z 8 głoœnikami serii z bog.wyp.
Moduł aktywowany głosem - Włoski
Ze Sterow.Radiem Na Kolumn. Kierown
Bez gniazda zasilania
Bez kamery
Z reflektorami halogenowymi
Bez Œwiateł Do Jady Dziennej
Z Przednimi Lampami Przeciwmgieln.
Z czarnymi ramkami reflektorów
Bez swiatel progowyc
Z lampkš do czytania w zagłówku
Z tylnš górnš lampkš dodatkowš
Œwiatła tylne - wersja 1
Bez regulacji ustaw. reflektorów

wrzoch
21-02-2015, 22:32
Za bez wypadek cena ok ale, nic o tym nie pisze.


Bo klapa z tyłu wygląda jak z innego?
Poza tym jeśli z Włoch, to tam dość specyficznie jeżdżą i może nie wszystko jest w ori lakierze i gość nie chciał mieć problemów.

Trochę słabe zdjęcia - ktoś się nie postarał.

Zaskoczył mnie relatywnie niski przebieg czy to możliwe, jak to zweryfikować?

Praktycznie niemożliwe. Jedyna opcja to ocena zużycia elementów typu pedały, kierownica, drążek zmiany biegów oraz wpisy w ASO (piszą stan licznika przy każdej wizycie), ale międzynarodowej bazy się jeszcze Ford nie dorobił, musiałbyś pytać tam gdzie był naprawdę serwisowany.

Silnik 1.6 TdCi ma swoje plusy i minusy. Z plusów mało pali i nawet żwawy jest jeśli nie wiadomo jakich osiągów nie potrzebujesz. Z minusów - turbo mniej żywotne niż w 2.0, mało skuteczna odma, problemy z uszczelkami wtryskiwaczy - wypalają się.
DPF nie wiem, bo nie miałem w 1.6 no i najważniejszy problem jak lubisz w trasę jeździć - brak szóstego biegu.

radek70
21-02-2015, 23:16
brak szóstego biegu.
Przydał by się. Jechałem Signum mojego brata z szóstką i przy MTX75 spalanie, spadło by poniżej 3,0 :)

czarek1985
22-02-2015, 09:41
Bo klapa z tyłu wygląda jak z innego?
Poza tym jeśli z Włoch, to tam dość specyficznie jeżdżą i może nie wszystko jest w ori lakierze i gość nie chciał mieć problemów.

Trochę słabe zdjęcia - ktoś się nie postarał.



Praktycznie niemożliwe. Jedyna opcja to ocena zużycia elementów typu pedały, kierownica, drążek zmiany biegów oraz wpisy w ASO (piszą stan licznika przy każdej wizycie), ale międzynarodowej bazy się jeszcze Ford nie dorobił, musiałbyś pytać tam gdzie był naprawdę serwisowany.

Silnik 1.6 TdCi ma swoje plusy i minusy. Z plusów mało pali i nawet żwawy jest jeśli nie wiadomo jakich osiągów nie potrzebujesz. Z minusów - turbo mniej żywotne niż w 2.0, mało skuteczna odma, problemy z uszczelkami wtryskiwaczy - wypalają się.
DPF nie wiem, bo nie miałem w 1.6 no i najważniejszy problem jak lubisz w trasę jeździć - brak szóstego biegu.

to raczej szukać cos starszego z 1.6 90KM bez dpf i turbiny ze zmienna geometria?

Wojtek O.
22-02-2015, 10:00
Jeśli się nie mle to DPFu on racej nei ma.(A jednak na 90% będzie miał) Jeśli przebieg jest prawdziwy w co mocno wątpię i autko nie było jakos poważnie uszkodzone, to ja bym sie nie zastanawiał i cisnąla po zakrętach.
Podstawą problemu z turbina tego silnika jest problem ze smarowaniem. Żeby sie nie zatarł należy stosować dobrej jakości olej co 10-15 tyś. km. Dodatkowo co 50 tyś. km warto przeczyścić przewody olejowe od turbiny i wyczyścić sitko przed przewodem doprowadzającym olej do turbiny.
Dwumas też można oszczędzić jeśli tylko nie kopie sie sprzęgła jak koń jeździ powyżej 1600 obrotów. I odpala oraz gasi silnik przy wciśniętym sprzęgle. Ogólnie też trzeba dbać o to by silnik pracował równo.
I do 200tyś. powinno wszystko dotrwać.
Ja mam juz gorzej bo mam wszystkie możliwe ustrojstwa i 140 tyś. na budziku.

czarek1985
22-02-2015, 10:09
dzwoniłem do faceta i całkiem ciekawa historia:

samochód sprowadzony z wloch po zderzeniu/obtarciu prawy przód (wymienione prawe światło, błotnik i malowane drzwi od pasażera) książki serwisowej nie ma za to jest komplet kluczyków. Z ciekawostek gościu dołożył czujniki parkowania i podgrzewanej przedniej szyby. Ma zdjęcia jak samochód wyglądał po gongu. Panowie jakieś sugestie/ pomysły? Kupił dla siebie, ale okazal się za mały wiec tradycyjna historia...

c-matix
22-02-2015, 10:41
proste niech daje zdjęcia, jak sie nie boi i faktyczni e blachy tylko powymieniane , zrobione godnie, to trzeba targować i kupić.

czarek1985
22-02-2015, 17:44
Podesłał zdjęcia tego najważniejszego przodu od pasażera nie chciał nie znalazł.. ale widać na pierwszym z nich ze szyba strzelona wiec zagadka z wymiana na przednia ogrzewana się wyjaśniła. Popekana szyba może nawet jest od poduszki... mam bol glowy

59772

59773

59774

59776

59777

c-matix
22-02-2015, 18:47
Tu na zdjęciach widać obje strony , bardziej brakuje zdjęcia przedniego prawego rogu al e po innych zdjęciach widać ze zderzak, maska, lampy wymienione i przednia szyba. Jedno z ważniejszych że progi pozostały całe, teraz najwiekszą zagadką jak był ustrzelony ten przedni prawy róg.
Tak pęknięta szyba jest prawdopodobnym następstwem wystrzelonej poduszki, wszystko poprostu co tam włożyli, jeśli poduszki zamontowali jak trzeba pasy wymienili bez oporników to będzie ok, ale to trudno stwierdzić.

czarek1985
22-02-2015, 18:55
Tego właściciele nie chce powiedzieć. Można jakos sprawdzić czy poduszka była strzelona?

c-matix
22-02-2015, 19:49
No najlepiej namacalnie , nie wiem czy jest możliwość sprawdzenia przez schowek czy wogóle poduszka jest, zdjąć w kierownicy poduszke i sprawdzić czy jest opornik, oraz najważniejsze sprawdzić czy napinacze w pasach są ok czy oporniki. Komputerem cięzko jesli wsio jest zrobione jak należy. Ja powiem tak chyba za dużo nie wiadomych, oraz malowanego auta by nawet za 2010r dac 24 tys i nie miec swiadomosci co i jak.
Wolał bym kupić uszkodzone i wiedziec co zrobilem i jak.

wrzoch
22-02-2015, 20:03
nie wiem czy jest możliwość sprawdzenia przez schowek czy wogóle poduszka jest

Jakbyś miał małe lustereczko albo endoskop to bez problemu powinieneś zobaczyć przez schowek w miejscu gdzie jest żarówka od podświetlenia. Nie wiem jak się w Focusie wyciąga schowek, ale w C-Maxie Mk1 i w Focusie C-Maxie to trzeba się było nieźle narozkrecać, żeby się do niego dostać. Możesz jeszcze spróbować zdjąć uszczelkę drzwi - kawałek na wysokości schowka i ten trójkątny plastik z boku schowka wypiąć, może tam coś będzie widać.

czarek1985
23-02-2015, 09:24
Panowie dziękuje Wam za porady/ sugestie jednak sobie odpuszczam tą sztuke. Zadzownilem do niego kolejny raz i nie było miedzy nami chemii... zaczał nawet przeklinac.. kultura przed wszsytkim. Jeszcze pewnie wróce do Was :)